• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny bilet na Gdańsk i SKM za 99 zł od kwietnia

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Obecnie, aby móc swobodnie korzystać z tramwajów i pociągów w Gdańsku, należy wykupić bilet metropolitalny łączony komunalno-kolejowy za 150 zł (obejmuje swoim zakresem także Sopot). Od kwietnia do realizacji takich podróży wystarczy bilet ZTM miesięczny w cenie 99 zł i Karta Mieszkańca. Obecnie, aby móc swobodnie korzystać z tramwajów i pociągów w Gdańsku, należy wykupić bilet metropolitalny łączony komunalno-kolejowy za 150 zł (obejmuje swoim zakresem także Sopot). Od kwietnia do realizacji takich podróży wystarczy bilet ZTM miesięczny w cenie 99 zł i Karta Mieszkańca.

Od 1 kwietnia w Gdańsku nie tylko wzrosną ceny za przejazdy komunikacją miejską, ale wprowadzony zostanie długo wyczekiwany jeden wspólny bilet miesięczny w cenie 99 zł na tramwaje, autobusy oraz wszystkie pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej oraz PolRegio w granicach miasta. Władze Gdyni i Sopotu twierdzą, że takie rozwiązanie przeczy idei integracji taryfowej na obszarze całego Trójmiasta.



Jak oceniasz pomysł wspólnego biletu ZTM-kolej w cenie 99 zł?

Rozwiązanie, które ma zostać wprowadzone już 1 kwietnia 2020 r. wraz z podwyżkami pozostałych cen biletów w całym Trójmieście, stanowi - jak określają to lokalni politycy - pilotaż wspólnego biletu na terenie całej aglomeracji.

Nowy bilet w cenie 99 zł będzie "rozwinięciem" obecnego miesięcznego biletu ZTM na wszystkie tramwaje i autobusy, obowiązującego przez wszystkie dni tygodnia w granicach Gdańska.

Od kwietnia będzie on też uprawniał do nieograniczonej liczby przejazdów pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej oraz PolRegio na trasach:
  • podstawowej linii SKM od Śródmieścia do Żabianki-AWFiS,
  • szlaku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do Osowej,
  • pociągami podmiejskimi po torach dalekobieżnych od przystanku Gdańsk Lipce do Oliwy.

Rozkłady jazdy: tramwaje, autobusy, trolejbusy i pociągi


Z nowego rozwiązania taryfowego będą mogli skorzystać m.in. mieszkańcy Oruni, gdzie zatrzymują się pociągi regionalne. Z nowego rozwiązania taryfowego będą mogli skorzystać m.in. mieszkańcy Oruni, gdzie zatrzymują się pociągi regionalne.

Wspólny bilet tylko dla posiadaczy Karty Mieszkańca



Co istotne, nie będzie obowiązku zakupu osobno biletu ZTM i kolejowego, ale w zamian obligatoryjne będzie posiadanie Karty Mieszkańca. Przypomnijmy, że otrzymanie Karty Mieszkańca możliwe jest wyłącznie dla osób, które:
  • są zameldowane w Gdańsku,
  • lub/i rozliczają się z podatku dochodowego w gdańskich urzędach skarbowych,
  • lub/i opłacają podatek od nieruchomości znajdującej się w Gdańsku,
  • lub/i opłacają media związane z nieruchomością zlokalizowaną w Gdańsku.

Nie wiadomo jeszcze, czy nowe rozwiązanie taryfowe będzie posiadało również odpowiednik ulgowy, a zatem czy będzie także skierowane do uczniów i studentów.

Włodarze poinformowali natomiast, że wspólna taryfa ZTM-kolej będzie obowiązywała w biletach semestralnych w nowej cenie (występuję one jedynie w wersji ulgowej): czteromiesięczny - 188 zł, pięciomiesięczny - 235 zł.

Niewiadomą pozostaje również przyszłość istniejących biletów okresowych ZTM ważnych od poniedziałku do piątku oraz przez wszystkie dni tygodnia bez przewoźników kolejowych.

- Wszystkie szczegóły w tym zakresie przedstawimy wraz z projektem uchwały Rady Miasta Gdańska, która zostanie skierowana na sesję już w styczniu 2020 r. - ucina spekulacje Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Niemal identyczny bilet za 99 zł zaproponował po raz pierwszy FRAG w październiku 2018 r., udzielając oficjalnego poparcia Jarosławowi Wałęsie. Niemal identyczny bilet za 99 zł zaproponował po raz pierwszy FRAG w październiku 2018 r., udzielając oficjalnego poparcia Jarosławowi Wałęsie.

Pomysł z programu... Jarosława Wałęsy



Przypomnijmy, że propozycja niemal identycznego wspólnego biletu w cenie 99 zł była jedną z obietnic wyborczych Jarosława Wałęsy, kandydującego w 2018 r. na prezydenta Gdańska, zaś szefem jego sztabu był wówczas Piotr Borawski.

O idei wspólnego wewnątrzmiejskiego biletu mówiono podczas konferencji Jarosława Wałęsy - w sierpniu 2018 r.

Do współautorstwa koncepcji wspólnego biletu poczuwają się także członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, które współtworzyło program Wałęsy.

- Odrobinę nam przykro, że zapomina się o autorach tego pomysłu. Proponowana forma wspólnego biletu bez konieczności oczekiwania na inne miasta, była jednym z naszych postulatów w minionej kampanii wyborczej. Cieszymy się, że zostanie on wcielony w życie. Jesteśmy przekonani, że znacznie ułatwi to codzienne podróże komunikacją miejską mieszkańcom Gdańska - komentuje Karol Spieglanin, prezes FRAG.

Gdynia i Sopot protestują



Jeszcze przed piątkową konferencją prezydenci Gdyni i Sopotu, Wojciech Szczurek oraz Jacek Karnowski, przesłali oświadczenie, w którym czytamy m.in.:

- Z przykrością przyjmujemy do wiadomości, że Urząd Marszałkowski WP oraz Miasto Gdańsk podejmują działania, by pilotażowo wprowadzić zintegrowany bilet obejmujący komunikację miejską i kolejową jedynie w granicach miasta Gdańska. Żywimy głębokie przekonanie, że taki pilotaż byłby skuteczniejszy, gdyby objął co najmniej całe Trójmiasto, a docelowo system obejmować musi cały obszar metropolitalny. Zwróciliśmy się pisemnie do Urzędu Marszałkowskiego o przedstawienie kosztów takiego rozwiązania dla naszych miast. Z naszej wiedzy wynika bowiem, że koszty nie są jeszcze precyzyjnie policzone nawet dla Gdańska, a całkowicie nieznane dla Gdyni i Sopotu.
W piątek oficjalnie podpisany został list intencyjny w sprawie wspólnego biletu przez Aleksandrę Dulkiewicz (prezydent Gdańska) oraz Mieczysława Struka (marszałka województwa). W piątek oficjalnie podpisany został list intencyjny w sprawie wspólnego biletu przez Aleksandrę Dulkiewicz (prezydent Gdańska) oraz Mieczysława Struka (marszałka województwa).
Do treści tego oświadczenia odniósł się Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

- Podobne rozmowy [nad wspólnym biletem - dop. red.], jak z Gdańskiem, będziemy również prowadzić z Sopotem i Gdynią, o co zabiegają obaj prezydenci. Mam nadzieję, że będziemy dyskutować nad rozwiązaniami technicznymi i finansowymi - zapewnia Struk.
- Bardzo cieszy mnie gotowość moich kolegów prezydentów do podjęcia rozmów na ten temat z marszałkiem województwa. Pracujemy z naszej inicjatywy nad tym rozwiązaniem kilka miesięcy i uważam, że kolejnym krokiem powinna być dalsza integracja. Każdy musi jednak odpowiedzieć na pytanie, ile to będzie kosztowało i czy stać na to dany samorząd - dodaje Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Koszt wspólnego biletu to 6,5-9,4 mln zł



Szacunkowy koszt wprowadzenia wspólnego biletu dla budżetu Gdańska to wydatek ok. 6,5-9,4 mln zł. Dokładne wyliczenia będą znane dopiero w październiku przyszłego roku, gdy zostaną przeprowadzone badania transportowe.

Dla porównania, wprowadzenie darmowych przejazdów dla dzieci i uczniów kosztuje budżet miasta ok. 9 mln zł rocznie (dokładne wyliczenia są niemożliwe, ponieważ uczniowie i dzieci są niejako poza systemem taryfowym - ich obecność w środkach transportu nie jest odnotowywana w żaden sposób). Włodarze nie odpowiedzieli w piątek na pytanie, czy ulga ta zostanie także rozszerzona o przejazdy pociągami.

Opinie (506) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Cos takiego (11)

    Dogadali się?

    • 40 37

    • z kim? dlaczego SKM nie dojeżdża do Oruni? (1)

      • 10 8

      • Masz polregio do Oruni

        Też będzie obowiazywać.

        • 19 4

    • no właśnie nie bardzo, to raczej kolejny nieprzemyślany wyskok wesołej ekipy prezydentki Gdańska. (1)

      - cenowo zapewne nie skalkulowane wcale (zastrzegam że ja nie wiem czy 99 PLN to właściwa cena czy nie ale ręczę, że oni też tego nie wiedzą, ot po prostu strzelone 99 jak promocja w markecie)
      - wydzielony obszar obowiazywania, który zapewne na starcie zdyskwalifikuje cześć potencjalnych uzytkowników gdyż musieliby dalej kupować różne bilety
      - jakiś dziwny rygor posiadania karty mieszkańca a przecież chodzi o bilet na transport publiczny, za który i tak trzeba zapłacić. Czyli odpada np wariant pasażera spoza miasta, który na rogatkach Gdańska chciałby skorzystać z transportu

      • 12 12

      • Kolejne gorzkie żale z Gdyni?

        • 9 8

    • (4)

      Nie, poprostu jak zwykle Gdańsk olał wszystkich wokoło.

      • 8 6

      • Nic nowego (2)

        Tak było z Kartą Dużej Rodziny, Gdańska Kartą Mieszkańca itp. Ale ze swojej strony Gdańsk się nie ogranicza - Sopotu czy Kolbud o zdanie się nie pytał, a do finansowanych przez nie autobusów swoje bachory za friko wpuścił. Dopiero potem się zorientował, że za to trzeba zapłacić.

        • 5 4

        • O rany ! (1)

          Jak to możliwe że Karta Mieszkańca Gdańska nie dotyczy pasożytów z Gdyni ??? Weźcie się ogarnijcie w tej Gdyni bo w ostatnich latach jesteście hamulcowym Trójmiasta.

          • 6 6

          • ty lepiej konusie napisz, z jakiej racji

            karta gdańszczanina jest ważna w Sopocie czy na Kowalach. Oj, lubicie się wozić za nieswoje...

            • 6 2

      • a dlaczego Gdańsk ma się martwić o ościenne gminy.

        • 4 3

    • Gdynia i Sopot protestują

      To niech się wezmą do roboty lenie śmierdzące, przeliczą, skalkulują, przedstawią propozycje..
      A nie tylko czekają, aż ktoś to za nich zrobi, marszałek województwa a może Gdańsk??

      • 5 4

    • d*pa

      Gdańsk to nie miasto tylko wieś

      • 1 0

  • Przecież trójmiasto to jeden organizm. Dlaczego przez 30 lat nie można dogadać się z Gdynia??? (16)

    • 344 33

    • adamowicz zawsze mówił, że nie sposób dogadać się ze szczurkiem (6)

      • 55 14

      • Jak widac trzeba robic swoje i nie oglądac sie na Gdynie (2)

        Szczurek i tak będzie musiał wprowadzić z obawy że mu podatnicy uciekną do Gdańska

        • 59 10

        • Dokładnie. Bo nawet będąc zameldowanym w Gdyni podatki można płacić w Gdańsku i dostać karte mieszkańca

          Można się też po prostu przeprowadzić

          • 43 6

        • I tak już uciekają

          a w najlepszym przypadku w Gdańsku pracują.

          • 37 5

      • (2)

        budyn zawsze byl wrogiem Gdyni, miał kompleksy

        • 21 45

        • To było dokładnie odwrotnie, a raczej jest ;)

          • 32 10

        • I te kompleksy zostawił gdańszczanom co widać w komentarzach każdego dnia :)

          • 12 23

    • bo transport publiczny to nie jest deweloperka

      czajnik?

      • 19 10

    • A umiesz czytać ze zrozumieniem?

      • 6 3

    • Bo w gdyni musi byc zarzad transportu i stolki dla ziomkow.

      Oczywiscie w gdansku tez, zeby nie bylo.

      To samo dotyczy np. tristara.

      • 30 3

    • (2)

      99 złotych za miesięczny na całe ZKM i całą SKM i Przewozy Regionalne w granicach miasta? Od kwietnia w Gdańsku. Ostatni piątek roku przynosi informację o porozumieniu między Gdańskiem a marszałkiem województwa, dzięki któremu od kwietnia pojawi się integracja taryfowa SKM i gdańskiego ZKM. Równolegle z informującą o tym konferencją prezydent Gdańska, prezydenci Gdyni i Sopotu wydają oświadczenie, że im przykro, że Gdańsk integruje się z SKM sam, bo od sierpnia trwały rozmowy, a w ogóle to nic nie jest policzone.
      Poprawiam - nie od sierpnia, a co najmniej od 21 lat te rozmowy trwają. Poniżej artykuł z obietnicą prezydenta Szczurka, prezydenta Karnowskiego i prezydenta Adamowicza o realizacji wspólnego biletu do 2003 roku. To nie jest umowa o globalnym rozbrojeniu czy zjednoczeniu Niemiec. To jest 21 lat obietnic o wspólnym bilecie. Nawet jak Gdańsk się wypiął na Gdynię i Sopot i wprowadza swój wspólny bilet z SKM bez dokładnych wyliczeń, to i tak dobrze - ten impas trwał za długo, za długo nasi trójmiejscy politycy kombinowali. Mam nadzieję, że prezydent Szczurek się teraz obudzi. Na dziś jeśli chodzi o priorytet dla komunikacji zbiorowej, to mamy realny spadek wydatków na gdyńskie ZKM, w perspektywie wzrost cen biletów. Z plusów -odmrożenie niskokosztowych projektów wytyczania buspasów w miejscach nieszkodzących kierowcom (500 m na Wielkopolskiej)

      • 40 4

      • Bo czas najwyszy (1)

        Zmienić tych wszystkich włodarzy miast na nowych

        • 16 4

        • Taaa cała trójca w następnych wyborach ma 105%

          • 10 1

    • bo to Gdynia...

      • 8 9

    • bo niechca sie dogadac z Gdynią !!Gdańsk niechce kupic bez emisyjnych alektrycznych autobusów podobnie jak niechce

      takich na gaz CNG !!

      • 3 3

    • bo gdynia to śmieciowe miasto i nie chce się dogadać

      • 3 6

  • Tylko Gdańsk? (20)

    a reszta gdzie?

    • 251 7

    • Widocznie Gdansk juz mial dosc ogladania sie na reszte i odwlekania w nieskonczonosc (13)

      • 41 10

      • Problem niestety polega na tym (4)

        że to Gdańsk wcześniej uwalił próbę ujednolicenia taryf i scalenia związków komunikacyjnych argumentem "nie będziemy mieli na wkład własny w projektach UE", tak jak próbował uwalić PKM (jest dostępne w archiwum trojmiasto.pl, jakby kto miał krótką pamięć). I tym konkretnym dealem z kolegą w Urzędzie Marszałkowskim skutecznie wykoleił rozmowy na poziomie całego związku komunikacyjnego Używając do tego argumentu, że gdzie indziej nie funkcjonuje potrzebna do tego karta... która wcześniej niż w Gdańsku była już m.in. w Gdyni. I potem wielkie zdziwienie, że mało kto w województwie chce już się z Gdańskiem dogadywać - ostatni był Sopot, teraz już też mu może woli nie wystarczyć na przyjmowanie kolejnych noży w plecy.

        • 19 16

        • Działanie w interesie gdańszczan to nóż w plecy? (3)

          Widać jaka jest ogromna różnica w polityce obu miast. I te śmieszne utyskiwania. Gdańsk uwalił, Gdańsk wykoleił... Czas się Gdynio obudzić z tego letargu i przestać być kulą u nogi Trójmiasta.

          • 22 5

          • To niech Gdańsk rozwiąże też OM G-G-S (2)

            skoro jest tak lojalnym partnerem.

            • 4 1

            • (1)

              To niech szczurek nie blokuje wszystkiego. Niech gdynia ma wspolny bilet z air portem swym

              • 6 5

              • Nie tylko Szczurek został wyrolowany

                Ciekawe, czy kogokolwiek w ogóle zaproszono do współpracy

                • 4 2

      • Bardzo dobrze Gdansk zrobil dla swoich mieszkancow (7)

        Inni jak będą chcieli niech też doplacą, a nie pretensje do Gdańska

        • 25 8

        • no właśnie tu wychodzi jakieś pokrętne myślenie i przeliczanie (6)

          Dlaczego od razu dopłacać? Może przy większychch przychodach zbilansowały by się koszty.
          Przecież większa ilość pasażerów przełożyłaby się na większe przychody przy praktycznie tych samych kosztach (czy autobusem jedzie 10 czy 15 osób to w zasadzie niewielka różnica w kosztach kursu).
          Tu już na starcie sztucznie reglamentowana jest ilość potencjalnych pasażerów co jest w zasadzie odwróceniem celu w jakim powinien dążyć transport publiczny.

          • 8 4

          • I bojkotowanie możliwych korzyści (1)

            Podpisane porozumienie np. nie daje NIC w sensie odkorkowania Traktu św. Wojciecha - jak Pruszcz do Gdańska wjeżdżał, tak będzie wjeżdżał dalej

            • 2 2

            • A SKM jeździ do Pruszcza? Nie? To dalej będzie wjeżdżał...

              • 1 0

          • To kwestia mentalności

            Dla takiego Świlskiego pewnie było nie do wyobrażenia, że spadek wpływów związany z integracją taryfową może być skompensowany wzrostem liczby pasażerów

            • 4 1

          • nie ma fizycznej możliwości, żeby transport publiczny sam się utrzymał z biletów (1)

            I tak jest mocno niedoinwestowany

            • 3 0

            • transport indywidualny (samochód) jest najtańszą i najefektywniejszą formą transportu

              Do komunikacji publicznej trzeba dopłacać krocie i robią to ci, którzy nią nie jeżdżą

              • 2 3

          • Niestety nie, skm jest dotowana.

            Wpływy się nie zbilansują, nie ma takiej możliwości. Zwłaszcza w sytuacji kiedy jeździ tylko co drugi lub co trzeci pociąg, tak się dzieje w poniedziałki, wtorki i środy. Chcąc nie chcąc ci co mogą przerzucają się na samochody, tramwaje i autobusy.

            • 0 0

    • Reszta czyli Gdynia i Sopot niech dopłacą

      To też będzie kolej dostepna

      • 14 6

    • W pupie jak zwykle..

      • 6 0

    • Gdynia, Gdynia, Gdynia... (2)

      Płacicie mniej niż Pruszcz Gdański do SKMki, to co się dziwić? Dołóżcie się w końcu do kolei to dostaniecie co chcecie... śledzie i ich żądania.
      Bardzo dobrze! W końcu Gdańsk poszedł po rozum do głowy i nie patrzy się na blokady ze strony Sopotu i Gdyni.

      • 21 9

      • Bzdura, Gdynia płaci ponad 5x tyle na SKM co Pruszcz.

        • 7 12

      • A Pruszcz płaci jak d wołowa

        A nie miał nawet biletu ZTM + kolej za 150 zł, teraz kopany w d będzie jeszcze bardziej

        • 5 1

    • Tylko pewnie geniusz marszałka Struka spowodował że koncepcyjnie cena 99.99 pln w ostatniej chwili zeszła do 99 pln. Czyli wiadomo ..za poprawki autorskie dodatkowo ..No to w sensie koncepcji aglomeracyjnej to raczej nie o to chodzi- wiadomo że Gdańsk to potęga i metropolia-dojazd z peryferiów tzn Sopotu, Gdyni do centrum powinien być przystępniejszy.

      • 4 5

  • Opinia wyróżniona

    No świetnie (43)

    Czyli dojeżdżając autobusem do SKM dajmy na to w Oliwie, a potem dwie stacje do Sopotu zapłacę tak jak dotychczas 150 zł. Ci ludzie mają problem: nie jeżdżą w ogóle komunikacją miejską i ich pomysły są od czapy, a przede wszystkim nie rozumieją idei Trójmiasta, które funkcjonalnie jest jednym organizmem. Lepiej kupić jakiegoś grata w gazie i jeździć, taniej wyjdzie.

    • 483 70

    • Ja mieszkam w Gdansku i pracuje w Gdansku i dla mnie to super rozwiazanie (18)

      Jak Sopot i Gdynia będą chciały dopłacić to u nich też będzie

      • 76 36

      • A ja nie. (17)

        Poza tym moje życie nie ogranicza się do pracy

        • 52 19

        • ale po co jechać poza gdańsk do sopotu i gdyni jak ktoś nie musi? tam nic nie ma (7)

          • 45 60

          • (4)

            Wiele osób dojeżdża a Sopot jest jedna z lepszych lokalizacji w Trójmieście, mnóstwo knajp i pięknych miejsc. ja korzydtam i gorąco polecam

            • 16 52

            • Do tego nie potrzebny miesięczny bilet

              Na piwo można kupić raz w miesiącu bilet dodatkowo

              • 28 5

            • (2)

              codziennie po pracy jezdzisz do Sopotu? bo mowa tu o miesiecznym bilecie.

              • 12 3

              • Mieszkam w Gdańsku, pracuję w Sopocie (1)

                Więc tak, dojeżdżam codziennie do Sopotu. Mam gdzieś ich łączony bilet, wygląda na to, że nadal jedyną sensowną opcją jest samochód.

                • 13 2

              • o ile do pracy nie mozesz dotrzec w ok.15 min rowerem to samochod zawsze jest najlepsza opcja.

                • 2 1

          • nie ma tam Ciebie

            i to jest wystarczający powód by tam pojechać

            • 6 0

          • Wytrzeźwiej.

            • 0 0

        • Moje też nie (8)

          I w Gdańsku jest wszystko co mi do szczęscia potrzebne. Do Gdyni i Sopotu nie jeżdzę wcale. Bo niby co tam takiego jest czego w Gdańsku nie ma?

          • 39 41

          • patologia?

            • 11 24

          • (1)

            Ja tak samo nie jeżdżę do Gdańska bo nie ma po co.

            • 17 9

            • Więc już problem rozwiązany !

              • 9 3

          • (3)

            Jest w Gdyni oceanarium na Skwerze, a w Gdańsku nie ma takiej atrakcji. Jest też kolejka górska której brak w Gdańsku. Jest też okręt wojenny i dwa Dary... żaglowce

            • 18 12

            • W Gdańsku jest oceanarium, obiecane haha

              • 9 3

            • Oceanarium za chwilę będzie dużo większe, tymi żaglowcami wstyd się przyznawać

              • 2 9

            • Widzialem juz i okret i te dwa dary i starczy

              Oceanarium nie wiedziałem że macie ale widziałem to syfiaste akwarium na skwerze które to w obecnych czasach nawet wstyd pokazac znajomym co przyjechali na wakacje do Gdańska

              • 8 7

          • LIPA

            ogolnie to pewnie nigdzie nie jedzisz, nie segregujesz smieci bo tez Ci to nie potrzeebne czego jeszcz enei potrzebujesz? Zabronimy wszystkim wszytkiego czego Ci nie potrzeba....

            • 4 1

    • frag popiera młodego bolka? (3)

      • 17 28

      • Nie, pancernego Banasia :-) (2)

        • 19 6

        • popiera za kopertę grodzkiego:) (1)

          • 5 4

          • Koperte dla ksiedza za dwie wieze?

            • 1 1

    • (6)

      Ale to moze pretensje do sopotu, a nie do tych, co sie wreszcie dogadali?

      • 55 3

      • Myśleć ludzie.... (5)

        Gdańsk nawet nie wie ile za to zapłaci na razie mówią o 10 mln złotych a po roku powiedzą że wyszło im jednak 20mln. Nie ma jak tego policzyć bo nie ma systemu in/out. To jest kupowanie wyborców za ich własne pieniądze nie dziwię się że Gdynia i Sopot w to nie wchodzą bo nawet nie wiadomo jak policzyć przejazdy uczciwie. A marszałek i SKM zrobili deal życia...

        • 23 31

        • Wolę takie "lody" niż wydatek milionów zł na nikomu nie potrzebną stronę internetową.

          • 34 2

        • Nie wie, bo wpłaci na podstawie badań ile przejazdów kolejką będzie miejskich (3)

          Przez twoje dązenie do rozliczeń co do złotówki, nie ma biletu od lat i wydajemy 100 mln żeby to zbadac - ten pilotażowy bilet pomorski. Podobnie pełno ulg 33%, 49%, 51% które niepotrzebnie komplikują taryfę, a fakt, że nie możesz pojechać na uldze 49% jak masz 51% to już truskawka na torcie.

          • 30 0

          • To o czym piszesz miałoby sens (2)

            Gdyby SKM byla Mieszkańców Czyli samorządów a nie spółką PKP, która od lat wyprowadza z niej pieniądze, dlatego masz stare pociągi stare trakcje i wiecznie spóźnione, popsute i zasyfione pociągi. Wiesz w jakim syfie i tłumie teraz będziesz jeździł??? Jak cena pójdzie tak w dół? Oczywiście pójdzie w dół tylko teoretycznie bo to miasto dopłaci do każdej karty mieszkańca i to pewnie 150 zł. W moim odczuciu Gdansk zapłaci za to 60 mln rocznie wiesz ile za to można wyremontować chodników i ulic ? A tak to nigdy nie powstaną

            • 3 11

            • to marszałek zarządza komunikacją zbiorową (1)

              To czego nie robi, to nie ustala wspólnych zasad tworzenia opłat za przejazdy oraz zasad ich dofinansowania.
              Z tego powodu długie lata pociągi Regio kończyły bieg w Malborku i Smętowie a ludzie musieli sie przesiadać na pociągi innego województwa. Po latach (20) udało się marszałkom dogadać i teraz śmiga bana ze Słupska do nawet Olsztyna... !
              Więc jest nadzieja, że za następne 20 lat przyjdzie zrozumienie prostego faktu, że budowa kampusów urzedniczych jest najbardziej opłacalna wynajmującym powierzchnię ale bardzo kosztowna dla otoczenia. I w koszty ich funkcjonowania powinny być wliczone koszty dowozu siły roboczej...

              • 5 1

              • sam jestes bana

                nania bania dzbania

                • 2 0

    • Niech Ci Sopot dopłaci (2)

      Czy mamy specjalna taryfę indywidualna dla Ciebie zrobić? Czego nie rozumiesz? Jest taniej dla tych co pracują i mieszkają w tym samym mieście, dla innych bez zmian.

      • 17 9

      • W tej sytuacji Sopot, Żukowo itp. powinny Dulkiewicz kopnąć w d z taka metropolią (1)

        Jak Gdańsk chce błysnąć, to proszę - suburbia są potrzebne. Jak zrobić coś od siebie, to przedmieśca są złe.

        • 12 6

        • Bardzo dobrze, że Gdańsk się wypina na przedmieścia

          Gminy ościenne (w szczególności gminy Żukowo, Przodkowo, Kolbudy, Szemud, Kosakowo) żerują na dużych miastach. Chętnie "podbierają" mieszkańców dużym miastom, by następnie nie partycypować w kosztach budowy i remontów dróg, w kosztach organizacji transportu zbiorowego.

          Kupno o połowę taniej działki w Baninie czy Kielnie to też koszty, które te gminy i ich podatnicy powinni pokrywać.

          • 13 7

    • (4)

      Trójmiasto jednym organizmem? bez przesady obydwa miasta(Gdynia i Gdańsk) mają odrębną politykę w wielu dziedzinach a Sopot nie ma nawet własnej komunikacji. Tak jak na siłę się łączy Bydgoszcz i Toruń

      • 15 10

      • mają odrębną politykę w wielu dziedzinach (2)

        Sosnowiec, Gliwice i Katowice też miały.
        Ustawa metropolitalna z tym i**otyzmem tam skończyła. Niestety, dzięki pisowi, dla nas trwa to dalej.

        • 5 4

        • (1)

          Jasne Gliwice pokazały gdzie mają tramwaje to ma być wspólna polityka?

          • 2 2

          • Fredziu, a kiedy powołano tam ZTM?

            Długo po zaoraniu tramwajów.

            • 3 0

      • Proszę nie łączyć Bydgoszczy z Toruniem. Winno się spalić anioły i ich miasto. Gryfy rlz :P

        • 0 0

    • Więcej zapłacisz niż 150 zł

      • 5 0

    • to kup grata, zaplac ubezpieczenie, jedz na przeglad i do pierwszej wizyty w warsztacie, zobaczysz jak taniej sie jezdzi ;))

      • 13 4

    • tym bardziej, że SKM nie honoruje ogólnego przepisu PKP, gdzie na wyjazd ze strefy biletu stosuję się dopłatę

      A nie nowy bilet.
      Wiadomym jest, że najdroższe są krótkie dystanse.

      • 6 1

    • Pamietaj ze urzedasy nie korzystaja z komunikacji miejskiej tylko zsamochodów własnych i słuzbowych na koszt mieszkanców Gdaska

      Dlatego maja gdzieś mieszkańców i tylko robią działania pozorne .poto by udawać ze cos ich interesuje.

      • 5 0

    • Kupić grata i taniej wyjdzie?

      Jeden bak benzyny kosztuje drożej niż ten bilet. przejeździsz miesiąc na jednym baku?

      • 0 0

  • czyli to tak naprawdę kolejny bilet, kolejna komplikacja (15)

    Po co bilet który obowiązuje do granicy z Sopotem? Od granicy inny bilet? Jak mają to wszystko zrozumieć turyści???

    • 198 53

    • To nie dla turystów.

      Taki wspólny bilet powinien zastąpić większość istniejących taryf.

      • 35 7

    • To nie jest bilet dla turystów (3)

      żeby z niego skorzystać musisz mieć Kartę Mieszkańca.

      • 64 0

      • po co do tego jest karta mieszkańca? (2)

        przecież to jest usługa, za która trzeba zapłacić a nie żaden zasiłek czy przywilej?

        • 8 30

        • przywilej dla tych którzy tutaj płacą podatki

          • 18 2

        • Gdyby to była komercyjna usługa, to byś płacił przynajmniej dwa razy więcej. :)

          • 3 2

    • Jest przecież bilet metropolilatny (3)

      na obszar Gdańsk-Sopot, można go zakodować na karcie. Działa na całą komunikację jeżdżącą po Gdańsku i Sopocie, nieważne czy autobusy są gdańskie, czy gdyńskie, a dodatkowo obejmuje SKM i PR.

      • 15 7

      • tyle że kowsztuje 230pln

        I jest dostępny jedynie w internecie...

        • 23 7

      • A dlaczego nie ma biletu Gdańsk-Żukowo? (1)

        Bo tam już mieszkańców województwa Struk może mieć w d?

        • 3 6

        • Pytaj swojego burmistrza.

          Jak Żukowo się dołoży... to będzie miało.

          • 14 2

    • Po to że są ludzie którzy mieszkają w Gdańsku

      I pracują w Gdańsku.

      • 16 4

    • (2)

      wytłumacz turystom dlaczego nie ma wspólnego biletu na całą Polskę.

      • 12 14

      • tego wytłumaczyć się nie da (1)

        Niemcy mają Laendertickety na całe landy, Szwajcaria SwissRailPass, Holandia jeden bilet na cały kraj (!), a u nas jakiś gałgan uważa brak za naturalny stan rzeczy

        • 13 5

        • Ale w innych krajach tego też nie ma.

          • 1 6

    • a to turysta kupuje bilet miesieczny ?

      jw

      • 6 2

    • głupie pytanie mądra odpowiedź

      turyści nie muszą tego rozumieć gdyż nie zakupują biletów miesięcznych przyjeżdżają na zwiedzanie odpoczynek na krótki czas i opuszczają trójmiasto

      • 6 1

  • Dobry i potrzebny ruch. Panie Szczurku - Gdynia czeka!!!! (3)

    • 121 20

    • ogłaszają konkurs na makietę podobnego rozwiązania!!! (1)

      plany do wglądu w piwnicy magistratu od 2025 r.

      • 24 2

      • Najpierw musi być wizualizacja a dopiero później makieta ;)

        • 20 0

    • Pan Szczurek ma napis na skwerze za publiczne pieniądze. To jest według niego sukces.

      • 10 0

  • A jak dojadę z takim biletem sporadycznie do Sopotu? (26)

    Ile mam dopłacić? Gdzie skasować?

    • 99 23

    • Bilet z Żabianki. Taryfa jest na stronie SKM (1)

      • 28 7

      • według regulaminu przewozów PKP.

        dopłata do wydłuzonej trasy.

        • 7 0

    • 3,20 (1)

      Jeszcze do kwietnia

      • 12 0

      • No 3,20 za te 2 dod. stacje do Sopotu

        Niestety ...

        • 0 0

    • musisz wysiąść (9)

      i kupić nowy bilet - buahaha

      • 25 11

      • nie musisz.

        • 6 3

      • Wysiąść? (7)

        Nie trzeba. Wystarczy mieć aplikacę typu SkyCash i w trakcie jazdy np. z Wrzeszcza kupić bilet z Żabianki do Sopotu i dalej... mózg, coś takiego jeszcze istnieje.

        • 15 17

        • Nie wszyscy chcą mieć smartona i tysiące aplikacji....mózg, coś takiego istnieje. (6)

          • 13 13

          • (5)

            To, że jesteś mułem zatrzymanym technologicznie w XX wieku nie powinno Cię usprawiedliwać.Twój wybór. Czas iść do przodu. Za kilka lat nie będzie już biletów w kioskach... biedoto, co wtedy zrobisz?

            • 7 21

            • Ciekawe mule co zrobisz, jak ci sieć pierdnie (4)

              wtedy będziesz Renomę w d całował bez biletu

              • 16 4

              • wtedy pójdziesz do kierownika pociągu i kupisz (3)

                mule

                • 6 5

              • Najlepiej drugi raz (1)

                skoro pierwszego e-biletu nie da się wyświetlić, hehe

                • 7 2

              • bilet jest pobierany z sieci tylko w momencie zakupu

                potem nie potrzebujesz już sieci.
                Nie ma za co!

                • 2 1

              • Tak i obsłuży dziesiątki osób wsiadających Twojego pokroju myślenia na jednej stacji. Ty taki tępy jesteś od urodzenia, czy to nabyte?

                • 6 3

    • Skycash

      proste.

      • 11 9

    • Sporadycznie (2)

      To możesz na zapas w portfelu nosić bilet na jedna-dwie stacje SKM. To nie są jakieś ekstra duże pieniądze.

      • 8 9

      • nie ma biletow na 1 3 stacje. kiedys byly i sie sprawdzaly

        • 5 3

      • Ale w pociągu ich nie skasuje, a skasowane np. we Wrzeszczu stracą ważność przed granicą

        • 7 3

    • Robisz dopłatę, proste. (4)

      Idziesz do kasy SKM lub do kierownika "powozu" i prosisz o dopłatę do biletu miesięcznego do stacji, na której planujesz wysiąść.
      Zapłacisz... kilka groszy. Ułamek tego, niż nowy bilet na 2 przystanki

      • 12 7

      • wierutne kłamstwo (1)

        • 5 7

        • nie, tak mówi regulamin ogólny PKP

          Który w SKM niebardzo funkcjonuje...
          Oczywiście, będzie 100tys pretekstów aby dopłata nie funkcjonowała. To kolejny przykład nierzetelności tej "firmy". Jak masz miesięczny, to tylko z jednorazowym, jak jednorazowy to tylko bez zniżki... Itp, itd...
          Jednak mnie kilka razy udało sie taki bilet-dopłatę otrzymać...

          • 2 1

      • dopłata do biletu ZTM na Gdańsk oznaczać będzie, ze będziesz miał sieciowy ZTM

        a on w SKM ważny nie będzie

        • 2 1

      • Dopłata - bilet uzupełniający

        Dla mnie to nowość , czy dopłatę można kupić w autobusie i tramwaju

        • 0 1

    • Przestancie jeździć do Sopotu, kłopot się sam rozwiąże.

      • 5 2

    • 99 za sopocki bilet i 99 za gdynski.

      • 1 0

    • w warszawie w skm jest automat w gdańsku musisz wysiąść

      niestety wiocha ma swoje prawa.

      • 4 0

  • To dobry początek. Brawo dla pomysłodawców, oby więcej takich pomysłów wdrożyło miasto! (2)

    Może choć raz coś dla mieszkańców.

    • 56 64

    • ten pomysł ma 20 lat... (1)

      • 8 3

      • Dokładnie pomysł ma 28 lat

        • 9 1

  • Zamiast milionów na loty Red Bull lepiej na wspólne bilety (2)

    To powinno być od lat

    • 212 14

    • A mnie to rybka - jeżdżę w foteliku dziecięcym - mam ochronę i szofera!

      Więc co mnie obchodzi jakaś tam komunikacja publiczna.....

      • 5 5

    • Bzdura

      Na pokazy Air Show może przyjść każdy, a z tego co widać bilet metropolitalny dla każdego nie jest więc zdecydowanie wolę to pierwsze

      • 3 3

  • A co z użytkownikami Kart Dużej Gdańskiej Rodziny? (43)

    • 25 124

    • do pracy (7)

      niech się wezmą tak jak wszyscy

      • 94 17

      • Pracuję więcej od Ciebie byczku bez potomstwa. (5)

        Na starość to obcy będą Ci tyłek pocierać.

        • 14 59

        • Tak (2)

          Twoje dzieci

          • 36 5

          • Nawet gdyby tak, to co?

            Gardzisz czyjąś pracą? Hipokryzja do kwadratu.

            • 5 11

          • Nie bedzie cie stac

            Krulu życia

            • 3 10

        • Masz dzieci po to, żeby miał ci kto na starość pieluchy zmieniać? Super podejście.

          • 20 3

        • tobie tez beda obcy,bo dzieciaki dorosna i albo wyjada albo beda mialy swoje rodziny a do dziadkow to tylko okazjonalnie w swieta,to juz nie te czasy ze wielopokoleniowe rodziny zyly na kupie,bo i gdzie zyc? w kilku pokojach w bloku?.Roznica polega na tym ze mnie bedzie stac aby zatrudnic obcego do podcierania a tobie juz moze zabraknac bo za duzo wydales na ksztalcenie i wychowanie potomstwa a emerytura z panstwa niziutenka.

          • 2 1

      • pamietaj ty i twoje bachory zyja z naszych padatkow

        • 3 3

    • Oni nie jeżdżą SKM (1)

      • 21 2

      • Jeżdżą jeżdżą...

        Postawa typowa typu "nie wiem, ale się wypowiem"

        • 1 9

    • Bez przesady...

      po to masz 500+

      • 43 3

    • Macie 500+ (7)

      • 40 6

      • No i co z tego? (6)

        Chcę wiedzieć jak dalej będzie to funkcjonowało.
        A 500+ mnie nie obowiązuje. 3 dzieci się uczy, ale są pełnoletnie.

        • 4 22

        • Pelnoletnie (5)

          I nie stać ich na bilet. A nie to co zarobią to przebaluja ,rodzice beda sie zapracowywac zeby im miesieczny kupic. Podobno jest 500+ dla pelnoletnich ? Na dziennch szkolach wiec ile te dzieci maja lat ?

          • 20 4

          • 500+ jest do 18 roku życia (1)

            Nie dłużej

            • 5 1

            • Całe szczęście, że tylko do 18 roku życia.

              • 5 2

          • Widać opinie pisał ten co szybko edukację zakończył (2)

            Pragnę wyjaśnić że teraz maturę w np. technikum pisze się w wieku 20lat.
            A później nierzadko studia... Dopóki edukacja uniemożliwia podjęcie pracy, to taka osoba jest na utrzymaniu rodziców.

            • 3 6

            • matura w wieku 20 lat to chyba spadochroniaż? ile kibvlował razy? (1)

              • 4 5

              • Reforma edukacji czyli jest jak za PRLu

                4 lata liceum zamiast 3 oraz 5 lat technikum zamiast 4. Proste?

                • 6 2

    • Do pracy rodacy (1)

      Czas płacić podatki

      • 30 4

      • Nooo, to zamiast imprezować to weź się do roboty

        Ty kawalerze nie wiesz co to praca by utrzymać rodzinę z trójką dzieci.

        • 8 8

    • Nic nie daje ale chcę (2)

      • 17 7

      • Dają to korzystam

        Przynajmniej ktoś na starość będzie mógł mi pomóc jak zniedołeżnieję.

        • 1 13

      • Piszesz o urzędnikach?

        • 4 1

    • (1)

      Maja 500+ niech sobie kupia bilety

      • 25 3

      • Nie mam 500+ ale program KGDR mnie obejmuje.

        • 2 10

    • Nie trxeba bylo sie tak (6)

      ............... bez sensu

      • 13 2

      • A czemu bez sensu? (4)

        Może i obowiązków sporo bo trzeba pracę pogodzić z wychowaniem dzieci.. ale za to wesoło. Ty siedzisz sam jak kołek przy choince, ja się świetnie bawię

        • 1 18

        • A robcie sobie (1)

          dzieci ile wlezie i po bozemu....ale potem rece wyciagajcie do kosciola a nie po pieniedzy publicznych

          • 16 1

          • A Ty nie płacz nad sobą jak na starość samotność i nieporadność dosięgnie

            • 0 12

        • U mnie też wesoło. W gronie przyjaciół i rodziny (tak, rodzina to nie tylko dzieciaki). Spokojnie, bez jazgotu bombelków.

          • 10 1

        • no I gitara

          ale baw się za swoje, a nie rączkę po cudzą kasę wyciągasz

          • 3 0

      • Widać Twoi rodzice się tak ......... bez sensu i wyszło co wyszło taki ludzki mutant bez mózgu.

        • 2 9

    • Spłodziłeś więcej niż trójkę dzieci to.. (3)

      domniemywam, iż pomyślałeś za co je utrzymać?

      Oglądanie się na programy społeczne, które mają pomóc Twoim dzieciom jest co najmniej dziwne.
      Nie pokazuj już na wstępie swoim dzieciom, że trzeba żyć za Państwowe.

      Zawsze trzeba liczyć tylko na siebie, bo te programy dziś są jutro może ich nie być.

      • 24 6

      • Dzieci mam w takim wieku że gdy przychodziły na świat nie było mowy o 500+ czy innej pomocy (1)

        Jeśli państwo postanowiło mi ułatwić (nie umożliwić) wychowanie potomstwa, to wolałbym wiedzieć na jakich zasadach to ma działać.
        Dają - biorę.
        Zabiorą? Trudno, ale dam radę.
        Dziwne jest to że pod pojęciem "rodzina" widzisz tylko patologie utrzymująca się z Mopsu i 500+

        • 15 11

        • Chcesz wychowywać dorosłe dzieci? Za późno.

          • 4 1

      • Ja mogę liczyć na siebie, ale od jutra nie placę ZUS i podatków. Co ja ku..a jestem od roboty i dawania tylko państwu? Ładnie was system wytresował, lepiej niz małpy w cyrku.

        • 8 2

    • Wy macie inne zniżki..np.na zakupy. Wystarczy. Resztę dorobicie.

      • 7 1

    • do roboty!

      A nie zasłaniać się kartami!

      • 9 2

    • z 500+ za mało na bilet?

      troje dzieci to tylko 300 z 1500

      • 8 2

    • Niech się zgłoszą do Gdańskiego Urzędu Pracy i przestaną w końcu żebrać.

      Co to za przykład dla tych dzieci? Że zamiast uczciwie opłacić swoje potrzeby to mają ciągle na socjale liczyć?

      • 3 0

    • do pracy nieroby

      • 1 0

    • Pruszcz Gd.

      A co z Pruszczem Gd?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane