• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy przystanek na trasie PKM Południe

Szymon Zięba
20 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
  • Planowane miejsce przystanku PKM Gdańsk Wielkopolska

Przyszła trasa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na południe Gdańska będzie miała dodatkowy przystanek. W rejonie skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ul. HokejowąMapka wybudowana zostanie stacja Gdańsk Wielkopolska.



W jaki sposób najczęściej docierasz do przystanku PKM?

Kolejarze zapowiadają, że dodatkowy przystanek Gdańsk Wielkopolska zwiększy co prawda o 2 minuty orientacyjny czas przejazdu z węzła Kowale do Gdańska Głównego z wcześniej przewidywanych 14 do 16 minut.

- Ale nadal pozostaje on bezkonkurencyjny w porównaniu z czasami dojazdu autobusem lub samochodem na tej samej trasie - zauważa Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Nowy przystanek powstanie na niezagospodarowanym aktualnie terenie w rejonie skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ul. Hokejową.

  • Planowany przebieg PKM Gdańsk Południe z uwzględnieniem przystanku PKM Wielkopolska.
  • Czas przejazdu PKM
Peron znajdować się będzie 8 m poniżej poziomu obecnego terenu - w związku z tym wybudowana zostanie kładka dla pieszych oraz winda.

Kolejarze zapowiadają także zintegrowanie go z innymi środkami transportu: autobusem, rowerem, ale też samochodami osobowymi (budowa miejsc kiss&ride oraz park&ride).

Pięć kolejnych przystanków PKM na południe Gdańska

Miejsca

Opinie (224) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    Ankieta: Nie docieram, bo jest za daleko

    • 62 4

    • (1)

      Szczególnie kiedy jest zawierucha zimowa ,deszcz pada ,dużo zakupów lub mamy mało czasu....W wielu innych przypadkach można się kilka minut przejść ale dzisiaj niestety spacer 2-5 minut to już nie do zaakceptowania nawet jak się mieszka na obrzeżach Gdańska.

      • 2 1

      • Tak, tak, zwłaszcza z Łostowic to 2-5 minut jest.

        • 2 0

    • Nie korzystam bo jak dotrę to i tak nic nie jedzie.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Sama idea i plan dołączenia dzielnic południowych do komunikacji torowej jest świetny. (15)

    Niech tylko PKM jeździ z większą częstotlowością i mniejszą awaryjnością - jak już było zaraz po starcie inwestycji.

    • 313 13

    • PKM jest awaryjna? To chyba ostatnio jeździłeś kolejką jeszcze w PRLu. Kiedy była jakaś większa awaria? (2)

      Jeżdżę PMKą dwa razy dziennie i nie pamiętam ani jednej większej awarii.

      • 16 22

      • Tak, tak znamy Twoje wpisy....

        Jeździsz na rowerze, samochodem, autobusem z przesiadką na tramwaj i jeszcze dwa razy dziennie PKM. Oczywiście tylko zbiorkom funkcjonuje idealnie i nie ma się do czego przyczepić.

        • 32 6

      • Awaryjne mogą być co najwyżej pociągi SKM lub Polregio, nie PKM

        Bo PKM to tylko tory, po których jeżdżą te pociągi. Jeżdżę codziennie, ani razu nie trafiłam na awarię. Ale po zmianach rozkładu nie powiedziałabym, że szybciej dojadę pociągiem niż prywatnym autem ponieważ jadąc do Żukowa przed zmianą rozkładu dojeżdżałam na 15:35, teraz dojeżdżam chwilę przed 16 czyli 25 minut później. Komfort też jest straszny ze względu na ilość osób i wielkości składów. Ludzie nie mają jak wsiąść do pociągu, konduktorzy nie chcą wpuszczać.. To skandal patrząc na to, że za bilety płaci się po kilkadziesiąt-kilkaset złotych i nie ma się pewności czy w ogóle danym pociągiem się pojedzie.

        • 2 0

    • Oczywiście że mogłaby jeździć

      ale pińendzy ni ma i nie bendzie. ale będzie za to bilet Fala i dopłaty do spółki Innobaltca

      • 16 2

    • Tu będzie jeździć SKM jak na głównej linii (1)

      • 5 1

      • Tak mówią, co nie znaczy że tak będzie

        • 3 2

    • (1)

      Takie nasze metro

      • 1 3

      • obok metra nawet nie stało

        • 5 1

    • Stale w planach.

      Już w latach 80-tych były odważne plany.

      • 7 3

    • (5)

      większym pożytkiem a przede wszystkim taniej byłoby wybudować dwie linie tramwajowe. Niestety u nas się nie da

      • 1 15

      • sorry, ale piszesz bzdury (4)

        PKM zapewnia dużo szybszy przejazd niż tramwaj. Przejazd tramwajem nie jest konkurencyjny wobec przejazdu samochodem (chyba że na niektórych odcinkach w godzinach szczytu). Przejazd PKM może być konkurencyjny wobec przejazdu samochodem w wielu relacjach.

        • 17 0

        • Ok. A jak z częstotliwością i możliwościami przewozu pasażerów?

          Bo póki co pkmki są mniejsze od tramwaju i rzadziej jeżdżą.

          • 2 7

        • (1)

          To w Bydgoszczy o tym nie wiedzą bo powstała linia tramwajowa na Fordon. Wiesz ile czasu jedzie tramwaj? W Poznaniu jest szybki tramwaj i też ma konkurencyjny czas szczególnie wobec samochodu ale i autobusu. Czyli jak widać można

          • 2 3

          • nie porownuj szybkiego tramwaju z ta pkm-ka

            • 1 0

        • Przy tak gęsto rozmieszczonych przystankach? może się nie udać

          bezkolizyjny tramwaj mógłby być równie szybki

          • 1 1

  • Bez sensu. Tramwaj z tego wyjdzie, a nie kolej (1)

    • 36 40

    • 1 przystanek prawie na końcu linii i już zmiana w tramwaj?

      • 4 0

  • szkoda (3)

    to zła wiadomość ;/

    • 10 45

    • Czym więcej przystanków, tym mniejsza konkurencja dla aut. (2)

      Dokładnie. Powoli robi się z tego dłuższy tramwaj. Ile jeszcze tych przystanków po drodze na trasie paru km?

      • 7 14

      • czyli może wyrzucimy oprócz Wielkopolskiej, jeszcze jakiś przystanek (1)

        Będziemy mieli konkurencję bez pasażerów ;-)
        Zobacz ilu pasażerów tracimy bez tego przystanku.

        • 12 1

        • Lepsza koncepcja. Zbudujmy same przystanki.

          Zaoszczędzimy na torach, a teren sprzeda się deweloperom uszanowując tym samym miejscową tradycję.

          • 3 5

  • Opinia wyróżniona

    O tak, nawalić przystanków jak na liniach tramwajowych (21)

    a potem myśleć, czemu ludzie nie chcą korzystać, "przecież ten przystanek to tylko dwie minutki więcej". PKM powinna spełniać rolę, jaką spełnia metro w innych miastach, więc szanowni planiści niech się przyjrzą łaskawie, ile dzieli przystanki metra i jaka jest idea takich odstępów. 16 minut do dworca ze Świętokrzyskiej to czas ledwie o 5 minut lepszy od tramwaju, tymczasem powinno to zajmować nie więcej niż 10-12 minut

    • 134 186

    • Pomyśl (8)

      Ale wiesz, że te 2 minuty dłużej to tylko z węzła Kowale? Że dla przystanku Łostowice-Świętokrzyska nic się nie zmieni i ten czas przejazdu będzie trwał 9 minut, czyli nawet krócej niż podałeś?

      • 53 3

      • (1)

        skąd ma wiedzieć jak nie czytał

        • 37 3

        • On tylko pismo obrazkowe rozumie

          Masz rację, puchatku:

          • 13 1

      • A

        • 0 0

      • 2 minuty dłużej dzień w dzień, a potem kolejne przystanki do kosztownej paranoi (4)

        przesiadek nie unikniesz - i tak będzie mało osiedli w pobliżu przystanku

        • 1 13

        • (2)

          A czy byłeś w tych okolicach kiedykolwiek? Mało osiedli?

          • 7 0

          • I tak dojazd wewnętrzny będzie potrzebny. Dlatego nie ma co przeinwestowywać transportu regionalnego. (1)

            Tylko zainwestować w lokalne busy by dowoziły często ludzi na przystanki.

            • 0 6

            • Dalej piszesz głupoty, nie wiedząc jak wygląda sytuacja na południu... Akurat lokalizacja tego przystanku pozwala na ominięcie kosztów uruchomienia dodatkowych linii autobusowych, ponieważ z okolicznych osiedli dotrzesz na przystanek w 5-10 minut spacerkiem. Daj już sobie spokój z komentowaniem spraw, na których temat nie masz bladego pojęcia.

              • 7 0

        • W najbliższej okolicy

          W ciągu ostatnich dwóch lat powstało kilkanaście bloków.

          • 1 0

    • zrób jeden a do niego najlepiej niech masa autobusów dojeżdża po świętokrzyskiej

      • 5 1

    • Porównujesz różne odcinki (1)

      22minuty do centrum to tramwaj jedzie z pętli przy Havla a nie z Kowal.

      • 16 1

      • 20 minut jedzie autobus 256 z osiedla świętokrzyska - do śródmieścia - nie mówię o godzinach szczytu rzecz jasna :)

        • 1 1

    • na spokojnie czytajmy ze zrozumieniem (2)

      16 minut dotyczy przejazdu z przystanku Kowale a nie ze Świętokrzyskiej, zakładać by należało że z węzła Świętokrzyska będzie to około 12 minut :). Osobiście uważam, że przystanek w tym miejscu to dobry pomysł, gdyż z tych rejonów nie da się łatwo i szybo dojechać ani na Kowale ani na pętlę, więc bez tego efekt PKM na południu byłby zdecydowanie mniejszy, ale zgadzam się, że nie można przesadzić z ilością przystanków.

      • 17 0

      • Ze Świętokrzyskiej jest dalej. (1)

        Patrzymy na mapę ze zrozumieniem.

        • 2 0

        • To jak rozumiesz tramwaj na tym dalej?

          • 0 0

    • Wydaje się że planiści zrobili lepszy research (1)

      Bez przystanku na Wielkopolskiej odległość między kolejnymi przystankami wychodziła ponad 2 km. Z Wielkopolską jest około 900 m do pokonania między Wielkopolską a Niepołomicką i ok. 1,3 km między Wielkopolską a Świętokrzyską. Bez bycia planistą sprawdziłem i w Warszawie M1 na (nowszej) północnym krańcu stacje są co 900 m - 1 km, na M2 stacje poza centrum są od 600 do 1,2 km. Dzięki Wielkopolskiej będziemy więc mieli odstępy jak w metrze. W Londynie na szybko odstępy między stacjami 0,9-1,1 km to też nie jest nic niespotykanego.

      • 20 0

      • Bez Wielkopolskiej cały obszar

        okolic osiedla 4 pory roku był praktycznie bez obsługi SKMką, co było bez sensu.

        • 20 0

    • 16 minut ma być od węzła Kowale, pętla tramwajowa jest ze 3km bliżej, a pociąg jeszcze będzie tamtędy jechał po łuku... Z samej pętli Łostowice wydaje się że czas 10-12 minut byłby jak najbardziej realny, a nawet krótszy.

      • 0 0

    • autobus przystanki co 100 metrów tramwaj co 200 metro co 300... (1)

      Gdańsk nie umi w komunikacje miejską....

      jeszcze chwila i bilet 75 minut będzie za krótki i trzeba będzie wprowadzić bilet 90 minutowy....

      • 4 6

      • Borawski na to - z miłå chęciå:)

        • 0 0

    • no to metro najczęściej ma bardzo często przystanki

      Proszę spojrzeć na linię District w Londynie.

      • 0 0

  • Ależ się ta kolej rozwija.Jeśli paliwo będzie po 25zł/litr to faktycznie będzie to jedyna opcja na dotarcie do centrum....chyba że bilety też wzrosną,bo prąd wzrośnie.Wtedy pozostanie praca zdalna albo rower...względnie koń ale owies też w cenie....

    • 26 5

  • Pytanie kiedy (8)

    Jeżeli dojdzie do realizacji ten inwestycji to na pewno wiele osób z tego skorzysta i będzie to dobra alternatywa dla auta. Pytanie czy to będzie rok 2030 czy 2035 :)

    • 57 2

    • 30, a dokładnie 2130

      • 19 1

    • bajki (2)

      z mchu i paproci

      • 10 1

      • Czuć, że idą wybory (1)

        Nie potrafią wybudować dodatkowych dróg aby osiedla na południu przestały być ciągle zakorkowanymi wyspami, a teraz rysują palcem po mapie tory. Już 30 lat temu były plany na kolej na południe i widać gołym okiem ile z nich zrealizowano.

        • 15 3

        • Drogi niczego nie odkorkują

          Póki wszyscy jadą z grubsza w te same miejsca.

          • 0 0

    • (1)

      To zależy kto będzie rządził w Gdańsku i okolicy. Jeśli niedasię, piniędzy nie ma PO to oczywiście, że nie ma szans...

      • 2 4

      • To jak powstała PKM?

        • 1 0

    • bedzie,bedzie szybciej od horalowej drogi czerwonej,od portu CPK i,i bez kartnnikow z drukowanymi cyferkami!!.

      • 2 1

    • Ale z Ciebie optymista....

      • 0 0

  • Gd-Płd to pnad 100 tys mieszkańców, najbardziej dysfunkcyjny komunikacyjnie obszar miasta. Największe nasilenie kiełby wyborczej (2)

    • 44 6

    • Największe poparcie dla obecnych władz. Kiełba działa, tłuszcz zatkał arterie w mózgu. (1)

      A może to opary z Szadółek?

      • 6 10

      • szadulki najbardziej wala capem elektoratu PZPPiS z centum gdanska!!.

        • 2 1

  • Dobrze że nawet dat realizacji nie podają (1)

    Dzięki temu wiemy, że to bajki, legendy i mity

    • 69 5

    • Zbliżają się wybory, więc trzeba dalej mamić a jak będzie z realizacją to wszyscy wiemy. Nie da się, zły konserwator, drogi pis, dziwny wykonawca itp.

      • 2 1

  • Czy dobrze widać że kolejka przejdzie przez działki na Jasieniu koło WZki? Czy nareszcie zniknie to koczowisko??

    • 16 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane