- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (124 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Obostrzenia w komunikacji miejskiej. Gdynia przywraca strefy, Gdańsk nie planuje
W związku z rosnącą liczbą zakażeń i obawą przed zachorowaniami na COVID-19 ZKM w Gdyni zdecydował o przywróceniu w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdyni stref bezpieczeństwa i o wyłączeniu ciepłych guzików. W Gdańsku zdecydowano się tylko na to drugie rozwiązanie. Jak tłumaczy magistrat, wyłączenie przedniej części pojazdu znacznie ogranicza pojemność pojazdów i może powodować większy tłok w autobusach i tramwajach.
Stanisław Taube z Komisji Współdziałania Związków Zawodowych zwrócił uwagę na rosnącą liczbę zakażeń na COVID-19 wśród pracowników komunikacji, a także na negatywne prognozy ministra zdrowia dotyczące piątej fali koronawirusa.
W środę, 19 stycznia, odnotowano ponad 30 tys. nowych zakażeń (w tym 2,3 tys. na Pomorzu).
- Wnioskujemy o wyłączenie pierwszych rzędów siedzeń i oznaczenie ich strefą buforową. Wnosimy również o wstrzymanie sprzedaży biletów przez kierowców autobusów i trolejbusów - napisał Taube i podkreślił, że wprowadzenie powyższych obostrzeń jest zgodne z oczekiwaniami gdyńskich kierowców obawiających się znacznego wzrostu zachorowań.
Na reakcję Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdyni nie trzeba było długo czekać, bo jeszcze tego samego dnia Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni, podpisał zarządzenie, na mocy którego ponownie wyłączono z użytku pierwsze drzwi w pojeździe, wyznaczono też strefy bezpieczeństwa przy kabinie kierowcy (między szybą działową a tylną ścianą kabiny kierowcy) oraz zawieszono działanie ciepłego guzika (wszystkie drzwi poza pierwszymi mają być otwierane przez kierowców).
Co ciekawe, mimo przywrócenia stref bezpieczeństwa i wyłączenia pierwszych siedzeń utrzymano sprzedaż karnetów biletowych przez kierowców. Z kolei na wyświetlaczach kierunkowych we wszystkich pojazdach podczas przejazdów ma być prezentowane hasło "Gdynia się szczepi".
Gdańsk nie planuje, ale analizuje
Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, ZTM nie planuje wprowadzania stref buforowych przy kabinach kierowców i motorniczych.
- Nie jest też brane pod uwagę wyłączenie z użytku pierwszych drzwi w pojazdach. Natomiast do odwołania na przystankach będą otwierane automatycznie wszystkie drzwi w autobusach i tramwajach, co służyć będzie lepszemu przewietrzaniu pojazdów - mówi Sieliwończyk.
Jednocześnie w środę ZTM w Gdańsku przekazał operatorom polecenie otwierania wszystkich drzwi w pojazdach przez prowadzących.
- W przypadku przystanków warunkowych pasażer nadal musi zasygnalizować przyciskiem chęć wysiadania - natomiast jeśli autobus zatrzyma się już na przystanku "na żądanie", to kierowca ma obowiązek automatycznego otwarcia wszystkich drzwi. Wyłączenie pierwszych drzwi z użycia spowodowałoby, że wnętrze pojazdów byłoby mniej skutecznie przewietrzane, co w warunkach pandemii nie jest korzystne - dodaje Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Według ZTM wydzielenie strefy buforowej ograniczyłoby przestrzeń pasażerską i spowodowałoby dodatkowe zagęszczenie osób w pojeździe.
- Trzeba pamiętać, że nie obowiązują w tej chwili limity napełnienia pojazdów - a to oznacza, że tyle samo pasażerów musiałoby się pomieścić na mniejszej powierzchni - dodaje Zomkowski.
Z myślą o bezpieczeństwie osób prowadzących pojazdy ZTM w Gdańsku znacząco zmniejszył sprzedaż karnetów biletowych w autobusach. W tramwajach możliwości kupna biletu w ogóle już nie ma.
- Kontakt osoby prowadzącej z pasażerem został dzięki temu ograniczony. Sprzedaż karnetów pozostaje utrzymana jedynie w ok. 15 proc. autobusów na liniach, które obsługują sąsiednie gminy, gdzie nie ma biletomatów - przypomina Sieliwończyk.
W okresie od stycznia do listopada 2020 r. wartość sprzedaży biletów przez aplikacje mobilne wyniosła: 8,6 mln zł, a w analogicznym okresie 2021 r. - 16,1 mln zł.
- Ten sposób zakupu biletów jest najszybszy i najwygodniejszy. Do wyboru pozostaje sześć aplikacji - przypominają urzędnicy i zaznaczają, że stref buforowych nie ma między innymi w Warszawie, Krakowie, Szczecinie, Wrocławiu czy Katowicach.
Zomkowski: - Oczywiście obserwujemy sytuację związaną z liczbą zakażeń. O wszystkich zmianach dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej będziemy informować na bieżąco.
Otwieranie drzwi w pojazdach ZTM (23 opinie)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-19 12:05
Wiecej autobusów (18)
Może należy zwiększyć częstotliwość autobusów 154,162,213,113 oraz tramwajów.
Młodzież wróciła do szkoły i naprawdę jest ścisk w środkach lokomocji , a poza tym jeżdżą bez maseczek i źle reagują jak zwróci się im uwagę.
Prosze zwiększcie częstotliwość,
Maria- 211 29
-
2022-01-20 11:14
raczej mniej..albo wcale
Zyjmy lokalnie i wirusy nie rozniosa sie. to takie trudne by zrozumiec?
Ja bym powiedzial, ze całkowita rezygnacja z komunikacji publicznej w Gdańsku.
Aha. Wiecej ruchu i to pomaga. :)- 0 0
-
2022-01-20 06:33
Dokładnie podwyżki nie wywalczyli to pREZES dał im strefy żenada a ludzie jeżdżą w ścisku jak sardynki
- 1 0
-
2022-01-19 20:52
realizujemy Narodowy Program Walki z Covid
Tak, tak.
Natychmiast dokupić autobusy , zatrudnić grupę kierowców . Niestety to z budżetu miasta a więc z naszych podatków.
I dobrym rozwiązaniem by było aby dla tych co nie znaleźli miejsc, podstawić taksówki. Na koszt miasta.
A może zwyczajnie wyrzucić na zbitą mordę pasażerów bez maseczek?
A może dostępność do kumunikacji masowej tylko dla posiadających paszport kowidowy ?- 2 3
-
2022-01-19 17:42
Itu jest największy problem Bo ludzie leżą sobie na plecach (1)
- 0 1
-
2022-01-21 12:12
Ja czasem tak zarucham, jak mloda i chetna przede mna stoi
- 0 0
-
2022-01-19 16:32
113 213
To się ledwo mieszczą na przebisniegowej hahaha nie licz na więcej autobusów!
Um ma gdańszczan w ________- 7 3
-
2022-01-19 16:22
kupisz potrzebne autobusy (1)
i zapłacisz kierowcom pensje?
- 3 6
-
2022-01-20 10:07
Morawiecki jakoś dał radę ...
swoim pracownikom daje podwyżki i premie bez ograniczenia teraz - na covid
- 3 0
-
2022-01-19 15:14
PKM
PKM-ka ... tam to się dopiero dzieje przy tych częstotliwościach jakie teraz zafundowali. W godzinach szczytu ludzie jak kartofle. Żadne obostrzenia nie pomogą .
- 5 4
-
2022-01-19 12:42
Oczywoście , GAiT ma extra 600 kierowców i 300 autobusów na każde głupie żądanie
- 15 11
-
2022-01-19 12:18
Mario, zapewne jesteś kolejną bereciarą, ktora tka nos gdzie nie trzeba.
- 13 16
-
2022-01-19 12:11
Plus (6)
175, autobus, tysiące nowych mieszkań przy Niepołomickiej i Świętokrzyskiej. Panno Dulkiewicz, proszę przejechać się tą trasą w godzinach szczytu, ok?
- 24 5
-
2022-01-20 00:12
Mieszkań nie równa się mieszkańców! Poza tym co was ciągnie tak daleko od miasta? Wciąż są to bloki, ale na zad.piu. Większość pewnie i tak podatki płaci w Tczewie czy Elblągu a oczekujecie od miasta, żeby kupił nagle 100 kolejnych autobusów tylko dla was...
- 4 0
-
2022-01-19 19:50
Rowerami
Ola proponuje jeździć rowerami
- 3 3
-
2022-01-19 17:54
Tam to PKSem się jezdzi
- 2 2
-
2022-01-19 16:32
Ona ma to gdzieś
- 9 3
-
2022-01-19 12:21
Lepiej nie , sierota znowu jakas
Nogę złamie.
- 9 8
-
2022-01-19 12:14
Ok
- 12 0
-
2022-01-19 13:18
Poprawne noszenie masek w pojazdach. (72)
W pierwszej kolejności należałoby bezwzględnie wymagać aby każdy w pojeździe miał poprawnie założoną maseczkę. Nie masz maseczki - nie jedziesz. Jest to najprostsza metoda ograniczająca przenoszenie się wirusów. Jeśli ta metoda jest niewystarczająca wówczas należy rozważać inne sposoby.
- 218 197
-
2022-01-21 11:11
Nie zaloze, a pojade i co mi zrobisz? Wiesz, gdzie sobie wsadz ta maseczke
- 1 0
-
2022-01-20 11:12
Ja bym powiedzial, ze całkowita rezygnacja z komunikacji publicznej w Gdańsku.
Wiecej ruchu i to pomaga. :)
- 1 1
-
2022-01-20 07:12
zapomnisz maseczki
i sam/a co zrobisz jadac do pracy szkoly?,,nie masz nie jedziesz"i wtedy przypomnisz sobie swoj komentarz a do szkoly dzieciaki specjalnie beda sie spozniac bo zapomnial maseczki:-)
- 3 2
-
2022-01-20 04:57
Gazowac antyszczepionkowcow (1)
Niech nie zabierają nam naszej strefy życiowej!
- 2 4
-
2022-01-21 07:45
Mózg masz zagazowany tępy trollu :)
- 1 0
-
2022-01-20 06:11
Chcesz to noś
A czy jak były inne jakieś wirusy 5 lat temu, to też nosiłaś/eś maseczkę w komunikacji miejskiej? Zapewne nie, bo miałeś/aś gdzieś to pewnie. Także nie rozumiem twojego toku myślenia. Ja nie zmuszam żebyś ty nosił/a także innych też nie zmuszaj
- 4 0
-
2022-01-19 23:20
Zacznij od polityków!!!
- 1 0
-
2022-01-19 19:46
Tydzień temu bariera 50 proc. zaszczepionych wśród zakażonych w ciągu tygodnia została przełamana w tygodniu od 4 do 10 stycznia. W następnym tygodniu jest jeszcze gorzej gorzej dla zaszczepionych. Rok temu przewodniczący Rady Medycznej i główny doradca premiera ds. pandemii prof. Andrzej Horban powiedział, że zaszczepieni nie będą zarażali
Tydzień temu bariera 50 proc. zaszczepionych wśród zakażonych w ciągu tygodnia została przełamana w tygodniu od 4 do 10 stycznia. W następnym tygodniu jest jeszcze gorzej gorzej dla zaszczepionych. Rok temu przewodniczący Rady Medycznej i główny doradca premiera ds. pandemii prof. Andrzej Horban powiedział, że zaszczepieni nie będą zarażali koronawirusem, bo sami nie będą zakażeni. Rzeczywistość szybko zweryfikowała słowa tego eksperta. Jak już pisaliśmy kilka dni temu w tygodniu pomiędzy 4 a 10 stycznia 2022 r. było 86 871 wykrytych zakażeń. W tym: w pełni zaszczepieni: 45 943 czyli 52,9 % niezaszczepieni: 40 928 czyli 47,1% W kolejnym tygodniu wygląda to jeszcze gorzej dla grupy zaszczepionych. Pomiędzy 11 a 17 stycznia 2022 roku pozytywnych wyników testów na koronawirusa było 110 743. W tym: w pełni zaszczepieni: 62 323 czyli 56,28 proc. niezaszczepieni: 48 420 czyli: 43,72 proc. Warto dodać, że w grupie niezaszczepionych ministerstwo uwzględnia także zaszczepionych tylko jedną dawką przy dwudawkowym preparacie, oraz tych, którym od pełnego szczepienia nie minęły dwa tygodnie. Zgony już klasycznie: prawie 30% to pełna szpryca
- 6 0
-
2022-01-19 17:45
Hahah
Kloskowski, to ty?
- 0 2
-
2022-01-19 17:12
Dokładnie,szmata na ryj i morda w kubeł.Ole.
- 4 6
-
2022-01-19 17:05
Ja mam kwit za 300 ze nie moge i co mi zrobisz? Wzywaj patrol za to jest mandat
- 9 2
-
2022-01-19 17:00
Dolkladnie,potrójną na ryj żeby w ogóle nie oddychać.Ole.
- 9 2
-
2022-01-19 16:47
Nie cierpię maseczek (1)
Niewygodne, duszą, drażnią skórę, stresują. To odbieranie ludziom wolności.
- 17 4
-
2022-01-20 10:35
sr**ć wolności
ale już niedługo choroby i grzybice jamy ustnej i płuc - zaleją śmiertelnie cały kraj
- 2 0
-
2022-01-19 16:34
A po co mieć maskę na twarzy? (2)
Skoro wirus jest tylko w nosie hahaha bo z nosa robią wymazy a w buzi przecież to nic nie ma hahaha obłuda i kłamstwa ludzie chleb za moment z 10 zł a wy się bawicie w pandemie bzdur
- 13 5
-
2022-01-20 10:34
sam osobiście minister zdrowia PiS publicznie powiedział (1)
- Jako lekarz z całą odpowiedzialnością mówię, że maseczki przed niczym nie chronią... one nie pomagają, one nie zabezpieczają przed wirusem, nie zabezpieczają przed zachorowaniem
- to czemu ludzie je noszą?
- Nie wiem!- 4 0
-
2022-01-21 11:20
Bo sa i**otami, temu nosza
- 0 0
-
2022-01-19 16:17
Gdyby te maski miały działać to "zdyscyplinowane" kraje pandemia by ominęła (4)
A tu proszę - patrz Austria czy Niemcy. Sanitaryści tak się zachwycają że grzecznie tam noszą i co? Wirus swoje.
- 22 2
-
2022-01-19 16:50
No właśnie... (3)
W Europie jest różne podejście do tak zwanych "restrykcji". W Szwecji masek nie trzeba, w Niemczech jak ci się w metrze zsunie maska to reszta pasażerów gotowa cię zlinczować. U nas - różnie, jedni noszą, drudzy nie noszą. A najśmieszniejsze, że we wszystkich krajach, niezależnie od stosowanych "restrykcji" statystyki zakażeń i zgonów w przeliczeniu na milion mieszkańców są bardzo podobne. Jakieś wnioski, miłośnicy maseczek?
- 16 5
-
2022-01-19 18:40
Podobne? (2)
Niemcy - 1.4 tys śmierci per 1mln populacji
Polska - 2.7 tys.
No faktycznie podobne.- 5 8
-
2022-01-20 05:34
Bo w Polsce nie umierają ludzie na nic innego... ktoś zginie pod kolami samochodu? Covid(bo przecież covid wepchnął) i cyk jest premia dla lekarza wypisującego akt zgonu
- 3 1
-
2022-01-19 18:57
Bo u nas każda śmierć jest podpinana pod Covid.
To się po prostu opłaca szpitalom.
- 8 4
-
2022-01-19 14:58
uff dobrze, ze nie trzeba mieć biletu, tylko założoną maseczkę i można jechać
- 18 0
-
2022-01-19 14:44
Nowe komunikaty w ztm (10)
Ludzie nie reagują już na monotonne komunikaty o obowiązku noszenia maseczek,przez krótki czas w autobusach była inf o założeniu maseczki lub opuszczeniu pojazdu, na niektórych to działało, może na opornych i obojętnych zadziała komunikat:kierowca nie odjedzie z przystanku dopóki wszyscy nie zaloza maseczek ...
- 6 26
-
2022-01-23 17:32
No to wszyscy będziecie stali bo ja nie wysiade i nie założę! Poczekamy wszyscy sobie z 2 godz na przyjazd Policji. Gratuluje wszystkim rozumu. Pomyslec, ze barany do wszystkiego co im Pan każe robią. Zenada . Ta plandemia pokazała ilu kret... w jest w społeczeństwie łyknęli każdy kit z TV ;(
- 0 0
-
2022-01-21 11:14
To niech stoi, pospiewamy cos, zapalimy. A i tak nie wyjde i nie zaloze tej szmaty
- 2 0
-
2022-01-21 07:35
To będą opóźnienia. Nigdy nie zakładam maski i nikt mnie do tego nie zmusi.
- 3 0
-
2022-01-20 09:08
Kilka razy widziałem jak kierowca linii 189 wyprosił gamoni bez maseczek (za to w słuchawkach) z autobusu. (3)
Świadomi i oczytani covidosceptycy wysiadając wykrzykiwali jakieś wulgarne komendy o szybkim oddalaniu się.
- 0 3
-
2022-01-21 11:16
To fajnie ma, jak dla mnie moze stac. Krzyczec, czy co chce, a bede siedzial i udawal, ze go nie ma.
- 1 0
-
2022-01-21 07:37
Mnie by nie wyprosił gamoniu. Z liścia mógłby zebrać a Ty zaraz po nim covidowy oszołomie :)
- 2 0
-
2022-01-20 10:14
niech się cieszy życiem nadgorliwy id***ota ... bo mogli kosę mu posłać
i kto by potem mu rodzinę wykarmił? morawiecki z sasinem?
- 3 0
-
2022-01-19 17:49
.... (1)
Hahah przecież wariat z 3005 już tak robi. Pozdro Mareczku Janosiku. Jeździć nie umiesz. Bramę w zajezdni blokujesz, to chociaż poczujesz się ważny, że będziesz stręczył ludzi maseczkami.
- 11 1
-
2022-01-23 17:34
Napiszcie proszę jaki woz jutro czy pojutrze będzie mieć ten kovidiota to będzie mnie mieć na wozie zobaczymy czy dalej będzie tak kozaczyc;) Sprawa cywilna gwarantuje mu
- 0 0
-
2022-01-19 14:59
kierowca ma wykonywać swoją pracę czyli jeździć po wyznaczonej trasie i stawiać się na czas na przystankach
- 31 2
-
2022-01-19 14:06
Jeszce przylepić po bokach plastrem (3)
Otwory w maskach wielkości mikrona, a wirus ma wielkość milionowej części metra, naprawdę do podstawówki na matematykę.
- 13 4
-
2022-01-19 14:09
(2)
Tyle że wirus przenoszony jest wraz z nośnikiem, a maska chroni przed przenoszeniem tego właśnie nośnika.
- 10 11
-
2022-01-21 07:34
Maska chroni Twoj mózg przed myśleniem :) Niedotlenienie mózgu, normalna rzecz.
- 2 0
-
2022-01-19 15:26
A zwłaszcza ta co jest co chwilę zdejmowana chowana do kieszeni i następnie ponownie zakładana xD albo taka noszona przez miesiąc ale ffp3 więc szkoda wyrzucić po jednym użyciu xD
- 14 2
-
2022-01-19 13:42
czytałem ostatnie badania i wychodzi na to, że koronawirus może przenosić się przez wszystkie otwory ciała (4)
ja oprócz maseczki noszę prezerwatywę przez cały dzień. Tydzień temu przyjąłem trzecią dawkę. Oczywiście do tego dystans i dezynfekcja. Pozdrawiam wszystkich medyków walczących z tą straszliwą pandemią
- 16 13
-
2022-01-19 18:08
Marek z 3005, to pewnie pisał haha
- 3 1
-
2022-01-19 16:25
nosisz prezerwatywę na głowie? (1)
- 12 2
-
2022-01-21 07:33
Czytaj ze zrozumieniem.
- 0 0
-
2022-01-19 14:10
Przede wszystkim załóż gogle. Wirus po za nosem i ustami najszybciej zaraża przez oczy.
- 18 0
-
2022-01-19 13:24
(28)
Te maseczki są tak skuteczne jak zamykanie lasów. Wirus rozprzestrzenia się po wszystkim wokół, a ludzie wierzą dalej w zbawienną funkcję maseczek, które często noszone są tygodniami. I nie jestem żadnym koronasceptykiem, bo zachorowałem i nie było to nic przyjemnego.
- 77 23
-
2022-01-19 14:00
(10)
Brednie. Nauka jest jednoznaczna: maska chroni.
- 18 36
-
2022-01-19 17:27
(1)
Ty lepiej nie ściągaj bo na taki ryj nie można patrzeć
- 8 2
-
2022-01-21 07:32
Pokaż swój ryj szpetny trollu :)
- 0 1
-
2022-01-19 16:41
Z maskami jest tak samo jak ze tym (1)
Ze mówili szczepionka powstrzyma wirusa, uchroni od śmierci. Hahaha uchroni od choroby!
- 18 1
-
2022-01-19 18:58
podobno chroni przed ostateczną konwulsją.
A wystarczy doczytać dokumentację upublicznioną składaną przez firmy i tam jest napisane, że od początku było napisane, że nie będzie chroniła przed zakażeniem i transmisją. To nie jest tak, że ktoś nie wiedział, że coś badano i czegoś się dowiedzieliśmy. Mamy do czynienia z w pełni wyreżyserowanym spektaklem.- 8 4
-
2022-01-19 16:40
Id iota
- 4 4
-
2022-01-19 15:24
(2)
Chyba przedandatem. Bo te szmatki w żaden sposób nie chronią przed wirusem a dobrej jakości maskę ma może co 30osoba. Już pomijam fakt że większość nie potrafi zdjąć i założyć poprawnie maski a o czasie jej użytkowania już nie wspomnę np. Mam znajomego co się podnieca że nosi maseczkę ffp3 szkoda tylko że ta sama od miesiąca xD albo wystarczy
Chyba przedandatem. Bo te szmatki w żaden sposób nie chronią przed wirusem a dobrej jakości maskę ma może co 30osoba. Już pomijam fakt że większość nie potrafi zdjąć i założyć poprawnie maski a o czasie jej użytkowania już nie wspomnę np. Mam znajomego co się podnieca że nosi maseczkę ffp3 szkoda tylko że ta sama od miesiąca xD albo wystarczy zobaczyć na polityków którzy podczas wystąpień na mównicy zdejmują maskę i kładą ja obok w miejscu gdzie wcześniej ktoś łapkami dotykał a później cyk na pysk sobie zakłada xD
- 19 4
-
2022-01-21 07:30
Mandaty są bezprawne. Sąd umorzył już trzy ktore dostałem i odmówiłem przyjęcia.
- 2 0
-
2022-01-20 10:11
lepiej Ministrowie na konferencjach maski założone /choć do dziennikarza mają po 10m/
a jak na ivent PiS wpadł poseł braun i zrobił ministrowi PiS+ wojewodzie PiS+ i zgromadzonym gęsto tam PiSakom ... zdjęcie bez obowiązkowych maseczek
/widać covid-rozporządzonka i maseczki są dla plepsu/- 4 0
-
2022-01-19 14:46
Gdzie to napisali? (1)
- 19 4
-
2022-01-19 16:24
w piśmie świętym
- 13 2
-
2022-01-19 13:35
Noś maski te które są skuteczne tj ffp2 i ffp3 (16)
- 16 40
-
2022-01-20 05:29
Ffp2 skuteczna? (1)
Hahaha poczytaj najpierw o klasach masek a potem wypisuj "mondrosci"
- 3 2
-
2022-01-20 11:24
FFP2, FFP3 ewentualnie 95. BUŹKA
- 0 0
-
2022-01-19 13:48
ffp3? Jeszcze mi sufit na głowę nie spadł, żeby wydawać 60zł na kaganiec (13)
- 49 18
-
2022-01-19 20:24
Na ebay mozna kupic juz za 3 euro za sztuke, za 30sztuk placilem 35euro.
- 0 4
-
2022-01-19 15:00
czyli (3)
- opony zimowe nie są skuteczne!
- jeśli kupisz takie, które mają jeszcze bieżnik, zamiast założyć, co znalazłeś w lesie czy odziedziczyłeś po dziadku to są skuteczne
- co!? wydawać tyle pieniędzy! Przecież nawet ludzie z nowymi zimówkami mają wypadki!!1
Ach, ci antyszczepionkowcy.- 14 25
-
2022-01-19 16:35
Skoro masz mózg czemu go nie używasz ?
Powinni za to karać
- 5 2
-
2022-01-19 16:11
(1)
Przyrownywanie opon zimowych do *ceryfikowanych* masek (a nie tego chnskiego g..a z Allegro) to juz jest taki poziom abstrakcji, ze zadaję sobie pytanie co trzeba miec w glowie, a raczej czego nie miec, aby tworzyc takie polaczenia.
- 20 6
-
2022-01-19 16:24
analogia w sumie dobra
- 3 5
-
2022-01-19 14:08
(7)
Ale jak wymagają spodni do restauracji to już jesteś jak najbardziej za?
- 19 32
-
2022-01-20 06:20
szkoda że nie wymagają testu na iQ powyżej 100pkt
to w ogóle by tych maseczkowców nie było w ani w komunikacji miejskiej ani w restauracjach.
- 6 4
-
2022-01-19 17:24
Co ma piernik do wiatraka
- 4 2
-
2022-01-19 14:18
tak jestem za, widok gaci jakiegoś obcego typa jest odrażający, dlatego ludzkość wymyśliła ubrania (4)
widok czyjejś odsłoniętej twarzy nie jest odrażający więc nie trzeba jej zasłaniać. Nie ma to również sensu w przypadku wirusa, o śmiertelności poniżej 0.3%, którego przeciętna ofiara ma średnio 76lat i nowotwór albo inną śmiertelną chorobę przy której koronawirus to szczegół a straszy się nim dzieci, młodych i ludzi w średnim wieku bez żadnych chorób
- 45 14
-
2022-01-20 09:01
Zmienisz zdanie jak będziesz miał 76 lat.
O ile dożyjesz. Czego Ci serdecznie życzę.
- 2 6
-
2022-01-20 08:21
jak zwykle sami najmądrzejsi w tym kraju
i jak zwykle ten kraj przoduje w najgorszych statystykach
- 4 3
-
2022-01-19 15:01
widok twarzy przeciętnego antyszczepionkowca też nie jest najprzyjemniejszy (1)
Z tym, ze brak spodni to tylko kwestia estetyki. Brak maseczki jest zagrożeniem zdrowotnym.
Nie można też palić w autobusie.- 17 41
-
2022-01-19 16:59
jak ktoś ma nowotwór albo 80lat na karku to rzeczywiscie jest zagrozeniem
Dla reszty ludzi, czyli pewnie cos kolo 95procent populacji, jest zagrozeniem marginalnym. Dlatego przymis noszenia maski w przypadku korony jest bez sensu.
- 15 5
-
2022-01-19 11:38
(27)
Ja akurat jestem za zakazem sprzedaży biletów. Kierowca jest od prowadzenia, a nie od sprzedaży. Po za tym to się przekłada na opóźnienia już na samym początku. Wejdzie 7 osób spoza Gdańska na pętli w Jelitkowie i zaczną kupować bilety niezależnie od siebie i już mamy opóźnienie z 5 minut. Powinni też załatwić biletomaty na każdym przystanku tak to nie byłoby problemu.
- 329 44
-
2022-01-24 15:39
automaty powinny być także w tramwajach i autobusach
Biletomaty na przystankach to jedno, ale w Warszawie i Wrocławiu można kupić bilet w autobusie w automacie. To ogromne ułatwienie dla pasażerów, którzy wbiegają w ostatniej chwili do nadjeżdżającego tramwaju czy autobusu.
- 1 0
-
2022-01-19 22:17
To nie koncert życzeń, a twoja opinia nikogo nie interesuje
- 0 0
-
2022-01-19 14:40
ZTM Gdańsk powinien wprowadzić możliwość płacenia kartą za bilet w pojeźdźie, można wziąć przykład z Wrocławia.
- 5 0
-
2022-01-19 13:19
Nie załatwia i trza albo kupować przez telefon albo dostać u kierowcy za 3.80. W gratisie wyzwiska ze strony kierowcy.
- 3 2
-
2022-01-19 13:16
w krakowie sa biletomaty w tramwajach i autobusach to jest rozwiazanie kierowca powinien tylko uzupelniac stan na petli
- 7 2
-
2022-01-19 12:31
mieszkalem na poludniu anglii (2)
jedno wejscie do autobusu i wszyscy kupuja bilet u kierowcy - nic sie nie spoznia i wszyscy zadowoleni, do tego kazdy jak wchodzi mowi dzien dobry i kierowca zawsze odpowiada - u nas oczywiscie problem
- 18 5
-
2022-01-19 16:26
Kwiatek Ci nie odpowie. Waldek Cię zwyzywa.
- 1 2
-
2022-01-19 13:48
Też tam mieszkałem, kultura obsługi i podejście pasażerów faktycznie jest tam zdecydowanie na plus.
Niemniej czas podroży przez sprzedaż biletów jest dłuższy a i z punktualnością to też różnie tam bywa.
Takie rozwiązanie dobrze się sprawdza na liniach podmiejskich i dalekobieżnych gdzie przystanki są znacznie dalej niż w mieście a wymiana pasażerów mniejsza.
Dla tego większość dużych europejskich miast nie stosuje takiego systemu. Anglia jest jednym z nielicznych wyjątków.- 3 4
-
2022-01-19 12:08
(9)
Biletomat jest niestety kosztowny. Jeden to 6-cyfrowa kwota. Przy mniejszej kasie dla samorzadow raczej to niewykonalne.
- 3 9
-
2022-01-19 22:21
I tak wydają w błoto kasę na mniej istotne rzeczy więc od paru biletomatów nie zbiednieją. Płace podatki i tego wymagam
- 0 0
-
2022-01-19 12:56
No to naciskać na bilety w aplikacjach. 90% ludzi może się nimi posługiwać. (3)
tylko niech to będzie banalne w użyciu, a nie doładowania.
- 8 5
-
2022-01-19 14:05
(2)
Kazdy, kto swobodnie poslugje sie smartfonem, i tak kupuje w aplikacji. Chocby z tego powodu, ze niekoniecznie posluguje sie gotowka. Uwazam jak dojade za niedorobiony produkt, ale i tak wole to niz brac kase z bankomatu, zeby miec drobne na bilet ;)
- 4 3
-
2022-01-19 15:42
(1)
Nie kupuje w aplikacji. Ogólnie bez sensu jest sposób aby kupić bilet trzeba specjalnie instalować aplikacje która wymaga podania tysiąca danych. Dlaczego nie ma możliwości zakupu online biletu bez konieczności podania wszelkich danych osobowych?
- 8 4
-
2022-01-19 16:27
dziwne, ja żadnych danych nie podawałem
- 4 2
-
2022-01-19 12:31
Budżety samorządów co roku większe tylko "włodarze" wydają na głupoty typu rydwan itp... (3)
- 6 8
-
2022-01-19 14:02
(2)
Jeden biletomat kosztuje wiecej niz rydwan. A teraz policz, ile jest przystankow... To, co napisalam wyzej, moze minusowac tylko ignorant.
- 4 3
-
2022-01-19 15:40
(1)
Kosztuje mniej to po pierwsze a przy zakupie większej ilości można jeszcze uzyskać niższą cenę
- 2 4
-
2022-01-19 20:11
Ponad 200 tys. kosztował 3 lata temu, ignorancie.
- 2 2
-
2022-01-19 11:48
ale dlaczego 7? a nie 5 albo 10? (8)
- 7 18
-
2022-01-19 11:57
(7)
bo np na Westerplatte potrafi się ustawić kolejka 50 osób
- 11 2
-
2022-01-19 12:32
To dlaczego nie piszesz 50 albo 70? (6)
- 4 5
-
2022-01-19 12:55
bo siedem to liczba magiczna (5)
nie wiedziałeś? A ogólnie gość ma rację. Sprzedaż biletów przez kierowcę jest niebezpieczna i czasochłonna.
- 16 1
-
2022-01-19 15:39
(3)
To niech na każdym przystanku będzie biletomat ale taki oczywiście działający i wtedy można wprowadzić zakaz sprzedaży biletów przez kierowcę.
- 5 3
-
2022-01-19 17:16
Masz telefon (2)
Tam sobie kup bilet.
- 5 5
-
2022-01-19 22:20
Nie każdy korzysta z aplikacji, a swoją drogą, ja w sieci nie udostępniam danych swojej karty bo mogę się narazić na transakcje oszukańcze. Wolę za wszystko płacić gotówką
- 4 2
-
2022-01-19 19:49
To jest wymuszanie "zesmartfonowania" społeczeństwa. Mieszkam w okolicy ul. Jabłoniowej. Biletomatu nie ma na żadnym z najbliższych mi przystanków.
- 3 5
-
2022-01-19 13:10
"Sprzedaż biletów przez kierowcę jest niebezpieczna"
Dokładnie, przecież nawet dzisiaj mówi się o tym śmiertelnym wypadku, w którym sprzedawca autobusu stojąc na przystanku i wydając bilet zginął w tragicznych okolicznościach!- 3 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.