- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Od 26 lutego podwyżka za wodę i ścieki. Możliwe, że w tym roku nie ostatnia
Od 26 lutego w Gdańsku o 4,02 proc. wzrośnie opłata za wodę i ścieki - z obecnych 11,20 zł do 11,65 zł za m sześc. Zgodnie z zatwierdzonym planem taryfowym taka cena powinna obowiązywać do 2024 r. Jak jednak ustaliliśmy, może się to jeszcze zmienić. Gdańskie Wodociągi złożyły bowiem wniosek, by skrócić czas obowiązywania tej taryfy. Czyli mówiąc prościej: wystąpiły o zgodę na możliwość kolejnego podniesienia cen jeszcze w tym roku.
Zgodnie z nim od 26 lutego zacznie obowiązywać nowa, wyższa taryfa na dostawę wody i odbiór ścieków w Gdańsku. Podwyżka wyniesie 0,45 zł na m sześc. i była zapowiedziana już w 2021 r.
Obecnie obowiązująca taryfa w Gdańsku:
- metr sześcienny wody: 4,86 zł netto,
- metr sześcienny ścieków: 6,34 zł netto,
- razem za metr sześcienny: 11,20 zł netto.
Taryfa, która wejdzie w życie od 26 lutego 2023 r. w Gdańsku:
- metr sześcienny wody: 5,11 zł netto,
- metr sześcienny ścieków: 6,54 zł netto,
- razem za metr sześcienny: 11,65 zł netto.
Nie jest to zaskoczeniem, bo od 2021 r. ceny - na wyższe - zmieniają się w Gdańsku 26 lutego co roku - zgodnie z wnioskiem zatwierdzonym przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie (taryfy za wodę i ścieki ustala miejska spółka, ale musi je zatwierdzić PGW Wody Polskie).
Taryfy zatwierdzono w 2021 r. na 3 lata. Nowe stawki, które wejdą w życie 26 lutego, powinny obowiązywać przez kolejny rok - do 26 lutego 2024 r.
Ale - jak ustaliliśmy - Gdańskie Wodociągi (czyli wykupione przez miasto Saur Neptun Gdańsk) chcą ten okres skrócić, by móc wcześniej po raz kolejny podwyższyć stawki. Czyli wprowadzić drugą podwyżkę jeszcze w tym roku. Bo obecnie zatwierdzone ceny są już, jak słyszymy od przedstawicieli spółki, "nierynkowe". W tej sprawie złożono już odpowiedni wniosek do Wód Polskich.
Będzie druga podwyżka w tym roku? Złożono wniosek
- Uwzględniając rynkowe realia ekonomiczne, w tym ponad dwukrotny wzrost cen energii elektrycznej, ponad dwukrotny wzrost cen materiałów chemicznych wykorzystywanych w procesie uzdatniania wody i oczyszczania ścieków, wzrost cen usług zewnętrznych o ponad 20 proc., wzrost cen armatury o ponad 40 proc., spółka złożyła do PGW Wody Polskie wniosek o skrócenie okresu obowiązywania taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Wniosek ten aktualnie podlega weryfikacji i zgodnie z prawem zacznie obowiązywać po wydaniu decyzji przez PGW Wody Polskie - informuje nas Magdalena Rusakiewicz, rzeczniczka Gdańskich Wodociągów.
Miasto kupiło Saur Neptun Gdańsk. Finał transakcji za 43,7 mln zł
Gdańskie Wodociągi nie chcą póki co mówić o propozycji nowego wniosku taryfowego, jaki złożono do PGW Wody Polskie, bo proces negocjacji stawek jest w trakcie. Do jego zakończenia dostęp do zaproponowanych cen mają tylko obie strony.
W Gdyni ceny obowiązują do września 2023 r.
Aktualna trzyletnia taryfa PEWIK Gdyni obowiązuje do 12 września bieżącego roku. Na razie nie są znane stawki po tym terminie.
- Wniosek o zatwierdzenie nowej taryfy na kolejne trzy lata musi zostać złożony 120 dni przed wygaśnięciem obowiązywania taryfy dotychczasowej, tj. przed 12 maja bieżącego roku - informuje Anna Szpajer, rzeczniczka PEWIK.
Wysoka podwyżka opłat za wywóz śmieci dla przedsiębiorców
Sopot w trakcie zatwierdzania nowej taryfy
Cena wody i ścieków w Sopocie, do czasu zatwierdzenia nowej taryfy przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, pozostaje niezmienna.
Wynosi ona obecnie:
- za metr sześcienny wody: 3,36 zł netto
- za metr sześcienny ścieków: 6,15 zł netto
- razem za metr sześcienny: 9,51 zł netto
- Spółka AQUA-Sopot jest w trakcie procedury zatwierdzenia nowej taryfy na okres 36 miesięcy. Spodziewamy się zatwierdzenia nowej taryfy dla gminy miasta Sopotu jeszcze z końcem I kwartału obecnego roku. Nowe stawki za wodę i ścieki obowiązywać będą po zatwierdzeniu taryfy przez PGW Wody Polskie - informuje Alicja Cegielska-Majszak z AQUA-Sopot .
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-14 07:13
Podwyzka zupełnie nieodczuwalna (35)
Same opłaty za wodę/ścieki, w standardowym gospodarstwie domowym, są relatywnie znikomym kosztem.
Podwyżki o 4%, przy skali podwyżek cen choćby paliwa czy żywności w ciągu ostatniego roku, nikt nie odczuje- 62 477
-
2023-02-15 06:39
Wszystko fajnie, ale gdy co miesiąc podwyższany jest czynsz już tak kolorowo nie jest... z miesiąca na miesiąc to o 10 zł to o 50 zł... i w ciągu roku czynsz wzrósł o 250 zł...
- 2 0
-
2023-02-14 20:20
Rozumiem
że pracujesz w Saurze, albo z niego żyjesz
- 6 0
-
2023-02-14 17:25
Nieodczuwalne? Mając troje nastolatków? Byłoby zabawne nawet, gdyby nie tragiczne.
Chyba raz w miesiącu pranie robisz, a myjesz się raz na tydzień.
Nieodczuwalne. Dobre sobie- 8 2
-
2023-02-14 12:25
To zaplac za mnie jak sa nieodczuwalne
...
- 9 0
-
2023-02-14 10:37
(2)
Ale woda połączona jest z podgrzewaniem i wtedy już za 1,62 m sześć. Płaci się ok 83 zł za niewiele pow 2 m3 wody!!! Wiec to jest dużo!!!
- 5 0
-
2023-02-14 12:09
A komu płacisz za podgrzanie wody ? (1)
Miastu ? Najpierw sprawdź fakty zanim coś napiszesz, za chleb i telefony też miastu płacisz ?
Miasto dostarcza Ci wodę zimną i tylko za taką płacisz rachunek firmie wodociągowej, za podgrzanie płacisz wspólnocie, spółdzielni, GPEC a tam stawki zależne od kosztów podgrzania jej.- 7 2
-
2023-02-14 23:57
A GPEC to krasnoludy?
- 2 0
-
2023-02-14 09:14
Może to i prawda...
Nie sposób jednak zauważyć, ze odkąd miasto jest właścicielem wodociągów, bardzo chętnie sięga do kieszeni mieszkańców...Znacznie chętniej niż robił to SAUR Neptun. Czy taki był sens przejęcia wodociągów???
- 26 2
-
2023-02-14 08:27
Francuzi na odchodne dostali od miasta 40 milionów a my podwyżki.
Najpierw sprzedali francuzom wodociągi a później na rok przed końcem umowy płacą im ciężkie miliony.
- 33 3
-
2023-02-14 08:24
Co za bzdury (9)
Woda plus scieki to 30 dychy za m3
- 10 2
-
2023-02-14 10:41
(1)
A podgrzanie 83 zł !!!
- 8 1
-
2023-02-14 14:24
Za ciepła wodę nie płacisz wodociągom człowieku ...
- 3 1
-
2023-02-14 08:33
(5)
woda i ścieki 11,65 netto to 14, 32 zł brutto . Jeżeli zużywasz 2 m3 miesięcznie to jeszcze nie wyjdzie ci 30 zł . ja zużywam 5m3 więc dla mnie to ok 75 zł tj ok 2 kg średniej klasy kiełbasy
- 7 4
-
2023-02-14 15:38
(2)
Wodę zużywam,tak,rozumiem.Scieków powinno naliczać się mniej,ponieważ wodę używamy do gotowania,podlewania kwiatow.
- 3 1
-
2023-02-14 19:10
Co ugotujemy,to zjemy.Kupujemy też wodę butelkowaną.
- 2 0
-
2023-02-14 16:37
Woda do gotwania trafia do ścieków
- 1 2
-
2023-02-14 14:14
Ale jak już dojdzie podgrzanie to die nazbiera bo z 1,62 jest 83 zł
- 4 0
-
2023-02-14 13:57
woda i ścieki netto 11,65 zł + 8% vat = 12,58 zł brutto a nie 14,32 zł
- 0 0
-
2023-02-14 08:31
Co za bzdura... w Gdański teraz ~12,5 brutto...
- 4 5
-
2023-02-14 07:59
(3)
A o podwyżkach cen gazu będzie? Sam gaz nie drożeje. Tylko opłaty przesyłowe itp
- 41 1
-
2023-02-15 07:40
W Radio Gdansk.pl reklama wykupiona przez Orlen,sami sobie laurkę wystawiają,jaki to Orlen cacy.
- 0 0
-
2023-02-14 12:27
(1)
drozeje tylko tego nie odczuwasz, taryfa jest zamrozona i z Ciebie wiecej nie sciagna , ale od :panstwa: zaklad/ firma dostanie rekompensate
- 0 5
-
2023-02-15 06:35
Od panstwa?
A dkad oni maja pieniądze. Pożarnym gaz na giełdach drastycznie potaniał.
- 2 0
-
2023-02-14 08:00
pisowski agent? (10)
tu troszkę podwyżka, tam też troszkę, nigdzie nikt nie zauważy (tak sobie myśleli, jak dymania Polaków przez orlen)
- 58 21
-
2023-02-14 19:17
Chyba zamrozony bylem? To PIS rządzi w Gdańsku?
- 2 2
-
2023-02-14 09:07
uważasz że firma powinna pro bono działać bo tak ci jąkała powiedział ? (3)
- 2 12
-
2023-02-14 17:30
Tak, woda to podstawa. Powinno być tanio. Co może być droższe, to może. Ale woda? Nie. (2)
- 9 0
-
2023-02-14 23:05
(1)
to zacznij zbierać deszczówkę,bo jest za darmo,a tak poważnie to prąd,gaz,centralne ogrzewanie też powinny być tańsze i teraz poproszę o odpowiedź czy jest
- 2 3
-
2023-02-15 06:37
Wiesz co by było gdyby wszyscy zbierali deszczówkę?
Wprowadzili by podatek.
- 3 0
-
2023-02-14 08:10
to chyba powinno być na odwrót (1)
bo kto włada miastem, aaa zapomniałem PiS, bo wszystko to wina PiSu no tak.
Biedna Ola i wspólnicy- 40 12
-
2023-02-14 09:09
wiesz według niektórych mieszkania w pobliżu Podwala Staromiejskiego
są na nieco ponad 300 tys wyceniane w zeznaniach...
- 9 2
-
2023-02-14 08:13
(2)
> pisowski agent?
jasne. Napiszę ze 2-3 komentarze i dostanę za nie od PiSu kasę, która z nawiązką pokryje podwyżki ;]
A poważniej:
- po pierwsze: jaki PiS ma związek ze spólkami odpowiedzialnymi za dostarczanie wody w Trójmieście?
- po drugie: chyba nieuważnie czytasz. Pisałem o _relatywnie_ niewielkiej skali> pisowski agent?
jasne. Napiszę ze 2-3 komentarze i dostanę za nie od PiSu kasę, która z nawiązką pokryje podwyżki ;]
A poważniej:
- po pierwsze: jaki PiS ma związek ze spólkami odpowiedzialnymi za dostarczanie wody w Trójmieście?
- po drugie: chyba nieuważnie czytasz. Pisałem o _relatywnie_ niewielkiej skali podwyżki cen wody wobec wzrostu innych cen, za które rząd PiS rzeczywiście jest w przeważającej mierze odpowiedzialny
No i na koniec: podwyżka 4% przy (oficjalnej) inflacji zbliżonej do 20% - to jak obnizka :D- 12 15
-
2023-02-14 09:19
Podwyżka nigdy nie jest obniżką (1)
Nawet gdyby to był jeden grosz na rachunku. Miasto zadłużone na 700 milionów i pewnie minimum drugie tyle dluguw spółkach miejskich. Ciekawe ile jeszcze jest zadłużenia w obligacjach miejskich i niektórych kredytach które też nie wliczają się do zadłużenia miasta. Pora podziękować temu dziadostwu.
- 18 0
-
2023-02-14 09:22
Miało być długów :)
- 3 0
-
2023-02-14 07:35
Taaa a świstak zawija sreberka.Jak dodasz te wszystkie podwyżki,plus inflacja i wzrost cen jedzenia o 50 % to fakt,nikt tego nie zauważa)))
- 87 2
-
2023-02-14 07:44
Miało być taniej (29)
Podobno miało być taniej jak miasto wykupiło SNG. Kolejne kłamstwa jak między innymi z komunikacją miejską.
- 467 25
-
2023-02-15 08:22
a widziales wegiel po 1000zeta?.tylko wiecej pylu w miescie widac!!.
- 2 0
-
2023-02-14 22:36
Może Dulkiewicz na wykładach dla studentów wytłumaczy, skąd te podwyżki? Może wytłumaczy też jak to robi, że w tym samym czasie urzęduje w ratuszu i dorabia na uczelni? Pewnie teleportuje się w sekundę swoim fiacikiem.
- 5 1
-
2023-02-14 11:12
to każdy zwrost cen rzeczy potrzebnych do prowadzenia wodociągów chcą zawsze zrzucać na mieszkańców?
a może niech jeden prezes z drugim sobie utną premie?
- 9 1
-
2023-02-14 09:51
To był taki chwyt marketingowy. Jest drożej. Pójdziesz pan do konkurencji?
- 6 1
-
2023-02-14 09:10
Urząd miasta na koniec umowy dał Francuzom 40 milionów złotych (1)
Z czegoś trzeba to sfinansować dlatego podwyżki
- 19 8
-
2023-02-14 09:54
Bredzisz, poskręcie
- 3 7
-
2023-02-14 08:25
(10)
A gdzie ty przebywałeś w ostatnich latach? nie wiesz co pis nam zrobił? koszty wody, ogrzewania, prądu nie zależą od miasta a od spółek pisowskich, więc przestań bredzic
- 32 26
-
2023-02-15 07:42
Od miasta niestety, już nic nie zależy. Akceptują wszystko.
- 1 0
-
2023-02-14 09:38
Wszystko co złe to PiS a nasza dziewczynka? (8)
Zadłużyła miasto na 700 milionów złotych. Zapewne dług jest dwa razy większy uwzględniając spółki miejskie i inne ukryte pożyczki. Dalej, nasza panienka chciała w czasie pandemi jeszcze więcej restrykcji. Co oznaczało jeszcze więcej zamkniętych firm i jeszcze więcej pomocy państwowej - czytaj drukowania pustego pieniądza i wzrostu inflacji. Typowa bolszewia która nie liczy się z ludźmi, ich pracą i ich pieniędzmi.
- 31 13
-
2023-02-14 22:56
Hau! hau! hau!
kacperek
- 3 3
-
2023-02-14 11:21
I PO i PIS to jedna Wielka Banda Darmozjadow !!
- 9 3
-
2023-02-14 10:16
(4)
1 bilion 127 mld to dzisiejszy prawdziwy dług Polski więc 700 mln na rozwój Gdańska przy okrojonych dochodach z budżetu to niewiele . z czegoś trzeba opłacić zobowiązania miasta
- 10 16
-
2023-02-14 10:27
(3)
Z czego, blisko jeden bilion zostawili POprzednicy, zapomniałeś dopisać.
- 15 12
-
2023-02-14 22:59
Niestety nie przyjmujemy
Pensjonat w K. oraz na S.
- 0 0
-
2023-02-14 10:38
(1)
tak tak
- 3 7
-
2023-02-14 11:10
877 mln w 2015, to jest oficjalna kwota PO kemon. Dodaj zajumane 150 mld z OFE, które poszły na zmniejszenie tego długu i masz rzeczywistą kwotę. Możesz zaklinać rzeczywistość PO kemon, ale cyferki są bezlitosne.
- 12 9
-
2023-02-14 10:09
Bolszewia, to ten twój PiS. Twój rząd doprowadził do inflacji wzrostu cen wszystkiego.
- 19 20
-
2023-02-14 07:54
(11)
A kto powiedział że będzie taniej . To suweren wymyślił sobie że woda jest droga bo zyski idą do Francji . Zapytaj ile płacą za prąd , pensje pracowników , paliwa , podatki to będziesz wiedział skąd ta cena . 41 gr na m3 to dla mnie 2 zł drożej miesięcznie , dam radę .
- 23 35
-
2023-02-14 11:19
(1)
Jakiej Francji , spółka przęsła pod Wodociągi Polskie ! Doucz się !
- 2 8
-
2023-02-15 06:53
I po co kłamiesz?
- 0 1
-
2023-02-14 09:19
Ciepła woda w kranie to było dla was za mało to teraz macie i nie narzekajcie na wysokie czynsze , Żeby woda leciała z kranu musi być do tego kranu doprowadzona , nie wystarczy tylko odkręcić kranu. Dziś przyszedł czas zapłaty za swoje wybory
- 19 4
-
2023-02-14 08:32
Ale że co, Francuzi mieli te spółkę dla fantazji? (7)
- 32 6
-
2023-02-14 08:50
(6)
Francuzi mieli tę spółkę dla zysku, nie ma instytucji charytatywnych każdy chce zarobić . Gdańskie Wodociągi też chcą zarobić i opłacić wszystkie koszty i pensje dla pracowników , to taki sam podmiot gospodarczy jak wtedy kiedy właścicielami byli Francuzi . Kto powiedział ze będzie taniej jeżeli spółka wróci do miasta? To chyba dobrze że zyski z działalności spółki zostają w Gdańsku czy uważasz inaczej?
- 10 32
-
2023-02-14 14:12
Tak, tylko że oni zamieniali na euro swoje zyski
A" nasi " nie nasi, dorwali się do koryta i dalej strzyc barany!
- 11 2
-
2023-02-14 11:04
Tak, uważam inaczej. Spółka miejska nie powinna zarabiać. (4)
Powinni wychodzić na zero bo służą mieszkańcom, którzy płacą tu podatki i pracują.
- 30 4
-
2023-02-14 15:33
Wyprowadź się do Korei Pn. Tam podobnie myślą (3)
- 2 20
-
2023-02-14 22:36
O, serio? A jak myślą w Gdańsku, że wszystko tu takie drogie i tak kiepskiej jakości? (2)
Pewnie jakieś tęgie hamerykańskie głowy!
- 4 2
-
2023-02-14 22:53
(1)
A co cię to obchodzi, siedź w swojej pipidówce typu Pcim lub Breszcze. Gdańsk to za wysokie progi dla takich jak ty troli z pisuaru.
- 0 11
-
2023-02-15 07:40
Pysk to masz nie wyparzony.
- 0 0
-
2023-02-14 07:14
(52)
Fantastycznie. Od września opłaty za mieszkanie wzrosły mi o 120 zł. Gospodarstwo jednoosobowe. Pensja wzrosła o całe zero złotych.
- 419 8
-
2023-02-15 07:46
Gdańsk Nowy Port
Woda zwykła i ognista podrożały.Usługi potrzebne mieszkańcom Gdańska po cichu padają,natomiast otwierają coraz to nowe sklepy monopolowe .
- 2 0
-
2023-02-14 22:03
To kiedy bunt pracowników? (1)
Chętnie się przyłącze!
Podwyżki płacy brak,a od roku tyle podwyżek opłat,że zarabiam o 1000zl mniej niż rok temu!!!!!!!
Halo, rządzący!!!!- 8 0
-
2023-02-14 23:19
przecież dostałeś 500+ to teraz siedź cicho i na nas głosuj
a jak masz problem to oddaj te 500, damy komuś kto nie będzie marudził tylko się cieszył i nas popierał
Jaro- 4 0
-
2023-02-14 17:56
Polityka dekarbonizacyjna UE, odciska piętno na każdym aspekcie siły nabywczej ludności.
- 2 3
-
2023-02-14 14:51
Mieszkanie
Mi o 300zl A to nie koniec
- 2 0
-
2023-02-14 14:55
mi obciążenia fiskalne jednoosobowej działalności gospodarczej wzrosły w ciągu kilku lat z 1500 na ponad 3500. Więc tych 5 zł akurat nie odczuję, ale tamto boli. Płacę ogromne składki zdrowotne ale żeby się dostać do lekarza specjalisty to zapomnij.
- 7 0
-
2023-02-14 12:29
Bo jestes frajer.ja pracuje w u.m i od roku oensja wzrosla mi o 1000zl heheee
- 2 3
-
2023-02-14 10:48
U mnie jeszcze "lepiej"
Czynsz w październiku 600 zł.
Czynsz w listopadzie 715 zł.
Czynsz w lutym 822 zł.- 13 0
-
2023-02-14 10:42
Emerytura tez z opóźnieniem , 13 i 14 stki nie pójdą do emerytów tylko na podwyżki i vaty!!!
- 3 1
-
2023-02-14 09:20
(4)
Co sie składa na te 120 zł podwyżki ?
- 2 4
-
2023-02-14 09:39
wiesz co? wiaderko (3)
u mnie w spółdzielni podwyżka wynosi np. 50% w koszcie nazwanym "eksploatacja ogólna", a podwyżka innych składników, np. utrzymania zieleni i sprzątanie wynika z wzrostu np. płacy minimalnej, którą najczęściej otrzymują pracownicy wykonujący te proste prace fizyczne (proste pod względem skomplikowania, bardzo szanuję ludzi, którzy je wykonują, bo
u mnie w spółdzielni podwyżka wynosi np. 50% w koszcie nazwanym "eksploatacja ogólna", a podwyżka innych składników, np. utrzymania zieleni i sprzątanie wynika z wzrostu np. płacy minimalnej, którą najczęściej otrzymują pracownicy wykonujący te proste prace fizyczne (proste pod względem skomplikowania, bardzo szanuję ludzi, którzy je wykonują, bo praca jest ciężka i słabo płatna, a jednak). Wzrasta też koszt paliwa, prądu i nośników energii, które wykorzystywane są przez choćby maszyny i pojazdy do obsługi.
- 9 1
-
2023-02-14 19:22
Czy mamy na myśli sp.mieszkaniową Kolejarz W NP.Obecnie,wbrew woli mieszkańców otwiera sklep monopolowy w falowcu w kl.C,przy placu zabaw dla małych dzieci.Kolejny monopol w tej małej dzielnicy.Nowy Port monopolami stoi.
- 2 0
-
2023-02-14 10:09
a ceny ogrzewania i ciepłej wody nie stanowią przyczyny podwyżki?
- 2 1
-
2023-02-14 10:07
no to już wiesz dlaczego podrożało , pozdrawiam
- 2 2
-
2023-02-14 08:44
Gdybyś pracował w urzędzie miasta to dostałbyś nagrodę i podwyżkę inflacyjną
- 20 2
-
2023-02-14 08:36
Lepiej płatną pracę polecam
- 3 7
-
2023-02-14 08:27
(3)
A mi wzrosły o 200 zl, gospodarstwo jednoosobowe, emerytka. P.S. trzeba było myśleć podczas głosowania albo co jeszcze lepsze pójść na wybory a nie teraz narzekać
- 24 2
-
2023-02-14 09:22
(2)
200 zł drożej , co spowodowało taką podwyżkę ?
- 3 6
-
2023-02-14 10:51
U mnie wzrost opłat za ogrzewanie (1)
do tego bzdurne wymysły spółdzielni na "wieczyste użytkowanie części wspólnych", czy "fundusz remontowy", a remont jak mieszkam od 2008 toku w tym bloku to raz widziałem jak elewację pomalowali.
- 10 0
-
2023-02-15 07:48
Miało nie być wieczystego użytkowania.
- 0 0
-
2023-02-14 08:28
Nie chciało się nosić teczki (4)
- 4 25
-
2023-02-14 19:17
za kim?
- 0 0
-
2023-02-14 08:59
Wiesz Sven, (2)
Ogólnie Cię lubię, ale masz takie teksty, nie raz, że obiłbym Ci ryj w takich momentach.
- 19 0
-
2023-02-14 09:05
(1)
Witam,tu autor oryginalny,niestety ten komentarz wyżej nie jest mój,niestety nie ma możliwości zastrzec nicka, stąd wielu się pode mnie podszywa.Ale sprawdź po IP sobie.
- 2 7
-
2023-02-14 09:46
hehe he to zadne podszywanie ty po prostu jesteś za a nawet przeciw w zależności od potrzeb albo własnego samopoczucia
- 8 2
-
2023-02-14 08:24
Opłaty za mieszkanie czyli za co...?
Sprawdź co masz wliczone w czynszu bo prawdopodobnie większość podwyżki to ogrzewanie + powrót VAT
- 4 7
-
2023-02-14 07:18
(6)
Cytując klasyka,zmień pracę,weź kredyt a najlepiej wyjedź)))
- 55 27
-
2023-02-15 03:22
(1)
ja juz dawno wyjechalem zaraz po studiach, nie wyobrazam sobie zycia w polsce za te marne pensje a wszystko drogie nawet drozsze niz u mnie przy pensjach 1/5 tego...
- 3 2
-
2023-02-15 06:59
Jakie studia
kończyłeś że pisać nie umiesz?
- 2 1
-
2023-02-14 23:13
chyba najlepiej zbierać deszczówkę, założyć panele fotowoltaiczne i odciąć się od tych wszystkich złodziei
- 5 0
-
2023-02-14 15:48
Ty to jesteś jednak najlepszym doradcą;( najlepiej jakbyś sam z nich korzystał.....
- 3 2
-
2023-02-14 07:46
Jedni już chcieli brać w kamasze lekarzyi kazali im ostatnio wyjeżdżać . (1)
W zamian proponowali modlitwe o zdrowie.
- 36 15
-
2023-02-14 09:45
No widzisz mieli brać w kamasze a zrobili Kanadę.
Zamknęli szpitale/placówki zdrowia dając lekarzom extra dodatki. Leczyli przez telefon jak Kaszpirowski. Tak źle mieli przez ostatnie lata? Nie sądzę.
- 22 7
-
2023-02-14 07:21
(18)
Przy gospodarstwie jednoosobowym za wodę/ścieki płacisz ok. 50 zł. Dwa zeta więcej odczujesz?
- 13 67
-
2023-02-14 19:14
chodzi o zasadę,poniał?
- 0 0
-
2023-02-14 13:59
50 zł to płaci tylko ktoś, kto się myje raz na miesiąc.
- 5 2
-
2023-02-14 10:59
Jak to 50? Woda ścieki ale używasz tez cieplej za podgrzanie już 83 zł za 1,63, sama zużywam ok 7 m, niie będę oszczędzać na myciu praniu i zmywaniu!!! I sprzątaniu, myciu okien i wc !!!
- 7 0
-
2023-02-14 08:33
do polityki idą tacy ignoranci
a potem tu 2zl, tam 20zl i masa ludzi nie ma co jeść, albo padają fimry, piekarnie itp.
- 19 2
-
2023-02-14 07:36
jasne, tu dwa złote, tam pięć czy pięćdziesiąt (13)
na pewno nikt nie odczuje...
- 80 3
-
2023-02-14 08:28
(5)
Na stacjach benzynowych płacisz 2 zł więcej za litr i jakoś nie słyszę lamentu a tu płacisz 2 zł więcej za 5 ton wody i tragedia . Słabą macie strategię atakowania władz miasta. Musicie zmienić przekaz dnia .
- 8 56
-
2023-02-14 09:46
Miasto długów i notorycznie opóźnionych inwestycji
- 16 2
-
2023-02-14 09:18
Ile ci płacą za reklamę? A może pracujesz w UM na etacie ze tak chętnie łykasz podwyżki? (3)
- 39 3
-
2023-02-14 09:57
Nikt chętnie nie łyka podwyżek
Ale nie jesteśmy członkami Strefy Ługina, żeby nie widzieć związków przyczynowo-skutkowych
- 2 3
-
2023-02-14 09:44
(1)
Nic niestety nie zarabiam bo nie wiem jak się na tym zarabia ale mam swój rozum i wiem z czego ta podwyżka o 2 zł za 5 ton wody wynika . Szkoda ze nie wszyscy myślą racjonalnie tylko kierują się emocjami .
- 4 25
-
2023-02-14 23:15
wszyscy są na takich jak ty wkur...ieni bo doicie nas na każdym kroku
tu 2zł, tam 50zł, a jeszcze gdzie indziej 32zł i tak robi się przez cwaniaków drożyzna, a ludzie mają przez takich coraz mniej pieniędzy
- 6 0
-
2023-02-14 08:29
Rozumiem, że mimo wrostu kosztów prowadzenia działalności u wszystkich (1)
do niektórych dóbr ich wykonawca powinien dokładać, żebyś miał ceny bez zmian?
Jedzenie zdrożało 2x od 2021 i co... i są usprawiedliwienia bo prąd drogi, ogrzewanie, paliwo... zdziwię cię, wodociągi też zużywają prąd, paliwo, ogrzewają budynki, itd. Jak przeszkadza Ci drożyzna przestudiuj programy wyborcze i jesienią zdecyduj..- 6 12
-
2023-02-14 23:16
rozumiem, że wszyscy powinni gremialnie podnieść wszystkie ceny....bo ty nic nie rozumiesz
i może wówczas byś zrozumiał (choć wątpie)
- 0 2
-
2023-02-14 08:29
Gdzie 5, gdzie 50? Konkrety.
- 2 4
-
2023-02-14 08:23
(3)
Jedno sojowe latte w starbuniu na kwartał mniej - i zaoszczędzisz z nawiązką na pokrycie podwyzki cen wody.
- 6 58
-
2023-02-14 23:14
tiaaaa żebyś z kolesiami mógł sobie premie dać
- 2 0
-
2023-02-14 23:02
Tabletki nie pomagają?
- 0 2
-
2023-02-14 11:01
Dla ducha i towarzystwa tez coś trzeba, w 4 ścianach nie wytrzymasz, oni tez musza utrzymać lokal, lodówki , eksploatacja ekspresu , ogrzanie lokalu, zużycie wody prądu, Costa jest lepsza
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.