• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty

Maciej Naskręt
17 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny. Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny.

Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.



Poprawki inwestycji publicznych to:

Przy torowisku na Karwinach zobacz na mapie Gdyni trwa budowa przystanku kolejowego Gdynia Karwiny. Jest to zadanie związane z realizacją przystanków PKM - kolejny przystanek powstaje przy stadionie. Wykonawcą wartej 25,5 mln zł inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które - przypomnijmy - odpowiadało za budowę całej linii PKM w Gdańsku.

W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.

- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?

- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.

Planowane przystanki w Gdyni Planowane przystanki w Gdyni
Inwestycja gotowa w wakacje

Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.

Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.

Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.

Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • Tak dla przypomnienia kamienie milowe z warunków umowy:
    1. Wykonanie konstrukcji przejścia dla pieszych w stanie surowym na Przystanku Gdynia Stadion - do 21.02.2017 r.
    2. Wykonanie przęsła konstrukcji umożliwiającej powiązanie piesze peronu z ul. Wielkopolską w stanie surowym na Przystanku Gdynia Karwiny - do 13.04.2017 r.
    Po co trzymać się terminów Zamawiającego.
    Budimex ma własny harmonogram!!!

    • 2 0

  • Super

    Właśnie coś mi nie pasowało beton był a później walnał skruchę :/, masakra

    • 0 0

  • Beton ma przynajmniej tę zaletę, że ulega recyklingowi w stu procentach i można go użyć do czego innego. A jak ważne sa parametry betonu i jego skład (np odpowiedni cement) żeby był trwaly, to się chyba wszyscy przekonali. Oby następnym razem nie trzeba było 2 razy robic...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane