- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Nowy terminal promowy w Gdyni skróci rejs do Szwecji o pół godziny
W gdyńskim porcie, przy Nabrzeżu Polskim , powstanie nowy terminal promowy. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.
Dziś na terenie Nabrzeża Polskiego operuje Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia. Stoją tam magazyny i przeładowywane są towary masowe. Trwa jednak proces prywatyzacji tej spółki, który uwzględnia plany budowy terminalu promowego.
Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom Lion Queen. Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II, przy Basenie VIII .
- Jest to jeszcze bardzo wstępny etap, za wcześnie więc na szczegóły. Dopiero rozpoczynają się prace projektowe. Jednak wizja przeprowadzki na Nabrzeże Polskie jest dla nas bardzo obiecująca - twierdzi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik Stena Line. - Nabrzeże, które obecnie użytkujemy, jest już dla nas za małe. Nie mamy możliwości operowania większymi statkami.
- Za dwa lata będziemy obchodzić 20-lecie współpracy ze Steną Line i myślę, że jubileusz będzie przebiegał w radosnych nastrojach - zapowiada Janusz Jarosiński. - Dyskutujemy o dalszej, wieloletniej współpracy. Niewątpliwe Stena Line ma nadzieję na zwiększenie swojego udziału w rynku przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Na pewno terminal w nowym miejscu pomoże w realizacji tych zamierzeń. Dzięki tej decyzji, już dziś wróciliśmy do rozmów o promach o długości 240 metrów. Zawijanie takich promów do nabrzeża, które ma 170 m długości - a takie warunki ma obecnie Stena Line - jest praktycznie niemożliwe. Nowy terminal jest wręcz niezbędny.
Inwestycja istotna dla gdyńskiego portu i przewoźnika, jest również bardzo ważna dla rozwoju rynku przewozów kontenerowych. Nabrzeże wykorzystywane obecnie przez Stena Line sąsiaduje bowiem z terminalami kontenerowymi, a dla nich, szczególnie dla najbliższego sąsiada, czyli BCT, przeprowadzka "promów" oznacza nowe tereny inwestycyjne.
- BCT już tylko czeka, żeby Stena Line się wyprowadziła, bo przyda im się dodatkowy teren do składowania kontenerów. Ten obszar wydzierżawiamy jednak w przetargu publicznym, więc także inni będą mieli szansę zagospodarować tę działkę - zastrzega Janusz Jarosiński.
Z zagospodarowaniem 2 ha po Stenie nie będzie problemu, pytanie co się stanie z dworcem promowym?
- Staramy się słuchać co nam rynek i partnerzy biznesowi podpowiadają, więc na pewno jakiś pomysł się pojawi. Raczej go zagospodarujemy, a nie wyburzymy. Może poprosimy o pomoc studentów architektury? Młodzi ludzie bardzo często mają pomysły, na które nie wpadłoby moje pokolenie. Trzeba z tego czerpać, żeby iść do przodu - dodaje Janusz Jarosiński.
Miejsca
Opinie (123) 7 zablokowanych
-
2013-02-06 15:07
potrzebna będzie przebudowa węzła ofiar grudnia 70
już teraz jest tam ciasno głównie ze względu na ciężarówki (zbyt krótki pas do skrętu oraz za krótkie zielone światło), a co dopiero jak terminal się przeniesie na nabrzeże polskie i będzie ich jeszcze więcej
- 8 1
-
2013-02-06 15:11
A może obok terminala portowego nowe lotnisko ? (2)
- 6 5
-
2013-02-06 17:28
(1)
po co? pas wodny był jest i będzie- to konstruktorzy niech wezmą się za zaprojektowanie pontonów do samolocików ;D
- 2 0
-
2013-02-06 18:24
lotnisko G-K. będzie przecież
obsługiwało i hydroplany
- 1 0
-
2013-02-06 15:26
skróci rejs i uchroni suwnice.
- 11 2
-
2013-02-06 15:36
No i gitara (2)
Budować budować!
- 8 3
-
2013-02-06 16:39
a ludzie z BTDG na bruk (1)
- 1 3
-
2013-02-06 17:03
życie...
- 0 0
-
2013-02-06 15:54
A jeszcze krótszy czas będzie, gdy terminal promowy będzie na Helu...:)
- 9 3
-
2013-02-06 16:29
o pomoc studentów (12)
Stena ponoć już nawet chciała za własne pieniądze wybudować terminal dla siebie w Gdyni. Bo zasiedziali urzędnicy w porcie jak widać mieli jakieś mgliste plany, które odkładali w nieskończoność, a zajmowali się głownie poddzierżawianiem. A terminal przy nabrzeżu Helskim jest prowizorką i jego żywot normalnie dobiega końca. Więc nie sądziłem, że dalej jak było w planach Terminal ma być zlokalizowany przy nabrzeżach Polskim we wschodniej części Portu Gdynia, a już myślałem, że dlatego zwlekają, bo chcą go ulokować bliżej CENTRUM na zwolnionych terenach. Zwłaszcza, ze jest już koncepcja Nowej Węglowej. Ciekaw jestem czy obszar terminalu będzie 4-krotnie powiększony w stosunku do istniejącej Bazy Promowej w Porcie Zachodnim. A rozwiązania Terminalu podobne do tamtego co umożliwi również obsługę co najmniej 2-krotnie większej liczby promów na dobę, niż jest to możliwe na obecnym terminalu. Ponadto jak wiemy w tej inwestycji niezwykle ważną rolę odgrywa dostęp drogowy, który powinien być usprawniony poprzez rozbudowę węzłów zwłaszcza prowadzającego na Obwodnice ciągu ulicy Polskiej może jednak Droga Czerwona i pierwszy węzeł OPAT?. Może Port pomoże i ulica oraz rozwiązanie to stanowić będzie kolejny element w staraniach ZMP Gdynia S.A. o środki unijne(wszak polityczny zarząd ma większe szanse na kasę niż apolityczne miasto) zmierzających do zapewnienia łatwego, szybkiego i sprawnego dostępu drogowego do i z portu w Gdyni. Przecież droga jest istotnym elementem dostępu do nowego Terminalu Promowego.
Wtedy Zarząd Portu zyskałby co prawda mały plusik, ale ciągle ma duży minus, że nie rozbudowuje PORTU na MORZE, a jeszcze do tego złego kontynuując rozmowy z Ministerstwem Obrony w sprawie odkupienia od Stoczni Marynarki Wojennej fragmentu nabrzeża Gościnnego, celem wyburzenia go zwłaszcza PIRSU i w konsekwencji wybudowania nowej, niemal 500-metrowej obrotnicy.
To juz jest moim zdanie ogromna DEWASTACJA budowli morskiej i zmniejszenia dla Gdyni areału przemysłowo-morskiego. Ciekaw jestem gdzie są ci wszyscy krzykacze forumowi którym "tak zależy na gospodarce morskiej"?- 5 16
-
2013-02-06 16:37
Bezstronny, czy przed wysłaniem czytasz to co piszesz ?? (4)
...apolityczne miasto. Większej bzdury dawno nie przeczytałam. Władze miasta są apolityczne ? Szczurek jest apolityczny ? Sprawowanie władzy= polityka. Co innego jakbyś napisał apartyjne !
- 8 0
-
2013-02-06 17:45
Z dala polityki bliżej gospodarki morskiej (3)
- no nie do końca jest tak jak piszesz.CHOĆ FAKTEM JEST , że Szczurkowi można przypisać nadmierną prawicowość. JEDNAK mam ogólnie przekonanie o niestosowności upolityczniania lokalnej samorządności i jej skwapliwe podkreślanie swej bezpartyjności. Czas na zmiany we wszystkich samorządach, aby kompetencje i wyniki gospodarcze decydowały a nie legitymacja POlityczna. Z dala i jak najdalej od polityki to powinno być wykładnią ugrupowania, a już śmieszą mnie i zwalają z nóg Rady Dzielnic Osiedli upartyjnione tak jak ta w Chyloni. Oczywiście Polityczne zakłady to już przerabialiśmy, niewątpliwie, a tu dziś mamy Pucio-Pucio- apolityczny i neutralny:)) a kto ich obsadza skarb państwa z jakiego nadania???. Nie może rządzić kompetencja i wyniki? no ale najwygodniej, jak się można domyślać wyprzeć się oficjalnie barw politycznych i posłużyć mianem bezpartyjności. Jednakże jako walor jeden z drugim podkreśla swą gotowość do roli apolitycznej - tylko gdzie płaci składki partyjne?. Ale to wynika już z uzdolnień wielu partii do elastyczności i rozciągliwości aż do POPiSwych szpagatów na scenach "Nadzorczych".
Widzisz, pożądana bezstronność może dziś uwieść wyborców, bo nikt nikomu nie wieży a nawet pewne deklaracje bierze na opak. I nie wiemy, czy to hasło określa przemyślnie dystans wobec własnego ugrupowania, czy w ogóle od partyjności, którą mogę traktować jak kulę u nogi każdego z reprezentantów lokalnych struktur partyjnych. W zgodzie ze starym i dotąd niezużytym wzorem ekspansji partyjniactwa na każdym odcinku trudno znaleźć ludzi całkowicie obiektywnych. najlepiej widzę to przy moich komentarzach, a przecież To forum powinno być apolityczne. Widać niestety, że niefarbowany jeden czy drugi lis nie może zająć grzecznie grzędy w kurniku? na dodatek przychodzi z łagodnym i polubownym zamiarem wysiedzenia pod swoim puszystym ogonem jaj powierzonych mu przez perliczki. I to po uprzednim uzgodnieniu z kierownictwem kogutów. Nie wymieniam z nazwiska przywoływanego tu człowieka, bo nie chodzi o wyszydzenie jego postępowania czy jego ugrupowania, lecz o problem przenoszenia programów i planów partyjnych do zakładów czy samorządu.
Tylko powrot do kompetencji, wiedzy, uczciwości i doświadczenia może nas uratować.
Ale już obietnice, że będą działać dla dobra portu jednocześnie niszcząc zasoby już przez innych wybudowane i to niby z dala od polityki, to nie tylko nazbyt rozsądny krok i rozpędzony nieposkromiony PijaR. Jest to wręcz obraza mojej inteligencji i liczenie na bezbronną i głupią naiwność, która nie odróżnia maski od twarzy.
Nie powinno się wszędzie pchać polityki, bo to nawet nieetyczne. No ale jak mówią wszystko jest podyktowane filozofią a dla maluczkich polityką- 2 7
-
2013-02-06 17:54
jakie zasoby ?
- 2 0
-
2013-02-06 18:47
Człowieku Bezstronny
sprawowanie władzy w samorządzie to jak najbardziej polityka. Ile można tłumaczyć ? Doradzanie przez Szczurka prezydentowi Kaczyńskiemu to też polityka.
- 5 3
-
2013-02-06 22:36
Proponuje sobie przypomnieć jak Szczurek stał się Prezydentem Gdyni
Bo jego kandydatura była w 100% polityczna i namaszczona.
- 2 3
-
2013-02-06 16:45
ale to ma być terminal portowy, czyli nie tylko dla Steny, ale też dla ew. innych linii, i o co ci chodzi z tą obrotnicą ? Przecież to nie koliduje z rozbudową portu a szersze wejście do portu przyda się skoro wpływają coraz większe jednostki
- 4 2
-
2013-02-06 17:17
Trudno taki przydługi i idiotyczny komentarz komentować ,gdyż na trojmiasto.pl (1)
zapowiadano już dawno budowę przez ZMPG terminalu promowego na Nabrzeżu Polskim z zaangażowaniem środków unijnych .Co do "politycznego zarządu portu " to muszę powiedzieć ,że przepływ polityków przez zarząd jest wystarczająco szybki ,by nie miało to specjalnego znaczenia dla firmy . Dużo gorzej jest z "apolitycznym miastem" ,gdzie zastała od lat sadzawka zaczyna cuchnąć zapachem "Prestige a"la Merde".
- 7 3
-
2013-02-06 21:13
Przewietrz swoje portowe zapyziałe miejsca
i nie zabierajcie terenu miejskiego - macie tyle morza do zagospodarowania, ale do tego trzeba jaj a nie zbuki
- 2 3
-
2013-02-06 19:10
Grafomański lizydupa miejski w akcji. (1)
Fachofiec od "areału przemysłowo-morskiego" : )))
- 5 3
-
2013-02-07 11:56
Polska jenzyk, trudna jenzyk
- 0 0
-
2013-02-07 00:03
pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej (1)
ale nie o to chodzi, jak co komu wychodzi ;)
Twoja wiedza na temat realiów gdyńskiego portu i całej gospodarki morskiej jest tak nikła, że z pewnością zostaniesz w przyszłości kimś ważnym w ministerstwie.- 1 0
-
2013-02-07 11:12
Tak, jak jeden minister w rządzie pisowsko-samoobronno-rodzinnym twierdził, że jest kompetentny i zna się na budownictwie, bo raz widział budowę ze swojego okna.
- 1 0
-
2013-02-06 16:43
kolejna bzdura! Zniszczą niedawno odnowione magazyny na Nab Polskim (3)
BTDG straci mnóstwo pól składowych i na atrakcyjnosci. Spółka która obecnie generuje duży ruch na polskim (przeładunki śruty i zbóż) zapewne ucieknie do innego portu, bo w małym porcie Gdynia nie bedzie dla niej miejsca.
Szczurki! Zanim zaczniecie minusować powiedzcoe gdzie mogliby sie przeniesc?- 6 2
-
2013-02-06 17:02
mam gdzieś śrutę, chcę pływać do Szwecji (1)
niech se tą śrutę przeniosą do Rotterdamu
- 0 0
-
2013-02-06 18:51
śruta do gdańska
albo do Gdańska, czekamy :)
- 2 0
-
2013-02-06 19:13
Szczurki anektują kolejne nabrzeża i już nie ma gdzie indziej przenieść terminala promowego.
- 3 1
-
2013-02-06 16:50
No to już po pżb
Czekać tylko jak odpala linię do nynshamn. W szwecji poczynili inwestycje w porcie i nie mogą sobie pozwolić na to by złom pływał raz na 3 dni. Zapotrzebowanie jest ogromne na to połączenie. Wypełnienie 100% a pżb jest nie rentowne. Niech stena albo unity line tam wejdą i biznes sie bedzie kręcił. Wtedy bedzie można pżb kupić za 1 pln a i tak nie wiem czy znajdzie się chętny.
- 6 2
-
2013-02-06 18:21
a tiry teraz beda jezdzic przez centrum?
tiry przecież tez sa przewożone promami, wiec jak dostana sie do nowego terminala?
- 8 0
-
2013-02-06 18:34
A w Gdańsku agencji CAI (1)
torturują i więzią biednych terorystów i wolnościowców
- 1 3
-
2013-02-06 18:44
oczywiście w Porcie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.