- 1 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (156 opinii)
- 2 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (164 opinie)
- 3 Nagły zwrot ws. wypadku w stoczni. To było zabójstwo (62 opinie)
- 4 Nocna akcja SAR na Bałtyku (26 opinii)
- 5 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (154 opinie)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (144 opinie)
Zwężenie i duże korki na obwodnicy od 14 maja
Poważne utrudnienia w ruchu czekają kierowców na obwodnicy Trójmiasta. W związku z budową Trasy Kaszubskiej i rozbudową węzła w Karwinach jezdnia w obu kierunkach zostanie zwężona do jednego pasa. Rozpoczęcie prac przełożono jednak z piątku, 7 maja, na piątek, 14 maja.
Aktualizacja, 5.05 Ze względu na prognozowane warunki atmosferyczne (opady deszczu) prace bitumiczne przy S6 Trasie Kaszubskiej i związane z nimi zwężenia jezdni do jednego pasa w każdym kierunku na obwodnicy Trójmiasta na wysokości Wielkiego Kacka zostały przełożone na 14.05.2021 r. (piątek) od godz. 6:00 do 17.05.2021 r. (poniedziałek) do godz. 21:00.
Drogowcy chcą w maju wzmocnić istniejącą drogę oraz wykonać prace bitumiczne na styku nowych i istniejących nawierzchni.
Termin prac nie jest przypadkowy - zwężenie nastąpi po długim weekendzie majowym, by nie generować dodatkowych utrudnień. A te - jak zapowiadają drogowcy - i tak będą duże.
- Musimy zwęzić obwodnicę do jednego pasa w każdym kierunku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Apelujemy do kierowców, by skorzystali w tym czasie z objazdu. A jeśli już muszą tamtędy jechać, to muszą mieć świadomość, że w tych dniach będą tworzyć się tam spore korki.
Utrudnienia potrwają przez cztery dni. Rozpoczną się w piątek, 7 maja, od godz. 6. i potrwają do poniedziałku, 10 maja, do godz. 21. Zarządca obwodnicy zastrzega przy tym, że w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych harmonogram może ulec zmianie.
O wszystkich utrudnieniach na obwodnicy Trójmiasta będziemy informować w Raporcie z Trójmiasta w podserwisie Na drogach.
Raport z Trójmiasta - Na drogach
W czerwcu kolejne utrudnienia
To niejedyne uciążliwości, jakie czekają kierowców na obwodnicy w najbliższym czasie. Drogowcy zapowiadają, że podobne prace zaplanowano pod koniec czerwca. Wykonawcy zależy bowiem, by najbardziej uciążliwe roboty przeprowadzić jeszcze przed wakacjami.
Warto jednak poczekać, bo po rozbudowie pojedziemy obwodnicą na tym odcinku nie dwoma, a trzema pasami.
- Rozbudowywany w związku z drogą ekspresową S6 węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie stanowił połączenie Trasy Kaszubskiej z istniejącą obwodnicą. Wraz z mniejszym węzłem Gdynia Nowowiczlińska będzie tworzył tzw. węzeł zespolony - tłumaczy Michalski. - Obecnie prace przy Trasie Kaszubskiej są prowadzone na trzech odcinkach między Bożepolem Wielkim a Gdynią. Roboty koncentrują się na realizacji obiektów mostowych, pracach ziemnych oraz wykonywaniu nawierzchni bitumicznych.
Budowa drogi ekspresowej S6 jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Według ostatnich zapowiedzi pierwszym odcinkiem w okolicy Milwina pojedziemy wiosną 2022 roku.
Od piątku utrudnienia na obwodnicy (1 opinia)
od godziny 6:00 dnia 7 maja (piątek) do godziny 6:00 dnia 11 maja (wtorek) ruch na kilometrowym odcinku Obwodnicy Trójmiasta pomiędzy węzłem Gdynia Wielki Kack, a węzłem Gdynia Chwarzno będzie prowadzony jedną jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
Roboty przygotowawcze w tym miejscu rozpoczną się dnia 6 maja o godzinie 21:00 i wiązać będą się ze zwężeniem obu jezdni do jednego pasa ruchu.
Proszę zachować szczególną ostrożność i zaplanować podróż z większym zapasem czasu! Zobacz więcej
od godziny 6:00 dnia 7 maja (piątek) do godziny 6:00 dnia 11 maja (wtorek) ruch na kilometrowym odcinku Obwodnicy Trójmiasta pomiędzy węzłem Gdynia Wielki Kack, a węzłem Gdynia Chwarzno będzie prowadzony jedną jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
Roboty przygotowawcze w tym miejscu rozpoczną się dnia 6 maja o godzinie 21:00 i wiązać będą się ze zwężeniem obu jezdni do jednego pasa ruchu.
Proszę zachować szczególną ostrożność i zaplanować podróż z większym zapasem czasu! Zobacz więcej
Opinie wybrane
-
2021-05-04 08:38
Dlaczego mają byc korki? (13)
Przecież kierowcy tak wspaniale jeżdżą, wpuszczą się ładnie na zamek przed zwężeniem i żadnego korka nie będzie. Skąd taki pesymizm.
- 92 24
-
2021-05-04 12:57
juz widze jak janusze z tirow beda (2)
blokowac i wpier... sie na zakem , szkoda słów , tiry powinny miec zakaz wjezdzania na obwodnice trojmiasta bo tam co drugi to kalosz udajacy krawaciarza
- 3 5
-
2021-05-04 21:43
wprowadzić zakaz dla tirów i zamknąć wszystkie firmy przy obwodnicy bo jak do nich towar dowieść
- 0 0
-
2021-05-04 21:35
w weekendy chyba takie zakazy funkcjonują?
- 0 1
-
2021-05-04 11:03
No właśnie,mili uczynni katolicy, proszę,dziękuję,dzieńdobry...
A za siedzieniem pałka,w kieszeni nóż...
- 6 3
-
2021-05-04 10:02
(2)
Było to widać przy zwężeniu w Rumi Janowie. Zwężenie do prawego pasa, pięć samochodów na prawym pasie i miejscowy Janusz zapierd... lewym bo mu się należy pole position
- 8 11
-
2021-05-04 11:02
Jazda na zamek jest po to aby nie robic korkow ale korki taczery stoją w 15 na prawym...
- 9 1
-
2021-05-04 10:31
Zgodnie z przepisami można jechać do końca zamykającego się pasa.
- 17 0
-
2021-05-04 09:46
Daruj sobie te złośliwości... (3)
Jak zamkniesz jeden pas obwodnicy, to zmniejszysz przepustowość bardzo obciążonej drogi o 50%, więc korki są nieuniknione.
- 9 3
-
2021-05-04 21:34
przepustowość pasa ruchu drogowego jest najwyższa, gdy obowiązujący na nim limit prędkości wynosi 30 km/h
dzięki temu samochody mogą poruszać się w mniejszych odstępach od siebie - dlatego likwidacja jednego pasa na dwupasmowej drodze nie zmniejsza jej przepustowości o 50% tylko o dużo mniejszy procent. Ale żeby zrozumieć tę prawdę opartą o badania empiryczne, trzeba przestać myśleć, że samochód jest najlepszym sposobem docierania do codziennych celów
dzięki temu samochody mogą poruszać się w mniejszych odstępach od siebie - dlatego likwidacja jednego pasa na dwupasmowej drodze nie zmniejsza jej przepustowości o 50% tylko o dużo mniejszy procent. Ale żeby zrozumieć tę prawdę opartą o badania empiryczne, trzeba przestać myśleć, że samochód jest najlepszym sposobem docierania do codziennych celów podróży w dobrze funkcjonującej aglomeracji zamieszkałej przez ludzi rozsądnie wybierających miejsce zamieszkania tak, by nie być uzależnionym od samochodu.
- 1 3
-
2021-05-04 13:03
Nie, wcale nie o 50%.
- 3 2
-
2021-05-04 09:53
To nie złośliwość, raczej ironia.
- 12 2
-
2021-05-04 09:38
Korki to był bohater pewnego serialu o upośledzonych (1)
Dzień za dniem
- 7 1
-
2021-05-05 04:35
Idzie Korki i Beka.
- 2 0
-
2021-05-04 10:05
(17)
Korki tworzą się, bo człowiek kupuje mieszkanie w Wejherowie, wozi dziecko do przedszkola do Gdyni, a sam pracuje w Gdańsku. Czas wprowadzić zachęty podatkowe dla ludzi pracujących i mieszkających w tym samym mieście
- 133 42
-
2021-05-06 04:11
Czas (1)
Czas wprowadzic mózg dla ludzi kupujesz mieszkanie w wejherowie w kredo idz do pracy w wejherowie w Polsce mentalnosc jest taka ze jak idziesz do jednej lracy to trzymasz sie jej przez pol zycia. Prac to nie zona mozna zmieniac.
- 0 0
-
2021-05-06 15:42
Tylko taki delikatny problem, że być może Wejherowo nie oferuje akurat takiej pracy jakiej się szuka i takiego wynagrodzenia jak firma w innym mieście.
Ot i cała historyja. Czysta kalkulacja. Też chciałbym podjechać do pracy rowerem ale od ponad 20 lat dojeżdżam bo na miejscu takiej nie mam. I nie narzekam. :-)- 0 0
-
2021-05-05 08:44
Tym tropem
To może idąc tym tropem to wprowadźmy zakaz wprowadzania się do miast/ zakaz budowania nowych budynków przez deweloperów/miasto (tbsy) bo zaraz 3city wybuchnie od nadmiary ilości osób. Niestety - taki jest rynek że ludzi ciągnie do miasta bo robota jest w miastach. A może wyprowadzić "robotę" z miasta???
- 2 0
-
2021-05-05 08:09
a teraz się zastanów (2)
czemu człowiek kupuje mieszkanie w Wejherowie, wozi dziecko do Gdyni a do pracy jeździ do Gdańska.
- 4 0
-
2021-05-05 14:30
lubi jeździć samochodem? ;-)
- 0 0
-
2021-05-05 12:07
Podziękował beznadziejnym ofertom rynku pierwotnego...
- 0 0
-
2021-05-04 17:13
powinno być 1500+ zachety
- 0 3
-
2021-05-04 15:33
Dlatego min likwidujemy darmowe miejsca parkingowe
Miejscowi zawsze mogą podjechać te 3 4 przystanki, dla naszych rolników to już problem, gdzie powóz zostawic
- 6 4
-
2021-05-04 10:33
Ja mam zachęty do pracowania w innym mieście. Są wyższe koszty uzyskania przychodu.
- 6 2
-
2021-05-04 10:23
pracę zmienia się częściej niż mieszkanie (3)
a na wynajętym do końca życia mieszkać? - to nie dla mnie...
Czasy kiedy całe życie pracowało się w jednym zakładzie pracy skończyły się 30 lat temu.- 20 2
-
2021-05-04 10:26
Masz tak mało opcji pracy, że nie możesz wybrać tej bliżej domu? (2)
Ludzie kompletnie na to nie patrzą, byla wypłata parę złotych wyższa, a potem zonk i płacz o siedemnasty pas obwodnicy...
- 7 21
-
2021-05-06 04:13
Lele
Weź kolejny kredyt kup lelsze auto niz sąsiad a potem placz ze musisz siedziec w jednej pracy ze jestes nie wolnikiem. Musisz podpierniczac znajome twarze w pracy. ;) nie idziesz o podwyzke lecz o wieksza ilosc godzin
- 0 1
-
2021-05-04 14:11
Przesadzasz, odkąd skończyłem studia pracuje przez cały czas w Gdańsku. Powoli zbieram na wklad własny, aby kupić mieszkanie wlasnie w Gdańsku by mieć bliżej do pracy. Natomiast teraz bardziej opłaca mi się robic po 40km w jedną stronę niż placic za wynajem.
- 6 2
-
2021-05-04 10:23
A to nie wolno?
Nie wiedziałem
- 8 2
-
2021-05-04 10:22
Przecież masz zachęty (2)
Jeżeli kogoś nie motywuje to, że musi dojeżdżać do pracy 1h w jedną stronę, a jego dzieci mają kolegów daleko od siebie to znaczy, że nic go nie zmotywuje.
Bo jeżeli czas nie jest motywacją, to miasto nie ma takich pieniędzy aby takiego kogoś zmotywować. Czemu, bo osoba kalkulująca musiała kalkulować coś co miasto jej nie da czyli spokój iJeżeli kogoś nie motywuje to, że musi dojeżdżać do pracy 1h w jedną stronę, a jego dzieci mają kolegów daleko od siebie to znaczy, że nic go nie zmotywuje.
Bo jeżeli czas nie jest motywacją, to miasto nie ma takich pieniędzy aby takiego kogoś zmotywować. Czemu, bo osoba kalkulująca musiała kalkulować coś co miasto jej nie da czyli spokój i większy metraż za znacznie niższą cenę inne rzeczy. Bliskość miasta to większy wybór oferty i niższe opłaty za transport itd. To nie jest kwestia zachęty miast, a tego co kto preferuje.- 17 5
-
2021-05-04 11:23
Tak, tylko, że ten czas jest też zabierany mieszkańcom miasta, nie tylko przyjezdnym. (1)
Ludzie mieszkający po za miastem są często skazani na samochody, przez co generują korki w mieście, co stanowi dyskomfort dla mieszkańców miasta.
- 12 8
-
2021-05-04 17:13
zauważ ze mieszkańcy miasta nie mieszkają w mieście
- 4 1
-
2021-05-04 08:46
(6)
Ta sytuacja to kolejny dowód jak potrzeba w Trójmieście dróg. Fakt, że nasz region jest "specyficzny" . Z jednej strony morze, z drugiej TPK, ale droga czerwona już dawno powinna powstać. Nie mówiąc o poszerzaniu dróg dojazdowych do Obwodnicy jak i poszerzeniu samej Obwodnicy Trójmiasta.
- 157 24
-
2021-05-04 21:28
ten wpis to kolejny dowód jak samochodoza ogranicza wyobraźnię (1)
żadna metropolia na świecie nie rozwiązała problemu niedostatku przepustowości dróg w wyniku ich poszerzania, tak jak popuszczanie pasa nie przyczynia się do ograniczenia przejawów nadwagi i otyłości. Tylko spójny plan rozbudowy sieci lokalnej kolei do dzielnic Gdańsk Południe oraz Gdyni Północ wraz z wymianą taboru i radykalną poprawą
żadna metropolia na świecie nie rozwiązała problemu niedostatku przepustowości dróg w wyniku ich poszerzania, tak jak popuszczanie pasa nie przyczynia się do ograniczenia przejawów nadwagi i otyłości. Tylko spójny plan rozbudowy sieci lokalnej kolei do dzielnic Gdańsk Południe oraz Gdyni Północ wraz z wymianą taboru i radykalną poprawą częstotliwości serwisu SKM co najmniej od Pruszcza po Wejherowo może coś pomóc (oczywiście trzeba także radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i cyklistów do wszystkich stacji SKM i PKP w regionie). Setki milionów złotych wydawane na kolejne pseudobezkolizyjne wezły i kolejne obwodnice doprowadzą do wzmożenia trendu wyprowadzania się mieszkańców do gmin otaczających Trójmiasto ze zgubnym wpływem na środowisko i koszty funkcjonowania naszej aglomeracji.
- 7 7
-
2021-05-06 10:18
Mgr po planowaniu przestrzennym
Dzień dobry ma pan po czesci racje, poszerzanie dróg nie rozwiązało nigdzie problemu korków. Z tym ze spójrzmy na to inaczej, obwodnica trojmiasta odpowiada tutaj i za drogę lokalna jak i obwodową, dlatego mimo wszystko powinna być podniesiona do rangi jak np a8 we Wrocławiu i mieć obecnie minimum 3 pasy w każdym kierunku. Z SKM 100% racja bo może
Dzień dobry ma pan po czesci racje, poszerzanie dróg nie rozwiązało nigdzie problemu korków. Z tym ze spójrzmy na to inaczej, obwodnica trojmiasta odpowiada tutaj i za drogę lokalna jak i obwodową, dlatego mimo wszystko powinna być podniesiona do rangi jak np a8 we Wrocławiu i mieć obecnie minimum 3 pasy w każdym kierunku. Z SKM 100% racja bo może to odciążyć środki komunikacji samochodowej, ale trzeba pamiętać ze nigdy jej nie zastąpi. OMT na 2 pasy - ok, lecz tylko w przypadku min. 3 pasów na obwodnicy trojmiasta. Obwodnica jest już przekorkowana od kilku ładnych lat. Wartość rzędu 105 tysięcy samochodów dziennie na drodze dwupasmowej to nie mała liczba a takie są obecnie cyferki.. co będzie za kolejne 10 lat?
- 2 1
-
2021-05-04 09:12
obwodnica bedzie poszerzana po wybudowaniu obwodnicy metropolitalnej. (3)
poniewaz na czas budowy trzeba zamykac po jednym pasie w kazdym kierunku
- 9 3
-
2021-05-04 18:05
Po oddaniu trasy kaszubskiej
I za parę lat metropolitalnej obwodnica nie bedzie poszerzana gdyż ww drogi będą stanowiły dla niel alternatywę i nie mogą świecić pustkami.
- 0 5
-
2021-05-04 10:24
obwodnica zostanie poszerzona jeżeli już to tylko miejscami (1)
Gdyż wiele mostów uniemożliwia poszerzenie, a nie sądzę, aby nagle na wszystko znalazła się kasa.
- 11 1
-
2021-05-04 13:41
Przede wszystkim jaki cel miano by przez to osiagnac?
- 7 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.