- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (204 opinie)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (62 opinie)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (213 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (109 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (182 opinie)
Objazd kolejowy na Kaszuby ma być gotowy za 2,5 roku
PLK ogłasza drugi przetarg na stworzenie objazdu kolejowego na Kaszuby, którym pociągi pojadą w trakcie elektryfikacji linii 201. Przy tej okazji kolejarze ograniczają zakres prac, by zmieścić się w budżecie ok. 100 mln zł. Wkrótce również PKM ogłosi przetarg na swoją część zadania. Roboty mają się zakończyć jesienią 2022 roku.
Po stronie spółki Polskie Linie Kolejowe jest modernizacja ok. 16-kilometrowego odcinka istniejącej linii Gdańsk Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Glincz, zaś za odbudowę niespełna 1,5 km toru na odcinku Gdańsk Kiełpinek - Gdańsk Kokoszki odpowiadać ma spółka Pomorska Kolej Metropolitalna.
Pierwszy przetarg kolejarze z Warszawy musieli jednak unieważnić, bowiem najtańsza oferta - 216 mln zł - była i tak o 35 mln zł wyższa, niż zakładał budżet inwestycji.
Teraz rozpoczęło się drugie postępowanie. Przy tej okazji PLK ograniczyła zakres prac do niezbędnego minimum, by zmieścić się w kwocie ok. 100 mln zł (bez VAT).
- W ramach prac zmodernizowany zostanie dziewięciokilometrowy odcinek linii 229, a remont przejdzie siedmiokilometrowy odcinek linii 234, na których nastąpi przywrócenie prędkości pociągów pasażerskich do 80 km/h - zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. - Przebudowane zostaną perony w Gdańsku-Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, które dzięki wygodnym pochylniom zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą wiaty, które ochronią podróżnych przed złymi warunkami atmosferycznymi, oraz antypoślizgowa nawierzchnia, ławki i energooszczędne oświetlenie. Wyremontowanych lub przebudowanych zostanie 12 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów i przepustów. Na 10 przejazdach kolejowo-drogowych oraz przejściach dla pieszych pojawi się nowa nawierzchnia oraz lepsze oświetlenie, a na siedmiu przejazdach także sygnalizatory świetlne i dźwiękowe oraz kamery do obserwacji przejazdu i rejestracji zdarzeń - wylicza.
Inwestycja powstanie w formule zaprojektuj i zbuduj. Całość ma zostać zrealizowana w okresie styczeń 2021 - listopad 2022.
W podobnym terminie swoją część inwestycji ma zrealizować również PKM. W tym jednak przypadku projekt jest już na ukończeniu. Do zrealizowania pozostały prace budowlane. Według najnowszych zapowiedzi przetarg ma zostać ogłoszony już w czerwcu. W tym miejscu należy wspomnieć, że z projektu wykrojony został na razie przystanek PKM Karczemki, ale rezerwa terenu pod peron zostanie zachowana.
Z kolei na drugą połowę roku zapowiadane jest poszukiwanie wykonawcy elektryfikacji trasy PKM (linia 248 i 253) i budowy nowego przystanku Firoga, co ma zostać zrealizowane w latach 2021-2023.
Lini 201 będzie elektryfikowana etapami do 2025 roku. Dlatego PKM dąży do porozumienia, by PLK w pierwszej kolejności zelektryfikowała dwukilometrowy odcinek od Gdańska-Osowej do Rębiechowa, żeby elektryczne pociągi PKM mogły dojechać do stacji w Osowej.
Opinie (171) 6 zablokowanych
-
2020-05-25 13:29
Co z Juszkowem? (1)
Juszkowo ludzie!
- 5 0
-
2020-05-25 17:48
Tramwaj potrzebny na wczoraj
- 0 0
-
2020-05-25 14:14
(4)
Istniały dwie możliwości. Jedną z nich był przejazd przez Trójmiasto - Gdańsk, Sopot, Gdynię i Wejherowo. Drugą, atrakcyjniejszą stanowiła dłuższa trasa przez Kartuzy i Sierakowice. Przesiadka w Pruszczu Gdańskim przynosiła same nowości. Pociąg złożony z dwóch, może trzech wagonów, prowadzony przez zieloną lokomotywę spalinową, z charakterystyczną, pomarańczową literą V. Przejazd przez Kolbudy, otoczony lasem most w Rutkach, oraz niewielkie kaszubskie miejscowości. Za Kartuzami coraz częściej pasażerowie używali ciekawego, nieco innego języka, który mógłby wskazywać, na chwilowo znaleźliśmy się w innej rzeczywistości. Prokowo, Garcz, Reskowo, Miechucino, Mojusz, Sierakowice, Kamienica Królewska, Niepoczołowice, Linia Zakrzewo, Kętrzyno, Nawcz, Rozłazino. Po kilku godzinach spędzonych w oknie wagonu, w Lęborku kończyła się dłuższa niż zwykle podróż.
- 27 0
-
2020-05-25 14:23
Super trasa (2)
Stacje Juszkowo , Straszyn-Prędzieszyn , Bielkowo , Pręgowo , Kolbudy 2-3 wagony ciągnięte przez Lokomotywę SM 42. Super frajda. Nad jezioro do Łapina z rowerami można było dojechać i wieczorem wrócić
- 8 0
-
2020-05-25 18:30
Myślę, że trasa Kolbudy, Bielkowo, Straszyn i Pruszcz (1)
Podłączona do tras SKM byłaby opłacalna. Nowa stacja w Pruszczu przy ulicy zastawnej obsługiwałyby firmy ( Lpp, poczta, Żabka i parę innych) które i tak dowożą same pracowników. Straszyn rozbudowuje się w okolicach dawnego dworca i mógłby tam powstać parking dla okolicznych miejscowości. Kolbudy też mogłyby zasysać pasażerów z całej gminy.
- 8 0
-
2020-05-25 19:02
Teraz to mogą mieszkańców w d pocałować
Przyciśnięci sytuacją w poprzednich trzech dekadach pokupowali sobie samochody i zapewne ani pomyślą z nich zrezygnować.
- 1 1
-
2020-05-26 00:03
gdyby połączono torami Skorzewo z Sierakowicami
"Węglówka" funkcjonowałaby zupełnie inaczej.
- 0 0
-
2020-05-25 15:41
tylko Gdańsk Karczemki mnie interesuje
- 7 0
-
2020-05-25 15:43
Firoga po co, ci co tam jezdza wszyscy maja samochody, szkoda pieniedzy, zrobic to co ludzie chcą , Karczemki , ktos mówił Kokoszki, a potem mniej dochodowe linie.
- 10 2
-
2020-05-25 16:45
Kiedy pociąg na wiczlino???
- 2 0
-
2020-05-25 18:01
powinno być połączenie kolejowe z Wejherowa do Kartuz
bo tak trzeba jechać dookoła przez Trójmiasto- 11 0
-
2020-05-25 18:49
Sierakowice (1)
Fajnie by było jakby zrewitalizowana trasę Kartuzy sierakowice
- 14 0
-
2020-05-26 00:13
połączyć Sierakowice
ze Skorzewem...
Nowa "węgłówka" przez Lębork.- 0 0
-
2020-05-25 18:59
To może odbudowa linii Pszczółki-Kościerzyna?
Byłaby znakomita alternatywa dla innych linii i łatwiejszy dojazd do Tczewa i Trójmiasta.
- 15 0
-
2020-05-25 19:01
Ciekawe (4)
Kto i dlaczego dopuścił do dewastacji istniejących przecież wcześniej lini kolejowych? Brak wyobraźni, czy zła wola?
- 16 0
-
2020-05-25 22:08
transformacja! (1)
- 7 1
-
2020-05-25 22:14
Balcerek wspaniały.
- 6 0
-
2020-05-25 23:14
NIgdzie na świecie
nie zlikwidowano tyle km czynnych linii. Nigdy nikt za to nie beknął. Zresztą urzędnik z tym kraju nigdy nie miał odpowiedzialności za niegospodarność. Ostatnie maseczkowe zakupy pokazały to dobitnie.
- 8 0
-
2020-05-25 23:54
senator "Beckham"
który w samorządzie był odpowiedzialny za komunikację. Za ofiarne "nicnierobienie" przez 25 lat został senatorem...
Bo samochód to prestiż i wolność.- 3 1
-
2020-05-26 06:00
Kiedy PKM do Gdyni-Północ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.