Fakty i opinie

Nowy przystanek autobusowy we Wrzeszczu ułatwi przesiadki na tramwaj

We wtorek przy placu Komorowskiego we Wrzeszczu Dolnym Mapka rozpocznie się budowa nowego przystanku autobusowego na linii 124, łączącej dworzec kolejowy Gdańsk Wrzeszcz ze szpitalem na Zaspie. Przystanek ułatwi przesiadanie się pomiędzy tramwajami i autobusami, a jednocześnie będzie zlokalizowany blisko zwartej zabudowy mieszkaniowej.



Jak oceniasz liczbę przystanków w trójmiejskiej komunikacji?

jest optymalna, nie potrzeba nic zmieniać 33%
jest za dużo przystanków, należy niektóre zlikwidować 25%
jest za mało przystanków, potrzebne są nowe 42%
zakończona Łącznie głosów: 559
Budowa przystanku rozpocznie się we wtorek, 27.10.2020. Zgodnie z projektem przewidziano wykonanie 25-metrowego peronu w pasie między jezdnią ul. Wyspiańskiego a trawnikiem.

Przystanek będzie zlokalizowany tuż obok przejścia dla pieszych i będzie połączony z istniejącym chodnikiem. Przewidziano też ułożenie płytek ostrzegawczo-prowadzących dla osób niedowidzących i niewidomych.

- Z uwagi na prowadzone prace w rejonie robót mogą wystąpić utrudnienia w ruchu, wynikające z konieczności zwężenia prawego pasa ul. Wyspiańskiego w kierunku al. Grunwaldzkiej - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Aktualne rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Nowy przystanek będzie zlokalizowany pomiędzy przystankami Mickiewicza i Biała.
Nowy przystanek będzie zlokalizowany pomiędzy przystankami Mickiewicza i Biała. graf. Trojmiasto.pl

Wygodniejsze przesiadki między tramwajami i autobusami



Zakończenie prac budowlanych planowane jest na 30 października br., jednak termin ten może ulec zmianie w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Po odbiorze robót na przystanku zatrzymywać się będą wszystkie autobusy linii 124 (Wrzeszcz PKP - Szpital Zaspa - Wrzeszcz PKP). Obecnie najbliższe przystanki tej linii zlokalizowane są w rejonie skrzyżowania Mickiewicza - HalleraMapka (ok. 420 metrów od nowego przystanku) oraz przy ul. Miszewskiego obok wiaduktu kolejowegoMapka (ok. 560 metrów od nowego przystanku).

- Dzięki wybudowaniu przystanku przy pl. Komorowskiego powstanie w tej części Wrzeszcza niewielki węzeł przesiadkowy. W sąsiedztwie znajdują się bowiem przystanki tramwajowe - dodaje rzecznik GZDiZ.
Warto dodać, że pasażerowie już teraz mogą przesiadać się między tramwajem i autobusem na ul. Mickiewicza, jednak w przypadku tramwajów oznacza to wsiadanie z poziomu jezdni, co dla osób starszych i niepełnosprawnych jest bardzo uciążliwe lub wręcz niemożliwe.

Na placu Komorowskiego takiego problemu nie ma, ponieważ przystanki tramwajowe posiadają podwyższone perony w wydzielonym pasie rozdziału jezdni. Wadą tej przesiadki jest jednak potrzeba przejścia między przystankami ok. 100 metrów i pokonanie przejścia dla pieszych z sygnalizacją.

Czytaj też:

Pasażerowie mogą nie zostać wpuszczeni do przepełnionego tramwaju

Opinie (75)

  • I znowu za daleko do tramwaju jest spory kawał drogi pieszo!!Przystanek powinien byc o połowe blizej (3)

    Ale to jest właśnie stan umysłu urzędasów oni z komunikacji miejskiej nie korzystają .Proponuje zlikwidować dla nich bezpłatny parking przy UM i wprowadzić opłaty za parkowanie pod urzędem dla nich tak ze 50 zł dziennie !!

    • 31 20

    • Taki kawał do przystanków!to porażka!kto to wymyślił ??

      • 0 0

    • Przecież na Mickiewicza możesz się przesiąść (1)

      jeden przystanek wcześniej bez żadnego chodzenia

      • 11 2

      • To się przesiadaj jak masz kule.

        • 1 9

  • Nic nie da. (2)

    Warto pojechać do innych miast,żeby zobaczyć jak działa poważna komunikacja miejska. W Gdańsku to jakieś jaja. Częstotliwość,ilość linii i ich trasy. Np wszystko ze Słowackiego leci do dworca we Wrzeszczu,dlaczego nie dalej na Zaspę,Przymorze czy też Nowy Port??

    • 3 9

    • A 227 to dokąd jedzie? , 122? (1)

      • 1 0

      • Jak by nie patrzec, gdanski zbiorkom to przedszkole w porownaniu do dwukrotnie wiekszej i czterokrotnie liczebniejszej Warszawy.

        • 0 0

  • (3)

    I będzie jak z przystankiem Cygańska Góra? Nikt nie korzysta, a czasy przejazdu nie zostaną zmienione?

    • 21 26

    • Cygańska Góra (nż) przystanek

      powinien być niżej, bliżej osiedla Focha.

      Cygańska góra ma jeden przystanek wyżej (kierunek Gdańsk).

      • 0 0

    • Hmmm jak jadę 130 z Migowa to zawsze ktoś wsiada/wysiada na Cygańskiej

      • 1 0

    • Bzdura! To bardzo potrzebne rozwiązanie.

      • 3 2

  • Pamiętam, jak 30 lat temu mój wujek z innego miasta śmiał się, że w Gdańsku są kilometrowe odległości między przystankami. Zauważyłam to dopiero, kiedy zaczęłam w jeździć tramwajami i autobusami w innych miastach: Poznań, Łódź, Warszawa

    • 0 0

  • niech miasto tam lepiej droge poszerzy do skrzyzowania z Grunwaldzka (8)

    a dalej Do studzienki

    • 21 45

    • kiedy internauci nieświadomie pełniący rolę trolli zrozumieją, że poszerzanie ulic (3)

      tak działa na likwidację korków w mieście jak popuszczanie pasa na otyłość i nadwagę? Kolejnym stopniem rozwoju wiedzy na temat skutecznych sposobów poprawiania jakości przestrzeni publicznych i jakości systemu komunikacyjnego miasta jest zrozumienie prostej tezy, że więcej osób jest skłonnych do przesiadania się z samochodu na rower (na większe odległości decydując się na układ rower+ SKM) niż na autobus, który stoi w korkach tak samo jak samochód?

      • 12 2

      • Dobrze zaczynał, a tak kiepsko skończył (2)

        Kochanie, rower to jest nieoceniony na rozwiązanie problemu "ostatniej mili", ale nie wyobrażam sobie pokonywania dystansu z Wrzeszcza na Morenę rowerem. Tylko transport zbiorowy, który funkcjonuje odrębnie od ruchu ogólnego jest w stanie obsłużyć efektywnie duże potoki pasażerskie.

        • 4 2

        • Ale parsknąłem śmiechem.

          Codziennie robie 25km do pracy rowerem a dla kogoś niemożliwym jest dojechanie z Wrzeszcza na Morenę. Boże co za kaleka. Weź się najlepiej połóż bo możesz od chodzenia sobie nogi połamać sieroto.

          • 0 0

        • Z Wrzeszcza na Morenę jest 3km, w sam raz na rower.

          Ale w przypadku dłuższej trasy, jak na przykład z Południa, masz całkowitą rację.

          • 2 1

    • (2)

      tak bo kierowcy chcą zasuwać między domami 100km/h. I jeszcze może zlikwidować światła i przejścia dla pieszych

      • 19 4

      • Tak (1)

        Zlikwidować wszystko i zakazać wszystkiego

        • 4 1

        • Nie bedzie niczego! Niech żyje Kononowicz!

          • 1 0

    • Na dachach zbudujemy trzeci pas.

      Bus pasy robić a nie jezdnie poszerzać . Przerabiano to w latach 50-60 ubiegłego wieku w USA.

      • 19 4

  • Pociągnijcie tramwaj z Jabłoniowej do Świrskiego (1)

    tak żeby woził ludzi a nie powietrze

    • 3 2

    • Od kiedy słoiki jeżdzą komunikacją.

      • 0 0

  • Jeszcze troche i faktycznie zrobią tramwaj na Wyspiańskiego (1)

    Jak widać jednak linia tramwajowa na Wyspiańskiego ma sens skoro jak widać ludzie muszą się przesiadać i buduje się specjalny przystanek.

    • 2 2

    • Wystarczy zerwać asfalt, stare tory są w bruku.

      • 0 0

  • A komu ulicha w tym miejscu jest on potrzbny.

    • 0 2

  • Przystanek wygodny do przesiadania to w Trojmiescie rzecz nieznana (4)

    Proszę zobaczyć jak to wygląda np. w Szwajcarii. U nas przystanki zlokalizowane są tak, aby jak najmniej przeszkadzały kierowcom aut, a nie żeby były wygodne dla pasażerów. Niemniej jednak cieszy, ze ktoś zaczyna zauważać problem.

    • 6 5

    • przyjedź na Warneńską i spróbuj się przesiąść

      nie ma problemu

      • 0 0

    • jestes w błedzie to tylko działania pozorne (1)

      • 0 2

      • Masz na myśli że ten nowy przystanek = działania pozorne?

        Jeśli tak, to bardzo możliwe.

        • 0 3

    • Wątpie, żeby ktoś zauważył problem tak jak go opisałeś

      Ja z kolei myśle, że ktoś zauważył większy kawałek niezabetonowanej zieleni, na której możnaby coś zabetonować.

      • 1 1

  • Kompletnie nie rozumiem lokalizacji tego przystanku (1)

    Mieszkałem kiedyś na Mickiewicza i mogę od razu powiedzieć, że ten przystanek wydaje mi się niepotrzebny. 1. Jeżeli chodzi o przesiadanie się z tramwajów z/do linii 124, to wystarczy przejechać przystanek dalej do skrzyżowania Mickiewicza/Hallera. Nie rozumiem argumentacji, że starsze osoby mają problem, więc przystanek jest zły. 2. Odległości między przystankami 124 w tej okolicy są już i tak małe, a nowy przystanek jeszcze je skróci. Tyle lat nikomu to nie przeszkadzało, ludzie radzili sobie i nagle potrzeba przystanku akurat w tym miejscu?

    • 1 2

    • To prawda

      Wysiąść na Wyspiańskiego ze 124 i przesiąść się na tramwaj aby wrócić znów na Mickiewicza jadąc do Gdańska albo na przystanek 124 Legionów / Kościuszki jadąc tramwajem na zaspę do tego zaliczyć te 1oo metrów. Głupota na maksa. Te same urzędasy co zamknęły Piramowicza.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.