- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Nowy wiceprezes GAiT. "W 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"
Zaskoczenie w Gdańsku i w... Tarnowie po transferze wieloletniego prezesa tamtejszego MPK na stanowisko wiceprezesa GAiT. Jerzy Wiatr zapowiada, że w ciągu trzech lat gdańska komunikacja będzie najlepsza w Polsce.
Nowy wiceprezes wyłoniony został w drodze konkursu. Przed przeprowadzką do Gdańska Jerzy Wiatr od 2007 r. zarządzał Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Tarnowie. Wcześniej pracował w Hucie Szkła. Pochodzi z Jedlicza k. Krosna. Kim jest nowy wiceprezes GAiT?
Lokalni dziennikarze: sprawny prezes, lubi nowinki techniczne
O opinie na temat nowego wiceprezesa GAiT poprosiliśmy lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, którzy w ostatnich latach na co dzień współpracowali z byłym już szefem MPK.
- Dał się poznać jako sprawny prezes, bo w 2007 r. przychodził do firmy w trudnym czasie, gdy tabor był mocno wysłużony, a po mieście jeździły stare jelcze. W ciągu 14 lat pozyskał wiele zewnętrznych funduszy i wymienił autobusy na nowe. Początkowo był skonfliktowany z częścią związkowców i w ramach restrukturyzacji zwolnił część załogi. Ogólnie jego nominacja w Gdańsku jest odbierana w Tarnowie jako niespodzianka, nikt wcześniej nie spodziewał się, że MPK może zostać bez prezesa - mówi nam jeden z lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, prosząc o anonimowość.
Z kolei Bartek Maziarz z Radia Kraków zwraca uwagę, że Wiatr jest mocną osobowością, a jego wyróżniającą cechą jest przebojowość i chęć ciągłego rozwoju.
- Lubi też nowinki techniczne, z czego był znany w Tarnowie. W czasie swojej kadencji wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań, z których część była uznawana nawet nieco na wyrost jak na takie średniej wielkości miasto jak Tarnów. Poza gruntowną wymianą taboru stworzył przyjazny i rozbudowany system informacji pasażerskiej, np. na linii autobusowej kursującej na dworzec ekrany w autobusach informują podróżnych o odjeżdżających pociągach albo wyświetlają bieżące informacje o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Oczywiście większość tych inwestycji była możliwa do zrealizowania dzięki funduszom unijnym, ale ktoś się musiał o to postarać. To niewątpliwie jego zasługa - mówi dziennikarz Radia Kraków.
Lokalni dziennikarze przypuszczają, że na decyzję Wiatra o przeprowadzce do Trójmiasta mógł wpłynąć fakt, że na przełomie roku władze Tarnowa zerwały umowę przewozową z okolicznymi gminami, co znacząco wpłynęło na cięcie wozokilometrów. Dla byłego prezesa MPK oznaczało to koniec marzeń o dalszym rozwoju spółki.
W trzy lata najlepsza komunikacja w kraju
Sam Jerzy Wiatr przyznaje, że cięcia i konieczność zwolnienia części załogi były demotywujące, ale nie miało to większego wpływu na decyzję o przeprowadzce do Gdańska. A plany zawodowe - jak sam podkreśla - ma ambitne.
- W ciągu trzech lat chcę, by komunikacja miejska w Gdańsku była najlepsza w kraju - mówi w rozmowie z Trojmiasto.pl nowy wiceprezes GAiT. - W pierwszej kolejności chcę przede wszystkim poprawić czystość w pojazdach. Poprzez codzienne doglądanie firmy dbającej o czystość, osobistą obecność, nakładanie kar, aż po wymianę firmy sprzątającej. Aż do skutku. Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne. Tylko tyle i aż tyle. Ponadto chcemy doposażyć tabor o nowoczesne systemy służące pasażerom, choćby możliwość płacenia za bilety kartą w pojazdach. Gdańsk jest dużym i bogatym miastem i uważam, że można to było zrobić wcześniej niż w Tarnowie czy Rzeszowie. Pierwsze efekty pasażerowie odczują już na wiosnę - zapowiada Jerzy Wiatr.
Jak dodaje, o wyjeździe do Trójmiasta myślał od dłuższego czasu, a gdy w grudniu nadarzyła się okazja, postanowił wziąć udział w konkursie na stanowisko wiceprezesa spółki. Nowych wyzwań się nie boi, a trudna sytuacja transportu publicznego wynikająca z trwającej pandemii jest dla niego dodatkowym bodźcem do rozwoju.
- Przez 14 lat pracy w komunikacji miejskiej zrealizowałem wszystkie plany. Wystarczy powiedzieć, że przychodziłem do spółki znajdującej się w fatalnej sytuacji pod każdym względem: organizacyjnym, finansowym i mentalnym. Dziś Tarnów ma jeden z najnowocześniejszych taborów w kraju, a ubiegły rok zakończyliśmy z zyskiem wynoszącym 707 tys. zł, co jest najlepszym wynikiem w historii MPK od 1993 roku.
Jerzy Wiatr rozpocznie pracę w GAiT 1 marca.
Miejsca
Opinie (388) 10 zablokowanych
-
2021-02-03 13:38
czas skończyc z dopłatami do biletów (2)
miesięczny 400 zł to zobaczymy jak to szybko padnie. Gdańsk wydaje na komunikację 430 milionów a z biletów 120 milionów wpływa)
- 7 5
-
2021-02-03 13:43
pod warunkiem że skończy się również dopłacanie do kierowców
miesięcznie 1000zł za korzystanie z jezdni i zobaczymy jak szybko to padnie...
- 3 3
-
2021-02-03 14:02
I bilety jednorazowe za 16 złotych, godzina parkowania samochodem za 50 złotych i karnet dla taksówek tak, by były droższe za przejazd. Oczywiście, wszystko w ramach centralnego sterowania cenami, by żyło się "lepiej".
- 5 1
-
2021-02-03 13:40
Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne (1)
Tu jest mała Sycylia a ten zaczął od wytknięcia zaniedbań swojemu szefowi. Będzie się działo XD
- 26 10
-
2021-02-05 00:53
Za to duża Sycylia jest na Nowogrodzkiej
- 2 0
-
2021-02-03 13:42
Tak, oby się nie zdziwił. Gadać to sobie może.
Dulkiewicz w tym mieście nawet trawników niw kosi a co dopiero mówić o sprzątaniu komunikacji miejskiej, to jest dramat w Gdańsku.
- 29 5
-
2021-02-03 13:43
A globanie rzecz biorąc (1)
kto go zaprotegował ???
- 21 0
-
2021-02-03 13:48
pawel adamowicz
w liscie pozostawionym w gabinecie. teraz sie odnalazl.
- 8 0
-
2021-02-03 13:43
W ankiecie brakuje paru odpowiedzi: (1)
Co jest największą bolączką transportu publicznego w Gdańsku? 1: To że autobusy jeżdżą puste po przedmieściach i brakuje częstszych kursów w centrach. 2: To że przystanki zlokalizowane są z dala od miejsc interesu, niewygodnie dla pasażerów, ale wygodnie dla kierowców aut. 3: Korki, które blokują przejazd autobusów, brak buspasów i priorytetu dla ZTM.
- 19 1
-
2021-02-04 14:47
W gdansku tez jest obowiazek przepuszczania komunikacji
Tylko co z tego jak kierowcy osobowek sie do tego nie stosuja. Pierw pozbieraj dowody i wtedy sie wypowiadaj
- 0 0
-
2021-02-03 13:43
Tarnów, gdzie to jest? (3)
Łatwo zarządzało mu się pewnie tymi 5 autobusami które mieli.
- 23 7
-
2021-02-03 14:45
Gdańsk co to?
40lini byku
- 3 4
-
2021-02-03 17:51
Tarnów ma tyle samo mieszkańców co Gdańsk (1)
takie są fakty
- 1 10
-
2021-02-03 19:08
co za bzdury
ma 108 tys mieszkańców
- 6 1
-
2021-02-03 13:43
Pożyjemy zobaczymy
- 4 1
-
2021-02-03 13:44
Nie ma takiego miasta jak Tarnów, jest tylko Tarnobrzeg ;-) (1)
- 5 12
-
2021-02-03 20:05
Aleś zabłysnął koleś :))
- 2 1
-
2021-02-03 13:45
To może nawet ktoś wreszcie dociągnie prawdziwą, wygodną komunikację pod OBC? (6)
Do przystanków po 600m w wietrze po kałużach i wąskim chodniku, a miasto dziwi się, że korki do Oliwy co dzień.
- 14 5
-
2021-02-03 13:52
a po co tam?
byl planetobus to poprzedni szef ja razno niszczyl.
- 3 1
-
2021-02-03 14:18
A co to jest OBC? (1)
A co to jest OBC?
- 4 2
-
2021-02-03 21:05
Taki duzy budynek w okolicy hali Olivii...
...i te obok, w jakims obcym jezyku nazwane niestrudzenie wszystkie...
- 1 0
-
2021-02-03 15:58
Wystrczy wydluzyc linie 169 do strej petli i pokłopocie
- 1 0
-
2021-02-04 05:50
Tam miał być przez inwestora wiadukcik od SKMki. Tak więc wystarczy wyegzekwować to co miało być.
- 0 0
-
2021-02-04 08:19
Gait nie jest od tego
Rozkłady układa seba miłośnik stopiątek
- 1 0
-
2021-02-03 13:46
o 20 lat za pozno
panie adamowicz
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.