• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy sprzęt do obsługi tramwajów: podnośnik i wóz techniczny

Krzysztof Koprowski
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Tramwaj może być podniesiony maksymalnie 160 cm ponad poziom podłogi hali.

Nowoczesny podnośnik i wóz ratowniczo-manewrowy to nowy sprzęt, który ułatwi serwisowanie tramwajów w Gdańsku. Szybciej i sprawniej będzie także usuwać awarie, w tym wyciągać z torowiska samochody oraz wstawiać na tory wykolejone tramwaje.



Jak oceniasz bieżące utrzymanie techniczne tramwajów w Gdańsku?

Największym udogodnieniem dla pracowników Zakładu Komunikacji Miejskiej jest długi na 30 metrów i zdolny udźwignąć do 50 ton podnośnik całowagonowy do tramwajów. Został wyprodukowany przez firmę Pfaff Silberbalu Verkehrstechnik z Niemiec i kosztował ok. 2,3 mln zł (530 tys. euro).

- To pierwszy podnośnik tego typu w naszej części Europy. Dotychczas posiadały je głównie zakłady komunikacyjne w Niemczech, Austrii i Szwajcarii - mówi Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk. - Spełnia najnowsze normy Unii Europejskiej w zakresie podnośników dla pojazdów.
Podnośnik wyróżnia rozwiązanie "Long Beam", które umożliwia obsługę różnego typu wagonów na jednym stanowisku bez potrzeby przestawiania ciężkich podnośników kolumnowych będących na wyposażeniu ZKM-u.

Ponadto dotychczasowe podnośniki działały tylko na zasadzie podnoszenia karoserii przy kołach pozostających na torze. Nowe urządzenie pozwala na podniesienie obu części jednocześnie, po czym możliwe jest zwolnienie układu jezdnego i opuszczenie go do poziomu szyn.

- Eliminuje to kanał naprawczy, ponieważ praca obsługi wykonywana jest z poziomu posadzki hali, zaś pracownik może dostosować wysokość pola pracy do swojego wzrostu - dodaje Mongird.
Nowy podnośnik pozwoli na szybszą i wygodniejszą wymianę elementów podwozia takich jak wózki jezdne z kołami, silniki czy inne ciężkie elementy znajdujące się pod pudłem wagonu.

  • Podnośnik pozwala na łatwiejszą prace przy tramwaju bez potrzeby wykorzystywania w tym celu kanału rewizyjnego.
  • Tramwaj Pesa Jazz Duo na nowym podnośniku.
  • Szafa techniczna, z której steruje się pracą podnośnika.

Zakupiony wóz ratowniczo-manewrowy może również służyć do holowania tramwaju.

Przy okazji prezentacji nowego podnośnika, ZKM przedstawił również zakupiony za prawie 1,6 mln zł netto pojazd ratowniczo-manewrowy Mercedes Benz Unimog U423. Może on poruszać się zarówno po szynach, jak i jezdni. Wyposażony jest w zabudowaną kabinę do przewozu obsługi i sprzętu ratownictwa technicznego, a także system umożliwiający oświetlenie pola pracy.

Pojazd będzie wykorzystywany przede wszystkim przy usuwaniu awarii na trasie. Wyciągarka linowa pozwoli na usunięcie samochodów z torowisk, zaś będący na wyposażeniu zestaw podnośników hydraulicznych wspomoże inny sprzęt do ponownego ustawienia na torach wykolejonych tramwajów.

  • Wóz ratowniczo-manewrowy zakupiony przez ZKM Gdańsk.
  • Wnętrze wozu ratowniczo-manewrowego.
  • Kabina wozu ratowniczo-manewrowego.
  • Przód wozu ratowniczo-manewrowego.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (62) 1 zablokowana

  • multipla (1)

    ten wóz jest brzydszy od multipli

    • 0 0

    • Nie ma być pięknym

      Nie jestem pewny czy do wyciągania tramwaju z hali jest potrzebny mercedes ale ważniejsze jest aby w ,,razie co '' potrafił wciągnąć lub zaholować w dół tramwaj na Suchaninie. Różnica wagi i system napędu nie wróży nic dobrego . Pojazd jest typem pogotowia technicznego - serwis. Marka mercedes-unimog jest pierwszej klasy mimo wszystko aby był używany jak najrzadziej .

      • 0 0

  • ZKM nie dba o tramwaje !!!!! (1)

    ZKM stan taboru ma głęboko gdzieś. Nowe torowiska, a niektóre tramwaje (wcale nie najstarsze ) tłuką jak mloty udarowe.
    SKANDAL!!!
    Nigdzie na świecie nie widziałem takich zaniedbań
    Kilka razy pisałem do nich który dokladnie jest niesprawny. I niccccc. Za zaniedbywanie obowiazkow utrzymania taboru powinny poleciec glowy.

    • 5 1

    • głowy

      Pierwsze powinny polecieć głowy z góry! 11

      • 0 0

  • A po co to komu? (7)

    Tramwaj najlepiej naprawia się młotkiem i przecinakiem.

    • 17 7

    • oj oj (5)

      Myślę że ten wóz już za pół roku będzie naprawiany przy pomocy młotka i przecinaka czasem się zastanawiam skąd się biorą tacy id...oci na warsztacie ZKM Gdańsk , jak się jeździ komunikacją miejską na co dzień widać na każdym kroku ten profesjonalizm prezentowany przez mechaników jak i elektryków ZKM Gdańsk wykonanie najprostszej rzeczy jak widać jest problemem jak by się dało szybę przybić gwoździami to by tak zrobili ... po co kluczem jak można młotkiem ,wasza praca i estetyka świadczy o was samych

      • 4 3

      • oj oj? (4)

        Czym i jak się naprawia tabor, takie pytania to do kierownika U..... i jego "kolegi" pana B.... odpowiedzialnego za OT .
        Co do mechaników zmianowych to dzięki nim tramwaje jeszcze jakoś jeżdżą!!!, a wszystkich krytykujących prace mechaników zapraszam do pracy w zajezdni i życzę powodzenia w pracy za marne grosze bez podwyżek,bez części zamiennych i odpowiednich narzędzi, jak kierownik dba tak ma!!! co chwila karani za nie kompetencje kierownika. Kto Go zrobił kierownikiem???

        • 5 0

        • ... (3)

          Nie musisz tam pracować skoro jesteś dobry w tym co robisz idź do innej firmy , uważam że nie wszystko ale większość mi osobiście było by wstyd oddać taką pracę, jak się zastanowisz przyznasz rację . na pewno nie chciał byś aby w taki sposób naprawiano twoje auto....zapraszasz mnie do pracy nie widzę problemu , tyle że ja mam pracę....

          • 2 0

          • zmiana pracy

            Ciekawie podpowiadasz, ale! jak byś czytał ze zrozumieniem i znał temat to byś wiedział że ludziom zależy na tej pracy i na tym zakładzie i leży im na sercu dobro zakładu, jak by wszyscy dobrzy i ci słabsi zwolnili się z pracy to zapewniam że ten zakład miałby wielkie problemy. A Ty zapewne masz dobrą pracę ale po wpisie wynika że to nie Twoja pierwsza! bo jak w firmie zaczyna się źle dziać to UCIEKASZ .

            • 0 0

          • ....

            Nie masz pojęcia jak w warsztacie naprawiają Twoje auto. Zostawiasz je na kilka godzin lub dni ,a tam się dopiero dzieją cuda !!

            • 0 0

          • ...

            Dobry pomysł ze zmianą,ale czy chodzi tu o to?czy dobry stan taboru???

            Komu lepiej proponować zmianę pracy?

            • 0 0

    • i taśmą klejącą

      oraz śliną monterską

      • 7 0

  • 2300 000 zł za likwidację kanału naprawczego. (1)

    Normalnie kurka brawoo POwski bezmyślny nowy prezesie.
    komu spłyneły cymesy za zakup tego zbędnego podnośnika?
    Podobnie jest z zakupem wozu serwisowego. ma on służyć do ściągania aut z torowiska? Do tego wystarczy mały wóz straży pożarnej z wyciągarką albo laweta do holowania rozbitych aut która ma wyciągarkę.
    Ktoś chyba powinien sprawdzić te wydatki podpisywane prz\ez ludzi z PO bo pachnie grubym przekrętem.
    Za 2300 000zł można zbudować nową halę dla tramwajów z kanałami bo podnośnik w przeciwieństwie do kanału się psuje!!!
    PO w praktyce.
    Dlatego należy wpuścić prywatnego przewoźnika na Gdańskie szyny.
    Politycy PO traktują miejskie firmy jak własne folwarki. Wydają miliony z miejskich pieniędzy na zbędne inwestycje.

    • 0 0

    • Jesteś chory na PO? W d.... byłeś i g.... widziałeś. Ten "wóz serwisowy" (szkoda, że nie konny) ma służyć do holowania tramwajów. Ściąganie "aut" z torowiska to tylko dodatek.

      • 0 0

  • A działa to tak (2)

    Przychodzi przedstawiciel handlowy do prezesa ZKM:
    -panie podnośnik panu sprzedam
    -za ile ?
    -za chwilę śmieje się przedstawiciel tylko 2 małe bańki, a pod stołem wręcza prezesowi odpowiednio wyochaną kopertę
    - aaaa jak tak tanio to wezmę na początek jedną sztukę, a potem dokupię może jeszcze ze trzy.
    I tak się rozeszli panowie ubijając interes. Prezes ma kopertę , a przedstawiciel 10% prowizji (od 2 baniek).

    • 4 4

    • A ty masz problem (1)

      Nie jesteś prezesem.........

      • 0 0

      • Jest prezesem bo ZKM to spółka miejska należąca do mieszkańców

        A tego człowieka od łapówek za mieszkania z PO powinni usunąć z ZKM w trybie pilnym.

        • 0 0

  • Ci co dali w ankiecie że ZKM świetnie dba o tramwaje (1)

    To chyba na codzień nie podróżują tym środkiem transportu... albo kochają dni pieszego pasażera :D

    • 12 2

    • Dokładnie, do tego 29% glosujących uważa, ze wszystko świetnie i super, albo sztab propagandowy z ztm-u, albo ktoś pod wieczór walnął sobie 3 piwka i mu się omyłkowo ręka zsunęła.

      • 0 0

  • 1166

    Może w końcu po dwóch latach postoju w zajezdni naprawią wozy 1166 i 1172, za których modernizację zapłacili dużą kasę

    • 2 0

  • Artykuly pierwszej potrzeby - ze trzy wyjazdy dziennie gwarantowane. Mogliby wiecej kupic.

    • 0 0

  • kiedy rozwina tory na Orunie ????

    • 1 0

  • A co z poprzednim?? (5)

    Czemu nikt nie napisze o poprzednim pojeździe który został unicestwiony przez tramwaj ponad rok temu na Bulońskiej?

    Tamten też był nowy, amerykanski.
    Zniszczyli xd i musieli wydać 1,6bańki na nowy wóz xd
    KIznę xd

    • 44 9

    • Ten STAR 266 był tak nowy jak obecnie Golf II ... (1)

      • 4 1

      • To nie był star 266...

        ten skasowany przez cofający się tramwaj był produkcji renault.

        • 1 0

    • Nie odróżniasz pogota sieciowego od pojazdu do holowania?

      • 3 1

    • Oto on (1)

      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zderzenie-tramwaju-z-wozem-ZKM-na-Morenie-n93935.html

      • 10 2

      • Lisicki Ty minusujesz?
        Czy Budyń?

        • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane