• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 76 do 79 mln zł za nowe autobusy dla Gdyni

Patryk Szczerba
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Nowe autobusy zaczną pojawiać się na ulicach w Gdyni prawdopodobnie w następnym roku. Nowe autobusy zaczną pojawiać się na ulicach w Gdyni prawdopodobnie w następnym roku.

Solaris i MAN złożyły oferty na dostawę 55 nowych autobusów dla Gdyni. Pierwsza firma proponuje za 32 przegubowce i 23 pojedyncze pojazdy cenę blisko 79 milionów złotych, a druga nieco ponad 76 mln zł. Oferty będą teraz analizowane przez miasto.



Czy nowy tabor zachęci mieszkańców Gdyni do jazdy komunikacją?

Gdynia kupuje kolejne pojazdy ze wsparciem unijnym, mające wozić pasażerów po mieście. Tym razem chodzi o 55 autobusów. Unia Europejska pokryje 70 proc. kosztów tej inwestycji.

Nowe autobusy w Gdyni: oferty od firmy MAN i Solaris



Do przetargu wpłynęły dwie oferty od firm Solaris i MAN, które złożyły oferty na autobusy przegubowe i standardowe. Obie firmy zaproponowały taki sam termin wykonania zamówienia - 330 dni oraz identyczne okresy gwarancyjne - 36 miesięcy.

Kluczowa, oprócz parametrów technicznych, będzie więc cena, która decyduje w 60 procentach. Solaris proponuje za 55 pojazdów 78 761 mln zł natomiast firma MAN 76 010 mln zł..

Wszystko wskazuje więc na to, że po Gdyni będą jeździły nowe autobusy niemieckiego producenta. Na oficjalnie rozstrzygnięcie trzeba jednak jeszcze poczekać.

- Po otwarciu ofert następuje analiza złożonych dokumentów pod względem formalnoprawnym - informują władze Gdyni.

Pierwszy przetarg nieudany



Przypomnijmy, że w pierwszym - zakończonym w zeszłym roku - przetargu na zakup 32 przegubowych i 23 pojedynczych autobusów złożona została tylko jedna oferta. Firma MAN Truck & Bus Polska zażądała wówczas aż 92,6 mln zł brutto. Okazało się, że to o 16 mln zł za dużo w stosunku do kwoty, którą miasto planowało wydać na nowy tabor, w związku z czym przetarg unieważniono.

W nowym postępowaniu bez zmian pozostała liczba pojazdów, ich rodzaj oraz kryterium, by rok produkcji autobusów był zgodny z rokiem ich dostawy. Wydłużono jednak czas dostarczenia autobusów. Ostatnie mają zostać przekazane Gdyni maksymalnie po 360 dniach od podpisania umowy. Podczas pierwszego podejścia przy przegubowcach ten czas wynosił osiem miesięcy, a przy autobusach krótkich - siedem.

Tym razem miasto na zakupy zabezpieczyło też więcej pieniędzy - nieco ponad 88 mln zł.

Całkowity koszt inwestycji w nowy tabor szacowano na 170 mln zł. Dofinansowanie unijne z Programu Ochrona i Środowisko miasto zaplanowało w wysokości 103,1 mln zł.

Nowe trolejbusy w Gdyni jeszcze przed wyborami



Przypomnijmy, że w styczniu Gdynia poinformowała o przyjęciu oferty złożonej przez firmę Solaris na dostawę 30 nowych trolejbusów (16 przegubowych i 14 pojedynczych) oraz nowych baterii litowo-jonowych do 21 pojazdów.

Czytaj też: Gdynia kupi trolejbusy

Firma złożyła oferty we wszystkich trzech częściach, oferując 95 mln zł za całość. Mimo blisko 9 mln zł różnicy względem budżetu, Gdynia przyjęła ofertę, więc pierwsze nowe trolejbusy wyjadą na ulice miasta jeszcze przed wyborami samorządowymi.

Czytaj też: sześć nowych "elektryków" w gdyńskiej komunikacji

Miejsca

Opinie (152) 1 zablokowana

  • coraz nowsze autobusy, ale przy biletach średniowiecze... (1)

    Nie można sumować np. biletu ulgowego 1,60 zł z dopłaty 20gr x 2, aby uzyskać bilet godzinny 1,90zł.
    Nie można biletu godzinnego normalnego 3,80zł zamienić na dwa ulgowe (po przejściu na emeryturę), bo stan by się nie zgadzał.
    A miała być dobra zmiana...

    • 13 0

    • ludziom należy ułatwiać kasowanie, nie zaś utrudniać powołując się na jakiś nieprzemyślany regulamin

      dlaczego nie można sumować? co jakiś czas zmienia się opłata i są bilety dopłaty i co? nie można sumować? może więcej logiki, mniej regulaminów?

      • 3 0

  • Ankieta - tendencyjna. (1)

    Co to za ankieta? To portal jedynie słusznej prawdy?Jak za komuny? Nigdy nie będę jeździł komunikacją miejską. Szybciej się wyprowadzę niż wsiąde do komunikacji miejskiej. Tak trudno to zrozumieć. Nie po to mam toaletę w domu żeby chodzić na podwórko do toi toia.

    • 9 6

    • Ale jesteś fajny

      Taki zdecydowany, pewny siebie. No i masz samochód oraz toaletę w domu.

      • 3 5

  • Ankieta-ankietą ale...... (1)

    b.dużo ludzi jeżdzi komunikacją miejską w Gdyni . Są nawet określone godziny w których dominują osoby 65/75+, szkoły itp.:a może jest też tak, że więcej jeżdzi swoimi samochodami ? Ale jak masz działalność lub pracę związaną z prowadzeniem pojazdu to jak z tym tematem wejść do autobusu/trolejbusu???? Gdynia jest też miastem tranzytowym...
    Nowe autobusy zmienią tylko tyle, że awaryjność może pozostanie na takim samym poziomie, komfort pracy kierowcy ulegnie nieco poprawie. A reszta bez zmian. takie są realia. Korki są i będą... To takie niezdrowe zachwyty jak "nad nową farbą olejną".... Coś musi jeżdzić, a czy to będzie MAN czy Solaris to większość ludzi to nie interesuje....Interesuje tych co zapłacą i tych co na tym ....zarobią... MAN wg.mnie odpada z powodu "schodów" w tylniej części pojazdu. Nie jeden(po i przed kolejną dawką %) i nie jedna"osoba" ( trzeżwa)-się tam "wypier***liła. To bubel konstrukcyjny MAN-a.... Solaris to chociaż podłogi ma w miarę proste.

    • 11 0

    • Trochę racji masz z tymi schodami. Aczkolwiek miejsc siedzących więcej, i co ważne, więcej na poziomie podłogi w środkowej części.

      • 7 0

  • Dopóki nie naprawimy zapadniętych studzienek

    to i tak komfort jazdy autobusami w Gdyni jest jak wozem drabiniastym,szkoda kasy.

    • 14 1

  • Obojętnie czy Solaris lub MAN

    ale autobusy powinny być w wersji jak na Emiraty Arabskie. zawsze w godzinach szczytu jest zaduch i skwar nie do wytrzymania. A jak świeci słońce i na zewnątrz jest około 30 st>C to w autobusie jest ze +40 st.C. Jak podróżować ???? Może rodzimy AUTOSAN ma coś ciekawego w ofercie ? Ja bym szukał czegoś pożytecznego i nie patrzył na "zobowiązania" ....Kiedyś po Gdyni śmigały autobusy Autosan H.9-35 i chociaż krótkie bo 9.5 metra długości ale "przyduchy" to w nich nie było...Z Gdyni to te H9/35-"poszły" do Tczewa i tam śmigały kilka lat. No i warto wspomnieć IKARUSY Z 280-to dopiero były autobusy ! Zimą-zimno, a latem upał. Takie Magiar Technology....Chociaż technologia ...Man-a...(RABA-MAN) Z silnikiem Scanii to po modernizacji autobusy IKARUS to były tzw.Bizony" bo moc wzrosła do 350 KM. Gdyńskie górki to robiły bez problemu.Następnie przyszły NEOPLANY i tak się zaczęło.....CDN.

    • 6 3

  • Autobus podmiejski jest do wykonania

    prawie tak szybko i łatwo prosty jak traktor. To praktycznie produkcja masowa i seryjna. Co innego autobus do ruchu dalekobieżnego. Dziadek opowiadał, że takie autobusy jak i statki do zwykłego transportu to buduje się szybo i bardzo tanio. Tzw. statki typu "Liberty"/USA/II WŚ/- to schodziły w ciągu tygodnia i płynęły z ładunkiem do Murmańska...To samo autobusy dla komunikacji miejskiej. Nie chodzi o jakoś, a o ilość. Serwis gwarancyjny i po gwarancyjny załatwia sprawę.

    • 6 1

  • Elektrycze, wodorowe czy na gaz

    ziemny? Jak nie, beda wysokie oplaty za wjazd do centrum miasta. :)

    • 0 8

  • nie obchodza mnie ceny autobusow!!! Mają być polskie!!!!

    • 2 8

  • kupcie polskie a nie jak adamowicz szwabskie!!!

    • 6 3

  • Z polskiego węgla kamiennego można robić metodą ucg pod ziemią gaz ziemny albo wodór!!! Ale jakoś polski rząd nie jest (1)

    • 6 3

    • Zainteresowany

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane