- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (307 opinii)
Obwodnica Metropolitalna: co najmniej 1,5 mld za budowę całości
Od 715 mln do 1 mld 121 mln zł oraz od 777 do 1 mld 270 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę dwóch odcinków, które razem stworzą Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta. Dla każdego odcinka było po 11 ofert, ale tylko dwie mieszczą się w budżecie GDDKiA.
Obwodnica Metropolitalna - budowa podzielona na dwa zadania:
- Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km,
- Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Do pierwszego zadania złożonych zostało 11 ofert:
- Budimex SA - 715 169 700 zł,
- Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 767 976 717 zł,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 774 974 674 zł,
- Polaqua - 797 650 082 zł,
- Konsorcjum: Mostostal Warszawa SA (Lider) i Acciona Construcción SA (Partner) - 807 944 377 zł,
- Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 857 782 249,
- Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 900 845 044 zł,
- Strabag - 933 201 988 zł,
- PORR SA - 991 365 572 zł,
- Mota-Engil Central Europe SA - 1 063 326 688 zł,
- Konsorcjum: Gülermak(Lider), Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş (Partner) i Mosty Łódź SA(Partner) - 1 121 795 670 zł.
Do drugiego zadania złożonych zostało 11 ofert:
- Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł,
- Polaqua - 822 800 249,
- Budimex SA - 966 220 336 zł,
- Strabag - 1 003 119 661 zł,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 1 058 074 844 zł,
- Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 1 061 719 520 zł,
- PORR S.A - 1 083 982 403 zł,
- Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 1 091 513 773 zł,
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (Lider) i Aldesa Construcciones SA (Partner) - 1 122 062 134 zł,
- Mota-Engil Central Europe SA - 1 125 977 765 zł,
- Konsorcjum firm: Polbud-Pomorze (Lider), Mosty Łódź SA (Partner), Masfalt (Partner), DROGOMEX (Partner) - 1 269 704 030 zł.
To oznacza, że tylko po dwie oferty z każdego postępowania mieszczą się w budżecie (zostały wytłuszczone na liście).
O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na wszystkie elementy trasy - maksymalnie o 5 lat, a w 10 proc. termin realizacji - 41 miesięcy, który można skrócić maksymalnie do 38 miesięcy. Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).
Wszystkie firmy i konsorcja zadeklarowały maksymalne wydłużenie czasu gwarancji oraz maksymalne możliwe skrócenie terminu realizacji. A to oznacza, że jedynym kryterium wyboru pozostanie cena.
Według zapowiedzi Obwodnica Metropolitalna ma być gotowa w 2025 r.
Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
- budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
- budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
- budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
- budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km. Trasa połączy węzeł Południe, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem Chwaszczyno, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej. OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.
Opinie (225) 4 zablokowane
-
2020-11-16 21:59
Opinia wyróżniona
Stop tirom na starej obwodnicy (3)
Po wybudowaniu obwodnicy metropolitalnej powinien być zakaz wjazdu na starą obwodnicę ciężarówkom powyżej 12 ton. Jedyne odstępstwa dla tych co mają pozwolenie. Inaczej budowa obwodnicy metropolitalnej nie ma sensu. Tiry rozjadą nam za chwilę starą obwodnicę.
- 42 43
-
2020-12-13 15:29
Biedronka
Gdyby nie tiry to nie miałbyś co kupić w tej twojej biedronce.
- 0 0
-
2020-11-17 11:46
Stop osobowym
A którędy mają dojechać do portów? Po to są drogi aby obsługiwać potrzeby gospodarcze. Jak rozjadą starą obwodnicę to trzeba będzie zrobić jej remont. Jak Ci przeszkadzają to wybierz inny środek transportu niż samochód osobowy.
- 5 0
-
2020-11-17 08:28
ok pod warunkiem ze w miescie bedzie zakaz jazdy osobowkami
tylko rowery
- 12 5
-
2020-11-16 15:25
Opinia wyróżniona
Obwodnica Żukowa (11)
Z treści nie wynika, aby obwodnica Żukowa miała się łaczyć z drogą wojewódzką 211 do Kartuz. To samo widać na wizualizacjach powielanych od lat w tematach związanym z OMT. Czy naprawdę nikt nie pomyślał o budowie łacznika miedzy Dk20 a DW211, który miałby niecały kilometr długości, a znacząco poprawiłby ruch w tamtym rejonie? I prosze nie gadać, ze Jar Raduni i rezerwat, bo taki łacznik mógł y przebiegać chociażby w okolicy ulicy kolejowej, gdzie przeprawa juz jest.
- 74 3
-
2020-11-23 11:09
No nareszcie się obudzili entuzjaści
A tyle było krzyków że bez tej obwodnicy Żukowo się zadusi takie lobbowanie prawem i lewem a dopiero teraz ktoś popatrzył na mapę i zrozumiał że żadnych korków w Żukowie ta pseudo obwodnica nie rozwiąże. A jak krytycy tej drogi to mówili to nikt nie wierzył tylko robiono na nich nagonkę. I tak dobrze że Żukowianie się zorientowali po 9 latach od
A tyle było krzyków że bez tej obwodnicy Żukowo się zadusi takie lobbowanie prawem i lewem a dopiero teraz ktoś popatrzył na mapę i zrozumiał że żadnych korków w Żukowie ta pseudo obwodnica nie rozwiąże. A jak krytycy tej drogi to mówili to nikt nie wierzył tylko robiono na nich nagonkę. I tak dobrze że Żukowianie się zorientowali po 9 latach od prezentacji projektu bo Gdańszczanie się jeszcze nie zorientowali ale się jeszcze tak samo Gdańsk zdziwi że nowy łącznik Straszyna z Chwaszczynem pod pompatyczną nazwą Metropolitalnej Obwodnicy Trójmiasta (!) nie rozwiąże problemu korków na obwodnicy. Ale będzie wtedy krytyka ! proporcjonalna do wieloletnich nacisków w stylu, " nie gadać, protesty olać, budować budować." Budować trzeba z głową, ot co.
- 1 0
-
2020-11-21 09:21
taki łączni musiał by iść nad jarem Raduni (obszar natura 2000) co byłoby ciężkie i kosztowne. no i będzie to jedyny ruch przez żukowo bo pozostałe kierunki ogarnie obwodnica - takie tłumacznie gddkia....
- 2 0
-
2020-11-17 10:44
miejscowy plan zagospodarowania
w miejscowym planie zagospodarowania takie rozwiązanie istnieje , więc to pewnie melodia przyszłości
- 0 0
-
2020-11-17 10:20
Już jest
Przez Przodkowo.
- 0 0
-
2020-11-17 03:27
Będzie
Witam, ale to już zadanie dla zarządu dróg wojewódzkich. Rozmowy i list intencyjny podpisany proszę poczytać.
- 8 0
-
2020-11-16 22:28
Hmm... (5)
Obwodnica nie ma służyć lepszemu dojazdowi GKA do 3CITY i tworzeniu się jeszcze większych korków.
- 7 25
-
2020-11-17 05:57
(1)
Poluzuj majty
- 3 3
-
2021-02-09 15:28
Ty pierwszy.
- 0 0
-
2020-11-17 03:30
Jak czytam opinie taka jak tą to piszacy nie widzial świata a co dopiero choc troche europy. Pomyśl co będzie za 15, 20 lat (2)
- 7 4
-
2020-11-17 08:43
rudy dyzma mówił że zaaresztują budowy dróg :)))))))
rudy - wo do bist jetzt?
- 3 8
-
2020-11-17 08:30
co będzie?
- 3 3
-
2020-11-16 14:55
Konsekwencje Obwodnicy Metropolitanej (37)
dalsze rozlewanie sie miasta, wiecej aut w Centralnym Pasie Usługowym, w OBC i w Śródmieściu, korki, korki, korki na drogach dojazdowych i lobbowanie za szersza Słowackiego, Spacerową, dalszy wzrost cen mieszkań w centralnych czesciach miasta, koszty zdrowotne: spaliny i wiecej wypadków
- 55 163
-
2020-11-17 23:16
Co jest złego w "rozlewaniu się" miasta?
- 0 0
-
2020-11-16 20:30
Zobaczysz konsekwencje durnego rzadzenia z zamykaniem wszystkiego co chwile dookola. Cena zwyklego mieszkania poszybuje w gore ze zapomnisz o tym, ze mozna zyc inaczej. Zamieszkasz gdzies pod ekranem akustycznym kredytujac swoje wnuki na 40 lat, slonce bedziesz ogladal w tvp, tak bedzie.
- 0 3
-
2020-11-16 20:30
Zapraszamy do nas (2)
czyli do Pierdziszewa Dolnego. Drogi mamy nieutwardzone, mieszkamy w szałasach, spalin nie ma i wszędzie miła woń gnojówki.
- 1 0
-
2020-11-17 08:58
No i samochodem jeździcie codzień do miasta (1)
W tym problem
- 0 1
-
2020-11-17 23:16
Nie mam z tym problemu.
- 0 0
-
2020-11-16 15:59
To nie jest zadna obwodnica tylko dwie drogi dojazdowe do Zukowa. Zukowianie z pewnoscia zyskaja a dla Trojmieszczan ta droga jest raczej bez znaczenia.
- 8 6
-
2020-11-16 15:54
Wyprowadź się na wieś!
- 4 3
-
2020-11-16 15:40
To wyprowdz się na Hel i nie stękaj trollu
- 7 3
-
2020-11-16 15:32
Jest proste rozwiązanie - zakaz wjazdu dla pojazdów spalinowych, wpuścić tylko elektryczne. (5)
Ludzie chcą stać w korkach przy OBC i na Starym Mieście? Ok, mogą sobie stać, ale bez trucia miasta spalinami - Tdi niech sobie trują na Kaszebe, a do miasta zezwolić tylko na wjazd samochodów elektrycznych, i niech sobie ludkowie stoją w korkach ile dusza zapragnie!
- 9 22
-
2020-11-17 23:15
A dlaczego i jakim prawem chcesz ludziom odbierać wolność?
- 0 0
-
2020-11-16 15:38
A skad prąd się w Polsce bierze? (3)
Czy nie węgla?
- 10 2
-
2020-11-16 16:00
Ja biorę z gniazdka ? (2)
- 3 6
-
2020-11-17 09:36
Mnie sie pytasz?!
- 1 0
-
2020-11-16 16:05
Czyli mówisz, ze potrzebujemy więcej drzew i siedlisk dla ptaków
Aby być bardziej eko energetycznie?
- 3 0
-
2020-11-16 15:19
Wprost przeciwnie (9)
TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki - więcej zjazdów, wolniejszy ruch. Osiedla przy niej mogą stać się większe i bardziej samowystarczalne (jak np. Osowa) co zmniejsza
TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki - więcej zjazdów, wolniejszy ruch. Osiedla przy niej mogą stać się większe i bardziej samowystarczalne (jak np. Osowa) co zmniejsza ruch bo często wszystko da się załatwić na miejscu, a praca też znajdzie się gdzieś przy obwodnicy. A w centrum w końcu tak czy inaczej będzie tak gęsto, że szybciej będzie PKM'ką i tramwajem niż własnym autem.
- 21 7
-
2020-11-16 20:26
Opinia wyróżniona
Obawiam sie, ze pozbycie sie tego tranzytu nie bedzie stanowilo zauwazalnego odciazenia ruchu. (1)
Wiekszosc z poludnia i wschodu jedzie jednak do Gdanska lub Gdyni, rownie duzy roch mamy z Gdanska i Gdyni w rozne rejony Polski. Poza tym przebieg obwodnicy metropolitalnej niespecjalnie zacheca do skorzystania z niej, jesli planuje sie jechac pozniej S6 albo trasa kaszubska, bo stara obwodnica bedzie ze 20-30 km krocej. Czyli w praktyce z
Wiekszosc z poludnia i wschodu jedzie jednak do Gdanska lub Gdyni, rownie duzy roch mamy z Gdanska i Gdyni w rozne rejony Polski. Poza tym przebieg obwodnicy metropolitalnej niespecjalnie zacheca do skorzystania z niej, jesli planuje sie jechac pozniej S6 albo trasa kaszubska, bo stara obwodnica bedzie ze 20-30 km krocej. Czyli w praktyce z obwodnicy skorzystaja na razie przede wszystkim mieszkancy okolicznych gmin, a w przyszlosci mieszkancy Gdanska, ktory "wypelni" te przestrzen miedzy stara obwodnica a nowa. I wtedy faktycznie przebieg tej nowej obwodnicy bedzie mial uzasadnienie :)
- 24 20
-
2021-01-06 00:24
Czesciowo zgadza sie
Dlatego od dłuższego czasu mowa jest o rozpoczęciu modernizacji obwodnicy po wybudowaniu tejże. Nie mniej już po oddaniu można wymusić przerzucenie TIRow na nową obwodnicę.
- 0 0
-
2020-11-16 16:15
(1)
Ta sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do centralnych dzielnic co oznacza wiecej samohodów w miescie.
Zamiast tej nowej obwodnicy powinnien byc wiekszy takt PKM iTa sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do centralnych dzielnic co oznacza wiecej samohodów w miescie.
Zamiast tej nowej obwodnicy powinnien byc wiekszy takt PKM i wiezły integracyjne tam. A w obecnym planie za 4 lata beda tu teksty: Słowackiego wymaga poszerzenia o dodatkowe pasy...i tak o kazdej ulicy w miescie. Mozna dojsc do modelu amerykanskeigo czyli po 7 pasów w kazda strone i rano/wieczorem mega korki + absolutny brak zycia w centrum zajetym przez drogi i parkingi- 9 3
-
2020-11-17 23:20
Byłbym za!
Jakim trzeba być masochistą, by mieszkać w centrum?
- 0 0
-
2020-11-16 15:31
Byłoby szybciej PKM-ką (4)
Gdyby stacje były w normlanych miejscach, a nie na zad*piach dzielnic, tak jak na Matarni, Morenie, czy w Osowej. Drugim warunkiem musiałyby być pociągi jeżdżące z czestotliwoscia SKM, a nie co godzinę. Dlatego sory, ale wybieram auto, bo wole mieć godzinę więcej dnia dla siebie.
- 17 9
-
2020-11-16 15:42
A jak szybko pojedziesz to nawet 1,1h (3)
- 2 3
-
2020-11-16 15:48
Nie wiem ile Ty masz szybciej (2)
Ja jak wyjeżdżam autem do pracy to jade ok pół godziny. Jak planować wyjadz PKM, to muszę wyjść z domu nawet 40minut szybciej., więc w dwie strony wychodzi mi różnica nawet 1h20min. Sory, ale to jest ogrom czasu, który można wykorzystać na życie. Na tydzień wychodzi 6godzin i 40min.
- 15 1
-
2020-11-16 19:17
Zycie czyli maszerowanie na bieżni na siłowni bo zamiast iść na pkm stało się w korku.
- 2 3
-
2020-11-16 15:58
Za chwilę będziesz stał w korkach.
- 5 5
-
2020-11-16 15:05
dla czego lepszy dojazd do centrum ma w nim zwiększyć cene mieszkań?
cena mieszkań wzrośnie przy budowanej obwodnicy a w centrum wzrośnie ruch i zanieczyszczenie powietrza...
- 9 8
-
2020-11-16 15:01
konsekwencje (11)
a jak chcesz zatrzymać ekspansję miasta, urbanizację? Zobacz co w Chinach się buduje. To dopiero szok...Nie zatrzymasz ludków w Biskupcu...
- 33 7
-
2020-11-16 16:10
(10)
budowanie na dolnym tarasie gdzie jest mnostwo terenu. Mamy super rozlane miasta czyli duzy teren a malo ludzi na nim mieszka przez co musisz utrzymac duzo wiecej lini trmawajowych, drog, szkoł co oznacza ze jest to drogie i nieefektywne. Problem całej Polski - Warszawa ma powierzchnie Paryza a ponad 5 razy mniej mieszkanców na tej samej powierzchni
- 18 8
-
2020-11-17 23:18
Jest proste rozwiązanie Twoich lamentów - niech miasto nie utrzymuje tego transportu zbiorowego ani edukacji kolektywistycznej.
- 0 0
-
2020-11-16 19:09
Szuflandia? (2)
to proponujesz?
- 3 1
-
2020-11-16 20:38
Gdansk - 262 km kw., 471 tys. mieszkancow. Barcelona - 101 km kw., 1621 tys. mieszkancow. (1)
Troche, jak widzisz, moglibysmy sie scisnac, a nadal do Szuflandii sporo by brakowalo :)
- 5 0
-
2020-11-17 23:18
Dlaczego zmuszasz innych do czegoś czego nie wszyscy chcą?
- 0 0
-
2020-11-16 16:33
(4)
Paryż to przeludniony syf i zawsze tak było.
- 14 4
-
2020-11-17 07:49
Paryż = 25 tys ludzi/km2
To jest masakra...
- 2 0
-
2020-11-16 17:28
kompleksy z ciebie wychodzą
- 6 1
-
2020-11-16 17:16
Paryż jest przereklamowany (1)
W Islandii jest ładniej a gęstość zaludnienia jest mniejsza jak w Trójmieście.
- 9 3
-
2020-11-16 20:42
Mniejsza NIZ w Trojmiescie, tak powinien napisac Polak.
- 1 2
-
2020-11-16 16:17
Cena!
Zaporowa na dolnym tarasie. Jak będzie odpowiednio większy popyt to i nerwy ludziom puszczą i zaczną budować i na dolnym
- 7 2
Wszystkie opinie
-
2020-11-16 14:48
(7)
Nie marudzic tylko budowac,do roboty!!!
- 206 20
-
2020-11-16 14:51
(1)
Z jednej strony masz rację, ale jednak jakość też ma znaczenie - trzeba to zawsze jakoś mądrze wyważyć.
- 9 2
-
2020-11-17 13:24
A moze nie budowac, tylko zrobic druga nitke przekopu przez Mierzeje Wislana?
- 0 0
-
2020-11-16 16:24
warto przypomnieć, że w momencie przejazdu będzie to ok 20 lat od momentu pierwszych rozwiązań, oj to robi wrażenie, masakra 20 lat, ile to wiary zmarło przez te korki
- 1 0
-
2020-11-16 17:22
(3)
Och te Pisiory... Budują i budują, nawet w pomorskim...
- 8 13
-
2020-11-16 21:13
Jak (1)
narazie to jeszcze nic nie zbudowali, a plany są realizowane jeszcze z poprzednich rządów.
- 13 5
-
2020-11-17 15:39
chyba "nierządów" ;)
- 2 1
-
2020-11-17 12:17
"pisiory" jak na razie bezczelnie chwala sie cudzymi dokonaniami, ale jak ktos czerpie wiedze z tvpis... zreszta morawiecki zostal przez sady powsciagniety w mowieniu nieprawdy
- 1 3
-
2020-11-16 14:49
(7)
w sumie mniej niz za stadion narodowy w warszawie.
- 118 8
-
2020-11-16 15:03
(5)
I o wiele mniej niż roczna dotacja tvp. W sumie to taniocha.
- 30 3
-
2020-11-16 15:34
Roczna dotacja dla mediów publicznych (nie tylko TVP) wynosi 400mln. (3)
Te 2mld są na 5 lat.
- 5 28
-
2020-11-16 17:01
Droga na 50 mniej więcej.
- 9 0
-
2020-11-16 18:24
2 mld jest na rok
- 15 0
-
2020-11-16 18:26
raczej
2 mld co roku :)
- 10 0
-
2020-11-17 12:22
i mniej niz kk dostaje od pis w prezencie z podatkow pracujacych rodakow
- 1 0
-
2020-11-16 19:11
i taniej niż przekop
nikomu nie potrzebny
- 10 3
-
2020-11-16 14:53
Wiadomo co z przetargiem (3)
Na łącznik Lucznicza - niepolomicka w Gdańsku?
- 15 25
-
2020-11-16 17:24
Obwodnica to Pisiory, Niepolomnicka to niedasie p. Gdanszczanka.
- 10 13
-
2020-11-17 08:13
Wiadomo, wiadomo.
Siedzimy, nic się nie dzieje.
- 1 1
-
2020-11-17 19:28
Zamiast na projekt było na rydwan. Pozdrawiam
Ola- 0 0
-
2020-11-16 14:53
Po wybudowaniu obw. metropolitalnej powinni zakazać ruchu ciężarówek na starej obw. (17)
- 148 63
-
2020-11-16 14:55
Zgoda.
Ale na całej starej obwodnicy powinien być odcinkowy pomiar prędkości.
- 41 16
-
2020-11-16 15:02
Przeciez przy starej obwodnicy są duze centra logistyczne (9)
- 46 1
-
2020-11-16 15:58
Daj spokój, nie ma sensu dyskutować z ludźmi nie mających pojęcia o transporcie (3)
Wszystkieg zakazują a towar w sklepie chcą
- 43 4
-
2020-11-16 20:38
ja nie chcę
- 2 9
-
2020-11-17 06:40
Ty polonisto jeden nadajesz się na hodowcę bydła (1)
Byk na byku w twoich wpisach.
- 0 2
-
2020-11-17 12:33
a co masz przeciw bykom?
- 0 0
-
2020-11-16 16:08
(1)
dobrze że sześciopasmowej ścieżki rowerowej nie zaproponował
- 16 6
-
2020-11-16 17:15
źle że tak nie zrobili
- 2 3
-
2020-11-16 16:45
Dobrze mówi!! Do centr mogą dojechać mając zezwolenie, a reszta np tranzyt do portu niech jeździ metropolitalną (2)
zamiast obwodnicą.
- 9 7
-
2020-11-16 19:13
do którego portu ? (1)
- 5 1
-
2020-11-16 20:29
W Elblągu.
- 10 1
-
2020-11-16 15:54
masz rację
Drony, drony to przyszłość...
- 3 3
-
2020-11-16 15:59
Powinni zacząć od pomiaru odstępów zachowywanych miedzy autami
Idioci bez wyobraźni, co siedzą na zderzakach są większym zagrożeniem od ciężarówek.
- 22 1
-
2020-11-16 17:15
zmienić wtedy obwodnicę na zwykłą drogę i dopuścić autobusy miejskie i ewentualnie rowery.
- 3 11
-
2020-11-16 17:16
Jedyne uzasadnienie samochodziarzy że samochody są potrzebne to że rowerem nie dowieziesz towarów do sklepów. A tutaj jednym zdaniem cały argument za samochodami się ośmieszył.
- 2 10
-
2020-11-16 19:30
Zapomnij (1)
a jak będą wozić kontenery pomiędzy portami ???
- 3 1
-
2020-11-16 20:54
Moznaby koleja, gdybysmy mieli sprawna kolej :)
- 3 1
-
2020-11-16 14:54
(4)
Mirbud i budimex są solidni, może taniej dlatego, że budują teraz s5, a polaqua s6 w okolicy?
- 54 6
-
2020-11-16 15:10
(3)
Ja ze szwagrem startujem w przetargu, już zebraliśmy ekipe i zrobim to za 1/3
- 8 3
-
2020-11-16 16:06
Budimex tak. Mirbud niedoszacował i później będzie płakał że jest stratny... Albo zrobi mega bubel (2)
- 12 2
-
2020-11-17 00:22
Mirbud z Kobylarnią ledwo sobie radzą na S-5 pod Bydgoszczą (zwłaszcza odcinek nr 2 słabo im idzie). Budimex to inna para kaloszy niż wiecznie biedny Mirbud z Kobylarnią.
- 7 2
-
2020-11-17 06:42
Pijar Budimexu prężnie działa. Czy już naprawiony spaprany szpital w Gdańsku?
- 3 1
-
2020-11-16 14:55
Rondo w Żukowie (6)
Do 2025 może wytrzyma to rondo. Pytanie czy ludzie dadzą radę przez kolejne 5 lat.
- 59 7
-
2020-11-16 15:55
Nie (4)
Żukowo powinno zostać pominięte, ani zjazdu ani wjazdu na omt, ponieważ blokowali budowę w/w trasy, i to powinna być dla nich nauczka na przyszłość
- 29 11
-
2020-11-16 16:01
Bloker
Ale jak? Zukago blokowało czy działaczka z dzialaczem z okolic Chwaszczyna?
- 19 2
-
2020-11-16 18:06
Nie Żukowo blokowało tylko Kolbudy i Chwaszczyno - zweryfikuj swoje "wiadomości" !!!!
- 6 0
-
2020-11-16 18:06
Zgodzę się z przedmówcą - proszę pomińcie moje Żukowo - w końcu będzie cisza i spokój!!!!
- 6 0
-
2020-11-17 08:04
Nie zapominajmy o Sołtys z Glincza k. Żukowa, która blokowała inwestycję przez lata.
- 6 1
-
2020-11-16 20:00
PKM-e macie
- 2 0
-
2020-11-16 14:55
Konsekwencje Obwodnicy Metropolitanej (37)
dalsze rozlewanie sie miasta, wiecej aut w Centralnym Pasie Usługowym, w OBC i w Śródmieściu, korki, korki, korki na drogach dojazdowych i lobbowanie za szersza Słowackiego, Spacerową, dalszy wzrost cen mieszkań w centralnych czesciach miasta, koszty zdrowotne: spaliny i wiecej wypadków
- 55 163
-
2020-11-16 15:01
konsekwencje (11)
a jak chcesz zatrzymać ekspansję miasta, urbanizację? Zobacz co w Chinach się buduje. To dopiero szok...Nie zatrzymasz ludków w Biskupcu...
- 33 7
-
2020-11-16 16:10
(10)
budowanie na dolnym tarasie gdzie jest mnostwo terenu. Mamy super rozlane miasta czyli duzy teren a malo ludzi na nim mieszka przez co musisz utrzymac duzo wiecej lini trmawajowych, drog, szkoł co oznacza ze jest to drogie i nieefektywne. Problem całej Polski - Warszawa ma powierzchnie Paryza a ponad 5 razy mniej mieszkanców na tej samej powierzchni
- 18 8
-
2020-11-16 16:17
Cena!
Zaporowa na dolnym tarasie. Jak będzie odpowiednio większy popyt to i nerwy ludziom puszczą i zaczną budować i na dolnym
- 7 2
-
2020-11-16 16:33
(4)
Paryż to przeludniony syf i zawsze tak było.
- 14 4
-
2020-11-16 17:16
Paryż jest przereklamowany (1)
W Islandii jest ładniej a gęstość zaludnienia jest mniejsza jak w Trójmieście.
- 9 3
-
2020-11-16 20:42
Mniejsza NIZ w Trojmiescie, tak powinien napisac Polak.
- 1 2
-
2020-11-16 17:28
kompleksy z ciebie wychodzą
- 6 1
-
2020-11-17 07:49
Paryż = 25 tys ludzi/km2
To jest masakra...
- 2 0
-
2020-11-16 19:09
Szuflandia? (2)
to proponujesz?
- 3 1
-
2020-11-16 20:38
Gdansk - 262 km kw., 471 tys. mieszkancow. Barcelona - 101 km kw., 1621 tys. mieszkancow. (1)
Troche, jak widzisz, moglibysmy sie scisnac, a nadal do Szuflandii sporo by brakowalo :)
- 5 0
-
2020-11-17 23:18
Dlaczego zmuszasz innych do czegoś czego nie wszyscy chcą?
- 0 0
-
2020-11-17 23:18
Jest proste rozwiązanie Twoich lamentów - niech miasto nie utrzymuje tego transportu zbiorowego ani edukacji kolektywistycznej.
- 0 0
-
2020-11-16 15:05
dla czego lepszy dojazd do centrum ma w nim zwiększyć cene mieszkań?
cena mieszkań wzrośnie przy budowanej obwodnicy a w centrum wzrośnie ruch i zanieczyszczenie powietrza...
- 9 8
-
2020-11-16 15:19
Wprost przeciwnie (9)
TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki - więcej zjazdów, wolniejszy ruch. Osiedla przy niej mogą stać się większe i bardziej samowystarczalne (jak np. Osowa) co zmniejsza ruch bo często wszystko da się załatwić na miejscu, a praca też znajdzie się gdzieś przy obwodnicy. A w centrum w końcu tak czy inaczej będzie tak gęsto, że szybciej będzie PKM'ką i tramwajem niż własnym autem.
- 21 7
-
2020-11-16 15:31
Byłoby szybciej PKM-ką (4)
Gdyby stacje były w normlanych miejscach, a nie na zad*piach dzielnic, tak jak na Matarni, Morenie, czy w Osowej. Drugim warunkiem musiałyby być pociągi jeżdżące z czestotliwoscia SKM, a nie co godzinę. Dlatego sory, ale wybieram auto, bo wole mieć godzinę więcej dnia dla siebie.
- 17 9
-
2020-11-16 15:42
A jak szybko pojedziesz to nawet 1,1h (3)
- 2 3
-
2020-11-16 15:48
Nie wiem ile Ty masz szybciej (2)
Ja jak wyjeżdżam autem do pracy to jade ok pół godziny. Jak planować wyjadz PKM, to muszę wyjść z domu nawet 40minut szybciej., więc w dwie strony wychodzi mi różnica nawet 1h20min. Sory, ale to jest ogrom czasu, który można wykorzystać na życie. Na tydzień wychodzi 6godzin i 40min.
- 15 1
-
2020-11-16 15:58
Za chwilę będziesz stał w korkach.
- 5 5
-
2020-11-16 19:17
Zycie czyli maszerowanie na bieżni na siłowni bo zamiast iść na pkm stało się w korku.
- 2 3
-
2020-11-16 16:15
(1)
Ta sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do centralnych dzielnic co oznacza wiecej samohodów w miescie.
Zamiast tej nowej obwodnicy powinnien byc wiekszy takt PKM i wiezły integracyjne tam. A w obecnym planie za 4 lata beda tu teksty: Słowackiego wymaga poszerzenia o dodatkowe pasy...i tak o kazdej ulicy w miescie. Mozna dojsc do modelu amerykanskeigo czyli po 7 pasów w kazda strone i rano/wieczorem mega korki + absolutny brak zycia w centrum zajetym przez drogi i parkingi- 9 3
-
2020-11-17 23:20
Byłbym za!
Jakim trzeba być masochistą, by mieszkać w centrum?
- 0 0
-
2020-11-16 20:26
Opinia wyróżniona
Obawiam sie, ze pozbycie sie tego tranzytu nie bedzie stanowilo zauwazalnego odciazenia ruchu. (1)
Wiekszosc z poludnia i wschodu jedzie jednak do Gdanska lub Gdyni, rownie duzy roch mamy z Gdanska i Gdyni w rozne rejony Polski. Poza tym przebieg obwodnicy metropolitalnej niespecjalnie zacheca do skorzystania z niej, jesli planuje sie jechac pozniej S6 albo trasa kaszubska, bo stara obwodnica bedzie ze 20-30 km krocej. Czyli w praktyce z obwodnicy skorzystaja na razie przede wszystkim mieszkancy okolicznych gmin, a w przyszlosci mieszkancy Gdanska, ktory "wypelni" te przestrzen miedzy stara obwodnica a nowa. I wtedy faktycznie przebieg tej nowej obwodnicy bedzie mial uzasadnienie :)
- 24 20
-
2021-01-06 00:24
Czesciowo zgadza sie
Dlatego od dłuższego czasu mowa jest o rozpoczęciu modernizacji obwodnicy po wybudowaniu tejże. Nie mniej już po oddaniu można wymusić przerzucenie TIRow na nową obwodnicę.
- 0 0
-
2020-11-16 15:32
Jest proste rozwiązanie - zakaz wjazdu dla pojazdów spalinowych, wpuścić tylko elektryczne. (5)
Ludzie chcą stać w korkach przy OBC i na Starym Mieście? Ok, mogą sobie stać, ale bez trucia miasta spalinami - Tdi niech sobie trują na Kaszebe, a do miasta zezwolić tylko na wjazd samochodów elektrycznych, i niech sobie ludkowie stoją w korkach ile dusza zapragnie!
- 9 22
-
2020-11-16 15:38
A skad prąd się w Polsce bierze? (3)
Czy nie węgla?
- 10 2
-
2020-11-16 16:00
Ja biorę z gniazdka ? (2)
- 3 6
-
2020-11-16 16:05
Czyli mówisz, ze potrzebujemy więcej drzew i siedlisk dla ptaków
Aby być bardziej eko energetycznie?
- 3 0
-
2020-11-17 09:36
Mnie sie pytasz?!
- 1 0
-
2020-11-17 23:15
A dlaczego i jakim prawem chcesz ludziom odbierać wolność?
- 0 0
-
2020-11-16 15:40
To wyprowdz się na Hel i nie stękaj trollu
- 7 3
-
2020-11-16 15:54
Wyprowadź się na wieś!
- 4 3
-
2020-11-16 15:59
To nie jest zadna obwodnica tylko dwie drogi dojazdowe do Zukowa. Zukowianie z pewnoscia zyskaja a dla Trojmieszczan ta droga jest raczej bez znaczenia.
- 8 6
-
2020-11-16 20:30
Zobaczysz konsekwencje durnego rzadzenia z zamykaniem wszystkiego co chwile dookola. Cena zwyklego mieszkania poszybuje w gore ze zapomnisz o tym, ze mozna zyc inaczej. Zamieszkasz gdzies pod ekranem akustycznym kredytujac swoje wnuki na 40 lat, slonce bedziesz ogladal w tvp, tak bedzie.
- 0 3
-
2020-11-16 20:30
Zapraszamy do nas (2)
czyli do Pierdziszewa Dolnego. Drogi mamy nieutwardzone, mieszkamy w szałasach, spalin nie ma i wszędzie miła woń gnojówki.
- 1 0
-
2020-11-17 08:58
No i samochodem jeździcie codzień do miasta (1)
W tym problem
- 0 1
-
2020-11-17 23:16
Nie mam z tym problemu.
- 0 0
-
2020-11-17 23:16
Co jest złego w "rozlewaniu się" miasta?
- 0 0
-
2020-11-16 14:56
Ciekawe (7)
Jak to jest ze jedna firma może zrealizować inwestycje za prawie 500 mln mniej niż inna ? Taka delikatna rozbieżność...
- 54 5
-
2020-11-16 15:05
(2)
Bo jedni robią dobrze, a drudzy szybko.
- 17 3
-
2020-11-16 16:57
To ja zrobie za 100 mld (1)
Nie mam doświadczenia ale za 10 mld zatrudnię najlepszych fachowców na rynku
- 8 0
-
2020-11-16 21:15
Wplac wadium (3% od poltora miliarda? hmmmm) i skladaj oferte, szkoda zycia :)
- 5 0
-
2020-11-16 15:18
Prezes
Jeździ oplem..
- 6 0
-
2020-11-16 16:32
Spółki każda chce zarobić
Ten co ma cały sprzęt spółek nie potrzebuje i ceny nie bierze z kosmosu
- 9 1
-
2020-11-16 17:18
Jedna ryzykuje aby wygrać i mniej zarobić, druga wie że przynajmniej jak wygra to zarobi dużo. Do tego jedna firma może dzięki pewnym właściwościom mieć taniej koparki i ludzi, druga musi zapłacić dopiero agencjom HR itp.
- 8 1
-
2020-12-13 15:34
To proste. Nie zapłacą podwykonawcą
- 1 0
-
2020-11-16 14:56
Nigdy nie należy wybierać najtańszej oferty! (5)
Wybór najtańszej opcji gdy mamy możliwość wydania większych środków to zawsze jest błąd, a różnica wyrówna się w opóźnieniach, wadach technicznych etc.
Tak samo zresztą z kupowaniem czegokolwiek, najtańsze zawsze szybciej się zużyje, popsuje i w ostatecznym rozrachunku wydamy więcej.
Obwodnica metropolitarna jest bardzo potrzebna, gdyż obwodnica trójmiasta przestała pełnić rolę trasy tranzytowej, a stała się trasą głównie wewnętrzną. Nie można jednak zapomnieć o udrożnieniu tras wschód-zachód, rozbudowie komunikacji miejskiej z obszarów podmiejskich oraz budowie węzlów przesiadkowych. Sama obwodnica nic nam nie da, gdyż wyłącznie zachęci ludzi pracujących w trójmieście do wyprowadzki jeszcze dalej od miasta.
I będą oni nadal korkować trasy dojazdowe typu Słowackiego czy W-Z- 65 27
-
2020-11-16 15:34
Najtańsze oferty złozyły bardzo solidne firmy
Po co brać kogoś droższego, jeśli Budimex wydaje się najsolidniejszą markę w budownictwie drogowym w Polsce?
- 15 1
-
2020-11-16 16:14
Budimex i Polaqua
mogą sobie pozwolić na tanie oferty, bo akurat będą kończyć budowę trasy kaszubskiej i idealnie wstrzelą się w realizację metropolitalnej. Dlatego im zależy na wygranej - ciągłość zleceń. A w dodatku mają całe zaplecza budowy prawie na miejscu. Stąd tak dobre ich oferty. Mirbud jest zdecydowanie niedoszacowany w drugim zadaniu.
- 10 0
-
2020-11-16 21:05
Nie myśl już, bo ci to nie wychodzi
Nie ma złotej zasady. Najtańszy nie znaczy najgorszy, bo najdroższy oznaczałby najlepszy. Pomieszanie z poplątaniem. Efekt twojej logiki to ogłoszenie przetargu z ustaleniem minimalnej ceny, więc kto wyceni się drożej to wygrywa.
- 1 0
-
2020-11-16 21:18
Zgodne z obowiazujacym prawem cena w takim przetargu nie moze byc jedynym kryterium wyboru. (1)
Ale jesli wszyscy spelnia wszelkie inne dodatkowe kryteria, to decyduje cena i wybor drozszej moglby oznaczac zarzuty o niegospodarnosc. Wiec dopoki obowiazuje nas takie a nie inne prawo, to wlasnie wezwales do jego lamania.
- 1 0
-
2020-11-16 22:21
Można jeszcze zaskarżyć najtańszą ofertę przy odwołaniu. Udowodnienie jej niedoszacowania może dać argument do odrzucenia.
- 1 0
-
2020-11-16 15:01
Dlaczego dopiero w 2025? (7)
Mamy 2020. Mietek że Szwagrem co ma koparke będą to budować?
- 38 15
-
2020-11-16 15:45
Zanim przetwrg zostanie rostrzygnięty (ewentualne skargi) to będzie 2021. (3)
Następnie prace projektowe (chyba że już zaprojektowana jest), następnie ZRiD to będzie 2022/23 no i następnie już sama realizacja to jakieś 40 tygodni (bez zimy) to tak wypada 2025 rok
- 12 1
-
2020-11-16 16:12
"rozpiętość ofert na projekt i budowę dwóch odcinków"
Czyli też projekt, może też będzie decyzja środowiskowa.
Więc jakby nie patrzeć 4 lata na ogarnięcie to nie jest jakiś długi termin.
Pewnie da się i w 2, ale kwoty byłby większe do zapłaty.- 4 1
-
2020-11-16 17:16
(1)
Ba, zapomniałeś jeszcze o jednym , że będą odwołania tych co odpadli w przetargu , a to zaś przedłuży inwestycje o kolejne ze 2 lata . Tak to u nas wygląda .
- 3 0
-
2020-11-17 12:49
odwolania moga byc ale nie musza
- 1 0
-
2020-11-16 16:11
Warunek... (1)
...w przetargu, że zrobią to w max 41 miesięcy (licząc max 9 miesięcy niezimowych w roku) ale nie mniej niż 38 miesięcy. Czyli jeśli tego przetargu nie będzie nikt zaskarżał, a potem decyzje ZRID się nie przeciągną z powodu długo rozpatrywanych decyzji środowiskowych to najwcześniej mogą skończyć w połowie 2025 roku
- 5 1
-
2020-11-16 17:00
Przeciez decyzja srodowiskowa juz jest
- 4 0
-
2020-11-18 13:57
Czas realizacji
Jest to inwestycja projektuj i buduj. Po podpisaniu umowy, pewnie I półrocze 2021 nastąpi okres projektowania i zdobycia pozwolenia, ok. 1,5 roku, rozpoczęcie budowy ok. III kwartał 2023 i budowa trwa ponad 2 lata.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.