- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 2 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (63 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (490 opinii)
Nowy peron SKM Orłowo: siedem ofert, najtańsza za ponad 17 mln zł
Od 17,7 mln do 23,2 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na przebudowę peronu SKM w Orłowie. Z siedmiu propozycji tylko jedna mieści się w budżecie zaplanowanym przez Szybką Kolej Miejską. Roboty potrwają 11 miesięcy.
Do przetargu stanęło siedmiu oferentów.
Oferty na remont SKM Orłowo:
- Colas Rail Polska - 17,696 mln zł,
- Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19,359 mln zł,
- Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20,270 mln zł,
- Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22,034 mln zł,
- Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22,631 mln zł,
- Budimex - 22,984 mln zł,
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23,202 mln zł.
SKM planowała przeznaczyć na remont 18,6 mln zł, a to oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie.
Jeśli zostanie wybrana, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.
Poza peronem i wiatą zbudowana zostanie także winda w przejściu pod torami od strony centrum handlowego, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.
Co ważne, całe przejście pod torami SKM doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.
Na peronie, poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.
W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.
Na koniec warto wspomnieć, że wciąż badane są oferty na remont przystanku SKM Leszczynki, gdzie doszło do dużego nieporozumienia w kwestii kwoty przeznaczonej na realizację tego zadania.
Opinie wybrane
-
2021-10-17 23:11
Większego barłogu (1)
Niż peron w Orłowie to doczekali się chyba tylko na Grabówku. Ale kwota, jak za to bezklimatyczne betonozę, jest astronomiczna. Nie rozumiem tylko osób, którym nie przeszkadza obecny wygląd. Przecież to jest wstyd, jak ktoś z przyjezdnych jedzie SKM-ką
- 56 2
-
2021-10-18 07:29
Jak ja lubię takie "powody"
Nie przeszkadza, że peron jest niefunkcjonalny, brak infrastruktury dla wygody pasażera, zakupu biletu, informacji, że można poprawić bezpieczeństwo. Nie, to nie jest istotne, ale WSTYD, tak to jest powód. I potem zamiast wygodnych i funkcjonalnych rzeczy dostajemy takie w których jedyna sprawą na którą położono nacisk jest wygląd.
- 6 1
-
2021-10-21 17:09
skm orłowo
Ten przystanek to powinien byc zlikwidowany i przeniesiony na wysokość skrzyzowania z Wielkopolska bo to jest centrum przesiadkowe do kacka,dabrowa, karwiny itd.
- 0 1
-
2021-10-18 07:55
Projekt tego peronu wygląda koszmarnie, betonowy przygnębiający, smutny kloc bez żadnego charakteru
Naprawdę nie można było tego jakoś urozmaicić? Hale magazynowe w Amazonie mają więcej klimatu niż to coś.
- 38 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.