- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (362 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (263 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (38 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (103 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (300 opinii)
Europejski kredyt na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Ponad 1,1 miliarda złotych kredytu udzieli Europejski Bank Inwestycyjny na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Trasa ma powstać do 2025 r.
Dodatkowo z kredytu sfinansowana zostanie także 7-kilometrowa obwodnica Żukowa.
Budowę OMT finansuje państwo za pośrednictwem Krajowego Funduszu Drogowego
Kredyt z EBI zasili Krajowy Fundusz Drogowy (KFD), zarządzany przez państwowy Bank Gospodarstwa Krajowego. Finansuje on budowę i przebudowę dróg krajowych w Polsce, w tym przede wszystkim autostrad i dróg ekspresowych oraz obwodnic miast.
Umowę w tej sprawie podpisano w czwartek, 28 października, podczas konferencji Impact'21 w Poznaniu.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta
Wiceprezes EBI Teresa Czerwińska tak skomentowała podpisanie umowy:
- Nowa droga zlikwiduje wąskie gardła w rejonie Trójmiasta na istniejącej zatłoczonej obwodnicy, co pozwoli na lepszy przepływ ruchu i poprawi jakość życia i jakość powietrza w trzech miastach. Jest to kolejny już projekt w ciągu ostatniej dekady wspierany w dużej części przez EBI, który przyczyni się, w ramach inicjatywy UE, do modernizacji polskich dróg jako integralnej części sieci transeuropejskiej łączącej Morze Bałtyckie z Adriatykiem.
Z kolei Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes zarządu BGK, polskiego banku rozwoju, stwierdziła:
- Budowa obwodnicy Trójmiasta zwiększy bezpieczeństwo i komfort podróży dla mieszkańców regionu oraz turystów. Usprawni również międzynarodowe połączenie tranzytowe będące częścią Transeuropejskiej Sieci Dróg.
Dwa odcinki i dwaj wykonawcy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Przypomnijmy: umowy z wykonawcami na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej podpisano w kwietniu tego roku. Łącznie koszt prac wyniesie prawie 1,5 mld zł. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa finansowana jest z budżetu państwa.
Wykonawców jest dwóch, bo prace podzielono na dwa zadania.
16-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa wraz z 7-kilometrową obwodnicą Żukowa zbuduje konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Otrzymają za to 777 mln zł.
16,3-kilometrowy odcinek z Żukowa do Chwaszczyna zbuduje Budimex. Firma otrzyma za to ponad 715 mln zł.
Budowa OMT ruszy prawdopodobnie w przyszłym roku, bo od podpisania umów wykonawcy opracowują dokumentację projektową, uzyskują opinie, uzgodnienia i decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Opinie wybrane
-
2021-10-28 23:35
Do analizy i logiki (9)
Wszystko fajnie , tylko aby zjechać z tych obwodnic do miasta trzeba stać godzinę w korku na spacerowej, słowackiego i do Havla. Mamy całe 3 zakorkowane drogi. brawo
- 88 11
-
2021-11-03 20:54
seba nie musisz wszedzie
jezdzic swoim najnowszym bmv roczni k1998 aby doejchac, masz autobusy
- 1 0
-
2021-11-01 18:25
Jak się tobie nie podoba to wyprowadź się do Białegostoku
- 0 0
-
2021-10-30 16:17
Wszystko fajnie
Jak Po-cy budują 37 km drogi za ponad miliard a PIS podaje że mur na granicy z Białorusią (ponad 480km) wraz z wyposażeniem w nowoczesny sprzęt to machlojki? Daje do myślenia?
- 2 2
-
2021-10-29 10:53
OMT (1)
Nie będzie służyła do dojazdu do miasta a do tranzytu w celu ominięcia trójmiasta . Np. ktoś jedzie od strony warszawy i zmierza do Lędborka i Słupska pojedzie OMT, gdyż OMT będzie naturalnym przedłużeniem obecnej S 7 ludzie pojadą dalej prostą i wjadą na OMT. Na węźle Chwaszczyno zjadą na S 6 w kierunku Szemudu i Bozegopola omijając szerokim łukiem cala aglomerację trójmiejską . Ze starej obwodnicy zatem zniknie cały ruch tranzytowy i ciężki
- 13 3
-
2021-10-29 13:13
jeśli ktoś z centrum czy z południa jedzie na zachód i północny zachód
to nie jedzie przez Gdańsk.
Poza tym, dla tych miejsc Pomorze (zwłaszcza zachodnie) praktycznie nie istnieje.
W ocenie priorytetów porównaj skutki gospodarcze braku rozwiązania komunikacyjnych problemów portu w Gdyni a pochylanie się nad warszawiakami jadącymi na wywczasy do Łeby czy Międzyzdrojów... O Helu nie wspomnę...- 6 2
-
2021-10-29 08:53
chyba tylko Ty stoisz godzine
- 0 5
-
2021-10-29 00:02
(2)
nikogo to nie interesuje, nie ma tras wewnatrz miasta
- 11 1
-
2021-10-29 07:33
"trasy" "szybkiego ruchu" wewnątrz miasta są - zwykle zakorkowane w godzinach szczytu (1)
Tworzenie kolejnych przyczynia się do zwiększenia skali ruchu na drogach, które prowadzą do nowych rozwiązań drogowych czyli nie poprawiają jakości systemu drogowego ani nie przyczyniają się do redukcji uciążliwości wynikających z nadmiernej roli samochodów prywatnych w życiu miasta. Przedstawicielka EBI sprawia wrażenie, że nie potrafi zrozumieć
Tworzenie kolejnych przyczynia się do zwiększenia skali ruchu na drogach, które prowadzą do nowych rozwiązań drogowych czyli nie poprawiają jakości systemu drogowego ani nie przyczyniają się do redukcji uciążliwości wynikających z nadmiernej roli samochodów prywatnych w życiu miasta. Przedstawicielka EBI sprawia wrażenie, że nie potrafi zrozumieć tej prostej prawdy. Tylko radykalne postawienie na poprawę sieci kolei lokalnej i dostępu do jej stacji dla pieszych i rowerzystów poprawia jakość funkcjonowania systemu transportowego aglomeracji. Kolejne dziesiątki milionów złotych wydanych na coraz szybsze poruszanie się ślepą uliczką niezrównoważonego rozwoju.
- 12 10
-
2021-10-29 10:54
kolejny raz popisy intelektualne lewackich ideologów
Pisanie że zwiększanie liczy dróg, liczby pasów etc...zwalnia ruch jest i**otyzmem.
Wiem że chceilibyscie wszystkich wepchnąć do zatłoczonych autobusów stojących w korkach na upstrzonych studzienkami, wybojami i innymi przeszkodami drogach.
Takie to już wasze chore marzenie.- 8 7
-
2021-10-31 10:22
(1)
Ta obwodnica powinna mieć od razu trzy pasy w jedna stronę bo była projektowana 10 lat temu i kolejne 5 będzie robiona. W 15 lat ruch zmienia się na tyle ze tamte projekty są psu ma budę.
- 15 2
-
2021-10-31 15:05
Dobrze mówi
Dobrze mówi. Jak nie 3 to 2 i co jakiś czas 3 pas.
- 1 0
-
2021-10-29 07:30
I tak wszyscy będą jeździli obecną obwodnicą (23)
Kto będzie jeżdził dookoła jeśli może pojechać prosto i krócej. Jedyne sensowne rozwiązanie to dołożyć po dwa pasy w każda stronę do istniejącej drogi
- 43 136
-
2021-10-30 18:32
Ari
Widać że nie masz pojęcia co piszesz. Ta droga to będzie mega odciążeniem dla obecnej obwodnicy tak więc jest to korzyść dla całego trojmiadta
- 3 2
-
2021-10-29 14:26
tak i nie
Zgadzam się że na obwodnicy powinno być więcej pasów drogowych jest niestety tylko jedno ALE wąskie jednopasmowe zjazdy które i tak się zatykają ... .
- 0 0
-
2021-10-29 14:13
A jak niby fizycznie dołożyć ten pas?
Prowadzenie prac i zamknięcie choćby jednego pasa spowoduje paraliż tej drogi. Jedyna szansa aby prowadzić na niej jakieś większe prace, to mieć alternatywę w postaci Obwodnicy Metropolitalnej i na nią przekierować ruch.
- 3 1
-
2021-10-29 12:32
Nie wszyscy.
Po pierwsze obwodnica obecna nie ma nawet pobocza, jest droga ekspresowa w drodze wyjątku. Po powstaniu prawdziwej drogi ekspresowej będzie na obecnej przywrócony status drogi krajowej z ograniczeniem 100km/h. To już sprawi, że szybciej dojedzie się nowa droga. Do tego cały tranzyt będzie tam obowiązkowy. Lekko 30% ruchu przejdzie od razu z
Po pierwsze obwodnica obecna nie ma nawet pobocza, jest droga ekspresowa w drodze wyjątku. Po powstaniu prawdziwej drogi ekspresowej będzie na obecnej przywrócony status drogi krajowej z ograniczeniem 100km/h. To już sprawi, że szybciej dojedzie się nowa droga. Do tego cały tranzyt będzie tam obowiązkowy. Lekko 30% ruchu przejdzie od razu z obwodnicy trójmiasta na nowa drogę. A z czasem coraz więcej ludzi się przekona. Ponadto jadący południowa obwodnica, a jadący do Gdyni i dalej w większości wybiorą nowa drogę. Dziś zjazd z południowej obwodnicy to 5-8 minutowy korek. Wybierając drogę prosto, przejedzie się zgodnie z przepisami w tym czasie 10 do 16 km.
- 4 1
-
2021-10-29 11:10
Świetnmy pomysł. Rezerwa terenowa się znajdzie. Tylko te korki w trakcie budowy... ;]]]]]]
- 0 0
-
2021-10-29 09:45
Co za przenikliwość myśli. Jesteś piekarzem, taksówkarzem, czy może murarzem. A jeżeli masz wyższe wykształcenie to się tym nie chwal.
- 2 3
-
2021-10-29 09:39
ewentualne dołożenie pasów ruchu bez paraliżu miasta jest możliwe kiedy będzie obwodnica metropolitalna to po pierwsze po drugie ruch tranzytowy będzie mógł spokojnie pójść nową obwodnicą + trasa kaszubska i pyk lądują za lęborkiem. po trzecie obwodnica metropolitalna oznacza dodatkowy bodziec rozwoju dla miast na zachód
- 11 4
-
2021-10-29 08:59
W każdy weekend jeżdżę na Kaszuby południowe także nie będę jeździł stara obwodnicą bo to mój kierunek. Chyba rozwialem twoje wątpliwości.
- 4 2
-
2021-10-29 08:52
wy nie rozumiecie po co jest ta droga
- 9 1
-
2021-10-29 08:43
nie wiem dlaczego masz tyle minusów (5)
skoro taka jest prawda - droga ma być niby głównie dla tranzytu, ale kto będzie jechać 20km więcej, żeby się znaleźć w Chwaszczynie? - to by miało sens, gdyby OMT się kończyła w Słupsku a nie w Chwaszczynie, gdzie i tak trzeba się będzie wbić na starą S6...
TIRy nie będą nadkładać 20km płatnej dla nich drogi, by potem stać w korku wskoro taka jest prawda - droga ma być niby głównie dla tranzytu, ale kto będzie jechać 20km więcej, żeby się znaleźć w Chwaszczynie? - to by miało sens, gdyby OMT się kończyła w Słupsku a nie w Chwaszczynie, gdzie i tak trzeba się będzie wbić na starą S6...
TIRy nie będą nadkładać 20km płatnej dla nich drogi, by potem stać w korku w Chwaszczynie
osobówki poruszają się głównie wschód - zachód, do i z Gdańska/Gdyni a nie północ - południe...
droga dla nikogo tak naprawdę - taki Miś na miarę tych czasów- 12 15
-
2021-10-29 13:54
(1)
@DMQ raczej ta nowa obwodnica ma ściągnąć ruch ze starej obwodnicy , który jedzie od Suwałk po Szczecin i ma ominąć trójmiasto.A mieszkąńcy dalej będą korzystać z dotychczasowej obwodnicy
- 0 0
-
2021-10-29 14:04
w jaki sposób może ściągnąć ten ruch, skoro kończy się w miejscu, gdzie
trzeba znów zjechać na starą S6?
ruchu lokalnego też nie widzę - nikt nie będzie nadrabiał 3-5km, żeby wjechać na wjazd/zjazd - lokalnie jest sporo zwykłych dróg, ogrom jest niedawno wyremontowanych (tzw. schetynówek)- 2 2
-
2021-10-29 12:01
Przecież będzie taka opcja, że będą skręcać na słupsk i lębork i nie będą wjeżdzac na węzeł karwiny (1)
- 8 0
-
2021-10-29 13:03
na pewno nie miejcowi
to alternatywa dla regionów pólnocno - wschodnich. Tylko że te regiony generują praktycznie żaden ruch na tym kierunku (zachodnim).
Wschód i południe nie pojedzie przez okolice Gdańska, bo po co?- 1 3
-
2021-10-29 10:50
to droga dla suburbiów i posiadłości
rozlanych na peryferiach. Taki był model luksusu, który teraz stoi w korkach. Więc to raczej droga osiedlowa, lobbowana przez ościenne gminy i gdańskich emigrantów, którzy tam się przenieśli.
Gospodarczo droga ma niewielkie znaczenie, bo nie obsługuje żadnego z intensywnie eksploatowanych kierunków. Może być zaczątkiem dla bardziejrozlanych na peryferiach. Taki był model luksusu, który teraz stoi w korkach. Więc to raczej droga osiedlowa, lobbowana przez ościenne gminy i gdańskich emigrantów, którzy tam się przenieśli.
Gospodarczo droga ma niewielkie znaczenie, bo nie obsługuje żadnego z intensywnie eksploatowanych kierunków. Może być zaczątkiem dla bardziej południowej alternatywy S6 i materializacji "korytarza", z którego to powodu pięć lat ludzie się wzajemnie wybijali...
Obecnie bardzo by pomógł w rozwoju i udostępnieniu południowych regionów województwa.- 4 2
-
2021-10-29 08:32
Jeden pas (7)
Wystarczyłby tak naprawdę jeden pas i różnica w przepustowości byłaby ogromna, co zresztą widać na odcinku obok Auchan. Od wielu lat się trąbi na temat poszerzenia aktualnej obwodnicy, ale oni wolą zapłacić grubą kasę za drogę, która oznacza oranie sporych obszarów lasu (np. koło Lublewa) i która została fatalnie zaprojektowana, jeśli chodzi o przebieg (przede wszystkim końcówka).
- 13 16
-
2021-10-29 11:03
Jak sobie wyobrażasz korki na czas poszerzania Obwodnicy. Przesuwający się cyrk jaki teraz jest na Karwinach. Tylko potrwa ze 3 lata.... :/
- 5 1
-
2021-10-29 09:43
(3)
Kolejny geniusz. To jest właśnie Polska. Fryzjerzy znają się na wszystkim.
- 15 2
-
2021-10-29 10:44
tak,znają się na wszystkim (2)
rozmawiają z wieloma różnymi ludźmi, raczej z wyższej półki, bo dbałość o skórę głowy nie jest pierwszą potrzebą życiową. Poznają różne opinie, różne punkty widzenia.
Specjaliści rozmawiają wyłącznie ze sobą i to raczej wypacza ich widzenie świata.- 3 12
-
2021-10-29 12:03
hehe (1)
A gdzie siedzą ludzie na tych wyższych półkach ?
- 3 1
-
2021-10-29 12:58
u fryzjera?
Tak jak wszyscy, na fryzjerskim fotelu... ;)
- 3 0
-
2021-10-29 09:39
Przy Auchan też często jest korek, więc dużo to nie zmieni...
- 7 2
-
2021-10-29 09:11
Poczytaj opracowania, istnieją badania inżynierów
Które dowodzą, ze jeżeli dołożymy dodatkowy pas to tylko przez jakiś czas będzie lepiej, potem ruch na lepszym odcinku się wyrównuje i jest jeszcze gorzej.
- 13 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.