• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od poniedziałku wracają częstsze kursy SKM

Michał Brancewicz
11 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od poniedziałku pociągi SKM między Gdańskiem Głównym a Wrzeszczem będą jeździły po obu torach, dzięki czemu zwiększy się częstotliwość ich kursowania. Od poniedziałku pociągi SKM między Gdańskiem Głównym a Wrzeszczem będą jeździły po obu torach, dzięki czemu zwiększy się częstotliwość ich kursowania.

Od poniedziałku, 14.12, pociągi SKM pojadą po obu torach między stacjami Gdańsk Główny i Wrzeszcz - to oznacza, że w godzinach szczytu powrócą kursy co 7-8 min. Samorząd województwa planuje również podpisać dłuższy kontrakt z SKM, który będzie obowiązywał do końca 2026 roku.



Którym środkiem komunikacji zbiorowej najczęściej podróżujesz?

W związku z remontem muru oporowego we Wrzeszczu od 31 sierpnia pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej kursują po jednym torze na odcinku między Gdańskiem Głównym a Wrzeszczem właśnie.

Roboty budowlane dobiegają już końca. Od niedzieli, 13 grudnia, zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów w całej Polsce, w tym także na linii SKM. Zostanie w nim już uwzględnione otwarcie dotychczas zamkniętego toru, ale nastąpi ono najprawdopodobniej w nocy z niedzieli na poniedziałek.

W szczycie kursy co 7-8 minut



Dzięki temu w godzinach szczytu w dni powszednie, między 6:30 a 9 oraz 15 a 17:30 pociągi z przystanku Gdańsk Śródmieście w kierunku Gdyni będą kursowały co 7-8 minut. Podobny takt będzie na trasie Gdynia Główna - Gdańsk w godz. 6-8:30 oraz 14:30-17. Chociaż zdarzą się też pojedyncze kursy co 5-6 i 9 min.

Zobacz szczegółowy rozkład SKM obowiązujący od 13.12.2020

1 mld zł na transport kolejowy przez sześć lat



Na ostatniej sesji radni Sejmiku Województwa Pomorskiego zadecydowali o zabezpieczeniu środków na sfinansowanie dłuższych umów z przewoźnikami kolejowymi.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



- W tym trudnym okresie epidemii, w oczekiwaniu na rozwiązania w postaci wsparcia przewoźników kolejowych w ramach tarczy antykryzysowej pragniemy zapewnić finansowanie usług transportu publicznego - mówi wicemarszałek Leszek Bonna. - Dlatego umowy zostaną podpisane do grudnia 2026 r. Umowa z Polregio zacznie obowiązywać od 13 grudnia 2020 r., a kontrakt z PKP SKM będzie zawarty od 12 grudnia 2021 r. [wówczas zakończy się umowa obowiązująca od grudnia 2018 - red.].
W ciągu tych sześciu lat z budżetu województwa na transport kolejowy przeznaczonych będzie około miliard złotych.

Przedstawiciele SKM od dawna podkreślają, że czekają na umowę co najmniej 10-letnią, która pozwoli spółce podjąć kolejne działania inwestycyjne, jak m.in. zakup 10 nowych pociągów czy modernizacja kolejnych peronów.

Opinie (132) 7 zablokowanych

  • A kiedy obiecany nowy tabor? (7)

    • 51 10

    • (3)

      Przedstawiciele SKM od dawna podkreślają, że czekają na umowę co najmniej 10-letnią, która pozwoli spółce podjąć kolejne działania inwestycyjne, jak m.in. zakup 10 nowych pociągów czy modernizacja kolejnych peronów.

      Czytaj więcej na:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Od-poniedzialku-wracaja-czestsze-kursy-SKM-n151442.html#tri

      • 10 2

      • Przedstawiciele SKM obiecali 20 nowych składów na Euro 2012 :)

        • 20 6

      • Mogą sobie czekać (1)

        Jak im się nie podoba to niech zaczną świadczyć usługi w innym mieście, albo ogłoszą upadłość

        • 1 4

        • bardzo konstruktywne

          podejście...

          • 1 1

    • Na świetego Nigdy.

      • 3 1

    • Robert, a umiesz czytac ze zrozumieniem czy tylko rozumiesz obrazki?

      • 3 2

    • po co ci nowy, tem co jest swietnie się sprawdza

      prosty w obsłudze, w urtrzymaniu, konserwacji tz. tani . więcej niż 70km/h nić więcej nie poleci na tej lini . a te 5-10 min przejazdu to i na wieszaku przejedziesz . taki tabor to 60 lat jeżdzi to takie optimum dla kolejek. wiec jescze z 10 lat pojeżdzi .

      • 0 0

  • (2)

    Mafia trzyma się dobrze

    • 29 12

    • jak nic bedą jakieś wybory - bo virus znowu poPiSowo w odwrocie

      • 0 4

    • samorządowa,

      rozumiem...

      • 4 0

  • dawno temu jeździły co 6 minut (31)

    • 79 5

    • i potrójne składy

      • 14 0

    • Ale to było za "złej komumy". (10)

      • 9 3

      • w samej stoczni pracowało 6000osób (1)

        dowożonych dzień w dzień SKM i PKS
        - bo ilość samochodów na mieszkańca wtedy wynosił mniej niż 20:1000
        - dziś to 505:1000

        • 12 1

        • w szczycie w gdańskiej stoczni pracowało dwa razy więcej

          a w gdyńskiej prawie 20k ludzi.

          Obecnie, niegdysiejsze wypchane "bany" z "baśką" i tytoniową chmurą zastąpiły tabuny T4 i passerati na resztkach dróg...

          • 3 1

      • I jak się to skonczyło. Zarabiałem wtedy 25 dolarów (6)

        Co z tego ze jeździły co 6 minut ale w sklepach było pusto....

        • 5 5

        • nie mogłeś pojeść i nie mogłeś popić ... ale mogłeś sobie pojeżdzić

          co 6min i prawie za free

          • 6 1

        • zarabiales 25 (4)

          a ja 17...
          Ale do pierwszego wystarczalo...
          Takie cuda "ekonomii"...

          • 8 0

          • gócio prawda (3)

            przy zarobkach z 1974r 3500zł/mies (jak dziś)
            zwyczajna kiełbasa kosztowała 80zł i półlitra kosztowało 80zł ... za mieszkanie i media też płaciło się tak drogo jak dziś ...
            tylko forsy nie było można wydać wtedy na pierdoły ... nie było w sklepach przekąsek, cukiereczków, świdrygieczków i zabaweczek, /a na to w miesiącu idzie DUUUuuuuŻO kasy!/
            już nie mówię, że w zimie to były tylko ogórki kiszone i kapusta kiszona ... żadnych warzyw świeżych i żadnych owoców tylko jabłka /banany cytryny pomarańcze przychodziły statkiem w zasadzie tylko na święta/

            • 7 4

            • Ja pływałem na statku i zarabiałem w dolarach wiec mnie problem biednych ludzi nie dotyczył. Jak czegoś nie było to za dolary zawsze się dla mnie znajdowało.

              • 2 0

            • 74... Toż to górka epoki Gierka

              i powszechnej prosperity.
              I to o czym piszesz (pierdoły), były i to w całkiem pokaźnej ilości. Sam byłem wielbicielem wystaw cukierni... ;) Albo Tomcia Palucha czy kilku innych sklepów zabawkarskich. Po sufit...

              Tylko nie tego potrzebowano. Pomidory zimą, fakt, rzadko były. Nie na darmo Michnikowski śpiewał "Adios, pomidore" ale o braku warzyw to żeś pojechał.

              "żadnych owoców tylko jabłka"
              tak pożądane w Indonezji...
              To były zupełnie inne czasy i globalny oraz masowy handel tego typu dopiero się rodził. Siłą rzeczy, byliśmy poza głównym nurtem, jako gospodarka wychodząca z trybu wojennego. Bo największym błędem Gomułki, poza kształceniem robotników ;), było niezauważenie faktu, że wojna się skończyła...

              • 6 1

            • Jest rok 1982. Srednia krajowa to 11000 zł.

              Cena poloneza w pewexie to 3300 USD. Kurs dolara czarnorynkowy 350 zł. Mając odłożone 30 usd wychodzi 110 miesięcy pracy. 110 x obecna średnia wychodzi fura za pół miliona złotych. Dalej twierdzicie że w PRLu było tak cacy. Pomijam problem z częściami - teraz akumulator mozna kupić w hipermarkecie. Właśnie dla tego SKM kursował przeładowany co 6 minut...

              • 1 3

      • tuż po

        • 1 1

    • (15)

      A powinny co 3 minuty jak metro w cywilizowanych miastach. Do tego czas Gdańsk Śródmieście-Gdynia Główna powinien się zamykać w max 30min. Wtedy to będzie alternatywa dla samochodu.

      • 13 5

      • (13)

        Ta, to plac za najtanszy bilet jednorazowy 20PLN, a za najtanszy miesieczny 2000PLN tak jak w tych cywilizowanych miastach w ktorych nigdy nie byles, a znasz je tylko z opowiesci taksowkarzy.

        • 5 14

        • (12)

          Mówię chociażby o Warszawie, gdzie kursy metra w szczycie są co 2-3 minuty, a bilet miesięczny na wszystkie środki komunikacji kosztuje 100 zł. W Trójmieście ile kosztuje bilet metropolitalny chyba nie muszę przypominać.

          • 15 1

          • (7)

            Ah tak, jest jeszcze Praga, gdzie transport publiczny jest bez porównania lepiej rozwinięty, są 3 linie metra, a miesięczny kosztuje 550CZK, czyli też koło stówy PLN.

            • 15 2

            • (3)

              A czy metro to jest kolej naziemna? Moze porownaj metro do samolotu. Metro nie dzieli torow z innymi przewoznikami, kazda linia ma swoj tabor, a stacje sa co kilkaset metrow.

              • 3 5

              • w Berlinie jak to metro opuszcza podziemie - to ich SKM na powietrzu kursuje jeszcze rzadziej niż w Gdańsku

                • 3 2

              • (1)

                Pod ziemią, czy nad ziemią, czy po powierzchni terenu - dla definicji metra jest to bez znaczenia.

                Co więcej, metro to transport szynowy na w pełni wydzielonej infrastrukturze. SKM Trójmiasto w standardach światowych na od Gdańsk Śródmieście do Gdynia Główna to jest linia metra. Tylko u nas przyjęło się nazywać to dziwnym tworem szybkiej kolei miejskiej,

                • 1 1

              • żywcem kalka z pierwowzoru

                berlińskiego "modraka" (Schnell-bahn), który przypadkiem zrewolucjonizował transport w Trójmieście.
                Chyba jedyna wykorzystana szansa wypływająca z wojny...

                • 1 1

            • Niemce wzięly Czechy bez zbombardowania. (2)

              Polska budowała się od ground zero, potem był PRL i socjalizm. Ciągnie się to do dzisiaj.

              • 5 3

              • była wojna ... potem był PRL i socjalizm.... i przyszedł PiS i socjalizm przywrócił

                takie pasmo spadało na Polskę tych cyklicznych nieszczęść

                • 6 4

              • zacząłbym od podziałów dzielnicowych

                i kiepskich w większości Piastów...

                Choć właśnie z tych czasów pochodzi jedyna chyba agresja Wschodu na Zachód, czyli pacyfikacja obecnej Danii i Szwecji (Wikingów) przez pomorskiego (!!!) dowódcę, wasala Krzywoustego, Racibora.
                Sceny z serialu "Wikingowie" są inspirowane prawdopodobnie tymi wydarzeniami.

                • 3 0

          • Warszawa a trojmiasto (3)

            Warszawa dopłaca do biletów 70% u nad ochłapy się doplaca

            • 3 2

            • wniosek prosty

              Nie stac nas na cywilizacje.
              A ta nie jest finansowana przez wybrane grupy spoleczne a "nieco" bardziej zbiorowym wysilkiem.
              Warszawa sie o tym przekonala, bolesnie doswiadczajac nieprawdopodobnych korkow i znajac koszt ich rozladowania przez nieskonczona rozbudowe drog...
              A to przekracza wyobraznie gdanskich liberalow, ktorym koszty musza sie bilansowac tylko bezposrednio. A najlepiej, aby "ktos" je pokryl i nie zaklocal bytowania w "kokonie komfortu".

              • 7 0

            • Warszawa ma zwrot z TZ na poziomie 38% (za zeszły rok). Także bliższa prawdy jest dopłata 60% :)
              W Warszawie TZ jeżdżą ludzie do pracy, którzy płacą za bilety, w Trójmieście ulg jest tak wiele, że TZ jeżdżą tylko emeryci i dzieci do szkoły, którzy mają za darmo bilet, a do tego trasy są tak pokręcone, że niewiele osób ma szczęście mieć TZ do pracy.

              • 7 0

            • pomyśl, co by było bez dotacji. A dotacje z pieniędzy od zmotoryzowanych i piechurów. A i jeszcze od cyklistów.

              • 1 0

      • SKM Trójmiasto jest szybsze od większości linii metra na świecie. Jest szybsza od metra w Londynie, Paryżu i wielu innych sieci. Natomiast szybkie przewozy powinna realizować kolej regionalna (liczba kursów PolRegio jest bardzo mała).

        • 5 0

    • ale wtedy jeździły tysiące ludzi

      • 1 1

    • Teraz w czasach świrusa i tak jest dobrze

      • 1 0

    • dawno temu jeździły albo i nie

      • 1 0

  • Niestety nie wracaja....

    po godzinie 6ej w kierunku Gdyni, skmki jeździły co 10 min, po zmianach widzę ze do 6. 30 wciąż jest co 15 minut wpisane.

    • 25 1

  • (23)

    Jeśli dobrze pamiętam SKM tłumaczyła, że umowa na mniej niż - 9-10 lat nie pozwoli na zabezpieczenie kredytu na te 10 nowych pociągów. Czyli ich nie będzie. Dziwne postępowanie władz pomorskiego, większość województw podpisala z przewoźnikami umowy na maksymalny okres czyli 9 lat. Co będzie po 2026? Czym będą nas wozić?

    • 26 3

    • jak wykupią SKM i połączą z PKM to wtedy będą poważne umowy, teraz PKP będzie jako główny udziałowiec przejadać i nie inwestować (20)

      Albo PKP w końcu sprzeda marszałkowi SKM, albo będzie to nieskończona głupota...
      SKM w rękach betonu PKP zawsze będzie syfem...

      • 8 6

      • a w rękach "kolesi" afiliowanych przy samorządzie... (16)

        pralnią pieniędzy.
        Pokaż mi chociaż jeden obiektywny mechanizm, który przemawiałby za większą czy odmienną efektywnością działań podmiotów samorządowych...
        Skoro nie muszą (bo nie muszą) to inaczej działać nie będą.
        A czy jeden kacyk zmieni drugiego, nie ma najmniejszego znaczenia. W obecnej konstelacji jest przynajmniej ból w d... marszałka, który odpowiada za organizację transportu publicznego.
        SKM, jako jeden z przewoźników, tylko realizuje jego zamówienie...

        • 5 2

        • Czyli uważasz, że np. Gdańsk powinien sprzedać ZKM (15)

          i potem mieć obowiązek zamawiania usług przewozowych tylko u tego podmiotu?
          Wg Ciebie to byłaby zdrowa sytuacja.
          Oczywiście, są ryzyka przejęcia SKM przez polityków, ale ich możesz przynajmniej odwołać. Co kilka lat muszą być wybrani.
          A jaki masz wpływ na pkp skm?
          Jakoś spółki marszałkowskie w innych województwach powstały i są podstawą (Wielkopolskie, Mazowieckie, Śląskie, Dolnośląskie, Małopolskie, Łódzkie).

          W momencie przekształeceń po komunie miasta dostały swoje spółki przewozowe (autobusy, trolejbusy, tramwaje), marszałkowie dostali Przewozy Regionalne, a tylko jakoś SKM nie przeszła na własność samorządu.

          • 2 4

          • "jakoś SKM nie przeszła na własność samorządu" (8)

            Bo nie był nią zainteresowany. Czy sądzisz, że mając przełożenie na wszystkie szczeble zarządzania Państwem, pomorski samorząd nie miał możliwości przejęcia?! Wtedy jednak była inna "strategia (Świlski & Co.) i należało wykonać plan likwidacji oraz obdarzenia obywateli "wolnością" - koniecznością zakupu "szrota".

            "miasta dostały swoje spółki przewozowe"
            Słowo klucz - dostały. Bo chciały i miały pomysł na taką działalność. Pomorskie było (jest) liderem likwidacji, szczególnie kolei. Thank you, Beckham!!! Inne były priorytety.

            "w innych województwach powstały"
            Jakoś - to dobre określenie. Powstały jako "kwiatek do kożucha" i resztki przyzwoitości, aby stworzyć przynajmniej pozory mobilności. Mam porównanie, bo często korzystam ze słynnych "Kolei Wielkopolskich" z jeszcze słynniejszych okolic kolejarskiej tradycji jaką jest Zbąszynek, Wolsztyn, Leszno, Kościan...
            Cień dawnej świetności...

            "mieć obowiązek zamawiania usług przewozowych tylko u tego podmiotu"
            A dlaczego obowiązek i dlaczego u jednego? Przecież nawet dzisiaj tak nie jest. Temu służył podział ZKM/ZTM. Tyle że to nie pasowało i ZTM został zneutralizowany/skanibalizowany...
            Liberalizm i konkurencja są takimi utopiami jak każda inna i zamiast nich następuje poukładanie i podział tortu. Z zepchnięciem kosztów na pasażerów. Dopuszczeni do stołu dostają działkę (dotację) a samorząd w pocie czoła podnosi ceny i szykuje się do golenia mieszkańców przy skórze (Fala - iście żołnierska analogia...). Nieliczne przykłady współpracy z innymi podmiotami wykazują tylko "mocarstwowe" podejście.

            "jaki masz wpływ na pkp skm"
            Taki jak klient na usługodawcę. Tylko że nie ja jestem klientem a mój "przedstawiciel" jakim jest marszałek. A że ten "kraje jak mu staje" pomysłów, wyobraźni oraz priorytetów - to jest jak jest. Ani współpracy ani rozwoju własnych rozwiązań.
            Bo to kosztuje!
            Kolej to nie tylko przewozy ale duże zaplecze. W wymienionych regionach, tradycyjny pracodawca. Nie zaorali, tak jak zrobiono to w Gdańsku...

            • 4 3

            • SKM nie przeszła na własność samorządów - bo PKP protestowała! (3)

              PKPiści nie chcieli się pozbywać tej Dojnej Krowy jaką jest dla nich SKM!

              • 2 4

              • podobnie jak nie pozbyło się SKM w Warszawie (2)

                bo dlaczego suwerennemu podmiotowi gospodarczemu chcesz nakazać oddanie jego aktywów?
                Zbuduj konkurencję i odbierz rynek.
                Potrafisz?

                • 2 1

              • bredzisz z tym suwerennym PKP (1)

                same dotacje z moich podatków dla PKP - to kilka miliardów zł rocznie

                • 2 3

              • suwerennym - podobnie jak amerykańskie banki

                które w kryzysie zawsze stoją w kolejce po państwową pomoc...
                Bo co bez nich Ameryka zrobi!

                • 1 0

            • kłamiesz panie (3)

              Pomorskie chciało przejąć SKM, ale do władzy doszedł PiS, w PKP jedynie słuszna partia osiadła i był koniec jakichkolwiek rozmów. W tle wyborów samorządowych przewijały się obiecywanki i próba przekupstwa, że jeśli Gdańsk i całe województwo "odda się w opiekę" jedynie słusznej pratyji, to w region popłyną dotacje itd. Byliśmy zbyt "uparci" i teraz płacimy za "brak patriotyzmu" i naszą "lewackość".

              • 1 4

              • oh! jak lubimy kombatanctwo i męczennictwo... (1)

                To tak łatwo wszystko tłumaczy... Jak w starej piosence:
                "Miłość tak pięknie tłumaczy
                Zdradę i kłamstwo i grzech..."

                Bardziej mi jednak pasuje i nie powoduje "poznawczego dysonansu" interpretacja, że wszelkie "dobra wspólne" są ekipie, która tym terenem zarządza od ponad ćwierci wieku, doskonale obce a wręcz, doktrynalnie wraże... Na komunikacji zbiorowej nie da się zrobić szybkiego interesu a że to działalność kosztowna i wrażliwa, to lepiej było to zostawić większym desperatom. A szczególnie sprzyjające takim porządkom osiem lat obfitowało w lepsze i łatwiejsze "zadania".
                Więc kto by się takimi sarkaniami patologii, która na brykę nie jest w stanie zarobić, przejmował...

                • 2 0

              • bo PKP przejął PiS ... i teraz sadzeniaczkom by się skończył dojny cyc

                a tak gminy bulą ze swojej kasy na SKM ... - "a te Nagrody nam się w PKP po porostu należały"

                • 0 1

              • I województwu zajęło 4 lata (a nawet 10 lat) zanim się zorientowali, że już tort został pokrojony i jak inni stali w kolejce, to pomorskie nie chciało.
                PIS nie rządzi wieczności. Do kolejki po SKM można było stanąć w 1995 jak rozpoczęto proces prywatyzacji.

                • 3 0

          • Przedstaw ten nowoczesny tabor PR. Jakoś go na pomorskich szlakach nie widzę. (3)

            • 1 0

            • są... (2)

              "regiolino", bo tak są nazywane, kursują na trasie Słupsk-Elbląg. Jest ich chyba 6 sztuk i robią robotę. Często jeżdżę nimi zamiast SKM.
              A do Bydgoszczy po staremu - taka wizytówka u odwiecznej konkurencji... ;)

              • 2 0

              • (1)

                Kupiono 10 sztuk Impulsów - są to świetne pojazdy. PolRegio ma świetny tabor w woj. zachodniopomorskim, jest też sporo dobrego (przeplatane złym) na południu kraju. Takiego szrotu jak jest w pomorskim trudno szukać, ale znowu rzadko to PolRegio ma swoje pojazdy, nowy tabor to w dużej mierze tabor kupiony przez samorząd i przekazany do obsługi danych tras.

                • 3 0

              • "PolRegio ma świetny tabor w woj. zachodniopomorskim"

                To moje doświadczenia z przesiadki w Szczecinku...
                ;) :)))

                • 1 0

          • (1)

            Rząd PO miał 8 lat na usamorządowienie SKM. Jakoś się nie udało. Przypadek? Mnie nie interesuje do kogo należy przewoźnik. Ma być porządny tabor. W wielu województwach marszałkowie kupują pojazdy i wypożyczają je przewoźnikom. U nas marszałek kupuje nowe pociągi i dziwnym trafem... wszystkie trafiły do Przewozów Regionalnych.

            • 3 1

            • od 6lat rząd PiS nie może wyłapać tych złodziej

              ani tamtych ani swoich ... PiS - nawet misiewicza z celi wypuścił
              nawet "dwie wieże" sobie PiS umorzył - bez przesłuchania kaczyńskiego choćby w roli "świadka w prawie"

              • 1 4

      • Można też wzorem GOP powołać aglomerację Trójmiasta i powołać jednego organizatora. (2)

        Lubimy się wzorować na krajach Skandynawskich, a tam niemal cały transport zbiorowy jest realizowany przez prywatne firmy, a samorządy jedynie organizują sieć.

        • 0 0

        • ale na tym trzeba się znać

          a po co się znać, jak można się ułożyć?

          • 1 0

        • a co przeszkadza taki twór powołać już teraz?

          Z resztą on istnieje, nazywa się MZKZG - niegdyś "miejski" a obecnie już "metropolitalny" związek... Nawet skrótu nie trzeba było zmieniać...
          I co? I nic...
          2,5 x drożej jak w Warszawie.
          Dokłada tylko swoja marżę do biletów i oddaje "cesarzowi co cesarskie", bo nie podskoczy tuzom osadzonym na stolcach miejskich spółek. A żadne z miast nie odpuści takich wpływów... i możliwości... Począwszy od zakupów, po usługi i remonty...

          • 4 0

    • po nas choćby Potop

      o to maksyma grubymi literami zaPiSana

      • 0 1

    • Wcale nie większość podpisała na 9 lat (swoją drogą maksymalny czas trwania takiej umowy to 2035 r, a nie 2029 r,). Jest sporo samorządów podpisujących umowę do 2026 r - pierwszego w którym konieczne będzie ogłoszenie przetargu na organizowanie przewozów.

      • 0 1

  • Najszybsza podróż z Gdyni (3)

    do Gdańska. Plusem jest to, że po pracy można wypić spokojnie piwko i poczytać FB.

    • 20 7

    • Niektorym wiecej niz najtanszy napoj piwo podobny i fejs nie sa do zycia potrzebne.

      • 5 3

    • "poczytać FB" (1)

      Rzeczywiście, pasjonująca lektura...

      • 3 3

      • Ja przykładowo dzięki FB spędziłem ciekawie kilka miesięcy na Spitsbergenie i mi za to zapłacili....nie wiem co Ty tam czytasz/oglądasz. Chyba nawet się publicznie nie przyznawaj bo wstyd.

        • 0 1

  • Wehikuł czasu (10)

    Cały ten cyrk wokół SKM utwierdza mnie w przekonaniu, że decyzja o wzięciu SUVa w leasing to był strzał w dziesiątkę. Gdybym miał polegać na punktualności i bezawaryjności naszego trójmiejskiego przewoźnika, to by mnie wywalili z roboty w OBC. Ponadto dzięki plandemii korki wyraźnie mniejsze - czasem się postoi ale nie ma tragedii. Raz tylko musiałem w ostatnim czasie podjechać do Sopotu. Stary, krótki skład, dziadasy z wystającymi nochalami z maseczki, Julki z rują przebierają gołymi kostkami na samą myśl o zagranicznych Erazmusach i ich 25cm+ majordomusach, jacyś menele robią trzodę w przedziale rowerowym, cyganie biegają w obie strony. Poczułem się jak 25 lat temu. Nic się nie zmieniło.

    • 27 41

    • (7)

      Nie interesują nas historie z twojego rodzinnego domu.

      • 10 7

      • (6)

        Ale się łapią leszcze na zarzutki...

        • 3 2

        • (5)

          Ale to ty sie wlasnie zlapales.

          • 2 3

          • (4)

            Tak tak :) może jeszcze sam sobie odpisujesz na zarzutki? :)

            • 3 1

            • (3)

              Ja nie, ale moze ty.

              • 0 2

              • (2)

                To ciekawe czemu używasz liczby mnogiej? Wszyscy trolle tak mają?

                • 2 0

              • (1)

                Nie, tylko ty.

                • 0 2

              • Musisz mieć bardzo niską samoocenę, że tak desperacko ciągniesz temat i odpowiadasz na jawne zarzutki.

                • 1 0

    • Straszne (1)

      Przynajmniej zetknąłeś się z rzeczywistością a nie tą fikcyjną i wybujałą która się otaczasz

      • 2 2

      • Ktoś tu zazdrości xD

        • 0 0

  • Miasto (4)

    Naprawdę częściej beda jeździć? Ciekawe bo kolejka z Gdyni główna która jest o 4.02 wypracowała.

    • 9 1

    • (3)

      Co wypracowala, emeryture?

      • 1 0

      • Miasto (2)

        Wyparowala miało być. Przepraszam

        • 2 0

        • no tak w środku nocy może co 5 minut, puknij sę w beret (1)

          • 1 2

          • Miasto

            To nie jest środek nocy tylko nad ranem. Ludzie już jeżdżą do pracy na 6 jakbyś nie wiedział a dojeżdżają wszędzie. Nie tylko do centrum Gdańska.

            • 1 0

  • (5)

    Nowe składy SKM ! Mamy w Trójmieście najbardziej wysłużony tabor kolejowy w Polsce.

    • 27 2

    • No to po nowych pociągach. (2)

      Z taką krótka umową SKM nie spłaci kredytu za te pociągi. Ciekawe, że np. takie zachodniopomorskie mogło podpisać umowę na 10 lat...

      • 3 1

      • ciekawym doświadczeniem jest przesiadka w Szczecinku

        Z archaicznego, pomorskiego taboru na to co przyjedzie z "Zachodu"...
        ;) No i "kultowy" odcinek do Czarnego...
        Kroił się tam ostatnio remont i pewnie coś się poprawiło ale dopiero trzeba było utraty władzy i groźby wyborczych batów aby środki na ten zapomniany region się znalazły...

        • 2 0

      • to nie jest jedyne rozwiazanie

        Ale trzeba chciec. I wcale nie jest to gwarancja sukcesu...

        • 0 0

    • SKM należy do PKP (1)

      to i tabor stary

      • 0 3

      • to tak zwana "ćwierćprawda".

        Kto marszałkowi broni kupić sprzęt i wynająć ludzi od specjalizowanego podmiotu?
        Tak właśnie robi w przypadku PKM, której nie chce się rozwijać działalności, bo woli "zarządzać"...

        • 4 0

  • No nie wiem, czy częstsze kursy powrócą 13 grudnia...W nocy na ekranach pojawi się Kaczor w ciemnych okularach i się skończy... (5)

    • 14 19

    • no co ty? na pewno zaśpi

      On będzie spał do południa ... aż raz własną śmierć prześpi

      • 3 4

    • pojawi się chyba duet tusk z borysławem budką a za nimi obrazek z ich idolem (2)

      towarzyszem Jaruzelskim

      • 2 1

      • akurat Jaruzela naśladuje kaczor (1)

        powstała poPiSowa Rada Ocalenia Narodowego ... wróciła bezczelna propaganda i kłamstwa TVP

        • 3 2

        • i znowu jest urban w telewizorni, jest pistęp, ten nowy jest owłosiony

          • 0 0

    • Skm

      A jeszcze chcieli zabrać skm o godz.21:07 Ale cofnęli, czym dojechać do pracy na 22:00.o 21:40 To za próżno, bo ciągle się spóźniamy do pracy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane