Fakty i opinie

Zwężenie i duże korki na obwodnicy od 14 maja

Kierowcy korzystający na co dzień z obwodnicy od piątku muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu.
Kierowcy korzystający na co dzień z obwodnicy od piątku muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu. fot. galeria Trojmiasto.pl

Poważne utrudnienia w ruchu czekają kierowców na obwodnicy TrójmiastaMapka. W związku z budową Trasy Kaszubskiej i rozbudową węzła w Karwinach jezdnia w obu kierunkach zostanie zwężona do jednego pasa. Rozpoczęcie prac przełożono jednak z piątku, 7 maja, na piątek, 14 maja.



Aktualizacja, 5.05 Ze względu na prognozowane warunki atmosferyczne (opady deszczu) prace bitumiczne przy S6 Trasie Kaszubskiej i związane z nimi zwężenia jezdni do jednego pasa w każdym kierunku na obwodnicy Trójmiasta na wysokości Wielkiego Kacka zostały przełożone na 14.05.2021 r. (piątek) od godz. 6:00 do 17.05.2021 r. (poniedziałek) do godz. 21:00.



Co robisz, gdy musisz jechać obwodnicą, a są na niej utrudnienia?

jadę nią tak czy inaczej, nawet jeśli muszę stać w korku 25%
szukam objazdu i jadę inną trasą, nawet jeśli muszę nadłożyć drogi 58%
nie korzystam z obwodnicy, wolę poruszać się "przez miasto" 17%
zakończona Łącznie głosów: 1924
Zwężenie drogi jest konieczne i wynika z kolejnego etapu prac przy drodze ekspresowej S6 tzw. Trasy Kaszubskiej i rozbudowy węzła Gdynia Wielki Kack.

Drogowcy chcą w maju wzmocnić istniejącą drogę oraz wykonać prace bitumiczne na styku nowych i istniejących nawierzchni.

Termin prac nie jest przypadkowy - zwężenie nastąpi po długim weekendzie majowym, by nie generować dodatkowych utrudnień. A te - jak zapowiadają drogowcy - i tak będą duże.

Utrudnienia na obwodnicy rozpoczną się w piątek i potrwają cztery dni.
Utrudnienia na obwodnicy rozpoczną się w piątek i potrwają cztery dni. graf. Trojmiasto.pl
- Musimy zwęzić obwodnicę do jednego pasa w każdym kierunku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Apelujemy do kierowców, by skorzystali w tym czasie z objazdu. A jeśli już muszą tamtędy jechać, to muszą mieć świadomość, że w tych dniach będą tworzyć się tam spore korki.
Utrudnienia potrwają przez cztery dni. Rozpoczną się w piątek, 7 maja, od godz. 6. i potrwają do poniedziałku, 10 maja, do godz. 21. Zarządca obwodnicy zastrzega przy tym, że w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych harmonogram może ulec zmianie.

O wszystkich utrudnieniach na obwodnicy Trójmiasta będziemy informować w Raporcie z Trójmiasta w podserwisie Na drogach.

Raport z Trójmiasta - Na drogach



W czerwcu kolejne utrudnienia



To niejedyne uciążliwości, jakie czekają kierowców na obwodnicy w najbliższym czasie. Drogowcy zapowiadają, że podobne prace zaplanowano pod koniec czerwca. Wykonawcy zależy bowiem, by najbardziej uciążliwe roboty przeprowadzić jeszcze przed wakacjami.

Warto jednak poczekać, bo po rozbudowie pojedziemy obwodnicą na tym odcinku nie dwoma, a trzema pasami.

Trasa Kaszubska połączy obwodnicę z trasą S6.
Trasa Kaszubska połączy obwodnicę z trasą S6. graf. Trojmiasto.pl
- Rozbudowywany w związku z drogą ekspresową S6 węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie stanowił połączenie Trasy Kaszubskiej z istniejącą obwodnicą. Wraz z mniejszym węzłem Gdynia Nowowiczlińska będzie tworzył tzw. węzeł zespolony - tłumaczy Michalski. - Obecnie prace przy Trasie Kaszubskiej są prowadzone na trzech odcinkach między Bożepolem Wielkim a Gdynią. Roboty koncentrują się na realizacji obiektów mostowych, pracach ziemnych oraz wykonywaniu nawierzchni bitumicznych.
Budowa drogi ekspresowej S6 jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Według ostatnich zapowiedzi pierwszym odcinkiem w okolicy Milwina pojedziemy wiosną 2022 roku.

Opinie (130)

  • Budowac, budowac (1)

    Pozniej bedzie juz tylko lepiej

    • 34 4

    • No fajnie

      Z roku na rok coraz więcej przybywa dróg ekspresowych na Pomorzu. W zeszłym roku jak jechałem do Warszawy w wakacje to "7" oddana i naprawdę niewiele brakuję, żeby cała droga była dwupasmowa. Cofnijcie się o 10/15 lat i jak to wtedy wyglądało w stronę Warszawy/Szczecina. Młodzież moze nie pamiętać ale dynamika jest duża odnośnie budowania dróg na Pomorzu.

      • 7 3

  • Oby tylko się nie przedłużyło. (4)

    Tak zwane nieprzewidziane komplikacje to nasza polska specjalność. W szczególności specjalność tych naszych inżynierów-magazynierów, co w latach 80tych i 90tych dyplomy za wódkę i świniaki dostawali...

    • 14 40

    • malkontenctwo

      to też taka nasza "polska specjalność"...

      • 22 5

    • skąd wiesz ? Tata opowiadał ?

      • 6 1

    • na szczescie nie buduje tego mtm , wiec komplikacji nie bedzie (1)

      A ci inzynierowie za wódke i swiniaki i tak o niebo lepsi od tych co zdalnie zdawali.

      • 9 2

      • Tak, tak, kiedyś to było...

        Tylko skojarz proszę, że to właśnie pokolenie inżynierów z lat 80-90 kieruje na najwyższych stanowiskach wszystkimi budowami dróg i nowych osiedli.

        Jakie są tego efekty, wszyscy widzą.

        • 1 1

  • Ciekawe jakie atrakcje i remonty będą w wakacje..

    • 22 4

  • Właściciele lawet i warsztatów samochodowych będą wniebowzięci ;-)

    • 27 4

  • Ach strach pomyśleć co się będzie działo (1)

    Oby na ile było utrudnień i sprawnie drogowcom poszły te prace.

    • 24 2

    • Ja się już trzęsę ze strachu od tygodnia

      • 6 3

  • eh znowu to samo (1)

    i jak ja tera dojade z zakupow z szadolek do mojego apartment fikakowo

    • 32 10

    • Nikt nie kazał ci mieszkać na końcu świata.

      Twój wybór, twój dojazd, twój czas.

      • 8 7

  • Duże korki będą także w calej aglomeracji moi drodzy I kochani (1)

    Toć to aortka 3M i jak jest zapchana część jedzie dołem..

    • 20 2

    • to ja jestem prawdziwym svenem

      nie podszywaj sie bo podam cie do sondu

      • 3 2

  • Narzekacze mogą gadać ile wlezie, ale wg mnie budowa tego węzła postępuje bardzo sprawnie.

    Codziennie widać postęp.

    • 48 3

  • (13)

    Będą po trzy pasy ruchu w każda stronę...co tam będzie się działo... nie będzie dnia bez zdarzenia drogowego...

    • 14 19

    • Lawety będą czekały na wjazdach

      • 4 1

    • (4)

      Przerazaja cie 3 pasy ruchu, to odpusc sonie jazdę. W Gdańsku tez sa 3 lasy i jakoś ludzie nie mają problemu.

      • 10 1

      • A może by tak pozbyć się Januszy motoryzacji z dróg, zamiast uciekać im z drogi? (2)

        Pamiętaj, żaden przepis nie zabrania Ci jechać lewym pasem obok innego samochodu, jak jakiś frustrat wsiądzie Ci na tylny zderzak :)

        • 5 5

        • nie jesteś od wychowywania innych (1)

          od tego jest policja. Takie zachowanie tylko powoduje agresję na drodze.

          • 1 3

          • Dokładnie.

            A zatem nie zaczynaj prób wychowywania innych od jazdy na zderzaku i spychania z drogi, to ja nie będę wychowywał Ciebie.

            Ale jak mi pokażesz, że chcesz się bawić w wychowywanie, ustawię tempomat na 90 i będę jechał obok TIRa.

            W końcu im wolniej, tym bezpieczniej.

            • 3 1

      • Spokojni ludzie na ogół nie mają nigdzie problemów, natomiast mistrzowie kierownicy w swoich bolidach już je mają, a w konsekwencji także inni niewinni kierowcy

        • 9 0

    • Też uważam że 3 pasy to za mało. (1)

      Tam powinno być co najmniej 4 pasy w każdą stronę, wtedy będzie bezpieczniej.

      • 2 2

      • Będzie 5, 3 główne i dwa zjazdowe.

        • 2 1

    • (3)

      Tam były trzy pasy i się nie podobało. Na Karczemkach są trzy pasy i nie ma codziennie zdarzeń drogowych.

      • 2 2

      • Karczemki (2)

        Tam bardzo często jest korek w kierunku Szadeaux, bo nie umią ludzie płynnie pasów zmieniać.

        • 4 0

        • Najlepiej to widać na AK, gdzie jeden pas się kończy.

          Janusz nie może na suwak, Janusz musi 100m wcześniej się wcisnąć i zablokować tym oba pasy, bo miejsca w korku na zmianę pasa nie było...

          • 5 1

        • Korek nie jest z powodu trzech pasów tylko zwężenia do dwóch kawałek dalej.

          • 4 1

    • trzy pasy

      Przy Auchan w Gdańsku zrobili po 3 pasy oraz bezkolizyjne wjazdy oraz zjazdy, i jest to najbezpieczniejszy odcinek obwodnicy.

      • 0 0

  • Wielka aglomeracja (jak na warunki polskie) i dwie drogi na krzyż... (18)

    Mamy raptem dwie drogi przez Trójmiasto - albo dołem, albo obwodnicą, do tego brak jest regularnych i wydajnych połączeń tych dwóch dróg. Skutek - wkrótce to wszystko się ostatecznie zakorkuje i stanie.

    • 43 5

    • (17)

      To się fachowo nazywa "takie a nie inne ukształtowanie terenu"

      • 8 3

      • (16)

        Nie, to się potocznie nazywa bieda... (bida panie, bida ;) )
        A teraz, nie dość że zawsze brakowało i brakuje kasy, to jeszcze rośnie chórek "miejskich" malkontentów i domorosłych urbanistów, którzy podnoszą lamenty przy każdej okazji budowy jakiejkolwiek nowej drogi, że nie potrzebna, że za droga, że za szeroka, że powoduje suburbanizację (ulubione słowo).... i taki jest właśnie skutek obecnej sytuacji, że praktycznie nie ma po czym i którędy jeździć.

        • 12 3

        • Czy są w Trójmieście jakiekolwiek dwa miejsca niepołączone drogą? (15)

          Mogę wymienić pierdylion miejsc niepołączonych komunikacją, chodnikami, czy drogami dla rowerów.

          Najpierw doprowadźmy całą komunikację do sensownego stanu, potem można dodawać więcej dróg.

          • 5 11

          • Oczywiście, że są (9)

            Wszystkie nowe osiedla, z reguły, mają tylko jedno połączenie do drogi zbiorczej, co jest naturalnym generatorem korków. Permanentnie brak połączeń (dróg) między osiedlami, co generuje zbędny ruch na drogach zbiorczych.
            I właśnie ten brak dróg międzyosiedlowych i innych drobnych połączeń powoduje również brak chodników dla pieszych i dróg rowerowych.
            Trzeba więc konsekwentnie budować sieć dróg, a nie zamykać się na "budowaniu komunikacji".
            Wszystkie nowoczesne europejskie miasta mają taką siatkę dróg, a Trójmiasto to pod tym względem bida z nędzą...

            • 11 3

            • Err, chyba muszę Ci coś podpowiedzieć: 1>0. (8)

              • 2 2

              • Oczywiście (7)

                Wychodząc z takiego założenia możemy jeszcze zaorać (zamiast budować) połowę dróg w Trójmieście, bo przecież _jedna_ jest... (i skupmy się na komunikacji)...

                • 3 2

              • Ależ dokładnie tak. (6)

                Jeżeli człowiek ma do wyboru tylko samochód, to zbudowanie dodatkowej drogi nic nie zmieni.

                Jak będzie miał opcję tramwaju, autobusu, roweru, skm i spaceru, nagle okazuje się że ta jedna droga jest w zupełności wystarczająca.

                A jeżeli nie będzie, wtedy faktycznie należy dobudować ich więcej, ale dopiero wtedy.

                • 4 8

              • Ależ oczywiście, że zmieni. (5)

                Budowa dodatkowej drogi pomiędzy osiedlami będzie się wiązało z budową chodnika i najczęściej drogi rowerowej (tak się teraz buduje). Więc będę miał możliwość iść piechotą lub jechać rowerem na sąsiednie osiedle zamiast przedzierać się tam przez pole... Zwłaszcza, że samochodem najczęściej jest trudniej, bo nie ma gdzie zaparkować.
                Więc tak - zagęszczanie siatki dróg wiele zmieni w sprawnej komunikacji. Dodatkowo taką drogą będzie mógł przejechać autobus, karetka pogotowia, straż pożarna, etc.

                • 8 1

              • I w takim wypadku zaczynamy mieć dwie drogi z dwóch stron osiedla i wpada tam tranzyt. (2)

                Zapytaj mieszkańców ostatniego odcinka Myśliwskiej co o tym sądzą...

                • 2 5

              • Akurat na Myśliwskiej nie ma żadnego tranzytu (1)

                Bo prawdziwy tranzyt nie jedzie po pierdylionie garbów i malutkich rond...

                • 5 1

              • jak odróżniasz "prawdziwy tranzyt" od "nieprawdziwego tranzytu"?

                Sam jeżdżę często Myśliwską tranzytem z Migowa do Żukowa po kilku garbach i rondach, ponieważ wiem, że ta ulica rzadziej się korkuje niż np. Kartuska lub Armii Krajowej.

                • 0 1

              • wyobraź sobie, że można tworzyć linie tramwajowe bez budowania obok jezdni dla ruchu samochodów (1)

                można także tworzyć chodniki i ciągi pieszo rowerowe oraz drogi dla rowerów niezależnie od sieci ulic. W wielu dobrze zarządzanych miastach tworzy się udogodnienia do chodzenia pieszo i jazdy rowerem blokując możliwość tranzytowego przejazdu samochodem przez centrum miasta.

                • 0 2

              • Jeżeli masz kilka dróg w wielkim mieście, to nie masz czego blokować

                Bo praktycznie i tak nie masz którędy przejechać. W takim Nowym Jorku mógłbyś zamknąć pewno ze 10 - 20% dróg i nic wielkiego by się nie stało. W Trójmieście byłaby to katastrofa.

                • 2 0

          • (4)

            A którędy ma jeździć komunikacja jak nie będzie nowych dróg. Te są też dla komunikacji. Wszędzie ma jeździć tramwaj?

            • 7 1

            • Najlepiej - tak. (3)

              Tramwaj nie stoi w korkach.

              • 2 7

              • Dobry dowcip z tym tramwajem

                Z pętli Świętokrzyska do Oliwy jedzie się tramwajem równo godzinę.
                To ja dziękuję, pojadę sobie samochodem. Tam i z powrotem to oszczędność ponad godziny czasu. W ciągu tygodnia roboczego - to już pięć godzin, w czasie miesiąca... i tak dalej.
                Po co mam tracić życie w tramwaju?

                • 10 1

              • (1)

                Tramwaj stoi tylko jak się zepsuje

                • 1 4

              • Zapraszamy do Gdańska - zobaczysz jak to wygąda w praktyce :)

                • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.