- 1 Co najmniej 81 mln zł za 1 km drogi (145 opinii)
- 2 Pił zdrowie szefa i rozbił jego auto (26 opinii)
- 3 Skradziono biżuterię za milion euro (124 opinie)
- 4 Auta na prąd mają jechać pod prąd? (178 opinii)
- 5 Uważaj na nabrzeżu, łatwo wpaść (56 opinii)
- 6 Mandat za rozmowę na parkingu (375 opinii)
Nowy pomysł Gdyni na ul. Chwarznieńską
Pierwsza koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów. Nie została zrealizowana, bo wykonawcy zażądali za dużo pieniędzy. Nowy pomysł to dwupasmowa arteria z zatokami autobusowymi i parkingiem zamiast buspasa - co spotkało się z krytyką mieszkańców. Przypomnijmy, że równolegle do tej drogi ma powstać obwodnica Witomina, która - w założeniu - ma usunąć tranzyt z dzielnicy.
Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, podczas gdy miasto miało na ten cel 69,4 mln zł. Zdecydowano więc o "optymalizacji projektu". Wiadomo już więc, że za większość prac projektowych będzie trzeba zapłacić jeszcze raz, bo nowy plan zakłada inne rozwiązania.
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:
- budowa ul. Chwarznieńskiej od Małokackiej do Słonecznej,
- przebudowa ul. Sosnowej,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
- budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
- budowa odcinka ul. Promiennej do Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do Chwarznieńskiej),
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
- budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
- nasadzenie zieleni.
Gdynia czeka na wykonawcę projektu, a potem zacznie się budowa. Jeśli oczywiście tym razem przetarg uda się rozstrzygnąć.
- Przetarg rozpocznie wielowymiarowe działania inwestycyjne, mające na celu przede wszystkim przebudowę newralgicznego odcinka biegnącego przez środek dzielnicy. W projekcie znajdzie się m.in.: brakujący fragment drogi rowerowej łączący ulice Chwarznieńską z Rolniczą, co zdecydowanie usprawni komunikację rowerową. Cała inwestycja to kolejny etap działań związany z rozbudową infrastruktury drogowej na odcinku witomińskim, a co za tym idzie, budową obwodnicy Witomina - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy: tam powinien być buspas
Jego entuzjazmu nie podziela część mieszkańców Gdyni. Przede wszystkim dlatego, że tuż obok miasto planuje budowę obwodnicy Witomina, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z dzielnicy.
Czytaj więcej: Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina.
- Wraz z decyzją o realizacji obwodnicy Witomina musi nastąpić uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej na ul. Chwarznieńskiej, a Witomino musi zyskać na tej, wycenianej dziś na ok. 70 mln zł inwestycji przez pełne uspokojenie, dziś tranzytowej ulicy i sprowadzenie jej do rangi ulicy osiedlowej. Tylko fizyczne uspokojenie ruchu na Chwarznieńskiej ograniczy - choć nie zapobiegnie - powrót tranzytu do Witomina - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Stowarzyszenie widzi rozwiązanie tego problemu w budowie dodatkowego pasa ruchu o zmiennym kierunku dla autobusów, wprowadzeniu elementów uspokojenia ruchu na całym osiedlowym odcinku ul. Chwarznieńskiej oraz likwidacji kładki i budowie nowych, wyniesionych przejść dla pieszych.
Opinie (208) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-01 18:02
Opinia wyróżniona
Dajcie spokój z tymi wyniesionymi przejściami... (13)
Jakaś głupia moda, pewnie zaraz posypią się minusy, ale prawda jest okrutna normalny kierowca zwolni czy to przed przejściem czy wyniesionym przejściem, ale wariat za kierownicą wjeżdżający na taki próg, nawet gdy kogoś nie ma przy przejściu może doprowadzić przez wyrzucenie go np. na chodnik czy przeciwny pas, do tragedii. Jestem za spowalnianiem ruchu, ale w granicach zdrowego rozsądku, bo zaraz wymyślą najmądrzejsi urzędnicy i specjaliści "wilcze doły"
- 166 87
-
2020-01-01 18:24
Mam podobne odczucia (1)
- 19 13
-
2020-01-01 19:12
ja mam przeciwne
- 15 18
-
2020-01-01 20:43
(7)
No to nie mamy praktycznie normalnych kierowców, bo w zasadzie nikt nie zwalnia przed normalnymi przejściami.
Niestety ale fizyczne wymuszenie zwolnienia jest konieczne.- 27 8
-
2020-01-01 20:48
Tylko jeszcze pozostaje kwestia ich prawidłowej budowy
Cześć z nich nie ma jakiejkolwiek homologacji, trojmiasto.pl może to sprawdzić w gdyńskim ZDiZ, polecam. Budowane są przez przypadkowe firmy czy kamieniarzy, tak, że jadac samochodem z dozwolona prędkością 30km/h można rozwalić podwozie albo wylecieć z pasa ruchu
- 19 3
-
2020-01-01 20:51
Tylko piesi też mają sporo winy, wchodząc bez zatrzymania bezpośrednio na przejście (3)
To nie jest ciąg pieszy i warto się rozejrzeć czy nawet poczekać, żeby przepuścić samochód, ale cześć z premedycja wchodzą pod koła, a później olaboga. Pieszy ma znikome szansę na starcie z samochodem czy nawet rowerem
- 14 13
-
2020-01-01 21:43
To jest bardzo proste dla każdego normalnego człowieka (2)
Na przejściu dla pieszych spodziewaj się przechodzących pieszych. Za trudne?
- 16 13
-
2020-01-01 21:56
Pieszy niech na przejściu spodziewa się samochodu, za trudne?
- 14 11
-
2020-01-02 16:29
Przejście dla pieszych to nie jest ciąg pieszy czyli chodnik.
Jak jestem zmuszony do przejechania chodnika pod kątem prostym (nawet gdy jest tam wjazd do posesji), muszę uważać na pieszych - oni są "u siebie". Jak jestem pieszym to przed wejściem na drogę dla pojazdów (jezdnię) sprawdzam czy nic po tej jezdni nie jedzie. Przejścia dla pieszych wyznaczono po to, aby piesi nie wchodzili na jezdnię w każdym miejscu.
- 4 4
-
2020-01-01 20:55
Odp.
Dlaczego tak twierdzisz?Jezdze zawodowo od 40 lat I takiej ilosci garbow nie ma w Europie.Sa takie I to b.duzo ze jak nie zwolnisz do 1 biegu to rozbijesz miss olejowa.
- 15 1
-
2020-01-02 19:35
Legionów też.
To jeszcze potrzeba zrobić takie przejścia na Legionów od Redłowskiej do Stryjskiej. Te zbudowane koło sp. 18 i dalej w stronę Gdańska są dobrze wyprofilowane i widoczne.
- 0 4
-
2020-01-02 06:58
i jeszcze do tego
czarcie zapadki :P
- 4 1
-
2020-01-02 08:56
Jednak wariaci boja sie, ze zniszcza samochod i wiekszosc zwalnia.
- 4 1
-
2020-01-02 10:02
Wariat, na takie przejście wjedzie tylko raz, bo mu się ta jego kupa złomu zlożona w garażu u szwagra zaraz rozsypie.
- 2 1
-
2020-01-01 16:41
Opinia wyróżniona
Bispas to zle rozwiazanie - wiecej smogu, wieksze korki (17)
Wiecej zanieczyszczen.. Gdynia musi znow zaczac budowac drogi. Rowery nie rozwiaza problemu komunikacji/transportu w Gdyni. Buspas to pomysl z komuny, zeoeksza jedynie emisje spalin
- 119 136
-
2020-01-01 18:04
(6)
Jesf odwrotnie. Ograniczyc ruch aut, priorytet dla zbiorkomu i zanieczyszczenia i korkow nie bedzie
- 36 24
-
2020-01-01 18:40
No wlasnie pisalem, ze to komunistyczne myslenie
Buspas to komuna, myslenie totalitarne
- 20 43
-
2020-01-01 19:59
Ograniczony to Ty już jesteś i to wystarczy
- 12 11
-
2020-01-01 20:58
Odp. (3)
No to zrobmy eksperyment.Wylaczmy wszystkie samochody z ruchu przez 3-4 dni w Gdyni.Zobaczymy jak wyglada zycie tylko przy transporcie zbiorowym.
- 26 1
-
2020-01-01 22:38
Ta cudowna cisza jak 01 stycznia rano... :) (2)
- 12 8
-
2020-01-02 00:57
(1)
Wyprowadź się na wieś jak pragniesz ciszy. Tam zapewne też przeszkadzał by ci piejący kogut.
- 9 14
-
2020-01-02 13:57
"Przeszkadzałby". Tak będzie lepiej.
- 13 2
-
2020-01-01 18:54
taka sama komuna jest wtedy kiedy domagasz się budowy drogi za moje pieniądze (6)
zrzućcie się z okolicznymi kierowcami i budujcie za swoje, nikt nie kazał wam mieszkać na wsi
- 23 20
-
2020-01-01 20:15
Podatki to ponad polowa ceny benzyny (1)
Plus akcyza w cenie auta. Kierowcy placa za drogi. Komuna to sciezki rowerowe.....
- 11 25
-
2020-01-02 13:59
Uhm. Oczywiście.
Bo mieszkańcy Gdyni, jeżdżący na rowerach, nie płacą podatków...
- 12 2
-
2020-01-01 21:00
(1)
Kolego,podatek drogowy podwojny placa tylko kierowcy.Jest w paliwie.Piesi nice placa
- 16 13
-
2020-01-01 22:39
A drogi w mieście budowane są z podatków lokalnych
i tyle zostało z twojej argumentacji
- 21 8
-
2020-01-01 23:56
Drogi dla rowerów, którymi jeździ kilkadziesiąt osób (1)
w ciągu dnia, budowane są za Twoje prywatne pieniądze? Może rowerzyści się zrzucą!
- 17 11
-
2020-01-02 17:16
Budowane są z podatków lokalnych i z podatków PIT
Mogę to napisać jeszcze dziesięć razy, jeśli nie możesz tego pojąć. Każdy kto mieszka w Gdyni, jest w niej zameldowany, współtworzy budżet tego miasta i dokłada i się do inwestycji miejskich.
Kierowcy naprawdę nie maja się czym szczycić: zatruwam miasto, zaśmiecam je, zagracam, powoduję gigantyczne korki każdego dnia, utrudniam życie sobie i innym, ale płacę podatki w paliwie. Nie chcę ani Twojego śmierdzącego blaszaka, ani Twoich podatków.- 13 6
-
2020-01-01 20:16
Napisałbym że szampan wszedł za mocno ale jak przeczytałem jeszcze raz to stwierdzam że autor cały czas pije i to denaturat.
- 12 10
-
2020-01-01 22:51
Jest dokładnie odwrotnie.Buspas ogranicza emisje spalin. Pomysłem z komuny jest dalsza rozbudowa dróg . (1)
- 19 8
-
2020-01-02 14:55
Myskisz jak dziecko
Buspas poteguje korki, skoro droga bedzie miala mbiejsza przepustowosc to auta beda tam staly czesciej w korku. Auto porouszajace sie w korku emituje najwieksza ilosc spalin.... Oczywoscie mozesz jak dziecko prezentowac myslenie magiczne i roic sibie, ze kierowcy przesiada sie do autobusow.....Buspas to zle rozwiazanie, zwlaszcza w miescie o
Buspas poteguje korki, skoro droga bedzie miala mbiejsza przepustowosc to auta beda tam staly czesciej w korku. Auto porouszajace sie w korku emituje najwieksza ilosc spalin.... Oczywoscie mozesz jak dziecko prezentowac myslenie magiczne i roic sibie, ze kierowcy przesiada sie do autobusow.....Buspas to zle rozwiazanie, zwlaszcza w miescie o relatywnie slabo rozwinietej sieci drog. Oszolomstwo proponuje buspasy zamiast drog.... plus oczywiscie sciezki rowerowe, ktorymi praktycznie nikt nie jezdzi...Podsumowujac, czas skonczyc z maskowaniem nieudolnosci UM Gdynia z pomoca buspasow. Trzeba budowac drogi A akurat na Witominie nie piwinni poszerzac drogi ani budowac buspasa. Caly teanzyt powinien wywedrowac poza Witomino
- 6 12
-
2020-01-01 17:39
Opinia wyróżniona
Słoneczna (3)
Świetnie, czyli wszystko wyremontują oprócz w środku kawałka ulicy Słonecznej gdzie jeszcze są stare zużyte już płyty betonowe i wszystko się zapada... Wszystko dla mieszkańców co nie? Echh
- 89 11
-
2020-01-02 00:07
Podobnie Uczniowska (1)
Nie dość, że dziurawa to z każdej strony zastawiona autami a Pizzernia parkuje swoje auta na środku skrzyżowania z Nauczycielską, pod nosem policji. Dodatkowo jakiś ich stary rupieć i motor zajmuje miejsca parkingowe przy placu zabaw.
- 31 10
-
2020-06-20 21:05
Podobnie Sosnowa
- 25 0
-
2020-01-02 19:41
Podobnie z Bohaterów Getta Warszawskiego -
Kocie łby jeszcze sprzed wojny, ale wszystko, co miasto ma do zaproponowania to wyłożenie drogi płytami Yomb - takimi, jakich za tzw. komuny używało się do utwardzenia tymczasowych dróg na placach budów - to chyba jakaś kpina!
- 33 3
Wszystkie opinie
-
2020-01-01 16:05
ale samorządność szasta pieniędzmi z naszych podatków (8)
na projekty itp. nie znam drugiego miasta ,które zleca projekty za grube miliony tylko po to żeby leżały w szafie.
- 216 10
-
2020-01-01 17:11
Remonty
Zapraszam na skrzyżowanie Dąbka-Kwiatkowskiego, gdzie ulubiona firma Szczurka MTM za ciężkie miliony przez cały rok wymęczyła remont skrzyżowania i oprócz różnych fajerwerków na zjeździe w stronę Estakady pozostawili dziury, zapewne zadatek na następny kontrakt a wykonany zakres prac wcale nie cieszy się uznaniem kierowców.
- 26 5
-
2020-01-01 17:30
(2)
już płaciliśmy za projekt przebudowy chwarznieńskiej. kto weźmie odpowiedzialność za fiasko poprzedniej koncepcji?
- 34 4
-
2020-01-02 00:24
po co te głupie pytania zadajecie, oczywiście że nikt ;(
- 10 0
-
2020-01-02 07:52
Przecież to jest droga do domu "słońca skweru" i tylko dlatego jest tam cokolwiek robione z infrastrukturą
- 8 1
-
2020-01-01 18:58
Czyli tak,
Planowali wydać 69, musieliby wydać 79 więc zabrakło 10 i lepiej zamówić nowy projekt za 2mln żeby zaoszczędzić ewentualnie 8? Choc wydali wcześniej prawie 2 na poprzedni? Nono... Dobra kalkulacja :D
- 37 3
-
2020-01-01 19:13
A ty z władzy centralnej jesteś?
- 1 13
-
2020-01-01 19:58
Cała zabawa polega na tym, żeby robić, nic nie robiąc
Na poczatku miał być remont. Potem zaplanowano ulicę dzielnicową, a kilka miesięcy temu do tego dopasowano obwodnicę osiedla. Teraz mamy ulicę tranzytową z elementami infrastruktury osiedlowej (buspas + droga rowerowa), a za rok okaże się, że obwodnicy nie będzie bo jest za drogo. I mamy od kilku lat dwie duże trwające inwestycje, wyłącznie na papierze. A wice-gryzon może się pochwalić, że inwestycje trwają i są na bieżąco dopasowywane do sytuacji.
- 28 4
-
2020-01-02 08:36
Wszedzie byle jak - artykuł też bylejaki - zdjęcia tragicznej jakości
Spójrzcie na zdjęcia na których nic nie widać. Pikselioza - nazw ulic. Gratulacje za bylejakość dla autora i redakcji. Przeczytać artykuł po napisaniu i opublikowaniu to za dużo wymagać. Życzę redakcji by w Nowym 2020 nie irytowała czytelników. Bardzo proszę o przyjęcie moich uwag i pozdrawiam. Nie załamujcie się moimi uwagami tylko weźcie je do serca. Będzie lepiej !
- 6 1
-
2020-01-01 16:08
Temat wraca co chwilę jak bumerang. (3)
Co chwilę nowa koncepcja za miliony, a potem do szuflady.
- 173 8
-
2020-01-01 17:09
wraca bo wyborcow na zachodzie przybywa (1)
trzeba ich łechtać
- 11 3
-
2020-01-01 23:51
Tylk9 dlaczego skoro nie stac ich na remont w mniejszym zakresie chca robic w wiekszym zakresie?
Przecież będzie jeszcze drożej..
- 7 0
-
2020-01-02 14:12
Już dawno podejrzewałem, że w UM
mają dwa uzupełniające się zespoły: jeden wymyśla wspaniałe projekty, a ten drugi od razu wymyśla, jak uzasadnić brak ich realizacji. Ja chcę taką pracę. Nie wiem jeszcze tylko, w którym zespole wolałbym pracować.
- 7 0
-
2020-01-01 16:11
Żałosna Gdynia (3)
Bo gryzoni i spółka maja kumpli i czerpią korzyści wydając tyle kasy na takie projekty i głupoty a na koniec pewnie wezmą farbę i pomalują kawałek jezdni i będzie to pas dla rowerzystów ha ha ha. Dramat i żenada czas na konkretną zmianę
- 194 20
-
2020-01-01 20:01
Polecam wynieść sie podatkowo z Gdyni
- 23 0
-
2020-01-01 20:14
(1)
Pewnie, bo przeciez nie od dzis wiadomo, ze najlepiej robic bez projektu czy planu. Na pale, aby pozniej bezrobotni mogli w internecie udawac ekspertow.
- 7 8
-
2020-01-01 23:52
Po co wydal7 kase na projekt jak teraz chca projektowac cos zupelnie innego?
- 8 6
-
2020-01-01 16:12
Nie chcemy Szczurka (4)
- 205 27
-
2020-01-01 17:11
niby nikt nie chce, a poparcie jak w Korei
- 53 11
-
2020-01-01 18:35
To jesteś w mniejszości, bo większość chce.
- 17 38
-
2020-01-01 19:49
Niestety nie ma opozycji dla niego i tego klauna w okrągłych okularach
- 40 11
-
2020-01-03 00:22
100% racji..NIKT nie chce a wiec kontrola tych wyborow ?????
dziwne bardzo ze przchodzi i nikt nie kontroluje glosow ...dziwne..nic w Gdyni on nie robi oprocz pomagania deweloperom...tez dziwne???? grunt to korupcje
- 25 5
-
2020-01-01 16:13
a moze tak (4)
olac buspassy i rowery - czy kwota sie bedzie zgadzac? jak tak to rowery zrzutka na wlasne drogi. busy to samo!
- 98 36
-
2020-01-01 16:19
Ktory kierowca sie zrzuca na drogi w miescie? Ta kasa do miast nie trafia. Zreszta rowerxysci i piesi to tez kierowcy. Sam jezdze autem rowerem, chodze pieszo i korzystam z komunikacji miejskiej. Nie szufladkuj ludzi!
- 24 10
-
2020-01-01 16:19
samochodziarze niech także po własnych drogach śmigają (2)
czyli praktycznie żadnych w mieście
- 22 11
-
2020-01-02 00:31
Samochodziarz (1)
Ale to za nasze pieniądze (kierowców ) budowana jest droga A więc jezdnia i chodnik
- 6 11
-
2020-01-02 12:36
nie, nie jest.
- 11 1
-
2020-01-01 16:14
(1)
Ale żenada w tej Gdyni
Pomysły, plany, koncepcje...- 139 14
-
2020-01-01 20:28
Planowanie, wizualizacje, makiety, koszty analiz - trwa to lata.
A na końcu otwarcie kopert z ofertami - ojej - za drogo.
I kolejny gdyński cykl następuje.
Fajny ten Szczurek, taki nie za szybki.- 29 0
-
2020-01-01 16:19
Skąd taki pomysł ?
A skąd taki pomysł ? Że zacytuję wiadomo kogo co to zawsze i przy każdej okazji pyta "skąd taki pomysł"
- 78 10
-
2020-01-01 16:21
To jest żart (3)
Zrobiono projekt za grubą kasę I trafi on do kosza. Teraz wydadzą pieniądze na kolejny projekt co To za pralnia pieniedzy.
- 173 14
-
2020-01-01 16:54
Pralnia działa
Ceny za wywóz śmieci nie są przypadkowe , przy sposobie nowej segregacji to odbiorca powinien płacić za przygotowane surowce . To tak jak by iść z butelką zwrotną do sklepu i płacić żeby ją przyjeli.
- 51 8
-
2020-01-03 00:23
ogromne korupcje w urzedzie/..
az strach myslec...
- 21 11
-
2020-01-04 11:40
Niekompetencja
Powinni postarać się o pieniądze dodatkowe a nie o nowy projekt za miliony. I szkoda czasu. Na bruk z tymi nierobami,nieudolnymi.
- 21 9
-
2020-01-01 16:22
(1)
Może starczy tych pomysłów. W końcu zacznijcie przebudowę!!! I co z ul. Uczniowską? Też była w planie.
- 94 16
-
2020-01-02 07:33
A co myślałeś kolegom trzeba zapewnić źródło dochodu. p.s. W. Szczurek
- 1 7
-
2020-01-01 16:24
Zupełnie nie rozumiem cackania się z kierowcami (17)
Jeśli w godzinach szczytu są korki na tej drodze to sprawa jest banalna.
Wystarczy w tych godzinach zamknąć tą drogę dla ruchu samochodów.
Pozostawić tylko służby i komunikację zbiorową.
Można się też zastanowić i np. dopuścić samochody w których jadą minimum 4 osoby.
Bardzo trzeba tkwić mentalnie w XX wieku żeby wygadywać jakieś niestworzone brednie o tym że dobudowanie pasów zmniejsza korki. To jest jakieś kompletne niezrozumienie i brak jakiekolwiek logiki rozumowania.- 55 199
-
2020-01-01 16:58
zgadzam sie w 100% (2)
Nawet jak zbuduja 7 pasmowa autostrada to samochody i tak nie zmieszcza sie w centrum...
Fajnie to widac np przykladzie parkingu riviery- 35 41
-
2020-01-01 20:04
tak tak a ludzi w mieście z roku na rok mniej (1)
- 13 18
-
2020-01-01 21:10
Polecam Gdansk!
- 25 3
-
2020-01-01 17:03
IGdyby wszyscy jednego dnia zrezygnowali z samochodów (5)
I przesiedli się na komunikację miejską to byłaby ona w stanie obsłużyć max 15% pasażerów.
- 50 13
-
2020-01-01 17:11
a gdyby nie zrezygnowali jednego dnia? (2)
- 15 25
-
2020-01-01 20:15
(1)
to 20%.
- 16 17
-
2020-01-01 22:44
a to ja daję 30%
- 16 9
-
2020-01-01 21:09
Optymista.Paraliz miasta pewny.
- 18 11
-
2020-01-01 23:20
Taaaaa
Jeden przegubowy autobus to na luzaka 130 osob. Stojac na chwarznieniskiej w korku to odpowiednik 130 samochodom czyli lekko liczac 130x7m to ok 1 km korka mniej!
Łyso?- 27 15
-
2020-01-01 17:08
chyba masz problem ze sobą
spróbuj zasięgnąć porady
- 30 20
-
2020-01-01 20:17
Super rozwiazanie. Za duzo siedzisz w oknie podparty na poduszce wdychajac spaliny, ktore powoduja u ciebie takie, a nie inne zaburzenia psycho ruchowe.
- 11 19
-
2020-01-01 21:08
Jestem za.Zlikwidowac samochody w Gdyni.Zostawic autobusy ,trajtki i rowery.Czekamy na Uchwale Rady Miasta.Oczywiscie autobusy dopuszczone beda tylko o ile bedzie min.100 pasazerow.
- 30 1
-
2020-01-02 00:59
Sam się zamknij... (2)
Bo bzdury wypisujesz. Pewnie kolejny faciu w rajtuzach.
- 11 23
-
2020-01-02 01:54
Spójrz na tę "potęgę" samochodową jaką jest Żukowo. (1)
Wiele razy jechałem DK nr 20 - do samego Żukowa minimalny ruch, po dojechaniu tam wielki korek do rond za wiaduktem linii kolejowej.
Skąd się on bierze ? Ano mało aut w tym miasteczku wjeżdża z bocznych uliczek na DK nr 20 ? Pełno - puszczam przed siebie po jednym aucie z każdej tej uliczki i widzę dokąd jadą.
Ano co centrum - do jakiś sklepów, Urzędu Gminy, rzadko poza Żukowo.
Czyli ile jadą ? Chyba średnio 1 - 2 km.
Po cholerę, jak sami ten dystans pokonują w 15 minut ? Właśnie tu rower powinien się im przydać, a nie wygodne życie i wożenie 4 liter w aucie - pokazać się komuś i pochwalić się swym statusem materialnym ?
Gdyby decydowali się te krótkie dystanse pokonywać "z buta" lub na rowerze, to tranzyt samochodowy przez Żukowo śmigałby w 5 minut (od granicy do granic miasteczka) a nie przebywał w nim min. 30 minut.
To samo z Kościerzyną (jak nie było obwodnicy) i innymi miasteczkami.
Pamiętam Wejherowo z lat 80 - mnóstwo ludzi jeździło na rowerach. Teraz to prawie wszyscy muszą pokazać się w aucie. I pojechać nim na przysłowiową drugą stronę ulicy, gdzie zapewne i w Trójmieście wielu też to robi.
A znałem i znam wielu takich co nawet 500 m musi zrobić autem, nawet gdy nie ma zagwarantowanego miejsca parkingowego i ten dystans robi niekiedy po głównych ulicach w czasie korków.- 22 10
-
2020-01-02 01:56
P.S. A za Żukowem w kierunku Kościerzyny znowu minimalny ruch samochodów.
- 12 11
-
2020-01-02 09:00
Ty sobie tkwij w 21 wieku
Ja się wyprowadzam tam gdzie nie terroryzuje się ludzi niedzieli się ich ze względu na to czym jeżdżą.
- 10 18
-
2020-01-02 14:11
Większej głupoty nie słyszałem. Problemem jest fakt, że główna droga dojazdowa do obwodnicy i nowych dużych dzielnic Gdyni prowadzi przez ulicę osiedlową. Żadne blokowanie, gadanie głupot o rowerach tego nie zmieni. Jeżeli Gdynia jako miasto ma się rozwijać musi ściągnąć biznes do siebie. To powoduje, że rośnie ilość osób poruszających się po centrum i okolicach.
I tutaj obwodnica witomina to najlepsze rozwiązanie.
Brak rozumowania w twoim komentarzu widać po znajomości tej dzielnicy. Korki są z względu na wąskie gardło, więc dodatkowy pas, bus pas, obwodnica realnie pomogą i usprawnią poruszanie się po mieście.- 20 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.