Fakty i opinie

Nowy pomysł Gdyni na ul. Chwarznieńską

Najnowszy artukuł na ten temat

Czy na obwodnicy Witomina będą buspasy?

Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina.
Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina. fot. Trojmiasto.pl

Pierwsza koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów. Nie została zrealizowana, bo wykonawcy zażądali za dużo pieniędzy. Nowy pomysł to dwupasmowa arteria z zatokami autobusowymi i parkingiem zamiast buspasa - co spotkało się z krytyką mieszkańców. Przypomnijmy, że równolegle do tej drogi ma powstać obwodnica Witomina, która - w założeniu - ma usunąć tranzyt z dzielnicy.



zakończona Łącznie głosów: 1246
Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Składa się na to m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu.

Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, podczas gdy miasto miało na ten cel 69,4 mln zł. Zdecydowano więc o "optymalizacji projektu". Wiadomo już więc, że za większość prac projektowych będzie trzeba zapłacić jeszcze raz, bo nowy plan zakłada inne rozwiązania.

Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej.
Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej. mat. prasowe
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od Małokackiej do Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.

Gdynia czeka na wykonawcę projektu, a potem zacznie się budowa. Jeśli oczywiście tym razem przetarg uda się rozstrzygnąć.

- Przetarg rozpocznie wielowymiarowe działania inwestycyjne, mające na celu przede wszystkim przebudowę newralgicznego odcinka biegnącego przez środek dzielnicy. W projekcie znajdzie się m.in.: brakujący fragment drogi rowerowej łączący ulice Chwarznieńską z Rolniczą, co zdecydowanie usprawni komunikację rowerową. Cała inwestycja to kolejny etap działań związany z rozbudową infrastruktury drogowej na odcinku witomińskim, a co za tym idzie, budową obwodnicy Witomina - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Mieszkańcy: tam powinien być buspas



Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina.
Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina. graf. Trojmiasto.pl
Jego entuzjazmu nie podziela część mieszkańców Gdyni. Przede wszystkim dlatego, że tuż obok miasto planuje budowę obwodnicy Witomina, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z dzielnicy.

Czytaj więcej: Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina.

- Wraz z decyzją o realizacji obwodnicy Witomina musi nastąpić uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej na ul. Chwarznieńskiej, a Witomino musi zyskać na tej, wycenianej dziś na ok. 70 mln zł inwestycji przez pełne uspokojenie, dziś tranzytowej ulicy i sprowadzenie jej do rangi ulicy osiedlowej. Tylko fizyczne uspokojenie ruchu na Chwarznieńskiej ograniczy - choć nie zapobiegnie - powrót tranzytu do Witomina - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Stowarzyszenie widzi rozwiązanie tego problemu w budowie dodatkowego pasa ruchu o zmiennym kierunku dla autobusów, wprowadzeniu elementów uspokojenia ruchu na całym osiedlowym odcinku ul. Chwarznieńskiej oraz likwidacji kładki i budowie nowych, wyniesionych przejść dla pieszych.

Witomino: mieszkania - sprzedaż wynajem

Opinie (206) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • ale samorządność szasta pieniędzmi z naszych podatków (8)

    na projekty itp. nie znam drugiego miasta ,które zleca projekty za grube miliony tylko po to żeby leżały w szafie.

    • 193 9

    • Remonty

      Zapraszam na skrzyżowanie Dąbka-Kwiatkowskiego, gdzie ulubiona firma Szczurka MTM za ciężkie miliony przez cały rok wymęczyła remont skrzyżowania i oprócz różnych fajerwerków na zjeździe w stronę Estakady pozostawili dziury, zapewne zadatek na następny kontrakt a wykonany zakres prac wcale nie cieszy się uznaniem kierowców.

      • 26 4

    • (2)

      już płaciliśmy za projekt przebudowy chwarznieńskiej. kto weźmie odpowiedzialność za fiasko poprzedniej koncepcji?

      • 33 4

      • po co te głupie pytania zadajecie, oczywiście że nikt ;(

        • 9 0

      • Przecież to jest droga do domu "słońca skweru" i tylko dlatego jest tam cokolwiek robione z infrastrukturą

        • 7 1

    • Czyli tak,

      Planowali wydać 69, musieliby wydać 79 więc zabrakło 10 i lepiej zamówić nowy projekt za 2mln żeby zaoszczędzić ewentualnie 8? Choc wydali wcześniej prawie 2 na poprzedni? Nono... Dobra kalkulacja :D

      • 35 3

    • A ty z władzy centralnej jesteś?

      • 1 12

    • Cała zabawa polega na tym, żeby robić, nic nie robiąc

      Na poczatku miał być remont. Potem zaplanowano ulicę dzielnicową, a kilka miesięcy temu do tego dopasowano obwodnicę osiedla. Teraz mamy ulicę tranzytową z elementami infrastruktury osiedlowej (buspas + droga rowerowa), a za rok okaże się, że obwodnicy nie będzie bo jest za drogo. I mamy od kilku lat dwie duże trwające inwestycje, wyłącznie na papierze. A wice-gryzon może się pochwalić, że inwestycje trwają i są na bieżąco dopasowywane do sytuacji.

      • 26 4

    • Wszedzie byle jak - artykuł też bylejaki - zdjęcia tragicznej jakości

      Spójrzcie na zdjęcia na których nic nie widać. Pikselioza - nazw ulic. Gratulacje za bylejakość dla autora i redakcji. Przeczytać artykuł po napisaniu i opublikowaniu to za dużo wymagać. Życzę redakcji by w Nowym 2020 nie irytowała czytelników. Bardzo proszę o przyjęcie moich uwag i pozdrawiam. Nie załamujcie się moimi uwagami tylko weźcie je do serca. Będzie lepiej !

      • 5 1

  • Temat wraca co chwilę jak bumerang. (3)

    Co chwilę nowa koncepcja za miliony, a potem do szuflady.

    • 151 5

    • wraca bo wyborcow na zachodzie przybywa (1)

      trzeba ich łechtać

      • 11 2

      • Tylk9 dlaczego skoro nie stac ich na remont w mniejszym zakresie chca robic w wiekszym zakresie?

        Przecież będzie jeszcze drożej..

        • 6 0

    • Już dawno podejrzewałem, że w UM

      mają dwa uzupełniające się zespoły: jeden wymyśla wspaniałe projekty, a ten drugi od razu wymyśla, jak uzasadnić brak ich realizacji. Ja chcę taką pracę. Nie wiem jeszcze tylko, w którym zespole wolałbym pracować.

      • 6 0

  • Żałosna Gdynia (3)

    Bo gryzoni i spółka maja kumpli i czerpią korzyści wydając tyle kasy na takie projekty i głupoty a na koniec pewnie wezmą farbę i pomalują kawałek jezdni i będzie to pas dla rowerzystów ha ha ha. Dramat i żenada czas na konkretną zmianę

    • 170 20

    • Polecam wynieść sie podatkowo z Gdyni

      • 20 0

    • (1)

      Pewnie, bo przeciez nie od dzis wiadomo, ze najlepiej robic bez projektu czy planu. Na pale, aby pozniej bezrobotni mogli w internecie udawac ekspertow.

      • 5 7

      • Po co wydal7 kase na projekt jak teraz chca projektowac cos zupelnie innego?

        • 6 5

  • Nie chcemy Szczurka (4)

    • 185 24

    • niby nikt nie chce, a poparcie jak w Korei

      • 41 11

    • To jesteś w mniejszości, bo większość chce.

      • 13 30

    • Niestety nie ma opozycji dla niego i tego klauna w okrągłych okularach

      • 28 10

    • 100% racji..NIKT nie chce a wiec kontrola tych wyborow ?????

      dziwne bardzo ze przchodzi i nikt nie kontroluje glosow ...dziwne..nic w Gdyni on nie robi oprocz pomagania deweloperom...tez dziwne???? grunt to korupcje

      • 15 3

  • a moze tak (4)

    olac buspassy i rowery - czy kwota sie bedzie zgadzac? jak tak to rowery zrzutka na wlasne drogi. busy to samo!

    • 80 31

    • Ktory kierowca sie zrzuca na drogi w miescie? Ta kasa do miast nie trafia. Zreszta rowerxysci i piesi to tez kierowcy. Sam jezdze autem rowerem, chodze pieszo i korzystam z komunikacji miejskiej. Nie szufladkuj ludzi!

      • 20 10

    • samochodziarze niech także po własnych drogach śmigają (2)

      czyli praktycznie żadnych w mieście

      • 18 11

      • Samochodziarz (1)

        Ale to za nasze pieniądze (kierowców ) budowana jest droga A więc jezdnia i chodnik

        • 3 10

        • nie, nie jest.

          • 8 0

  • (1)

    Ale żenada w tej Gdyni
    Pomysły, plany, koncepcje...

    • 119 11

    • Planowanie, wizualizacje, makiety, koszty analiz - trwa to lata.

      A na końcu otwarcie kopert z ofertami - ojej - za drogo.

      I kolejny gdyński cykl następuje.

      Fajny ten Szczurek, taki nie za szybki.

      • 20 0

  • Skąd taki pomysł ?

    A skąd taki pomysł ? Że zacytuję wiadomo kogo co to zawsze i przy każdej okazji pyta "skąd taki pomysł"

    • 57 8

  • To jest żart (3)

    Zrobiono projekt za grubą kasę I trafi on do kosza. Teraz wydadzą pieniądze na kolejny projekt co To za pralnia pieniedzy.

    • 153 11

    • Pralnia działa

      Ceny za wywóz śmieci nie są przypadkowe , przy sposobie nowej segregacji to odbiorca powinien płacić za przygotowane surowce . To tak jak by iść z butelką zwrotną do sklepu i płacić żeby ją przyjeli.

      • 41 7

    • ogromne korupcje w urzedzie/..

      az strach myslec...

      • 11 10

    • Niekompetencja

      Powinni postarać się o pieniądze dodatkowe a nie o nowy projekt za miliony. I szkoda czasu. Na bruk z tymi nierobami,nieudolnymi.

      • 11 8

  • (1)

    Może starczy tych pomysłów. W końcu zacznijcie przebudowę!!! I co z ul. Uczniowską? Też była w planie.

    • 75 11

    • A co myślałeś kolegom trzeba zapewnić źródło dochodu. p.s. W. Szczurek

      • 1 3

  • Zupełnie nie rozumiem cackania się z kierowcami (17)

    Jeśli w godzinach szczytu są korki na tej drodze to sprawa jest banalna.
    Wystarczy w tych godzinach zamknąć tą drogę dla ruchu samochodów.
    Pozostawić tylko służby i komunikację zbiorową.

    Można się też zastanowić i np. dopuścić samochody w których jadą minimum 4 osoby.

    Bardzo trzeba tkwić mentalnie w XX wieku żeby wygadywać jakieś niestworzone brednie o tym że dobudowanie pasów zmniejsza korki. To jest jakieś kompletne niezrozumienie i brak jakiekolwiek logiki rozumowania.

    • 50 181

    • zgadzam sie w 100% (2)

      Nawet jak zbuduja 7 pasmowa autostrada to samochody i tak nie zmieszcza sie w centrum...
      Fajnie to widac np przykladzie parkingu riviery

      • 34 37

      • tak tak a ludzi w mieście z roku na rok mniej (1)

        • 11 15

        • Polecam Gdansk!

          • 20 3

    • IGdyby wszyscy jednego dnia zrezygnowali z samochodów (5)

      I przesiedli się na komunikację miejską to byłaby ona w stanie obsłużyć max 15% pasażerów.

      • 45 13

      • a gdyby nie zrezygnowali jednego dnia? (2)

        • 11 23

        • (1)

          to 20%.

          • 11 16

          • a to ja daję 30%

            • 12 8

      • Optymista.Paraliz miasta pewny.

        • 14 10

      • Taaaaa

        Jeden przegubowy autobus to na luzaka 130 osob. Stojac na chwarznieniskiej w korku to odpowiednik 130 samochodom czyli lekko liczac 130x7m to ok 1 km korka mniej!
        Łyso?

        • 22 14

    • chyba masz problem ze sobą

      spróbuj zasięgnąć porady

      • 27 18

    • Super rozwiazanie. Za duzo siedzisz w oknie podparty na poduszce wdychajac spaliny, ktore powoduja u ciebie takie, a nie inne zaburzenia psycho ruchowe.

      • 11 14

    • Jestem za.Zlikwidowac samochody w Gdyni.Zostawic autobusy ,trajtki i rowery.Czekamy na Uchwale Rady Miasta.Oczywiscie autobusy dopuszczone beda tylko o ile bedzie min.100 pasazerow.

      • 25 1

    • Sam się zamknij... (2)

      Bo bzdury wypisujesz. Pewnie kolejny faciu w rajtuzach.

      • 11 18

      • Spójrz na tę "potęgę" samochodową jaką jest Żukowo. (1)

        Wiele razy jechałem DK nr 20 - do samego Żukowa minimalny ruch, po dojechaniu tam wielki korek do rond za wiaduktem linii kolejowej.

        Skąd się on bierze ? Ano mało aut w tym miasteczku wjeżdża z bocznych uliczek na DK nr 20 ? Pełno - puszczam przed siebie po jednym aucie z każdej tej uliczki i widzę dokąd jadą.

        Ano co centrum - do jakiś sklepów, Urzędu Gminy, rzadko poza Żukowo.

        Czyli ile jadą ? Chyba średnio 1 - 2 km.

        Po cholerę, jak sami ten dystans pokonują w 15 minut ? Właśnie tu rower powinien się im przydać, a nie wygodne życie i wożenie 4 liter w aucie - pokazać się komuś i pochwalić się swym statusem materialnym ?

        Gdyby decydowali się te krótkie dystanse pokonywać "z buta" lub na rowerze, to tranzyt samochodowy przez Żukowo śmigałby w 5 minut (od granicy do granic miasteczka) a nie przebywał w nim min. 30 minut.

        To samo z Kościerzyną (jak nie było obwodnicy) i innymi miasteczkami.

        Pamiętam Wejherowo z lat 80 - mnóstwo ludzi jeździło na rowerach. Teraz to prawie wszyscy muszą pokazać się w aucie. I pojechać nim na przysłowiową drugą stronę ulicy, gdzie zapewne i w Trójmieście wielu też to robi.

        A znałem i znam wielu takich co nawet 500 m musi zrobić autem, nawet gdy nie ma zagwarantowanego miejsca parkingowego i ten dystans robi niekiedy po głównych ulicach w czasie korków.

        • 19 8

        • P.S. A za Żukowem w kierunku Kościerzyny znowu minimalny ruch samochodów.

          • 11 9

    • Ty sobie tkwij w 21 wieku

      Ja się wyprowadzam tam gdzie nie terroryzuje się ludzi niedzieli się ich ze względu na to czym jeżdżą.

      • 8 14

    • Większej głupoty nie słyszałem. Problemem jest fakt, że główna droga dojazdowa do obwodnicy i nowych dużych dzielnic Gdyni prowadzi przez ulicę osiedlową. Żadne blokowanie, gadanie głupot o rowerach tego nie zmieni. Jeżeli Gdynia jako miasto ma się rozwijać musi ściągnąć biznes do siebie. To powoduje, że rośnie ilość osób poruszających się po centrum i okolicach.
      I tutaj obwodnica witomina to najlepsze rozwiązanie.
      Brak rozumowania w twoim komentarzu widać po znajomości tej dzielnicy. Korki są z względu na wąskie gardło, więc dodatkowy pas, bus pas, obwodnica realnie pomogą i usprawnią poruszanie się po mieście.

      • 15 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.