Fakty i opinie

Od 1 lutego więcej za przejazd SKM. Dojdzie bilet przez komórkę

Za przejazd SKM-ką ponownie zapłacimy więcej. Ostatnia podwyżka była wprowadzona 1 marca ub. r.
Za przejazd SKM-ką ponownie zapłacimy więcej. Ostatnia podwyżka była wprowadzona 1 marca ub. r. fot. Bartosz Milczarczyk/czytelnik Trojmiasto.pl

Od 1 lutego drożeją bilety Szybkiej Kolei Miejskiej: o niespełna 5 proc. okresowe i o ponad 7 proc. jednorazowe. Bilet będzie można też kupić przez telefon komórkowy, choć korzystając z innej aplikacji niż w przypadku MZKZG.



Mimo podwyżek, trójmiejscy kolejarze przekonują, że są najtańszym przewoźnikiem w kraju, co mają ilustrować powyższe zestawienia.
Mimo podwyżek, trójmiejscy kolejarze przekonują, że są najtańszym przewoźnikiem w kraju, co mają ilustrować powyższe zestawienia. mat. PKP SKM Trójmiasto
Poprzednia podwyżka cen biletów SKM została wprowadzona niespełna rok temu - 1 marca 2012 roku. Wówczas ceny podwyższono od 1,79 do 8 proc., zależnie od trasy przejazdu i rodzaju biletu. Teraz podwyżka wyniesie średnio o 4,64 proc. dla biletów miesięcznych i 7,1 proc. dla jednorazowych.

I tak przykładowo za bilet do 6 km (np. podróżując z przystanku Gdańsk Wrzeszcz do Politechniki) zapłacimy 20 groszy więcej (nowa cena to 2,80 zł). Z Gdańska Głównego do Sopotu pojedziemy również płacąc 20 groszy więcej niż dotychczas (nowa cena dla odcinka od 7-12 km to 3,80 zł). Jadąc z Gdyni Głównej do Politechniki (strefa 13-18 km) trzeba będzie kupić bilet za 4,90 zł (wzrost ceny o 30 groszy), zaś z Wejherowa do Wrzeszcza (strefa 31-40 km) 7,70 zł (podwyżka 50 groszy). Zmianom taryfowym podlegają oczywiście również pozostałe przedziały długości podróży.

Jak oceniasz kolejną podwyżkę biletów SKM?

przyjmuję ją ze zrozumieniem, bo spółka potrzebuje pieniędzy na modernizację, a ceny wszystkich towarów wciąż idą w górę 10%
nie popieram, ale jakoś wytrzymam, bo nie jest dotkliwa 12%
to kolejne przeniesienie na pasażera rosnących kosztów funkcjonowania, zamiast szukania oszczędności w zarządzaniu SKM 78%
zakończona Łącznie głosów: 1893
Podwyżka cen biletów miesięcznych to już kwoty liczone w pełnych złotówkach. W najpopularniejszych przedziałach odległości nowe ceny wynoszą odpowiednio: za bilet do 6 km - 60 zł (dotychczas 57 zł), od 7 do 12 km - 80 zł (dotychczas 76 zł), od 13 do 18 km - 103 zł (dotychczas 98 zł), od 19 do 24 km - 116 zł (dotychczas 110 zł).

Szybka Kolej Miejska tłumaczy podwyżki inwestycjami w poprawę komfortu podróży

- W 2012 roku udało nam się podpisać umowę na emisję obligacji w kwocie 55 mln zł, niezbędne dla realizacji projektu "Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście", w ramach którego modernizujemy przystanki, wdrażamy bezpieczny system sterowania ruchem, zapewniamy łączność światłowodową, a także modernizujemy tabor - wylicza inwestycje Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu PKP SKM Trójmiasto.

Trzeba przyznać, że SKM zmaga się też z podwyżkami opłat za dostęp do infrastruktury innej spółki kolejowej - Polskich Linii Kolejowych, które życzą sobie średnio o 27 proc. więcej za korzystanie ze swoich szyn. Po torach dalekobieżnych SKM realizuje ok. 40 proc. kilometrów wszystkich kursów, co generuje prawie 22 proc. wszystkich kosztów działalności SKM. - Przy takiej skali wzrostu obciążeń naszej spółki, korekta w górę cen biletów SKM średnio o około 6 proc. to naprawdę niewiele - dodaje Głuszek.

Od 1 marca, by kupić bilet wystarczy skorzystać ze specjalnej aplikacji - niestety innej niż dla biletów MZKZG.
Od 1 marca, by kupić bilet wystarczy skorzystać ze specjalnej aplikacji - niestety innej niż dla biletów MZKZG. mat. prasowe
Od 1 lutego uruchomiona zostanie również nowa możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy. Kolejarze niestety wprowadzają ją w oparciu o inny model aplikacji, niż Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej, którzy wykorzystuje do tego celu Mobilet oraz usługę "wdzwaniania" CallPay. SKM wybrała aplikację SKyCash, a to oznacza dla pasażerów wgranie kolejnego programu do telefonu i założenie konta u innego pośrednika.

Instalację aplikacji będzie można dokonać przez wejście stronę m.skycash.com lub wysłanie pustej wiadomości SMS na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Aplikacja przeznaczona jest wyłącznie do nabycia biletów jednorazowych z możliwością wyboru dowolnej ulgi. Cena biletu jest identyczna jak papierowego, ale należy do niej doliczyć koszt transmisji danych.

Opinie (288) 3 zablokowane

  • (20)

    Niech SKM kursuje po swoich torach, a na przewozy poza ich siec wprowadzona zostanie osobna oferta przewozowa. Dlaczego znowu wszyscy maja doplacac do tych, co uciekli z miasta?!?!

    • 257 30

    • Od stycznia jeżdzę autem...

      Prawie półtora roku jeździłem do pracy SKM. Znosiłem syf, tłok, upał i ciągłe spóźnienia. Ale doszedłem do wniosku że wole za benzynę zapłacić 100-150 zł więcej i mieć to wszystko w d*p..e. A dzisiejsza wiadomość tylko potwierdziła mnie w tej decyzji.

      Jesteśmy dla nich tylko dojnymi krowami...

      • 109 6

    • śmieszny jesteś (5)

      dlatego, że SKM utrzymuje województwo... a województwo ma kasę między innymi od mieszkańców Redy, Rumi, Wejherowa, Pruszcza itd. a nie tylko od mieszkańców dużego trójmiasta... poza tym zobacz, że SKM nie tłumaczy podwyżki dostępem do torów, tylko jak co roku inwestycjami... których efektów nie widać

      • 32 11

      • SKM utrzymuje województwo, czy WOJEWÓDZTWO utrzymuje skm :)))) (4)

        "dlatego, że SKM utrzymuje województwo"

        • 12 3

        • inteligencik :) (3)

          SKM = Szybką Kolej Miejską utrzymuje Województwo... Lepiej brzmi?

          • 9 8

          • (2)

            Wystarczyło napisać "SKM'kę", ale musiałeś się popisać debilizmem.

            • 3 17

            • czy mógłbyś rozwinąć myśl z tym debilizmem? bardzo to intrygujące :)

              • 3 2

            • nie kompromituj się

              wystarczyło czytając pomyśleć... nie musiałeś się popisywać chamstwem...

              • 7 1

    • tylko, że za nie swoje tory dostaje dotacje

      z Urzędu Marszałkowskiego

      • 7 1

    • tylko, że za nie swoje tory dostaje dotacje

      z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego + cena bilety

      • 6 1

    • (3)

      na tasie Wejherowo - Gdynia Chylonia (lub Cisowa) jeden tor jest SKM a drugi PKP wiec nie dokonca da sie zrezygnowac z dzierzawy. Co nie zmienia faktu ze za ten scisk, syf i "punktualnosc" to powinni iddawac pieniadze a nie podwyzszac ceny. Niech choc sklady wydluza... ale nie bo sa w modernizacji... ktora sie przedluza ;) Od firmy niech kary sciagaja a nie od pasazerow

      • 28 4

      • (1)

        no niestety, od rumi do wejherowa nie ma żadnych torów skm

        • 14 1

        • Nawet...

          ....na st.Rumia nie ma już SKM-owskich torów :-)))

          • 5 0

      • Spróbuj przesiąść się na autobusy, po tygodniu docenisz tę śmierdzącą i spóźniającą się skmkę.

        • 4 2

    • Pamiętaj, że dopływ ludzi z Wejherowa, Tczewa czy Lęborka generuje zyski w innych dziedzinach gospodarki Trójmiasta. Oni w dużym stopniu przyczyniają się do rozwoju. Czy uważasz, ze nie powinni być skomunikowani, szczególnie ,że mieszkają w przylegających miastach ? Chcemy aglomeracji, dużych inwestycji to musimy współdziałać. A co do ucieczek, to ceny w czasie boomu gospodarczego poszły o kilkaset procent w górę i nie chcą spadać, nic dziwnego ,ze ludzie zamieniają 40 metrowe mieszkania na 60, 70 metrowe

      • 23 1

    • Argumenty przeciwników WOŚP : 1. WOŚP nie pomaga konkretnym ludziom, tylko wspiera system, kupuje sprzęt, wyposaża placówki (5)

      Argumenty przeciwników WOŚP : 1. WOŚP nie pomaga konkretnym ludziom, tylko wspiera system, kupuje sprzęt, wyposaża placówki publiczne, robi szkolenia – podwyższa tym samym koszty obywateli, wyręcza państwo, zwalniając je również z obowiązku analizy i reagowania na negatywne zjawiska, uzdrawiania spraw systemowych i ustrojowych. 2. Koszty działalności WOŚP są zbyt duże – okazuje się, że organizacja zżera ogromną część zbieranych pieniędzy, organizuje koncerty, opłaca artystów itd., co w sposób oczywisty powoduje, że pomoc nie jest efektywna (szczególnie w porównaniu z innymi organizacjami). 3. Istnieje w Polsce niezrozumiała presja medialno-społeczna, by dawać pieniądze na WOŚP. Tymczasem działania charytatywne nie mogą się opierać na wymuszaniu czegokolwiek czy szantażu emocjonalnym. Przy okazji WOŚP czuje się presję: „kto nie da, ten świnia”. 4. Pod płaszczykiem WOŚP prowadzona jest promocja ideologii liberalno-lewackiej. Wyrażona została ona przez Owsiaka znanym powiedzeniem „róbta, co chceta”. I nie jest wcale prawdą, że wycofał się on z promowania jednej strony cywilizacyjnego sporu. Świadczy o tym wyrażone ostatnio poparcie dla zabijania starszych i chorych osób. 5. Przekazy medialne oraz atmosfera wokół WOŚP sprawiają, że Polacy dając raz w roku pieniądze na akcję Owsiaka zyskują nieformalny certyfikat elit społeczno-politycznych III RP na bycie przyzwoitym. Panuje w Polsce ciche przekonanie, że jak się da na WOŚP, to się jest porządnym i nic więcej się nie liczy. To znów plasuje inicjatywę w myśli liberalno-lewicowej. Istnieje bowiem cicha sugestia, że liczy się tylko ten jeden dzień, ten jeden datek. W ciągu roku można robić, co tylko dusza zapragnie... 6. Istnieje niezrozumiałe działanie medialno-państwowe wspierające WOŚP. Jak słusznie wskazywał Grzegorz Górny, bez niego działanie i wyniki akcji byłyby mizerne (choć w porównaniu np. z Caritasem i tak są blade). Co szczególnie istotne, media publiczne oraz niemal cały aparat państwa sprzyja i włącza się w WOŚP. Czyni to za pieniądze podatników, angażując je w konkretną inicjatywę o silnym zabarwieniu ideologicznym oraz olbrzymich kosztach własnych. Zdaje się, że nikt nawet nie jest w stanie policzyć ile państwo, czyli obywatele, dają na WOŚP (w postaci zakupionych przez miasto i wyremontowanych figurek przekazanych na WOŚP, w postaci zaangażowania ministerstw w akcję, żołnierzy, policjantów, urzędników i urzędów). Za tę hojność płacą Polacy. Argumentacja przytoczona powyżej wydaje się być zasadna i dobrze umotywowana. Płynie z niej obraz zatrważający. Gdyby bowiem ktoś planował powstanie inicjatywy, która zwalnia państwo z jednego z podstawowych jego obowiązków (m.in. modernizacji służby zdrowia), a jednocześnie drenuje kieszenie obywateli, umacnia negatywne ideologie i utrudnia naprawę kraju (poprzez sztuczne rozwiązywanie problemów) oraz skupia na sobie potencjał społeczny (sprawiając, że Polacy innymi, bardziej szlachetnymi inicjatywami czy prawdziwym rozwiązaniem problemów się nie interesują) zapewne nic lepszego niż akcja Owsiaka by nie wymyślił... Nie trzeba wspierać sztucznie nagłaśnianej akcji, której inicjatorzy zyskują wiele, a której odpryski sprzyjają powiększaniu polskich patologii. Przecież nasze prywatne pieniądze można dać na organizacje, której cele są naprawdę szczytne, a działalność efektywna. Na WOŚP, w wyniku zaskakujących decyzji urzędników publicznych, każdy podatnik i tak przekaże tę sporą sumkę.

      • 6 38

      • Nawet nie przeczytalem tego tekstu... (2)

        ... przede wszystkim za długi. Poza tym jak zobaczyłem tytuł to stwierdziłem ze na pewno totalne bzdury piszesz.

        • 29 6

        • (1)

          I twój podpis powiedział o tobie wszystko, nie musiałeś się w ogóle rozpisywać.

          • 1 3

          • a twój podpis

            to niby lepszy?

            • 0 0

      • Typowe

        Typowe odwracanie kota ogonem. Jeśli jesteś lepszy od Owsiaka to zrób coś pożytecznego a nie krytykuj. Pokaż, że jesteś lepszy od niego. Do roboty !!!

        • 5 2

      • Jak trafisz do szpitala, albo twoje dziecko...

        to zastrzeż, że nie chcesz żeby nie leczyli sprzętem z WOŚP, położą cię na podłodze i będą Cię leczyli rumiankiem i świeżym powietrzem.

        • 9 0

  • (8)

    Przeginka Gluszku,przeginka...

    • 129 4

    • (1)

      Stary rozrych oporowy stosowany w kolejkach SKM, został zaprojektowany na początku lat 90. Czyli ma już 100 lat na karku, a w Polsce dalej jest wykorzystywany.

      Przy ruszaniu kolejki napięcie podane na silnik musi być odpowiednio niskie, tak aby nie wprowadzić zakłóceń w całej sieci energetycznej. Stosowanie rozruchu oporowego powoduje, że aby obniżyć napięcie energii elektrycznej wytraca się ją na rezystorach (grzejnikach elektrycznych), tak więc około 50% całej energii idzie w ... Potem się dziwią, że płacą coraz więcej za energię elektryczną.

      p.s. Rozruch oporowy nie jest w żaden sposób zooptymalizowany do poprawnej obsługi silników, przez należy wymieniać ich elementy średnio co dwa lata, kiedy tak naprawdę można byłoby to robić o wiele rzadziej.

      p.s. Przy hamowaniu energia mechaniczna nie jest przetwarzana na energię elektryczną, jak to się ma w tramwajach czy trolejbusach. Tutaj tez można byłoby trochę zasczędzić.

      p.s. Każdy uwielbia to szarpnięcie przy ruszaniu kolejki...

      • 24 0

      • p.s.

        Po 1) Ponad 20 lat a nie ponad 100 no chyba, że mówisz o latach 90 XIX w.
        Po 2) Przy hamowaniu energia jest zwracana w nowych pociągach (dla czepialskich chodzi o te zmodernizowane). Niestety tacy jak ty będą narzekać jak nagle pociągi będą jeździć o 2 min rzadziej bo jakiś pacan z skm wysłał pociąg na modernizację.
        Po 3) Może chcesz za sponsorować nowe pociągi i wprowadzić kolej w XXI w.?

        • 1 0

    • Super (3)

      Komfort podróży się poprawia? według rozkładu kolejki kursują rzadziej niż 45 lat temu, tabor ten sam, tylko czas podróży jest zmienny. Ostatni raz z Gdyni Głównej do przystanku Żabianka SKM jechałem 26 minut, gdyż pociąg stawał kilka razy poza przystankami. By żyło się lepiej...

      • 23 2

      • Komfort jazdy jest cool (2)

        szczegolnie w zime

        • 4 0

        • w zimie to jest chyba hot! (1)

          jak odpalą ogrzewanie, to roztopić się można

          • 3 0

          • bo w ogóle na naszej kolei jest z powodzeniem używany system ogrzewania cyfrowego

            • 0 0

    • A może by tak... (1)

      Zarząd spółki odstawiłby swoje samochody i podróżował TYLKO SKM??? przecież to taki komfort jazdy i taniocha! Kpiny!! ile jeszcze tych podwyżek? w nieskończoność będą podnosić ceny? za rok albo i wcześniej skończą modernizację, ale cen już nie obniżą, gwarantuję!

      • 3 0

      • za komuny dowódca aż po pułk, musiał obowiązkowo co jakiś czas (w zależności od stopnia) jadać z Zetką w ich stołówce.

        jestem ciekaw jak często zarząd SKM korzysta z SKM

        • 3 0

  • (8)

    Dobrze by było, gdyby podwyżka biletów wiązała się z lepszym komfortem jazdy i punktualnością...ale czego można oczekiwać

    • 257 8

    • popieram tylko kciuk mi się pomylił!!! (1)

      To jest ich sposób na zmniejszenie przeludnienia w SKM :) Czekają, aż ludzie się wypłoszą i wsiądą do samochodów

      • 27 1

      • a co wystawiłas ten srodkowy kciuk?

        mi też się to czesto zdarza, te pomylenia kciuków

        • 0 0

    • Taka ciekawostka... (1)

      Każda podwyżka wiąże się z tym, że około 1-2% wartości samej podwyżki jest "zjadane" przez nią samą. To znaczy, że jeśli podwyżka wyniesie 5%, to efektywnie firma odniesie korzyści na poziomie 3%.

      Pytam się zatem: po kiego grzyba takie podwyżki? W ogóle czemu przysłużyły się ostatnie?

      • 14 1

      • W takiej Islandii to w ogóle nie ma pociągów! A tu jest żywy skansen i same narzekania... Antropolodzy i archeolodzy będą się bić o to, aby móc prowadzić tu badania, jak to się drzewiej, w erze przed pokonaniem bariery 500km/h, pociągami podróżowało.

        • 4 3

    • I właśnie dlatego (2)

      Nie można dopuścić, by kolej metropoiltarna przeszła pod zarząd skm...

      • 14 0

      • (1)

        gorzej było by tylko jeszcze gdyby PKM była całkiem osobno (tj. od ZKM, ZTM i SKM)

        • 2 0

        • a pewnie będzie...

          .

          • 3 0

    • a ty dostając podwyzkę w pracy lepiej zacyznasz pracowac odpowiem ci nie porostu wystzko drożeje więc pensja też rośnie

      • 1 4

  • "Szybka Kolej Miejska tłumaczy podwyżki inwestycjami w poprawę komfortu podróży" (7)

    którego nie czuć.

    • 335 6

    • POPRAWA (4)

      Jaka poprawa, tu nie tylko nie ma poprawy, ale jest coraz gorzej, pociągów coraz mniej, coraz krótsze, niepunktualne, przepełnione, brudne i śmierdzące. To ma być poprawa , jest beznadziejnie, tak źle jak nigdy nie było nawet za komuny, widać że władze SKM oszczędzają na czym tylko się da, to jeszcze ceny biletów są podnoszone. Panie Głuszek, takiej ściemy to nawet dzieci z przedszkola nie kupią !
      A tak na poważnie można by napisać jakąś petycje o odwołanie tego obecnego zarządu, który nadaje się do leczenia psychiatrycznego

      • 35 3

      • nikt Ci nie każe jeździć kapciu (3)

        możesz sobie śmigać na hulajnodze z lidla albo na rowerku z biedronki, szerokiej, aa i odłącz klawiaturę bo mulisz beret.

        • 1 10

        • chłopek roztropek (1)

          prosty człowiek, proste zasady:
          - jestem u siebie to mi wolno
          - nie podoba się to wyjedź
          - pies jest po to żeby szczekał
          - autobusy są dla plebsu
          - itd.

          • 1 5

          • Do chłopka roztropka

            - a internet dla ludzi inteligentnych

            • 2 2

        • PŁACE I WYMAGAM

          Od kiedy to Głuszek podpisuje się rpg, co to oznacza, bo mi na myśl przychodzi tylko jedno-
          Regres ,Panie Głuszek

          • 0 0

    • dobre, inwestycje w poprawę komfortu podróży...

      SKM ma poczucie humoru, ta ich poprawa - co roku o tym trąbią, jak podnoszą ceny biletów - jest mityczna jak punkt G. Niby jest, niby wszyscy są przekonani o istnieniu jego, niby wszyscy wiedzą o czym mówią... ale nikt nie wie gdzie go znaleźć. Czy ktoś zauważył poprawę w SKM od ostatniej podwyżki?!

      • 16 0

    • tmniejszenie ilośc składów ( bo stare się sypią ), tabor jak z lat 70-tych a bilety w góre !!! to trzeba mieć tupet lub być skończonym głupcem licząc , że społeczeństwo jest na tym samym głupim poziomie , ale co zrobić takie czasy im kto głupszy tym do rządzenia bardziej się nadaje ...

      • 6 0

  • Mam nadzieję, że usamorządowienie SKM planowane na 2014 dojdzie do skutku (2)

    wszystko czego się dotknie PKP obraca się w syf, niereformowalne zombie z czasów PRL. Polskie Koleje Państwowe są niezainteresowane niczym oprócz tego by dalej istnieć. Tyle lat a brak wspólnego biletu na tramwaj, autobus, kolejkę co jest standardem w każdym normalnym kraju, u nas 20 różnych zniżek, taryfa kilometrowa która jest bzdurą w mieście i ceny biletów w stylu 1,99 zł.

    • 104 6

    • dokładnie (1)

      totalna porażka z organizacji systemu biletowego SKM
      ja jeździłem na bilecie za 1,27zł i weź tu szukaj przy kiosku "żółtych" bo pani nie chce wydawać. O wspólnym bilecie SKM+ZKM nie wspomnę ;/ ehh

      • 8 1

      • zawsze sie zastanawiam jak placic taka kwote w automacie biletowym

        który nie wydaje reszty bo mu nie ładują tak często, jak trzeba drobnych, a żółtych nie pobiera...

        • 7 1

  • By żyło się lepiej! (10)

    • 88 12

    • (6)

      ...wiec nadal wybierajcie tych pajacow:)
      Oni wygrali,dyktuja warunki i maja Was w doopie,nie wiecie co by bylo gdyby inni wygrali wiec teksty typu 'a inni by tez tak zrobili' prosze sobie darowac;)

      • 15 9

      • dokładnie (5)

        TVN tuż przed wyborami znów ogłosi pokazując jakiś chory sondaż, że jak nie zagłosujemy na PO to wygra Jarek... i naród znów pójdzie zagłosować tak jak TVN karze... na PO... a później będą narzekać, że podwyżki, że coraz drożej się żyje itd. A PO (Marszałek) ma nas w d... tnie połączenia, jeździ się coraz dłużej, stawia coraz więcej fotoradarów... ale wiadomo, tuż przed wyborami sobie o nas przypomni...

        • 23 4

        • (4)

          Sondaże sondażami, ale wyniki miałeś - gdyby PO sie rozeszło po innych partiach (jakich?), miałbyś PiS.

          • 2 13

          • nie koniecznie (3)

            gdyby TVN od kilku lat nie mącił ludziom, że liczy się tylko PO i PIS to może więcej głosów miałoby SLD, PSL, Ruch Palikota i inne mniej znane partie... a poza tym... to ja już mam to w d... czy wygra PIS, SLD czy Partia Emerytów i Rencistów... byle nie wygrywał ten rudzielec, to podnosi tylko podatki, stawia fotoradary i zrzuca na nas inne śmieciowe podatki... a dla ludzi nie robi NIC

            • 14 3

            • a co miałby robić? (1)

              podaj listę rzeczy, które miałby rząd zrobić za Ciebie.

              A następnie porównaj z listą sąsiada. Zobaczysz, że są sprzeczne na tyle, że to, co Ty uważasz za dobre działanie, on będzie uważał za działanie na niekorzyść państwa.

              • 2 6

              • a dlaczego to obywatel ma się martwić? Płaci rządowi podatki, TO MA PRAWO WYMAGAĆ. Jakoś w Szwecji, Norwegii, Danii czy Niemczech nie ma problemu z ustaleniem priorytetów. Władze lokalne i ogólnokrajowe interesują się tym, czego potrzebują obywatele, pytają o to w różnych sondażach, itd. Jak dla mnie - na początku powinna być opieka społeczna na odpowiednim poziomie, nie dla nierobów tylko dla ludzi naprawdę poszkodowanych, np. niepełnosprawnych i trwale chorych. Co w Polsce ma zrobić np. człowiek chory psychicznie? Albo beznogi?? Nie może pracować, nie ma za co żyć - choć to przecież nie jego wina.

                PO miało być w założeniu partią OBYWATELSKĄ, więc powinno im zależeć na opiniach obywateli i tym, aby spełniać ich oczekiwania. Ale cóż, zawiedli, tak samo jak PiS, SLD i cała reszta "bandy czworga".

                • 3 0

            • Więcej głosów dla komuchów i błaznów?

              Super, faktycznie dobra alternatywa. To już wolę PO.

              • 0 4

    • Jak więcej osób przesiądzie się do samochodów, to będzie mniejszy tłok w kolejkach - i faktycznie, będzie żyło się lepiej ;) (1)

      Frustrujcie się, frustrujcie - dla mej korzyści!

      • 1 4

      • I wtedy znowu podniosa cene biletow, bo nie bedzie im sie oplacalo przewozic tak malo osob.

        • 2 0

    • "Tylko ktoś, kto nie jeździ SKMką może podwyższać ceny biletów", to samo jest z fotoradarami Nowak sam jeździ 100 km/h po mieście, ale kasa od naiwnych wyborców jest potrzebna, więc trzeba stawiać nowe fotoradary. Hehe w roku 2007 zrobili nas w balona, a w 2011 to już bezczelnie nas oszukali.

      • 5 1

  • haha podwyżki za ciągłe awarie, syf i wieczne spóźnienia? (5)

    • 220 3

    • (1)

      I jeszcze zlikwidowanie co 3 kursu.
      By żyło się lepiej!!!

      • 26 1

      • a w weekendy?

        a w weekendy jakieś chore postoje 15 min w Chyloni... Przewozy Regionalne między Rumią a Gdynią jadą 16 min... a SKM stoi w Chyloni 15 min... ale co tam Głuszek, Marszałek Województwa i cała reszta ma nas w d... na miesiąc przed wyborami kolejki będą jeździły jak w zegarku... a miesiąc po wyborach wszystko wróci do normy

        • 24 1

    • (2)

      ostatnio (w sobotę) chyba z pół godziny postoju w Redłowie, informacji żadnej oczywiście, polecam :)

      • 15 1

      • a jakiej chcesz informacji? (1)

        Mechanik może Ci powiedzieć co najwyżej "patrz pan na sygnały" i tyle.

        • 5 3

        • wystarczyłoby ogłosić przez megafony, ale to już nikogo nie obchodzi...

          • 1 1

  • Kolejne słodkie ciasteczko jak to mówi SKM, 7%, mniam mniam.

    • 114 2

  • (1)

    Skoro ceny biletów tłumaczy sie inwestycja w komfort w firmie to już wiem czemu płace misiecznie tysiąc na zus. Monopolista może wszystko.

    • 78 1

    • Masz tu panie racyje

      Niestety

      • 7 0

  • Ostatnio stałam na przystanku 20 minut, kolejka spóźniona.... (7)

    Bym już poszła na tramwaj, bo bym dwa razy była na miejscu, ale bilet skasowany, a nikt mi tych 3,4zł nie zwróci...

    A teraz podwyżka? No tak, by żyło się lepiej...

    • 200 6

    • To nie warszawka...

      Gdzie masz metro co 1.30 min...A taniej, bardziej komfortowo, na czas. Bida.

      • 24 1

    • Zarząd SKM nie zwraca pieniędzy za bilet w przypadku takiego spóźnienia? (3)

      • 1 5

      • hahaha

        próbowałeś kiedyś z tą komunistyczną firmą cokolwiek załatwić?
        Procedura reklamacji trwa tam dwa lata :) To SKM... nie żadna prywatna firma... SKM ma w nosie pasażera... pasażer to zło konieczne... zresztą szefostwo SKM i Urząd Marszałkowski nie jeździ kolejką bo za pewne twierdzi, że to nie jest godne...

        • 34 0

      • (1)

        Powiem więcej, kupisz sobie bilet miesięczny imienny z osobistym numerem biletu. Zgubisz, zniszczysz czy cokolwiek z nim zrobisz, że go mieć nie będziesz albo będzie nieczytelny to nie wystawią Ci d*plikatu, złapią Cię kanary to masz do zapłaty kare + nowy bilet. Władze się tłumaczą, że nie mają systemy informatycznego, który umożliwiałby im prowadzenie archiwizacji kto kupił bilet, mimo, że kupując bilet ma on swój nr i JEST IMIENNY! I co Ty na to?

        • 9 0

        • Syf Kiła i Mogiła
          Słaba Komunikacja Miejska
          itd.

          • 5 0

    • tak olać tych przy korycie, głosuj na KNP :)

      • 9 3

    • dlatego kasowniki powinny być w skmce, a nie na peronach, albo w tunelach

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.