• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od środy ciężarówki nie wjadą na al. Hallera

Maciej Korolczuk
21 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 10:53 (22 czerwca 2016)
Od jutra ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony nie będą mogły wjechać na odcinek al. Hallera między Operą a węzłem Kliniczna. Od jutra ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony nie będą mogły wjechać na odcinek al. Hallera między Operą a węzłem Kliniczna.

Od środy ciężarówki o masie powyżej 3.5 tony nie wjadą na Al. Hallera zobacz na mapie Gdańska między Operą Bałtycką a węzłem Kliniczna. W nocy staną tam znaki zakazu. Miasto chce w ten sposób walczyć z plagą kierowców ignorujących dotychczasowe oznakowanie i notorycznie zrywających trakcję pod wiaduktem kolejowym.



Aktualizacja 22 czerwca godz. 10:53 Ciężarówki już nie mogą wjeżdżać na al. Hallera.

Ograniczenie na Hallera już działa






Czy wprowadzony zakaz rozwiąże problem zrywanej trakcji na Hallera?

W ostatnich sześciu latach trakcja pod wiaduktem na Al. Hallera była zrywana ponad 70 razy, co oznacza, że ruch tramwajów jest tam wstrzymywany średnio raz w miesiącu. Przez kierowców ignorujących znaki i bramownicę stojącą na al. Zwycięstwa, która informuje o niskim przejeździe, ruch pod wiaduktem kolejowym był zatrzymywany już w sumie na ponad 53 godziny.

Urzędnicy koszt napraw oszacowali na prawie 100 tys. zł, ale ze zmianami musieli się wstrzymać do otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą. Gdy podwodna przeprawa została otwarta, władze miasta radykalnie ograniczyły ruch tranzytowy w centrum i Śródmieściu Gdańska. Teraz przyszła pora na newralgiczny odcinek głównego dojazdu w kierunku Wrzeszcza, Zaspy, Przymorza czy Brzeźna.

- Chcemy wyeliminować ruch ciężarówek z tego obszaru miasta. Nie mogliśmy zrobić tego wcześniej, bo nie było alternatywnych dojazdów do terenów stoczniowych i portowych. W chwili obecnej, po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, cały ruch tranzytowy przejęły trasy dojazdowe do tunelu, Aleja Hallera może więc zostać wreszcie odciążona od ruchu ciężkich pojazdów - wyjaśnia wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak.


Jak tłumaczą urzędnicy, zamknięcie tego fragmentu układu drogowego ma przynieść wymierne korzyści - przede wszystkim pasażerom komunikacji miejskiej.

- Aleja Hallera i wiadukt przed Węzłem Kliniczna były swoistym "czarnym punktem" na komunikacyjnej mapie miasta. Wysokość światła wiaduktu powoduje, że mogą pod nim przejechać tylko niektóre samochody. Kierowcy ciężarówek bardzo często ignorowali liczne ostrzeżenia, zakazy wjazdu i - próbując skrócić sobie drogę do miejsca docelowego - jadąc tym fragmentem Alei Hallera, zrywali trakcję tramwajową. Wiązało się to z koniecznością zatrzymywania ruchu tramwajów, organizacji komunikacji zastępczej oraz kosztownych napraw - dodaje Grzelak.
Od środy kierowcy ciężarówek będą musieli zmienić nawyki i pojechać inną trasą. W nocy zmieniona zostanie bowiem organizacja ruchu. Na jej podstawie na fragmencie al. Hallera od Opery Bałtyckiej do wiaduktu kolejowego przed Węzłem Kliniczna obowiązywać będzie zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o wadze powyżej 3.5 tony.

Opinie (151) 3 zablokowane

  • Super! Nareszcie

    • 5 1

  • jak nie wjada, kiedy wjada

    kazdy kierowca wie lepiej którędy jechać , co tam znaki drogowe i przepisy .
    prosty przyklad jaka jest dozwolona prędkość poruszania sie po obwodnicy trójmiasta , a ile naprawdę jada ????

    • 7 3

  • Po raz n-ty piszę pod artykułem na trojmiasto.pl

    Nie można zerwać TRAKCJI tylko SIEĆ TRAKCYJNĄ. Trakcja to rodzaj zasilania pojazdów szynowych.

    • 9 1

  • Nareszcie!!!!

    • 1 2

  • A ja z innej beczki

    Ktoś mi powie dlaczego ZDiZ wstawiło wieczorem na kościuszki w Gdańsku znaki informujące o zakazie zatrzymywania się i postoju w zatokach parkingowych obowiązujące od 06:00 do 15:00?
    Co z samochodami, które stały tam zanim postawiono znaki?
    O co kaman

    • 1 3

  • O jakich kosztach wy piszecie

    Za każdym razem naprawa jest pokrywają z kieszeni OC kierowcy .

    • 1 1

  • Jak ktoś jest idiotom i wjeżdża pod dobrze oznakowany wiadukt 3.5m tirem to i tak n8e zauważy kolejnego zakazu (1)

    Jakie zarobki tacy kierowcy- obecnie tirem kazdy korek może jeździć oby miał papier i wystarczy. Prywaciarze zacierają rece jak przyjdzie taki do roboty za 2.5-3 tys na zestaw

    • 6 1

    • Tak, bo żeby zostać kierowca ciężarówki, powinny być specjalne studia, 5 lat minimum...

      • 0 0

  • Dlaczego nie przebudowano tego wiaduktu (1)

    Dlaczego nie mozna było przebudować tego wiaduktu przy okazji kapitalnego remontu trasy kolejowej??? Okazja była...Usprawniło by to ruch wszystkim, np. Mogłoby być tam szerzej.,, No ale wtedy nie byłoby o czym pisać.

    • 1 4

    • acha - szerzej i lepiej, tak?? Ale idealista....a co z pociągami??

      myślisz, że to tako hop rozebrać ten wiadukt?? Zdziwiłbyś się...

      • 0 0

  • Zaraz, zaraz..... (1)

    To którędy będą wyjeżdżać ciężarówki wylatujace z tunelu( bo przecież też z myślą o nich był tunel budowany)??? Bo niektórzy do miasta zmierzają.
    Powodzenia mieszkańcy Przymoerza i Zaspy.

    • 4 2

    • w prawo w Jana z Kolna???? ty znasz 3 city czy piszesz ze śląska

      • 1 0

  • ZNAKI NICZEGO NIE ZMIENIĄ .Zmiana mogła by nastąpić gdyby kierowca ciężarówki dostawał 5000 zl grzywny za zerwanie sieci+ obowiązek naprawienia szkody. Zaraz by na cb poszło w Polskę i był by spokój. Mieszkam b lisko jednego z wiaduktów oznakowanych bardzo dobrze na wjeździe w ulicę jeden znak informujący o wysokości, 50 metrów przed wiaduktem w miejscu gdzie ciężarówka może jeszcze zawrócić -kolejny znak , na samym wiadukcie kolejny i co ? i co najmniej raz w tygodniu jakiś kutfon wbija sie pod wiadukt blokuje ruch na całej ulicy korkując pół dzielnicy.Tylko wysoki naprawdę wysokie kary za łamanie przepisów odstraszą tych pajaców

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane