• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce

Maciej Naskręt
26 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach. Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach.

Od początku 2017 r. średnio na każdym kilometrze obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska dochodziło do 40 wypadków i kolizji, które przynajmniej raz na trzy dni powodowały poważny paraliż drogi. To plasuje obwodnicę na trzecim miejscu wśród ekspresówek z największą liczbą "zdarzeń drogowych" w Polsce.



Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?

Operatorzy aplikacji Yanosik postanowili sprawdzić, jakie drogi w Polsce są najmniej bezpieczne. Wzięli pod uwagę statystyki zdarzeń, zgłaszanych przez użytkowników systemu od 1 stycznia do 10 grudnia 2017 roku.

- Uwzględniając częstotliwość występowania wypadków na drogach, stworzyliśmy mapy najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce - mówi Julia Rachwalska, administrator systemu Yanosik.
Wśród wszystkich dróg ekspresowych na terenie Polski wytypowanych zostało 10, które odznaczały się największą liczbą wypadków w przeliczeniu na 1 km drogi. Na wspomnianych mapach jest też obwodnica Trójmiasta. Od początku 2017 r. średnio na każdym jej kilometrze dochodziło do 40 wypadków i kolizji. Oznacza to, że skoro obwodnica ma 38 km, to codziennie dochodziło tam do około czterech zdarzeń drogowych.

Jak wyliczono ten wynik?

System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń (zdecydowanie najczęściej są to ostrzeżenia przed patrolami policji) przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach i wypadkach. Ich autentyczność weryfikowana jest przez kolejnych kierowców przejeżdżających przez dane miejsce, poprzez zatwierdzenie lub odrzucenie wcześniej dodanego komunikatu. W ten sposób system jest w stanie określić lokalizacje, w jakich najczęściej dochodzi do wypadków.

Dodajmy, że najczęściej do kolizji dochodziło na drodze S86 łączącej Katowice i Sosnowiec. Na drugim miejscu uplasowała się droga ekspresowa S2 w okolicach Warszawy.

Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl

Powiadomienie na telefon o utrudnieniach na obwodnicy



Od ponad dwóch lat użytkownikom aplikacji Trojmiasto.pl dziennikarze wysyłają istotne informacje ostrzegające o korkach, wypadkach i kolizjach, także na obwodnicy Trójmiasta.

Od początku tego roku do 19 grudnia wysłaliśmy 99 powiadomień o poważnych utrudnieniach na obwodnicy. To oznacza, że średnio co trzy dni mamy do czynienia z paraliżem lokalnej ekspresówki.

O tym, jak pobrać aplikację Trojmiasto.pl możecie przeczytać na specjalnie przygotowanej stronie.

Opinie (410) 7 zablokowanych

  • Wg mnie przyczyny wypadków i korków na obwodnicy sa dwie: jazda metr jeden za drugim i konieczność obejrzenia, a najlepiej sfotografowania wypadku na przeciwnym kierunku.

    • 37 1

  • to istnieją w Polsce jeszcze bardziej niebezpieczne obwodnice, nie wierzę!!! To propaganda PIS, na 100%

    • 11 10

  • Nauczcie się jezdzić buraki a nie że droga zła

    • 31 5

  • tu nie trzeba wielkiej filozofii (2)

    Dlaczego się dobrze jedzie tam gdzie jest odcinek 3-pasmowy. Ano dlatego, że na prawym jadą ciężarówki, na środkowym "normalni" a na lewym "niezrównoważeni i debil nie będzie jechał na zderzaku bo ma swój pas i wszystko jakoś gra. A jak są 2 pasy to pomiędzy prawym a lewym robi się za duża różnica prędkości przez to trudno zmienić bezpiecznie pas. No i więcej tych niezrównoważonych na zderzaku. KONIECZNY jest TRZECI PAS a nie jakaś Obwodnica Metropolitalna, którą pies z kulawą nogą nie będzie jeżdził, bo za duży objazd.

    • 37 14

    • dokladnie

      tranzyt jest glownie do portow. Malo tirow leci z A1 dalej na szczecin aby jechac ta kaszubska trasa. Wiec obladowanie bedzie dalej gigantyczne. A male mobile to glownie lokalesi do pracy w te i spowrotem.

      • 4 2

    • PEŁNA ZGODA

      • 3 1

  • (1)

    Dwa lata temu w styczniu miałem sytuację, na tej tzw "obwodnicy", ze trafił mi się debil (może debilka - było ciemno), że jechał pod prąd. Na szczęście, nie mam zwyczaju jechać lewym pasem i po wyprzedzeniu kilku ciężarówek zjechałem na pas prawy.Dosłownie, ułamki sekundy przemknąła obok mnie jakaś osobówka. Cieszę się, że żyję.

    • 28 2

    • To zus wysłał posłańca, widocznie za wysoką emeryturę masz.

      • 11 1

  • A moim zdaniem nie GW GP coś tam są najgorszymi kierowcami, rozróżniam trzy podtypy:
    1) gość w czapce, zwłaszcza starszy w 30 letnim aucie o łysych oponach, omijac 20m z każdej strony
    2) niedowidzący, jadący 1-2m za moim zderzakiem przy 120km/h, przepuścić kulsona niech czyta tablice rejestracyjne innych, jak taki oczytany
    3) odrzutowce, na ogół z innych województw, błyskające z dala długimi, przepuścić pożytecznego świra niech toruje ci przejazd, po ci masz się męczyć

    • 37 6

  • 39% ameb

    • 15 2

  • (3)

    Zdelegalizowac PiS a nie będzie wypadków.
    Ludzie są zdenerwowani widząc jak PiS kłamie I łamie konstytucję.

    • 19 19

    • ordynator wzywa na oddział, lewatywę trzeba zrobić

      • 9 3

    • Zdelegalizować

      Także jedzenie galaretki. Jedno i drugie jest tak samo uzasadnione, szanowny hejterze!

      • 1 0

    • baran

      baran i prostak

      • 0 0

  • Tutaj i 100 pasów nie pomoże

    • 16 4

  • 700 pijanych 400 rannych 30 zabitych..... w ten świąteczny weekend

    I jak to prawko zdało?

    • 28 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane