- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (310 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (171 opinii)
- 3 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (60 opinii)
- 4 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (159 opinii)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (292 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy - nowość na Wyspie Spichrzów (160 opinii)
Od 1 maja trolejbusy na Skwerze Kościuszki
1 maja wykonany zostanie pierwszy rozkładowy kurs trolejbusu bez szelek w śródmieściu Gdyni. Nowe Solarisy po 1,55 mln zł każdy wjadą na Skwer Kościuszki i Molo Południowe . Testowa trasa linii 21 obowiązywać będzie do października.
Do testów posłużą dwa nowe trolejbusy Solaris, które kosztowały po 1,55 mln zł. To cena tradycyjnego nowego trolejbusa, bo jeszcze niedawno nowatorska technologia baterii pozwalających jeździć bez zasilania z "szelek" bardzo szybko się upowszechnia i przez to tanieje. Zakupione pojazdy mogą przejechać na prądzie z baterii 15 kilometrów. Nie będzie to jednak potrzebne, bo cała trasa linii 21 w jedną i drugą stronę przez Skwer Kościuszki i Molo Południowe do Akwarium Gdyńskiego wyniesie ok. 1 kilometra.
Czytaj również: Trolejbusem do Ergo Areny?
- Z ekonomicznego punktu widzenia to optymalne rozwiązanie. Trolejbusy będą zajeżdżać na Skwer Kościuszki i Molo Południowe, jadąc z Sopotu do dworca PKP w Gdyni - zapowiada profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Dojazd komunikacją publiczną będzie więc możliwy nie tylko pod Akwarium, ale również do popularnego Daru Pomorza czy ORP Błyskawicy. Jeżeli podróże trolejbusów bez szelek się sprawdzą, Gdynia będzie się starać o unijną dotację na zakup większej liczby ekologicznych pojazdów. Pomoże to uruchomić od dawna planowane i konsultowane linie na Fikakowo i Demptowo, a także do Ergo Areny na granicy Sopotu i Gdańska. Na razie w taborze Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej jest ponad 40 pojazdów z bateriami starszego typu, które pozwalają na przejechanie ok. 5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej.
Zobacz także: Nowa era trolejbusów w Gdyni.
Testy nowych trolejbusów wypadły nadzwyczaj pomyślnie. ZKM pochwalił się na swoim profilu na Facebooku, że dzięki nowoczesnej technologii po 54 latach, gdański tramwaj i gdyński trolejbus znów się spotkały. Testy pokazały, że baterie li-ion pozwalają pokonać ponad 20 km z prędkością do 70 km/h, a kolejne ładowanie "do pełna" zajmuje nie więcej niż jedną godzinę.
Opinie (201) 6 zablokowanych
-
2015-03-21 15:57
Dlaczego nie wprowadzą trolejbusów przegubowych???
Gdynia jak zwykle zacofana.
- 7 8
-
2015-03-21 16:00
Nawet SKM ma biletomaty a w gdyńskiej komunikacji dalej nic (5)
- 9 2
-
2015-03-21 17:08
(4)
a po co wydawać na to tyle kasy?
- 3 6
-
2015-03-21 17:45
Nic dziwnego, że w Gdyni ludzie odwracają się od komunikacji (3)
Z takim podejściem, to lepiej zwinąć gdyńską komunikację. W Gdańsku liczba pasażerów rośnie, a w Gdyni?
- 7 2
-
2015-03-21 19:40
Rośnie bo wzrosła liczba mieszkańców (2)
Specjalisto od planowania
- 3 4
-
2015-03-22 02:17
To dlaczego liczba mieszkańców Gdyni spada jak w Gdańsku rośnie? (1)
- 4 1
-
2015-03-22 08:02
Bo Gdynia jest źle zarządzana
- 3 1
-
2015-03-21 16:06
Czy w oceanarium zagoszczą kanarki?
- 7 0
-
2015-03-21 16:10
Kiedyś tylko szelki, teraz już można bez szelek
Jeszcze nam poczekać parę lat i trajtki będą zasilane bateryjkami R20, taka technologia bedzie
- 6 0
-
2015-03-21 16:13
Czy co któryś kurs tego trajtka będzie kursował na Hel?
- 8 1
-
2015-03-21 16:13
Ludzie, czy Szczu...ka porąbało ? (4)
Skwer miał być dawno wyłączony z ruchu !
- 17 7
-
2015-03-21 16:26
dla samochodów osobowych i ich durnych kierowców, (1)
którzy wjada dosłownie wszędzie.
- 7 5
-
2015-03-21 20:05
tobie w odbyt za czesto wjezdzali!
- 1 3
-
2015-03-21 17:09
bo ma być wyłączony z ruchu! samochodów! bardzo fajny pomysł, który właśnie ma do tego dążyć.
- 3 6
-
2015-03-22 08:24
A po co wyłączenie z ruchu
Skoro środkiem skweru biegnie deptak wielki jak urwał nać
- 0 1
-
2015-03-21 16:23
piorytet niejakiego "docenta" (1)
trajtki tu trajtki tam wszędzie słupy i pajęcza sięć,to po co był zakup ekologicznych gazowców i spełniających normy Euro 6 diesli .Gazowce też by mogły tam jeździć (ekologicznie).A cięcia w rozkładach od kwietnia będą b.bolesne dla mieszkańców Gdyni no i przy okazji dla przewoźników autobusowych bo lobby trajtkowe co widać ma się dobrze
- 17 2
-
2015-03-21 19:42
cięcia w koumuikacji
zawdzięcza rozdymanym kosztom PKM w Gdyni i stratom które ta badziewiasta firma generuje. Bolo pełną gębą, jak ten od Laskowika.
- 0 2
-
2015-03-21 16:36
a po jaki ch.. tam trajtki (2)
nie maja gdzie jezdzic? Czas pomyslec o pn dzielnicach panie Szczurek!!!
- 14 4
-
2015-03-21 20:07
Szczurek mysli tylko o Wiczlinie i o wlasnym interesie ;) (1)
jego klika tak jak klika Adamowicza i tak bedzie za nim. To jest MAFIA tylko paragrafow brak !!!
- 1 4
-
2015-03-21 21:13
Ale mi ciebie żal pisorku :)
- 2 1
-
2015-03-21 17:06
Ciekawy pomysł (1)
Teraz blachosmrodziarze nie będą narzekać, że nie ma jak dojechać na koniec Molo Południowego i może przesiądą się na ZKM.
Tam powinien być zakaz wjazdu samochodom, ew. z wyjątkiem osób niepełnosprawnych.- 12 5
-
2015-03-22 08:27
A cyklosmrodziarze dalej bredzą swoje...
- 1 0
-
2015-03-21 17:39
Numer 100 w Gdańsku . Porażka !!!
Autobus tak się wlecze że masakra obkrąża wlecze się jedzie złą trasą.
ZKM - żeby setka miała rację bytu musi pedzić a nie że autobus jedzie tempem
pieszego jaki to ma sens ?- 2 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.