- 1 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (126 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (238 opinii)
- 3 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (111 opinii)
- 4 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (271 opinii)
- 5 Ostatnia sesja radnych w tym składzie (76 opinii)
- 6 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (187 opinii)
Nowy pomysł Gdyni na ul. Chwarznieńską
Pierwsza koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów. Nie została zrealizowana, bo wykonawcy zażądali za dużo pieniędzy. Nowy pomysł to dwupasmowa arteria z zatokami autobusowymi i parkingiem zamiast buspasa - co spotkało się z krytyką mieszkańców. Przypomnijmy, że równolegle do tej drogi ma powstać obwodnica Witomina, która - w założeniu - ma usunąć tranzyt z dzielnicy.
Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, podczas gdy miasto miało na ten cel 69,4 mln zł. Zdecydowano więc o "optymalizacji projektu". Wiadomo już więc, że za większość prac projektowych będzie trzeba zapłacić jeszcze raz, bo nowy plan zakłada inne rozwiązania.
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:
- budowa ul. Chwarznieńskiej od Małokackiej do Słonecznej,
- przebudowa ul. Sosnowej,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
- budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
- budowa odcinka ul. Promiennej do Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do Chwarznieńskiej),
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
- budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
- nasadzenie zieleni.
Gdynia czeka na wykonawcę projektu, a potem zacznie się budowa. Jeśli oczywiście tym razem przetarg uda się rozstrzygnąć.
- Przetarg rozpocznie wielowymiarowe działania inwestycyjne, mające na celu przede wszystkim przebudowę newralgicznego odcinka biegnącego przez środek dzielnicy. W projekcie znajdzie się m.in.: brakujący fragment drogi rowerowej łączący ulice Chwarznieńską z Rolniczą, co zdecydowanie usprawni komunikację rowerową. Cała inwestycja to kolejny etap działań związany z rozbudową infrastruktury drogowej na odcinku witomińskim, a co za tym idzie, budową obwodnicy Witomina - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy: tam powinien być buspas
Jego entuzjazmu nie podziela część mieszkańców Gdyni. Przede wszystkim dlatego, że tuż obok miasto planuje budowę obwodnicy Witomina, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z dzielnicy.
Czytaj więcej: Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina.
- Wraz z decyzją o realizacji obwodnicy Witomina musi nastąpić uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej na ul. Chwarznieńskiej, a Witomino musi zyskać na tej, wycenianej dziś na ok. 70 mln zł inwestycji przez pełne uspokojenie, dziś tranzytowej ulicy i sprowadzenie jej do rangi ulicy osiedlowej. Tylko fizyczne uspokojenie ruchu na Chwarznieńskiej ograniczy - choć nie zapobiegnie - powrót tranzytu do Witomina - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Stowarzyszenie widzi rozwiązanie tego problemu w budowie dodatkowego pasa ruchu o zmiennym kierunku dla autobusów, wprowadzeniu elementów uspokojenia ruchu na całym osiedlowym odcinku ul. Chwarznieńskiej oraz likwidacji kładki i budowie nowych, wyniesionych przejść dla pieszych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Witomino: mieszkania - sprzedaż wynajem
Opinie (208) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-01 18:02
Opinia wyróżniona
Dajcie spokój z tymi wyniesionymi przejściami... (13)
Jakaś głupia moda, pewnie zaraz posypią się minusy, ale prawda jest okrutna normalny kierowca zwolni czy to przed przejściem czy wyniesionym przejściem, ale wariat za kierownicą wjeżdżający na taki próg, nawet gdy kogoś nie ma przy przejściu może doprowadzić przez wyrzucenie go np. na chodnik czy przeciwny pas, do tragedii. Jestem za spowalnianiem ruchu, ale w granicach zdrowego rozsądku, bo zaraz wymyślą najmądrzejsi urzędnicy i specjaliści "wilcze doły"
- 166 87
-
2020-01-02 10:02
Wariat, na takie przejście wjedzie tylko raz, bo mu się ta jego kupa złomu zlożona w garażu u szwagra zaraz rozsypie.
- 2 1
-
2020-01-02 08:56
Jednak wariaci boja sie, ze zniszcza samochod i wiekszosc zwalnia.
- 4 1
-
2020-01-02 06:58
i jeszcze do tego
czarcie zapadki :P
- 4 1
-
2020-01-01 20:43
(7)
No to nie mamy praktycznie normalnych kierowców, bo w zasadzie nikt nie zwalnia przed normalnymi przejściami.
Niestety ale fizyczne wymuszenie zwolnienia jest konieczne.- 27 8
-
2020-01-02 19:35
Legionów też.
To jeszcze potrzeba zrobić takie przejścia na Legionów od Redłowskiej do Stryjskiej. Te zbudowane koło sp. 18 i dalej w stronę Gdańska są dobrze wyprofilowane i widoczne.
- 0 4
-
2020-01-01 20:55
Odp.
Dlaczego tak twierdzisz?Jezdze zawodowo od 40 lat I takiej ilosci garbow nie ma w Europie.Sa takie I to b.duzo ze jak nie zwolnisz do 1 biegu to rozbijesz miss olejowa.
- 15 1
-
2020-01-01 20:51
Tylko piesi też mają sporo winy, wchodząc bez zatrzymania bezpośrednio na przejście (3)
To nie jest ciąg pieszy i warto się rozejrzeć czy nawet poczekać, żeby przepuścić samochód, ale cześć z premedycja wchodzą pod koła, a później olaboga. Pieszy ma znikome szansę na starcie z samochodem czy nawet rowerem
- 14 13
-
2020-01-01 21:43
To jest bardzo proste dla każdego normalnego człowieka (2)
Na przejściu dla pieszych spodziewaj się przechodzących pieszych. Za trudne?
- 16 13
-
2020-01-02 16:29
Przejście dla pieszych to nie jest ciąg pieszy czyli chodnik.
Jak jestem zmuszony do przejechania chodnika pod kątem prostym (nawet gdy jest tam wjazd do posesji), muszę uważać na pieszych - oni są "u siebie". Jak jestem pieszym to przed wejściem na drogę dla pojazdów (jezdnię) sprawdzam czy nic po tej jezdni nie jedzie. Przejścia dla pieszych wyznaczono po to, aby piesi nie wchodzili na jezdnię w każdym miejscu.
- 4 4
-
2020-01-01 21:56
Pieszy niech na przejściu spodziewa się samochodu, za trudne?
- 14 11
-
2020-01-01 20:48
Tylko jeszcze pozostaje kwestia ich prawidłowej budowy
Cześć z nich nie ma jakiejkolwiek homologacji, trojmiasto.pl może to sprawdzić w gdyńskim ZDiZ, polecam. Budowane są przez przypadkowe firmy czy kamieniarzy, tak, że jadac samochodem z dozwolona prędkością 30km/h można rozwalić podwozie albo wylecieć z pasa ruchu
- 19 3
-
2020-01-01 18:24
Mam podobne odczucia (1)
- 19 13
-
2020-01-01 19:12
ja mam przeciwne
- 15 18
-
2020-01-01 16:41
Opinia wyróżniona
Bispas to zle rozwiazanie - wiecej smogu, wieksze korki (17)
Wiecej zanieczyszczen.. Gdynia musi znow zaczac budowac drogi. Rowery nie rozwiaza problemu komunikacji/transportu w Gdyni. Buspas to pomysl z komuny, zeoeksza jedynie emisje spalin
- 119 136
-
2020-01-01 22:51
Jest dokładnie odwrotnie.Buspas ogranicza emisje spalin. Pomysłem z komuny jest dalsza rozbudowa dróg . (1)
- 19 8
-
2020-01-02 14:55
Myskisz jak dziecko
Buspas poteguje korki, skoro droga bedzie miala mbiejsza przepustowosc to auta beda tam staly czesciej w korku. Auto porouszajace sie w korku emituje najwieksza ilosc spalin.... Oczywoscie mozesz jak dziecko prezentowac myslenie magiczne i roic sibie, ze kierowcy przesiada sie do autobusow.....Buspas to zle rozwiazanie, zwlaszcza w miescie o
Buspas poteguje korki, skoro droga bedzie miala mbiejsza przepustowosc to auta beda tam staly czesciej w korku. Auto porouszajace sie w korku emituje najwieksza ilosc spalin.... Oczywoscie mozesz jak dziecko prezentowac myslenie magiczne i roic sibie, ze kierowcy przesiada sie do autobusow.....Buspas to zle rozwiazanie, zwlaszcza w miescie o relatywnie slabo rozwinietej sieci drog. Oszolomstwo proponuje buspasy zamiast drog.... plus oczywiscie sciezki rowerowe, ktorymi praktycznie nikt nie jezdzi...Podsumowujac, czas skonczyc z maskowaniem nieudolnosci UM Gdynia z pomoca buspasow. Trzeba budowac drogi A akurat na Witominie nie piwinni poszerzac drogi ani budowac buspasa. Caly teanzyt powinien wywedrowac poza Witomino
- 6 12
-
2020-01-01 20:16
Napisałbym że szampan wszedł za mocno ale jak przeczytałem jeszcze raz to stwierdzam że autor cały czas pije i to denaturat.
- 12 10
-
2020-01-01 18:54
taka sama komuna jest wtedy kiedy domagasz się budowy drogi za moje pieniądze (6)
zrzućcie się z okolicznymi kierowcami i budujcie za swoje, nikt nie kazał wam mieszkać na wsi
- 23 20
-
2020-01-01 23:56
Drogi dla rowerów, którymi jeździ kilkadziesiąt osób (1)
w ciągu dnia, budowane są za Twoje prywatne pieniądze? Może rowerzyści się zrzucą!
- 17 11
-
2020-01-02 17:16
Budowane są z podatków lokalnych i z podatków PIT
Mogę to napisać jeszcze dziesięć razy, jeśli nie możesz tego pojąć. Każdy kto mieszka w Gdyni, jest w niej zameldowany, współtworzy budżet tego miasta i dokłada i się do inwestycji miejskich.
Kierowcy naprawdę nie maja się czym szczycić: zatruwam miasto, zaśmiecam je, zagracam, powoduję gigantyczne korki każdego dnia, utrudniam życie sobie i innym, ale płacę podatki w paliwie. Nie chcę ani Twojego śmierdzącego blaszaka, ani Twoich podatków.- 13 6
-
2020-01-01 21:00
(1)
Kolego,podatek drogowy podwojny placa tylko kierowcy.Jest w paliwie.Piesi nice placa
- 16 13
-
2020-01-01 22:39
A drogi w mieście budowane są z podatków lokalnych
i tyle zostało z twojej argumentacji
- 21 8
-
2020-01-01 20:15
Podatki to ponad polowa ceny benzyny (1)
Plus akcyza w cenie auta. Kierowcy placa za drogi. Komuna to sciezki rowerowe.....
- 11 25
-
2020-01-02 13:59
Uhm. Oczywiście.
Bo mieszkańcy Gdyni, jeżdżący na rowerach, nie płacą podatków...
- 12 2
-
2020-01-01 18:04
(6)
Jesf odwrotnie. Ograniczyc ruch aut, priorytet dla zbiorkomu i zanieczyszczenia i korkow nie bedzie
- 36 24
-
2020-01-01 20:58
Odp. (3)
No to zrobmy eksperyment.Wylaczmy wszystkie samochody z ruchu przez 3-4 dni w Gdyni.Zobaczymy jak wyglada zycie tylko przy transporcie zbiorowym.
- 26 1
-
2020-01-01 22:38
Ta cudowna cisza jak 01 stycznia rano... :) (2)
- 12 8
-
2020-01-02 00:57
(1)
Wyprowadź się na wieś jak pragniesz ciszy. Tam zapewne też przeszkadzał by ci piejący kogut.
- 9 14
-
2020-01-02 13:57
"Przeszkadzałby". Tak będzie lepiej.
- 13 2
-
2020-01-01 19:59
Ograniczony to Ty już jesteś i to wystarczy
- 12 11
-
2020-01-01 18:40
No wlasnie pisalem, ze to komunistyczne myslenie
Buspas to komuna, myslenie totalitarne
- 20 43
-
2020-01-01 17:39
Opinia wyróżniona
Słoneczna (3)
Świetnie, czyli wszystko wyremontują oprócz w środku kawałka ulicy Słonecznej gdzie jeszcze są stare zużyte już płyty betonowe i wszystko się zapada... Wszystko dla mieszkańców co nie? Echh
- 89 11
-
2020-01-02 19:41
Podobnie z Bohaterów Getta Warszawskiego -
Kocie łby jeszcze sprzed wojny, ale wszystko, co miasto ma do zaproponowania to wyłożenie drogi płytami Yomb - takimi, jakich za tzw. komuny używało się do utwardzenia tymczasowych dróg na placach budów - to chyba jakaś kpina!
- 33 3
-
2020-01-02 00:07
Podobnie Uczniowska (1)
Nie dość, że dziurawa to z każdej strony zastawiona autami a Pizzernia parkuje swoje auta na środku skrzyżowania z Nauczycielską, pod nosem policji. Dodatkowo jakiś ich stary rupieć i motor zajmuje miejsca parkingowe przy placu zabaw.
- 31 10
-
2020-06-20 21:05
Podobnie Sosnowa
- 25 0
Wszystkie opinie
-
2022-08-01 16:10
Dąbrowa cierpi
A kiedy odkorkują Dąbrowę....niech zrobią jedno zanim przejdą dalej
- 0 0
-
2020-01-01 23:27
Uruchomic więcej połączeń pkm z Gdyni przez Karwiny na osobę. Odciąży to ruch także na witominie. (2)
- 22 30
-
2021-08-26 14:50
Dokładnie tak!
- 0 0
-
2020-01-02 00:28
dokładnie!
- 10 1
-
2021-08-17 18:24
Witomino no niestety totalne zacofane
- 6 0
-
2020-11-30 01:18
A na tym zdjęciu no jak z lat 70 tych
- 8 1
-
2020-01-01 17:39
Opinia wyróżniona
Słoneczna (3)
Świetnie, czyli wszystko wyremontują oprócz w środku kawałka ulicy Słonecznej gdzie jeszcze są stare zużyte już płyty betonowe i wszystko się zapada... Wszystko dla mieszkańców co nie? Echh
- 89 11
-
2020-01-02 00:07
Podobnie Uczniowska (1)
Nie dość, że dziurawa to z każdej strony zastawiona autami a Pizzernia parkuje swoje auta na środku skrzyżowania z Nauczycielską, pod nosem policji. Dodatkowo jakiś ich stary rupieć i motor zajmuje miejsca parkingowe przy placu zabaw.
- 31 10
-
2020-06-20 21:05
Podobnie Sosnowa
- 25 0
-
2020-01-02 19:41
Podobnie z Bohaterów Getta Warszawskiego -
Kocie łby jeszcze sprzed wojny, ale wszystko, co miasto ma do zaproponowania to wyłożenie drogi płytami Yomb - takimi, jakich za tzw. komuny używało się do utwardzenia tymczasowych dróg na placach budów - to chyba jakaś kpina!
- 33 3
-
2020-04-24 19:19
Witomino.. Stan umysłu...
- 33 1
-
2020-01-01 18:51
Gdynia to niestety totalne zacofanie. (1)
Jurek z Sopotu
- 63 17
-
2020-04-24 15:13
Przede wszystkim witomino jest totalnie zacofanie
- 6 0
-
2020-03-11 22:25
Sosnowiec Trójmiasta to niestety totalne zacofanie.
- 21 1
-
2020-01-09 20:56
Już nie chcemy tego Szczurka
- 38 1
-
2020-01-01 16:21
To jest żart (3)
Zrobiono projekt za grubą kasę I trafi on do kosza. Teraz wydadzą pieniądze na kolejny projekt co To za pralnia pieniedzy.
- 173 14
-
2020-01-04 11:40
Niekompetencja
Powinni postarać się o pieniądze dodatkowe a nie o nowy projekt za miliony. I szkoda czasu. Na bruk z tymi nierobami,nieudolnymi.
- 21 9
-
2020-01-03 00:23
ogromne korupcje w urzedzie/..
az strach myslec...
- 21 11
-
2020-01-01 16:54
Pralnia działa
Ceny za wywóz śmieci nie są przypadkowe , przy sposobie nowej segregacji to odbiorca powinien płacić za przygotowane surowce . To tak jak by iść z butelką zwrotną do sklepu i płacić żeby ją przyjeli.
- 51 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.