• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy wiceprezes GAiT. "W 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"

Maciej Korolczuk
3 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jerzy Wiatr przez 14 lat był prezesem MPK Tarnów. Jak zapowiada, już wiosną pasażerowie w Gdańsku odczują wyraźną poprawę choćby w czystości pojazdów. Jerzy Wiatr przez 14 lat był prezesem MPK Tarnów. Jak zapowiada, już wiosną pasażerowie w Gdańsku odczują wyraźną poprawę choćby w czystości pojazdów.

Zaskoczenie w Gdańsku i w... Tarnowie po transferze wieloletniego prezesa tamtejszego MPK na stanowisko wiceprezesa GAiT. Jerzy Wiatr zapowiada, że w ciągu trzech lat gdańska komunikacja będzie najlepsza w Polsce.



Co jest największą bolączką transportu publicznego w Gdańsku?

- Przed nami duże przedsięwzięcia inwestycyjne, ambitne projekty, m.in. wdrażanie elektromobilności czy budowa nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej. I wciąż wyznaczamy sobie nowe cele. Dlatego ogłosiliśmy konkurs na stanowisko wiceprezesa zarządu ds. operacyjnych. Bardzo cieszymy się, że do naszego zespołu dołącza człowiek z pasją i doświadczeniem, który komunikacją zajmuje się od wielu lat, z sukcesami - cieszy się prezes GAiT Maciej Lisicki.
Nowy wiceprezes wyłoniony został w drodze konkursu. Przed przeprowadzką do Gdańska Jerzy Wiatr od 2007 r. zarządzał Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Tarnowie. Wcześniej pracował w Hucie Szkła. Pochodzi z Jedlicza k. Krosna. Kim jest nowy wiceprezes GAiT?

O nowego wiceprezesa GAiT zapytaliśmy kilku lokalnych dziennikarzy z Tarnowa. O nowego wiceprezesa GAiT zapytaliśmy kilku lokalnych dziennikarzy z Tarnowa.

Lokalni dziennikarze: sprawny prezes, lubi nowinki techniczne



O opinie na temat nowego wiceprezesa GAiT poprosiliśmy lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, którzy w ostatnich latach na co dzień współpracowali z byłym już szefem MPK.

- Dał się poznać jako sprawny prezes, bo w 2007 r. przychodził do firmy w trudnym czasie, gdy tabor był mocno wysłużony, a po mieście jeździły stare jelcze. W ciągu 14 lat pozyskał wiele zewnętrznych funduszy i wymienił autobusy na nowe. Początkowo był skonfliktowany z częścią związkowców i w ramach restrukturyzacji zwolnił część załogi. Ogólnie jego nominacja w Gdańsku jest odbierana w Tarnowie jako niespodzianka, nikt wcześniej nie spodziewał się, że MPK może zostać bez prezesa - mówi nam jeden z lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, prosząc o anonimowość.
Z kolei Bartek Maziarz z Radia Kraków zwraca uwagę, że Wiatr jest mocną osobowością, a jego wyróżniającą cechą jest przebojowość i chęć ciągłego rozwoju.

- Lubi też nowinki techniczne, z czego był znany w Tarnowie. W czasie swojej kadencji wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań, z których część była uznawana nawet nieco na wyrost jak na takie średniej wielkości miasto jak Tarnów. Poza gruntowną wymianą taboru stworzył przyjazny i rozbudowany system informacji pasażerskiej, np. na linii autobusowej kursującej na dworzec ekrany w autobusach informują podróżnych o odjeżdżających pociągach albo wyświetlają bieżące informacje o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Oczywiście większość tych inwestycji była możliwa do zrealizowania dzięki funduszom unijnym, ale ktoś się musiał o to postarać. To niewątpliwie jego zasługa - mówi dziennikarz Radia Kraków.
Lokalni dziennikarze przypuszczają, że na decyzję Wiatra o przeprowadzce do Trójmiasta mógł wpłynąć fakt, że na przełomie roku władze Tarnowa zerwały umowę przewozową z okolicznymi gminami, co znacząco wpłynęło na cięcie wozokilometrów. Dla byłego prezesa MPK oznaczało to koniec marzeń o dalszym rozwoju spółki.

Asystent przesiadek to jedna z innowacji wprowadzonych przez Jerzego Wiatra w Tarnowie. Czy podobnego rozwiązania możemy spodziewać się również w Gdańsku? Asystent przesiadek to jedna z innowacji wprowadzonych przez Jerzego Wiatra w Tarnowie. Czy podobnego rozwiązania możemy spodziewać się również w Gdańsku?

W trzy lata najlepsza komunikacja w kraju



Sam Jerzy Wiatr przyznaje, że cięcia i konieczność zwolnienia części załogi były demotywujące, ale nie miało to większego wpływu na decyzję o przeprowadzce do Gdańska. A plany zawodowe - jak sam podkreśla - ma ambitne.

- W ciągu trzech lat chcę, by komunikacja miejska w Gdańsku była najlepsza w kraju - mówi w rozmowie z Trojmiasto.pl nowy wiceprezes GAiT. - W pierwszej kolejności chcę przede wszystkim poprawić czystość w pojazdach. Poprzez codzienne doglądanie firmy dbającej o czystość, osobistą obecność, nakładanie kar, aż po wymianę firmy sprzątającej. Aż do skutku. Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne. Tylko tyle i aż tyle. Ponadto chcemy doposażyć tabor o nowoczesne systemy służące pasażerom, choćby możliwość płacenia za bilety kartą w pojazdach. Gdańsk jest dużym i bogatym miastem i uważam, że można to było zrobić wcześniej niż w Tarnowie czy Rzeszowie. Pierwsze efekty pasażerowie odczują już na wiosnę - zapowiada Jerzy Wiatr.
Jednym z pomysłów Jerzego Wiatra w Tarnowie są ekrany w autobusach wyświetlające informację o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Jednym z pomysłów Jerzego Wiatra w Tarnowie są ekrany w autobusach wyświetlające informację o dostępnych w okolicy rowerach miejskich.
Jak dodaje, o wyjeździe do Trójmiasta myślał od dłuższego czasu, a gdy w grudniu nadarzyła się okazja, postanowił wziąć udział w konkursie na stanowisko wiceprezesa spółki. Nowych wyzwań się nie boi, a trudna sytuacja transportu publicznego wynikająca z trwającej pandemii jest dla niego dodatkowym bodźcem do rozwoju.

- Przez 14 lat pracy w komunikacji miejskiej zrealizowałem wszystkie plany. Wystarczy powiedzieć, że przychodziłem do spółki znajdującej się w fatalnej sytuacji pod każdym względem: organizacyjnym, finansowym i mentalnym. Dziś Tarnów ma jeden z najnowocześniejszych taborów w kraju, a ubiegły rok zakończyliśmy z zyskiem wynoszącym 707 tys. zł, co jest najlepszym wynikiem w historii MPK od 1993 roku.
Jerzy Wiatr rozpocznie pracę w GAiT 1 marca.

Miejsca

Opinie (388) 10 zablokowanych

  • czas skończyc z dopłatami do biletów (2)

    miesięczny 400 zł to zobaczymy jak to szybko padnie. Gdańsk wydaje na komunikację 430 milionów a z biletów 120 milionów wpływa)

    • 7 5

    • pod warunkiem że skończy się również dopłacanie do kierowców

      miesięcznie 1000zł za korzystanie z jezdni i zobaczymy jak szybko to padnie...

      • 3 3

    • I bilety jednorazowe za 16 złotych, godzina parkowania samochodem za 50 złotych i karnet dla taksówek tak, by były droższe za przejazd. Oczywiście, wszystko w ramach centralnego sterowania cenami, by żyło się "lepiej".

      • 5 1

  • Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne (1)

    Tu jest mała Sycylia a ten zaczął od wytknięcia zaniedbań swojemu szefowi. Będzie się działo XD

    • 26 10

    • Za to duża Sycylia jest na Nowogrodzkiej

      • 2 0

  • Tak, oby się nie zdziwił. Gadać to sobie może.

    Dulkiewicz w tym mieście nawet trawników niw kosi a co dopiero mówić o sprzątaniu komunikacji miejskiej, to jest dramat w Gdańsku.

    • 29 5

  • A globanie rzecz biorąc (1)

    kto go zaprotegował ???

    • 21 0

    • pawel adamowicz

      w liscie pozostawionym w gabinecie. teraz sie odnalazl.

      • 8 0

  • W ankiecie brakuje paru odpowiedzi: (1)

    Co jest największą bolączką transportu publicznego w Gdańsku? 1: To że autobusy jeżdżą puste po przedmieściach i brakuje częstszych kursów w centrach. 2: To że przystanki zlokalizowane są z dala od miejsc interesu, niewygodnie dla pasażerów, ale wygodnie dla kierowców aut. 3: Korki, które blokują przejazd autobusów, brak buspasów i priorytetu dla ZTM.

    • 19 1

    • W gdansku tez jest obowiazek przepuszczania komunikacji

      Tylko co z tego jak kierowcy osobowek sie do tego nie stosuja. Pierw pozbieraj dowody i wtedy sie wypowiadaj

      • 0 0

  • Tarnów, gdzie to jest? (3)

    Łatwo zarządzało mu się pewnie tymi 5 autobusami które mieli.

    • 23 7

    • Gdańsk co to?

      40lini byku

      • 3 4

    • Tarnów ma tyle samo mieszkańców co Gdańsk (1)

      takie są fakty

      • 1 10

      • co za bzdury

        ma 108 tys mieszkańców

        • 6 1

  • Pożyjemy zobaczymy

    • 4 1

  • Nie ma takiego miasta jak Tarnów, jest tylko Tarnobrzeg ;-) (1)

    • 5 12

    • Aleś zabłysnął koleś :))

      • 2 1

  • To może nawet ktoś wreszcie dociągnie prawdziwą, wygodną komunikację pod OBC? (6)

    Do przystanków po 600m w wietrze po kałużach i wąskim chodniku, a miasto dziwi się, że korki do Oliwy co dzień.

    • 14 5

    • a po co tam?

      byl planetobus to poprzedni szef ja razno niszczyl.

      • 3 1

    • A co to jest OBC? (1)

      A co to jest OBC?

      • 4 2

      • Taki duzy budynek w okolicy hali Olivii...

        ...i te obok, w jakims obcym jezyku nazwane niestrudzenie wszystkie...

        • 1 0

    • Wystrczy wydluzyc linie 169 do strej petli i pokłopocie

      • 1 0

    • Tam miał być przez inwestora wiadukcik od SKMki. Tak więc wystarczy wyegzekwować to co miało być.

      • 0 0

    • Gait nie jest od tego

      Rozkłady układa seba miłośnik stopiątek

      • 1 0

  • o 20 lat za pozno

    panie adamowicz

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane