• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od środy ciężarówki nie wjadą na al. Hallera

Maciej Korolczuk
21 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 10:53 (22 czerwca 2016)
Od jutra ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony nie będą mogły wjechać na odcinek al. Hallera między Operą a węzłem Kliniczna. Od jutra ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony nie będą mogły wjechać na odcinek al. Hallera między Operą a węzłem Kliniczna.

Od środy ciężarówki o masie powyżej 3.5 tony nie wjadą na Al. Hallera zobacz na mapie Gdańska między Operą Bałtycką a węzłem Kliniczna. W nocy staną tam znaki zakazu. Miasto chce w ten sposób walczyć z plagą kierowców ignorujących dotychczasowe oznakowanie i notorycznie zrywających trakcję pod wiaduktem kolejowym.



Aktualizacja 22 czerwca godz. 10:53 Ciężarówki już nie mogą wjeżdżać na al. Hallera.

Ograniczenie na Hallera już działa






Czy wprowadzony zakaz rozwiąże problem zrywanej trakcji na Hallera?

W ostatnich sześciu latach trakcja pod wiaduktem na Al. Hallera była zrywana ponad 70 razy, co oznacza, że ruch tramwajów jest tam wstrzymywany średnio raz w miesiącu. Przez kierowców ignorujących znaki i bramownicę stojącą na al. Zwycięstwa, która informuje o niskim przejeździe, ruch pod wiaduktem kolejowym był zatrzymywany już w sumie na ponad 53 godziny.

Urzędnicy koszt napraw oszacowali na prawie 100 tys. zł, ale ze zmianami musieli się wstrzymać do otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą. Gdy podwodna przeprawa została otwarta, władze miasta radykalnie ograniczyły ruch tranzytowy w centrum i Śródmieściu Gdańska. Teraz przyszła pora na newralgiczny odcinek głównego dojazdu w kierunku Wrzeszcza, Zaspy, Przymorza czy Brzeźna.

- Chcemy wyeliminować ruch ciężarówek z tego obszaru miasta. Nie mogliśmy zrobić tego wcześniej, bo nie było alternatywnych dojazdów do terenów stoczniowych i portowych. W chwili obecnej, po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, cały ruch tranzytowy przejęły trasy dojazdowe do tunelu, Aleja Hallera może więc zostać wreszcie odciążona od ruchu ciężkich pojazdów - wyjaśnia wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak.


Jak tłumaczą urzędnicy, zamknięcie tego fragmentu układu drogowego ma przynieść wymierne korzyści - przede wszystkim pasażerom komunikacji miejskiej.

- Aleja Hallera i wiadukt przed Węzłem Kliniczna były swoistym "czarnym punktem" na komunikacyjnej mapie miasta. Wysokość światła wiaduktu powoduje, że mogą pod nim przejechać tylko niektóre samochody. Kierowcy ciężarówek bardzo często ignorowali liczne ostrzeżenia, zakazy wjazdu i - próbując skrócić sobie drogę do miejsca docelowego - jadąc tym fragmentem Alei Hallera, zrywali trakcję tramwajową. Wiązało się to z koniecznością zatrzymywania ruchu tramwajów, organizacji komunikacji zastępczej oraz kosztownych napraw - dodaje Grzelak.
Od środy kierowcy ciężarówek będą musieli zmienić nawyki i pojechać inną trasą. W nocy zmieniona zostanie bowiem organizacja ruchu. Na jej podstawie na fragmencie al. Hallera od Opery Bałtyckiej do wiaduktu kolejowego przed Węzłem Kliniczna obowiązywać będzie zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o wadze powyżej 3.5 tony.

Opinie (151) 3 zablokowane

  • jak ignorowali to będa dalej ignorować i zakazy niewiele zmienią! (4)

    Już dawno przed wjazdem powinna byc bardzo solidna bramownica z grubych stalowych rur aby nie mógł wysoki samochód przejechać wcale!!!

    • 154 7

    • Skuteczniejszy byłby posterunek z automatyczną armatą

      • 0 0

    • Na Oruni w skręcie na ul. Dworcową od lat jest ograniczenie masy do 3,5 tony a tiry i betoniary ciągną się sznurami więc i tu nie zda to egzaminu

      • 10 0

    • Najlepiej tuż pod trakcją, żeby tramwaj zahaczał pantografem ...

      • 11 1

    • wystarczy że popularne psia****

      zamiast łapać ludzi z piwem na plaży lub ludzi przechodzących na czerwonym skierują swoja uwagę na jeden malutki punkt na mapie miasta. Ach zapomniałem oni są stworzeni do wyższych celów studenci się sami nie spiszą na Wyspiańskiego ;)

      • 32 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Hallera już nie dla ciężarówek

    I tutaj powinny pieski stać i łapać d**ili nieoznakowanym

    A nie na prostej drodze łatać budżet, bo ktoś przekroczył prędkość o 5km/h

    • 0 0

  • (14)

    no w końcu!!!!

    • 280 9

    • zakaz nie pomoże, trzeba postawić mechaniczną zaporę (1)

      • 3 0

      • Zgadzam się.Wtedy przed wjazdem zobaczy blokadę i będzie zonk :-) zwracamy no chyba że woli urwanie dachu tirowca :-)

        • 0 0

    • (1)

      j..any troll , 20,00 artykuł 20,01 komentarz, ryj ci kiedyś ktoś obije

      • 2 14

      • nie pisz tyle

        tylko bierz się do czynu. Jak kolega da se ryj obić, to pójdziesz siedzieć do pierdla. Jak nie da - leżeć do szpitala. Wybór należy do ciebie:)

        • 0 0

    • Skoro ignorowali znaki o dopuszczalnej wysokości pojazdu (6)

      to dlaczego mieliby nie ignorować znaku o dopuszczalnej masie pojazdu???

      • 43 6

      • (5)

        Bo, kolego, każdy tirak myślał, że "się zmieści, jak pójdzie równo środeczkiem". A teraz nie będzie tłumaczenia, wystarczy kamerka i łoić mandaty!

        • 32 6

        • Kamerki nie ma (4)

          więc każdy "tirak", który do tej pory tamtędy przejeżdżał raczej nie sądzę aby miał opory przed skorzystaniem z tej drogi jeśli będzie chciał - po prostu "pójdzie równo środeczkiem" jak dotychczas.

          • 17 4

          • Może i pojedzie - jak mu się uda

            gorzej jak zaczepi się znowu i policja przyjedzie. Wtedy nie będzie tłumaczenia ani zmiłuj....mandacik i za naprawę trakcji dowalą

            • 0 0

          • wiec policjant w losowy dzien tygodnia i po 5 mandatow tygodniowo (1)

            i sie szybko naucza, ze juz nie mozna.

            • 4 0

            • Przynajmniej w co drugi dzień i bez taryfy ulgowej - szybciej się rozniesie.

              Nie wierzę, że sam zakaz zmieni cokolwiek, skoro tak beztrosko traktowano wcześniejsze oznakowania w tym miejscu.

              • 2 0

          • Qłupi jesteś

            Zakaz to zakaz i nie ma odstępstwa, wierz mi będzie dużo mniej ciężarówek, tylko desperaci przyjadą, ale mam nadzieję, że z nieuchronnym mandatem :)

            • 11 2

    • akurat 99% przypadków zerwania trakcji było z drugiej strony od Hallera (1)

      więc czy to "w końcu!!!!" to nie przedwczesna radość?

      • 11 8

      • Hoho, 99%, jak precyzyjnie policzone!

        • 6 0

    • zasieki i strzelanie do kółł tylko powstrzyma TIRY

      a na koniec kierowce na dołek na Kurkowa wpitol mandat i do domu

      • 14 6

  • Dlaczego nie przebudowano tego wiaduktu (1)

    Dlaczego nie mozna było przebudować tego wiaduktu przy okazji kapitalnego remontu trasy kolejowej??? Okazja była...Usprawniło by to ruch wszystkim, np. Mogłoby być tam szerzej.,, No ale wtedy nie byłoby o czym pisać.

    • 1 4

    • acha - szerzej i lepiej, tak?? Ale idealista....a co z pociągami??

      myślisz, że to tako hop rozebrać ten wiadukt?? Zdziwiłbyś się...

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Hallera już nie dla ciężarówek

    Gdańsk cienko stoi (1)

    W Gdańsku wogule nikt nie myśli o budowach tylko zakazy i zakazy a na końcu mandaty. A może pomyśleli by o ludziach co walczą na co dzien na drogach było by lepiej i bez stresu:)

    • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Hallera już nie dla ciężarówek

      "wogule"

      co to jest??

      • 1 0

  • Prościej byłoby zlikwidować linię tramwajową, to nie ekonomiczny środek transportu zbiorowego. (4)

    • 6 37

    • (1)

      Oczywiście , ze tak.Ale lud nie wykształcony technicznie i ekonomicznie, zaraz Cie tu za takie poglądy obsmaruje. Sa bardziej ekonomiczne i równie " ekologiczne" rozwiązania niż tramwaj. I szybsze, bardziej elastyczne. Ale ciemny lud tego nie zrozumie.

      • 0 1

      • "nie wykształcony"

        co to ma być????

        • 1 0

    • Nieekonomiczne (pisane łącznie) (1)

      jest łożenie na darmową oświatę, skoro wypuszcza takie okazy, jak Ty.

      • 14 1

      • Nie ekonomicznie było za darmo kształcić takiego Człowieka jak Ty.

        A jeżeli ktoś łożył na Twoją edukację, to albo miałeś kiepskich nauczycieli, albo zamiast teczki wolisz dźwigać woreczki.

        • 3 6

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Hallera już nie dla ciężarówek

    Takie same znak sa ja Przerobce, a TIRy jak jezdzily tak jezdza

    • 0 0

  • Zawodowi kierowcy (25)

    to najwieksza zakała dróg

    • 144 91

    • (13)

      Gdyby nie my to nic byś nie mógł kupić w sklepach.

      • 36 55

      • i nie było by biedronki? to przepraszam zawodowy michale, jestescie najwazniejsi (2)

        • 9 1

        • (1)

          w hurtowni, w której kupują małe sklepiki też nie byłoby produktów.

          • 4 1

          • Hurtownie budowano kiedyś przy torach kolejowych

            i nie było problemu z ich zaopatrzeniem (np przy Reja). Tirami towarów nie rozwożono o mieście.

            • 2 0

      • Ręce opadają jak się czyta złote myśli takiego szoferaka. (3)

        Od razu widać,że to taki z tych,którzy dostają polecenie od szefa-cwaniaka i nie wnikają w szczegóły. Co tam, "ja tylko wykonywałem polecenia szefa". Więc posłuchaj (lub raczej przeczytaj),ograniczona istoto: wiem,że nie macie kokosów jak na to ile jeździcie,dlatego mam nadzieję że policja i straż miejska będą bardzo skrupulatnie pilnować tego odcinka i podobnych (więcej: ja sam zauważę,to bez przymusu fota i na odpowiedni adres) i będą walić maksymalne stawki zapisane w taryfikatorze mandatów (łącznie z punktami,oczywiście). I tak się składa,że to nie twój szef-cwaniaczek zabuli,tylko TY. I jak dobrze pójdzie,to odczujesz to całkiem szybko i boleśnie. Tak więc miłego bulenia i zbierania punktów!

        • 9 5

        • (1)

          Konfident. Za komuny też ludzi podpier..

          • 0 10

          • Nie do wiary, że wciąż u nas pokutuje takie podejście.

            Konfident... Mylisz pojęcia, czy to świadomy zabieg pudrowania własnego cwaniactwa względem prawa?
            Tak czy siak - słabo.

            • 7 1

        • Oczywiście powyższy post był adresowany do tego ograniczonego szoferaka,podpisującego się jako Michał

          • 6 2

      • A gdyby nie my to nie miałbyś czego wozić do sklepów

        • 4 1

      • Tiry na tory

        • 14 8

      • i największą plagą ekshibicjoniści z naklejką ,,uwaga dziecko w aucie'' łamiący przepisy

        uwaga dziecko w aucie za kierownicą

        • 57 5

      • sklepów by nawet nie było! (2)

        • 43 10

        • Nic by nie było (1)

          Dyktaturami zawsze wstrząsali kierowcy!

          • 33 6

          • I Kononowicz

            • 26 2

    • (2)

      Zakałą na drodze są niektórzy bezmózgi w osobowych autach.

      • 34 17

      • Problemy z językiem polskim? (1)

        Czyżby "bezmózg"?

        • 13 8

        • Tak się mówi. Sorki pedagogu.

          • 0 1

    • kierowca zawodowa zakala.

      nie jezdzisz duzym to sie nie wypowiadaj widzisz tylko z swojej waskiej perspektywy swiat. pojedz duzym pojedz malym a potem badz takie madre trol jajo,

      • 4 7

    • (4)

      Taksowkarz = to nie zawodowy kierowca

      • 26 7

      • taksówkarz to amator- cwaniak (2)

        często to emerytowani starzy milicjanci i wojskowi. trochę nierozgarnięci za to chamscy i z tupetem. cwaniaczki jeżdżący na opale, kombinują trochę na dilowaniu i podwożeniu do agencji towarzyskich. zero profesjonalizmu jeżeli chodzi o jeżdżenie po mieście.

        • 35 5

        • Do cwaniako złodziei.

          A co najciekawsze przy bardzo małych kursach taryfom są bardzo duże rozbieżności w kilometrówkach.

          • 8 0

        • imie godne trola

          • 6 18

      • to aspołeczny element

        • 30 5

    • najwieksza zakała to.....

      wiążący tylko swoje d*pska i amatorzy co kupią za 500 zl samochód i maja wszystkich gdzieś , laski patrzące tylko w tel. i paznokcie , łosie na skuterach gdzie nie trzeba znać przepisów ...pfffff

      • 7 10

    • Najgorsi są taxiarze, wymuszają pierwszeństwo na maxa.

      • 58 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Hallera już nie dla ciężarówek

    hahaha

    10s mówi wszystko na ten temat :)

    • 2 0

  • Kilka metrów przed wiaduktem rura fi 100 mm na odpowiedniej wysokości i po problemie.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane