• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

O krok od czołowego zderzenia z ciężarówką

Maciej Naskręt
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

To nie film nakręcony gdzieś w Rosji, lecz na drodze z Malborka do Tczewa.



Ostatni weekend mógł być dla mnie naprawdę ostatnim. Od czołowego zderzenia z ciągnikiem siodłowym uratowało mnie szerokie pobocze - pisze Maciej Naskręt.



Czy spotkała cię podobna sytuacja na drodze?

W niedzielę wieczorem wracałem z rodziną do Trójmiasta. Na drodze Malbork-Tczew mijały się dwa nieprzerwane rzędy aut, wśród nich wiele TIR-ów jadących jeden za drugim. W pewnym momencie na przeciwległym pasie sunęły dwa ciągniki siodłowe. Gdy pierwszy się zatrzymał, ten drugi zareagował za późno i nie mogąc wyhamować zjechał na przeciwległy pas. A na tym byłem już ja.

Na szczęście po prawej stronie jezdni nie było rowu, więc odbiłem kierownicę na prawą stronę i wjechałem na utwardzone pobocze.

O czym lub o kim myślał kierujący ciężarówką? Tego się już nie dowiem. Na pewno się zagapił, gdy już było za późno na zahamowanie urwał swoje lusterko i przetarł cały prawy bok ciągnika siodłowego. Mam nadzieję, że słono zapłaci za naprawę zniszczonych elementów. Będzie to najlepsza kara za niefrasobliwą jazdę.

Bo inne argumenty raczej do niego nie dotrą. Gdy wysiadłem z samochodu i podszedłem do kierowcy uszkodzonej ciężarówki, by zapytać, czemu nie uciekał w drugą stronę, odparł tylko: - A co miałem wjechać do rowu z prawej strony?.

Ja miałem szczęście: jechałem wolno, uważnie no i miałem szerokie pobocze. Ale inni kierowcy mogą nie mieć tyle szczęścia.

Opinie (324) 5 zablokowanych

  • dlatego trzeba przestrzegac ograniczeń prędkości (4)

    jedziesz wolniej to masz więcej czasu na reakcję gdy jakiś osioł coś odwali

    • 32 8

    • panikujesz (2)

      zobacz jeszcze raz film, miałeś dużo miejsca na manewr hamowania.IMO nie obserwowałeś drogi, a przy akcji gdy coś skręca na ruchliwej drodze trzeba wzmóc czujność co w 99% pozwoli uniknąć podbramkowej sytuacji.

      • 1 3

      • (1)

        mam nadzieje, że życie brutalnie nie nauczy cię pokory.

        youtube.com/watch?v=hzvD5RxrHbk&feature=related

        youtube.com/watch?v=s_14sxjnzC0&feature=related

        • 2 1

        • przekonałeś mnie tymi filmikami - to spotkanie z ciężarówka było megatraumatycznym przeżyciem, więcej nie wsiądę za kółko ;-)

          • 0 0

    • Jechalby szybciej to by go to nie spotkalo, takie gadanie

      • 1 3

  • na policje trzeba było zadzwonić... (1)

    • 16 4

    • w tamtych rejonach policyja jedzie z Elbląga...

      • 0 0

  • Takie rzeczy się zdarzają i będą się zdarzać jeśli nie będzie sieci szybkich dróg minimum ekspresowych. Za każda ofiarę śmiertelną na jednopasmowej krajówce powinni odpowiadać kolejno wszyscy rządzący od roku 1945 .

    • 10 8

  • Wal w osobówkę!

    Jak widać posłuchał rady na kursie.

    • 38 2

  • przecież szkolą ich na kursach, żeby w razie czego bić w osobówki bo osobówka jest poniżej nóg

    więc robił to czego go nauczyli

    • 30 2

  • bez jaj powinni zakazac jezdzic tirom po waskich drogach i miescie (1)

    jakis czas temu chcialem przejsc przez ulice na oruni gornej zaraz przy rondzie, jakas kobiecina zatrzymala sie przed przejsciem zeby mnie przepuscic a zza niej nagle na chodnik wskoczyl tir..zatrzymal sie moze z metr ode mnie i psa.popukalem sie w glowe a ten baran do mnie z japa wyskoczyl ze zaraz mnie moze puknac!zamiast zamknac pape i uciekac to z lapami do mnie wyskoczyl!po chwili szarpaniny lezal skuty na chodniku.mial pecha-trafil na gline.i tak go pewnie to niczego nie nauczylo

    • 58 4

    • Brawo! Ale takiego trzeba bylo pałą tłuc a nie kuć. Niestety tylko tak jeszcze któryś coś zrozumie.

      • 10 2

  • nie chciał mu w tył wjechać to wywalił na lewy pas?
    potencjalny morderca, przy takim filmie jako dowód powinien dostać wyrok za próbę zabójstwa
    za koszty napraw zapłacimy my wszyscy z ubezpieczenia

    • 45 4

  • panie Macieju, a gdzie uprzejmość? (19)

    Przecież ten zator się utworzył, bo osobówka z przodu sygnalizuje zamiar skrętu w lewo, a NIKT z przeciwka mu tego nie ułatwił.
    Ja bym się na Pana miejscu nie chwalił tym filmikiem, bo wstyd by mi było, że nie przepuściłem skręcającego w lewo, narażając go na to, że któreś auto z jego tyłu się zagapi. Co zresztą się stało, na szczęście bez konsekwencji.

    Nie wykazał się Pan wyobraźnią ani uprzejmością.

    • 26 83

    • a co ty by zmieniło?

      rozpierducha i tak by była mondziole!

      • 7 7

    • popieram.

      • 5 7

    • wtedy wjechałby ktoś w pana redaktora... (3)

      Wina jest po stronie kierowcy ciężarówki, bo się zagapił = nie zachował ostrożności, odległości itp. Co byłoby gdyby zagapił się kierowca jadący za zatrzymującym się uprzejmym kierowcą?

      • 14 2

      • (2)

        Nikt się nie każe zatrzymywać.
        Się zwalnia, daje sygnał drogowymi że może skręcać, wszyscy jadą dalej cało i szczęśliwie.

        Ale widzę, że takie zachowanie to abstrakcja dla portalowych "królów szos", sądząc po ilości minusów.

        • 15 15

        • Ciebie trzeba cofnac na ponowny egzamin oraz obowiazkowe psychotesty.

          • 8 10

        • zgadza sie ale nie w tym kraju burakow

          1. jedziesz podrzedna ulica, zwalniasz, dajesz kierunek szukajac miejsca, TRABIA, albo wymijaja cie.

          2. Chcesz wycofac z miejsca parkingowego, wyjechales juz metr zeby cos widziec, nikt sie nie zatrzyma tylko wszyscy odbijaja i wyprzedzaja.

          3. Jedziesz i chcesz skrecic w lewo w ulice osiedlowa, ale na przeciwleglym pasie korek, zaden baran sie nie zatrzyma tak, zeby zostalo miejsce na taki manewr blokujac przy tym ruch za drugim pasie.

          4. Na przejsciu dla pieszych mozesz stac do z****nej smierci...

          5. Przejezdzasz przez skrzyzowanie, korek, widzisz (hmm a moze i nie...), ze sie mozesz nie zmiescic, swiatlo sie zmienia a ty stoisz na srodku skrzyzowania blokujac calkowicie ruch.

          6. Notoryczne masowe przekraczanie predkosci w miescie nawet o 50km/h

          7. Agresywna zmiana pasow ruchu bez uzycia kierunkowskazu

          8. Przyspieszanie na zoltym i przejazd na czerwonym.

          9. Tailgaiting czyli nie wiem jak to jest po polsku - siedzenie na ogonie?

          10. Chamskie wyprzedzanie w duzym ruchu, czyli zza twojego samochodu, i doslownie wbicie sie przed twoj samochod...



          MAM MOWIC DALEJ O POLSKIEJ "KULTURZE" DROGOWEJ? Czy juz wystarczy?

          • 11 0

    • To by nic nie dało.

      Oni i tak już stali i ten "zagapiony" i tak już zjechał na ten pas. Zabiłby tego skręcającego, a może i za jednym zamachem redaktora.

      • 3 5

    • tylko barany oddają głos na NIE. pełna ciemnota

      • 5 11

    • pitolisz!!!!!!!

      pitolisz!!!!!!!!!!!!!!

      • 3 5

    • (1)

      piszesz o uprzejmosci pana Macieja !!! hmmm ciekawa jestem czy ty na srodku ulicy nagle bys sie zatrzymal i przepuscil samochod ktory chce skrecac w lewo ??? watpie ! po drugie jakby dobrze sie przyjrzeć to samochod sekude przed zatrzymaniem wlaczyl kierunkowskaz ! wiec nie pierdo.... o uprzejmosci !

      • 4 6

      • gupia babo

        zawsze uprzejmie przepuszczam.....
        Dla odroznienia, Nie puszczam tylko wtedy gdy wlasnie sie zagapie, Taki ze mnie uprzejmy kierowca.
        Aha i jeszcze jedno, jezdze wolno. max Do 60-70 na miesciei do 120km/h na autostradzie. To mi sie oplaca.......

        • 4 0

    • jasne, najlepiej jakby w ogóle nie wyjechał

      Tiry wtedy robią co chcą, uprzejmość to nie w takiej sytuacji, chyba że tor jest tirowcem i chciałby tylko uprzejmie mu ustępujących.

      • 0 3

    • Do tora (1)

      Wyobraźni człowieku to Ty nie masz, jeżeli masz cokolwiek na obronę kierowcy ciężarówki. Gość, który zawodowo jeździ powinien mieć dużo większą wyobraźnię z racji większego doświadczenia, a tu co? Zero wyobraźni. Lepiej niech zmieni zawód dopóki żyje i da pożyć innym.

      • 3 1

      • rozumiem, że jak jedziesz w sznurze aut i ktoś chce się z podporządkowanej włączyć, to za chiny ludowe go nie wpuścisz? w końcu nie musisz.

        • 3 2

    • -- (2)

      taaa ja kiedyś byłem tak uprzejmy , a co stanąłem żeby autobus mógł włączyć się do ruchu i bum !! zanim autobus wyjechał ja już byłem kilkanaście metrów przed nim. Koleś w ciężarówce się zagapił. Nic nikomu się nie stało ufff. Często widzę taką sytuację gdy ktoś puszcza pieszego a z boku go wyprzedzają lub ci z przeciwka jadą i nie puszczają pieszego. Aż boję sie puszczać pieszych bo albo mi ktoś w tył walnie i przejadę pieszego albo z przeciwka ktoś go przejedzie ot taka to kultura jazdy w naszej POLSZE.

      • 6 1

      • (1)

        a ja przed hamowaniem zawsze patrzę w lusterko czy za mną nie jedzie autobus lub ciężarówka, czasem nawet trąbię dla pewności - korona mi z głowy nie spadnie, a pożyję na pewno dłużej niż Ty

        • 3 0

        • --

          Bardzo dobrze że patrzysz. Ale ja też patrzyłem ( dalej patrzę ) i co z tego że koleś miał do mnie 30m jak on nie patrzał do przodu. A lepszy czy gorszy to ciężko powiedzieć tak naprawdę to liczą się umiejętności w 80% a w 20% szczęście. Nawet nasz as kierowca doświadczył braku szczęścia :(

          • 0 0

    • Masz sporo racji

      Wina jest po stronie kierowcy drugiej ciężarówki, bo bezwzględnie powinien utrzymywać odstęp zapewniający bezpieczne zatrzymanie. Ale na miejscu p. Naskręta ułatwiłbym tej osobówce sygnalizującej zamiar skrętu w lewo (oczekującej) szybkie ulotnienie się z miejsca. Wystarczy zdjąć nogę z gazu i zawczasu mignąć dwa razy światłami drogowymi - "puszczam cię". To się nazywa wyobraźnia i płynność ruchu. Czasami warto jednoznacznie rozstrzygnąć potencjalnie kolizyjną sytuację.

      • 3 1

    • Te uprzejmy, puścić to można kogoś jak się jedzie w ciągu maksymalnie 20 km na godzinę, a nie przy takiej prędkości. Powodzenia w tym przepuszczaniu, licz się z tym, że prędzej czy później ktoś ci na tył wjedzie.
      Przy okazji- pewnie ta osobówka skręcająca w lewo za późno zasygnalizowała, że będzie skręcać i do tego pewnie zbyt gwałtownie się zatrzymała. Jak można być tak bezmyślnym mając za sobą ciężarówkę.

      • 0 4

  • Codzienność na krajowej 7 Gda-Wawa (4)

    Ale lepiej stawiać fotoradary, niż wyłapywać ludzi którzy stanowią zagrożenie dla innych

    • 31 6

    • (3)

      a co do czego służy fotoradar jeśli nie do łapania ludzi stanowiących zagrożenie?
      tych co jeżdżą tyle ile nakazują znaki przecież nie łapią:)

      • 10 8

      • (2)

        fotoradar służy do zarabiania pieniędzy :)

        • 5 5

        • tak sobie tłumacz (1)

          nigdy jeszcze nie dostałem zdjęcia z fotoradaru bo nie mam problemu z zauważeniem znaków drogowych

          • 7 0

          • a ja z zauważeniem fotoradarów :-)

            • 0 1

  • wyciagnac z pojazdu i połamac wszystkie kończyny (1)

    nie ma co liczyc na jakieś żałosne państweo i prawo

    • 30 7

    • Połamać kończycy, palce i włosy!!! Pogryźć paznokcie!

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane