- 1 Co dalej z Jaśkową Doliną? Trzy opcje (42 opinie)
- 2 Rusza przebudowa Chwarznieńskiej (90 opinii)
- 3 Rozprawa apelacyjna M. Adamowicz przełożona (251 opinii)
- 4 Rzym, Praga i Podgorica już od marca (81 opinii)
- 5 Grzyb i brak prądu. Znany budynek się sypie (177 opinii)
- 6 1,3 mln zł odszkodowania dla A. Gwiazdy (395 opinii)
Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie
Budowa pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Film z kanału Youtube użytkownika woyu76.
Do końca jeszcze daleka droga, ale korytarz, którym biec będzie odcinek Obwodnicy Metropolitalnej między Chwaszczynem a Żukowem, jest już widoczny. Budowa drugiego odcinka ekspresówki wciąż czeka na zezwolenia. Cała OMT ma być gotowa w 2025 r.
Trwa budowa pięciu mostów
- Dotychczas w ramach pierwszego zadania, na odcinku Chwaszczyno - Żukowo, przeprowadzono i zakończono przeszukania saperskie, czyli coś, od czego zaczynamy każdą inwestycję. Budowa trasy wymaga wyburzeń obiektów budowlanych - dotychczas było ich ok. 45 - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. - Na trasie głównej oraz drogach lokalnych prowadzone są prace ziemne: odhumusowanie, budowane są nasypy i wykopy. Trwają prace budowlane przy pięciu obiektach mostowych - m.in. wykonywane są pale, wznoszone są fundamenty. Prowadzone są prace zbrojarskie i betonowanie.
Rzecznik przyznaje, że postęp prac najlepiej widać z lotu ptaka ze względu na fakt, że droga ekspresowa jest poprowadzona po nowym śladzie. Trasa przecina przede wszystkim drogi lokalne.
Korytarz wytyczony na 16-kilometrowym odcinku
I faktycznie, na filmie na kanale Youtube użytkownika woyu76, praktycznie na całej długości 16,3 km widoczny jest już korytarz, którym biec będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu nowej ekspresówki.
- Zaawansowanie prac budowlanych dobrze widać w rejonie Leźna przy uczęszczanej drodze krajowej nr 7, gdzie budowana jest estakada. Tam roboty budowlane są prowadzone po obu stronach drogi - dodaje Piotr Michalski.
Pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej o wartości 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.
W ramach budowy odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo powstanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Wybudowanych zostanie również sześć przejść dla zwierząt.
Na węźle Chwaszczyno Obwodnica Metropolitalna połączy się z oddaną do użytku pod koniec roku Trasą Kaszubską.

Jeden z trzech ZRiD-ów już jest
Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe. Wykonawcą prac wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.
Inwestycja wciąż czeka na wydanie dwóch z trzech tzw. ZRiD-ów, czyli zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. 7 grudnia 2022 r. wojewoda wydał zgodę na wykonanie pasów włączania na węźle Gdańsk Południe i dojazdów do obiektu w ciągu ulicy Sadowej w Borkowie.
Opinie wybrane
-
2023-01-10 08:39
I oddawać dorgę etapami (6)
Żeby każdy kawałek już gotowej drogi był od razu używany a nie czekać do oddania całości.
Ja tylko uda sie ominąć np rondo w chwaszczynie tojuz dużo da.- 79 9
-
2023-01-10 09:28
ale nie każdy odcinek (2)
jest oddawany z węzłem na końcu
- 4 0
-
2023-01-10 15:01
(1)
ale można wyklepać drogę gruntową
- 2 0
-
2023-01-11 12:04
gruntową?? położy sie płyty i bedzie git :P
- 0 0
-
2023-01-10 18:00
Gdynia (2)
Czasami nie da się tego zrobić, gdyż spowoduje to ogromne korki, na przykładzie Trasy kaszubskiej można to dostrzec - ostatni do użytku był oddany odcinek szemud-wielki kack, co by było w tych wioskach, luzinie i innych gdyby puscili tam ruch dwupasmówką? istna masakra. żeby puścić drogę etapami to muszą zaistnieć odpowiednie warunki, np idzie po starym śladzie i istnieje droga która może przejąć ten ruch. pozdrawiam serdecznie
- 2 1
-
2023-01-10 21:07
To prawda
Ale w większości miejsc nowa droga idzie rownolegle w odległości kilkuset a nawet kilkudziesięciu ( jak w luzinie) metrów od obecnej drogi 20. Droga 20 obecnie ma ten ruch wiec spokojnie przyjmie ruch z nowej drogi, skoro teraz tez go ma.
Pozdr- 0 0
-
2023-01-11 12:35
Realne podejście ?
A jaka jest różnica jak cały tranzyt latami walił przez takie wioski jak Gościcino czy Strzebielino ? Chyba lepiej żeby część pojazdów jechała inną nawet niedokończona drogą.
- 0 0
-
2023-01-10 09:02
Jak będę chciał z Miszewa do Rumii jechać (3)
To teraz jadę na chwaszczyno, które omijam skrótem, później na bojano i dalej przez łęzyce na rumie , czy jak będzie niwa trasa to będzie mi się opłacać skorzystać z tej nowej ?
- 7 24
-
2023-01-10 09:32
Do Rumi będziesz miał o jedno i bliżej.
- 7 2
-
2023-01-10 11:14
będziesz miał wybór ,zobaczysz co ci się będzie opłacało
- 2 0
-
2023-01-10 13:44
ty lepiej siedź w domu chłopie
- 1 1
-
2023-01-09 23:00
Droga (16)
Nowo wybudowana S6 powinna lecieć pod Wejherowo aby przejac też część aut z Rumi i Redy a potem przed Wejherowem odbić na zachód w kierunku Lęborka i Szczecina.A sama obwodnica Gdynia Gdańsk musi mieć po trzy a może i cztery pasy ruchu w każdym kierunku plus estakada nad drogą Gdynia Sopot Gdańsk lub tunel
- 42 130
-
2023-01-09 23:28
zapomniałeś o estakadzie dla rowerów (2)
podobno będą po cztery pasy dla rowerów w każdą stronę...
- 41 12
-
2023-01-10 00:25
Heh dobre. Ode mnie masz kciuk w górę
- 11 4
-
2023-01-10 07:19
zapewne drog serwisowa z mozliwoscia jazdy po niej rowerem bedzie
- 3 0
-
2023-01-10 07:47
Trzy pasy (1)
Trzy pasy nie są potrzebne. Nigdy ich nie wykorzystamy. Na dwóch odcinkach na których mamy trzy pasy i tak wszyscy jeżdżą uparcie środkowym i lewym, mimo, ze prawy jest wolny.
- 24 6
-
2023-01-10 12:03
To dlatego ze
janusze wyskakujo zza zakrętów bez większego zastanowienia o kierunkowskazach nie wspominam. Każdy rozsądny trzyma się na odległość na zjazdach i rozjazdach. Czytaj dokładniej - chodzi o 3 pasy wzdłuż całej obwodnicy a nie tam gdzie jest zjazd
- 2 1
-
2023-01-10 09:03
Via Maris (6)
Tą rolę ma przejąć inna droga, nazywa się chyba Via Maris? Ma być kontynuacją obwodnicy na Chyloni, przeciąć tory, ciąć na zachód na północy Rumii i Redy i za Redą wpaść w drogę do Władysławowa.
S6 poszła dobrze. To ma być właśnie trasa dla tranzytu, dla transportu z Polski do Szczecina i Kołobrzegu. Tu podobno jest prawie ciągłość odTą rolę ma przejąć inna droga, nazywa się chyba Via Maris? Ma być kontynuacją obwodnicy na Chyloni, przeciąć tory, ciąć na zachód na północy Rumii i Redy i za Redą wpaść w drogę do Władysławowa.
S6 poszła dobrze. To ma być właśnie trasa dla tranzytu, dla transportu z Polski do Szczecina i Kołobrzegu. Tu podobno jest prawie ciągłość od Warszawy S7 aż teraz po Boże Pole, a niedługo podobno aż za Lębork. Później jest syf między Lęborkiem i Koszalinem, i od Koszalina do granicy Niemieckiej znów S6tka.
Ale fakt faktem, "stara obwodnica", jak ją będziemy niebawem nazywać, powinna mieć więcej pasów. On już jest w terenie zabudowanym i buduje się tu wciąż więcej. Nowa obwodnica, czyli Metropolitalna+Kaszubska nie jest dla mieszkańców. Jest dla odciążenia ruchu, wszyscy przelotowi pojadą nią a stara obwodnica będzie dla mieszkańców.- 12 2
-
2023-01-10 09:27
(2)
Gdy zostaną zrealizowane wszystkie zaplanowane inwestycje drogowe w PL, tranzyt z głębi kraju przez Gdańsk do Szczecina straci na znaczeniu.
- 1 0
-
2023-01-10 11:10
dobudujmy drugą nitkę S22 z Elbląga do rus granicy by rus czołgi mogły szybciej dojechać w głąb Polski . O to chodzi ci ruski tr (1)
- 0 6
-
2023-01-10 14:48
Rozumienie krótkich form pisemnych nie jest twoją mocną stroną, nieprawdaż?
Ależ ty niemądry jesteś, misiu:)
- 1 0
-
2023-01-10 10:49
Tranzyt z PL do Szczecina i Kołobrzegu przez Trójmiasto
jest tak mizerny, że w żaden sposób nie uzasadnia budowy eski 2x2
- 2 0
-
2023-01-10 10:55
Via Maris do Władysławowa to polityczny bubel. OPAT to nazwa potrzebnej drogi - obwodnicy Małego Trójmiasta Kaszubskiego.
- 1 3
-
2023-01-10 10:55
Rumi jedno i
Ludzie. Chodziliście do szkoły?
- 4 0
-
2023-01-10 10:42
nie powinna (1)
krajówka wystarczy, problemem był tranzyt a nie ruch wewnętrzny, który był ułamkiem. Dwa pasy + awaryjny wystarczą problemem na całej obwodnicy są zjazdy i to co jest zaraz za nimi pomijając dwa przypadki (Armii Krajowej i na S7). 3miasto to patologia pod tym względem co się dzieje za zjazdami, co z tego że jest droga szybkiego ruchu, jak na
krajówka wystarczy, problemem był tranzyt a nie ruch wewnętrzny, który był ułamkiem. Dwa pasy + awaryjny wystarczą problemem na całej obwodnicy są zjazdy i to co jest zaraz za nimi pomijając dwa przypadki (Armii Krajowej i na S7). 3miasto to patologia pod tym względem co się dzieje za zjazdami, co z tego że jest droga szybkiego ruchu, jak na niektórych zjazdach trzeba stać czasami kilka minut żeby wyjechać i potem dalej infrastruktura wcale nie jest przygotowana do rozłożenia ruchu. Dawno temu powinna być zbudowana Droga Zielona i Czerwona oraz rozplanowany cały układ drogowy przed tworzeniem jakichkolwiek planów zagospodarowania.
- 3 3
-
2023-01-10 11:12
kto miał zbudować tą infrastrukturę drogową ? ,Komunisci czy kolejni "złodzieje" którzy po nich nastali ?
- 0 2
-
2023-01-10 11:06
założenie drogi jest inne -droga ma zabrać z miast ruch tranzytowy , wtedy w miastach będzie luzniej .
wyguglaj sobie co to jest tranzyt a nie wypisujesz kocopoły. Ta droga z założenia nie ma służyć bezpośrednio "lokalsom", ma pomóc odciążyć ruch na drogach miejskich by "lokalsi" mogli poruszać się sprawniej i szybciej na drogach miejskich. Dla miejscowych są zbudowane zjazdy i wjazdy na "ekspresówkę" by do Szczecina i Berlina lub do centralnej Polski nie musieli tłuc się przez wioski
- 4 0
-
2023-01-10 18:01
Niestety
Od tego żeby przejąć ruch ze starej DK6 na odcinku Rumi i Redy potrzebne jest aby wybudować OPAT. Innej opcji nie ma
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.