- 1 Włamali się i zdemolowali sklep na Chełmie (69 opinii)
- 2 Rolnicy znowu zablokują Gdańsk (740 opinii)
- 3 Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię (103 opinie)
- 4 Grzyb w nowych mieszkaniach komunalnych (161 opinii)
- 5 Nie udawajcie Kaszubów w Trójmieście (194 opinie)
- 6 Więcej kierowniczych posad w wodociągach (157 opinii)
Nowy patron skweru w Oliwie. Radni dzielnicy zaskoczeni
Od czwartku decyzją radnych miasta Gdańska skwer przy pętli w Oliwie nosi imię ukraińskiego generała Marko Bezruczki. Radni dzielnicy Oliwa nie kryją zdziwienia, gdyż zostali zaskoczeni wpisaniem tego punktu na czwartkową sesję Rady Miasta Gdańska. O taki sposób uhonorowania generała wnioskował konsul generalny Republiki Ukrainy.
Szybka decyzja radnych miasta Gdańska
Skwer przy pętli w Oliwie u zbiegu ulic Kaprów i Obrońców Westerplatte zyskał imię Marko Bezruczki w wyniku podjęcia decyzji przez miejskich radnych podczas czwartkowej sesji. Za przyjęciem uchwały głosowało 27 radnych, 7 wstrzymało się od głosu. Swojego zdziwienia tak szybką decyzją nie kryją radni dzielnicy Oliwa.
Zobacz też: Spór o patronów placu i skweru
- Nikt wcześniej nie pytał nas, co mamy na ten temat do powiedzenia. W związku z tym, że druk o nadanie imienia generała wpłynął dzień po naszej (dzielnicowej) sesji, wystąpiłem do pani przewodniczącej Agnieszki Owczarczak o zdjęcie tego druku z sesji. Jak widać, nie został on zdjęty. Zgłosiłem również uwagi, że nie dano nam szansy wypowiedzenia się w tym temacie. Z kolei radny Łukasz Bejm (członek komisji) twierdzi, że mieliśmy czas na zwołanie sesji naszej dzielnicy. Tyle tylko, że rady dzielnic składające się ze społeczników tak nie działają. Mamy czas 30 dni na odpowiedź. Nie zwołujemy sesji ot1 tak, z powodu jednego druku, natychmiast po jego wpłynięciu. Radny Bejm doskonale to wie, bo był dwie kadencje radnym dzielnicowym. Dlatego też poprosiłem o zdjęcie tego druku i przywrócenie go za miesiąc, kiedy zdążylibyśmy wyrazić swoją opinię - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu dzielnicy Oliwa.
O taki sposób uhonorowania generała wnioskował konsul Łew Zacharczyszyn
Podczas czwartkowej sesji online wystąpił również konsul Łew Zacharczyszyn, który osobiście zachęcał radnych do uhonorowania generała.
- Godne upamiętnienie tej daty to nie tylko nasz historyczny obowiązek, ale również doskonała okazja, aby dziś wskazać na nienaruszalność ukraińsko-polskiego braterstwa. Zwracam się z propozycją uwiecznienia bohatera obydwu naszych narodów generała Marko Bezruczki poprzez nadanie jego imienia jednej z ulic lub jednemu z placów miasta Gdańska - mówi Łew Zacharczyszyn, konsul Ukrainy.
Czytaj także: Kontrowersyjna uchwała ws. rad dzielnic przyjęta
Radni Oliwy co do zasługi generała wobec Polski nie mają zastrzeżeń, ale sugerują inne miejsca, które byłyby bardziej odpowiednie.
- Co do samego patrona nie mam zastrzeżeń. Jest to osoba zasłużona w historii Polski. Jednak uważam, że w Gdańsku są ciekawsze miejsca na nadanie imienia akurat tego patrona. Chociażby skwer przy dawnym Komitecie Wojewódzkim PZPR, gdzie pracowała delegatura Ukraińskiej Rady Ludowej. Uważam, że nie zasięgnięto opinii historyków w tej kwestii. To był jedynie wyścig z czasem, szukanie lokalizacji z łapanki, żeby zdążyć to zrobić w tym roku, bo obchodzimy 100. rocznicę Bitwy Warszawskiej - kończy Tomasz Strug.
Miejsca
Opinie (180) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-30 07:37
chyba kończą się już nam nasi bohaterowie (2)
słabe to. Oby nie wrócili do lenina czy stalina.
- 26 8
-
2020-11-30 07:54
Wszystko (1)
Wszystko na to wskazuje.Jak nie tramwaj z ssmanem to skwer z banderowcem
- 5 5
-
2020-12-01 01:55
Ale Ty jesteś głupiutki... do szkoły, bo Ci się wszystko miesza...
- 0 0
-
2020-11-30 07:44
(1)
No coz, sadzilem ze polityka i dyplomacja odbywa sie na zasadzie tzw. wzajemnosci. Sadzilem, ze to jednak Ukraincom zalezy by miec z nami dobre stosunki, bo czy sie to komus podoba czy nie to jestesmy ich furtka na zachod. Nie wiedziecc czemu, polskie wladze a teraz i samorzadowe probuja wchodzic ukrainskim politykom w czery litery. Nie mam nic do zwyklych Ukraincow, sa to z reguly pracowici ludzie i gdyby nie ich wklad w nasza gospodarke to mogloby byc roznie. Natomiast co jakis czas mozna uslyszec jak wieksze czy mniejsze pstryczki sa wysylane w kierunku Polakow i ich historii na Ukrainie.
Co do Gdanska no to coz... Ktory to juz raz? Decyzje w roznych sprawach, ktore powinny zostac podjete na tzw. cito czekaja gdzies odlogiem. Jak sprawa sie tyczy swojakow lub z jakiegos powodu jest w interesie prezydentki i jej swity to da sie to zalatwic w mniej niz jeden dzien.- 28 2
-
2020-11-30 08:52
Co cię tak dziwi? Przecież tu od lat rządzą ludzie, których przodkowie przyjechali ze wschodnich rubieży II RP.
- 0 3
-
2020-11-30 07:44
Teraz macie tą reformę rad dzielnic w całej okazałości.
Mają być figurantami. Niczym innym. To widać, słychać i czuć.
- 29 4
-
2020-11-30 07:52
obecna rada miasta (1)
Znając różne podejmowane uchwały przez obecną radę, wydaje mi się, że jest to jedna z najsłabszych rad miasta jakie były. Kilka decyzji podejmowanych naprędce już poprzednio wskazuje na małe zaangażowanie obecnych radnych sprawami społecznymi.
- 16 3
-
2020-11-30 08:00
A kiedy maja pracować z namysłem? Muszą non stop dyżurować na ulicy.
- 4 1
-
2020-11-30 07:53
nie zgadzam się, ukraina ma negatywny stosunek do lgbt! (1)
- 6 15
-
2020-12-01 01:56
Troll pisiorek udaje oburzonego wyborcę KO
kto się na to nabierze?
- 0 0
-
2020-11-30 08:07
I czym jedna partia różni się od drugiej ? (1)
Wszystko przepchnąć kolanem..
- 13 3
-
2020-11-30 09:02
Smutna polska rzeczywistość.
- 3 1
-
2020-11-30 08:59
Ludzie, ile jeszcze tej platfusiarni w tym mieście!? (1)
Dosyć! Ile jeszcze tej buty, pychy, bufonady i Wstydu Dla Gdańska...
- 22 3
-
2020-11-30 09:01
Sami daliśmy na to przyzwolenie!
Kłopot polega na tym, że niezależnie od ekipy rządzącej, w PL obowiązują te same mechanizmy w działaniu władzy.
- 3 2
-
2020-11-30 09:08
Absurd (4)
Przecież on ma już swój plac skwer w Warszawie? To po co jeszcze w Gdańsku? Pod wpływem jednej plotki w Polsce chcą usuwac pomniki polaka Jana Pawła II, a teraz po jednej rozmowie online z Łew Zacharczyszyn godzimy się na skwer Ukraińca? Rozumiem, że zrobił coś dla Warszawy i ma tam swój plac, ale nie żeby teraz, aż tak gwiazdorzyc i na siłę szukać bohatera
- 21 6
-
2020-11-30 09:43
nie zgodzę się, ponieważ (3)
bitwa warszawska miała istotne znaczenie dla Polski a nie tylko dla Warszawy
- 3 3
-
2020-11-30 10:08
może do Polski? (2)
A do kogo w tym czasie należał Gdańsk?
- 2 2
-
2020-12-01 01:58
Tu mieszkamy my, Polacy więc to my jesteśmy Jemu wdzięczni i upamiętnienie mu się od nas należy.
- 0 0
-
2020-12-01 04:51
A wiesz łebku, czego wtedy chciały władze WMG?
Wejścia WP, aby bronić swego mienia przed bolszewizmem!
- 0 0
-
2020-11-30 09:12
(1)
A nasi politycy stają z nimi ramię w ramię Lansując się na neo-banderowskim Majdanie Odzierając z godności bestialsko zabitych Polaków Wspierając potomków naszych katów.
- 5 9
-
2020-11-30 09:48
aż ciężko komentować
Nie każdy Ukrainiec to banderowiec tak jak nie każdy Polak to zwolennik tej czy innej partii, raczysz stosować sowiecką urawniłowkę a to nic dobrego. Tym bardziej więc trzeba uhonorować tych co walczyli po naszej stronie.
hmmm.... a może odpowiadam ruskiemu trollowi? może to tekst wysłany przez jakiś automat z Petersburga? ...dam spokój...- 4 1
-
2020-11-30 09:18
Bandera (1)
Jeszcze jego uhonorować, chwala wielkiej ukrainie, pamiętamy
- 7 10
-
2020-12-01 10:14
Na świecie jest 99% ludzi dobrych i 1% złych
Nie ma złych narodów, są tylko źli ludzie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.