Fakty i opinie

Od poniedziałku utrudnienia na Dmowskiego we Wrzeszczu

Całkowite zakończenie inwestycji wzdłuż ul. Dwowskiego we Wrzeszczu zaplanowane w grudniu tego roku.
Całkowite zakończenie inwestycji wzdłuż ul. Dwowskiego we Wrzeszczu zaplanowane w grudniu tego roku. fot. Anna Bobrowska/KFP

W poniedziałkowy poranek rozpocznie się budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. DmowskiegoMapka we Wrzeszczu. Kierowcy i piesi muszą przygotować się na utrudnienia, które potrwają przez około miesiąc. Na znacznym odcinku ulicy nastąpi zwężenie chodnika oraz wyłączenie z użytkowania miejsc parkingowych.



Czy często poruszasz się ul. Dmowskiego?

tak, niemal codziennie 31%
najwyżej kilka razy w miesiącu 28%
nie, bardzo rzadko 41%
zakończona Łącznie głosów: 1413
Nowa droga rowerowa będzie liczyć około 500 m długości i umożliwi bezkolizyjny przejazd pomiędzy dworcem kolejowym we Wrzeszczu a skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką. Będzie przebiegać na lewo od jezdni, patrząc w kierunku wspomnianego skrzyżowania.

Tym samym konieczna będzie m.in. przebudowa chodników, a właściwie poświęcenie ich części pod "rowerostradę". Miejsca postojowe dla aut wzdłuż Dmowskiego nie będą likwidowane.

grafika Trojmiasto.pl
Zakres inwestycji obejmuje również wykonanie nowego oświetlenia i sygnalizacji świetlnej, postawienie ławek oraz nasadzenie krzewów i drzew.

Czytaj również: Spór o drogę rowerową wzdłuż Dmowskiego we Wrzeszczu

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek. Już od godzin porannych wystąpią utrudnienia, które udzielą się zarówno pieszym, jak i kierowcom. Zmieniona organizacja ruchu utrzyma się przez miesiąc.

- Zawężony zostanie chodnik po wschodniej stronie ul. Dmowskiego, na odcinku od posesji nr 7 do skrzyżowania z al. Grunwaldzką. Ponadto na wspomnianym odcinku miejsca postojowe zostaną wyłączone z użytkowania. Ruch pojazdów odbywać się będzie bez zmian - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Koszt inwestycji to ok. 1,4 mln zł, a wykonawcą prac jest firma WPRD Gravel z Gdańska. Zgodnie z harmonogramem jej realizacja potrwa do końca grudnia 2020 r.

Opinie (176) 9 zablokowanych

  • (3)

    Co prawda te remonty to kropelka w morzu potrzeb ale ok,niechay remontują ku chwale wielkiego Gdańska.

    • 58 52

    • (2)

      Nie rozumiem tylko ludzi którzy włażą pod rower na przejście na ścieżkach rowerowych, bo nie wiedzą że rower ma zawsze pierwszeństwo.

      • 2 21

      • Pieszy ma pierszenstwo (1)

        Pieszy ma pierszenstwo przed rowerem poczytaj przepisy - rower jest pojazdem a pojazd ustepuje pieszemu

        • 13 5

        • Samochód też jest pojazdem.

          A tutaj nagle interpretacja tego samego przepisu obraca się o 180st...

          Magia, co?

          • 0 1

  • Przezylismy komune to przezyjemy i to (2)

    • 86 25

    • (1)

      komuna w porównaniu do dzisiejszych czasów to pikuś - przeżyć to co obecnie i nie dać się wydy...ć to będzie sztuka

      • 22 11

      • za komuny byla praworzadnosc bo powstal trybunal.

        • 3 2

  • (6)

    Tam powinny byc pasy rowerowe

    • 30 65

    • (1)

      Dla Ciebie pasy jak w psychiatryku.

      • 5 12

      • czyli dla ciebie

        • 1 1

    • Bajpasy rowerowe

      • 0 0

    • oczywiście wam rowerzystom zawsze mało (1)

      akurat teraz Dmowskiego wam koniecznie jest potrzebny przejazd.

      • 0 2

      • przejazd był na wprost, a teraz będzie jazda lewą stroną stanie na światłach i tak kilka razy

        • 0 0

    • rowery powinny wrocic na chodniki...

      Infrastruktura rowerowa jest droga w budowie, droga w utrzymaniu i nie przynosi żadnych finansowych korzyści miastu.
      Drogi, wiadukty, mosty, komunikacja szynowa - to jest priorytet.
      Jest w mieście jakieś ugrupowanie wspierające rozwój metropolitalny Gdańska?
      Nie "zielone", nie lewackie, nie katolskie?

      • 2 0

  • A w Sopocie, na jedynej drodze z Gdyni do Gdańska jeden prawoskręt i przejazd rowerowy będą robić 10 miesięcy... (1)

    • 43 8

    • ku chwale Kudłatego

      • 1 1

  • Już czas! (6)

    Zastanawiam się dla czego pomimo ścieżek rowerowych wielu nadal rowerzyst ow porusza się chodnikiem.
    Nie mówię już o wprowadzaniu jednośladów do galerii, sklepów i innych miejsc publicznych. Często pod sklepami są stojaki, ale jak zwykle użytkownik zapomniał zapięcia. Czy doczekam się wreszcie instrukcji jazdy rowerem po mieście?

    • 103 27

    • "wprowadzaniu jednośladów do galerii"

      no na przykład w Bałtyckiej w salonie sportowym jest serwis - ciężko dać rower na serwis nie wprowadzając go.

      • 29 3

    • a ta "ścieżka" to nie chodnik?

      inny kolor kostki sprawi że chodnik przestaje być chodnikiem ? :D
      Przecież to cały czas jest jedna wspólna przestrzeń pieszo-rowerowa.

      bawi mnie to jak ludźmi można w prosty sposób manipulować i wciskać im ciemnotę.

      jak na chodniku postawią znak D-9 "autostrada" to chodnik w magiczny sposób zamieni się w autostradę? :D

      • 6 11

    • (1)

      Tak przyzwyczalili urzadnicy. Kiedys budowano drogi dla rowerow. Teraz sa DDRy, ciagi pieszo rowerowe oraz chodniki z dopyszczonym ruchem rowerow. Przecietny Kowalski tego nie rozroznia i wali chodnikiem wszedzie

      • 7 5

      • bo to z fizycznego punktu widzenia to samo. chodnik to chodnik. pasek na chodniku nie moze byc drogą dla rowerów. to nonsens

        • 4 3

    • A czemu mimo wielu miejsc parkingowych. Kierowcy jeżdżą i parkują na chodniku przy okazji dewastując trawniki i chodniki?

      • 14 0

    • Kk - odpowiedź jest prosta jak konstrukcja cepa

      wielu kierowców nie przestrzega elementarnych limitów prędkości i uważa, że w miarę postępu pod świetlanym kierownictwem partii i rządu wszyscy będą mieli samochody do dyspozycji, tak więc w mieście będą jedynie kierowcy, piesi i ewentualnie dla biedoty pozostaną jakieś formy transportu zbiorowego. Rowerzyści w ich przekonaniu będą stwarzać zagrożenie dla pieszych na chodnikach, więc pod naciskiem ekoterrorystów niektóre chodniki zostaną przekształcone w ciągi pieszo - rowerowe z wyraźnie zaznaczonymi strefami dla pieszych i rowerzystów, a ruch rowerów w mieście będzie dopuszczony jedynie na tych częściach chodników, które zostaną odpowiednio wydzielone. Po prostu znaczna część rowerzystów obawia się poruszać po pasach rowerowych na jezdni lub na jezdni ulic, nawet uspokojonego ruchu, na których poruszają się samochody. Spróbuj sam pojechać kiedyś ulicą "uspokojonego" ruchu w Gdańsku lub gdzie indziej, i napisz swoje wrażenia z interakcji z kierowcami. Wtedy odpowiedź na zadane przez ciebie pytanie natychmiast pojawi się w Twojej świadomości. Miłego dnia ;-)

      • 4 0

  • Kretyńskich pomysłów gdańskich drogowców ciąg dalszy. (2)

    Druga strona tej ulicy jest znacznie szersza a ponadto stanowi ciąg do przekścia przez Grunwaldzką bez konieczności przejeżdżania przez Dmowskiego. Ale tu liczą się interesy restauratorów i ogródki piwne. Nie ważne czy jest to logiczne czy nie.

    • 110 39

    • Czytaj uważnie.

      Dobrą stronę robią. Jak nie robią źle jak robią też źle.

      • 6 6

    • Chyba lepiej

      Chyba lepiej zeby ścieżki byly po stronie sklepów czy tam restauracji bynajmniej po plecach nie będą jeździć. Bo wszyscy doskonale wiemy że na chodnikach nie schodzą z rowerów tylko śmigaj sobie i jeszcze maja pretensje że idziesz sobie. Zobacz np przejscie na grunwaldzkiej koło Jantaru specjalnie usuneli kawałek ścieżki żeby zwalniali chociaż i na pieszych uważali a i tak zapindalaja.

      • 4 5

  • Droga rowerowa potrzebna jak dziadowi pies w ciasnej ulicy (3)

    Wystarczy przejechać rowerem kawałeczek dalej i koło cristalu można spokojnie rowerem dojechać do dworca wzdłuż parkingu ul. Klonowej. Ktoś przytulił niezłe pieniądze za załatwienie tej nikomu niepotrzebnej robótki.

    • 186 46

    • (1)

      Chodnikiem wzdłuż parkingu?

      • 5 1

      • Nie, parkingiem.

        • 0 0

    • Raczej wątpie

      Raczej wątpie że jakas łapówka była firma biedna jest. A pozytyw taki że na plecach nam jeździć nie będą

      • 1 3

  • Strata pieniędzy na kretyńsko poprowadzoną drogę rowerową (5)

    • 139 32

    • (3)

      To zamknijmy i drogę dla samochodów. Skoro ten ciąg jest niepotrzebny.

      • 16 18

      • (2)

        Najlepszy pomysł. Zrobić z tego kawałka deptak.

        • 18 4

        • (1)

          Jasne - a autobusy niech fruwają...

          • 4 4

          • na deptaku można dopuścić ruch autobusów lub tramwajów

            sprawdzone w wielu miastach Europy i Polski

            • 1 1

    • Robiona przez msc

      • 0 0

  • Znowu droga rowerowa kosztem pieszych. Oficer rowerowy jest takim samym terrorystą jak inżynierowie drogowi tylko z innym środkiem transportu.

    • 110 31

  • Droga dla rowerów w tym miejscu to poroniony pomysł (4)

    i tak będą jeździć po chodniku

    • 137 24

    • To niech wreszcie poroni.

      • 4 6

    • byla jezdnia do dyspozycji rowerow (1)

      • 3 2

      • zawłaszczona przez samochody i autobusy pełznące w korku

        • 0 0

    • jak bedzie to różowy pasek na chodniku w formie esa floresa

      zamiast pasów ruchu czy prawdziwej drogi dla rowerów to tak..

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.