Fakty i opinie

Nowy wiceprezes GAiT. "W 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"

Jerzy Wiatr przez 14 lat był prezesem MPK Tarnów. Jak zapowiada, już wiosną pasażerowie w Gdańsku odczują wyraźną poprawę choćby w czystości pojazdów.
Jerzy Wiatr przez 14 lat był prezesem MPK Tarnów. Jak zapowiada, już wiosną pasażerowie w Gdańsku odczują wyraźną poprawę choćby w czystości pojazdów. fot. tarnow.pl

Zaskoczenie w Gdańsku i w... Tarnowie po transferze wieloletniego prezesa tamtejszego MPK na stanowisko wiceprezesa GAiT. Jerzy Wiatr zapowiada, że w ciągu trzech lat gdańska komunikacja będzie najlepsza w Polsce.



Co jest największą bolączką transportu publicznego w Gdańsku?

niedostateczna czystość w pojazdach 5%
awarie 15%
brak punktualności 17%
zbyt skomplikowana oferta taryfowa biletów 12%
brak automatów biletowych w pojazdach 19%
brak koordynacji rozkładów jazdy 24%
inne 8%
zakończona Łącznie głosów: 2308
- Przed nami duże przedsięwzięcia inwestycyjne, ambitne projekty, m.in. wdrażanie elektromobilności czy budowa nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej. I wciąż wyznaczamy sobie nowe cele. Dlatego ogłosiliśmy konkurs na stanowisko wiceprezesa zarządu ds. operacyjnych. Bardzo cieszymy się, że do naszego zespołu dołącza człowiek z pasją i doświadczeniem, który komunikacją zajmuje się od wielu lat, z sukcesami - cieszy się prezes GAiT Maciej Lisicki.
Nowy wiceprezes wyłoniony został w drodze konkursu. Przed przeprowadzką do Gdańska Jerzy Wiatr od 2007 r. zarządzał Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Tarnowie. Wcześniej pracował w Hucie Szkła. Pochodzi z Jedlicza k. Krosna. Kim jest nowy wiceprezes GAiT?

O nowego wiceprezesa GAiT zapytaliśmy kilku lokalnych dziennikarzy z Tarnowa.
O nowego wiceprezesa GAiT zapytaliśmy kilku lokalnych dziennikarzy z Tarnowa. fot. tarnow.pl

Lokalni dziennikarze: sprawny prezes, lubi nowinki techniczne



O opinie na temat nowego wiceprezesa GAiT poprosiliśmy lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, którzy w ostatnich latach na co dzień współpracowali z byłym już szefem MPK.

- Dał się poznać jako sprawny prezes, bo w 2007 r. przychodził do firmy w trudnym czasie, gdy tabor był mocno wysłużony, a po mieście jeździły stare jelcze. W ciągu 14 lat pozyskał wiele zewnętrznych funduszy i wymienił autobusy na nowe. Początkowo był skonfliktowany z częścią związkowców i w ramach restrukturyzacji zwolnił część załogi. Ogólnie jego nominacja w Gdańsku jest odbierana w Tarnowie jako niespodzianka, nikt wcześniej nie spodziewał się, że MPK może zostać bez prezesa - mówi nam jeden z lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, prosząc o anonimowość.
Z kolei Bartek Maziarz z Radia Kraków zwraca uwagę, że Wiatr jest mocną osobowością, a jego wyróżniającą cechą jest przebojowość i chęć ciągłego rozwoju.

- Lubi też nowinki techniczne, z czego był znany w Tarnowie. W czasie swojej kadencji wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań, z których część była uznawana nawet nieco na wyrost jak na takie średniej wielkości miasto jak Tarnów. Poza gruntowną wymianą taboru stworzył przyjazny i rozbudowany system informacji pasażerskiej, np. na linii autobusowej kursującej na dworzec ekrany w autobusach informują podróżnych o odjeżdżających pociągach albo wyświetlają bieżące informacje o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Oczywiście większość tych inwestycji była możliwa do zrealizowania dzięki funduszom unijnym, ale ktoś się musiał o to postarać. To niewątpliwie jego zasługa - mówi dziennikarz Radia Kraków.
Lokalni dziennikarze przypuszczają, że na decyzję Wiatra o przeprowadzce do Trójmiasta mógł wpłynąć fakt, że na przełomie roku władze Tarnowa zerwały umowę przewozową z okolicznymi gminami, co znacząco wpłynęło na cięcie wozokilometrów. Dla byłego prezesa MPK oznaczało to koniec marzeń o dalszym rozwoju spółki.

Asystent przesiadek to jedna z innowacji wprowadzonych przez Jerzego Wiatra w Tarnowie. Czy podobnego rozwiązania możemy spodziewać się również w Gdańsku?
Asystent przesiadek to jedna z innowacji wprowadzonych przez Jerzego Wiatra w Tarnowie. Czy podobnego rozwiązania możemy spodziewać się również w Gdańsku? fot. MPK Tarnów

W trzy lata najlepsza komunikacja w kraju



Sam Jerzy Wiatr przyznaje, że cięcia i konieczność zwolnienia części załogi były demotywujące, ale nie miało to większego wpływu na decyzję o przeprowadzce do Gdańska. A plany zawodowe - jak sam podkreśla - ma ambitne.

- W ciągu trzech lat chcę, by komunikacja miejska w Gdańsku była najlepsza w kraju - mówi w rozmowie z Trojmiasto.pl nowy wiceprezes GAiT. - W pierwszej kolejności chcę przede wszystkim poprawić czystość w pojazdach. Poprzez codzienne doglądanie firmy dbającej o czystość, osobistą obecność, nakładanie kar, aż po wymianę firmy sprzątającej. Aż do skutku. Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne. Tylko tyle i aż tyle. Ponadto chcemy doposażyć tabor o nowoczesne systemy służące pasażerom, choćby możliwość płacenia za bilety kartą w pojazdach. Gdańsk jest dużym i bogatym miastem i uważam, że można to było zrobić wcześniej niż w Tarnowie czy Rzeszowie. Pierwsze efekty pasażerowie odczują już na wiosnę - zapowiada Jerzy Wiatr.
Jednym z pomysłów Jerzego Wiatra w Tarnowie są ekrany w autobusach wyświetlające informację o dostępnych w okolicy rowerach miejskich.
Jednym z pomysłów Jerzego Wiatra w Tarnowie są ekrany w autobusach wyświetlające informację o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. fot. MPK Tarnów
Jak dodaje, o wyjeździe do Trójmiasta myślał od dłuższego czasu, a gdy w grudniu nadarzyła się okazja, postanowił wziąć udział w konkursie na stanowisko wiceprezesa spółki. Nowych wyzwań się nie boi, a trudna sytuacja transportu publicznego wynikająca z trwającej pandemii jest dla niego dodatkowym bodźcem do rozwoju.

- Przez 14 lat pracy w komunikacji miejskiej zrealizowałem wszystkie plany. Wystarczy powiedzieć, że przychodziłem do spółki znajdującej się w fatalnej sytuacji pod każdym względem: organizacyjnym, finansowym i mentalnym. Dziś Tarnów ma jeden z najnowocześniejszych taborów w kraju, a ubiegły rok zakończyliśmy z zyskiem wynoszącym 707 tys. zł, co jest najlepszym wynikiem w historii MPK od 1993 roku.
Jerzy Wiatr rozpocznie pracę w GAiT 1 marca.

Opinie (387) 10 zablokowanych

  • haha ale on dowcipny (16)

    • 166 28

    • Może właśnie taka zmiana była potrzebna (1)

      • 17 5

      • wywalić lisickiego, inaczej nowy noczego nie bedzie w stanie zmienić

        • 7 3

    • I wyłoniony, w drodze kunkursu! (5)

      Jak to jakiego? Z Piątnicy, no bo skąd!

      • 26 2

      • Może kryterium było takie, czy postawiono mu zarzut korupcji. Obajtek by odpadł a on przeszedł. (1)

        • 7 4

        • Obajtek ma zarzuty korupcji?

          Ciekawe. W GW jeszcze o tym nie pisali.

          • 10 6

      • z piontnicy tom smietane majom? (1)

        • 8 1

        • jo tate, jo

          • 4 1

      • Prace wylosował bo

        Znalazł odpowiedni kapsel z wygranym konkursem.

        • 9 2

    • buahahahhaha

      • 5 1

    • popieram

      • 2 1

    • Albo się rozbije u brzegów małej sycylii albo w nią wsiąknie i się dostosuje - prezes o to zadba

      Ale oczywiście życzę powodzenia w naszej gdańskiej stajni Augiasza

      • 20 5

    • Lisicki wypad

      • 10 2

    • Wiatr ? (1)

      A to jego ojciec był w SB?

      • 7 4

      • Nie, to dziadek był w Wehrmahcie

        • 10 1

    • proponuję zacząć od zmiany planistów miejskich

      • 5 2

    • Napotka tam beton i nic nie zdziała

      A w ankiecie brakuje odpowiedzi "wszystko"

      • 1 1

  • Fajne te autobusy (4)

    Takie żółto - niebieskie....

    • 56 40

    • Podobno te barwy przyciągają muchy

      nie wiem, czy to dobry pomysł

      • 14 2

    • widzę, że opary z Szadółek zbierają pierwsze żniwo

      zaczyna się od kretyńskich komentarzy

      • 4 4

    • nie tylko tam sa takie barwy. (1)

      np RKS Radomsko :-D

      • 1 0

      • Słupsk też ma żółto-niebieskie.

        • 2 0

  • Powodzenia! (6)

    Gorzej już nie będzie, więc możemy liczyć jedynie na poprawę.

    • 204 18

    • panie adamowicz

      o 20 lat za pozno

      • 1 5

    • Gorzej zawsze może być :) ale dajmy mu szansę.

      • 7 0

    • Płacenie kartą (3)

      "Ponadto chcemy doposażyć tabor o nowoczesne systemy służące pasażerom, choćby możliwość płacenia za bilety kartą w pojazdach."

      To chyba ma obsłużyć wdrażany bilet FALA?

      • 0 5

      • Może ma inny pogląd na ten system Fala i skutecznie go zablokuje. (1)

        Można wdrożyć taką płatność znacznie taniej opierając się na istniejących rozwiązaniach. Nie ma co wynajdywać koła na nowo...

        • 4 2

        • Ale na tym się tak nie zarobi:)

          • 3 2

      • Fala nie ma nic wspólnego

        Fala to projekt integracji transportu zbiorowego w ramach aglomeracji, formy płatności to tylko część systemu, który ciągle jest w sferze marzeń. Dalej zwlekać nie można.
        Gdańsk ma fatalny transport zbiorowy i ten człowiek ma pomysł jak go naprawić. O ile nikt nie będzie mu wiązał rąk, to spodziewam się solidnej poprawy jakości TZ w mieście.
        Jednak nieszczególnie wierzę, że tak samochodowo nastawione miasto odstąpi część tortu dla TZ.

        • 4 1

  • (4)

    Co kilka dni tekst o GAiT albo z GAiT w tle a ten Lisicki to już celebryta jak Wałęsa :D
    Pechowa spółka, pechowi ludzie...

    • 138 26

    • albo o gait albo o lotnisku (1)

      polowa artykulow to artykuly sponsorowane,
      zauwazyliscie ze ani zlego slowa na dulkiewicz nie ma? mimo tego wszystkiego co robi?
      trojmiasto.pl stalo sie tubą propagandową

      • 20 3

      • Bo co złego można powiedzieć o Pani 'Nic mi nie wiadomo'

        Żeby mieszkania wyłapywać, musi nabrać wprawy, ale spokojnie, uczyła się od najlepszych.

        • 9 2

    • I giwk

      • 2 1

    • Typowy Kierowca BP znowu trolluje

      • 2 7

  • Pozwolę sobie zadać pytanie. (22)

    Czy po latach działalności pana Wiatra, Tarnów ma najlepszą komunikację w Polsce?

    Jest to conajmniej brawurowe stwierdzenie ze strony nowego wiceprezesa GAiT - trzymam za słowo.

    Czego potrzebujemy?

    Zwiększenia częstotliwości komunikacji autobusowej łączącej Górny Taras z Dolnym. Potrzebujemy autobusów nocnych kursujących przynajmniej co godzinę po standardowych trasach dziennych np. 127.

    Potrzebujemy komunikacji autobusowej na Górny Taras, która jeździ także w godzinach wieczornych i wczesno-nocnych.

    Potrzebujemy nocnych kursów tramwajów.

    Potrzebujemy linii autobusowej, która kursowałaby między Jasieniem, a Osową skupiając się wyłącznie na przedmieściach.

    Potrzebujemy węzłów przesiadkowych na przedmieściach, by mieszkańcy okolicznych miejscowości mogli zostawić samochód np w Osowie, by następnie przesiąść się na zbiorkom.

    Potrzebujemy większej ilości buspasów.

    • 128 40

    • Autobusy i tramwaje powinny mieć priorytet w ruchu. To chyba naturalne. (11)

      Samochodem prywatnym zazwyczaj jedzie jedna osoba, więc jest to naturalne by autobus miał w ruchu ulicznym większą swobodę.

      Autobus, który będzie pokonywał trasę szybciej niż samochód prywatnych będzie skuteczniej z nim konkurował.

      W Gdańsku płacimy obecnie cenę za niekontrolowaną rozbudowę miasta na Zachód i Południe. Za nowymi osiedlami nie podążyły inwestycje w nowe szkoły, ciągi komunikacyjne czy przychodnie.

      W rezultacie siatka ulic na Górnym Tarasie przypomina labirynt z licznymi ślepymi uliczkami.

      Miasto powinno dążyć do wytyczenia ulic (nie autostrad) między istniejącymi osiedlami póki jest to jeszcze możliwe.

      • 22 7

      • Zapytamy deweloperów, czy możemy

        UM

        • 27 3

      • Co to znaczy: (9)

        "W Gdańsku płacimy obecnie cenę za niekontrolowaną rozbudowę miasta na Zachód i Południe"? A przepraszam, jak miasto ma się rozbudowywać? Na północy Sopot i Gdynia, a na wschodzie morze...

        • 12 21

        • niekontrolowaną (1)

          to chyba wszystko wyjaśnia.

          • 15 4

          • Nie wiem co jest z tymi ludźmi. Czytac nie umieją, myśleć, kojarzyć?

            • 8 1

        • Słyszałeś o rozwoju miasta do wewnątrz? (1)

          Przejedź się Hallera, Marynarki Polskiej, to zobaczysz kilometry kwadratowe pustej przestrzeni, na której mogłoby być miasto.

          • 23 4

          • Hallera? No cóż kto odważny zlikwiduje RODosy?

            Osiedla na południu to odrolniona ziemia z czasów gdzie m2 był po 2 złote.

            • 8 0

        • Sporo rezerwy jest na południowy wschód, ale tam rafineria...

          • 2 0

        • Rozbudowa na Południe (3)

          To w sumie naturalny kierunek. Kuriozum polega na braku dróg o odpowiedniej przepustowości, w tym najważniejszej dla Południa Nowej Świętokrzyskiej i Nowej Małomiejskiej. W obecnym układzie nie ma możliwości zrobienia buspasów, a tylko one są w stanie udrożnić komunikację w tym obszarze. Przynajmniej na chwilę obecną, bo SKM to chyba jedynie mrzonki, nawet nie ma jej w planach i pewnie nie będzie.

          • 5 3

          • (2)

            Szerokie arterie, święta przepustowość, wielopasmowe autostrady.
            No spoko. Lata 60-te XX wieku.

            Natomiast tak na szybko: nie, ponieważ o ile po takiej arterii na południu śmigać będziesz ochoczo 90km/h to korki przeniosą się na:
            - drogi dojazdowe do tych autostrad,
            - centrum miasta, gdzie wszyscy z tych autostrad się zjadą w jeden punkt.
            Docelowo zakorkuje to też te autostrady, bo przecież korki w centrum będą się wydłużać w kierunku południa.

            Buspasy ok, ale prawdziwym remedium będzie:
            - system wspólnego biletu na komunikację + biletu na Park&Ride
            - węzły przesiadkowe i parkingi kubaturowe (ale nie w centrum tylko na przedmieściach: np. Osowa/Kielnieńska, Kowale przy nowej PKM, Karczemki, Lipce/Św. Wojciech),
            - bezwarunkowo PKM Południe,
            - bezwarunkowy priorytet dla tramwajów w mieście.
            Na tym ostatnim punkcie zyskał mocno np. Poznań, gdzie okazało się, ze po zrobieniu priorytetów i likwidacji sygnalizacji w ścisłym śródmieściu oszczędzono wozokilometry, bo na konkretnej linii przy zachowaniu częstotliwości wystarczył obieg np. 8 wozów zamiast 9-10. Bo tak się czasy realne przejazdów skróciły.

            • 10 0

            • Jeśli powstaną te dwie ulice (1)

              To będą one mieć po dwa pasy - czyli jeden może zostać przeznaczony na buspas, a drugi na użytek "zwykłych" pojazdów. Te zwykłe nadal będą się poruszać tylko jedną nitką, więc nie spowodują większych zatorów w centrum niż obecnie. Myślę, że wręcz przeciwnie - usprawnienie komunikacji zbiorowej poprzez buspasy z całą pewnością zachęci wiele osób do porzucenia samochodu na jej rzecz. SKM - byłoby super ale to raczej sfera marzeń.

              • 2 0

              • Priorytet dla tramwai? Najpierw w jakiś sposób spowodować ich bezawaryjność, bo co chwilę się psują i tworzą za sobą sznur kolejnych tramwai. Takiemu złomowi priorytet nie potrzebny. A zachęcenie do komunikacji zbiorowej można uzyskać zwiększeniem jej częstotliwości. Na cholerę mi czysty autobus, który jeździ co godzinę?

                • 5 0

    • (1)

      kto za to ma zapłacić?

      • 1 5

      • My wszyscy, jednak należy potraktować to jako inwestycję.

        Proponuję mniej środków na przedsięwzięcia typu sztuka nowoczesna i utrzymanie Stadionu.

        Ponadto koszt budowy jednojezdniowej, dwupasmowej ulicy z chodnikiem i ścieżką rowerową jest nieporównywalnie niższy od budowy czegoś pokroju Nowej Słowackiego z barierkami i ekranami. To nie są straszne, niewyobrażalne dla pół-milionowego miasta pieniądze.

        Warto też rozważyć wprowadzenie podatku katastralnego pobieranego od deweloperów, którzy chcą inwestować na obszarach gdzie nie ma dostatecznej infrastruktury. Wszak miasto będzie musiało ją potem samodzielnie zbudować i utrzymywać.

        Mamy więc wówczas niekorzystną sytuację kiedy deweloper zyskuje kosztem miasta. To musi być opodatkowane.

        Jednocześnie należałoby zachęcać deweloperów (ulgi) do budowania się na Dolnym Tarasie, gdzie infrastruktura jest.

        • 16 2

    • Potrzeba (1)

      Potrzeba przenieść zajezdnie tramwajowa z Nowego Portu na obrzeza miasta

      • 5 1

      • A Nowy Port, to niby w centrum jest?

        • 0 0

    • Nie potrzebujemy nocnych tramwajów.

      • 9 6

    • nocne tramwaje?? (2)

      chyba nigdy nie mieszkałeś w pobliżu torów... hałas to tylko jeden z wielu problemów z tramwajami - poza kosztowną infrastrukturą jednego przeznaczenia, niszczeniem budynków, problemem z remontami, brakiem możliwości zmiany trasy, korkami przy awariach i konieczności budowania ogromnych wysp na skrzyżowaniach by tramwaj był w stanie zakręcić. Buspasy i autobusy elektryczne to przyszłość, a nie te żelazne klamoty.

      • 7 4

      • I tak i nie.

        Dzienne linie kursują od 4:00 do nieco po 23:00. Zatem mamy realnie 4,5 godziny bez kursów na danej trasie na dobę.

        • 1 1

      • dokladnie tak tramwaje są obecnie najwiekszymi szkodnikami miasta i najbardziej kosztownymi

        • 0 7

    • Potrzebujemy?

      Czy tylko ty potrzebujesz?....

      • 0 0

    • Komunikacja

      No to szykuj się na obcięcie linii i redukcję kursów.Tarnow zgnoil...czas na resztę

      • 0 0

  • W ankiecie brakuje: komunikacja publiczna jest za wolna !!!! (6)

    Czas skończyć z priorytetem dla prywatnych samochodów.
    Zatoki autobusowe należy polikwidować, światła ustawić pod komunikację publiczną. Proste

    • 126 76

    • dokładnie

      priorytety w ruchu dla autobusów i tramwajów.

      ciekawe czy to też miał On na myśli mówiąc "najlepsza w kraju".

      • 8 11

    • (1)

      50% korków jest przez brak zatok i przez śmieciarki stające na środku, a ty jeszcze chcesz te co są likwidować? Lisicki???

      • 22 16

      • 50% korków jest przez 50% samochodów. Diluj z tym.

        • 2 0

    • brakuje też

      "zbyt niska częstotliwość"
      ale od kilku lat przestało mnie to interesować:)

      • 9 0

    • Znów socjalista napalony

      Poprawia jakość komunikacji to sama zacznę nią jeździć zamiast martwić się samochodem. Niestety trójmiejska komunikacja nie istnieje, a ten trup jest eksploatowany co najwyżej przez frustratow co wola socjalistyczne slogany zamiast zarobić na auto. Priorytety.... Komunikacja przyjazna ludziom zmniejsza liczbę aut a nie na odwrót

      • 4 0

    • W autobusach masz tristara specjalny program

      Ktory w momencie jak autobus podjezdza pod sygnalizator odpala zielone swiatlo

      • 0 0

  • Komunukacyjny trzeci swiat (18)

    Każdy chyba był za granicą i może porównać jak wygląda komunikacja miejska w każdym zachodnim mieście a w Gdańsku. Bliskość, jakość, czystość, punktualność, głośność, bezpieczeństwo.

    • 68 30

    • (2)

      To teraz pojedź do krajów faktycznego trzeciego świata i zobacz jak wygląda tam transport publiczny o ile w ogóle jest. Nie twierdzę że jest super, ale nie ma co popadać w skrajności.

      • 20 7

      • Gdansk to lepiej niz Afryka (1)

        Gorzej niż Ameryka południowa (duże miasta) i Azja. No faktycznie sukces. W Europie jesteśmy na szarym końcu. Mieszkańcy płacą podatki większe niż w Hamburgu a mają ofertę komunikacyjną na najniższym poziomie. Najśmieszniejsze, że jeszcze się cieszą jakaś spektakularnie otwierana drogą

        • 17 15

        • A byles w hamburgu kiedys? Bo ja tu siedze od xx lat i Gdansk ma o wiele czystrze autobusy i w lepszej kondycji... Nie gadaj bzdur wielki znawca pff

          • 7 2

    • Za granicą to ty byłeś najdalej w Kolbudach chyba. (6)

      • 13 8

      • Proponuję pojechać do Dublina. (5)

        Tam komunikacja jest stworzona dla ludzi. Dotyczy to nie tylko autobusów miejskich ale także międzymiastowych.

        • 6 3

        • (4)

          Dublin to zachód. Proponuję Budapeszt - zbliżony do nas kraj rozwojem i kulturowo.

          • 10 4

          • Irlandia to trzeci swiat w latach 90tych (1)

            Wystarczyło 20 lat by zorganizowali miasta i Państwo na wzór zachodni.

            • 6 3

            • Ale nie mieli takich mafijno-towarzysko-urzędniczych obciążeń.

              To są kumulujące się koszty instytucjonalne skutkujące zapóźnieniem. Jak wynika z wywiadu, to nawet Tarnów nas wyprzedza jakością pewnych oczywistych rozwiązań.

              • 6 7

          • Nie trzeba Budapesztu (1)

            Wystarczy zobaczyć jak to robi Bydgoszcz, Poznań, Wrocław czy Kraków. W jakości TZ Gdańsk odstaje od polskich miast, a co tu mówić o "zachodzie".

            Natomiast nie przeceniajmy GAiTu, oni tylko realizują przewozy, nie zajmują się organizacją TZ w mieście.

            • 10 4

            • No tak, co po czystości, skoro mamy jakieś trasy z wysypiska po 60-90 min. Kto tym będzie jeździł, emeryci krajoznawczo? Jak coś trzeba zmienić, to funkcjonowanie ZTM właśnie, ale miasta na to nie stać mentalnie.

              • 0 1

    • Także Warszawa wystarczy za przykład.

      • 10 2

    • A jak poprawisz bezpieczeństwo? Zabronisz rzeszom dresiarzy z Centrum do Orunii i innych Stogów jeździć? (4)

      • 10 9

      • Bezpieczenstwo podrozy nie zalezy od pasażerów

        Sprawdź ile w ostatnim roku było wypadków i awarii w Gdańsku. Pomysły takie jak przystanek na Przeróbce też wpływają na bezpieczeństwo podróżnych.

        • 5 6

      • (2)

        dresiarze to pikuś !!!! Najgorsze są te menty śmierdzące zapijaczone tak zwani pasażerowie !!!!! Których kurka nie można pogonić z autobusu !!! bo to człowiek ponoć jest !!!!!

        • 12 2

        • Od półtora roku codziennie jeżdżę TZ (1)

          i tylko raz spotkałem żula w pojeździe. Serio to nie jest wielki problem, chyba, że się w ogóle nie korzysta z TZ i wierzy w swoje wyobrażenia.

          • 5 5

          • To mało jeździsz. Proponuję wizytę u okulisty

            • 2 3

    • To chyba nie byłeś np. w Berlinie. Strach jeździć, szczególnie pod wieczór. (1)

      • 10 5

      • Zależy gdzie, w gdańsku też mamy miejsca, o które wieczorem lepiej nie zahaczać.

        • 3 1

  • W ramach restrukturyzacji trzeba zwolnić Lisickiego (8)

    • 243 16

    • Hehehe...

      Prezydentka ze swoim Vice miałaby zwolnić ziomala? Nie ośmieszaj mnie. On tam będzie póki ta cała klika siedzi na górze.

      • 38 2

    • 337 tysięcy rocznie miałby komuś oddać? Nie bądź naiwny (3)

      Tyle zarabia na kontrakcie wg oświadczenia majątkowego z UM.

      • 23 1

      • Przy okazji, nie rozumiem tu czegoś (2)

        Jak to jest że taki gość zarabia 3 razy więcej niż Prezydent miasta? Przecież Dulkiewicz ma w oświadczeniu podaną kwotę 162 tys. zarobków w skali roku (nie licząc dodatkowych drobnych 12 tys. z racji innej ciepłej posadki). I jeszcze jedno - taki Grzelak jako zastępca ma dwa razy więcej niż jego szefowa??? W oświadczeniu na stronie UM widnieje kwota 236 tys. jako jego zarobki.
        Gdzie jest sens, gdzie logika??? Ktoś mnie oświeci o co w tym chodzi i gdzie tkwi haczyk???

        • 29 1

        • Im większy słupsk, tym mniejszą pensja. Ale można dostać mieszkanie w promocji.

          • 11 1

        • On mieszkania tak łatwo nie wyrwie

          Ale coś napewno przytuli

          • 9 1

    • Zwolnić ???? pogonić w pisdu !!!!!

      • 7 0

    • I rozliczyć za renomę kupno autobusów 20 mln zł drożej przez spółkę słup

      ten gość dawno powinien siedzieć

      • 8 0

    • jego nie można zwolnić, jego trzeba wyp....ć

      • 2 1

  • źle zaczyna, w gadaniu Przypomina tego prezesa wodociągów z Kielc (3)

    dla nas to tylko kolejna posadka którą musimy utrzymać

    • 83 26

    • Może wyszukaj dlaczego prezes wodociągów z Kielc tak odpowiadał pisowskiej telewizji? (1)

      Wiem że tego nie zrobisz, bo dobrze wiesz dlaczego, a piszesz tak bo masz prikaz z Nowogrodzkiej. Odpowiadał tak bo niejednokrotnie pisia telewizja kłamała na temat wodociągów, przeinaczała fakty i zamieszczała słowa wyrwane z kontekstu.

      • 15 15

      • Ale tłumaczenie godne pisowca strzeliłeś:)

        Ale trochę mało, jak na zawodowca zajmującego się reprezentowaniem firmy nie umieć wybrnąć z takiej sytuacji.

        • 5 3

    • Zajmie się sprzątaniem autobusów

      Sugeruje, że gdańskie autobusy i tramwaje są brudne??? Inwestycje czyli wydawanie pieniędzy, należy uważać !!!

      • 0 0

  • bedzie w czolowce jak kieleckie wodociagi (4)

    dajesz !

    • 79 15

    • Polecam sprawdzić w internecie o co chodzi z wodociągami, zamiast powtarzać bzdury. (3)

      • 9 5

      • Po co ma sprawdzac skoro i tak nie bedzie rozumial. Wymagasz od PiSowca logicznego myslenia?

        • 8 12

      • O to chodzi, że rzecznik się ośmieszył. Jakbyś nie czarusiował. (1)

        • 4 1

        • Ośmieszył, ale waszą PiSią propagandówkę

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.