• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: co najmniej 1,5 mld za budowę całości

Michał Brancewicz
16 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Jeden z wariantów węzła Miszewo w ramach Obwodnicy Metropolitalnej.
  • Jeden z wariantów węzła Południe, gdzie Obwodnica Metropolitalna łączyć się będzie z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska.
  • Wiadukt o długości 934 m biegnący nad doliną rzeki Raduni linią kolejową 229 i DK nr 7.

Od 715 mln do 1 mld 121 mln zł oraz od 777 do 1 mld 270 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę dwóch odcinków, które razem stworzą Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta. Dla każdego odcinka było po 11 ofert, ale tylko dwie mieszczą się w budżecie GDDKiA.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Obwodnica Metropolitalna - budowa podzielona na dwa zadania:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Do pierwszego zadania złożonych zostało 11 ofert:

  1. Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 767 976 717 zł,
  3. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 774 974 674 zł,
  4. Polaqua - 797 650 082 zł,
  5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa SA (Lider) i Acciona Construcción SA (Partner) - 807 944 377 zł,
  6. Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 857 782 249,
  7. Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 900 845 044 zł,
  8. Strabag - 933 201 988 zł,
  9. PORR SA - 991 365 572 zł,
  10. Mota-Engil Central Europe SA - 1 063 326 688 zł,
  11. Konsorcjum: Gülermak(Lider), Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş (Partner) i Mosty Łódź SA(Partner) - 1 121 795 670 zł.

Do drugiego zadania złożonych zostało 11 ofert:

  1. Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł,
  2. Polaqua - 822 800 249,
  3. Budimex SA - 966 220 336 zł,
  4. Strabag - 1 003 119 661 zł,
  5. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 1 058 074 844 zł,
  6. Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 1 061 719 520 zł,
  7. PORR S.A - 1 083 982 403 zł,
  8. Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 1 091 513 773 zł,
  9. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (Lider) i Aldesa Construcciones SA (Partner) - 1 122 062 134 zł,
  10. Mota-Engil Central Europe SA - 1 125 977 765 zł,
  11. Konsorcjum firm: Polbud-Pomorze (Lider), Mosty Łódź SA (Partner), Masfalt (Partner), DROGOMEX (Partner) - 1 269 704 030 zł.

Jak oceniasz oferty na budowę Obwodnicy Metropolitalnej?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że zamierza przeznaczyć na budowę Obwodnicy Metropolitalnej - 771 mln zł na zadanie pierwsze864,4 mln zł na zadanie drugie.

To oznacza, że tylko po dwie oferty z każdego postępowania mieszczą się w budżecie (zostały wytłuszczone na liście).

O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na wszystkie elementy trasy - maksymalnie o 5 lat, a w 10 proc. termin realizacji - 41 miesięcy, który można skrócić maksymalnie do 38 miesięcy. Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).

Wszystkie firmy i konsorcja zadeklarowały maksymalne wydłużenie czasu gwarancji oraz maksymalne możliwe skrócenie terminu realizacji. A to oznacza, że jedynym kryterium wyboru pozostanie cena.

Według zapowiedzi Obwodnica Metropolitalna ma być gotowa w 2025 r.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km. Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej. OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Opinie (225) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (7)

    Nie marudzic tylko budowac,do roboty!!!

    • 206 20

    • (1)

      Z jednej strony masz rację, ale jednak jakość też ma znaczenie - trzeba to zawsze jakoś mądrze wyważyć.

      • 9 2

      • A moze nie budowac, tylko zrobic druga nitke przekopu przez Mierzeje Wislana?

        • 0 0

    • warto przypomnieć, że w momencie przejazdu będzie to ok 20 lat od momentu pierwszych rozwiązań, oj to robi wrażenie, masakra 20 lat, ile to wiary zmarło przez te korki

      • 1 0

    • (3)

      Och te Pisiory... Budują i budują, nawet w pomorskim...

      • 8 13

      • Jak (1)

        narazie to jeszcze nic nie zbudowali, a plany są realizowane jeszcze z poprzednich rządów.

        • 13 5

        • chyba "nierządów" ;)

          • 2 1

      • "pisiory" jak na razie bezczelnie chwala sie cudzymi dokonaniami, ale jak ktos czerpie wiedze z tvpis... zreszta morawiecki zostal przez sady powsciagniety w mowieniu nieprawdy

        • 1 3

  • (7)

    w sumie mniej niz za stadion narodowy w warszawie.

    • 118 8

    • (5)

      I o wiele mniej niż roczna dotacja tvp. W sumie to taniocha.

      • 30 3

      • Roczna dotacja dla mediów publicznych (nie tylko TVP) wynosi 400mln. (3)

        Te 2mld są na 5 lat.

        • 5 28

        • Droga na 50 mniej więcej.

          • 9 0

        • 2 mld jest na rok

          • 15 0

        • raczej

          2 mld co roku :)

          • 10 0

      • i mniej niz kk dostaje od pis w prezencie z podatkow pracujacych rodakow

        • 1 0

    • i taniej niż przekop

      nikomu nie potrzebny

      • 10 3

  • Wiadomo co z przetargiem (3)

    Na łącznik Lucznicza - niepolomicka w Gdańsku?

    • 15 25

    • Obwodnica to Pisiory, Niepolomnicka to niedasie p. Gdanszczanka.

      • 10 13

    • Wiadomo, wiadomo.

      Siedzimy, nic się nie dzieje.

      • 1 1

    • Zamiast na projekt było na rydwan. Pozdrawiam
      Ola

      • 0 0

  • Po wybudowaniu obw. metropolitalnej powinni zakazać ruchu ciężarówek na starej obw. (17)

    • 148 63

    • Zgoda.

      Ale na całej starej obwodnicy powinien być odcinkowy pomiar prędkości.

      • 41 16

    • Przeciez przy starej obwodnicy są duze centra logistyczne (9)

      • 46 1

      • Daj spokój, nie ma sensu dyskutować z ludźmi nie mających pojęcia o transporcie (3)

        Wszystkieg zakazują a towar w sklepie chcą

        • 43 4

        • ja nie chcę

          • 2 9

        • Ty polonisto jeden nadajesz się na hodowcę bydła (1)

          Byk na byku w twoich wpisach.

          • 0 2

          • a co masz przeciw bykom?

            • 0 0

      • (1)

        dobrze że sześciopasmowej ścieżki rowerowej nie zaproponował

        • 16 6

        • źle że tak nie zrobili

          • 2 3

      • Dobrze mówi!! Do centr mogą dojechać mając zezwolenie, a reszta np tranzyt do portu niech jeździ metropolitalną (2)

        zamiast obwodnicą.

        • 9 7

        • do którego portu ? (1)

          • 5 1

          • W Elblągu.

            • 10 1

    • masz rację

      Drony, drony to przyszłość...

      • 3 3

    • Powinni zacząć od pomiaru odstępów zachowywanych miedzy autami

      Idioci bez wyobraźni, co siedzą na zderzakach są większym zagrożeniem od ciężarówek.

      • 22 1

    • zmienić wtedy obwodnicę na zwykłą drogę i dopuścić autobusy miejskie i ewentualnie rowery.

      • 3 11

    • Jedyne uzasadnienie samochodziarzy że samochody są potrzebne to że rowerem nie dowieziesz towarów do sklepów. A tutaj jednym zdaniem cały argument za samochodami się ośmieszył.

      • 2 10

    • Zapomnij (1)

      a jak będą wozić kontenery pomiędzy portami ???

      • 3 1

      • Moznaby koleja, gdybysmy mieli sprawna kolej :)

        • 3 1

  • (4)

    Mirbud i budimex są solidni, może taniej dlatego, że budują teraz s5, a polaqua s6 w okolicy?

    • 54 6

    • (3)

      Ja ze szwagrem startujem w przetargu, już zebraliśmy ekipe i zrobim to za 1/3

      • 8 3

      • Budimex tak. Mirbud niedoszacował i później będzie płakał że jest stratny... Albo zrobi mega bubel (2)

        • 12 2

        • Mirbud z Kobylarnią ledwo sobie radzą na S-5 pod Bydgoszczą (zwłaszcza odcinek nr 2 słabo im idzie). Budimex to inna para kaloszy niż wiecznie biedny Mirbud z Kobylarnią.

          • 7 2

        • Pijar Budimexu prężnie działa. Czy już naprawiony spaprany szpital w Gdańsku?

          • 3 1

  • Rondo w Żukowie (6)

    Do 2025 może wytrzyma to rondo. Pytanie czy ludzie dadzą radę przez kolejne 5 lat.

    • 59 7

    • Nie (4)

      Żukowo powinno zostać pominięte, ani zjazdu ani wjazdu na omt, ponieważ blokowali budowę w/w trasy, i to powinna być dla nich nauczka na przyszłość

      • 29 11

      • Bloker

        Ale jak? Zukago blokowało czy działaczka z dzialaczem z okolic Chwaszczyna?

        • 19 2

      • Nie Żukowo blokowało tylko Kolbudy i Chwaszczyno - zweryfikuj swoje "wiadomości" !!!!

        • 6 0

      • Zgodzę się z przedmówcą - proszę pomińcie moje Żukowo - w końcu będzie cisza i spokój!!!!

        • 6 0

      • Nie zapominajmy o Sołtys z Glincza k. Żukowa, która blokowała inwestycję przez lata.

        • 6 1

    • PKM-e macie

      • 2 0

  • Konsekwencje Obwodnicy Metropolitanej (37)

    dalsze rozlewanie sie miasta, wiecej aut w Centralnym Pasie Usługowym, w OBC i w Śródmieściu, korki, korki, korki na drogach dojazdowych i lobbowanie za szersza Słowackiego, Spacerową, dalszy wzrost cen mieszkań w centralnych czesciach miasta, koszty zdrowotne: spaliny i wiecej wypadków

    • 55 163

    • konsekwencje (11)

      a jak chcesz zatrzymać ekspansję miasta, urbanizację? Zobacz co w Chinach się buduje. To dopiero szok...Nie zatrzymasz ludków w Biskupcu...

      • 33 7

      • (10)

        budowanie na dolnym tarasie gdzie jest mnostwo terenu. Mamy super rozlane miasta czyli duzy teren a malo ludzi na nim mieszka przez co musisz utrzymac duzo wiecej lini trmawajowych, drog, szkoł co oznacza ze jest to drogie i nieefektywne. Problem całej Polski - Warszawa ma powierzchnie Paryza a ponad 5 razy mniej mieszkanców na tej samej powierzchni

        • 18 8

        • Cena!

          Zaporowa na dolnym tarasie. Jak będzie odpowiednio większy popyt to i nerwy ludziom puszczą i zaczną budować i na dolnym

          • 7 2

        • (4)

          Paryż to przeludniony syf i zawsze tak było.

          • 14 4

          • Paryż jest przereklamowany (1)

            W Islandii jest ładniej a gęstość zaludnienia jest mniejsza jak w Trójmieście.

            • 9 3

            • Mniejsza NIZ w Trojmiescie, tak powinien napisac Polak.

              • 1 2

          • kompleksy z ciebie wychodzą

            • 6 1

          • Paryż = 25 tys ludzi/km2

            To jest masakra...

            • 2 0

        • Szuflandia? (2)

          to proponujesz?

          • 3 1

          • Gdansk - 262 km kw., 471 tys. mieszkancow. Barcelona - 101 km kw., 1621 tys. mieszkancow. (1)

            Troche, jak widzisz, moglibysmy sie scisnac, a nadal do Szuflandii sporo by brakowalo :)

            • 5 0

            • Dlaczego zmuszasz innych do czegoś czego nie wszyscy chcą?

              • 0 0

        • Jest proste rozwiązanie Twoich lamentów - niech miasto nie utrzymuje tego transportu zbiorowego ani edukacji kolektywistycznej.

          • 0 0

    • dla czego lepszy dojazd do centrum ma w nim zwiększyć cene mieszkań?

      cena mieszkań wzrośnie przy budowanej obwodnicy a w centrum wzrośnie ruch i zanieczyszczenie powietrza...

      • 9 8

    • Wprost przeciwnie (9)

      TIR'y i mniejsze pojazdy jadące w kierunku Słupska Koszalina i dalej ominą starą obwodnicę. To mniej spalin i hałasu w południowych dzielnicach Gdańska. Stara obwodnica może nabierać charakteru miejskiej przelotówki - więcej zjazdów, wolniejszy ruch. Osiedla przy niej mogą stać się większe i bardziej samowystarczalne (jak np. Osowa) co zmniejsza ruch bo często wszystko da się załatwić na miejscu, a praca też znajdzie się gdzieś przy obwodnicy. A w centrum w końcu tak czy inaczej będzie tak gęsto, że szybciej będzie PKM'ką i tramwajem niż własnym autem.

      • 21 7

      • Byłoby szybciej PKM-ką (4)

        Gdyby stacje były w normlanych miejscach, a nie na zad*piach dzielnic, tak jak na Matarni, Morenie, czy w Osowej. Drugim warunkiem musiałyby być pociągi jeżdżące z czestotliwoscia SKM, a nie co godzinę. Dlatego sory, ale wybieram auto, bo wole mieć godzinę więcej dnia dla siebie.

        • 17 9

        • A jak szybko pojedziesz to nawet 1,1h (3)

          • 2 3

          • Nie wiem ile Ty masz szybciej (2)

            Ja jak wyjeżdżam autem do pracy to jade ok pół godziny. Jak planować wyjadz PKM, to muszę wyjść z domu nawet 40minut szybciej., więc w dwie strony wychodzi mi różnica nawet 1h20min. Sory, ale to jest ogrom czasu, który można wykorzystać na życie. Na tydzień wychodzi 6godzin i 40min.

            • 15 1

            • Za chwilę będziesz stał w korkach.

              • 5 5

            • Zycie czyli maszerowanie na bieżni na siłowni bo zamiast iść na pkm stało się w korku.

              • 2 3

      • (1)

        Ta sama liczba ludzi mieszkajac na wiekszym obszarze co oznacza koniecznosc wiekszej liczby szkół, dróg, strazy pozarnych itp - takie miasto jest srednio 30% drozsze w utrzymaniu. Plus wiekszosc tych osob i tak jedzie do centralnych dzielnic co oznacza wiecej samohodów w miescie.
        Zamiast tej nowej obwodnicy powinnien byc wiekszy takt PKM i wiezły integracyjne tam. A w obecnym planie za 4 lata beda tu teksty: Słowackiego wymaga poszerzenia o dodatkowe pasy...i tak o kazdej ulicy w miescie. Mozna dojsc do modelu amerykanskeigo czyli po 7 pasów w kazda strone i rano/wieczorem mega korki + absolutny brak zycia w centrum zajetym przez drogi i parkingi

        • 9 3

        • Byłbym za!

          Jakim trzeba być masochistą, by mieszkać w centrum?

          • 0 0

      • Opinia wyróżniona

        Obawiam sie, ze pozbycie sie tego tranzytu nie bedzie stanowilo zauwazalnego odciazenia ruchu. (1)

        Wiekszosc z poludnia i wschodu jedzie jednak do Gdanska lub Gdyni, rownie duzy roch mamy z Gdanska i Gdyni w rozne rejony Polski. Poza tym przebieg obwodnicy metropolitalnej niespecjalnie zacheca do skorzystania z niej, jesli planuje sie jechac pozniej S6 albo trasa kaszubska, bo stara obwodnica bedzie ze 20-30 km krocej. Czyli w praktyce z obwodnicy skorzystaja na razie przede wszystkim mieszkancy okolicznych gmin, a w przyszlosci mieszkancy Gdanska, ktory "wypelni" te przestrzen miedzy stara obwodnica a nowa. I wtedy faktycznie przebieg tej nowej obwodnicy bedzie mial uzasadnienie :)

        • 24 20

        • Czesciowo zgadza sie

          Dlatego od dłuższego czasu mowa jest o rozpoczęciu modernizacji obwodnicy po wybudowaniu tejże. Nie mniej już po oddaniu można wymusić przerzucenie TIRow na nową obwodnicę.

          • 0 0

    • Jest proste rozwiązanie - zakaz wjazdu dla pojazdów spalinowych, wpuścić tylko elektryczne. (5)

      Ludzie chcą stać w korkach przy OBC i na Starym Mieście? Ok, mogą sobie stać, ale bez trucia miasta spalinami - Tdi niech sobie trują na Kaszebe, a do miasta zezwolić tylko na wjazd samochodów elektrycznych, i niech sobie ludkowie stoją w korkach ile dusza zapragnie!

      • 9 22

      • A skad prąd się w Polsce bierze? (3)

        Czy nie węgla?

        • 10 2

        • Ja biorę z gniazdka ? (2)

          • 3 6

          • Czyli mówisz, ze potrzebujemy więcej drzew i siedlisk dla ptaków

            Aby być bardziej eko energetycznie?

            • 3 0

          • Mnie sie pytasz?!

            • 1 0

      • A dlaczego i jakim prawem chcesz ludziom odbierać wolność?

        • 0 0

    • To wyprowdz się na Hel i nie stękaj trollu

      • 7 3

    • Wyprowadź się na wieś!

      • 4 3

    • To nie jest zadna obwodnica tylko dwie drogi dojazdowe do Zukowa. Zukowianie z pewnoscia zyskaja a dla Trojmieszczan ta droga jest raczej bez znaczenia.

      • 8 6

    • Zobaczysz konsekwencje durnego rzadzenia z zamykaniem wszystkiego co chwile dookola. Cena zwyklego mieszkania poszybuje w gore ze zapomnisz o tym, ze mozna zyc inaczej. Zamieszkasz gdzies pod ekranem akustycznym kredytujac swoje wnuki na 40 lat, slonce bedziesz ogladal w tvp, tak bedzie.

      • 0 3

    • Zapraszamy do nas (2)

      czyli do Pierdziszewa Dolnego. Drogi mamy nieutwardzone, mieszkamy w szałasach, spalin nie ma i wszędzie miła woń gnojówki.

      • 1 0

      • No i samochodem jeździcie codzień do miasta (1)

        W tym problem

        • 0 1

        • Nie mam z tym problemu.

          • 0 0

    • Co jest złego w "rozlewaniu się" miasta?

      • 0 0

  • Ciekawe (7)

    Jak to jest ze jedna firma może zrealizować inwestycje za prawie 500 mln mniej niż inna ? Taka delikatna rozbieżność...

    • 54 5

    • (2)

      Bo jedni robią dobrze, a drudzy szybko.

      • 17 3

      • To ja zrobie za 100 mld (1)

        Nie mam doświadczenia ale za 10 mld zatrudnię najlepszych fachowców na rynku

        • 8 0

        • Wplac wadium (3% od poltora miliarda? hmmmm) i skladaj oferte, szkoda zycia :)

          • 5 0

    • Prezes

      Jeździ oplem..

      • 6 0

    • Spółki każda chce zarobić

      Ten co ma cały sprzęt spółek nie potrzebuje i ceny nie bierze z kosmosu

      • 9 1

    • Jedna ryzykuje aby wygrać i mniej zarobić, druga wie że przynajmniej jak wygra to zarobi dużo. Do tego jedna firma może dzięki pewnym właściwościom mieć taniej koparki i ludzi, druga musi zapłacić dopiero agencjom HR itp.

      • 8 1

    • To proste. Nie zapłacą podwykonawcą

      • 1 0

  • Nigdy nie należy wybierać najtańszej oferty! (5)

    Wybór najtańszej opcji gdy mamy możliwość wydania większych środków to zawsze jest błąd, a różnica wyrówna się w opóźnieniach, wadach technicznych etc.

    Tak samo zresztą z kupowaniem czegokolwiek, najtańsze zawsze szybciej się zużyje, popsuje i w ostatecznym rozrachunku wydamy więcej.

    Obwodnica metropolitarna jest bardzo potrzebna, gdyż obwodnica trójmiasta przestała pełnić rolę trasy tranzytowej, a stała się trasą głównie wewnętrzną. Nie można jednak zapomnieć o udrożnieniu tras wschód-zachód, rozbudowie komunikacji miejskiej z obszarów podmiejskich oraz budowie węzlów przesiadkowych. Sama obwodnica nic nam nie da, gdyż wyłącznie zachęci ludzi pracujących w trójmieście do wyprowadzki jeszcze dalej od miasta.

    I będą oni nadal korkować trasy dojazdowe typu Słowackiego czy W-Z

    • 65 27

    • Najtańsze oferty złozyły bardzo solidne firmy

      Po co brać kogoś droższego, jeśli Budimex wydaje się najsolidniejszą markę w budownictwie drogowym w Polsce?

      • 15 1

    • Budimex i Polaqua

      mogą sobie pozwolić na tanie oferty, bo akurat będą kończyć budowę trasy kaszubskiej i idealnie wstrzelą się w realizację metropolitalnej. Dlatego im zależy na wygranej - ciągłość zleceń. A w dodatku mają całe zaplecza budowy prawie na miejscu. Stąd tak dobre ich oferty. Mirbud jest zdecydowanie niedoszacowany w drugim zadaniu.

      • 10 0

    • Nie myśl już, bo ci to nie wychodzi

      Nie ma złotej zasady. Najtańszy nie znaczy najgorszy, bo najdroższy oznaczałby najlepszy. Pomieszanie z poplątaniem. Efekt twojej logiki to ogłoszenie przetargu z ustaleniem minimalnej ceny, więc kto wyceni się drożej to wygrywa.

      • 1 0

    • Zgodne z obowiazujacym prawem cena w takim przetargu nie moze byc jedynym kryterium wyboru. (1)

      Ale jesli wszyscy spelnia wszelkie inne dodatkowe kryteria, to decyduje cena i wybor drozszej moglby oznaczac zarzuty o niegospodarnosc. Wiec dopoki obowiazuje nas takie a nie inne prawo, to wlasnie wezwales do jego lamania.

      • 1 0

      • Można jeszcze zaskarżyć najtańszą ofertę przy odwołaniu. Udowodnienie jej niedoszacowania może dać argument do odrzucenia.

        • 1 0

  • Dlaczego dopiero w 2025? (7)

    Mamy 2020. Mietek że Szwagrem co ma koparke będą to budować?

    • 38 15

    • Zanim przetwrg zostanie rostrzygnięty (ewentualne skargi) to będzie 2021. (3)

      Następnie prace projektowe (chyba że już zaprojektowana jest), następnie ZRiD to będzie 2022/23 no i następnie już sama realizacja to jakieś 40 tygodni (bez zimy) to tak wypada 2025 rok

      • 12 1

      • "rozpiętość ofert na projekt i budowę dwóch odcinków"

        Czyli też projekt, może też będzie decyzja środowiskowa.
        Więc jakby nie patrzeć 4 lata na ogarnięcie to nie jest jakiś długi termin.

        Pewnie da się i w 2, ale kwoty byłby większe do zapłaty.

        • 4 1

      • (1)

        Ba, zapomniałeś jeszcze o jednym , że będą odwołania tych co odpadli w przetargu , a to zaś przedłuży inwestycje o kolejne ze 2 lata . Tak to u nas wygląda .

        • 3 0

        • odwolania moga byc ale nie musza

          • 1 0

    • Warunek... (1)

      ...w przetargu, że zrobią to w max 41 miesięcy (licząc max 9 miesięcy niezimowych w roku) ale nie mniej niż 38 miesięcy. Czyli jeśli tego przetargu nie będzie nikt zaskarżał, a potem decyzje ZRID się nie przeciągną z powodu długo rozpatrywanych decyzji środowiskowych to najwcześniej mogą skończyć w połowie 2025 roku

      • 5 1

      • Przeciez decyzja srodowiskowa juz jest

        • 4 0

    • Czas realizacji

      Jest to inwestycja projektuj i buduj. Po podpisaniu umowy, pewnie I półrocze 2021 nastąpi okres projektowania i zdobycia pozwolenia, ok. 1,5 roku, rozpoczęcie budowy ok. III kwartał 2023 i budowa trwa ponad 2 lata.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane