- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (58 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (62 opinie)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (282 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (197 opinii)
- 5 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (148 opinii)
- 6 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
Obwodnica Witomina: co z projektem? Problemem odwołanie od decyzji środowiskowej
Dokumentacja branżowa dla obwodnicy Witomina jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie. - Czekamy na rozstrzygnięcie - informują urzędnicy.
- Obwodnica Witomina ma połączyć ul. Chwarznieńską i Kielecką.
- Jej początek zaplanowano przed pętlą "Sosnowa", a koniec za skrzyżowaniem ul. Kieleckiej z Witomińską.
- Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej wewnątrz dzielnicy.
- Ta ostatecznie, w dużej mierze dzięki środkom z programu Polski Ład, i tak zostanie przebudowana
Obwodnica Witomina będzie mieć 2,65 km długości. Kierowcy pojadą nią dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.
Obwodnica Witomina: dokumentacja branżowa gotowa
Od lutego 2020 r. dokumentację branżową obwodnicy Witomina przygotowuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski otrzyma blisko 2 mln zł.
- Dokumentacja branżowa jest już uzgodniona - w projekcie zawarta jest droga o przekroju 2x2 wraz z ciągiem pieszo-rowerowym. Aktualnie oczekiwana jest ostateczna decyzja w sprawie uzgodnień środowiskowych - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący rady miasta.
Dokumentacja środowiskowa także została już opracowana, ale wpłynęło odwołanie, które nie pozwala na złożenie wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, które jest konieczne do wydania pozwolenia na budowę.
- Ostateczny odbiór dokumentacji nastąpi po uzyskaniu decyzji z odwołania i uzyskaniu pozwolenia na budowę - tłumaczy Jakub Ubych.
Jakie koszty obwodnicy Witomina?
W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.
Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy Parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.
1,5 roku na budowę obwodnicy Witomina
Jeszcze w lutym przedstawiciele władz Gdyni zapowiedzieli, że będą się starać o środki zewnętrzne na budowę obwodnicy Witomina.
Problem w tym, że obecnie programy dofinansowań wiążą się z koniecznością szybkich realizacji i istotne staje się posiadanie pozwolenia na budowę, którego obwodnica Witomina jeszcze nie ma.
Według zapowiedzi władz Gdyni sprzed kilku miesięcy prace budowlane mają potrwać półtora roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-15 22:41
Ta droga nic nie da, a kosztować będzie co najmniej 200 mln (28)
Nie jest problemem Witomino, ale fakt ze do centrum więcej samochodów nie wjedzie. I możecie sobie budować drogi po 3 i 4 pasy, ale to nic nie da. Za witominem na kieleckiej będzie zwężenie, a wiec za 200 mln zł korki sprzed Witomina zostaną przeniesione na Witomino na wysokość połączenia z Kielecka. Skrzyżowanie Kieleckiej ze Śląską będzie miało
Nie jest problemem Witomino, ale fakt ze do centrum więcej samochodów nie wjedzie. I możecie sobie budować drogi po 3 i 4 pasy, ale to nic nie da. Za witominem na kieleckiej będzie zwężenie, a wiec za 200 mln zł korki sprzed Witomina zostaną przeniesione na Witomino na wysokość połączenia z Kielecka. Skrzyżowanie Kieleckiej ze Śląską będzie miało taka sama przepustowość jak dzisiaj. Najwiecej stracą na tej drodze mieszkańcy Witomina. Dziś wjeżdżam oni nijako na początek tego zatoru z kierunku obwodnicy i wiczlina, po wybudowaniundrogi będą się włączali jako podporządkowani na koniec korka. A wycena 70 mln jest śmieszna, ale prawdziwe zdziwienie budzi fakt, ze nikt tej kwoty nie zweryfikował przez 3 lata. Czy były pracownik TGD nie nauczył się nic o prowadzeniu inwestycji? Srodowiskowiec, a zabrakło wyobraźni ze taka inwestycja polegnie na decyzji środowiskowej? A moze wręcz przeciwnie i taki był plan - nikt na poważnie myślał o obwodnicy Witomina i wybrali wariant rozbudowy z góry skazany na środowiskowe odwołania?
- 103 174
-
2022-07-17 15:42
po co wstawać z łóżka
skoro można się wywrócić?!
- 0 0
-
2022-07-17 00:19
Masz rację
Będą 2 korki: jeden w lesie, a drugi na Chwarznieńskiej (tych co chcą ominąć korek). Dodatkowo obok nowej obwodnicy kilka działek przytuli deweloper i wybuduje wieżowce (jak obecnie przy Małokackiej). Z drogami w Gdyni jest jak z dodrukowywaniem pieniędzy w czasie inflacji. Powstanie dróżka, to zaraz oblepią ją deweloperzy
- 4 1
-
2022-07-16 22:38
naprawde taka pogarda darzysz mieszkancow Witomina, ze chcesz aby tranzyt nadal odbywal sie przez srodek osiedla?
skandalem jest aby w 21 wieku przez srodek osiedla biegla trasa tranzytowa - rozdzielajaca osiedle na pol, trasa z duzym natezeniem ruchu tranzytowego - wieksza czesc przejsc jest bez swiatel. To sa standardy III swiata!
- 4 2
-
2022-07-16 17:54
(1)
Masz chore wyobrażenie o czyś na czym nie do końca się znasz. Zamilcz baranku.
- 0 5
-
2022-07-17 16:45
Piszesz zawsze to samo,
przy każdym temacie. Nikt ci nie powiedział, że leki trzeba brać regularnie?
- 1 0
-
2022-07-16 15:46
(4)
A wystarczyłoby zrobić darmową komunikację w mieście i połowa tych samochodów znika.
- 3 5
-
2022-07-16 16:23
Niestety, tak to nie (3)
działa. Psychologia społeczna, kod kulturowy kłaniają się. Polacy są społeczeństwem plebejskim, zakompleksionym. Posiadanie samochodu jest narodowym fetyszem, oznaką pozycji społecznej, wyrazem rzekomej wolności i życiowego sukcesu. W Gdyni nakłada się na to wiara w mit o najszczęśliwszym mieście Polski, zamieszkanym przez dynamicznych ludzi
działa. Psychologia społeczna, kod kulturowy kłaniają się. Polacy są społeczeństwem plebejskim, zakompleksionym. Posiadanie samochodu jest narodowym fetyszem, oznaką pozycji społecznej, wyrazem rzekomej wolności i życiowego sukcesu. W Gdyni nakłada się na to wiara w mit o najszczęśliwszym mieście Polski, zamieszkanym przez dynamicznych ludzi sukcesu, a tacy, jak wiadomo, trolejbusem nie jeżdżą. W Gdańsku z kolei problemem są liczni "mieszczanie z awansu", dla których mieszkanie na kredyt i auto z rejestracją GD jest namacalnym dowodem sukcesu i ostatecznego zerwania z Bartoszycami, Lidzbarkiem czy Pasłękiem. Pod tym względem, Trójmiasto jest nie do uratowania.
- 10 5
-
2022-07-16 19:19
a może autem jest po prostu wygodniej? (2)
- 5 8
-
2022-07-17 07:16
Jeśli wygodniej to w czym problem? Jedziemy i nie marudzimy, że drogi za ciasne...
- 4 0
-
2022-07-16 23:46
Nie chodzi o wygodę lecz o auto.
- 6 1
-
2022-07-16 12:24
Po dwa pasy i buspasy, To ludzie bez wizji, bez kasy, taky szajs zbudują.
- 5 1
-
2022-07-16 09:40
No nie, to nie jest prawda (3)
Po pierwsze ruch bedzie sie rozdzielal na tych co jada do Redłowa (wybiora Chwarznienską) i na tych co do centrum (obwodnica). Po drugie przyczyna korkow byl tylko pojedynczy pas ruchu na Chwarznienskiej i kilka skrzyzowan ze swiatlami czego nie bedzie na obwodnicy. Skrzyzowanie na Wezle Cegielskiej bedzie oczywisicie waskim gardlem ale o niebo mniejszym niz to na Witominie. Cena i termin realizacji tez oczywiscie nic wspolnego z rzeczywistoscia nie maja ale to inna historia...
- 22 6
-
2022-07-16 13:15
(2)
Przyczyną korków jest nadmiar samochodów a nie jakiś pojedynczy pas ruchu.
- 13 16
-
2022-07-16 13:34
Co znaczy nadmiar? (1)
Ze niby co, jeden kierowca kilka samochodów na raz prowadzi? Czy tylko wybrańcy maja mieć prawo posiadania samochodu?
- 10 11
-
2022-07-16 16:14
Miasta były budowane na dużo mniejszą ilość
- 4 0
-
2022-07-16 01:41
(3)
Przecież wiadomo, że to nie musi mieć sensu. I wiadomo też o co chodzi od czasów lotniska.
- 12 8
-
2022-07-16 10:12
Najlepiej nic nie robić (2)
- 10 4
-
2022-07-16 19:14
byleby zarobić.
- 2 0
-
2022-07-16 15:44
Najlepiej robić kółka białą farbą i ustawiać krzaczory w donicach. No i przysiadaki.
- 5 2
-
2022-07-16 00:42
bzdura - moze przejedz sie ta droga to zobaczysz jak to wyglada w szczycie - stoi wlasnie przez witomino (8)
- 30 14
-
2022-07-16 19:13
przyłączyć eksterytorialnie Witomino do Rumi i po problemie.
- 1 0
-
2022-07-16 13:14
Przejedź się obwodnicą, to zobaczysz co dają drogi które mają omijać korki :D
- 3 4
-
2022-07-16 01:42
(5)
Czytaj z uwagą. Witomino się odkorkuje, ale korek przeniesie się gdzie indziej.
- 22 24
-
2022-07-16 12:12
Niby gdzie? (2)
Węzeł Cegielskiej od strony witomina jest zawsze pusty i przejezdny. Wielkokacka tez zawsze wolna, to samo na Witominskiej. Obwodnica zrobi robote tylko ze raczej nie powstanie. To jest ulubiony kotlet Szczurka i Łucyka do ogrzewania na wybory.
- 12 4
-
2022-07-16 15:41
Jest o tym wyżej napisane. Wystarczy zacząć czytać ze zrozumieniem. Ale jak widać wiele osób ma z tym problem. Nic dziwnego, że od 25 lat w mieście jest jak jest bo właśnie tacy ludzie tłumnie chodzą na wybory i kupują kolejne ściemy.
- 4 1
-
2022-07-16 12:27
Sredni czas realizacji inwestycji w dyni to 55 lat. nie doczekam
- 7 4
-
2022-07-16 08:30
A dokładniej to do Houston (1)
- 20 12
-
2022-07-16 23:50
huston
To bydesz mioł, gdy wytną cały pork trujmiejski
- 3 3
-
2022-07-16 00:11
(8)
wystarczyłoby zrobić przy zjeździe z obwodnicy darmowy park & ride, autobusy do centrum co 5 minut i żadna obwodnica nie byłaby potrzebna
- 122 75
-
2022-12-09 15:19
I mam wsiadać do autobusu gdzie jest pełno smutnych ludzi depresji można dostać
- 1 0
-
2022-07-16 12:31
nie podniecajcie się, siwy bajerant nie wybuduje żadnej obwodnicy
- 20 1
-
2022-07-16 11:43
A co to jest park and ride
Po prostu parking? Na ile aut? Procentowo w stosunku przepustowości obwodnicy, 5000?
10 000? A ci z ludźmi jeżdżącymi na odcinku innym niż parking i centrum?- 1 1
-
2022-07-16 08:49
Tylko teoria. Nie wystarczy bo
praktyka ciągle się z nią rozmija.
- 3 2
-
2022-07-16 08:39
dobry pomysł (3)
dobry pomysł na dostarczanie zaopatrzenia autobusem
- 8 14
-
2022-07-17 00:58
Rano 99% aut
To typowe wozidu.y. Pojedyncze osoby w osobówkach.
- 9 1
-
2022-07-16 12:51
(1)
wiadomo, że rano w korku stoją tylko dostawczaki, a osobówek z samym kierowcą praktycznie nie ma :)
- 11 1
-
2022-07-17 00:56
Zwłaszcza dostawcy pizzy
- 1 0
-
2022-07-15 21:14
hmmm (9)
wszystko stanie za obwodnicą ;) w części od końca "nowej obwodnicy" do obwodnicy trójmiasta są tam z 3 skrzyżowania świateł. To nic nie zmieni.. korki będą ogromne ... inny pomysł :>
- 66 66
-
2022-07-16 11:10
Nie (1)
Korek jest przed Witominem , Kielecka, Malokacka, i przez Witomino, po minięciu domu seniora do obwodnicy jedzie się spoko, obwodnica zmieni dużo
- 9 4
-
2022-07-17 23:22
Tak, zmieni lokalizację korków...
- 2 0
-
2022-07-16 08:45
Zmieni dużo
Bo przez wąskie drogi dzielnicy mieszkaniowej nie będzie jeździło tyle samochodów. A ci co będą stać na światłach na początku Chwarzna nie będą stali dodatkowo na kilku światłach na Witominie.
- 9 3
-
2022-07-16 08:45
Szczurek trzy lata naprawiał mostek na Wiśniewskiego (4)
Teraz ja mam uwierzyć, że on jest w stanie wybudować obwodnicę??
- 17 4
-
2022-07-16 10:14
Znasz wszystkie szczegóły tej sprawy? (3)
Czy tylko piszesz dla samego pisania by jątrzyć?
- 5 4
-
2022-07-17 23:21
A ten mostek był strategicznym obiektem z tytanu? (1)
A może wysoce precyzyjnym mechanizmem wykonanym w technologii kosmicznej?! Nie QR! To była podmyta belka z betonu! Dla mnie to 3 miesiące łącznie z postępowaniem przetargowym!! Inaczej: muł i malaria!
- 1 0
-
2022-08-01 23:56
teren na ktorym znajduje sie mostek jest w zarzadzie portu
- 0 0
-
2022-07-16 12:29
dla szczurka zawsze są jakieś "szczegóły sprawy"
- 8 2
-
2022-07-15 23:30
Szczurek nie wybuduje żadnej obwodnicy
Tak mówił w poprzedniej kampani wyborczej
Gotowa w 2023 roku
Obwodnica Witomina za trzy i pół roku ma odciążyć i usprawnić ruch w zachodnich dzielnicach Gdyni, poprzez połączenie ulicy Chwarznieńskiej z Kielecką. Droga ma biec przez tereny leśne.
- To jeden ze strategicznych projektów drogowych w naszym mieście. JegoTak mówił w poprzedniej kampani wyborczej
Gotowa w 2023 roku
Obwodnica Witomina za trzy i pół roku ma odciążyć i usprawnić ruch w zachodnich dzielnicach Gdyni, poprzez połączenie ulicy Chwarznieńskiej z Kielecką. Droga ma biec przez tereny leśne.
- To jeden ze strategicznych projektów drogowych w naszym mieście. Jego głównym celem jest ograniczenie tranzytu przez Witomino, a także lepsze skomunikowanie zachodnich dzielnic Gdyni podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.- 18 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.