Fakty i opinie

Zwężenie i duże korki na obwodnicy od 14 maja

Najnowszy artukuł na ten temat Zwężenie obwodnicy do jednego pasa przez 4 dni
Kierowcy korzystający na co dzień z obwodnicy od piątku muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu.
Kierowcy korzystający na co dzień z obwodnicy od piątku muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu. fot. galeria Trojmiasto.pl

Poważne utrudnienia w ruchu czekają kierowców na obwodnicy TrójmiastaMapka. W związku z budową Trasy Kaszubskiej i rozbudową węzła w Karwinach jezdnia w obu kierunkach zostanie zwężona do jednego pasa. Rozpoczęcie prac przełożono jednak z piątku, 7 maja, na piątek, 14 maja.



Aktualizacja, 5.05 Ze względu na prognozowane warunki atmosferyczne (opady deszczu) prace bitumiczne przy S6 Trasie Kaszubskiej i związane z nimi zwężenia jezdni do jednego pasa w każdym kierunku na obwodnicy Trójmiasta na wysokości Wielkiego Kacka zostały przełożone na 14.05.2021 r. (piątek) od godz. 6:00 do 17.05.2021 r. (poniedziałek) do godz. 21:00.



Co robisz, gdy musisz jechać obwodnicą, a są na niej utrudnienia?

jadę nią tak czy inaczej, nawet jeśli muszę stać w korku 25%
szukam objazdu i jadę inną trasą, nawet jeśli muszę nadłożyć drogi 58%
nie korzystam z obwodnicy, wolę poruszać się "przez miasto" 17%
zakończona Łącznie głosów: 1924
Zwężenie drogi jest konieczne i wynika z kolejnego etapu prac przy drodze ekspresowej S6 tzw. Trasy Kaszubskiej i rozbudowy węzła Gdynia Wielki Kack.

Drogowcy chcą w maju wzmocnić istniejącą drogę oraz wykonać prace bitumiczne na styku nowych i istniejących nawierzchni.

Termin prac nie jest przypadkowy - zwężenie nastąpi po długim weekendzie majowym, by nie generować dodatkowych utrudnień. A te - jak zapowiadają drogowcy - i tak będą duże.

Utrudnienia na obwodnicy rozpoczną się w piątek i potrwają cztery dni.
Utrudnienia na obwodnicy rozpoczną się w piątek i potrwają cztery dni. graf. Trojmiasto.pl
- Musimy zwęzić obwodnicę do jednego pasa w każdym kierunku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Apelujemy do kierowców, by skorzystali w tym czasie z objazdu. A jeśli już muszą tamtędy jechać, to muszą mieć świadomość, że w tych dniach będą tworzyć się tam spore korki.
Utrudnienia potrwają przez cztery dni. Rozpoczną się w piątek, 7 maja, od godz. 6. i potrwają do poniedziałku, 10 maja, do godz. 21. Zarządca obwodnicy zastrzega przy tym, że w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych harmonogram może ulec zmianie.

O wszystkich utrudnieniach na obwodnicy Trójmiasta będziemy informować w Raporcie z Trójmiasta w podserwisie Na drogach.

Raport z Trójmiasta - Na drogach



W czerwcu kolejne utrudnienia



To niejedyne uciążliwości, jakie czekają kierowców na obwodnicy w najbliższym czasie. Drogowcy zapowiadają, że podobne prace zaplanowano pod koniec czerwca. Wykonawcy zależy bowiem, by najbardziej uciążliwe roboty przeprowadzić jeszcze przed wakacjami.

Warto jednak poczekać, bo po rozbudowie pojedziemy obwodnicą na tym odcinku nie dwoma, a trzema pasami.

Trasa Kaszubska połączy obwodnicę z trasą S6.
Trasa Kaszubska połączy obwodnicę z trasą S6. graf. Trojmiasto.pl
- Rozbudowywany w związku z drogą ekspresową S6 węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie stanowił połączenie Trasy Kaszubskiej z istniejącą obwodnicą. Wraz z mniejszym węzłem Gdynia Nowowiczlińska będzie tworzył tzw. węzeł zespolony - tłumaczy Michalski. - Obecnie prace przy Trasie Kaszubskiej są prowadzone na trzech odcinkach między Bożepolem Wielkim a Gdynią. Roboty koncentrują się na realizacji obiektów mostowych, pracach ziemnych oraz wykonywaniu nawierzchni bitumicznych.
Budowa drogi ekspresowej S6 jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Według ostatnich zapowiedzi pierwszym odcinkiem w okolicy Milwina pojedziemy wiosną 2022 roku.

Opinie (130)

  • zmiana (2)

    w którym miejscu dokładnie to zwężenie, t jest istotne dla tych, którzy mieszkają na Karwinach

    • 1 1

    • Nevermind

      To raczej nie bedzie mialo znaczenia. Korek bedzie pewnie z 5km przed obecnymi utrudnieniami.
      A w godzinach szczytu spodziewam sie ze juz od Chylonii bedziemy stac. Szzegolnie w pt jak Ci co nie czytaja, dowiedza sie o robotach.

      • 0 0

    • Na odcinku od 318km+700 do 319km+800.

      • 2 0

  • (17)

    Korki tworzą się, bo człowiek kupuje mieszkanie w Wejherowie, wozi dziecko do przedszkola do Gdyni, a sam pracuje w Gdańsku. Czas wprowadzić zachęty podatkowe dla ludzi pracujących i mieszkających w tym samym mieście

    • 133 42

    • Czas (1)

      Czas wprowadzic mózg dla ludzi kupujesz mieszkanie w wejherowie w kredo idz do pracy w wejherowie w Polsce mentalnosc jest taka ze jak idziesz do jednej lracy to trzymasz sie jej przez pol zycia. Prac to nie zona mozna zmieniac.

      • 0 0

      • Tylko taki delikatny problem, że być może Wejherowo nie oferuje akurat takiej pracy jakiej się szuka i takiego wynagrodzenia jak firma w innym mieście.
        Ot i cała historyja. Czysta kalkulacja. Też chciałbym podjechać do pracy rowerem ale od ponad 20 lat dojeżdżam bo na miejscu takiej nie mam. I nie narzekam. :-)

        • 0 0

    • pracę zmienia się częściej niż mieszkanie (3)

      a na wynajętym do końca życia mieszkać? - to nie dla mnie...

      Czasy kiedy całe życie pracowało się w jednym zakładzie pracy skończyły się 30 lat temu.

      • 20 2

      • Masz tak mało opcji pracy, że nie możesz wybrać tej bliżej domu? (2)

        Ludzie kompletnie na to nie patrzą, byla wypłata parę złotych wyższa, a potem zonk i płacz o siedemnasty pas obwodnicy...

        • 7 21

        • Lele

          Weź kolejny kredyt kup lelsze auto niz sąsiad a potem placz ze musisz siedziec w jednej pracy ze jestes nie wolnikiem. Musisz podpierniczac znajome twarze w pracy. ;) nie idziesz o podwyzke lecz o wieksza ilosc godzin

          • 0 1

        • Przesadzasz, odkąd skończyłem studia pracuje przez cały czas w Gdańsku. Powoli zbieram na wklad własny, aby kupić mieszkanie wlasnie w Gdańsku by mieć bliżej do pracy. Natomiast teraz bardziej opłaca mi się robic po 40km w jedną stronę niż placic za wynajem.

          • 6 2

    • a teraz się zastanów (2)

      czemu człowiek kupuje mieszkanie w Wejherowie, wozi dziecko do Gdyni a do pracy jeździ do Gdańska.

      • 4 0

      • lubi jeździć samochodem? ;-)

        • 0 0

      • Podziękował beznadziejnym ofertom rynku pierwotnego...

        • 0 0

    • Tym tropem

      To może idąc tym tropem to wprowadźmy zakaz wprowadzania się do miast/ zakaz budowania nowych budynków przez deweloperów/miasto (tbsy) bo zaraz 3city wybuchnie od nadmiary ilości osób. Niestety - taki jest rynek że ludzi ciągnie do miasta bo robota jest w miastach. A może wyprowadzić "robotę" z miasta???

      • 2 0

    • Przecież masz zachęty (2)

      Jeżeli kogoś nie motywuje to, że musi dojeżdżać do pracy 1h w jedną stronę, a jego dzieci mają kolegów daleko od siebie to znaczy, że nic go nie zmotywuje.
      Bo jeżeli czas nie jest motywacją, to miasto nie ma takich pieniędzy aby takiego kogoś zmotywować. Czemu, bo osoba kalkulująca musiała kalkulować coś co miasto jej nie da czyli spokój i większy metraż za znacznie niższą cenę inne rzeczy. Bliskość miasta to większy wybór oferty i niższe opłaty za transport itd. To nie jest kwestia zachęty miast, a tego co kto preferuje.

      • 17 5

      • Tak, tylko, że ten czas jest też zabierany mieszkańcom miasta, nie tylko przyjezdnym. (1)

        Ludzie mieszkający po za miastem są często skazani na samochody, przez co generują korki w mieście, co stanowi dyskomfort dla mieszkańców miasta.

        • 12 8

        • zauważ ze mieszkańcy miasta nie mieszkają w mieście

          • 4 1

    • powinno być 1500+ zachety

      • 0 3

    • Dlatego min likwidujemy darmowe miejsca parkingowe

      Miejscowi zawsze mogą podjechać te 3 4 przystanki, dla naszych rolników to już problem, gdzie powóz zostawic

      • 6 4

    • Ja mam zachęty do pracowania w innym mieście. Są wyższe koszty uzyskania przychodu.

      • 6 2

    • A to nie wolno?

      Nie wiedziałem

      • 8 2

  • Mogłoby być szybciej

    Jeżdżę dość regularnie obwodnicą, ilość pracowników ma weźle Karwiny potrafi wynosić co najwyżej 7-10 osób. Gdyby Wykonawca zatrudnił odpowiednią ilość pracowników inwestycja byłaby już gotowa. To samo jest z odłączaniem ciepłej wody na Karwinach i innych osiedlach. Jestem przekonany, że sprawna ekipa na odpowiednim poziomie technicznym zrobiłaby to w ciągu jednej doby odpowiednio sprawnie. Może ktoś odpowiedzialny za inwestycje przestanie sugerować się jedyną zasadą aby taniej i przyjmie zasadę najefektywniej i najkrócej.

    • 0 0

  • (6)

    Ta sytuacja to kolejny dowód jak potrzeba w Trójmieście dróg. Fakt, że nasz region jest "specyficzny" . Z jednej strony morze, z drugiej TPK, ale droga czerwona już dawno powinna powstać. Nie mówiąc o poszerzaniu dróg dojazdowych do Obwodnicy jak i poszerzeniu samej Obwodnicy Trójmiasta.

    • 157 24

    • ten wpis to kolejny dowód jak samochodoza ogranicza wyobraźnię (1)

      żadna metropolia na świecie nie rozwiązała problemu niedostatku przepustowości dróg w wyniku ich poszerzania, tak jak popuszczanie pasa nie przyczynia się do ograniczenia przejawów nadwagi i otyłości. Tylko spójny plan rozbudowy sieci lokalnej kolei do dzielnic Gdańsk Południe oraz Gdyni Północ wraz z wymianą taboru i radykalną poprawą częstotliwości serwisu SKM co najmniej od Pruszcza po Wejherowo może coś pomóc (oczywiście trzeba także radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i cyklistów do wszystkich stacji SKM i PKP w regionie). Setki milionów złotych wydawane na kolejne pseudobezkolizyjne wezły i kolejne obwodnice doprowadzą do wzmożenia trendu wyprowadzania się mieszkańców do gmin otaczających Trójmiasto ze zgubnym wpływem na środowisko i koszty funkcjonowania naszej aglomeracji.

      • 7 7

      • Mgr po planowaniu przestrzennym

        Dzień dobry ma pan po czesci racje, poszerzanie dróg nie rozwiązało nigdzie problemu korków. Z tym ze spójrzmy na to inaczej, obwodnica trojmiasta odpowiada tutaj i za drogę lokalna jak i obwodową, dlatego mimo wszystko powinna być podniesiona do rangi jak np a8 we Wrocławiu i mieć obecnie minimum 3 pasy w każdym kierunku. Z SKM 100% racja bo może to odciążyć środki komunikacji samochodowej, ale trzeba pamiętać ze nigdy jej nie zastąpi. OMT na 2 pasy - ok, lecz tylko w przypadku min. 3 pasów na obwodnicy trojmiasta. Obwodnica jest już przekorkowana od kilku ładnych lat. Wartość rzędu 105 tysięcy samochodów dziennie na drodze dwupasmowej to nie mała liczba a takie są obecnie cyferki.. co będzie za kolejne 10 lat?

        • 2 1

    • obwodnica bedzie poszerzana po wybudowaniu obwodnicy metropolitalnej. (3)

      poniewaz na czas budowy trzeba zamykac po jednym pasie w kazdym kierunku

      • 9 3

      • Po oddaniu trasy kaszubskiej

        I za parę lat metropolitalnej obwodnica nie bedzie poszerzana gdyż ww drogi będą stanowiły dla niel alternatywę i nie mogą świecić pustkami.

        • 0 5

      • obwodnica zostanie poszerzona jeżeli już to tylko miejscami (1)

        Gdyż wiele mostów uniemożliwia poszerzenie, a nie sądzę, aby nagle na wszystko znalazła się kasa.

        • 11 1

        • Przede wszystkim jaki cel miano by przez to osiagnac?

          • 7 12

  • (13)

    Będą po trzy pasy ruchu w każda stronę...co tam będzie się działo... nie będzie dnia bez zdarzenia drogowego...

    • 14 19

    • trzy pasy

      Przy Auchan w Gdańsku zrobili po 3 pasy oraz bezkolizyjne wjazdy oraz zjazdy, i jest to najbezpieczniejszy odcinek obwodnicy.

      • 0 0

    • (4)

      Przerazaja cie 3 pasy ruchu, to odpusc sonie jazdę. W Gdańsku tez sa 3 lasy i jakoś ludzie nie mają problemu.

      • 10 1

      • A może by tak pozbyć się Januszy motoryzacji z dróg, zamiast uciekać im z drogi? (2)

        Pamiętaj, żaden przepis nie zabrania Ci jechać lewym pasem obok innego samochodu, jak jakiś frustrat wsiądzie Ci na tylny zderzak :)

        • 5 5

        • nie jesteś od wychowywania innych (1)

          od tego jest policja. Takie zachowanie tylko powoduje agresję na drodze.

          • 1 3

          • Dokładnie.

            A zatem nie zaczynaj prób wychowywania innych od jazdy na zderzaku i spychania z drogi, to ja nie będę wychowywał Ciebie.

            Ale jak mi pokażesz, że chcesz się bawić w wychowywanie, ustawię tempomat na 90 i będę jechał obok TIRa.

            W końcu im wolniej, tym bezpieczniej.

            • 3 1

      • Spokojni ludzie na ogół nie mają nigdzie problemów, natomiast mistrzowie kierownicy w swoich bolidach już je mają, a w konsekwencji także inni niewinni kierowcy

        • 9 0

    • (3)

      Tam były trzy pasy i się nie podobało. Na Karczemkach są trzy pasy i nie ma codziennie zdarzeń drogowych.

      • 2 2

      • Karczemki (2)

        Tam bardzo często jest korek w kierunku Szadeaux, bo nie umią ludzie płynnie pasów zmieniać.

        • 4 0

        • Korek nie jest z powodu trzech pasów tylko zwężenia do dwóch kawałek dalej.

          • 4 1

        • Najlepiej to widać na AK, gdzie jeden pas się kończy.

          Janusz nie może na suwak, Janusz musi 100m wcześniej się wcisnąć i zablokować tym oba pasy, bo miejsca w korku na zmianę pasa nie było...

          • 5 1

    • Też uważam że 3 pasy to za mało. (1)

      Tam powinno być co najmniej 4 pasy w każdą stronę, wtedy będzie bezpieczniej.

      • 2 2

      • Będzie 5, 3 główne i dwa zjazdowe.

        • 2 1

    • Lawety będą czekały na wjazdach

      • 4 1

  • Budowa drogi

    Libertyni opowiadali przez 20 lat jak to będzie pięknie gdy powstanie Trasa Kaszubska. Oni chyba przewidzieli że przyjdzie PiS i wreszcie ją wybuduje :-D

    • 0 0

  • Stan

    E tam, u nas remontuja drogę na wjeździe stoi zapora a na niej znak zakaz ruchu a dziennie przejeżdża tam ok 3 tys samochodów, i nikomu to nie przeszkadza ani firmie która remontuje drogę ani policji

    • 0 0

  • Ale to zdjecie przed artykulem na pewno nie dotyczy cyt.wezla

    • 0 0

  • Zwężenie obwodnicy tydzień później 14.05 - 18.05 (info ze strony wykonawcy)

    !!! aktualizacja!!! z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (planowane niekorzystne warunki pogodowe), przedmiotowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona w dniu 14.05.2021 o godz. 6:00 wprowadzanie zmian w organizacji ruchu w ciągu S6 tj. zamknięcie jezdni w kierunku Gdańska na odc. od km 318+800 do km 319+600 i przełożenie ruchu dwukierunkowo na jezdnię w kierunku Gdyni.Przywrócenie ruchu dwoma pasami ruchu po każdej jezdni planowane jest na 18.05.2021. na godz. 06:00.

    • 0 0

  • Oj tam korki,

    Gdyby ludzie ze sr*czka nie hamowali na zwężeniach, trzymali odległości takie żeby można było się schować i po zwężeniu rozjechać na dwa pasy to by się nic nie stało. Wszyscy 100 kmh a nie 50 to nie będzie zatorów.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.