• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal promowy w Gdyni skróci rejs do Szwecji o pół godziny

Wioletta Kakowska-Mehring
6 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Budowa nowego terminalu ma kosztować ok. 120 mln zł. Stena Line będzie partycypować w kosztach przygotowania projektu. Budowa nowego terminalu ma kosztować ok. 120 mln zł. Stena Line będzie partycypować w kosztach przygotowania projektu.

W gdyńskim porcie, przy Nabrzeżu Polskim zobacz na mapie Gdyni, powstanie nowy terminal promowy. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.



- Budowa terminalu promowego w pewnym sensie już ruszyła - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - 31 grudnia ubiegłego roku podpisaliśmy umowę ze Stena Line o wspólnym finansowaniu przygotowań do budowy. Zgodnie z jej zapisami w latach 2013-2014 powstanie projekt i uzyskamy wszelkie decyzje, także pozwolenie na budowę. Mamy nadzieję, że w 2015 rozpoczniemy budowę, a już w czerwcu 2016 dokonamy otwarcia nowego obiektu.

Dziś na terenie Nabrzeża Polskiego operuje Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia. Stoją tam magazyny i przeładowywane są towary masowe. Trwa jednak proces prywatyzacji tej spółki, który uwzględnia plany budowy terminalu promowego.

Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom Lion Queen. Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II, przy Basenie VIII zobacz na mapie Gdyni.

- Jest to jeszcze bardzo wstępny etap, za wcześnie więc na szczegóły. Dopiero rozpoczynają się prace projektowe. Jednak wizja przeprowadzki na Nabrzeże Polskie jest dla nas bardzo obiecująca - twierdzi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik Stena Line. - Nabrzeże, które obecnie użytkujemy, jest już dla nas za małe. Nie mamy możliwości operowania większymi statkami.

Jak oceniasz pomysł budowy nowego terminalu promowego?

Jakie są plusy Nabrzeża Polskiego? Już niebawem będzie ono dobrze skomunikowane z miastem, zarówno jeśli chodzi o układ drogowy i kolejowy, bo kończą się portowe inwestycje w tym zakresie. Jest ono też sporo bliżej centrum miasta, niż Nabrzeże Helskie. Do tego usytuowanie terminalu promowego bardzo blisko wejścia do portu, skróci nawet o pół godziny czas rejsu do i ze Szwecji.

- Za dwa lata będziemy obchodzić 20-lecie współpracy ze Steną Line i myślę, że jubileusz będzie przebiegał w radosnych nastrojach - zapowiada Janusz Jarosiński. - Dyskutujemy o dalszej, wieloletniej współpracy. Niewątpliwe Stena Line ma nadzieję na zwiększenie swojego udziału w rynku przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Na pewno terminal w nowym miejscu pomoże w realizacji tych zamierzeń. Dzięki tej decyzji, już dziś wróciliśmy do rozmów o promach o długości 240 metrów. Zawijanie takich promów do nabrzeża, które ma 170 m długości - a takie warunki ma obecnie Stena Line - jest praktycznie niemożliwe. Nowy terminal jest wręcz niezbędny.

Inwestycja istotna dla gdyńskiego portu i przewoźnika, jest również bardzo ważna dla rozwoju rynku przewozów kontenerowych. Nabrzeże wykorzystywane obecnie przez Stena Line sąsiaduje bowiem z terminalami kontenerowymi, a dla nich, szczególnie dla najbliższego sąsiada, czyli BCT, przeprowadzka "promów" oznacza nowe tereny inwestycyjne.

- BCT już tylko czeka, żeby Stena Line się wyprowadziła, bo przyda im się dodatkowy teren do składowania kontenerów. Ten obszar wydzierżawiamy jednak w przetargu publicznym, więc także inni będą mieli szansę zagospodarować tę działkę - zastrzega Janusz Jarosiński.

Z zagospodarowaniem 2 ha po Stenie nie będzie problemu, pytanie co się stanie z dworcem promowym?

- Staramy się słuchać co nam rynek i partnerzy biznesowi podpowiadają, więc na pewno jakiś pomysł się pojawi. Raczej go zagospodarujemy, a nie wyburzymy. Może poprosimy o pomoc studentów architektury? Młodzi ludzie bardzo często mają pomysły, na które nie wpadłoby moje pokolenie. Trzeba z tego czerpać, żeby iść do przodu - dodaje Janusz Jarosiński.

Miejsca

Opinie (123) 7 zablokowanych

  • Co za bzdura !!! (4)

    Tak naprawde "parkowanie" w porcie to znikomy % podrozy. Najwazniejszy jest czas pokonania odleglosci A-B . Tu zalezy wszystko od sil natury. Kiedys plynalem Gdansk-Nynashamn i zeby zdazyc przed sztormem bylismy o 9AM w porcie(wg rozkladu 13PM). Zaoszczedzili czy stracili ? Wiadomo, ze firmy beda robily wszystko z zyskiem dla siebie a nie pasazera.

    • 7 13

    • 13PM

      Nie ma 13AM więc nie ma również 13PM. Jest natomiast 01:00AM oraz 01:00PM.

      • 1 0

    • sebbe

      sebbe tak mysli, jak się podpisał... seeee eeeee beeee beeee beee...

      • 0 0

    • 13PM

      powiadasz, ciekawe

      • 9 1

    • A kanał portowy do obecnego terminalu pokonuje się w mgnieniu oka. Kolejny autorytet w każdej dziedzinie.

      • 4 1

  • Ale kit i kakofonia

    przecież te plany nowego terminalu pasażerskiego na nabrzeżu polskim Jarosiński ma w szafie od kilku lat.
    I tylko wtenczas kiedy Stena Line zaczyna mówić pa, pa
    odgrzewa tego kotleta. Coś tam bełkocze o 2016 roku bo
    pewnie w watykanie już go nie będzie, gdyż zmienią go wspomniani studenci. I za 120 mln wybudują kolejną prowizorkę pośród złomu, węgla i śmieci. A tak naprawdę
    to wstyd, że to " miasto z morza i marzeń " nie ma porządnego, na europejskim poziomie portu pasażerskiego dla promów czy wycieczkowców.

    • 1 2

  • Nowy terminal promowy w Gdyni skróci rejs do Szwecji o pół godziny (7)

    za trzy i pół roku. News dnia!!!!

    • 67 39

    • matka bier szmaty, lecimy na StenaLIne (1)

      mowia, ze bedzie krocej

      • 10 6

      • Polska język trudna język

        • 1 0

    • wybudujmy go za francuskim na morzu

      wtedy zyskamy następne pół godziny

      • 4 1

    • (3)

      nie rozumiem ironii, ja często plywam na tej trasie i uwierz mi dla mnie jest to różnicz czy płynę 10h, czy 9,5h. Twoja wypowiedż to dopiero News dnia

      • 23 5

      • od BCT do francuskiego 30 min dobry żart (1)

        to skoro często pływasz na tej trasie pewnie wiesz że od wybrzeża helskiego do przyszłego nowego terminalu stena na pewno nie płynie pół godziny. Mam widok na ten odcinek i od samego początku widzę jak płynie statek pamiętam nawet pierwszy prom z 1995 roku i wydaje mi się że nawet wtedy nie zajmowało mu to aż tyle czasu a co dopiero teraz dwóm nowym promom. Nie mam tyle pretensji do Ciebie co dziwi mnie niewiedza tego co pisał artykuł

        • 2 6

        • ale to może nie chodzi tylko o czas przepłynięcia, ale też o sprawniejszy załadunek/wyładunek

          • 7 0

      • przecież to pasażerowie tramwajów na Stogi!

        dla nich pół godziny krócej, to frajer.

        • 8 4

  • A w pieknym i funkcjonalnym Dworcu Morskim muzeum! (2)

    Ech....

    • 32 8

    • glupki likwiduja cala gospodarke morska (1)

      baranow nie brakuje

      • 0 2

      • jak widac niedlugo te tereny portowe zabuduja

        Dworzec Morski - Muzeum Upadku Gdyni Morskiej Potegi Polski

        • 0 2

  • Kupa Glupoli (2)

    Tuz obok stoi Dworzec Morski mozna go szybko perzeznaczyc na Teminal Pasazerki - do tego Latwe Manewrowanie Statkami i Latwe Wejscie
    W Polsce wszystko jest przewrocone - Trminal Towarowy/Ladunkowy przeznacza na Terminal Pasazerski a Dworzec Morski (Olbrzymi Budynek) na Muzeum Emigracji
    Upadajaca Gdynia juz nigdy sie nie podniesie.

    • 0 6

    • (1)

      i ciezarowki z obwodnicy zamiast na estakade i do portu, jezdzily by wisniewskiego prawie do centrum gdyni.

      • 0 1

      • a tak beda jezdzily pare metrow krocej

        co gluope to glupole - jak widac to caly port w gdyni jest do likwidacji

        Gdynia gasi swiatlo

        • 0 2

  • Pracuję w Szwecji od 3 lat, (32)

    nie wyobrażam sobie jak ludzie żyją za 3-4tys netto miesięcznie w Polsce. Na prawdę podziwiam i czapki z głów, dla mnie minium żeby przeżyć miesięcznie to 10tys netto. Na szczęście zarabiam netto w Szwecji w przeliczeniu na PLN 18tys.

    • 26 122

    • Dlatego ja się wybieram do Luksemburga, (4)

      Tam zwykły cieć dostaję 8000 zł na rękę

      • 4 1

      • Wojtku... (3)

        Widzę, że ambicja aż z Ciebie bije :)

        • 9 1

        • wolalbym byc cieciem (1)

          w luksemburgu za 8000 na reke niz kierownikiem w polszy za 4000 tys... oprocz kasy liczy sie jeszcze cala otoczka, miasto, porzadek i normalne spoleczenstwo.

          • 0 3

          • Juz lepiej byc cieciem w Szwecji, tam wszyscy sa rowni ;)

            • 3 0

        • Daj spokój kuzynowi Jadźka

          Niech się rozwija! U nas w pelplinie tylko prezydent dostaje więcej niż 8 tysięcy

          • 0 0

    • darlig betaling (1)

      to mało masz jak na warunki szwedzkie

      • 2 2

      • Co to znaczy "darlig betaling" ??? chyba chodzi o dålig betalning?? Albo lepiej powiedziec "dålig lön"???

        • 1 1

    • fajniusi jesteś, umówisz się ze mną misiaczku?

      • 1 1

    • a czym się Pan...

      .. zajmuje w Szwecji, że tak dobrze zarabia?

      • 1 0

    • nieważne są pieniądze ważne, że rządzi PO

      i możemy zajmować się cierpieniami prześladowanej Anki Grodzkiej. To są ważne sprawy a nie jakieś tam zarobki, gospodarka. Zresztą nasz rząd Pana prezesa Tuska prowadzi dobrą politykę gospodarczą a kto nie wierzy iech zobaczy ile nagród od Niemiec i Unii Europejskiej otrzymał nasz Prezes Tusk! Trzeba patrzeć globalnie - ważne, że rozwija się gospodarka Niemiec, Szwecji i innych krajów, Polska nie jest taka ważna w Europie żeby Nasz Rząd musiał sie zajmować jakimiś Polakami. Dla nas światłych Obywateli ważne jest żeby Unia mocniej sie jednoczyła pod egidą naszych niemieckich przyjaciół a w tzw Polsce żeby żyjacy w zwiazakch partnerskich mogli się wspólnie rozliczać.Ważen jest szczęście a ja jestem szczęśliwy że nie rządzi ten straszny PIS! I to mi wystarczy!

      • 2 3

    • polaku (1)

      a co robisz tam w tej szwecjii ??? PEWNIE KRADNIESZ !!!

      • 3 2

      • stoi na wylotówkach

        • 1 0

    • wtf??

      a tak w ogóle to o so chozi?

      • 1 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • nie kumam jak mozna w Szwecji przezyc za 18 000 PLN

      zarabiam podobne pieniadze w Polsce i to wcale nie jest duzo.... przy drożyźnie w Szwecji te 18 000 PLN to grosze sa.

      • 8 1

    • zarabiasz?

      Chyba zarabiasz w snach, albo miesięcznie 500 godzin.

      • 2 1

    • a co to ma do tego tematu o stenie ?

      a co to ma do tego tematu o stenie ?

      • 4 1

    • 9k koron to i tak jak murzyn na tamtejsze warunki (1)

      • 16 3

      • Też jesteś mudżin, ale matematyczny :)

        SEK/PLN = 0,48zł

        więc 18000PLN:0,48=37500SEK

        • 8 1

    • urząd skarbowy

      Badamy tą sprawę również niedługo ustosunkujemy się odnośnie pana.

      • 9 1

    • .....

      Znam go zarabia tyle ale po pól roku pracy przy zbieraniu szyszek.

      • 5 1

    • Pracuję w Norwegii od 5 lat

      Nie wyobrażam sobie, jak ludzie żyją w Szwecji za 18 tys. miesięcznie (w przeliczeniu). Naprawdę podziwiam i czapki z głów. Dla mnie, żeby minimum tam przeżyć miesięcznie to 25 tys. netto. Na szczęście zarabiam w Norwegii w przeliczeniu PLN 33 tys.

      • 22 5

    • Co za typ....

      Po co się chwalisz...? I co to ma za związek z artykułem..? Zresztą, każdy może bajkę napisać...

      • 4 1

    • ja tez sobie nie wyobrazam (1)

      jak mozna zyc za 2-3 tysiace netto od rodziny miesiecznie, na trzech etatach, po 12 godzin dziennie, 6 dni w tygodniu. Mam 2800 netto emerytury i 40-stkę na karku, a 1 marca panstwo da mi waloryzację 4,4% ... a i tak ciągle mam niedosyt. Wogole nie rozumiem jak mozna pracowac za taką niewolnicza pensję.

      • 8 20

      • emeryt z 40-tką na karku???

        wojak jesteś?

        • 10 1

    • żeby cię tylko tam jakiś szwedzki mahometan nie wyłomotał

      Szwecja jest europejską stolicą gwałtów, więc uważaj na każdym kroku.

      • 9 1

    • Ponizej przecietnej !!!

      Jak zarabiasz ok. 18 tys PLN to ok. 35 tys SEK. Gdybys zyl na poziomie w szwecji potrzebujesz 15-20 tys na mieszkanie\dom, 5-10 tys na oplaty, 10-15 tys na "zycie" i juz nie pisze o calej reszcie bo zabraklo Ci pieniazkow. Nie ma sie czym chwalic.

      • 16 1

    • hm, ciekawe co robisz tam? ja pracuję tam juz 8 lat i wiem, ze taką kase musiałby mieć jakiś specjalista, ale Ty pewnie jesteś {he,he}. szkoda twego czasu na pisanie takich pierdół, bo piszesz bzdury kolo. Sorry, chyba, że uprawiasz sex za kasę, wtedy zwracam honor, specjalisto

      • 20 1

    • Z czego 16 zabiera ci państwo....

      • 9 2

    • ILE?? (1)

      3-4 tysiące netto?? Chyba przesadziłeś :-) Ciekawe kto tak ma. Chyba spawacz.

      • 12 3

      • Gratulację widzę że połowa z trójmiasta zarabia powyżej 3000 zł netto szacun. Ciekawe gdzie kradną :-)

        • 7 10

    • wow ale masz szczęscie

      aż cud ze jeszcze po polsku potrafisz pisać. no i dziwne, że na trojmiasto.pl wchodzisz, po co?

      • 56 11

  • Fajnie tylko, że w wyniku tego powierzchnia Polski zmniejszy się. (1)

    No ale może w zamian wykopaną ziemię wykorzystany żeby powiększyć ląd gdzie indziej.

    • 2 2

    • w jaki sposób zmniejszy się powierzchnia ? Przez pogłębienie dziury z wodą ?

      • 1 1

  • o pomoc studentów (12)

    Stena ponoć już nawet chciała za własne pieniądze wybudować terminal dla siebie w Gdyni. Bo zasiedziali urzędnicy w porcie jak widać mieli jakieś mgliste plany, które odkładali w nieskończoność, a zajmowali się głownie poddzierżawianiem. A terminal przy nabrzeżu Helskim jest prowizorką i jego żywot normalnie dobiega końca. Więc nie sądziłem, że dalej jak było w planach Terminal ma być zlokalizowany przy nabrzeżach Polskim we wschodniej części Portu Gdynia, a już myślałem, że dlatego zwlekają, bo chcą go ulokować bliżej CENTRUM na zwolnionych terenach. Zwłaszcza, ze jest już koncepcja Nowej Węglowej. Ciekaw jestem czy obszar terminalu będzie 4-krotnie powiększony w stosunku do istniejącej Bazy Promowej w Porcie Zachodnim. A rozwiązania Terminalu podobne do tamtego co umożliwi również obsługę co najmniej 2-krotnie większej liczby promów na dobę, niż jest to możliwe na obecnym terminalu. Ponadto jak wiemy w tej inwestycji niezwykle ważną rolę odgrywa dostęp drogowy, który powinien być usprawniony poprzez rozbudowę węzłów zwłaszcza prowadzającego na Obwodnice ciągu ulicy Polskiej może jednak Droga Czerwona i pierwszy węzeł OPAT?. Może Port pomoże i ulica oraz rozwiązanie to stanowić będzie kolejny element w staraniach ZMP Gdynia S.A. o środki unijne(wszak polityczny zarząd ma większe szanse na kasę niż apolityczne miasto) zmierzających do zapewnienia łatwego, szybkiego i sprawnego dostępu drogowego do i z portu w Gdyni. Przecież droga jest istotnym elementem dostępu do nowego Terminalu Promowego.

    Wtedy Zarząd Portu zyskałby co prawda mały plusik, ale ciągle ma duży minus, że nie rozbudowuje PORTU na MORZE, a jeszcze do tego złego kontynuując rozmowy z Ministerstwem Obrony w sprawie odkupienia od Stoczni Marynarki Wojennej fragmentu nabrzeża Gościnnego, celem wyburzenia go zwłaszcza PIRSU i w konsekwencji wybudowania nowej, niemal 500-metrowej obrotnicy.
    To juz jest moim zdanie ogromna DEWASTACJA budowli morskiej i zmniejszenia dla Gdyni areału przemysłowo-morskiego. Ciekaw jestem gdzie są ci wszyscy krzykacze forumowi którym "tak zależy na gospodarce morskiej"?

    • 5 16

    • Grafomański lizydupa miejski w akcji. (1)

      Fachofiec od "areału przemysłowo-morskiego" : )))

      • 5 3

      • Polska jenzyk, trudna jenzyk

        • 0 0

    • pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej (1)

      ale nie o to chodzi, jak co komu wychodzi ;)

      Twoja wiedza na temat realiów gdyńskiego portu i całej gospodarki morskiej jest tak nikła, że z pewnością zostaniesz w przyszłości kimś ważnym w ministerstwie.

      • 1 0

      • Tak, jak jeden minister w rządzie pisowsko-samoobronno-rodzinnym twierdził, że jest kompetentny i zna się na budownictwie, bo raz widział budowę ze swojego okna.

        • 1 0

    • Bezstronny, czy przed wysłaniem czytasz to co piszesz ?? (4)

      ...apolityczne miasto. Większej bzdury dawno nie przeczytałam. Władze miasta są apolityczne ? Szczurek jest apolityczny ? Sprawowanie władzy= polityka. Co innego jakbyś napisał apartyjne !

      • 8 0

      • Z dala polityki bliżej gospodarki morskiej (3)

        - no nie do końca jest tak jak piszesz.CHOĆ FAKTEM JEST , że Szczurkowi można przypisać nadmierną prawicowość. JEDNAK mam ogólnie przekonanie o niestosowności upolityczniania lokalnej samorządności i jej skwapliwe podkreślanie swej bezpartyjności. Czas na zmiany we wszystkich samorządach, aby kompetencje i wyniki gospodarcze decydowały a nie legitymacja POlityczna. Z dala i jak najdalej od polityki to powinno być wykładnią ugrupowania, a już śmieszą mnie i zwalają z nóg Rady Dzielnic Osiedli upartyjnione tak jak ta w Chyloni. Oczywiście Polityczne zakłady to już przerabialiśmy, niewątpliwie, a tu dziś mamy Pucio-Pucio- apolityczny i neutralny:)) a kto ich obsadza skarb państwa z jakiego nadania???. Nie może rządzić kompetencja i wyniki? no ale najwygodniej, jak się można domyślać wyprzeć się oficjalnie barw politycznych i posłużyć mianem bezpartyjności. Jednakże jako walor jeden z drugim podkreśla swą gotowość do roli apolitycznej - tylko gdzie płaci składki partyjne?. Ale to wynika już z uzdolnień wielu partii do elastyczności i rozciągliwości aż do POPiSwych szpagatów na scenach "Nadzorczych".

        Widzisz, pożądana bezstronność może dziś uwieść wyborców, bo nikt nikomu nie wieży a nawet pewne deklaracje bierze na opak. I nie wiemy, czy to hasło określa przemyślnie dystans wobec własnego ugrupowania, czy w ogóle od partyjności, którą mogę traktować jak kulę u nogi każdego z reprezentantów lokalnych struktur partyjnych. W zgodzie ze starym i dotąd niezużytym wzorem ekspansji partyjniactwa na każdym odcinku trudno znaleźć ludzi całkowicie obiektywnych. najlepiej widzę to przy moich komentarzach, a przecież To forum powinno być apolityczne. Widać niestety, że niefarbowany jeden czy drugi lis nie może zająć grzecznie grzędy w kurniku? na dodatek przychodzi z łagodnym i polubownym zamiarem wysiedzenia pod swoim puszystym ogonem jaj powierzonych mu przez perliczki. I to po uprzednim uzgodnieniu z kierownictwem kogutów. Nie wymieniam z nazwiska przywoływanego tu człowieka, bo nie chodzi o wyszydzenie jego postępowania czy jego ugrupowania, lecz o problem przenoszenia programów i planów partyjnych do zakładów czy samorządu.
        Tylko powrot do kompetencji, wiedzy, uczciwości i doświadczenia może nas uratować.
        Ale już obietnice, że będą działać dla dobra portu jednocześnie niszcząc zasoby już przez innych wybudowane i to niby z dala od polityki, to nie tylko nazbyt rozsądny krok i rozpędzony nieposkromiony PijaR. Jest to wręcz obraza mojej inteligencji i liczenie na bezbronną i głupią naiwność, która nie odróżnia maski od twarzy.
        Nie powinno się wszędzie pchać polityki, bo to nawet nieetyczne. No ale jak mówią wszystko jest podyktowane filozofią a dla maluczkich polityką

        • 2 7

        • Proponuje sobie przypomnieć jak Szczurek stał się Prezydentem Gdyni

          Bo jego kandydatura była w 100% polityczna i namaszczona.

          • 2 3

        • Człowieku Bezstronny

          sprawowanie władzy w samorządzie to jak najbardziej polityka. Ile można tłumaczyć ? Doradzanie przez Szczurka prezydentowi Kaczyńskiemu to też polityka.

          • 5 3

        • jakie zasoby ?

          • 2 0

    • Trudno taki przydługi i idiotyczny komentarz komentować ,gdyż na trojmiasto.pl (1)

      zapowiadano już dawno budowę przez ZMPG terminalu promowego na Nabrzeżu Polskim z zaangażowaniem środków unijnych .Co do "politycznego zarządu portu " to muszę powiedzieć ,że przepływ polityków przez zarząd jest wystarczająco szybki ,by nie miało to specjalnego znaczenia dla firmy . Dużo gorzej jest z "apolitycznym miastem" ,gdzie zastała od lat sadzawka zaczyna cuchnąć zapachem "Prestige a"la Merde".

      • 7 3

      • Przewietrz swoje portowe zapyziałe miejsca

        i nie zabierajcie terenu miejskiego - macie tyle morza do zagospodarowania, ale do tego trzeba jaj a nie zbuki

        • 2 3

    • ale to ma być terminal portowy, czyli nie tylko dla Steny, ale też dla ew. innych linii, i o co ci chodzi z tą obrotnicą ? Przecież to nie koliduje z rozbudową portu a szersze wejście do portu przyda się skoro wpływają coraz większe jednostki

      • 4 2

  • w koncu jakis konkret z Gdyni, gratulacje!

    • 1 1

  • A my w Gdańsku

    mamy z 8 lat nowoczesny terminal promowy, 225 metrów, za ok. 2 mln zł, tj. tańszy od gdyńskiego 60 razy... tylko dlaczego nie ma tam tłoku...

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane