Fakty i opinie

Od niedzieli wakacyjne rozkłady pociągów. Więcej połączeń na Hel i w góry

Najnowszy artukuł na ten temat

Na kolei jak w liniach lotniczych. PKP Intercity uruchamia wyszukiwarkę tanich biletów

Od 1 czerwca można zajmować wszystkie miejsca w pociągach dalekobieżnych, ale należy obowiązkowo wykupić tzw. miejscówkę. Zdjecie z 2019 r.
Od 1 czerwca można zajmować wszystkie miejsca w pociągach dalekobieżnych, ale należy obowiązkowo wykupić tzw. miejscówkę. Zdjecie z 2019 r. fot. Anna Rezulak/KFP

Kolejarze szykują się do sezonu wakacyjnych podróży. W najbliższą niedzielę wprowadzona zostanie letnia korekta rozkładu jazdy pociągów. Więcej składów będzie docierać do Trójmiasta oraz na Półwysep Helski, zaś pod koniec czerwca z Trójmiasta dojedziemy bezpośrednimi pociągami do Zakopanego. Na tory wracają też kolejne pociągi Pendolino.



Gdzie najchętniej spedził(a)byś dłuższy urlop?

nad morzem 23%
nad jeziorem 21%
w górach 39%
w lesie 17%
zakończona Łącznie głosów: 712
Wraz z wprowadzeniem letniej korekty rozkładu jazdy do/z Trójmiasta, po przerwie związanej z epidemią koronawirusa, dojechać będzie można m.in.:
  • do/z Zielonej Góry pociągiem IC Stoczniowec,
  • do/z Katowic - TLK Doker,
  • do/z Bydgoszczy - IC Powiśle,
  • do/z Łodzi - TLK Laguna,
  • do/z Krakowa - nocnym pociągiem TLK Ustronie z wagonami do Kołobrzegu oraz Helu.

Na Półwysep Helski (przez Trójmiasto) będą dojeżdżały również pociągi TLK Artus z Katowic przez Wrocław - Poznań, EIC Jantar z Warszawy oraz TLK Mierzeja, łączący Kołobrzeg i Lublin.

Turystyka i Noclegi - baza obiektów noclegowych w Trójmieście


Do Zakopanego pociągiem w prawie 12 godzin



Miłośników Tatr z pewnością ucieszą bezpośrednie połączenia z Trójmiasta do Zakopanego, które zostaną uruchomione 26 czerwca.

Do stolicy Tatr dotrzemy pociągami IC Witkacy oraz TLK Karpaty. Dodatkowo do Zakopanego można dojechać z Trójmiasta, przesiadając się w Warszawie (EIC Tatry, IC Oscypek) lub Bydgoszczy (TLK Halny).

Czas przejazdu bezpośrednim pociągiem z Gdyni Głównej do Zakopanego, w zależności od wybranego połączenia, wynosi od 11 godzin 49 minut do 14 godzin 14 minut.

Nowe rozkłady dostępne już w Internecie



Wakacyjny rozkład jazdy będzie obowiązywał od 14 czerwca do 29 sierpnia. Nowe rozkłady dostępne są już w Portalu Pasażera PKP Polskie Linii Kolejowych oraz na naszej podstronie pkp.trojmiasto.pl

Warto odnotować, że w ostatnich dniach spółka PKP Intercity przywróciła również kursowanie zawieszonych pociągów Pendolino m.in. na trasach Kraków - Kołobrzeg (przez Trójmiasto), Gdynia - Rzeszów, Gdynia - Gliwice oraz Gdynia - Kraków.

Czytaj też:

Intercity przywraca Pendolino na trasę Trójmiasto-Warszawa-Kraków



Podróż pociągiem wyłącznie z miejscówką



Od 1 czerwca możliwy jest zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące w pociągach PKP Intercity - nie obowiązują już w tym zakresie limity wolnych siedzisk. Zakup tzw. miejscówki jest obligatoryjny przy każdym bilecie, również w przypadku osób posiadających bilety okresowe. Podróż pociągami PKP Intercity bez wykupionego miejsca siedzącego jest niedozwolona.

Czytaj też:

Szybka Kolej Miejska będzie jeździć częściej



Wynajem krótkoterminowy - ogłoszenia Trójmiasto

Opinie (116) 4 zablokowane

  • (10)

    Jednak autem chyba bezpieczniej....jak zachować odległość w przedziale 8 osobowym?Wystarczy ze jeden kichnie...do tego materiałowe siedzenia...nawet po ozonowaniu może coś zostać.Do tego toaleta i Wars...Jednak poczekam do zimy na Zakopane.Za duże ryzyko,ale każdy niechay oceni sobie sam.Ahoy!

    • 38 39

    • (2)

      Pewnie. XXI wiek a pociąg do Zakopane jedzie kilkanaście godzin... 700 km... Się dziwią, że ludzie auto wybierają.

      • 12 7

      • Bez budowy nowej linii do Zakopanego dużo się nie zmieni. (1)

        Obecna linia to trasa lokalna, jednotorowa, o bardzo trudnym profilu górskim, na której nigdy nie będzie przyzwoitych parametrów. Problem trzeba rozwiązać kompleksowo tylko od lat rządzącym brakuje determinacji by przyhamować zajeżdżanie polskich gór kilometrowymi sznurami aut. Bez budowy linii z Podłęża nie ma szans na realną poprawę kolejowej komunikacji do Zakopanego.

        • 2 1

        • Jak czytam tu wpiy niekotrzych ignorantów to z ich wypocin Wychodzi na to, ze PIS zarzadza juz UE. :)

          • 0 2

    • taak

      Tankowanie. Stacje benzynowe, dystrybutory. MOPy. Do tego toalety i kasy. Za duże ryzyko,ale każdy niechay oceni sobie sam.Ahoy!

      • 11 7

    • A nie boisz się że zginiesz w wypadku? (1)

      Statystyki wypadków na polskich drogach są gorsze niż te związane z wirusem.

      • 13 1

      • dokładnie / genau

        moze bardziej komfortowo niz w dwójce ale nie bezpieczniej

        Ale mozna wykupic sypialne do zakopanego.

        • 1 0

    • A w aucie ile cm jeden od drugiego ?

      • 3 1

    • bezpiecznie?

      chyba nie wiesz jak buraki jezdza.

      • 1 0

    • Ble ble ble

      Łykasz wszystko z mediów jak młody pelikan?

      • 0 1

    • Nie każdy kichający jest nosicielem tego twojego koronaświrusa, do cholery!

      • 1 0

  • Będą jeszcze wakacyjne wagonowe EIC (2)

    Posejdon Warszawa - Kołobrzeg - Warszawa i Fregata Bielsko Biała - Kołobrzeg - Bielsko Biała.

    • 8 0

    • a jaką trasą jadą? (1)

      • 1 0

      • Bielsko Biała - Kołobrzeg - Bielsko Biała.

        • 1 0

  • (4)

    Skorzystam napewno. PKP się zmienia na lepsze z roku na rok !

    • 33 28

    • (3)

      Ta, szczegolnie 12h podroz do Zakopanego.

      • 5 6

      • Ma być wkrótce budowana nowa linia która znacznie usprawnia dojazdy do Zakopanego i Nowego Sącza. (1)

        • 1 5

        • a kiedy ma byc ukonczona w 2045?

          • 1 1

      • a wiesz o czyms takim jak miejsca sypialne?

        ignorancie

        • 3 0

  • Kurcze pojechałbym w góry. Cała Polskę jedziesz super tak do 30km zakopianki... Domek w kościelisku. Szlaki, las i strumyki. Góry są piękne. Polecam.

    • 21 5

  • (1)

    A gdzie TLK do Szczecina wyjezdzajacy z Trójmiasta po 19 00? Brakuje także wielu połączeń. Dzienny do Lublina z wagonami do Rzeszowa? Nocny Białystok - Szczecin z wagonami do Łeby, Ustki, Helu przez Kołobrzeg. Bezpośredni do przemyśla przez łódź Radom sandomierz stalowa wole. Bezpośredni do poznania z Gdynia Przez slupsk szczecinek, bezpośredni do Wrocławia przez łódź kalisz Oleśnicę
    Szybkie interrgio do torunia.
    I bezpośrednie do Szczecina alternatywna trasa czyli jeden przez Bydgoszcz, Pile Walcz
    Drugi przez Tczew chojnice szczecinek

    • 32 3

    • Brakuje taboru.

      Każdy rząd mniej lub bardziej udanie pudruje trupa. Ostatnio sporo się zaczęło się zmieniać ale to wciąż za mało by zaproponować realną alternatywę dla samochodu.

      • 3 0

  • TUR (13)

    W relacji Chojnice - Gdynia Główna - Hel w dalszym ciągu z zawaliszlakiem SM42 bądź SU42 ?

    • 12 9

    • Chcemy klasycznego TURa do Helu! (6)

      Żółto-niebieskich wagonów piętrowych Bhp (Bipa) już na żelaznych szlakach niestety nie ma.
      (17 czerwca 2018 roku ostatni czynny zestaw po raz ostatni przewiózł pasażerów, obsługując pociąg Tur relacji Chojnice - Hel - Chojnice).

      Niech chociaż jeździ Stonka z piętrowymi Bohunami (Bmnopux) i Bonanzą (120A).

      Jak mam jechać takim bezdusznym SA139 czy SA137 to wolę samochodem jechać i pół dnia w korku stać!

      • 13 1

      • (5)

        Wiele sprawnych maszyn poszło pod palnik. Winnych brak!

        • 5 0

        • Tabor to swoją drogą. (4)

          Przypomnę tylko, że po 1989 roku, między innymi z powodu licznych błędów w zarządzaniu, planowaniu rozkładów jazdy, korupcji oraz rozkradania jej majątku kolej jako środek transportu pasażerskiego traciła udział w rynku, co doprowadziło do znacznego zadłużenia spółek kolejowych oraz redukcji sieci kolejowej.

          Długość eksploatowanych linii kolejowych w roku 1980 wynosiła około ok. 27 200 km, natomiast w roku 2006 około 18 960 km.

          Połączenia zostały zlikwidowane, bo jak twierdzi kolej, były nierentowne. Spowodowała to sama kolej.
          Rozkład jazdy był tak układany, żeby zniechęcić ludzi do podróżowania. Na przykład obcinano kursy, którymi ludzie wracali z pracy i szkoły do domów. W rezultacie przesiadali się do autobusów lub samochodów.

          Klasyczny przypadek wygaszania popytu.

          Zlikwidowano w Polsce 8240 kilometrów linii kolejowych!

          • 6 0

          • (3)

            Jednym z pierwszych rządów III RP, które podjęły się poważnej likwidacji połączeń kolejowych był ten Waldemara Pawlaka, który zlikwidował ponad 227 km połączeń.

            W okresie rządów Hanny Suchockiej zlikwidowano ponad 211 km połączeń, w czasie rządów gabinetu Józefa Oleksego było to 205 km. Jerzy Buzek, premier z ramienia AWS pozwolił na likwidację 153 km połączeń.

            Niestety najgorsze miało dopiero nadejść.

            Prawdziwą apokalipsą dla połączeń kolejowych był okres rządów premiera z ramienia SLD - Leszka Millera. W okresie od 13.11.2001 do 26.04.2004 zlikwidowano 1582,549 km połączeń!

            Pałeczkę po Millerze przejął Marek Belka, za którego rządów zlikwidowano 818 km linii kolejowych.

            W okresie rządów Platformy Obywatelskiej, choć nie doszło do takiej hekatomby, jak w czasach władzy SLD, to jednak połączenia nadal systematycznie likwidowano - w okresie 10.06.2008 - 25.08.2014 kolej skurczyła się o 103,077 km trasy (najwięcej w czasach ministrowania Elżbiety Bieńkowskiej - 57,9 km). Ewa Kopacz kontynuowała trend - w okresie jej premierowania zlikwidowano ponad 77 km tras.

            • 7 0

            • A na czele PKP stały cały czas stołki z PC/AWS/PIS - o tym zapomniał dzban napisać (1)

              • 1 0

              • Ten to najbardziej zasłużony...

                "Krzysztof Celiński, zajmując wysokie stanowiska za rządów różnych partii, zlikwidował najwięcej połączeń. To on jest odpowiedzialny za likwidację jednego dnia połączeń na ponad 1 tys. km linii kolejowych. Celiński likwidował połączenia, czy to będąc prezesem PKP, czy jako prezes PKP Intercity. Wcześniej zaś jako szef Departamentu Kolejnictwa w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej przez prawie całe lata 90. sprawił, że ten departament stał się maszynką do wydawania zgód na likwidację linii i ograniczanie działalności przewozowej."

                Z Wikipedii:
                "3 kwietnia 2000 Krzysztof Celiński ograniczył przewozy pasażerskie na wcześniej niespotykaną skalę - z dnia na dzień pociągi przestały kursować na 1028 km linii kolejowych"

                • 2 0

            • To ile km czynnych torów pozostało?

              • 0 0

    • Tak. SU45 i SU46 wyrżnięto w ramach planowej akcji demolowania polskiej kolei. (4)

      • 12 0

      • (1)

        Su45 nie mogły na hel

        • 0 4

        • Mogły, mogły. Przed zakazem normalnie jeździły SU45 i SU46 na całej LK213.

          Jak wpiszesz w wyszukiwarkę SU45 Hel to pierwszy link skieruje Cię do zdjęcia na wrphoto zatytuowanego SU45 w Helu.

          Zdjęcie dwóch gdyńskich SU45 i podpis pod zdjęciem:
          "SU45-173 gotowa do odjazdu z pociągiem 51522 Hel - Łódź Kaliska oraz SU45-182 z pociągiem Ex 51402 Hel - Warszawa Zachodnia , 10.07.1997"

          • 4 0

      • (1)

        Własnego taboru się pozbyliśmy.
        Za to mamy ponad 40 letnie "Nurki" (czechosłowackie lokomotywy spalinowe serii 754) wypożyczone od Kolei Czeskich w malowaniu ČD.

        • 4 0

        • Czesi muszą mieć o nas niezłą opinię.

          Koszą z nas kasę za wypożyczanie starych trupów. Nasz kraj jest niereformowalny.

          • 4 0

    • sentyment

      jedziesz na wakacje , luzik , maniana ,
      a nie do pracy, na biznes.

      • 5 0

  • Przepełniona Kolej polakówowa (10)

    Stare brudne wagony, opóźnienia, brak klimatyzacji, wifi i gniazdek z prądem - to jest właśnie kolej w Polsce. Niestety, kolejowy beton trzyma mocno, wąsaci brzuchaci związkowcy i dyrektorzy spółeczek PKP zatrudniający wyłącznie pociotków nie widzą potrzeby zmian i dostosowania się do standardów XXI w.

    • 30 41

    • Widać dawno nie jechałeś pociągiem bo w ostatnich kilku latach zmieniło się naprawdę sporo. (5)

      Pojedz sobie pociągiem np. na Olsztyn, Szczecin czy Wrocław to zmienisz zdanie.

      • 13 1

      • Pkp intetcity (4)

        Ja właśnie wczoraj jechałam pociągiem pkp intercity i podzielam wcześniejszą opinię....żeby podnosić standardy, to trzeba wprowadzać udogodnienia tj.gniazdka z prądem, USB, WiFi czy klimatyzację w II klasie

        • 0 6

        • Po co komu WIFI w pociągach skoro ludzie mają w telefonach po kilkanaście GB w ramach abonamentu?

          • 6 0

        • Widocznie trafiłeś na jeden z pociągów zestawianych ze starych wagonów. Na szczęście takich pociągów jest coraz mniej.

          • 4 2

        • (1)

          Tylko WiFi i USB w głowie. Jak najęty, WiFi, USB i gniazdka. Prawdziwą książkę w rękę i czytać, albo podziwiać widoki z okna pociągu!

          • 11 0

          • ja po to wsiadam do pociagu zeby oderwac sie od internetu.

            internet mam w domu 24 h / dobe

            • 5 0

    • no co ty

      zapomniałes dodac ze kible zapchane fekaliami po kostki , brak papieru , wody w muszli i do mycia rak , badz realista i dodaj ze takie rzeczy tylko w pendolino. Aha i oczywiscie zamki popsute !

      • 6 3

    • Co wy macie z tym wi-fi i ginazkami? Po podróżach pociągami we Włoszech i Francji stwierdzam, że to niepotrzebne. Przecież są (1)

      Wagony bywają dość czyste, klientela pierwsze co robi to otwiera żarcie i giry w butach kladzie na siedzenie a potem płacz, że nie jest czysto. Inna sprawa, że jak chamy otworzą piwsko i wszystko obryzgają to też nikt nie zwróci uwagi.

      • 10 1

      • to sa jacys uzaleznieni i chorzy ludzie. ci co laza z telefonem po ulicach nie patrzac na nic wiecej

        Gdy ja sie wybieram w podroz to predzej zabiore sobie muzyke, ksiazke lub po prostu poznaje ludzi face 2 face.

        • 4 0

    • Zarobki na kolei nie są chyba na tyle wysokie

      Żeby zatrudniać tam dobrych znajomych.

      • 0 0

  • Czekam na sprawozdania finansowe pkp, tlk, skm, pkm etc... (2)

    Może to będzie impuls do wpuszczenia zagranicznych przewoźników na nasze tory.

    • 9 19

    • To jest patologia jak w PZPN

      Podzielili na spółki ,i tego betonu dynamitem nie rozerwiesz,kiedyś Czechów na południu "dopuścili" na tory i szybko się ich pozbyli bo zabrali im 80% pasażerów.

      • 7 0

    • Jakie wasze?

      pkp tory a wlasciwie pkp infrastruktura to spólka akcyjna. Nic ci do ich szyn.

      • 0 0

  • Oj się nam zjadą moi drodzy I kochani (1)

    z każdej strony Polski i z Południa i ze Śląska....Zdrówka Wam życzę..

    • 22 11

    • Gdanszczanie, Polacy - wszyscy na dude.

      • 0 1

  • Koronaexpressy wyruszają w Polskę (1)

    • 32 11

    • punkty badan drive thru

      jak juz

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.