• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwężenie i duże korki na obwodnicy od 14 maja

Maciej Korolczuk
4 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 11:26 (5 maja 2021)
Kierowcy korzystający na co dzień z obwodnicy od piątku muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu. Kierowcy korzystający na co dzień z obwodnicy od piątku muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu.

Poważne utrudnienia w ruchu czekają kierowców na obwodnicy TrójmiastaMapka. W związku z budową Trasy Kaszubskiej i rozbudową węzła w Karwinach jezdnia w obu kierunkach zostanie zwężona do jednego pasa. Rozpoczęcie prac przełożono jednak z piątku, 7 maja, na piątek, 14 maja.



Aktualizacja, 5.05 Ze względu na prognozowane warunki atmosferyczne (opady deszczu) prace bitumiczne przy S6 Trasie Kaszubskiej i związane z nimi zwężenia jezdni do jednego pasa w każdym kierunku na obwodnicy Trójmiasta na wysokości Wielkiego Kacka zostały przełożone na 14.05.2021 r. (piątek) od godz. 6:00 do 17.05.2021 r. (poniedziałek) do godz. 21:00.



Co robisz, gdy musisz jechać obwodnicą, a są na niej utrudnienia?

Zwężenie drogi jest konieczne i wynika z kolejnego etapu prac przy drodze ekspresowej S6 tzw. Trasy Kaszubskiej i rozbudowy węzła Gdynia Wielki Kack.

Drogowcy chcą w maju wzmocnić istniejącą drogę oraz wykonać prace bitumiczne na styku nowych i istniejących nawierzchni.

Termin prac nie jest przypadkowy - zwężenie nastąpi po długim weekendzie majowym, by nie generować dodatkowych utrudnień. A te - jak zapowiadają drogowcy - i tak będą duże.

Utrudnienia na obwodnicy rozpoczną się w piątek i potrwają cztery dni. Utrudnienia na obwodnicy rozpoczną się w piątek i potrwają cztery dni.
- Musimy zwęzić obwodnicę do jednego pasa w każdym kierunku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Apelujemy do kierowców, by skorzystali w tym czasie z objazdu. A jeśli już muszą tamtędy jechać, to muszą mieć świadomość, że w tych dniach będą tworzyć się tam spore korki.
Utrudnienia potrwają przez cztery dni. Rozpoczną się w piątek, 7 maja, od godz. 6. i potrwają do poniedziałku, 10 maja, do godz. 21. Zarządca obwodnicy zastrzega przy tym, że w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych harmonogram może ulec zmianie.

O wszystkich utrudnieniach na obwodnicy Trójmiasta będziemy informować w Raporcie z Trójmiasta w podserwisie Na drogach.

Raport z Trójmiasta - Na drogach



W czerwcu kolejne utrudnienia



To niejedyne uciążliwości, jakie czekają kierowców na obwodnicy w najbliższym czasie. Drogowcy zapowiadają, że podobne prace zaplanowano pod koniec czerwca. Wykonawcy zależy bowiem, by najbardziej uciążliwe roboty przeprowadzić jeszcze przed wakacjami.

Warto jednak poczekać, bo po rozbudowie pojedziemy obwodnicą na tym odcinku nie dwoma, a trzema pasami.

Trasa Kaszubska połączy obwodnicę z trasą S6. Trasa Kaszubska połączy obwodnicę z trasą S6.
- Rozbudowywany w związku z drogą ekspresową S6 węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie stanowił połączenie Trasy Kaszubskiej z istniejącą obwodnicą. Wraz z mniejszym węzłem Gdynia Nowowiczlińska będzie tworzył tzw. węzeł zespolony - tłumaczy Michalski. - Obecnie prace przy Trasie Kaszubskiej są prowadzone na trzech odcinkach między Bożepolem Wielkim a Gdynią. Roboty koncentrują się na realizacji obiektów mostowych, pracach ziemnych oraz wykonywaniu nawierzchni bitumicznych.
Budowa drogi ekspresowej S6 jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Według ostatnich zapowiedzi pierwszym odcinkiem w okolicy Milwina pojedziemy wiosną 2022 roku.

Od piątku utrudnienia na obwodnicy (1 opinia)

Uwaga - będą utrudnienia na gdyńskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta!

od godziny 6:00 dnia 7 maja (piątek) do godziny 6:00 dnia 11 maja (wtorek) ruch na kilometrowym odcinku Obwodnicy Trójmiasta pomiędzy węzłem Gdynia Wielki Kack, a węzłem Gdynia Chwarzno będzie prowadzony jedną jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

Roboty przygotowawcze w tym miejscu rozpoczną się dnia 6 maja o godzinie 21:00 i wiązać będą się ze zwężeniem obu jezdni do jednego pasa ruchu.

Proszę zachować szczególną ostrożność i zaplanować podróż z większym zapasem czasu!
Zobacz więcej
Uwaga - będą utrudnienia na gdyńskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta!

od godziny 6:00 dnia 7 maja (piątek) do godziny 6:00 dnia 11 maja (wtorek) ruch na kilometrowym odcinku Obwodnicy Trójmiasta pomiędzy węzłem Gdynia Wielki Kack, a węzłem Gdynia Chwarzno będzie prowadzony jedną jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

Roboty przygotowawcze w tym miejscu rozpoczną się dnia 6 maja o godzinie 21:00 i wiązać będą się ze zwężeniem obu jezdni do jednego pasa ruchu.

Proszę zachować szczególną ostrożność i zaplanować podróż z większym zapasem czasu!
Zobacz więcej

Opinie (130)

  • Powinni rozpoczac w piatek ale po godzinach porannego szczytu czyli tak od 9 godziny. Rano inaczej znowu bedzie wszystko zakorkowane.

    • 13 5

  • (1)

    To jest spokojnie do ogarnięcia, stopniowe ograniczenia prędkości dużo wcześniej, zakaz wyprzedania i korek może być minimalny.

    • 6 1

    • popieram

      ale, próba przestrzegania tam już istniejących ograniczeń, naraża mnie na siedzenie mi na zderzaku., mruganie, wyprzedzanie na ciągłej albo z prawa jak jestem na lewym i wiele innych szykan

      • 1 0

  • Z jakiego k.wa objazdu mają wg GDDKiA skorzystać kierowcy?! (1)

    Czy oni się tam dobrze czują? Lepiej nie zmienią dostawcę zioła.

    • 21 1

    • Ja mogę np. przez Chwaszczyno na Karwiny. O rzesz, zapomniałem, tam też remont, ten sam. ;-)))

      • 5 1

  • Dlaczego mają byc korki? (13)

    Przecież kierowcy tak wspaniale jeżdżą, wpuszczą się ładnie na zamek przed zwężeniem i żadnego korka nie będzie. Skąd taki pesymizm.

    • 92 24

    • Korki to był bohater pewnego serialu o upośledzonych (1)

      Dzień za dniem

      • 7 1

      • Idzie Korki i Beka.

        • 2 0

    • Daruj sobie te złośliwości... (3)

      Jak zamkniesz jeden pas obwodnicy, to zmniejszysz przepustowość bardzo obciążonej drogi o 50%, więc korki są nieuniknione.

      • 9 3

      • To nie złośliwość, raczej ironia.

        • 12 2

      • Nie, wcale nie o 50%.

        • 3 2

      • przepustowość pasa ruchu drogowego jest najwyższa, gdy obowiązujący na nim limit prędkości wynosi 30 km/h

        dzięki temu samochody mogą poruszać się w mniejszych odstępach od siebie - dlatego likwidacja jednego pasa na dwupasmowej drodze nie zmniejsza jej przepustowości o 50% tylko o dużo mniejszy procent. Ale żeby zrozumieć tę prawdę opartą o badania empiryczne, trzeba przestać myśleć, że samochód jest najlepszym sposobem docierania do codziennych celów podróży w dobrze funkcjonującej aglomeracji zamieszkałej przez ludzi rozsądnie wybierających miejsce zamieszkania tak, by nie być uzależnionym od samochodu.

        • 1 3

    • (2)

      Było to widać przy zwężeniu w Rumi Janowie. Zwężenie do prawego pasa, pięć samochodów na prawym pasie i miejscowy Janusz zapierd... lewym bo mu się należy pole position

      • 8 11

      • Zgodnie z przepisami można jechać do końca zamykającego się pasa.

        • 17 0

      • Jazda na zamek jest po to aby nie robic korkow ale korki taczery stoją w 15 na prawym...

        • 9 1

    • No właśnie,mili uczynni katolicy, proszę,dziękuję,dzieńdobry...

      A za siedzieniem pałka,w kieszeni nóż...

      • 6 3

    • juz widze jak janusze z tirow beda (2)

      blokowac i wpier... sie na zakem , szkoda słów , tiry powinny miec zakaz wjezdzania na obwodnice trojmiasta bo tam co drugi to kalosz udajacy krawaciarza

      • 3 5

      • w weekendy chyba takie zakazy funkcjonują?

        • 0 1

      • wprowadzić zakaz dla tirów i zamknąć wszystkie firmy przy obwodnicy bo jak do nich towar dowieść

        • 0 0

  • (6)

    Ta sytuacja to kolejny dowód jak potrzeba w Trójmieście dróg. Fakt, że nasz region jest "specyficzny" . Z jednej strony morze, z drugiej TPK, ale droga czerwona już dawno powinna powstać. Nie mówiąc o poszerzaniu dróg dojazdowych do Obwodnicy jak i poszerzeniu samej Obwodnicy Trójmiasta.

    • 157 24

    • obwodnica bedzie poszerzana po wybudowaniu obwodnicy metropolitalnej. (3)

      poniewaz na czas budowy trzeba zamykac po jednym pasie w kazdym kierunku

      • 9 3

      • obwodnica zostanie poszerzona jeżeli już to tylko miejscami (1)

        Gdyż wiele mostów uniemożliwia poszerzenie, a nie sądzę, aby nagle na wszystko znalazła się kasa.

        • 11 1

        • Przede wszystkim jaki cel miano by przez to osiagnac?

          • 7 12

      • Po oddaniu trasy kaszubskiej

        I za parę lat metropolitalnej obwodnica nie bedzie poszerzana gdyż ww drogi będą stanowiły dla niel alternatywę i nie mogą świecić pustkami.

        • 0 5

    • ten wpis to kolejny dowód jak samochodoza ogranicza wyobraźnię (1)

      żadna metropolia na świecie nie rozwiązała problemu niedostatku przepustowości dróg w wyniku ich poszerzania, tak jak popuszczanie pasa nie przyczynia się do ograniczenia przejawów nadwagi i otyłości. Tylko spójny plan rozbudowy sieci lokalnej kolei do dzielnic Gdańsk Południe oraz Gdyni Północ wraz z wymianą taboru i radykalną poprawą częstotliwości serwisu SKM co najmniej od Pruszcza po Wejherowo może coś pomóc (oczywiście trzeba także radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i cyklistów do wszystkich stacji SKM i PKP w regionie). Setki milionów złotych wydawane na kolejne pseudobezkolizyjne wezły i kolejne obwodnice doprowadzą do wzmożenia trendu wyprowadzania się mieszkańców do gmin otaczających Trójmiasto ze zgubnym wpływem na środowisko i koszty funkcjonowania naszej aglomeracji.

      • 7 7

      • Mgr po planowaniu przestrzennym

        Dzień dobry ma pan po czesci racje, poszerzanie dróg nie rozwiązało nigdzie problemu korków. Z tym ze spójrzmy na to inaczej, obwodnica trojmiasta odpowiada tutaj i za drogę lokalna jak i obwodową, dlatego mimo wszystko powinna być podniesiona do rangi jak np a8 we Wrocławiu i mieć obecnie minimum 3 pasy w każdym kierunku. Z SKM 100% racja bo może to odciążyć środki komunikacji samochodowej, ale trzeba pamiętać ze nigdy jej nie zastąpi. OMT na 2 pasy - ok, lecz tylko w przypadku min. 3 pasów na obwodnicy trojmiasta. Obwodnica jest już przekorkowana od kilku ładnych lat. Wartość rzędu 105 tysięcy samochodów dziennie na drodze dwupasmowej to nie mała liczba a takie są obecnie cyferki.. co będzie za kolejne 10 lat?

        • 2 1

  • Trzy dni, da się wytrzymać... (1)

    • 3 2

    • Dwa dni plus weekend. Damy radę. :-)

      • 1 0

  • zmiana (2)

    w którym miejscu dokładnie to zwężenie, t jest istotne dla tych, którzy mieszkają na Karwinach

    • 1 1

    • Na odcinku od 318km+700 do 319km+800.

      • 2 0

    • Nevermind

      To raczej nie bedzie mialo znaczenia. Korek bedzie pewnie z 5km przed obecnymi utrudnieniami.
      A w godzinach szczytu spodziewam sie ze juz od Chylonii bedziemy stac. Szzegolnie w pt jak Ci co nie czytaja, dowiedza sie o robotach.

      • 0 0

  • Co za brednir ludzie tu pisza (2)

    Uwolnione Pansczyzniane Chlopki w swoich Passatach. Zmniejszyc zageszczenie ludnosi na 1km2, i rozbudowac tani sprawny transport publiczny. Tak sie to robi, a nie budowac drogi do ilosci samochodow ze wsi na zachod od obwodnicy Trojmiasta. Co za spoleczenstwo. Zerowe myslenie.

    • 9 26

    • O, kolejny domorosły "urbanista"

      Osobiście deklaruję, że jak będzie w Trójmieście metro z gęstą siatką stacji (tani, sprawny transport publiczny), to przestanę jeździć własnym samochodem - bo po co.
      Taki drobiazg - zbudujmy metro, przecież to kosztuje grosze i można to zrobić od razu ;)
      BTW, skup się na pomyśle budowy obozów koncentracyjnych dla ludności - nie trzeba będzie budować dróg, bo wszyscy będą mieszkać i pracować w jednym miejscu. Rozwiązanie tanie i proste.

      • 7 2

    • żeby ludzie chcieli korzystać z SKM trzeba wymienić jej tabor, zwiększyć częstotliwość

      poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do jej przystanków oraz dążyć do skupiania zabudowy mieszkaniowej w całym pasie przyległym do jej linii od Pruszcza do Wejherowa. Zmniejszanie zagęszczenia ludności jedynie zwiększa liczbę ludzi uzależnionych mentalnie i fizycznie od jazdy samochodem i zwiększa koszty funkcjonowania całej aglomeracji. Możemy tego uniknąć korzystając z rzetelnej myśli urbanistycznej.

      • 1 1

  • Od lat

    Nic nowego cała Gdynia i okolice są od lat zwężone w pigułce.

    • 4 1

  • Mam nadzieje,ze naprawde do 2020 skoncza!,bo na ubezpieczeniu szyb mam straty w AC! (4)

    Doubezpieczenie szyb jest nic nie warte,bo daja zamiennik.Moje auto przednia szyba to byl koszt/wymiany/prawie 5tys.zl.!,a teraz czekam o ile mi podniosa AC...
    Swoja droga gdyby auta w strefach remontu jezdzily wolniej to szyba by wytrzymala...
    To jezdzenie ,na zderzak,na obwodnicy to mam nadzieje,ze sie 1czerwca skonczy!,tak jak jazda 160-180km./h!!! Jezdze 120-130km./h.-na obwodnicy-a moglbym 240km/h i non stop jakis i**ota!,na ogonie...
    kiedy na obwodnicy beda radary?! oraz stale pomiary predkosci?!To samo w miescie,jazda przepisowe 50km./h to jazda przez meke/radarow i stalych pomiarow predkosci brak-,kary smiesznie niskie...,zero kultury jazdy...!SZOK!

    • 6 5

    • Errata.A.D.2022 mialo byc,stad pewnie ten minus ;)

      • 0 2

    • To nie wina szybkości samochodow, tylko ciężarowych które z kamieniami w biezniku wjezdzaja na nią. Sam mam nowy samochód od 3 msc, a już 3 odpryski na masce i 1 na dachu.

      • 1 1

    • (1)

      Pięć tysi za szkło do dwudziestoletniej beemki - chyba ze ta szybka ze złota jest?

      • 0 0

      • jaka 'beemka'?,kula w plot

        Audi 8 D3 Quatro 10letnie kolego i po co hejt?,celowo nie podawalem marki,a tym bardziej rocznika.To jest autko,o ktorym mozesz sobie tylko pomarzyc,a ze mna bedzie juz do konca moich dni...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane