Fakty i opinie

Od poniedziałku więcej pociągów PKM

Najnowszy artukuł na ten temat

Pasażerowie mogą nie zostać wpuszczeni do przepełnionego tramwaju

Więcej pociągów PKM w dni robocze ma pozwolić na rozładowanie tłoku w pociągu.
Więcej pociągów PKM w dni robocze ma pozwolić na rozładowanie tłoku w pociągu. Fot. PKM

Od poniedziałku przywrócono osiem połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kursujących w dni robocze, które przez ostatnie miesiące były zawieszone z powodu pandemii koronawirusa. Chodzi o sześć połączeń na trasie Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Główna - Gdańsk Wrzeszcz i dwa na trasie Gdynia Główna - Kościerzyna.



Czy jeździsz komunikacją miejską w ostatnich miesiącach?

tak, regularnie 41%
tylko jeśli muszę 30%
nie, w ogóle 29%
zakończona Łącznie głosów: 1201
Organizatorem przewozów na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest Urząd Marszałkowski.

Wielokrotnie w sprawie zwiększenia liczby pociągów kursujących na trasie apelowali kolejarze oraz pasażerowie.

W czerwcu wyjechało na tory więcej pociągów SKM, i to zarówno w tygodniu, jak i w weekendy.

Po zgłoszeniach od pasażerów urzędnicy zdecydowali się przywrócić także część połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Rozkład jazdy PKM



- Wpływają do nas liczne zgłoszenia od pasażerów, że pociągi kursujące w ramach systemu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej są zatłoczone. Sprawdziliśmy to i okazało się, że zwłaszcza w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego trudno jest w składach zachować bezpieczny dystans społeczny. Dlatego zdecydowaliśmy, że od poniedziałku wyjeżdżają dodatkowe pociągi - mówi Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Przywrócone pociągi:

  • 96329 rel. Gdańsk Wrzeszcz (o. 17.46) - Gdańsk Osowa (p. 18.17);
  • 96627 rel. Gdańsk Rębiechowo (o. 18.45) - Gdynia Gł. (p. 19.07);
  • 96916/7 rel. Gdynia Gł. (o. 20.22) - Kościerzyna (p. 22.09);
  • 96210 rel. Gdynia Gł. (o. 7.11) - Gdańsk Wrzeszcz (p. 7.59);
  • 96307 rel. Gdańsk Wrzeszcz (o. 8.06) - Gdynia Gł. (p. 8.57);
  • 96208 rel. Gdynia Gł. (o. 6.31) - Gdańsk Wrzeszcz (p. 7.19);
  • 96305 rel. Gdańsk Wrzeszcz (o. 7.30) - Gdynia Gł. (p. 8.18);
  • 96955/4 rel. Kościerzyna (o. 6.31) - Gdynia Gł. (p. 8.11).


Kolejne zmiany w rozkładzie jazdy mają zostać wprowadzone pod koniec wakacji.

Opinie (111) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Dla kogo jest ten rozkład?

    Chyba nie dla ludzi pracy. Poranny rozkład z Gdańska Osowy - pociąg 6:29 natomiast następny 7:49.
    Super - brawo Panie Marszałku - jest się czym chwalić, jak to przywrócono poprzedni rozkład jazdy - teraz PKM-ki jeżdżą co 1 godz i 20 minut.

    • 0 0

  • pkm to promil pasazerow skm. kiedy skm nas bedzie wozilo klimatyzowanymi czystymi składami? (1)

    dość zabytkowych kibli po 6 zł miedzy dużymi miastami!

    • 1 1

    • jak marszałek województwa zdecyduje się odpowiednio zapłacić

      a nie po kosztach...
      Lub sam zakupi sprzęt i utrzymanie oraz użyczy do świadczenia usługi.
      Myślę, że obie opcje są korzystne.

      • 0 0

  • ranna zmiana - wieczorna zmiana w pracy (2)

    na 6:00 do pracy znowu nie dojadę jeden cholerny przystanek z Karwin do Osowej.
    Kończąc 22:00 znowu nie mam jak wrócić do Gdyni z Osowej. Ludzie czy wy pracujecie tam? Czy same biurwy z akwarium? Ludzie pracują na 3 zmiany - dajcie ranne i wieczorne połączenia

    • 18 0

    • (1)

      Trzeba było się uczyć to też byś był biurwą w akwarium.

      • 0 1

      • i też by nie mógł

        z Karwin dojechać...
        Bo "dołem" to samobójstwo.

        • 0 0

  • Urzędnicy wszystko potrafią rozwalić. czemu Mazowieckie ma taka super komunikację a pom. nie??? (1)

    • 0 0

    • bo przeszli (w mazowieckim) czyściec korków na drogach dojazdowych

      a biznes zaczął liczyć, ile kosztuje brak pracownika na czas i na miejsce.

      • 0 0

  • Rozdęty projekt, który tak naprawdę jest kosztem a nie inwestycją. (1)

    Dlaczego nie pomyślano o szybkim tramwaju, tak aby składy mogły wjeżdżać na tory miejskie? Dlaczego wydano tyle pieniędzy na kloca, który zjada własnego siebie? Przecież ten PKM jest trudny bo nie dosyć, że stacje są w polach to jeszcze nie można bez przesiadki tak naprawdę nigdzie dojechać. Oczywiście inwestycja przynosi ciągle straty!!!!! Gdzie tu rozum???

    • 0 2

    • Zdecydowanie jest inwestycją, szczególnie dla tysięcy pracowników dowożonych

      do biurowych kojców oraz ich pracodawców, którzy dzięki temu mają taniej pracownika.
      Jeśli winien/ma na trzy "szubieniczki" przekracza twoje możliwości, daj sobie spokój z "ekonomią" i nawet nie próbuj zrozumieć rachunków ciągnionych.
      Prawdę mówiąc, samorząd też ich nie zna a przedsięwzięcie powstało na fali euroentuzjazmu i nadmiaru kasy do przerobu.
      Jest jednak jedną z najlepszych rzeczy zrobionych w ramach "gdańskiego karnawału", ponieważ odwróciło trend komunikacyjnego wykluczenia najbliższych okolic Gdańska oraz zanegowało lansowaną przez samorząd tezę na temat zbędności komunikacji kolejowej.
      Niestety, to kosztuje. I powinno kosztować tych, którzy efektów sprawnego transportu osobowego potrzebują.
      Zamiast tego, Marszałek ogranicza możliwość zakupu przez pracodawców zniżek komercyjnych dla swoich pracowników...

      • 0 0

  • Konkurs!

    Jeśli o 19:55 odjedzie z lotniska PKM'ka w kierunku Wrzeszcza to zgadnijcie, o której godzinie odjedzie stamtąd następny pociąg w kierunku Wrzeszcza?

    • 0 0

  • Dojazd z lotniska do Wrzeszcza po 20:00 - jeden pociąg o 22:43 (4)

    Świetna robota

    • 38 0

    • (3)

      autobus masz co kilkanaście minut

      • 2 8

      • Można tez hulajnogą zjeżdżać do miasta, ale chyba nie o to chodzi w transporcie z i na lotnisko?

        • 1 0

      • Fajnie. Uwielbiam po długim locie tłuc się 110tką zajeżdżając na Złota Karczmę (1)

        W normalnym kraju taki pociąg jeździłby do godziny po ostatnim locie przynajmniej co 20-30 minut zarówno do Gdańska jak i do Gdyni, a dodatkowo jeszcze do Kościerzyny przez Kartuzy.

        • 10 0

        • Artykuł jest o Polsce, a nie o normalnym kraju

          • 5 0

  • Nie kumam...

    Z powodu pandemii zawieszono część kursów? Żeby w pozostałych było gęściej?
    Tak na logikę to powinno się zwiększyć ilość kursów żeby był mniejszy tłok, ale to trzeba być normalnym żeby to pojąć, a nie pracować w zakładzie pracy chronionej zwanym urzędem marszałkowskim

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.