Fakty i opinie

Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce

Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach.
Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach. fot. galeria Trojmiasto.pl

Od początku 2017 r. średnio na każdym kilometrze obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska dochodziło do 40 wypadków i kolizji, które przynajmniej raz na trzy dni powodowały poważny paraliż drogi. To plasuje obwodnicę na trzecim miejscu wśród ekspresówek z największą liczbą "zdarzeń drogowych" w Polsce.



Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?

ograniczyć dozwoloną prędkość 4%
wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości 22%
wybudować dodatkowy pas ruchu 62%
nakłonić policję do częstszych kontrolii na obwodnicy 12%
zakończona Łącznie głosów: 4514
Operatorzy aplikacji Yanosik postanowili sprawdzić, jakie drogi w Polsce są najmniej bezpieczne. Wzięli pod uwagę statystyki zdarzeń, zgłaszanych przez użytkowników systemu od 1 stycznia do 10 grudnia 2017 roku.

- Uwzględniając częstotliwość występowania wypadków na drogach, stworzyliśmy mapy najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce - mówi Julia Rachwalska, administrator systemu Yanosik.
Wśród wszystkich dróg ekspresowych na terenie Polski wytypowanych zostało 10, które odznaczały się największą liczbą wypadków w przeliczeniu na 1 km drogi. Na wspomnianych mapach jest też obwodnica Trójmiasta. Od początku 2017 r. średnio na każdym jej kilometrze dochodziło do 40 wypadków i kolizji. Oznacza to, że skoro obwodnica ma 38 km, to codziennie dochodziło tam do około czterech zdarzeń drogowych.

Jak wyliczono ten wynik?

System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń (zdecydowanie najczęściej są to ostrzeżenia przed patrolami policji) przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach i wypadkach. Ich autentyczność weryfikowana jest przez kolejnych kierowców przejeżdżających przez dane miejsce, poprzez zatwierdzenie lub odrzucenie wcześniej dodanego komunikatu. W ten sposób system jest w stanie określić lokalizacje, w jakich najczęściej dochodzi do wypadków.

Dodajmy, że najczęściej do kolizji dochodziło na drodze S86 łączącej Katowice i Sosnowiec. Na drugim miejscu uplasowała się droga ekspresowa S2 w okolicach Warszawy.

Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl
Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl mat. Trojmiasto.pl

Powiadomienie na telefon o utrudnieniach na obwodnicy



Od ponad dwóch lat użytkownikom aplikacji Trojmiasto.pl dziennikarze wysyłają istotne informacje ostrzegające o korkach, wypadkach i kolizjach, także na obwodnicy Trójmiasta.

Od początku tego roku do 19 grudnia wysłaliśmy 99 powiadomień o poważnych utrudnieniach na obwodnicy. To oznacza, że średnio co trzy dni mamy do czynienia z paraliżem lokalnej ekspresówki.

O tym, jak pobrać aplikację Trojmiasto.pl możecie przeczytać na specjalnie przygotowanej stronie.

Opinie (410) 7 zablokowanych

  • musi być trzeci pas! (72)

    • 403 135

    • Niech juz zrobia cztery za jednym razem. (43)

      • 91 10

      • (41)

        Droga redakcjo.
        Dlaczego w ankiecie nie ma wzmianki o skrupulatnych, dokładnych i RZETELNYCH przeglądach technicznych pojazdów? Co drugi mijany GKA/GWE świeci mi w oczy reflektorami :) Jeśli nie umieją 'naprawić' takiej pierdoły, to strach bać się o wszystko inne.

        Dużo jest miejsc w Polsce gdzie występują warsztaty marki Janusz & Janusz, ale NIGDZIE nie ma takiego ich natłoku jak w Zjednoczonych Emiratach Kaszubskich i prowincji wejherowskiej.

        TO jest prawdziwy problem. Te auta nie są po prostu sprawne technicznie.

        Ps. do idiotów dających łapkę na "dodatkowy pas" ;) W łeb się puknijcie.

        • 85 63

        • (32)

          Bujdy. Stan aut to mniej niż 10% przyczyn wypadków. Największy problem to sami kierowcy. Ruch na obwodnicy jest ogromy 80tys pojazdów na dobę. Tutaj bardzo ujawniają się błędy i ogólny charakter kierowców, no bo jest przecież ciaśniej, mniej czasu a prędkości nie małe. Kiedyś ktoś pisał, że ruch na drodze to wycinek społeczeństwa: tępe utrzymanki ze szminką w łapie, przedstawiciele handlowi z smartfonami w rękach czy ekipy budowlane w dymiących T4. Lizingowe auto choć nowe i ze świetnymi hamulcami i oponami nie ma w pakiecie paszportu na zap****lanie lewym pasem i miganie długimi +140km/h. A niech mi tylko ktoś powie, że nie wdział nowej bety, skody czy toyoty, która mu siedzi na d*pie 5cm. Z tego rodzi się agresja u obu stron i mimo, że trzeźwo oceniając sytuację w domu każdy by odpuścił to nawet mi włącza się coś w stylu a CI pokaże buraku i zaczyna się albo ostra jazda albo jakieś hamowania i próba nerwów.

          • 122 7

          • (29)

            "Stan aut to mniej niż 10% przyczyn wypadków."
            Źródło?
            Jak niby sprawnym autem chcesz doprowadzić do wypadku na PROSTEJ DRODZE!? Z konia spadłeś?

            Stan aut to więcej jak 90% przyczyn wypadków na obwodnicy.

            "mi włącza się coś w stylu a CI pokaże buraku"
            Pozostałe 10% jak widać to durnie jak Ty "pokazujący co to nie ty"...

            Jednak trochę racji masz, bo takiemu durniowi to lepiej mignąć długimi niż jechać 5cm za nim, jeszcze dureń zahamuje a nie mając kamery nie udowodni się, że dureń nie miał powodu hamować i tym samym stworzył zagrożenie na drodze.

            • 5 86

            • (3)

              Ponadto JAKAKOLWIEK (nie tylko nowa) 'beta' nawet w benzynie śmignie Twojego matiza od 120-160 zanim zamrugasz ze zdziwienia.

              • 2 45

              • (2)

                A może mały eksperyment?

                Pojedziemy do jakiegokolwiek ASO i sprawdzimy stany aut mojego i Twojego :) Myślisz, że zużyte amortyzatory i chociażby gumy stabilizatorów, których taki Janusz jak Ty na pewno nie wymienia bo "100zł to wielki majontek" nie mają wpływu na drogę hamowania?!

                BUAHAHAHAHHA!

                A zanim jakiś inny janusz skomentuje, zastanów się cebulaczku, jaką siłę hamowania ma koło które nie jest skutecznie dociskane do podłoża :)))

                Miga Ci kontrolka ABS? Pewnie rozłączasz akumulator, prawda?
                Bo wtedy na jakiś czas "samo się naprawia" ;)))

                Prawda jest taka, że wypadki są przez stan techniczny aut.
                Co de facto świadczy o głupocie właścicieli - więc pośrednio miałeś rację.

                W Twoim interesie, kolego jeden z drugim, nie jest to, żeby przejść przegląd techniczny, tylko żeby mieć sprawne auto w którym nie zginiesz Ty ani Twoja rodzina, a nie daj boże osoby postronne - bo jak przywalisz w drzewo, to dla mnie bomba, jestem za selekcją naturalną.

                • 12 33

              • tylko jak ktoś ma samochód niesprawny to podejrzewam, że jest tego świadomy i jeździ z większą rozwagą, a nie jak leasingowy ćwok któremu się wydaje, że ma nowy samochód to zawsze wyhamuje.
                To samo tyczy się zimówek jak ktoś ma letnie to raczej szybko nie jeździ bo się ślizga, a wszyscy na zimówkach czują się pewnie i wtedy przekraczają prędkość.

                • 14 6

              • fgb

                moc hamulców i docisk kół nie ma kompletnie znaczenia jak jeden samochód jedzie w odległości 50 cm od poprzedzającego i to z predkosciami 130-140 na dozwolonych 100.

                • 11 3

            • (6)

              Proszę np. 2012r.:

              Według danych Policji tylko w 2012 roku stan techniczny pojazdów był przyczyną 55 wypadków drogowych w których zginęło 6 osób, a 66 zostało rannych.

              55wypadków to DUŻO mniej niż 10%. Pozdro.

              • 19 2

              • No dureń, tak jak mówiłem.... (5)

                To są policyjne statystyki, a mowa w nich o wypadkach spowodowanych przez auta ZUPEŁNIE bez przeglądu ;)

                A nie o złym stanie technicznym z WAŻNYM przeglądem tych aut.

                "Według danych policji w 2014 roku jedynie kilkadziesiąt wypadków z ponad 34 tysięcy spowodowanych było niesprawnością techniczną samochodów. Eksperci nie mają jednak wątpliwości, że polskie statystyki zaniżają rzeczywistą liczbę wypadków, do których doszło ze względu na zły stan techniczny aut. Potwierdza to także raport Najwyższej Izby Kontroli, który informuje, że stacje kontroli pojazdów nadzorowane są nieprawidłowo, a wiele aut w ogóle nie powinno wyjeżdżać na drogi."

                Znaczna WIĘKSZOŚĆ* wypadków na obwodnicy, w ogóle na drogach szybkiego ruchu i autostradach jest przez zły stan techniczny aut.

                Co do tego, natomiast, jak naprawiane są auta w okolicach przy-
                -gdańskich najróżniejszych rybackich i nie tylko WIOSEK nikt chyba nie ma wątpliwości.

                *) te 90% wyżej podałem tylko dla kontrastu z 10% niepopartym żadnymi dowodami - tak tylko mówię, gdyby ktoś do łba miał za daleko i nie załapał :)

                • 7 16

              • I akurat ten stan tragiczny stan polskiej motoryzacji ujawnia się na S6 w Gdańsku? To, że statystyki są zaniżone wie nawet przedszkolak. Gdyby faktycznie stan aut miał znaczenie to mimo zaniżenia mocniej było by to widać w statystykach.

                • 8 3

              • (2)

                Zresztą sam udowadniasz ile frustracji i agresji drzemie w ludziach. Każdy z Nas dzierży w rękach pocisk o masie 1,5t, który może mknąć ponad 200km/h. Jeśli tutaj w necie wyzywasz mnie od durni to to samo robisz na drodze. Agresja rodzi agresję i tak zamyka się błędne koło. Każdy chce być pierwszy, lepszy, mądrzejszy, każdemu się śpieszy. Mnie też. Ale to nie wina aut tylko ludzi nas samych...

                • 31 2

              • (1)

                Na drodze, szanowny kolego, to mam pałkę teleskopową i gaz :)
                Właśnie z uwagi na tych wszystkich w/w durni, co to np. blokują lewy pas albo co gorsza np. hamują bez powodu przed tirami :))))

                Jeżdżę zgodnie z przepisami w obszarze zabudowanym.

                A to, że ktoś odrzuca niepodważalne fakty byle tylko nie przyznać się do błędu to już nie mój problem. Niektórzy by zignorowali fakty nawet gdyby te ostatnie stały obok i kopały ich po twarzy...

                • 4 23

              • Palka to ty jestes.

                • 16 0

              • Człowieku wyluzuj bo ci żyłka pęknie, dureń to ty jesteś pisząc takie komentarze

                • 13 0

            • Pytanie: (10)

              Jaka jest maksymalna dopuszczana prędkość na drodze ekspresowej, baranie ciężki ?

              • 9 0

              • (9)

                W jakim kraju?

                U nas jest chyba... 120 dla osobówek?

                Na autostradzie 140, a niemczech nie ma limitu - a tam jest mniej wypadków. Jak więc wyjaśnisz różnicę w ilości wypadków? :)))))))
                Uprzedzam idiotyczną odpowiedź: Nie. Odsetek debili w społeczeństwie jest ten sam mniej więcej na całym globie, to nie ma znaczenia.

                U nich np. za skręcenie licznika idzie się DO WIĘZIENIA!!!
                U nas - nic się w tym kierunku nie dzieje.

                Dlatego na niemieckich portalach aukcyjnych auta z 500 tys. przebiegu kosztują dokładnie tyle samo co u nas na allegro płacisz za dokładnie takie same auto ale ze 180 tys przebiegu ;)))
                To te same samochody, cena (po przeliczeniu waluty) jest ta sama.
                Ale januszki kupują szroty, bo przecież 180 tys. dobre auto :DDD

                A potem płacz, że wymiana wahaczy 3000zł :D
                3200zł w 15-letnim fordzie :) O wspomnianej wyżej 'becie' nie wspominam :D
                No to nie wymienia, niech sobie stuka :)))))
                Spróbuj takim autem wyhamować ze 140 do zera ;)))))))

                No ale takim jak Ty się nie wytłumaczy....

                • 13 11

              • (2)

                Progi zwalniające zróbmy na obwodnicy i strefę 30.

                Przecież w gdańsku głównym nie ma stłuczek ani wypadków :)))))))))

                Na Hallera np. jest świetny przykład strefy 30, gdzie ludzie fruwają jak manekiny przy testach zderzeniowych :D :D :D

                No ale jak ktoś ma up****ne reflektory i/lub światła z nich zero + wydłużona droga hamowania przez stan tech. auta + brak wyobraźni no i ludzie lądują w szpitalu/kostnicy.

                Progi zwalniające nie pomogły.
                Strefa 30 nie pomogła.
                Kamery i monitoring też nie pomogły.

                Co więc zostało?

                Moim zdaniem tylko KOSMICZNE kary finansowe dla tych wszystkich Januszy.
                Dodatkowo zakaz wykonywania zawodu dla diagnosty który taki pojazd wypuścił na drogę.

                Podobno policja w tym roku się wzięła za tych co mają źle ustawione światła ;)
                No ale reflektor OE 1500zł do 10 letniego auta więc kupię połamanego anglika z doświetlaniem "lewego pobocza" (w naszych warunkach = światło prosto na pysk kierowców jadących z naprzeciwka :D )

                Ale typowy janusz nawet o tym nie wie!!!
                Dowie się dopiero, jak kogoś zabije :D

                Dorzućmy do tego 5-6-letnie opony, brak ustawionej zbieżności - bo to przecież kolejne wydatki, brak prostych felg (na polskich drogach te dwie ostatnie rzeczy na bank występują w większości starszych aut)... mógłbym tak wymieniać jeszcze długo...

                To jest - tak jak pisaliście - wina Januszy, ich głupoty.

                Ale nie głupoty-brawury. Tylko głupoty-oszczędzania na bezpieczeńśtwie. I głupoty-posiadania samochodów na których utrzymanie ich nie stać.

                • 8 11

              • (1)

                W Niemczech w wypadkach drogowych jest 40 zgonów na 1mln mieszkańców.
                U nas 2x tyle.

                U nich nie ma limitu prędkości i jest DUŻO więcej autostrad niż u nas.

                To tylko potwierdzenie moich słów.

                • 5 4

              • Srutututu niemieckie autostrady znasz tylko z opowiadań. Limity prędkości obowiązują na większości odcinków, tylko w niektórych miejscach są zniesione. Stan autostrad też pozostawia wiele do życzenia, stąd wiele odcinków jest remontowanych. Wiesz dlaczego nie ma tam tylu wypadków? Bo jeden drugiemu nie siedzi 2m za zderzakiem, jak nie ma warunków na hamowanie to utrzymuje się odpowiednią odległość! Ktoś pisał o nieuzasadnionym hamowaniu. Ty jako kierowca masz obowiązek utrzymać taki odstęp abyś wyhamował w każdej sytuacji! Proste? Potem taki jedne dureń z drugim się sprzeczają, a ludzie godzinami w korku tkwią w drodze do domu. Albo idiotyczne zwalnianie do 20km/h bo ktoś na pasie awaryjnym oczekuje na pomoc drogową! Jeździć się nauczcie BARANY!

                • 14 0

              • (2)

                Kultura baranie i przestrzeganie przepisów, np. zachowanie odleglosci od pojazdu poprzedzajacego. To nas m.in. różni od Niemcow.

                • 12 3

              • (1)

                ''Kultura baranie'' widząc co piszesz widzę u ciebie jej brak !@#$%

                • 1 3

              • Masz rację. Obraziłem zwierzęta, tj. barany.

                • 1 1

              • Brak ograniczenia (1)

                prędkości w Niemczech jest tylko na niektórych odcinkach, a jeśli w Niemczech autostrada przechodzi przez de facto teren zabudowany i jest tak zatłoczona jak S6 to bez gadania jest ograniczenie do 70 kmh

                • 5 4

              • "na niektórych odcinkach"

                nom, tylko te "niektóre odcinki" stanowią większość dróg pozamiastowych w Niemczech :D

                • 3 3

              • g*wno wiesz, a piszesz

                Niemcy to ty tylko w tv chyba widziałeś... pojedź sobie i zobacz jaki tam jest dramat na drogach. Korki po 15km, codziennie karambole. Kierowcy bojaźliwi, którzy nie potrafią włączyć się do ruchu na autostradzie. Jednym słowem koszmar!

                • 3 2

            • Bardzo łatwo (5)

              Jak siedzisz na ogonie przy 120 km/h, to nawet hamulce z vibranium albo adamantium nie pomogą :-) Stan techniczny nie ma tak wiele do rzeczy, co brak wyobraźni kierowców

              • 11 0

              • (4)

                Głupi jakiś jesteś czy co?
                Wystarczy, że masz lepsze hamulce i opony od tego co jedzie przed Tobą. W moim np. przypadku od 95% użytkowników dróg :D Ale ja "na ogonie" nie siedzę.

                • 0 5

              • A o czasie reakcji słyszałeś?

                Nie, tak myślałem.

                • 6 0

              • (2)

                Opony możesz i mieć lepsze, ale takie są prawa fizyki, że jeśli on wdepnie w hamulec Ty już jesteś do tyłu 1sekundę. Policz sobie teraz ile Twoje auto pokonuje drogi w tę jedną sekundę! Aha 1s to czas przysłowiowego "olimpijczyka", a zwykły Nowak jaki ma refleks?

                • 8 1

              • (1)

                Co z tego że jest do przodu o 0.38s (bo taki mam refleks - przynajmniej tak mi pokazuje komputer :) ) skoro jego płyn hamulcowy leci na ulicę zamiast dociskać klocki? :D :D :D

                Ponad to czytamy ze zrozumieniem: pisałem, że nie siedzę nikomu na ogonie. Czytamy ze zrozumieniem vol2: to janusze z niesprawnymi autami siedzą na ogonie - lub nie na ogonie, ale za blisko biorąc pod uwagę stan techniczny ich aut.

                • 1 5

              • Dwie bzdury

                Pierwsza - więcej widzę na ogonie furiatów w błyszczących limuzynach, niż starych trupów

                Druga - lecący przy próbie hamowania płyn zapewnia opróżnienie zbiornika w bardzo krótkim czasie, a w efekcie - wszelką niemożność hamowania, nie tylko przy siedzeniu na ogonie.

                A na deser: czas reakcji 0.38 sek przy 120 km/h to 12 metrów. Wiem, nie jeździsz na ogonie. Ale nawet jeśli inni mają tak wspaniale szybki czas reakcji, jak Ty, to nawet ze sprawnymi hamulcami zaczynają reagować już siedząc w zderzaku.

                • 2 0

            • mogę hamować i jechać zgodnie z warunkami i to ty przeebiesz ...

              • 1 0

          • Ww

            To zjedz z lewego skoro tam jestes

            • 3 4

          • I to jest właśnie 100% opis stanu faktycznego

            • 2 1

        • To samo dotyczy GA i GD. Tryliard takich samych przykladow.

          • 6 2

        • (1)

          Raczej te dwa wąskie pasy bez poboczy są głównym powodem wypadków. Ta obwodnica daje zero tolerancji na błędy kierowcy.
          Znam szosy w całej Europie. Obwodnica na całej długości wywołuje uczucie podobne do jazdy przez zwężenia wzdłuż przebudowy na autostradach.

          • 2 1

          • a co, poboczem chce jeździć? niech się nauczy prowadzić w głową i wtedy na drogi wyjeżdża

            jest jak jest, trzeba dostosować prędkości i odległości i zacisnąć zęby i jechać, jak jest ciasno.

            • 2 1

        • (1)

          proszę jaki światowiec się odezwał. ty buraku ze wsi Gdańsk, Gdynia czy Sopot. Ja mieszkam w Londynie i takie smiecie Januszowe z Polski to moga buty czyścić tymi swoimi samochodzikami za 100 tyś, nie wiem czy taki masz kmiocie , pewnie nie, wiec januszku polskich dróg,dorabiaj się ipozostań w swoim kraiku nędzy i rozpaczy.

          • 0 9

          • Przeczytalem tylko: ja mieszkam w Londynie ale pochodzę z Weja dlatego tak mnie to rusza. ;)

            • 3 0

        • tendencyjna opinia (1)

          Mam 2 nowe auta, roczne i 2-letnie, i na pewno sa w lepszym stanie, niz Twoje Aradash, wiec stan techniczny nie zalezy o tablic, tylko od wlasciciela!

          • 1 2

          • Gratulujemy dobrobytu i choć brzydko to napisane z takim podziałem na lepszych i gorszych to niestety trzeba się zgodzić że generalna większość mieszkańców piza aglomeracja trójmiejska to ludzie mniej zamożni, a co za tym idzie ze starszymi samochodami

            • 0 1

        • Aradaszu

          Ochlon chlopie troche...
          Na dzien dzisiejszy w Polsce sporo aut juz jezdzi w calkiem dobrym stanie technicznym.
          Jesli ktos wie ze ze ma powybijane tuleje czy luzy na fajerze to nie zap..dala 140-150zloty..watpie
          Problemem jest jakosc wyszkolenia kierowcow w poczatkowej fazie,czyt,-kultura jazdy.
          Nastepnie nie przestrzeganie przepisow . Wielu mistrzow lewego prostego jest poprostu buractwem .Pojecie kultura nie wystepuje u nich a dlugie swiatla powinni miec odlaczone.Ci sami ludzie nie potrafia tak naprawde spokojnie jezdzic.
          Obwodowa tak naprade juz dawno przestala byc "expresowka"
          Ktos kto miga tam na lewym dlugimi w warunkach gdzie jest scisk jest poprostu burakiem do etej potegi.
          A gdzies na trzecim miejscu postawil bym stan techniczny aut.
          Reasumujac,obwodowa powinna byc wyposazona w aktywne wyswietlacze predkosci tak aby mozna bylo regulowac ruchem

          • 3 1

      • Tak jest! Trzeci pas!

        I wysuniemy się na prowadzenie! Nie pozwólmy, żeby nas wyprzedzała Warszafka czy inny Sosnowiec!

        • 16 6

    • (2)

      Wystarczyłoby pobocze

      • 33 11

      • Dokładnie!

        • 4 1

      • po co,żeby jeżdził na tzreciego?

        • 3 0

    • dlaczego 3 trzeba robic na zapas najlepiej 10 pasów wiecej:) (3)

      dla debili za kierownica i 10 nie starczy

      • 82 18

      • A tak zapomniałem (2)

        Wszyscy przesiądźmy się na rowery, oddajmy dzieci do adopcji i kupmy koty

        • 27 6

        • od kotów z daleka, mój to słodziak (1)

          • 6 13

          • i wszystko jasne, kolejny debilokociarz, dno

            • 0 3

    • Przydałby się. (10)

      Przydałaby się także większa kultura jazdy wśród kierowców na obwodnicy. Irytujący są osobnicy, którzy siedzą mi dosłownie na zderzaku na lewym pasie przy prędkości 120 km/h i większej. Domyślam się, że niektórzy z nich mają aktywny tempomat, który za nich pomyśli i zahamuje, gdy ja zwolnię. Mam nadzieję, że też domyślają się tego, iż osoby jadące za nimi niekoniecznie są w takie bajery wyposażeni.

      • 83 9

      • Nie tylko kultura (4)

        Problem w tym, że niewielu kierowców wie, że "lewe pasy" to pasy o przeciwnym kierunku ruchu. Na drodze wielopasmowej z kilkoma pasami w tym samym kierunku pas wewnętrzny (skrajny z lewej) jest w dalszym ciągu pasem "prawym". Na drogach wielopasmowych nie istnieje "wyprzedzanie", tylko zmiana pasa ruchu. Bywa, że analfabeta drogowy pcha się na zderzak samochodu jadącego 120/godz. pasem wewnętrznym (skrajnym z lewej strony), świeci długimi, trąbi, puka się w czoło. mając jednocześnie zupełnie pusty pas zewnętrzny (z prawej strony). Myśli, że ma prawy wyprzedzać tylko z lewej strony, a to nie to samo, co wyprzedzanie "lewym pasem" (czyli "pod prąd")! W sieci krąży uproszczona zbitka kilku przepisów plączących zasady ruchu dotyczące różnych rodzajów dróg, wpędzając niedouczonych kierowców w kłopoty i nieszczęścia przy próbie zatosowania się do zasad tego knota pseudoprawnego.

        • 6 45

        • Janusz kierownicy (3)

          Januszu oddaj czym prędzej prawo jazdy (o ile coś takiego w ogóle masz)!!

          • 24 6

          • Można (2)

            Na drodze dwupasmowej można wyprzedzać z prawej strony, aczkolwiek taki manewr jest bardzo ryzykowny i niebezpieczny. Szczególnie nie polecam na obwodnicy Gdańska. Ale wg kodeksu drogowego MOŻNA.

            • 11 3

            • oczywiście, że można (1)

              wystarczy poczytać przepisy, a jak ktoś nie chce- interpretacje- wszyscy z wyjątkiem wszystkowiedzących januszy wiedzą, że można.

              za to cała reszta wypowiedzi 'obwodnika' to bełkot. i ewentualnie próba dostosowania przepisów do własnego 'widzi mi się', ale nie sądzę. po prostu bełkot.

              • 12 1

              • to jak sens używania lewego kierunkowskazu na jednopasmowym rondzie janusze kierownicy

                • 1 1

      • Wroc do szkoly (2)

        To zjedz debilu na prawy pas. Lewy jest do wyprzedzania. Jazda z maksymalną dozwonlona nie uprawnia do jazdy ciaglej lewym pasem

        • 8 24

        • Jesteś tępym idiotą. Inaczej nie można Ciebie nazwać, przykro mi.

          I mam nadzieję, że jak najszybciej rozbijesz się na drzewie. Drzewa tylko szkoda.

          • 13 2

        • jeśli na prawym jadą wolniej

          to tak, uprawnia. a nawet z niższą. problemem są ci, którzy nie zjeżdżają, gdy mają odstęp między tirami 400+ metrów. ale mniejszym, niż ci, co siedzą na zderzakach, bo można ich po prostu z prawej wyprzedzić.

          • 7 4

      • jeśli ktoś nie ma czujnika to jego problem

        co cię obchodzą auta z tyłu. Jedź i nie kombinuj.

        • 5 2

      • nie mają.

        aktywny tempomat nie będzie się przy tej prędkości trzymał na zderzaku, tylko w pewnej odległości. takiej, która prowokuje do zajeżdżania drogi przez jadących wolniej na prawym pasie. dlatego w polsce jest to mało przydatny wynalazek:D

        • 6 1

    • (3)

      Wam januszom nawet 10 pasow nie pomoze. Prawojazdy wygraliscie za kartki w prl i jezdzic nie potraficie

      • 31 9

      • A Ty kupiłeś swoje na jarmarku

        • 3 6

      • Masz rację

        Jedzie taki 110 lewym pasem i blokuje ... Niewie że lewy jest do wyprzedzania a nie do przyklejenia się do niego

        • 4 6

      • Ciekawe...

        Szkoda że pofałdowań nie wygrałeś...

        • 1 0

    • Tak ale konkretnie oddzielony na zjazdach i tak będą wymuszenia na zjazdach.

      • 1 2

    • Na wysokości Gdańska powinny być 4 pasy. (1)

      W Gdyni wystarczą 2 ewentualnie 3.

      • 3 15

      • niby co to ma zmienic?

        będą jeszcze szybciej jeździć wiec wypadków będzie więcej

        • 13 6

    • korkuje się na zjazdach które są góra dwupasmowa

      trzeba usprawnić zjazdy i system poboru opłat na A1

      • 4 1

    • nie da rady . nie zmiesci sie pod mostami

      • 1 1

    • trzeci pas do trzeciego świata

      • 1 0

  • (6)

    Bo to ekspresówka tylko na papierze. Nowe Ski mają taki standard, że powinny być nazywane autostradami.

    • 146 14

    • bzdury! zobacz na obwodnicę Słupska S6 (1)

      • 5 20

      • Obwodnica Słupska S6 jest wg papierów drogą w budowie i tak pozostanie dopóki nie powstaną dwa pasy na całej długości. Warto się na czymś znać zanim zacznie się wypowiadać.

        • 19 1

    • Paradoksy obwodnicy (3)

      Paradoks 1.
      Wypadek na obwodnicy to stanie pol dnia w korku. Średnio 3 wypadki dziennie czynią tą droge bezużyteczną. Czyli zbudowano obwodnice zeby omijac korki w miescie, a w rzeczywistosci jezdzi sie przez miasto zeby omijac korki na obwodnicy...

      Paradoks 2.
      Wypadki stwarzają jadący zgodnie z ograniczeniem predkosci. Na prawym pasie tiry i janusze oszczedzania 70km/h. Na lewym rajdowcy 160km/h. Więc Ci chcący jechac dopuszczalne 100-120 są zmuszeni do ciaglego lawirowania miedzy lewym i prawym pasem, a to wlasnie manewry zmiany pasa szczegolnie przy takich roznicach predkosci sa jednymi z najbardziej wypadkogennych...

      • 14 7

      • a kto generuje konieczność lawirowania między pasami? (2)

        Rajdowy na lewym pasie. I to oni stwarzają zagrożenie, a nie jadący zgodnie z przepisami. Gdyby wszyscy jechali max 120 km/h nie było by takiej skali problemu.

        • 17 2

        • kolejny debil bez szkoły dał głos (1)

          specjalista od wszystkiego,
          profesor wikipedii

          ile lat studiowałeś matematykę, żeby znać się na modelowaniu ruchu ?
          bananie ty frezowany

          • 0 6

          • nie studiowałem matematyki

            tylko budownictwo drogowe, w tym inżynierię ruchu, ale co ja tam wiem...

            • 4 0

  • Jaka obwodnica? (5)

    To co jest teraz to już co najwyżej droga osiedlowa. Przecież ta droga juz nic nie omija, a na niektórych odcinkach wiedzie wręcz przez środek miasta :(

    • 338 24

    • Bo miasto ośle się rozwinęło a nazwa `obwodnica`pochodzi z lat 70-ch! (1)

      • 19 23

      • Po co od razu te epitety ERUDYTO ?

        • 35 2

    • Jak tak to trzeba strefe 30zrobic. dziekujemy za informacje juz realizujemy. (1)

      • 39 2

      • Nie zapomnijcie o prograch zwalniających

        Mieszkańcy lasu skarżą się na hałasy dobiegające od strony drogi. Brakuje też infrastruktury rowerowej, placów zabaw przeznaczonych tylko dla samotnych matek czy wybiegów dla kotów

        • 35 4

    • Na razie niepokorne, źle głosujące Trójmiasto może pożegnać się z Obwodnicą Metropolitalną

      haha

      • 1 1

  • Podziękujmy (między innymi) osobom, które są sprawcami tzw. korków obserwacyjnych. (19)

    Wystarczy, że coś się wydarzy na pasie z przeciwka, a już się znajdują delikwenci, którzy jadąc w przeciwnym kierunku zwalniają i powodują zagrożenie. Nie tak dawno była sytuacja, gdzie doszło do dwóch karamboli na obwodnicy: w jednym uczestniczyło 7 aut, a w drugim 4. Tego drugiego dałoby się uniknąć, ale ktoś musiał zwolnić, żeby zrobić fotkę/przyjrzeć się sytuacji na sąsiednim pasie...

    • 371 21

    • Masz tylko część racji (5)

      Niejednokrotnie zauważyłem, że koguty mają właśnie takie działanie.

      Ludzie widząc koguty na obwodnicy zwalniają automatycznie. Z daleka, a zwlaszcza po zmroku ludzie nie są w stanie określić na jakim pasie ruchu jest dzwon i po prostu sami zwalniają... A jak już zwolnią to wiadomo, trzeba pooglądać.

      • 14 16

      • (2)

        I prawidłowa reakcja z tym zwalnianiem. Pruć ile da fabryka widząc z daleka niebieskie błyski jest debilizmem...

        • 18 19

        • Co cię interesuje co jest na drugim pasie?

          • 22 5

        • 120 czyli ile fabryka dała?

          to chyba było w fiacie 126p...

          • 15 1

      • Ja jakoś nie mam takiego odruchu. Raz jadąc zwykłą drogą za Krakowem 120 km/h , wyprzedził mnie drogi Mercedes i (1)

        jak po drodze był wypadek to ta oferma zaczęła ze strachu wlec się 70 km/h. Serio wnerwiłem się bardzo ciasno go wyprzedziłem i miałem chęć tchórza rąbnąć bokiem

        • 2 8

        • oja

          ty to jesteś

          • 8 1

    • (1)

      Dlatego pierwsze i tanie co trzeba zrobić to dać ekrany na barierki pomiędzy pasami. Wtedy głąby nie będą się gapić

      • 36 1

      • Krzaczory posadzić i po sprawie.

        • 18 0

    • Dokladnie. Pierwsze co to zaslonic jezdnie aby janusze nie zwalniali i nie komentowali.

      Kolejna rzecz to zakaz wjazdu na obwodnice wszystkim januszom z wasem 50+

      • 18 11

    • Gdyby trójmiasto.pl (6)

      nie publikowało tego typu fotek to nie byłby po co zwalniać, a tak selfie z dzwonem musi być do raportu

      • 22 5

      • Aaahaaa to wina portalu? (5)

        • 8 2

        • trochę tak (4)

          publikują filmy, na których widać, ze autor celowo zwalnia, by nagrać czyjeś nieszczęście, blokując ruch za nim. ale nie widzą w tym nic złego, bo ilość klików wzrasta...powinni takie filmy odsyłać na policję z adnotacją, ze blokuje ruch...a policja w polsce powinna jak w niemczech fotografować zwalniających i później wysyłać mandaty.

          • 22 3

          • Dziwna logika... (2)

            A jak dostaniesz mandat za prędkośc, to jest wina policji?

            • 6 3

            • nie, ale gdyby portal (1)

              ogłosił konkurs (bo tak to traktuje większość zamieszczających tego typu filmiki) na najwyższą osiągniętą prędkość na danym odcinku, to z pewnością można uznać go współwinnym, jeśli w tym miejscu częściej będzie przekraczana prędkość, a na jego stronie pojawią się filmiki dokumentujące wyczyny kierowców:D

              nie chodzi mi, o zmniejszenie winy kierujących, tylko o osobny czyn, tzw. podżeganie do popełnienia przestępstwa (w tym wypadku wykroczenia, ale celowe wielokrotne popełnianie tego samego wykroczenia chyba również jest przestępstwem:) )

              gdyby tego typu filmy nie były publikowane, mniej osób by zwalniało.

              • 7 3

              • Dalej mnie nie przekonałeś

                Są inne popularne media społecznościowe. Nie tylko na Trójmiasto.pl można wrzucać.

                • 1 4

          • dokładnie o to chodziło

            • 0 0

    • Wystarczy wstawić trochę wyswietlaczy jak (2)

      u Niemca na autobhanie. Uwaga wypadek, zwolnij do ...itd.. Do tego jakieś centrum sterowania z operatorami.

      • 0 9

      • Wystarczy jeździć z głową na karku a nie w d*pie

        • 15 1

      • A gdzie ścieżki rowerowe???!!!!

        • 7 2

  • (12)

    Wszystko przez Gd i wszystko jasne.

    • 57 170

    • Mam z nich bekę (1)

      Hehe dobre... ten tekst " i wszystko jasne" jest tak prymitywny źe aź mnie śmieszy...

      • 22 1

      • Wszystko przez głupich ludzi i tyle.

        • 22 1

    • HiHi, Ha Ha ! (3)

      Odezwała się Gwe-gwa (nazwa najbardziej nieudolnych w woj. pomorskim) którzy chćą udawać drogowych mądrali!

      • 27 5

      • (2)

        wiesz co to sarkazm prostaczku?:)

        • 4 3

        • (1)

          Nie wie, a pewnie ma Gd i dumny śmiga po Giżycku jak po słoiki jedzie

          • 4 3

          • każdy wolałby Warszawę, ale jak nie ma co sie lubi to sie lubi trojmiasto

            • 2 3

    • bez GD prostaku (3)

      to pewnie nadal byś kupę robił za oborę.

      • 8 8

      • Przez takich gamoni jak ty sa wypadki. Nawet w necie nie umiesz byc spokojnym to co dopiero za kierownica. Wszystko zle gwe gpu itd. Obrzucanie sie gnojem. Zygac sie chce od takich poczwar zyciowych jak ty!

        • 6 1

      • Tak, tak bosy antku spod białorusi :D Jesteś tak wyjątkowy... Teraz możesz wracać na szadółki sortować nasze śmieci "mieszczuchu"...

        • 2 4

      • Jak to dobrze z domu znasz widzę.

        • 1 1

    • wstyd za takich kierowców

      Lepiej wyprowadź się z Wejherowa

      • 1 0

    • GA I GWE i N...

      • 1 1

  • Bo jest przeciążona, ruch większy niż na autostradzie (6)

    • 285 10

    • Topografia (2)

      Problem Trójmiasta i układu drogowego wynika z tego, że leży nad morzem, a w ląd wcina się dolinami i wspina na wzgórza.

      Mamy za mało ulic wzdłuż morza, tak naprawdę tylko obwodnicę i Grunwaldzką. Wszyscy walą w te miejsce i nie dziwne, że są korki.

      Szkoda, że Sopot nie zgodził się na nową drogę pomiędzy Grunwaldzką a Obwodnicą.

      • 37 4

      • Lasy Państwowe

        Sopot nie ma tu nic do gadania. To teren Lasów Państwowych.

        • 4 1

      • to prawda,

        ale przecież droga czerwona jest beee i w ogóle niezgodna z najnowszymi trendami (a potem porównują do miast, które takich dróg w każdym kierunku mają 15-20, ze oni zamykają:D )

        • 11 1

    • a co ma to do rzeczy? są bardziej przeciążone ulice, a wypadków mniej. (1)

      • 6 6

      • Które ulice

        • 1 0

    • Tak

      To dwwna obwodnica a teraz drozka miedzy marketami!!!

      • 5 1

  • wystarczy odcinkowy pomiar predkości - ustawić na 100-110 km/h i każdy spokojnie dojedzie (11)

    ...za dużo ludzi jeździ na przysłowiowy zderzak a później wypadki i blokowanie jezdni...

    • 317 90

    • (2)

      A pieniądze przeznaczyć na budowę trzeciego pasa obwodnicy

      • 28 12

      • trzeci pas to przebudowa wszystkich wiaduktów i węzłów. Wyłożysz na to kasę? (1)

        • 1 1

        • bzdury piszesz nie wszystkich

          • 0 1

    • zmień dietę świąteczną (1)

      bo cholesterol dokonuje drastycznych zmian w układzie nerwowym, którego kluczowym elementem jest mózg :)

      • 7 32

      • masz rację

        masz rację dlatego nie pisz komentarzy

        • 8 1

    • obwodnica (2)

      Wystarczy traktować jak np w Niemczech jak poganianie przez podjeżdżanie na inny sam i miganie światłami jako możliwość spowodowania wypadku i wysokie kary i może się troche uspokoi

      • 35 2

      • (1)

        Wszystko bierze się z blokowania lewego pasa. Jak za wzór Niemcy to tam funkcjonuje limit czasu na wyprzedzanie. Jeśli przestrzega się zasad to ruch jest "posortowany" a nas najszybszy jest prawy pas.

        • 5 20

        • jadący 100km/h nie BLOKUJE lewego pasa tylko się nim porusza

          rajdowcy 160km/h proszeni są na tor

          • 12 2

    • heh

      100-110 to jeździ się po mieście, a gdzie na obwodnicy taka mała prędkość

      • 4 34

    • " jeździ na przysłowiowy zderzak" (1)

      Znasz jakieś przysłowie ze zderzakiem???

      • 7 3

      • przysłowie

        Zderzak z wozu, koniom lżej.

        • 1 0

  • Odległość (12)

    Nie zachowujemy odpowiedniej odległości bo każdy myśli że jego wspaniały pojazd zatrzyma się w miejscu ,chwila nie uwagi i już siedzi komuś w "zadzie" a jak zrobisz sobie bezpieczna odległość to trzeba się przecież wcisnąć ...

    • 362 13

    • (3)

      W Niemczech są fotokomórki w barierach. Mierzą odległości pomiędzy autami. Jak za blisko to 500 euro kary

      • 33 9

      • Kto ci to opowiadał?

        • 10 8

      • w szwaicarii a nie w niemczech

        • 9 1

      • a co najlepsze

        taka bariera jak widzi zbyt blisko jadącego kierowcę, sama zagradza mu drogę i nie pozwala jechać dalej

        • 6 0

    • (4)

      Ale po co. janusz mysli ze jazda na zderzaku jest ok. Jeszcze mruganie dlugimi.

      • 35 1

      • janusz z wawy? (1)

        • 3 2

        • Janusze są wszędzie.

          • 14 1

      • Ja mruganie dlugimi odbieram za ostrzeżenie (1)

        Więc jak je widze z tylu, to zwalniam...

        • 15 0

        • Ja ostro hamuję, widać niebezpieczeństwo musi być poważne

          • 3 0

    • Problem jest w myśleniu kierowców (1)

      Co z tego, że zostawię odpowiednią odległość od auta poprzedzającego jak zaraz wciśnie mi się tam jakiś Janusz w swoim TDIku lub bawarze

      • 27 0

      • niby tak, ale zawsze myślenie kierowców warto poprawiać poczynając od siebie

        • 2 0

    • Obwodnica

      Dokładnie tak jest,stada baranów pędzą na złamanie karku,jakby 0,0001 sekundy szybciej że dotrze do miejsca coś by mu/jej dawało.

      • 3 0

  • Odciknowy pomiar prędkości i więcej Policji prewencja jest ważna oni to wiedzą tylko im się nie chce (5)

    jeden patrol na obwodnice to za mało to jest strategicznie ważna droga dla całej aglomeracji i KWP powinna mieć ją pod nadzorem w tej chwili wygląda to tak że policja z gdańska swoje a z gdyni swoje i dogadać sie nie mogą efekt jest taki że kierowcy czują się bezkarnie jest dużo kolizji te powodują korki i mamy efekt domina

    • 152 48

    • Popełniasz jeden tyci błąd w rozumowaniu. (4)

      I myślisz, że Janusz z rodziną jadąc PRZEPISOWO swoim niesprawnym technicznie folklor-wagonem 1.9-te-de-y wyhamuje ze 120 do zera w razie potrzeby bez sprawnego układu ABS, z 10-letnimi oponami, z uszkodzonymi wahaczami i niesprawnymi amortyzatorami bez ustawionej zbieżności i 15 cm luzem na kierownicy??? :D

      Policja, szanowny kolego, to powinna się dobrać do d*py ale diagnostom.
      Im szybciej tym lepiej.

      • 12 4

      • ??? (1)

        Nikt nie wyhamuje !

        • 0 5

        • Wpisz w youtuba "Dashcam Norway - Semi truck narrowly missing kids" to zobaczysz, że 40 ton jest w stanie zahamować praktycznie w miejscu. Ale to był sprawny i nowy ciągnik, a nie januszowaty szrot. Zgadzam się z Aradashem, że w pierwszej kolejności trzeba dobrać się do d*py diagnostom, bo to patologia, która za pieniądze zrobi wszystko.

          • 4 2

      • A czemu nie oba na raz? (1)

        Sprawny samochód przy prędkości 110 na pewno wyhamuje prędzej niż 160

        • 0 0

        • Prędkość powinna być dostosowywana dynamicznie do warunków panujących na drodze, a nie odgórnie ustalona.

          • 0 0

  • W kilku miejscach muszą być 3 pasy (9)

    nie ma innej opcji

    • 167 53

    • Za dodatkowe pasy (1)

      Ciezko o dodatkowe mieszkanie. Zapomnij więc...

      • 25 12

      • obwdnica jest GDDKiA, a nie miasta. budyn nie ma nic do powiedzenia

        • 14 3

    • Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy? (3)

      Nie wpuszczać GKA GWE GKS oraz przyjezdne słoiki.

      • 25 30

      • Nie wpuszczać chamów drogowych,numery nie maja nic do rzeczy.

        • 37 2

      • Jeźdźę w słuźbach ratowniczych. Nie chciej wiedzieć na jakich tablicach auta biorą najczęściej udział w zdarzeniach na obwodnicy. To niestety nasi kierowcy...

        • 30 2

      • to niepotrzebne, Ty już odizolowałeś się od reszty społeczeństwa :) jesteś bezpieczny, bardzo bezpieczny :)

        • 2 3

    • Jest, kultura jazdy ,ale to są zbyt duże wymagania.

      • 7 1

    • 3 pasy

      Od obwodnicy południowej Gdańska do Estakady Kwiatkowskiego co najmniej.

      • 0 3

    • nawet 5 pasów nic nie zmieni. Brawura i tyle.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.