• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obietnica: Nowa Wałowa będzie gotowa w 2014 r.

Krzysztof Koprowski
5 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Za dwa lata pierwsze auta pojadą nowym wiaduktem nad torami kolejowymi i ul. Jana z Kolna. W pierwszym etapie powstanie pierwszy z docelowych dwóch. Za dwa lata pierwsze auta pojadą nowym wiaduktem nad torami kolejowymi i ul. Jana z Kolna. W pierwszym etapie powstanie pierwszy z docelowych dwóch.

Zaledwie kilka godzin po publikacji naszego artykułu dotyczącego ul. Nowej Wałowej, właściciel terenu, po którym pobiegnie ta ulica, czyli firma BPTO, wydał oświadczenie dla mediów. Budowa ma ruszyć w tym roku i zakończyć się wiosną 2014 roku.



Czy tramwaj powinien połączyć Bramę Oliwską i ul. Nową Wałową

Z oświadczenia wynika, że budowa ulicy... praktycznie już trwa. Formalnie plac budowy został przekazany wykonawcy - firmie Budimex SA - 24 października br. Pierwsze maszyny mają się jednak pojawić dopiero za dwa - trzy tygodnie.

Droga ma powstać na podstawie porozumienia zawartego między BPTO Infra a miastem Gdańsk. Jej koszt szacowany na 58,5 mln. zł, zostanie sfinansowany przez BPTO.

- Rozpoczęcie budowy ul. Nowej Wałowej to rzeczywisty początek rewitalizacji terenów postoczniowych i powstania Młodego Miasta. Chcemy, aby Młode Miasto stało się miejscem, w którym chętnie się bywa, a charakter wyjątkowego nabrzeża ma w przyszłości sprawić, by było to miejsce atrakcyjne dla rekreacji zarówno dla mieszkańców Trójmiasta, jak i stałym punktem na turystycznej mapie Gdańska - napisał w oświadczeniu Christian Vad, członek zarządu BPTO Infra.

W pierwszym i jedynym obecnie planowanym etapie całej drogi, powstać mają dwa odcinki. Pierwszy z nich to tzw. mała pętla, czyli fragment ul. Nowej Wałowej między ul. Rybaki Górne zobacz na mapie Gdańska (wraz z jej przebudową) a ul. Nowomiejską zobacz na mapie Gdańska (wraz z jej częściową przebudową). Odcinek ten liczy 1,2 km ul. Nowej Wałowej.

Drugi i bardziej spektakularny etap budowy nowej ulicy obejmie przedłużenie nowej drogi od ul. Nowomiejskiej zobacz na mapie Gdańska do Bramy Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska, wraz z budową nowego wiaduktu nad ul. Jana z Kolna (sama ulica również będzie przebudowana na krótkim odcinku) i torami kolejowymi. Tym pracom mają towarzyszyć prace w infrastrukturze podziemnej oraz korekta przebiegu torowiska tramwajowego.

Na obu odcinkach powstania na razie jedna dwupasmowa jezdnia. Docelowo mają tam powstać dwie jezdnie i torowisko tramwajowe między nimi.

Opinie (119) 2 zablokowane

  • nie kumam tej sondy (2)

    jaki tramwaj spod bramy oliwskiej? projekt nowej wałowej nie przewiduje przecież takiej linii, tramwaj będzie skręcać z jana z kolna. czy ktoś widzi choćby na wizce wiadukt tramwajowy? bo ja nie...

    • 6 0

    • (1)

      I to jest włąsnie głupota, że nie przewidziano.

      • 1 0

      • głupota, nie głupota. może po prostu nie było na to dość kasy?

        konieczna byłaby trzecia estakada

        • 1 0

  • ekrany akustyczne beda? bez niech nie wyobrazam sobie centrum nowoczesnego miasta...;)

    • 10 4

  • wiec teoretycznie po wybudowaniu tych wszystkich drog bedzie mozna zamienic podwale przedmiejskie (1)

    w droge miejska a nie tranzytowa i wyburzyc ten jeden wiadukt z pozytkiem dla miasta i mieszkancow:]

    • 3 9

    • Za lat 10,

      może 15 w wariancie optymistycznym :-)

      • 3 0

  • Boje się (3)

    Budynki przy Jana z Kolna rozpadają się już teraz, gdy przejeżdżają tramwaje i tiry cały blok się trzęsie. Dachówki spadają, tynk odpada na chodnik przy umiarkowanym wietrze, nie mówiąc o hałasie panującym całą dobę itd. Nie wyobrażam sobie ciężkiego budowlanego sprzętu, dodatkowego wiaduktu, więcej aut, więcej hałasu, spalin...

    • 5 1

    • Współczuję, ale nie przejmuj się.

      Wyburzą was pewnie w końcu i przesiedlą na Szadółki.

      • 4 1

    • przecież wszystko będzie zburzone, nie martw sie.

      • 1 1

    • To przy Jana z Kolna są bloki?

      • 0 1

  • Tramwaj jest przecież na Jana z Kolna. Po co tramwaj ? To tak jakby budowac tramwaj z Moreny do Matemblewa.

    • 2 2

  • porządku na starym mieście trzeba!!! (4)

    bezsensu, po co ten kolejny most? to jakaś moda na mosty bis, jeden obok drugiego? po co remontowali stary, żółty most? przecież na bazie tego starego jeżeli już coś robić to go wykorzystać, zupełnie przebudować, ten przedwojenny most, tory tramwajowe będą prejkładane na ul. Jana z Kolna?, ale przecież niedawno b ył remont tego torowiska!!!!!! co to za polityka? co za marnotrawienie kasy na bezsensowne projekty, gdzie są urbaniści z głową?!!!!!! gdzie?? pytam, bo chyba nie w naszym mieście, to przykre, ta Nowa Włowa to też jakaś ściema, 1,2 km, to śmieszne, wstyd mi jest za nasze miasto, na terenie ścisłego centrum jest tyle niezadbanych miejsc, tyle bałaganu i śmieci leżących wszędzie,tyle ugorów wołających zajmijcie się nami, a ktoś sobie zrobi 1,2km drogi za 51 mln zł, w jakim my mieście żyjemy, żąłuję, że 2 razy głosowałam na tę ekipę rządząca Gdańskiem, ale trzeci raz tego błędu nie popełnie, wstydzę się za nasze miasto!! i ono miało zostać kulturalną stolicą??!!! kpina, czy wreszcie ktoś zajmie się naszym miastem? zadba o nie, żeby człowiek nie musiał się za nie już wstydzić i patrzeć jak Starówka odstrasza turystów, proszę, niech ktoś się zajmie wreszcie tym miastem

    • 7 4

    • Zamiast kulturalną stolicą Gdańsk

      został kibolską stolicą.

      • 1 1

    • to nie moda, tylko konieczność (1)

      chyba ze wolisz stać w korkach i chodzić wszędzie na około

      • 2 4

      • Ale gdzie tam są korki, do rozładowania przez wybudowanie Nowej Wałowej. Jeśli ktoś jedzie Jana z Kolna w kierunku na Elbląg, to i tak musi jechać koło dworca i dalej Podwalem Przedmiejskim, bo przecież nie wjedzie w Wałową, droga donikąd!!!. Myślcie trochę.

        • 4 2

    • Nowa Wałowa

      to zwykły wałek za pieniądze podatnika. Chodzi nade wszystko o to, by podnieść wartość działek położonych na terenie d. Stoczni Cesarskiej.
      Naprawdę każdy choć odrobinę znający ruch komunikacyjny w centrum Gdańska, zdaje sobie sprawę, że brak przeprawy przez Motławę i dalej w stronę ul. Głębokiej czyli na Przeróbkę lub na Elbląską, uzna tę inwestycję za nieuzasadnioną. Sitwa developerska w dalszym ciągu rozkłada to miasto na łopatki. Innymi słowy, za dojazd na osiedle d. Synergii zapłacimy My, mieszkańcy miasta a nie inwestor, któremu będzie łatwiej upchnąć zbudowane obiekty. Podobnie rzecz się ma z kretyńską kładką Peruckiego. Natomiast konia z rzędem temu dziennikarzowi z portalu trUjmiasto.pl, by przedstawił wizję przebudowy Świętokrzyskiej (Małomiejskiej), Jabłoniowej, Starogardzkiej czy Spacerowej.
      Tam są wszak już stare działki, dawno opchnięte, więc problem dawno temu był ale żadnych boków sie już zrobić nie da, więc jaki tu użytek kolesiom zrobić?, no żaden!.

      • 2 2

  • A po co budować wiadukt? Może go od razu rozebrać, jak estakadę na Podwalu? A może zbudować, a potem uzasadnić konieczność rozebrania. Ostatecznie można niczego nie zbudować i niczego nie rozebrać - poprzestać na wizualizacjach, jak to u nas.

    • 7 1

  • Na co komu Nowa Wałowa?

    zniszczy to klimat tamtej okolicy, tam tak fajnie jest, jak w czasie wojny podczas bombardowania, można tam kręcić filmy wojenne.

    • 7 2

  • Znowu zburzą kawał starego Gdańska :(

    Miasta dla ludzi nie dla samochodów !!!!!!

    • 9 4

  • No i po co to budować ....

    Jak redaktor natręt zaraz zacznie burzyć ...?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane