• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron SKM Orłowo: siedem ofert, najtańsza za ponad 17 mln zł

Michał Brancewicz
17 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.

Od 17,7 mln do 23,2 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na przebudowę peronu SKM w Orłowie. Z siedmiu propozycji tylko jedna mieści się w budżecie zaplanowanym przez Szybką Kolej Miejską. Roboty potrwają 11 miesięcy.



Peron SKM, z którego na co dzień korzystasz, wymaga remontu?

W ramach prac budowlanych przewiduje się wybudowanie od podstaw zupełnie nowego peronu z wiatą na niemal całej długości - od przejścia podziemnego przy centrum handlowym Klif aż do kładki nad torami kolejowymi.

Do przetargu stanęło siedmiu oferentów.

Oferty na remont SKM Orłowo:

  • Colas Rail Polska - 17,696 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19,359 mln zł,
  • Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20,270 mln zł,
  • Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22,034 mln zł,
  • Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22,631 mln zł,
  • Budimex - 22,984 mln zł,
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23,202 mln zł.

SKM planowała przeznaczyć na remont 18,6 mln zł, a to oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie.

Jeśli zostanie wybrana, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.

  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
Poza peronem i wiatą zbudowana zostanie także winda w przejściu pod torami od strony centrum handlowego, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.

Co ważne, całe przejście pod torami SKM doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.

Na peronie, poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.

W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.

Na koniec warto wspomnieć, że wciąż badane są oferty na remont przystanku SKM Leszczynki, gdzie doszło do dużego nieporozumienia w kwestii kwoty przeznaczonej na realizację tego zadania.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (100)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane