- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (76 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (499 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (267 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (124 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Nowy pomysł na zliczanie pasażerów w Gdyni
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni testuje nowy system zliczania pasażerów. Działa on w oparciu o czujniki podczerwieni nad drzwiami, które wykrywają przechodzące przez nie osoby.
Czytaj też: Ankieterzy odwiedzą pasażerów ZKM
Liczba pasażerów w Gdyni: kierowcy nie liczą
Choć może się to wydawać dziwne, w znikomej części przydaje się spostrzegawczość kierowców.
- Coraz trudniej o kursy przepełnione, dlatego nie pozyskujemy informacji od kierowców o występujących anomaliach, czasami jedynie proszeni są o podanie liczby pasażerów w specyficznych, mało angażujących ich czas i uwagę badaniach, np. w krótkim kursie dojazdowym wcześnie rano. Ważnym źródłem informacji są też sygnały od pasażerów, które otrzymujemy najczęściej w sposób elektroniczny, a także poprzez media społecznościowe - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Przełomem może okazać się w najbliższych latach automatyczny system do zliczania pasażerów. Na razie został zamontowany w jednym gdyńskim trolejbusie.
Całość działa w oparciu o czujniki podczerwieni. Są zamontowane nad drzwiami i wykrywają pasażerów przechodzących przez drzwi. Dane są przesyłane bezprzewodowo, na skrzynkę e-mail lub ustaloną lokalizację w Internecie. Zamawiający usługę otrzymuje później raport o liczbie pasażerów wysiadających, wsiadających i liczbie pasażerów w pojeździe na każdym przystanku na trasie.
W przypadku ZKM dane są przesyłane w odstępach 24-godzinnych - zawsze o godzinie 3.
- Technologia jest stosowana od wielu lat na całym świecie, ale problemem do tej pory była dość niska jej dokładność - duża liczba pomyłek oraz znaczące rozbieżności w raportowanej liczbie pasażerów w stosunku do stanu faktycznego. Celem testów jest sprawdzenie, czy obecny poziom technologii pozwala już na zastąpienie ankieterów systemem elektronicznym, bez szkody dla jakości pozyskiwanych wyników - opowiada Marcin Gromadzki.
Zdecyduje dokładność i koszty
Nie tylko dokładność, ale także koszty będą decydujące przy decyzji o zamontowaniu takich urządzeń na stałe. Według szacunków potrzeba co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Koszt jest bardzo zróżnicowany, gdyż zależy od zastosowanej architektury sprzętowej, momentu montażu w czasie produkcji pojazdu lub później, kosztów pracy (czy przeszkolony serwis operatora może zamontować urządzenia samodzielnie), itp. Zamawiający może też zamówić serwer, który będzie gromadzić dane i generować raporty, a także zakupić licencję do specjalistycznego oprogramowania - zaznacza Gromadzki.
Tyle, że w przeciwieństwie do metod tradycyjnych - czyli zatrudniania ankieterów - są to koszty ponoszone jednorazowo, bo późniejsze serwisowanie urządzeń nie wymaga już dużych nakładów.
Miejsca
Opinie (147) 2 zablokowane
-
2018-04-17 10:08
a nie mozna poprostu zobaczyc ile jest sprzedanych biletow ? (4)
i tych miesięcznych i jednorazowych ?
i porównać z zeszłym rokiem ?- 16 5
-
2018-04-17 10:28
(1)
Nie , nie można przynajmniej w Polsce. A dlaczego ? Domyślnie się .
- 2 3
-
2018-04-17 10:28
Tzn. Domyśl się.
- 1 1
-
2018-04-17 14:41
Ładnie sie podpisałeś. (1)
Nie, nie można. Są ludzie, którzy jeżdżą za darmo (po 70 roku życia i do lat 4, wkrótce dzieci będą za darmo jeździły do 18 r.ż. )Myślisz, że mniejszy tłok będzie? Jeżdżą też gapowicze albo osoby, które kupiły metropolitalny bilet ale w Gdańsku. Jak to policzyć? Jak ktoś uważa, że puste w Gdyni jeżdżą to niech wsiądzie u mnie na Pustkach w godzinach szczytu do S., W. i 28.
- 1 0
-
2018-04-17 16:08
Co jest tańsze - wprowadzenie czujników i systemu zliczania, czy wydanie "darmowym" biletów elektronicznych (darmowych)
i obowiązek ich kasowania (nawet jeśli przejazd jest darmowy) ?
- 0 0
-
2018-04-17 10:11
niech Renoma liczy, oni są dobrzy w prostych czynnościach,.... (3)
- 13 3
-
2018-04-17 10:20
a co jesli nie potrafia liczyc ? (1)
oni tylko wypisują nie liczą ?
- 1 1
-
2018-04-17 10:31
Potrafią liczyć tylko do 3,20. Tylko niektórzy do 4,20 PLN.
- 0 0
-
2018-04-17 11:07
To czynność z tych trudniejszych
- 0 0
-
2018-04-17 10:14
(2)
Bezsens, niektórzy wysiadają i wsiadają w autobusach na tym samym przystanku bo jest taki tłok i jestem ciekawy jak te urządzenie to wychwyci
- 17 1
-
2018-04-17 10:18
wyniki i sa sfałszowane (1)
i była bomba w samolocie !
- 0 3
-
2018-04-17 10:32
Nie bomba tylko baba, nie w samolocie tylko w autobusie
Do tego miała siatkę z Biedronki na siedzeniu obok.
- 2 1
-
2018-04-17 10:18
Ten system jest niedokładny - ZKM powinien (3)
listami poleconymi (za potwierdzeniem odbioru) rozesłać do wszystkich mieszkańców wezwanie do stawienia się w siedzibie na Kaczych Bukach w celu wypełnienia ankiety (3 strony A4, Times New Roman 8 pt) pod rygorem przymusowego wymeldowania z Gdyni i rewitalizacji nieruchomości przez tajemniczy pożar.
- 26 0
-
2018-04-17 10:36
ZKM nie ma siedziby na Kaczych Bukach (1)
- 0 5
-
2018-04-17 12:09
Racja - Zakręt do Oksywia.
To nawet lepiej - będą buspasy ;)
- 2 0
-
2018-04-18 08:49
Widzę, że u ciebie potrzeba komentarzy jest taka sama
jak u przeciętnego zjadacza chleba potrzeba zrobienia kupy. Jakość komentarza adekwatna.
- 0 0
-
2018-04-17 10:24
A w wejherowie wiedzą ile!! (2)
Inteligentne Kasowniki zapodają gdzie zlikwidować kursy autobusów..., i co GD i GA??
- 9 3
-
2018-04-17 10:30
W Gdyni nawet inteligentnych władz brak, a Ty o kasownikach...
Przestań porównywać Gdynię do Wejherowa - w Wejherowie zbudowali więcej tuneli w ciągu 40 lat, niż w Gdyni od II Wojny Swiatowej.
- 11 2
-
2018-04-18 09:08
Jakoś nie likwidują, mimo że część kursów to muchowozy.
- 0 1
-
2018-04-17 10:40
(1)
Trzeba wanienki z białą farbą postawić na przystankach, potem zliczać ślady...
- 17 3
-
2018-04-17 14:51
Dobre!
- 0 0
-
2018-04-17 10:44
W trojmiejskiej "komunikacji miejskiej" najlepsze jest to ze zeby przejechac kilka km czasem trzeba kuic 3 rozne bilety
roznych przewoznikow. Taniej wyjdzie taryfą.
- 17 1
-
2018-04-17 11:04
eee (1)
tak w S taki tłok że ech !! poprawcie S tak jak R !! p,Marcinie G S to wasza porażka !!
- 9 0
-
2018-04-17 21:14
Jak Sopot dopłaci to czemu nie.
- 0 0
-
2018-04-17 11:15
zapraszam na przejażdżkę autobusem S (2)
w godzinach szczytu... dlaczego nie jezdzi tak jak r...
- 15 0
-
2018-04-17 21:13
Powiedz to władzom Sopotu.
- 3 0
-
2018-04-17 23:28
Chociażby dlatego, że w większości pokrywa sie z trawą SKM. Po drugie, to jest linia w części opłacana przez Sopot a R przez Rumię. Widać niektórym bardziej zależy...
- 2 0
-
2018-04-17 11:17
Zróbcie jeden zkm na całe Trójmiasto i włączcie w to SKM to możecie policzyć +1.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.