• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł Gdyni na ul. Chwarznieńską

Michał Sielski
1 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina. Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina.

Pierwsza koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów. Nie została zrealizowana, bo wykonawcy zażądali za dużo pieniędzy. Nowy pomysł to dwupasmowa arteria z zatokami autobusowymi i parkingiem zamiast buspasa - co spotkało się z krytyką mieszkańców. Przypomnijmy, że równolegle do tej drogi ma powstać obwodnica Witomina, która - w założeniu - ma usunąć tranzyt z dzielnicy.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Składa się na to m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu.

Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, podczas gdy miasto miało na ten cel 69,4 mln zł. Zdecydowano więc o "optymalizacji projektu". Wiadomo już więc, że za większość prac projektowych będzie trzeba zapłacić jeszcze raz, bo nowy plan zakłada inne rozwiązania.

Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej. Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej.
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od Małokackiej do Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.

Gdynia czeka na wykonawcę projektu, a potem zacznie się budowa. Jeśli oczywiście tym razem przetarg uda się rozstrzygnąć.

- Przetarg rozpocznie wielowymiarowe działania inwestycyjne, mające na celu przede wszystkim przebudowę newralgicznego odcinka biegnącego przez środek dzielnicy. W projekcie znajdzie się m.in.: brakujący fragment drogi rowerowej łączący ulice Chwarznieńską z Rolniczą, co zdecydowanie usprawni komunikację rowerową. Cała inwestycja to kolejny etap działań związany z rozbudową infrastruktury drogowej na odcinku witomińskim, a co za tym idzie, budową obwodnicy Witomina - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Mieszkańcy: tam powinien być buspas



Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina. Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina.
Jego entuzjazmu nie podziela część mieszkańców Gdyni. Przede wszystkim dlatego, że tuż obok miasto planuje budowę obwodnicy Witomina, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z dzielnicy.

Czytaj więcej: Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina.

- Wraz z decyzją o realizacji obwodnicy Witomina musi nastąpić uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej na ul. Chwarznieńskiej, a Witomino musi zyskać na tej, wycenianej dziś na ok. 70 mln zł inwestycji przez pełne uspokojenie, dziś tranzytowej ulicy i sprowadzenie jej do rangi ulicy osiedlowej. Tylko fizyczne uspokojenie ruchu na Chwarznieńskiej ograniczy - choć nie zapobiegnie - powrót tranzytu do Witomina - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Stowarzyszenie widzi rozwiązanie tego problemu w budowie dodatkowego pasa ruchu o zmiennym kierunku dla autobusów, wprowadzeniu elementów uspokojenia ruchu na całym osiedlowym odcinku ul. Chwarznieńskiej oraz likwidacji kładki i budowie nowych, wyniesionych przejść dla pieszych.

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Dąbrowa cierpi

    A kiedy odkorkują Dąbrowę....niech zrobią jedno zanim przejdą dalej

    • 0 0

  • Uruchomic więcej połączeń pkm z Gdyni przez Karwiny na osobę. Odciąży to ruch także na witominie. (2)

    • 22 30

    • Dokładnie tak!

      • 0 0

    • dokładnie!

      • 10 1

  • Witomino no niestety totalne zacofane

    • 6 0

  • A na tym zdjęciu no jak z lat 70 tych

    • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    Słoneczna (3)

    Świetnie, czyli wszystko wyremontują oprócz w środku kawałka ulicy Słonecznej gdzie jeszcze są stare zużyte już płyty betonowe i wszystko się zapada... Wszystko dla mieszkańców co nie? Echh

    • 89 11

    • Podobnie Uczniowska (1)

      Nie dość, że dziurawa to z każdej strony zastawiona autami a Pizzernia parkuje swoje auta na środku skrzyżowania z Nauczycielską, pod nosem policji. Dodatkowo jakiś ich stary rupieć i motor zajmuje miejsca parkingowe przy placu zabaw.

      • 31 10

      • Podobnie Sosnowa

        • 25 0

    • Podobnie z Bohaterów Getta Warszawskiego -

      Kocie łby jeszcze sprzed wojny, ale wszystko, co miasto ma do zaproponowania to wyłożenie drogi płytami Yomb - takimi, jakich za tzw. komuny używało się do utwardzenia tymczasowych dróg na placach budów - to chyba jakaś kpina!

      • 33 3

  • Witomino.. Stan umysłu...

    • 33 1

  • Gdynia to niestety totalne zacofanie. (1)

    Jurek z Sopotu

    • 63 17

    • Przede wszystkim witomino jest totalnie zacofanie

      • 6 0

  • Sosnowiec Trójmiasta to niestety totalne zacofanie.

    • 21 1

  • Już nie chcemy tego Szczurka

    • 38 1

  • To jest żart (3)

    Zrobiono projekt za grubą kasę I trafi on do kosza. Teraz wydadzą pieniądze na kolejny projekt co To za pralnia pieniedzy.

    • 173 14

    • Niekompetencja

      Powinni postarać się o pieniądze dodatkowe a nie o nowy projekt za miliony. I szkoda czasu. Na bruk z tymi nierobami,nieudolnymi.

      • 21 9

    • ogromne korupcje w urzedzie/..

      az strach myslec...

      • 21 11

    • Pralnia działa

      Ceny za wywóz śmieci nie są przypadkowe , przy sposobie nowej segregacji to odbiorca powinien płacić za przygotowane surowce . To tak jak by iść z butelką zwrotną do sklepu i płacić żeby ją przyjeli.

      • 51 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane