- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (423 opinie)
- 2 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (101 opinii)
- 3 Mała uliczka, duży problem (96 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (251 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (167 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (99 opinii)
Oceanarium w Gdańsku: jest pozwolenie, nie ma finansowania
W ostatnich dniach grudnia wydane zostało pozwolenie na budowę kompleksu Nautilus Gdańsk przy stadionie w Letnicy, którego jedną z głównych atrakcji będzie oceanarium. Prywatny inwestor wciąż rozmawia z bankami na temat finansowania wartego ok. 500 mln zł przedsięwzięcia. Środki musi sobie zapewnić do końca czerwca 2020 roku.
Pod tą nazwą kryje się kompleks Nautilus Gdańsk, którego głównymi atrakcjami będą: oceanarium z żywymi zwierzętami i roślinami występującymi m.in. w Amazonce i Oceanie Atlantyckim oraz egzotyczna laguna składająca się z dziewięciu basenów, tropikalnej roślinności i liczącej 400 m kw. plaży z dostępem do wody.
Rozmowy o finansowaniu trwają
Jednak samo pozwolenie na budowę nie oznacza jeszcze rozpoczęcia prac. Inwestor musi pozyskać finansowanie dla całego przedsięwzięcia, które już jakiś czas temu było szacowane na 450-500 mln zł. Z tego ok. 60 mln zł mają stanowić środki własne spółki.
- Nie chcemy dziś spekulować na temat kosztów przedsięwzięcia. Jesteśmy w trakcie rozmów o finansowaniu inwestycji - mówi Anna Guzik z PFI.
Problem w tym, że negocjacje z bankami trwają już ok. dwóch lat. W pewnym momencie PFI wyszło nawet z propozycją, żeby to miejska spółka Arena Gdańsk, z którą zawiązane zostało partnerstwo publiczno-prywatne, została gwarantem kredytów bankowych.
- Nie wyraziliśmy na to zgody - zastrzega Rafał Mańkus, prezes Areny Gdańsk. - Na razie spokojnie czekamy. Inwestor ma czas do 30 czerwca 2020 roku, aby pozyskać niezbędne środki na realizację.
Najpierw oceanarium, potem baseny i plaża
Kompleks Nautilus Gdańsk będzie jednym budynkiem o długości ok. 300 m i powierzchni ok. 60 tys. m kw., ale jego realizacja zostanie podzielona na dwa etapy. W pierwszej części znajdzie się oceanarium, a w drugiej hotel i egzotyczna laguna.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa pierwszego etapu powinna ruszyć w drugiej połowie roku i potrwać dwa lata.
Inwestor zakłada, że cały kompleks odwiedzi rocznie ok. 2,5 mln osób.
Salony samochodowe przy stadionie i oceanarium
Warto dodać, że w sąsiedztwie stadionu i planowanego oceanarium, na terenie po Mostostalu Gdańsk, powstaną salony samochodowe. Obecnie grunty należą do dilera Plichta, który w październiku złożył do miasta wniosek o pozwolenie na budowę "zespołu salonów samochodowych".
Opinie (354) 8 zablokowanych
-
2020-01-03 09:32
Opinia wyróżniona
(49)
Ogromny sukces Afrykarium we Wrocławiu pokazuje jak bardzo potrzebny jest taki obiekt na północy kraju, gdzie nie ma parku rozrywki, term i.t.p. Dziwię się bankom bo we wspomnianym Wrocławiu to żyła złota!!! Byłem 3 razy i za każdym Afrykarium robi duże wrażenie.
- 258 65
-
2020-01-04 08:16
Ale my już mamy plażę
Piękną, prawdziwą i prawdziwe morze.
- 0 0
-
2020-01-03 19:20
To ty się dalej dziw bankom ale do bankowości to się nie pchaj bo nie masz o niej zielonego pojęcia.
- 0 1
-
2020-01-03 16:00
A miało być tak pięknie ,wywiady ,autografy ...pełne kieszenie
Co niektórzy chyba nie doczekają tej chwili.Wszystkie te budowy w Polsce spóżniają się o miesiące a taka duża budowa pewnie będzie opóżniona o rok,dwa..........a tak chciałem się w czymś takim popluskać bo przy naszych wielkich zarobkach w wysok 3 ojro za godzinę ciężkiej pracy nigdy nie było mnie stać wyjechać do ciepłych krajów.A miała być
Co niektórzy chyba nie doczekają tej chwili.Wszystkie te budowy w Polsce spóżniają się o miesiące a taka duża budowa pewnie będzie opóżniona o rok,dwa..........a tak chciałem się w czymś takim popluskać bo przy naszych wielkich zarobkach w wysok 3 ojro za godzinę ciężkiej pracy nigdy nie było mnie stać wyjechać do ciepłych krajów.A miała być Japonia i Irlandia obiecywał taki z wąsem i taki rudawy....potem napoleon i pinokio też obiecywali że doganiamy Niemców i że Polacy masowo będą wracać z Angli i Irlandi,no i .....minęło 30 lat i dogoniliśmy ale Bangladesz.
- 8 2
-
2020-01-03 15:40
No właśnie
Chyba jeszcze kredytów na Afrykarium nie spłacili a już chcą się zadlużać na następnego giganta... Nic dziwnego, że banki wstrzemięźliwe w ocenie ryzyka kredytowego
- 7 1
-
2020-01-03 13:01
Leming naturalnie nie pamieta przekretu z halą brzegową i jej kompleksem wypoczynkowym
- 7 1
-
2020-01-03 12:21
A mnie nie dziwi naczelny wazeliniarz władz miasta który zawsze ma posty wyróznione
I każdy przekręt wychwala.
- 10 0
-
2020-01-03 12:00
W Redzie się udało, w Gdańsku się nie uda! (1)
- 7 3
-
2020-01-04 20:10
Reda to wiocha a sam obiekt to popierdółka.
- 2 0
-
2020-01-03 11:47
Realnie to będzie 1-1,5 mln ale i tak będzie się opłacać.Oceanarium w Gdyni ma 50 lat, stoi sobie i nie jest deficytowe. Fachowcy od prowadzenia i hodowli będą mieli prace na miejscu i w dwóch obiektach
- 5 3
-
2020-01-03 11:31
(2)
Praga...wiem że inna skala...2 mln mieszkańcow......7 mln turystów.....ZOO.....wcale nie blisko a jedno z najczęściej odwiedzanych w Europie.
Turyści nie jeżdżą do Pragi odwiedzić ZOO ale jest dodatkową niezwykłą atrakcją- 10 2
-
2020-01-03 11:38
Praga nie ma 2 milionów mieszkańców , a 1,3 miliona więc nie kłam i nie zawyżaj liczby mieszkańców (1)
- 5 5
-
2020-01-03 12:03
Tak Praga ma oficjalnie mniej mieszkańcow, Warszawa też, przyjezdnych mieszkających jest b. dużo
- 4 2
-
2020-01-03 11:16
(1)
W oliwskim zoo od " malucha" byłem kilkadziesiąt razy. Takie atrakcje należycie prowadzone, z dbałością sprawdzają się.
- 12 2
-
2020-01-04 08:35
Rodzina za kratkami?
- 1 2
-
2020-01-03 11:00
(1)
Afrykarium na laikach robi jedynie wrażenie, od kuchni powiem że to skarbonka bez dna prowadzona przez "fachowców". Słaba opieka i marny poziom wiedzy skutkuje wysoką umieralnością zwierząt, a wiadomo morszczyzna tania do wymiany nie jest. Dwa to koszty prądu(będą rosły) soli, suplementów, pożywienia itp. Widziałem stan ryb, umieralnia i tyle.
- 20 5
-
2020-01-03 15:51
Dokładnie, powiedzmy nie dręczeniu zwierząt
- 8 1
-
2020-01-03 10:20
(3)
W opiniach pojawiła się uwaga że lokalizacja oceanarium powinna znajdować się w Nowym/ Młodym mieście na terenach postoczniowych. TAK. Będąc w topowym oceanarium w Lizbonie wychodziłem jako ostatni..została mi jeszcze duża część do zobaczenia. I tak to powinno byś zrobione. Ciągle mam w pamięci że nie zobaczyłem wszystkiego i że chcę tam wrócić. To jest biznesowy pewniak
- 12 6
-
2020-01-03 21:30
Nie przekonałeś mnie. A co gorsza, nie przekonałem banków :)
- 1 0
-
2020-01-03 10:30
Co tym tam robiłeś? Tam wystarczy parę godzin. (1)
- 7 5
-
2020-01-03 15:49
Szukał pokemonów
- 13 0
-
2020-01-03 10:13
wszystko coraz droższe
dlaczego rząd nie zwiększy 500+? Mamy wszyscy dziadować?
- 9 24
-
2020-01-03 10:11
(7)
Tak, ale to Wtocław. Wyobraźnia urzędników w Gdańsku kończy się na pisuarach dla psów. Oceanarium to nie " misiowy" projekt. No ale cóż każdy ma takiego King Konga na jakiego zasługuje..."Miasto Gdańsk Miastem Nie Da Się". Wiem że turyści zachwyceni są architekturą Muzeum ii wś, esc, a nawet zdemolowaną architektonicznie Wyspą Spichrzów. Oceanarium to naprawdę dopełnienie smuty i pustyni ofertowej między pażdziernikiem a marcem
- 20 20
-
2020-01-03 13:22
Racja Polacy kochają brzydotę architektoniczną. (6)
Wyspa Spichrzów zdewastowała klimat starego Gdańska
- 17 9
-
2020-01-04 20:08
Bo ruiny straszące 70 lat były lepsze. W tej krytyce może trochę umiaru?
- 1 1
-
2020-01-03 19:01
(4)
Widziałeś wyspę spichrzow przed 2008 rokiem? O jakiej dewastacji mówisz? To była ruina, wielka dziura, szambo i syf. Jaki klimat? Dla dzieciaków, które na budach chlały? Czy dla narkomanów?
- 13 7
-
2020-01-05 14:43
Tourist
Nie odróżniasz pospolitego bałaganu od brzydoty architektonicznej.
- 0 0
-
2020-01-03 21:29
No to teraz jest podobnie, tylko, że za kasę i wnowoczesnych sidingach. Stracona szansa. (2)
- 5 5
-
2020-01-03 21:47
(1)
Poszukaj zdjęć, a nawet filmów tej wspaniałej Wyspy Spichrzów z roku 1940 to zobaczysz, że pomimo niezbyt udanej architektonicznie obecnej zabudowy prezentuje się ona świetnie. W 1940r było to zwykle nabrzeże portowe z magazynami.
- 5 7
-
2020-01-04 10:05
Trzeba było obejrzeć wystawę dot. zagospodarowania Wyspy Spichrzów.
Odbyła się lata temu w Kościele Mariackim było wiele pracowni architektonicznych z Niemiec i Polski. Gdybyś ją obejrzał nie pisał byś teraz takich bzdur, że obecnie wyspa prezentuje się świetnie.
- 5 2
-
2020-01-03 10:02
Wszystko się zgadza.
Ale,
1. Afrykanarium jest obiektem wyjątkowym w skali kraju i pewnie w Europie jest takich niewiele.
2. Położone jest w zoo, które o bez niego przyciągało tysiące ludzi rocznie.
3. Nie ma przy nim hotelu, spa, afrykańskiej plaży itp dodatków.
4. Nie jest projektem biznesowym, a tylko jednym z obiektów zoo,
Ale,
1. Afrykanarium jest obiektem wyjątkowym w skali kraju i pewnie w Europie jest takich niewiele.
2. Położone jest w zoo, które o bez niego przyciągało tysiące ludzi rocznie.
3. Nie ma przy nim hotelu, spa, afrykańskiej plaży itp dodatków.
4. Nie jest projektem biznesowym, a tylko jednym z obiektów zoo,
Projekt w Letnicy chyba wymaga dopracowania (lub daleko idących modyfikacji - włączając lokalizację) zanim banki wyłożą na niego pieniądze. W obecnym kształcie nie widzę szans na finansowanie.- 34 3
-
2020-01-03 09:51
ile kosztowało tam? (18)
jakie zyski?
- 16 6
-
2020-01-05 21:30
Afrykarium kosztowało 300mln budowane wiele lat temu w innych realiach cenowych.
Aktualnie rocznie mają około 1mln 600tys zwiedzających (nie licząc pierwszych dwóch lat, w pierwszym roku mniej zaś w drugim znacznie więcej). W 2020 przebiją 10mln.- 0 0
-
2020-01-03 10:59
(4)
10 minut w sieci o to kilka szczegółów, które trudno było znaleźć autorowi:
1. Koszt budowy:
Afrykarium 220 mln zł
Oceanarium planowane 500 mln
2. Liczba odwiedzających:
Zoo Wrocław 1,6 mln (i zaczyna delikatnie spadać r/r)
Oceanarium planowane 2,5 mln
3. Cena biletu
10 minut w sieci o to kilka szczegółów, które trudno było znaleźć autorowi:
1. Koszt budowy:
Afrykarium 220 mln zł
Oceanarium planowane 500 mln
2. Liczba odwiedzających:
Zoo Wrocław 1,6 mln (i zaczyna delikatnie spadać r/r)
Oceanarium planowane 2,5 mln
3. Cena biletu
Zoo Wrocław normalny 50 zł
Oceanarium - ? (100?)
4. Liczba turystów
Wrocław 5 mln
Gdańsk 3 mln
5. Do tego PFI kolęduje po innych miastach z tym samym projektem- 30 5
-
2020-01-03 13:25
(1)
Z każdym rokiem tego typu inwestycje i nie tylko będą droższe. Szkoda, że zanizyłeś zyski i frekwencję (pewnie celowo). Bilety są tańsze!!! I na koniec skąd wiesz w jakiej cenie będą bilety w Gdańsku?! Nie siej propagandy!
- 6 10
-
2020-01-03 14:50
wiemy bo znamy podwyżki za śmieci
- 13 3
-
2020-01-03 13:19
Tylko, że w cenie biletu do Afrykanarium jest też wrocławskie ZOO.
- 16 1
-
2020-01-03 12:32
Muzeum II WŚ w Gdańsku było planowane na 250 mln
skończyło się na 450 mln plus dotacja na start jakies 30 mln i w kolejnych latach tez.
Tak więc chyba banki wiedzą, że na 500 mln zł się nie skończy.
Zoo we Wroclawiu odwiedzalo 600 tys rocznie przed otwarciem Afrykanarium, ktore podbilo więc o ok 1 mln rocznie. Zoo w Gdansku odwiedza ok 500 tys rocznie.
Aleskończyło się na 450 mln plus dotacja na start jakies 30 mln i w kolejnych latach tez.
Tak więc chyba banki wiedzą, że na 500 mln zł się nie skończy.
Zoo we Wroclawiu odwiedzalo 600 tys rocznie przed otwarciem Afrykanarium, ktore podbilo więc o ok 1 mln rocznie. Zoo w Gdansku odwiedza ok 500 tys rocznie.
Ale PFI niech kolęduje. Jak miasto miałoby wyłożyć pół miliarda zł lub więcej, to lepiej bez pośrednika - zyski wtedy będą dla miasta, czyż nie? A tymczasem zacząłbym sie zastanawiać nad gospodarnością/finansami stadionu w Letnicy i ECS... Nie możnaby na 0zł chociaż z nimi wyjść?- 19 2
-
2020-01-03 10:31
(8)
Zyski finansowe dla miasta są oczywiste . Za wstęp zarabia właściciel Afrykarium .Tylko nie bierzesz pod uwagę zysków dla miasta (podatki ). Zarabiają na turystach hotelarze,restauratorzy ,sprzedawcy pamiątek i sami gdańszczanie w postaci w/w podatków .Nie mówiąc o samej atrakcji.
- 16 16
-
2020-01-05 14:29
Zyski dla gdańszczan? Jakie zyski? Nadal spłacamy stadion. (1)
gd2020
- 1 0
-
2020-01-06 20:52
Spuscizna po budyniu...
Zeby sie rudy troszke lepiej czul...
- 0 0
-
2020-01-04 04:39
To może niech się hotelarze, restauratorzy i sprzedawcy pamiątek na to zrzucą?
Jest całkiem spora grupa osób, która ma gdzieś turystów.- 4 1
-
2020-01-03 10:57
ale nadal nie otrzymałem odpowiedzi ile tam to kosztowalo (4)
i jakie zyski przynosi. jeśli tam kosztowało to 3 razy mniej (!) niż to co ma być tutaj to słabo widze zyski. to kto ma dopłacać? banki policzyły i widzą deficyt a nie zyski...
btw, piszesz o ściąganiu turystów tak, jakby już Gdańsk ich nie ściągał odpowiednio dużo...
a co do plaży tropikalnej, to właśnie otwiera się zaraz pod Warszawą Park of Poland i to w Gdańsku tego nie przebije...- 17 10
-
2020-01-03 22:09
Jeśli cię to interesuje, to sobie wpisz w google, a nie jojczysz.
- 0 1
-
2020-01-03 13:17
Właśnie dlatego banki liczą pieniądze. (2)
To, że mamy doskonałe położenie (turyści ze Szwecji, Dani, Rosji) wcale nie musi oznaczać, że projekt będzie przynosił zyski. Brak dobrego biznes planu oznacza zazwyczaj stratę wystarczy spojrzeć na Stadion Energa Arenę aby zrozumieć, że chęci i reklama to nie wszystko.
- 22 2
-
2020-01-03 18:22
Nie masz pojęcia o biznesie (1)
- 3 10
-
2020-01-06 20:51
Piniendzy po prostu nie ma i nie bedzie
Grecki scenariusz
- 0 0
-
2020-01-03 10:25
(2)
sprzedamy rydwan to na taki obiekt starczy i nawet trochę zostanie
- 29 14
-
2020-01-03 12:05
Lepszy rydwan malowany niż Matołusz zakłamany ! (1)
- 17 34
-
2020-01-03 12:36
kup małpkę i 2 cole
na 6 kruli
- 22 7
-
2020-01-03 08:24
Opinia wyróżniona
Chyba to nie ma sensu. (18)
Pomysł wrzucenia tylu funkcji do jednego worka chyba jest chybiony, i oceanarium i spa i baseny i hotel. Czy to przyciągnie wystarczającą liczbę ludzi do Letnicy? Wątpię bo żaden z elementów tego zespołu nie będzie wyjątkowy. Oceanaria zazwyczaj buduję się w miejscach tłumnie odwiedzanych przez turystów, (często przy portach) a Letnica takim
Pomysł wrzucenia tylu funkcji do jednego worka chyba jest chybiony, i oceanarium i spa i baseny i hotel. Czy to przyciągnie wystarczającą liczbę ludzi do Letnicy? Wątpię bo żaden z elementów tego zespołu nie będzie wyjątkowy. Oceanaria zazwyczaj buduję się w miejscach tłumnie odwiedzanych przez turystów, (często przy portach) a Letnica takim miejscem nie jest. Władze trójmiejskich miast powinny połączyć wysiłki na modernizacji gdyńskiego akwarium. Ten obiekt to dramat. Po prawdziwej modernizacji mógłby być perłą w koronie trójmiejskich atrakcji. Jednocześnie na miarę możliwości. Świetnym przykładem jest Ozeaneum w zaledwie 60 tysięcznym Stralsundzie. Wyobrażacie sobie coś podobnego w Gdyni. Ja jak najbardziej.
- 123 258
-
2020-01-03 09:07
Opinia wyróżniona
(5)
Absolutnie tak To powinno być oceanarium na światowym poziome. Misz masz w postaci dodatkowego horelu, aquaparku/ miało być też centrum zdrowia i centrum handlowe/ to głupota
Poza tym umiejscowienie obiektu w Letnicy pokaże miasto z dobrej strony... może ktoś wpadnie na pomysł spaceru od mola w Brzeźnie do Sopotu w sezonie. Gdańsk to nie tylko Nie czepiając się nomenklatury starówka- 94 55
-
2020-01-04 22:40
To właśnie idea połącznia
Wszystkich funku czyni ten obiekt ekonomicznym
- 0 0
-
2020-01-03 13:03
Jak ty tam bedziesz w akwarium jako okaz to zgoda.
- 6 0
-
2020-01-03 11:26
Zwierzęta w niewoli, super pomysł!! (2)
Ludzie są beznadziejni..
- 7 8
-
2020-01-04 11:11
Również zupełnie nie rozumiem tego pomysłu, tyle się mówi o ochronie zwierząt a tu przytulimy parę rybek i wsadzimy do słoiczka, masakra. Jestem przeciwny. Nie wspomnę o tym, że brak infrastruktury i będzie to najbardziej zakorkowane miejsce... ale o tym cicho sza... nawet zrezygnowali z SKM w tym rejonie:(
- 3 1
-
2020-01-04 10:09
Władze Gdańska mówią o ekologii i szacunku do zwierząt a godzą się na budowę oceanarium. Hipokryzja.
- 4 1
-
2020-01-03 23:32
mylisz się, to ma sens (1)
Tłum musi coś przyciągnąć, i to będzie taki obiekt. mieszkam na zaspie, rzadko bywam w letnicy, bo po co, ale na taki basen będę chodził z rodziną co tydzień, zamiast jeżdżenia do sopotu czy redy. Do aqua w redzie walą tłumy, a to zad*pie i godzina jazdy.
Nie ma wątpliwości że to się szybko zwróci i dzięki mieszkańcom i turystom- 3 3
-
2020-01-04 10:31
Nigdy się nie zwróci.
Pobożne bajki.
- 4 2
-
2020-01-03 22:04
Megalomania jest ostatnio w modzie.
Pół miliarda...najlepiej, żeby miasto poręczyło. To może znowu Turek jest inwestorem, ten od toru Formuły 1 w Białej Podlasce?
- 4 0
-
2020-01-03 16:09
(1)
A może ktoś podpowie ile kosztuje tam bilet wstępu w tym stralsundzie do tego oceanarium,bo chętnie bym się wybrała z rodziną ,bo w Gdańsku się chyba nie doczekam.
- 4 0
-
2020-01-03 18:05
Ozeanum.de
Dorosli 17eur, dzieci 7eur.
- 2 0
-
2020-01-03 13:33
Stralsund moze i maly
Ale to miasto prowadzi wprost na rugie, gdzie co roku przyjezdza naprawde sporo turystow. To jedyne w miare normalne "miasto" na wjezdzie/wyjezdzie z tej wyspy.
- 1 1
-
2020-01-03 12:02
Gdańsk jest tłumnie odwiedzany przez turystów, Letnica nie jest bo w chwili obecnej nie istnieją ku temu powody. Własnie takie oceanarium w tym miejscu to bardzo dobre rozwiązanie. Dobra komunikacja, są tramwaje jest autobus można uruchomić w końcu na stałe połączenie SKM. Blisko do różnego rodzaju hoteli, campingów nad zatoką oraz innych atrakcji
Gdańsk jest tłumnie odwiedzany przez turystów, Letnica nie jest bo w chwili obecnej nie istnieją ku temu powody. Własnie takie oceanarium w tym miejscu to bardzo dobre rozwiązanie. Dobra komunikacja, są tramwaje jest autobus można uruchomić w końcu na stałe połączenie SKM. Blisko do różnego rodzaju hoteli, campingów nad zatoką oraz innych atrakcji turystycznych Wystarczy spojrzeć na Tropical Island w Berlinie. który nie leży nad morzem, ba nawet nie leży tak blisko centrum miasta jak obiekt który ma powstać w Letnicy. a jest oblegany tłumnie nie tylko przez Niemców ale także całą Europe.
- 9 3
-
2020-01-03 08:50
(4)
Ale w Stralsundzie wiedzą czym jest turystyka i jak z niej korzystac.
U nas co drugi urzędnik to funkcjonalny analfabeta, co drugi biznesman to janusz, a prawie każdy klient to roszczeniowa maruda.
Nic od siebie, tylko daj i daj.- 22 7
-
2020-01-03 10:47
Ale z ciebie maruda
- 6 2
-
2020-01-03 09:13
Ja płacę to ja Wymagam. Nie ma nic za darmo, nawet jak chcesz... (2)
... dostać po twarzy to musisz na to zapracować...
- 7 5
-
2020-01-03 09:57
g*wno płacisz biedaku ponury
- 0 8
-
2020-01-03 09:27
Ha ha
Mozesz wymagać tylko tego, czego dotyczy umowa. Coraz więcej klientów tego nie rozumie.
- 7 0
Wszystkie opinie
-
2020-01-03 07:02
Hmmmm (20)
Dlaczego nie przewidzieli miejsca na stację hyperloopa w podziemiach?
Stacja hyperloopa Gdańsk Stadion jest koniecznością i prędzej czy później powstanie.
Projektując obecnie stację zaoszczędzimy sobie w przyszłości wielu utrudnień i wydatków.- 82 22
-
2020-01-03 07:26
Co to je (3)
ta stajcja hopa lopa? Rozwiń myśl a nie od rana zagadki, co to szkoła czy jaki uniwerek??
- 15 3
-
2020-01-03 07:55
500 milionow kredytu?
- 6 0
-
2020-01-03 09:24
Rany boskie, w Google sobie sprawdź, 21 wiek mamy....
- 8 6
-
2020-01-03 16:00
Hyper Loop
Kolej próżniowa, połączenie transportu kolejowego i lotniczego, mega prędkość ...heee czyli bajki dla dorosłych
- 5 0
-
2020-01-03 07:32
O czym marzysz.. (2)
Tutaj nawet SKM ma najstarsze składy w Polsce. Jeżdżący skansen. A Ty z hyperloopem tutaj :-)
- 35 2
-
2020-01-03 08:28
U nas zamontuja hyperloopa gdy bedzie mozna kupic 50 letnie pociagi do tego
- 15 1
-
2020-01-03 10:55
SKM należy do PKP
- 3 7
-
2020-01-03 07:54
Bez sensu (9)
Budowanie na kredyt , nie spina się
- 16 3
-
2020-01-03 08:16
Każda złotówka kosztuje 1,70 złotych ... (8)
Megalomania czy przymus zgodny z testamentem?
- 14 2
-
2020-01-03 08:47
Na starcie wychodzi już 850 milinów (7)
Później upadłość i miasto przejmuje a kredyty spłacają gdańszczanie z podatków ?
- 23 2
-
2020-01-03 09:05
(2)
Wariant słupski. Tam też heca z aquaparkiem. Nawet Robert nie dał rady.
- 14 1
-
2020-01-03 09:07
Żaden Bank nie da kasy na taką wtopę (1)
Chyba że miasto poręczy, ale jest na minusie więc nie sądzę
- 14 0
-
2020-01-03 16:02
Byłoby na głowę upadło
- 3 0
-
2020-01-03 09:06
Tak jak spłacamy stadion w Letnicy (2)
20 milionów rocznie ?
- 18 1
-
2020-01-03 09:16
przypomnij sobie scenę z " Misia" (1)
im więcej miś kosztuje ........
- 14 1
-
2020-01-03 09:51
10% to 10%
- 2 0
-
2020-01-03 13:26
Takie MEVO razy xxxx
- 10 0
-
2020-01-03 08:31
I teleporter, nie zapominaj o teleporterze!
- 6 0
-
2020-01-03 08:42
czy alkoentuzjasta wie co to hyperloop? (1)
bo wygląda na to, że napisał o czymś o czym nie ma zielonego nawet pojęcia.
gdzie widzi on następne stacje?
jedna stacja w podziemiach aquaparku w Letniewie nic nie da- 3 4
-
2020-01-03 08:48
a ten minus to za co ? następny co czytać nie potrafi ?
- 1 3
-
2020-01-03 07:03
(15)
Aquapark z plażą jest w Redzie.
- 71 96
-
2020-01-03 07:22
Plaża składa się z piasku (1)
- 10 0
-
2020-01-03 08:17
Aquapark w Sopocie niewypał
- 15 3
-
2020-01-03 07:24
A gdzie jest Reda? (3)
- 24 7
-
2020-01-03 10:27
Reda to 25 tysięczne miasto 6 km za Gdynią analfabeto geograficzny
- 10 10
-
2020-01-03 12:27
Tam gdzie jest aquapark, którego w Gdańsku nigdy nie było hahah
- 6 3
-
2020-01-05 20:53
On miał na myśli Bredę
- 0 0
-
2020-01-03 07:46
(2)
a tam dalej trzeba koczować w namiocie dzień wcześniej, żeby wejść do środka? Byłem w ub. roku... 1h czekałem żeby te niby rekiny zobaczyć. Nie polecam.
- 17 5
-
2020-01-03 08:33
nie ma tam kolejek
- 6 7
-
2020-01-03 09:18
To z tego...
- 1 0
-
2020-01-03 08:17
Nikt nie da w Banku takiej kasy
Miasto leży nad Zatoką
- 6 2
-
2020-01-03 08:54
W Berlinie też jest co z tego?
- 2 1
-
2020-01-03 08:57
Co z tego?
- 1 0
-
2020-01-03 09:34
Chyba nie byłeś we Wrocławiu. To coś w Redzie to jest popierdółka w porównaniu z innymi obiektami w Polsce
- 5 1
-
2020-01-03 12:26
Tylko
Tylko to Reda 40km od letnicy
- 1 0
-
2020-01-03 13:42
Ta, sven mieszka zaraz obok, tuż przy torach. Dlatego z głową problemy
- 1 0
-
2020-01-03 07:04
Mieszane uczucia (6)
Ladne, ale sparaliżuje to tę część miasta i quasi obwodnice dookoła
- 45 113
-
2020-01-03 07:49
to będzie paraliż drogi na Przymorze (Czarny Dwór), nowo budowanej Letnicy i całego Nowego Portu i Brzeźna. Najpierw drogi szanowne Urzędasy!!!
- 12 10
-
2020-01-03 17:20
(4)
Mozg sparalizuje. Przeciez tam odbywaja sie koncerty na 30tys luda.(i mecze na 8-11)
- 0 0
-
2020-01-03 20:02
(3)
Koncert raz na dwa lata... Mecze raz albo dwa razy na miesiąc. Tu ruch będzie większy od otwarcia do zamknięcia. Już teraz większość dróg w stronę Przymorzu i ronda jest zapchana
- 4 0
-
2020-01-03 20:58
(2)
No ale czy podczas koncertu odczuwasz paraliż? Bo do oceanarium na raz nie wejdzie 30tys
- 1 2
-
2020-01-03 21:55
Zakładając ich liczby to będzie gesto (1)
2,5 mln ludzi rocznie = około 6500 średnio dziennie. Przy czym rozkład będzie taki że będą dni całkowicie zamknięte, będą dni po 1000 wejść, ale w sezonie to i że 20 000. Na pewno dojadą tam Mevo albo SKM
- 3 0
-
2020-01-04 22:32
Mevo i skm a to dobry żart haha
- 1 0
-
2020-01-03 07:05
(4)
Budowac. Chce tam pracowac z rekinami.
- 64 34
-
2020-01-03 10:16
Tyle że...
ja tam widzę więcej asynergii niż synergii... coś ściemniająca ta koncepcja była.
- 4 1
-
2020-01-03 12:29
(1)
Zobaczycie to oceanarium jak świnia niebo.
- 6 0
-
2020-01-03 13:08
Siodło chyba...
- 2 3
-
2020-01-04 10:13
Ja wolę rekiny biznesu.
- 1 0
-
2020-01-03 07:06
Oby jak najszybciej ruszyła budowa (2)
Super sprawa z tym oceanarium! No ale dilerów samochodowych koło stadionu raczej nie potrzeba znalazło by się wiele bardziej użytecznych obiektów niż kolejny salon samochodowy
- 155 40
-
2020-01-03 12:25
Np obiekty sportowe dla młodzieży i dzieci. Szkółka Lechii itd.
- 5 1
-
2020-01-03 13:04
Nie,nie,nie.
Jesteście bezdusznymi ludźmi bez sumienia.
- 3 0
-
2020-01-03 07:06
Hahaha partnerstwo prywatno-publiczne... (9)
Ale jak to nie ma finansowania? Przecież takie super na papierze i co, banki nie wierzą w biznesplan? Czy miało być jak z MEVO - wyprowadzenie milionów z kasy miasta a potem upadek spółki?
- 174 31
-
2020-01-03 09:08
Jakie konketnie środki wyprowadzono na Mevo? (3)
Gwarancja bankowa odzyskana itp.
- 3 18
-
2020-01-03 09:32
Nie ściemniaj! O przelewie na blisko 10 mln zł opinia publiczna dowiedziała się po fakcie (2)
Szum medialny podniósł się gdy mial byc kolejny przelew. Ze względu na nagłosnienie sprawy do niego nie doszło - i MEVO zwinęło się szybciej niż zakładano.
A gwarancja to tylko 4 mln zł. Zostaliśmy ze złomem jak Himilshbach z angielskim:
(tekst sprzed 2 m-cy: "Do tej pory OMGGS zapłaciła spółce NB Tricity 9,76 mln zł. Wartość stacji rowerowych to ok. 3,9 mln zł, rowerów - ok. 3,6 mln zł, a systemu IT - Ok. 650 tys. Wystąpiliśmy też do banku obsługującego NB Tricity o przelanie na nasze konto ponad 4 mln zł gwarancji bankowej. "
Kasy użytkownikom (w tym mi) nie zwrócono!- 25 1
-
2020-01-03 10:26
to złoż wniosek (1)
mi zwrócili po kilku tygodniach
- 3 9
-
2020-01-03 10:59
kto zwrócił? MEVO upadło czyli podatnicy ci zwrócili?
- 12 0
-
2020-01-03 09:19
(2)
Chore wiadomości z TVPiS
- 4 15
-
2020-01-03 09:55
współczuję... tak dzień w dzień wszystko ci się kojarzy...
ja bym radził udać się do lekarza...
- 11 2
-
2020-01-03 11:19
trójmiasto.pl to TVPiS? Zmień dopalacze.
- 3 6
-
2020-01-03 12:22
koelny przekret jak z Mevo i bedzie identycznie (1)
- 10 2
-
2020-01-03 15:41
Nie będzie identycznie bo oceanarium nie powstanie, bajki dla upośledzonych dzieci.
- 7 0
-
2020-01-03 07:06
podzieli los zagospodarowania okolic mola w brzeźnie (2)
czyli nie powstanie nigdy..
- 103 23
-
2020-01-03 09:03
wcale mnie to nie zdziwi (1)
skoro wizualizacje tworzy dla nich 10latek w Paint-cie
- 10 2
-
2020-01-03 12:47
Molo jest przecież na Zaspie, zaraz obok szpitala...
- 2 5
-
2020-01-03 07:07
(1)
Bardziej mini-plażyczka a nie plaża.
- 72 12
-
2020-01-03 17:25
Lepiej zbudować stok narciarski jak w Dubaju pod dachem. Przy braku zimy atrakcja jak sie patrzy. I pingwinarium
- 1 0
-
2020-01-03 07:10
Paranoja z tymi bankami (6)
Ja z mężem dopiero po 28 miesiącach dostaliśmy kredyt w banku.
- 23 75
-
2020-01-03 07:51
widać macie słabą zdolność.
- 33 0
-
2020-01-03 08:10
(1)
Słabego doradce fiansowego miałas
- 14 1
-
2020-01-03 08:24
doradca finansowy ?
po szkole powszechnej temat zaciągnięcia kredytu powinno się ogarnąć
- 13 5
-
2020-01-03 09:04
trzeba było iść do pracy szybciej
Trzeba było się szybciej ruszyć do pracy, a nie życie na poziomie z 500+, tylko żuberki z biedry i czerwone vice roye :)
- 9 18
-
2020-01-03 12:50
:)
Dobre i po 28 miesiącach:) ja nie dostanę nigdy ,bo nie splacalam chwilowek i nie mam zdolności kredytowej . Ale liczę na mieszkanie socjalne, bo jestem samotna mama z 500 + i kosiniakowym, nigdy nie pracowałam;)
- 6 4
-
2020-01-04 12:11
Na oceanarium ?
.
- 1 1
-
2020-01-03 07:14
salony samochodowe (10)
no, nie, jakby za mało ich było jeszcze
- 115 20
-
2020-01-03 07:28
Plichta kupił teren i może sobie tam budować (4)
Na co pozwala mu miejscowy plan. Jego pieniądze jego sprawa. Masz o to ból D?
- 20 10
-
2020-01-03 07:45
(1)
mam taki ból, że miejsce salonów samochodowych użytecznej dla garstki mieszkańców jest właśnie za obwodnicą a nie w centrum miasta z potencjałem na inne ciekawsze inwestycje. Fakt jest jednak taki, że wszystko wskazuje na to, że teren został kupiony legalnie, więc pozostaje ponarzekać.
- 33 3
-
2020-01-03 22:03
to nie centrum miasta, tylko tereny przemysłowe
trzeba było kupować jak syndyk Mostostalu sprzedawał, nie było by tego bólu
- 2 1
-
2020-01-03 07:57
tam tez będzie miał salon?
- 4 0
-
2020-01-03 21:21
Jasne. Że plany zagospodarowania robią taką wieś :)
- 1 0
-
2020-01-03 09:58
czekam na komentarze (4)
gdzie padnie argument ze salony powinny byc za obwodnica itd.
jak kupujesz auto raz na 10 lat to zgoda - ale jezeli serwisujesz je tam potem to jest dramat, zostaw auto za obdownica i sprobuj wrocic do centrum.... najblizszy autobus 2 km dalej, czestotliwosc co godzine,- 8 12
-
2020-01-03 10:15
(2)
oczywiście że za obwodnicę. A gdzie indziej?! Jak często musisz jeżdzić do serwisu to zmień markę albo przesiądź się na stałe na komunikację miejską.
- 11 4
-
2020-01-03 11:34
lol
to argument w stylu jedz, cwicz, unikaj stresu i badz zdrowy.... nie jestes zdrowy.... to zmien styl zycia..... nie mam nic przeciwko lokalizacji za obwodnica ale salony czesto stoja w szczerym polu bez jakiejkolwiek komunikacji
- 5 0
-
2020-01-03 14:58
Chcesz serwisować, nic nie przeszkadza, abyś wziął auto zastępcze, więc teren za obwodnicą jak najbardziej
- 6 1
-
2020-01-03 10:31
czyj to problem? kupuj taki samochód co się nie psuje. Acha, nie ma takiego? właśnie o to teraz chodzi - samochody mają się psuć aby firma na serwisie zarabiała inteligenci
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.