• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od środy podwyżka cen biletów komunikacji miejskiej w Gdańsku

rb
31 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Od środy pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku zapłacą więcej za korzystanie z tramwajów i autobusów. Od środy pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku zapłacą więcej za korzystanie z tramwajów i autobusów.

Od środy, 1 kwietnia, wchodzi w życie uchwalona w styczniu podwyżka cen biletów na komunikację miejską w Gdańsku. Cena jednoprzejazdowego biletu wzrośnie z 3,20 zł na 3,80 zł, a godzinnego z 3,80 zł na 4,40 zł. Wzrosną też ceny biletów okresowych. Biletów nie kupimy już u kierowców i motorniczych. Miały zastąpić je karnety, ale ich sprzedaż z powodu epidemii koronawirusa do odwołania jest zawieszona. Podwyżka w Gdyni wchodzi w życie pod koniec kwietnia.



Kiedy ostatni raz korzystałe(a)ś z komunikacji miejskiej?

Trwająca epidemia koronawirusa i wynikające z niej ograniczenia w dużym stopniu dotyczą też funkcjonowania komunikacji miejskiej. Kursuje mniej autobusów i tramwajów, spora część kierowców i motornicznych przebywa w domach, ubyło też - choć nie na wszystkich liniach - pasażerów. Od środy czekają nas kolejne zmiany - tym razem finansowe.

Podwyżka cen biletów została przegłosowana jeszcze na styczniowej sesji rady miasta. Władze Gdańska tłumaczyły ją rosnącymi kosztami utrzymania transportu publicznego: od ostatniej podwyżki w 2016 r. wzrosły ceny energii, paliw oraz wynagrodzenia.

Nowe ceny biletów w Gdańsku. W Gdyni zmiany wejdą w życie pod koniec kwietnia. Nowe ceny biletów w Gdańsku. W Gdyni zmiany wejdą w życie pod koniec kwietnia.
- Nowy kontrakt z Gdańskimi Autobusami i Tramwajami zakłada zwiększenie nakładów o 48 mln zł. Na zwiększenie wozokilometrów wydamy 10 mln zł, zaś na podwyższenie wynagrodzeń motorniczych i kierowców 30 mln zł. Pozostałe wydatki to przede wszystkim wyższe ceny paliwa i energii elektrycznej. Ta podwyżka cen biletów w minimalnym stopniu rekompensuje wzrost kosztów, a szacowane ich pokrycie z biletów wyniesie ok. 34 proc. - tłumaczył przed kilkoma miesiącami Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.
Od środy, 1 kwietnia, więcej zapłacimy zarówno za bilety jednorazowe, jak i okresowe.

  • bilet jednorazowy na linie zwykłe zdrożeje z 3,20 zł do 3,80 zł
  • jednogodzinny bilet zdrożeje z 3,80 zł do 4,40 zł
  • 24-godzinny bilet zdrożeje z 13 zł do 14 zł
  • bilet miesięczny (lub 30-dniowy) ważny od poniedziałku do piątku ZTM Gdańsk zdrożeje z 82 zł do 90 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) ważny przez cały tydzień ZTM Gdańsk zdrożeje z 90 zł do 99 zł


Wiosną miała zmienić się także dotychczasowa sprzedaż biletów w autobusach i tramwajach. Pojedyncze bilety miały zastąpić karnety składające się z dwóch biletów jednoprzejazdowych i jednego jednogodzinnego. Na razie jednak - ze względu na zawieszenie sprzedaży w pojazdach - także i ich sprzedaż jest do odwołania zawieszona. Docelowo system karnetowy będzie obowiązywał tylko do momentu wdrożenia biletu elektronicznego "Fala".

  • Wydrukowane karnety są przygotowane do sprzedaży, ale na razie do niej nie trafią.

Od kilku dni posiadacze imiennych biletów okresowych oraz karty mieszkańca mogą korzystać na terenie Gdańska ze wspólnego biletu na komunikację i transport kolejowy (SKM, PKM, PolRegio). Pierwotnie miał on obowiązywać także od 1 kwietnia, ale ze względu na trudną sytuację związaną z koronawirusem władze województwa i miasta Gdańska umożliwiły mieszkańcom korzystanie z nowej taryfy już od poprzedniego tygodnia.

W Gdyni podwyżka cen biletów wejdzie w życie 30 kwietnia.

Nowe zasady przewozu rowerów


Także od środy, 1 kwietnia, zaczną obowiązywać nowe zasady przewozu rowerów w autobusach i tramwajach. Pierwszeństwo przy wsiadaniu do pojazdu przed pasażerami przewożącymi rowery będą miały osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich oraz pasażerowie z wózkami dziecięcymi.

Rowery będą mogły być przewożone wyłącznie w pojazdach wyposażonych w zabezpieczające pasy mocujące, stojaki lub wieszaki - po to, by ograniczyć do minimum ryzyko jakichkolwiek zagrożeń dla współpasażerów. Liczba rowerów przewożonych w danym pojeździe będzie uzależniona od liczby pasów/wieszaków/stojaków w pojeździe. Wartość ta znajdzie się na piktogramie przy wejściu do pojazdu - po to, by pasażer z rowerem miał czytelną informację, zanim wsiądzie do autobusu lub tramwaju.

- W świetle nowych zasad pasażer z rowerem będzie zobowiązany właściwie zabezpieczyć przewożony rower i sprawować nad nim nadzór podczas jazdy. Poniesie on również odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikające z niewłaściwego przewozu roweru. Jeśli chodzi o inne urządzenia transportu osobistego, jak m.in. hulajnogi, ich przewóz będzie możliwy wyłącznie po ich złożeniu i będą wówczas traktowane jak każdy bagaż. Przypominamy, że rowery elektryczne oraz rowery i inne urządzenia transportu osobistego, np. hulajnogi, które stanowią własność systemu wypożyczalni, nie mogą być przewożone w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku - przypomina Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.
rb

Opinie (806) ponad 20 zablokowanych

  • pięknie!!!

    • 16 1

  • Wybór (10)

    Były wybory, wybieraliście Adamowicza, dziś wybraliście Dulkiewicz i jej towarzyszy z PO. Powinniście siedzieć cicho, to był wasz wybór więc ponoście jego konsekwencje.

    • 199 31

    • A nie - miałem głosować

      Na bandę z PiSu. Też mi alternatywa

      • 7 24

    • (5)

      Przy rzadach Pis bilet by koszrowal 10zl

      • 4 23

      • Jakoś tak dziwnie sie składa, że tam gdzie rządzi PO to same kłopoty finansowe, Poznań, Warszawa, Wrocław itd. (3)

        • 15 3

        • i podwyżki biletów i parkowania i ograniczenia komunikacji przy koronawirusie. To wszystko w samorządach gdzie prezydenci są w PO. Jeszcze dodałabym Szczecin, Białystok....

          • 16 2

        • Są dwie opcje, zdecydujcie sami: (1)

          1) Nie potrafią zarządzać tym co jest; planować, inwestować, oszczędzać - tylko d**il potrafi zapodawać ciągle podwyżki
          2) Wyciągają kasę i rozkradają - na zawyżonych i ustawionych przetargach, zamawiając niepotrzebne rzeczy (rydwany itp)- a potrzeby są nieograniczone, wielu ludzi w łańcuchu pokarmowym trzeba wyżywić

          • 6 1

          • I po trzecie

            3. Tam gdzie włada PO, są mniejsze dofinansowania dla miast o których może nie wiemy

            • 0 5

      • Boli d*pa i prawda w oczy kole internetowy trollu, że wszędzie tam gdzie rządzą PO je by źle się dzieje?

        • 3 1

    • No oczywiście bo ktoś z pisu to od razu by komunikacje darmowa zrobił.Bez znaczenia czy PO czy PIS podwyżka i tak by była wiec niema co upolityczniać

      • 3 7

    • Tylko, że tutaj udzielają się jedynie malkontenci z pis, więc do kogo to siedzieć cicho?

      • 1 6

    • Trudno odmówić racji...

      • 1 0

  • (6)

    Czytając opinie na forum można zauważyć konkretne i rzeczowe komentarze. Jakim zatem cudem w wyborach do władz miasta ludzie głosują na osoby zarządzające miastem w taki sposób?

    • 140 6

    • O wszystkim decyduje dzielnica Gdańsk Południe. Czyli słoiki z Szadółek z syndromem sztokholmskim. Oni są zachwyceni że mieszkają w mieście i pracują w wieżowcu. Dla nich to symbol postępu - dlatego głosują na PO.

      • 26 10

    • Nie liczy się kto głosuje

      Tylko kto głosy liczy.

      • 4 5

    • serwery bie głosują ;-)

      O taka prawda ;-)

      • 0 2

    • Nigdy nie ma sensownego kontrkandydata. Zawsze pada stwierdzenie typu "a ten z pisu", "ten za młody", "ten za stary"...

      • 0 0

    • Kłopot polega na tym, że występuje tu duża grupa trolli i średnio rozgarniętych osobników, etatowych opluwaczy wszystkiego i wszystkich oraz garstka ludzi, którzy widzą i rozumieją, co się w mieście dzieje. Wyrażają swoje opinie, a czasami nawet propozycje. Tylko, że to ginie w gąszczu i**otyzmów wypisywanych przez tę pierwszą zbieraninę. Z kolei w mieście, jak na razie, nic się nie zmieni w preferencjach wyborczych, bo mieszkańcy są faszerowani przez tv różnej maści. W Gdańsku głównie ludziska oglądają swoje ulubione szkiełko i są tak zmanipulowani i naładowani negatywnymi emocjami, że nic, co racjonalne, nie jest w stanie do nich dotrzeć. Należałoby zacząć pracę u podstaw, aby zmienić ten od dawna ukształtowany emocjami obraz rzeczywistości. Na początek należałoby odciąć partie polityczne od RM. W drugiej kolejności wyciąć je z sejmiku. Potem wprowadzić kadencyjność w tych strukturach, aby nie tworzyły się dwory i kliki. To na początek. Nie zmienia to faktu, że i tak będzie to droga przez mękę.

      • 0 0

    • Leo

      Gdy funkcjonuje układ partyjny na zasadach mafijnych to racjonalność i dobro mieszkańców nie ma znaczenia. Robią co chcą. Układ korupcyjny zbudowany przez Adamowicz ma się dobrze i wyboru nie ma, trzeba płacić. Przy urnach może szara masa zacznie myśleć. Chodzenie na piechotę jest zdrowe i pomaga dotlenić szare komórki. Rower jest też wskazany. Gdańsk potrzebuje zmiany władzy.

      • 0 0

  • Ha ha ha ha

    Tylko Gdańsk, bastion PO, Tusk, Wałęsa ,Dulkiewicz ............. .

    • 109 16

  • Dulkiewicz żegnaj ! (4)

    • 154 16

    • ile zapłacili Ci za ten komentarz? (2)

      • 4 36

      • tobie za głupotę nikt nie płaci

        • 16 1

      • Grube miliony chopie, a nawet tysiace!

        • 7 0

    • Ceny biletów podnosi rada miasta a nie pani prezydent

      Zamiast pisać bzdury proponuję się dokształcić .przyda się na następne komentarze

      • 0 6

  • Od dawna nie korzystam z komunikacji, bo koszt jeżdżenia jest niemal podobny do wydawanych pieniędzy na paliwo...

    Ale ogólnie to wielkie chamstwo w takim czasie myśleć o podwyżkach. Chyba są za stanie na przystanku i czekanie na drugi pojazd bo do pierwszego się człowiek nie zmieści... Bravooo

    • 141 4

  • Baza na Hallera sprzedana (4)

    Połowa kasy j 50 % wg KRS jakieś 70 milionów do prywatnych kieszeni Lisickiego, skarbniczki i podstawionych osób przez Adamowicza. Dlaczego tam jeszcze nie ma CBA.

    • 116 8

    • (2)

      Nie ma CBA? bo już było i nic nie znaleźli!

      • 7 11

      • A kto kontroluje CBA? (1)

        • 5 3

        • jako pulkownik GROm bede cie monitorowal

          • 1 1

    • Bo to wtedy byłby hejt i mowa nienawiści...

      • 7 0

  • A w Gdyni nadal bez biletu zkm na kolejkę (1)

    W Gdańsku można jeździć kolejką z biletem okresowym za 99 zł. Dlaczego prezydent Szczurek zmusza mieszkańców Gdyni do kupowania droższego biletu za 150 zł?

    • 22 5

    • Gdynia oszczędza na mieszkańcach

      Gdyby każdy co ma bilet miesięczny na miasto w Gdyni chciał jeździć SKM po mieście to władze musiałby dopłacać te 51 zł za każdy bilet a widocznie tego nie chce robić !

      • 4 0

  • (5)

    Karnet ma 3 bilety ????? Dwa jednoprzejazdowe oraz jeden godzinny ? Chcąc wrócić znów muszę kupić kolejny karnet na 3 bilety ???????!!!!! Ktoś w tym mieście myśli logicznie ?!!!! Brak słów na to co się dzieje w tym mieście....

    • 83 11

    • (1)

      Taka sytuacja tylko w pojazdach ma to na celu zmniejszenie sprzedaży przez kierowców

      • 11 4

      • I robienie z ludzi i**otów.

        • 7 4

    • Zacznie się pewnie coś w stylu: "Panie kierowco co mi tu odpindalasz? Chcę jeden bilet a nie 3! Zabieraj pan te dwa."

      • 3 4

    • Mnie tam nigdy nie przeszkadzaly karnety w Gdyni, skasuje ile trzeba, a reszta zostaje na przyszlosc. Jedyne dziwi mnie ten pomysl, ze w karnecie sa bilety jednoprzejazdowe i godzinne. Co jesli korzystam tylko z jednego typu biletow? Drugi typ malo mi sie wtedy przyda. Troche jakbym poszedl do sklepu po ser, ale do z kazdym kawalkiem sera musze kupic pasztetowa. Fajnie, ale ja nie lubie pasztetowej. Mam kupowac pasztetowa bo tak i ja potem wyrzucac?

      • 14 1

    • Kup miesieczny

      • 2 3

  • Hahaha brawo Gdańsk!

    Epidemia epidemią ale za parkingi trzeba płacić i POdwyzek biletów nie da się odwołać.

    • 87 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane