Fakty i opinie

Od środy zmiana zasad parkowania w Gdyni

Najnowszy artukuł na ten temat

Od środy łagodniejsze przepisy parkingowe w Gdańsku

Od tygodnia kontrolerzy opłat roznoszą też ulotki z informacjami na temat zmian w parkowaniu.
Od tygodnia kontrolerzy opłat roznoszą też ulotki z informacjami na temat zmian w parkowaniu. fot. Trojmiasto.pl

Abonament dla mieszkańca tylko dla osób zameldowanych i płacących podatki w Gdyni, pięciokrotnie wyższa opłata za nieopłacenie parkowania i konieczność podawania numeru rejestracyjnego podczas opłaty za parkowanie - to najważniejsze zmiany, jakie czekają gdyńskich kierowców od początku lipca.



Czy podobają ci się planowane zmiany?

tak, bo uszczelnią system 15%
tak, bo będzie mniej aut w centrum 13%
nie, bo wyższe opłaty nic nie zmienią 72%
zakończona Łącznie głosów: 3152
Przypomnijmy:

  • w połowie maja radni uchwalili nowe Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni,
  • za parkowanie płacić będzie trzeba na Działkach Leśnych, Wzgórzu św. Maksymiliana i w Orłowie,
  • powstanie też Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania z wyższymi stawkami,
  • zmiany wejdą w życie najwcześniej za pół roku, a w Orłowie za rok.


Część zmian czeka jednak kierowców już teraz - od środy, 1.07.2020 roku. Oto one:

1. Konieczność wpisania numeru rejestracyjnego



Podczas płatności za parkowanie będzie trzeba wpisać numer rejestracyjny pojazdu.

- Wiele samorządów wprowadziło takie rozwiązanie i pomimo skrajnych reakcji obowiązek ten został utrzymany. W naszym przypadku wpisany numer rejestracyjny będzie istotnym elementem przyszłych e-kontroli. Planujemy zakupić elektryczne pojazdy wyposażone w system automatycznej ewidencji aut parkujących w strefach płatnego parkowania. To dodatkowo uszczelni proces pobierania opłat - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

2. Wyższe stawki mandatów za brak opłaty



Do tej pory koszt tzw. opłaty dodatkowej za brak opłaconego parkowania wynosił 30 zł, co - zwłaszcza przy dłuższym postoju - prowokowało część osób do ryzyka. Często po prostu opłacało się nie zapłacić kilkunastu złotych, bo udawało się kary uniknąć. Teraz też się to zapewne zdarzy, ale ryzyko będzie większe. Od 1 lipca 2020 roku brak opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania będzie kosztował 150 zł, a po siedmiu dniach zwłoki trzeba będzie zapłacić 200 złotych. Koszt mandatu za brak opłaty za parkowanie w końcu zrówna się z opłatą za brak biletu w komunikacji miejskiej.

Wysokie kary za brak biletu w Gdyni



- Zdajemy sobie sprawę, że wzrost opłat dodatkowych budzi duże emocje. Ale - jak pokazują przykłady z innych miast - to skuteczne działanie. Z naszych wieloletnich obserwacji wynika, że wielu kierowców świadomie nie kupuje biletu parkingowego, bo niska opłata dodatkowa ich nie odstrasza. Mamy zatem nadzieję, że podwyższone opłaty dodatkowe zdyscyplinują parkujących do płacenia za postój na terenie strefy - podkreśla Karol Kozak, kierownik Strefy Płatnego Parkowania.

3. Abonament mieszkańca tylko dla zameldowanych i płacących podatki w Gdyni



Sporo emocji wzbudza też zakup abonamentów na mieszkańca. Będą mogły go zakupić tylko osoby zameldowane w Gdyni, a adres meldunku musi być zgodny z obszarem dzielnicy, w której mieszkaniec będzie chciał korzystać z miejsca parkingowego. To jednak nie wszystko. Każdy będzie też musiał udokumentować opłacanie podatków w Gdyni.

Ile zapłacimy za parkowanie w Gdyni



- Szczególnie drugi warunek będzie miał pewne przełożenie na budżet miasta. Wiele osób, które przeprowadziły się do Gdyni, mieszka tu i pracuje, jednak nadal odprowadza podatki w swoich rodzinnych miejscowościach. Mamy nadzieję, że nowe zasady wykupu abonamentu typu "M" zmobilizują ich do rozliczania się w gdyńskiej skarbówce. Bo przecież na co dzień korzystają z udogodnień i chociażby miejskiej infrastruktury, która jest przecież współfinansowana z pieniędzy gdyńskich podatników - podkreśla wiceprezydent Marek Łucyk.
Abonament dla mieszkańca na okres 1-5 miesięcy wynosi 30 zł miesięcznie. Przy zakupie abonamentu na okres 6-12 miesięcy koszt spada do 25 zł miesięcznie. Więcej trzeba będzie zapłacić za kolejne auto w rodzinie. Przy drugim samochodzie to odpowiednio 75 zł i 90 zł miesięcznie, a trzeci i kolejny - 100 i 120 zł miesięcznie.

Opinie (314) ponad 10 zablokowanych

  • Brzmi rozsądnie. (40)

    Generalnie, uważam że posiadanie więcej niż dwóch samochodów w gospodarstwie domowym powinno wziązać się z dodatkowymi opłatami.

    Ponadto, powinno wprowadzić się opłaty za wjazd do centrum miasta dla mieszkańców innych województw.

    Samochód to oczywiście komfort dla jego posiadacza, ale uciążliwość dla innych. Zanieczyszczenie powietrza, hałas, koszt utrzymania infrastruktury... lepiej inwestować w sprawny transport publiczny i rozwijać car-sharing.

    • 145 399

    • Generalnie, uważam że posiadanie więcej niż jednego samochodu w gospodarstwie domowym nie ma sensu (5)

      W dobrze zarządzanym mieście wiele gospodarstw domowych rezygnuje z posiadania nawet jednego samochodu, ponieważ w razie potrzeby można go łatwo wynająć w wielu funkcjonujących sieciowych firmach ich wynajmu (takich jak Hertz, Avis etc.) Dobrze funkcjonujący transport szynowy (SKM co 5 minut lub częściej w godzinach porannego i popołudniowego szczytu), znaczna część ulic i placów w pobliżu centrum oraz stacji SKM wolna od jeżdżących i parkujących samochodów to przyszłość dobrze funkcjonującej Gdyni i całego Trójmiasta. Wdrożenie systemu opłat za parkowanie to krok we właściwą stronę. Liczę, że ciąg dalszy nastąpi. Nie piszę że słychać wycie, to znakomicie, ale na pewno będzie ciekawie. Za chwilę będę tworzył kolejne posty w tej ciekawie zapowiadającej się dyskusji, oczywiście anonimowo, by nie prowokować zbędnego hejtu.

      • 24 40

      • Spróbuj wynająć na chociażby 2 tygodniowy urlop. (3)

        Szczególnie jak ktoś jeżdzi turystycznie. Na codzień można i na piechotę.

        • 3 8

        • Wynajmuję co roku, w czym problem? (2)

          • 13 8

          • W kosztach. (1)

            • 5 7

            • Hehe

              to wg ciebie drozej jest wynajac auto na 2 tygodnie , niz utrzymywac je przez caly rok? powaznie??

              • 4 1

      • W cywilizowanych krajach, w dużych metropoliach jest po 0,3 samochodu na człowieka. U nas razy trzy...

        • 3 1

    • a jak Pan jedzie do innego miasta to gdzie parkuje??? (10)

      pod miastem, jak jest taka opcja i przesiada się na transport miejski czy tnie do centrum, gdzie ma lokum, spotkanie?
      otóż obie sa opcje są dobre, tylko że w Gdyni...nie ma parkingu pod miastem, nie ma nowych parkingów w mieście. Są za to redukcje miejsc parkingowych...
      transport miejski działa we wszystkich dużych miastach, gdzie nie wjeżdża się do centrum, bo zostawia się samochód poza miastem...tylko że u nas nie ma pod miastem ani innego rozwiązania tej kwestii. i nie będzie w najbliższym czasie

      • 55 7

      • Tak jest. Odpowiednie parkingi to podstawa. (7)

        Otóż to. Jedyna mądra wypowiedź na tym forum. Usta pełne frazesów czy to szczurek czy dulkiewicz, w Gdańsku już próbują nawet sztucznie generować korki. Tyle że w miastach EU czy coraz częściej polskich, do których się porównujemy jak chodzi o redukcję aut w centrach, parkingi P&R to podstawa systemu, która to w dyskusjach trójmiejskich wygodnie się pomija. Warszawa-modelowe rozwiązania, ale także choćby Kraków czy Poznań, budując nowe linie tramwajowe, przy pętlach urządza parkingi PR na wiele aut, z prawdziwego zdarzenia. U nas wybudowano nawet kolej od podstaw a mini parkingi przy przystankach bardziej przypominają placyki postojowe przy wiejskich delikatesach niż węzły przed wjazdem do metropolii !

        • 30 5

        • Ucz się (3)

          A gdzie chcesz budować parkingi przy tak rozciągniętym mieście jak Gdynia między lasem, a morzem? Przyjechałeś do nas żyć to się dostosuj, jak inni do tego co jest, a nie wymyślaj tematy pod Twój sposób myślenia.

          • 12 37

          • A może tak między lasem a miastem? Przed każdym wjazdem do centrum?

            • 8 0

          • Nie trzeba... (1)

            Nie trzeba "odkrywac goracej wody", w takim miescie jak Gdynia idealnym miejscem na podziemny i czesciowo w gore parking bylby ten plac-parking kolo hotelu Gdynia. Jesli czerpac wzorce z zachodu, to raczej te dobre, jak na dloni widac, ze najwiecej pieniedzy pozostawiaja w restauracjach, w kawiarniach i w sklepach wlasnie ci zmotoryzowani klienci. Dlaczego? A wlasnie dlatego, ze zazwyczaj sa bardziej zasobni, moze nie dysponuja zbytnio wolnym czasem i dlatego dla tego typu klientow warto pomyslec o rozwiazaniu j/w. Mysle, ze koncowym rozrachunku przyniosloby to profit wszstkim, nawet i tym mieszkancom nieposiadajacych aut.

            • 5 3

            • Marku, podajesz dane i opinie oparte o intuicję

              Badania prowadzone rzetelnie wskazują, że klienci niezmotoryzowani dokonują jednorazowo może większych zakupów, ale w skali miesiąca wydają w sklepach miejskich mniej niż klienci docierający do nich pieszo, rowerem lub komunikacją miejską. Ich siła nabywcza nie jest obciążana wydatkami na paliwo. Szczodre oferowanie miejsc do parkowania w centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego i obniża jakość życia w środowisku miejskim.

              • 2 4

        • A parking pod filmówką i drugi przy Rivierze nieodmiennie z kupą wolnych miejsc... (1)

          • 11 8

          • albo obok Batorego

            ale każdy oczywiście chciałby autostradą pod drzwi podjechać i mieć za darmo

            • 1 3

        • Tak ale te

          Parkingi kosztują coś około 20 za dzień. Kaz u nas tyle zapłacić to będzie rewolucja. Także coś za coś. Ogólnie chodzi o to, ze jeżeli stać cię na auto to i na paliwo i na parkowanie. Proste.

          • 4 6

      • To by musialo byc naprawde wazne spotkanie zeby sie tluc komunikacja po obcym miescie. Dla nieczujacych klimatu proponuje pojechac do jakiegos nieznanego wam duzego miasta. Wynajac cos w jego centrum wziac taxi i kazac sie poznym wieczorem wywiezc na dalekie przedmiescia. I wtedy wrocic komunikacja

        • 19 2

      • jak to nie ma, pod rivierą i przy SKM-kach są parkingi

        w centrum obok Batorego też zawsze miałem miejsce

        • 1 3

    • Sprzedaj swoje auta (3)

      Bo jesli jestes mega Eco to nie powinno byc tego trujacego środka w twoim domu

      • 10 16

      • A na wczasy w Hrecji kup zaprzęg z osiołkiem. (2)

        • 6 4

        • nigdy na wczsach nie wynajmowalem samochodu (1)

          zawsze korzystam z komunikacji miejskiej, taksowe, rowerow. Jade przeciez na wakacje

          • 4 6

          • jak jeździsz do Radomia to nic dziwnego

            • 9 4

    • Transport publiczny nalezy powoli acz nieublaganie likwidowac. Promowane powinny byc male i ekologiczne samochody

      • 6 18

    • Parkowanie (1)

      Opłata od pojemności silnika samochodu. Taka mam koncepcje

      • 1 16

      • W sam raz na nadchodzącą erę elektryków.

        • 5 2

    • (4)

      Car sharing to zamienienie właściciela samochodu z Janusza na Tomka, w miastach Car sharing powinien być dozwolone ale pojazdy stanowić były by pojazdy ekologiczne ( elektryczne hybrydy na gaz ziemny ). Nowoczesne centrum Gdynia 2.0. Jak dla mnie lepszym posunięciem było by usunięcie radnych i wszystko co się dzieje w Gdyni było by konsultowane w internie na portalu a głosować mogli by mieszkańcy z aktywną kartą mieszkańca.

      strefa parkowania, opłaty większa do przybyszy, mieszkańcy centrum za pierwszy pojazd zniżka za każdy kolejny cena jak wszyscy. Za Motocykle nie powinno się płacić albo powinna być naprawdę duża zniżka. I mój konik kiedy włodarze ( radni) w końcu wybudują w centrum duży pięciopiętrowy parking ( tam opłaty były by mniejsze).

      • 8 3

      • budowa piętrowych (darmowych?) parkingów dla samochodów w centrum miasta (3)

        zwiększa korki na dojazdach do niego. Płatne parkingi w centrum Gdyni już funkcjonują - w większości są puste.

        • 4 7

        • (2)

          Gdzie te puste parkingi widzisz to ja nie wiem

          • 7 2

          • w Gdańsku przy bramie oliwskiej jest jedna makabryła (1)

            W Gdyni przy Gdyńskim centrum filmowym. Generalnie: jeśli parking płatny, wtedy jest wysoka szansa że stoi pusty.

            • 0 4

            • Poproś mamę żeby zaprowadziła cię do parkingu pod GCF

              I sam zobacz czy stoi pusty (protip: nie sprawdzaj w piątek o 6 rano)

              • 4 0

    • Niedługo Świętojańska dzięki władzom miasta będzie martwą ulicą (1)

      Władze miasta traktują Gdynię jak swój prywatny folwark nie liczą się w ogóle z opinią mieszkańców tej ulicy. Proponuję jeżeli miasto szuka pieniędzy niech wprowadzi strefę płatnego parkowania na terenie całej Gdyni. Mieszkańcy Śródmieścia płacą i tak najwyższe podatki od nieruchomości, a teraz będą płacić super abonament. A jeśli chodzi o ciszę na tej ulicy to niech odpowiednie służby egzekwują obowiązujące przepisy zakazu jazdy po Świętojańskiej zwłaszcza w nocy wariatów na motocyklach z dużą prędkością w strefie 30 km/H.

      • 12 3

      • Ten pomysł z jednym kierunkiem na Świętojańskiej

        to faktycznie poroniony pomysł. Na dodatek "od dołu do góry". Abrahama, Świętojańska i częściowo Słowackiego w kierunku do wzg. Maksymiliana, a w kierunku Placu Kaszubskiego tylko Władysława IV. Po prostu genialne! Już widzę skrzyżowanie Wł. IV i 10 Lutego po tych zmianach..

        • 9 4

    • A dlaczego tylko dwóch? Przecież dzieci na studia też muszą czymś jeździć. Rodzina ma być 2+2, to i samochodów musi być co najmniej 4 (bus na wczasy niekoniecznie).

      • 8 0

    • Drugie auto na osobę to zgoda, ale na rodzinę? Dlaczego małżeństwa mają być w ten sposób dyskryminowane?
      Kochanka może, a żona nie może parkować taniej? Dlaczego? Przecież też płaci podatki.

      • 6 0

    • Jak dla mnie nie za bardzo

      Opłata za więcej niż dwa samochody. Śmiech na sali i wymówka dla osób które z jakiś powodów nie chcą mieć samochodów. Dla mnie to podstawa żeby każdy miał swój, to narzędzie pracy.

      Mandat za nie posiadanie biletu powinien być dotkliwy, ale rekompensowany niższymi opłatami za godzinę. Więcej osób będzie chętnych zapłacić te kilka zł za parking niż później opłacać mandat.

      • 3 2

    • Buahahah

      Jesteś bez prawka i nie mogłeś go zrobić to nie promuj nazistowskich technik groszko mózgowców. Gdynia moje miasto i ja mówię stanowcze nie. Może by tak jakieś referendum w tej sprawie a nie ze dobie robią co chcą

      • 6 2

    • Gdynianka

      Chcesz mieć klimat wyprowadź się na wieś. Miasto to ruch uliczny i gwar .
      Przestańcie na siłę robić wiochy z miasta.

      • 7 3

    • To jest dyskryminacja osób lepiej sytuowanych. Każe się ich a to, że używają więcej niż jeden samochód.

      • 3 0

    • To ty wolnomyśliciel jesteś. Ja bym jeszcze wprowadził wyższe ceny na drugiego kotleta jakby komuś przyszło do głowy zjeść dwa. Drugi postulat też jest ciekawy tylko jak przyjedziesz do Sopotu czy Gdańska to też będziesz płacił za wjazd.

      • 2 0

    • Generalnie uważam, że brak piątej klepki nie upoważnia do komentowania.

      • 2 0

    • a kamper?

      • 0 0

  • Mistrzu w akcji. (18)

    Bardzo zły pomysł. Wręcz naganny. Eliminowanie kierowców to zabijanie miasta. Widać to po ilości niewynajętych lokali w centrum miasta.

    • 274 88

    • Brak ruchu aut zabija handel. (11)

      Wiedzą to wszyscy przedsiębiorcy z Długiej i Wajdeloty i Monciaka #pdk

      • 36 7

      • warto dodać przykład Stągiewnej oraz przykłady ulic z wielu innych miast kraju i Europy (2)

        tutaj ich krótka lista: sieć ulic i placów Kopenhagi przekształcana konsekwentnie od 1968 roku w strefy wolne od jeżdżących i parkujących samochodów. Mariahilferstrasse oraz wiele innych ulic w centrum Wiednia. Centrum Zagrzebia wolne od samochodów od wielu lat. Monckenbergstrasse i Spitalerstrasse w centrum Hamburga. Ulica Piotrkowska i sąsiednie woonerfy w Łodzi. Ulica Floriańska i Grodzka oraz inne ulice wokół Rynku w Krakowie. ulica Mariacka i okolice w Katowicach. Całe historyczne centrum Zamościa. Jedna wielka katastrofa położonych tam lokali i sklepów. Po prostu slumsy. Nie idźmy tą drogą wyznaczaną przez kalesoniarzy i cyklogłupków w obcisłych gaciach, których jazda jak wiadomo powoduje raka. Budujmy wspaniałe bezkolizyjne wielopoziomowe skrzyżowania przez wszystkie śródmieścia naszych lokalnych metropolii, za parę lat będziemy mieli tam możliwość życia na poziomie prawdziwie europejskim, które zapewnią nam członkowie panującej nam od wielu lat sekty cierpiących na samochodozę. Tylko darmowe miejsca w wielopiętrowych parkingach w centrum miasta stworzą nam możliwości korzystania z uroków życia na poziomie mieszkańców Dubaju północy.

        • 24 5

        • Gdynia nie Kopenhaga tylko prowincjonalne miasteczko

          Z kilkoma muzeami i 5 skwerami. A to duża różnica.

          • 12 7

        • juz anuluje wycieczke do Wiednia, zeby pojechac do Gdyni i zobaczyc yy

          • 8 3

      • (6)

        Porownywanie Centrum Gdyni do Starowki i Wrzeszcza w Gdansku, czy Monciaka w Sopocie to troche naciagane. Starowke w Gdansku napedzaja turysci i to glownie zagraniczni (chwilowo nie teraz), poza tym ta czesc Gdanska caly czas sie rozwija, Wajdeloty jest fajnie zrobiona, a wplyw ograniczenia ruchu jest jeszcze nie znany, piza tym to jednak boczna uliczka. Sopot z kolei to po prostu imprezownia, a poza tym ani Dluga, ani Monciak nigdy nie byly arteriami komunikacyjnymi tylko deptakami. Wiec Twoje argumenty sa troche nie trafione

        • 14 14

        • Weź chłopie odejdź od komputera i się przejdź po śródmieściu, to zrozumiesz

          • 8 4

        • Nie ma starówki w gdansku (1)

          Starówka jest w Warszawie. Gdansk ma Główne Miasto.

          • 4 5

          • Jak nie ma jak ma....

            Z gazobetonu z lat 60tych ale już się zestarzała

            • 0 4

        • Weź chłopie zobacz jakiś album ze starymi zdjęciami gdanska (1)

          Zobacz czym była Dluga, Ogarna, Szeroka. Tam samochody i tramwaje jeździły. A jak już się nauczysz historii to wtedy możesz mówić czyje argumenty są trafione a czyje nie.

          • 8 4

          • no to idź dalej tym tokiem i napisz nam, co jeździło Świętojańską w XIX w... No, dajesz!

            • 3 4

        • Gdańsk ma Starówkę?

          Czego to się człowiek w komentarzach nie dowie ;)

          • 2 7

      • Brawo za porównanie deptaków z tych miast do nudnej Gdyni! Hahaha xd

        • 1 7

    • brawo urzędnicy (2)

      Przecież o to chodzi. Należy zlikwidować wszelki handel w Centrum a dodatkowo opodatkować wszystkich pieszych za oddychanie i zatruwanie powietrza dwutlenkiem węgla. Brawo. tak trzymać do czasu wykończenia wszelkiej działalności handlowej w śródmieściu.

      • 24 13

      • od kiedy skumasz, ze jestes w wielkim zyciowym błędzie? (1)

        Nigdy samochody nie miały i nie maja wiele wspólnego z handlem w sklepach przy tych arteriach. Jest niestety wręcz przeciwnie - im mniej ruchu samochodwoego tym wieksze obroty w sklepach.

        • 7 5

        • Ja tam wcale nie uważam ze niestety

          A Parkowanie po tych parkingach w centrach handlowych to jakaś porażka. 10x lepiej rowerem pod samym wejściem zaparkować

          • 2 2

    • Zgadzam się (1)

      Kiedyś to Świętojańska życiem tętniła a teraz jedna porażka a UM tylko kasa i kasa

      • 17 4

      • LOL

        Ale jej życie umiera wraz ze wzrostem ruchu aut xD

        • 1 2

    • typowy trol, stwierdził. zero danych, zero racji ale on ma rację :D jakie to smutne

      • 1 0

  • Rozumiem że to zachęta by przesiąść się do PKM-ki, której ostatni skład w kierunku Karwin odjeżdza po 20 (1)

    a pociagi w szczycie kursuja 2x na godzinę?

    • 296 10

    • PKM-ka śmierdzi

      jak cała komunikacja miejska, jeźdzą tym ci, co muszą.

      A w centrum Gdyni nie ma czego szukać.

      • 2 5

  • Spotykamy się w sądzie :) (31)

    Mam czas, mogę się z miastem Gdynia "pobawić". Już sam meldunek to naciągany dowód, opłacanie podatków w mieście - to już żart. Płacę podatek od nieruchomości, rachunki i opłaty, mam akt notarialny potwierdzający własność mieszkania, tyle. Może pójdźmy dalej i dokumentujmy zamieszkiwanie w Gdyni do 3 pokoleń wstecz?

    • 352 59

    • To baw się i płac miesięcznie 500 pln (2)

      Zanim ktoś uwali uchwałę minie kilka miesięcy...powodzenia

      • 19 6

      • Zostawiam auto na terenie spółdzielni ale chodzi o zasady. (1)

        Nie możne być wolnej amerykanki i widzimisię urzędników.

        • 31 16

        • Może

          • 4 12

    • (1)

      trzy pokolenia temu to to była rybacka wiocha.

      • 11 11

      • Trochę dalej jest.

        • 0 1

    • jak chcesz tracić czas i pieniądze na szukanie wolnego, darmowego miejsca do parkowania (12)

      proszę bardzo, Życzę sukcesów. Sugeruję także wykupienie odpowiedniej polisy na usługi zdrowotne: leczenie chronicznej nadwagi i otyłości: to są pierwsze, najbardziej łagodne objawy samochodozy.

      • 13 31

      • (7)

        wlasciwie to nic cie to nie powinno obchodzic typie

        • 12 11

        • Powinno powinno (6)

          To my płacimy podatki na takich jak ty

          • 11 13

          • (5)

            zobaczymy jak z dziecmi bedziesz rowerem wszedzie jezdzil panie ekspercie od podatkow od siedmu bolesci

            • 11 8

            • opłaty za parkowanie to nie podatek (1)

              to próba obciążania użytkowników samochodów kosztami, które ich zachowania generuje. Zawsze jest wybór: albo wydawać pieniądze za parkowanie, albo tracić czas i pieniądze na szukanie wolnego miejsca do zaparkowania. Można też prawem kadukach zawłaszczać zieleń miejską lub zrezygnować z samochodu. Wybór należy do ciebie. Każdy wybór ma konsekwencje: podnosi lub obniża jakość życia w mieście. Całe szczęście program Klimatycznej Gdyni jest sukcesywnie wdrażany. Samochodoza zaczyna być mitygowana.

              • 3 13

              • Nigdy w zyciu nie zaparkowalem na trawniku i nie zaparkuje. Tak samo nie pcham sie na chodniki. Jesli gdzies mnie nie chca z moim samochodem to po prostu tam nie pojade. Jest wiele innych miejsc.

                • 4 0

            • Żeby mieć dzieci trzeba mieć partnerkę. (2)

              Jemu nie grozi.

              • 1 1

              • (1)

                On ma partnera

                • 0 1

              • Wiec niech go ładuje

                Do skutku, może im się uda. Chcą mieć dzieci wbrew naturze proszę bardzo. Niech sobie zrobią

                • 0 1

      • a to już opłaty pobierają...?

        na parkometrach epidemia się już skończyła?
        A w UM nadal trwa w najlepsze - czyli ludzi nie przyjmują tylko każą oryginalne dokumenty to jakiejś śmiesznej skrzynki bez potwierdzenia przyjmować???

        Brawo państwówka, tu się żyje.

        • 7 0

      • przypomni mi ktoś, co w zamian miasto proponuje... (2)

        jak dojadę np. z SKM do akwarium, plażę miejską, bulwar nadmorski - tam gdzie w lecie najwięcej samochodów parkuje?

        Jest coś takiego, że wsiadam w dobrze oznakowany pojazd i jadę, albo za pięć minut mam następny odjazd?
        Może nie jestem na bieżąco i coś takiego funkcjonuje?

        • 2 1

        • Dopoki komunikacja miejska nie zacznie dzialac tak, ze podjezdza do mnie jednoosobowa kapsulka i zawozi mnie do punktu, ktory wybralem na mapie to nie wroze jej przyszlosci. Predzej bedzie tak, ze miasta rozwloka sie jak to jest w USA, a za 20 lat korki beda na drogach dojazdowych do centrow, ktore po godzinach pracy beda zamierac (przyklad w Detroit). Ja sam dzieki covidowi pracuje zdalnie od kilku mcy. Jesli ta forma pracy sie rozpowszechni to sprzedam moje mieszkanie blisko morza i wyniose sie na jakies odludzie.

          • 2 2

        • spacerek sobie zrobisz dla zdrowia z przystanku autobusowego, może przy okazji pójdziesz coś zjeść na świętojańskiej czy w okolicach

          • 1 2

    • Co ma meldunek (4)

      Do miejsca zamieszkania? Zameldowania jestem w innej dzielnicy A mieszkam od 25 lat w objętej opłata.

      • 16 4

      • Czyli od 25 lat minus 30 dni łamiesz prawo ;) (3)

        • 5 7

        • Bzdura.

          Miejsce zamieszkania i zameldowania to dwie różne sprawy. I cały czas mówi się o zniesieniu obowiązku meldunkowego

          • 15 0

        • Wystarczy, ze ma 2 mieszkania. Sa ludzie mieszkajacy w dni robocze w mieście a w weekendy poza nim. Mieszkaja w obu tych miejscach ale zameldowanie i miejsce placenia podatkow mozna wybrac tylko jedno.

          • 1 1

        • Kara śmierci! Kara śmierci!

          • 1 0

    • Tylko z Twojego PITa miasto ma średnio 2 tys. zł rocznie, a ile płacisz tego podatku od nieruchomości? 100 zł?

      • 5 9

    • Kolego od sądu nic nie wskórasz.

      • 2 5

    • ojeeeej

      • 0 1

    • Tu urzędnicy. Już odwołujemy zmiany (1)

      Serio, boimy się takich internetowych kozaków jak ty :)

      • 7 5

      • Boicie, boicie - nazywam się Bekon Investments i macie robić co każę.

        A jak nie to każę szarej Myszce was wyrzucić na zbity pysk i odrdłać do rodzinnych popegieerowskich wsi.

        A teraz do roboty bo na mój parking czekam.

        • 1 1

    • Wymagania firmy od poboru za parkowanie podlegającej magistratowi w Gdyni

      Są większe niż wymagania Komendy Wojewódzkiej Policji przy wydaniu pozwolenia na broń palną w Rzeczypospolitej Polskiej.

      • 7 0

    • proszę zapytac dlaczego nie legalnie na dachu urzędu są ule i sprzedawany miód z tego tytułu, czy jest płacony podatek skarbowy? czy jest to inwestycja legalna?

      • 1 1

    • I musisz mieć oprocz aktu notarialnego jeszcze legitymację czlonka PO.

      • 0 0

  • Niedługo to nawet na trawniku nie będzie można parkować. (2)

    Może jeszcze jeździć przepisowo nam każą?

    • 81 51

    • i jeszcze do tego przestać lekceważyć limity prędkości?! (1)

      Co za czasy! Jaki upadek obyczajów! odbieranie prawa jazdy za próbę korzystania z prawa do jazdy z prędkością powyżej 80 km w strefach zamieszkania. Panie prezydencie, jak żyć? Po prostu te propozycje są nieludzkie. Gdzie rzecznik praw obywatelskich?

      • 16 4

      • Dyskryminacja

        #blackCarsMatter :) :)

        • 2 3

  • (7)

    A więc drożej...wszystko dla mieszkańców))Parkingów jak na lekarstwo,miasto coraz bardziej zabetonowane...Świętojańska...zamiast być reprezentacyjną ulicą to zieje pustkami...same apteki i banki...a ludziom od lat to pasuje....dziwne.Jako stary Gdynianin z dziada,niestety widzę upadek ale i akceptację tego co się dzieje w mieście.Cóż,takie dzikie czasy.

    • 232 21

    • Ciekawa logika,

      reprezentacyjna ulica pełna smrodu spalin, hałasu i zatkana samochodami. O ile dobrze pamiętam to właśnie Ty gardłowałeś przeciwko zmianom na Świętojańskiej. (jeśli się mylę to z góry przepraszam i zwracam honor :) )

      • 11 10

    • Sven, przecież Ty mieszkasz na Orunii. Jaki z Ciebie Gdynianin z dziada pradziada jak ty z terenow obecnej ukrainy jestes.

      • 11 2

    • Sven, masz trudności z rozumieniem zależności przyczynowo skutkowych

      Świętojańska może i obumiera, ale dlatego, że w czasie jej przebudowy kilkanaście lat temu nie przekształcono jej w deptak z dopuszczeniem ruchu rowerów i ew. trolejbusów, wzorem Kopenhaskiego Stroget czy łódzkiej Piotrkowskiej. Budowa Cetrum Handlowego Riviera z darmowymi parkingami oczywiście miała także wpływ na tradycyjny handel i ruch na Świętojańskiej. Teraz koncepcja "klimatycznego centrum Gdyni" -nieśmiałe próby powiększania zasięgu ulic wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów otwiera nowe perspektywy. Proszę pamiętać, że to nie pojazdy, ale ludzie niekoniecznie z nich korzystający są klientami sklepów i lokali gastronomicznych w centrum dobrze zarządzanego miasta o wysokiej jakości życia. Skup uwagę na poprawie jakości serwisu SKM i warunków docierania do oraz od ich stacji przez wszystkich mieszkańców aglomeracji.

      • 7 17

    • Wkurzony (3)

      Ma chłop rację, jest gorzej, a Świętojańską przebudowywano już 2 razy i co? Teraz jeden pas pod górę, rowery i trolejbusy jadące pod prąd - głupota.

      • 9 2

      • Parkingów jest sporo, ale każdy chce parkować za darmo (1)

        • 2 8

        • Przy drodze publicznej, za korzystanie z której i tak placi to powinna być norma.

          • 2 1

      • tak to ciągle utopijnie ograniczają...

        ... że w końcu tylko szczury i karaluchy po świętojańskiej będą spacerować.
        Nie widzę tu jakiegoś rozsądnego planu.

        • 1 0

  • wpisywanie numerów rejestracyjnych (10)

    to bzdura i głupota. Jak chce komuś oddać mój opłacony czas to jest tylko moja indywidualna sprawa, a Wasze systemy sprawdzania mnie jako klienta w ogóle nie interesują.

    Co do obowiązku meldunku dla abonamentu-bez komentarza.

    • 200 33

    • no (4)

      i mamy przejaw cwaniactwa, ja nic- mi tak ,

      • 8 22

      • Że co przepraszam? (3)

        W którym miejscu widzisz tutaj cwaniactwo z mojej strony? Opłacam godzinę parkowania, bo nie wiem ile mi zejdzie np. urzędzie. Załatwiam sprawę w 10 min, widzę, że ktoś za mną chce wjechać. Oddaje moje zapłacone 50 min. Gdzie ten przejaw cwaniactwa? Bo ja widzę przejaw ale w podwójnej opłacie pobranej przez miasto za to samo miejsce w tym samym czasie.

        • 44 5

        • Nie rozumiesz że wpisanie nr. auta jest po to żeby samochód parkingowy mógł sczytac czy płaciłeś? (2)

          • 3 17

          • Niech sobie sami zaczytują przez poborców

            Karta powinna być przypisana do mieszkania

            • 6 1

          • opłata jest za szyba w postaci biletu, a że jakiś automat nie potrafi jej odczytać to mnie to wuj obchodzi.

            • 20 1

    • a co konkretnie proponujesz?

      bez restrykcyjnej polityki zarządzania popytem na parkowanie miasto obumrze. Kierowcy będą nadal tracili coraz więcej czasu i pieniędzy na szukanie "darmowych" miejsc do parkowania. Miasto nadal będzie coraz bardziej pełne spalin i hałasu, które będą emitowane przez nadmiar skłonności do korzystania z samochodów nawet na małe odległości. Dzieci dowożone do szkół i przedszkoli samochodami rodziców w coraz większym stopniu padną ofiarą epidemii nadwagi i otyłości, nie mówiąc o warunkach rozwoju emocjonalnego w zdominowanym przez samochody mieście. To nie ma sensu.

      • 6 11

    • RODO (2)

      Temat już znany z innych miast, ale jest RODO.

      • 7 3

      • Które gucio tu ma do gadania, bo nr rejestracyjny nie jest, nie był i nie będzie danymi osobowymi...

        • 6 2

      • Od kiedy samochód jest osobą, żeby dotyczyło go RODO?

        • 5 2

    • Inwigilacja szczura

      • 3 0

  • (22)

    Bylem wczoraj (sobota) w centrum Gdyni, po raz pierwszy od dluzszego czasu. Pogoda byla ladna ( jeszcze przed deszczem), niestety ludzi bylo jak na lekarstwo. Swietojanska w zasadzie pusta (troche ludzi w ogrodkach), na Starowiejskiej praktycznie nikogo. Lokali z banerami na wynajem coraz wiecej. Troche ludzi bylo na skwerze i bulwarze. Generalnie obraz przygnebiajacy jak na poczatek lata. Gdynia umiera, a istatnie decyzje UM w spr Swietojanskuej, czy oplat za parkowanie jedynie to przyspiesza! Klimatyczna Gdynia kojarzyc sie bedzie ze skansenem PRLu. Klimat co prawda jakis bedzie, ale czy o to chodzilo?

    • 272 38

    • byłam w sobote w centrum ok godz 16..pełno ludzi, pełno samochodów na obcych rej z obłdem

      w oczach szukających miejsc do parkowania...tłum na Skwerze, tłum na Bulwarze.. pusto tylko w okolicach akwarium.. strefa relaxu, to pomyłka, betonowo, gorąco, zero cienia. Opinie turystów...smród smażonych ryb i frytek, kłopoty z parkowaniem, brak opcji zostawienia auta przed Gdynia..
      generalnie, przeszli się i ..pojechali do Gdańska..
      rekord dnia: 3 razy wzywałam SM i 3x laweta zabrał auto spod mojej bramy...

      • 30 7

    • Tak oto chodziło. (5)

      • 8 1

      • (4)

        Komu?

        • 1 1

        • ludziom z wyobraźnią nie ograniczoną szybą samochodu (3)

          całe szczęście są tacy w Gdyni. Samochodozę się leczy. Miasto powinno być dla ludzi, a nie dla pojazdów i ich właścicieli chcących wszędzie parkować za darmo. W parkingach podziemnych w Gdyni jest dość miejsca, trzeba tylko płacić, ponosząc i tak tylko część kosztów ich utrzymania.

          • 2 11

          • (2)

            Wiesz że w samochodach są ludzie? Wiesz że spacer 2+2+ wózek rower biegowy i pies komunikacją miejską to średnia zabawa?

            • 5 0

            • (1)

              zapomniałeś jeszcze o komodzie i kuchence. czyli co potrzebujesz miejsca parkingowego za free bo raz na kilka tygodni zjawisz się łaskawie w mieście kupić kebaba i gofra? :) musisz w centrum zaparkować, może na plażę wjedź bo przecież 2+2+rower+fortepian+szympans tresowany

              • 0 3

              • Bez szympansa - ciebie nie zabieram.

                • 1 0

    • i bardzo dobrze ze tak było, niech motłoch jedzie do gdańska i okolicznych wiosek!

      • 2 11

    • Bobbys (3)

      Ha ha ha chciałbyś mieszkać w pięknej Gdyni ale do niej nie pasujesz

      • 0 9

      • (1)

        Mieszkam w Gdyni już 26 lat i płacę duże podatki. Gdynia była kiedyś atrakcyjna i dlatego zamieszkałem tutaj po studiach. Dzisiaj niestety Gdynia nie jest ani piękna ani atrakcyjna. A pomysły władz miasta tylko ten problem pogłębiają. Nie przeszkadzają mi również wysokie opłaty za parkowanie, chodzi jedynie o to żeby było po co do tego centrum przyjeżdżać.

        • 8 1

        • to narazie papa

          • 0 0

      • Chciałbym mieszkać w pięknej Gdyni, niestety mieszkam w ohydnej, bo innej nie ma.

        Piękna to była przed wojną, po wjnie brudna a teraz betonowo-malowana kiczowata jak Targi Rybne 1974.

        • 2 0

    • (7)

      Malo ludzi to źle?

      • 1 6

      • Dla restauracji i innych ludzi (6)

        którzy zarabiają pieniądze to bardzo źle.
        Jeśli mam przyjechać do centrum miasta z Karwin czy Pogórza na kawę, na obiad na przykład na Starowiejskiej i iść na spacer na bulwar i zapłacić dodatkowo 20 zł za parking to albo zostanę w swojej dzielnicy albo pojadę na Kaszuby i ktoś kto ma restaurację czy kawiarnię w centrum miasta nie zarobi. O to chodzi?

        • 14 2

        • (3)

          Cieszy mnie to, że nie przyjedziesz. Bedzie luźniej. Nie będę przeciskał się miedzy wszędzie zaparkowanymi samochodami. Spacer będzie przyjemniejszy a i kawa będzie lepiej smakowała. A jak przyjadę samochodem to nie będę nerwowo przez kilka minut szukał miejsca do zaparkowania. Mam samochód i akceptuję koszta związane z jego posiadaniem. Wolny wybór.

          • 3 13

          • Mam nadzieje, ze nie wyjezdzasz swoim samochodem z centrum i nie zajmujesz miejsca w innych dzielnicach.

            • 4 0

          • Ja nie przyjadę

            I wydam pieniądze na obiad dla 4 osób gdzie indziej, nie wiem, w Sopocie, na innym gdyńskim osiedlu, na Kaszubach. A restauracja z Władysława IV nie zarobi. Szkoda. Nie będę jedyna.

            • 2 0

          • Przecież napisał że już jest pusto - umiesz czytać ze zrozumieniem?

            • 1 0

        • (1)

          nagle całe pomorskie jeździ na ciasto/kawę czy obiad do Gdyni :) ale jak trzeba zapłacić za parkowanie albo podjechać kawałek komunikacją miejską to już się zaczyna wycie :D stop dyktatowi blaszanych puszek

          • 0 2

          • Całe nie

            Jestem gdynianką od urodzenia. Moi rodzice są z Sopotu. Tak się złożyło, że wyniosłam się z Gdyni kilka lat temu ale na tyle blisko, że nadal pracuję w Gdyni i nadal, może niezbyt często, umawiam się z kimś na kawę w Gdyni. Umówię się na przykład w Orłowie, gdzie mam parking i nie muszę 15 minut krążyć i szukać miejsca do parkowania. Na razie w centrum byłoby to 5 zł czyli nic i ok jeździłam czasem na kawę, obiad czy do lekarza. Jak mam za parking zapłacić 20 zł to pójdę tam gdzie jest tańszy parking, obojętnie czy to Orłowo czy to gdziekolwiek.

            • 0 0

    • ciekawe, jestem codziennie w Gdyni i bardzo bym chciał aby Twoje słowa były prawdą

      • 0 0

    • Gdynia umarła.

      Gdynia umarła z chwilą wprowadzenia opłat za parkowanie samochodem oraz z faktem, iż systematycznie likwiduje się możliwość zaparkowania samochodu w śródmieściu dla mieszkańców przyjeżdżających z dzielnic . Widać to po pustych chodnikach za dnia oraz spadku obrotu we wszystkich sklepach co często wiąże się z likwidacją tegoż. Dawniej śródmieście Gdyni tętniło życiem, zwłaszcza po południu i wieczorem . Dzisiaj ? Po południu pusto na ulicach. Tylko nieliczni mieszkańcy śródmieścia kręcą się za dnia robiąc zakupy. I pewnie o to włodarzom Gdyni chodzi .

      • 0 0

  • Zemsta Szczurka na właścicielach nieruchomości, (8)

    które musieli od miasta odzyskać sądownie. Teraz magistrat pozbawiony lukratywnych miejsc mści się na ich właścicielach, aby nie mieli komu ich wynajmować, ale będą musieli za nie płacić podatki. Biznes w centrum Gdyni upada. Nikt nie będzie płacić takich pieniędzy za parkowanie, tym bardziej dojeżdżać śmierdzącym autobusem do centrum.

    • 173 43

    • opłaty (2)

      Nie tylko Gdynia podnosi opłaty ale Gdańsk i Sopot również więc przestań pisać jakieś bzdury o zemście i siać propagandę

      • 9 17

      • bo nie maja kasy na swoje fanaberie

        Wiec was Doja I bardzo dobrze - tak sobie wybraliscie

        • 6 5

      • Proszę się nie porównywać się do Miast które gospodarczo wytwarzają 2/3 więcej

        jedyna sensowna opcja to emigracja podatkowa z Gdyni polecam

        • 7 0

    • (2)

      W autobusie śmierdzi tylko jak ty nim jedziesz. No i są ludzie bogatsi od ciebie, których stać na parkowanie. O to chodzi, żeby się pozbyć z centrum takich skner.

      • 1 4

      • (1)

        Bogatsi nie bogatsi, nie szkoda kasy?

        • 0 0

        • Nie szkoda. Miasta są dla ludzi, nie dla samochodów.

          • 0 1

    • ZKM to nie pierwsza klasa ale jednak. (1)

      A kiedy ty ostatni raz jechałeś tym śmierdzącym autobusem bo coś mi mówi ze nigdy?

      • 0 0

      • Z jazdą autobusem wiąże się pewien paradoks.

        Jak menel jedzie autobusem, to autobus jedzie menelem.

        • 1 0

  • (3)

    Kasa kasa kasa

    • 94 13

    • i biała farba zapomniałeś dodać oraz PR

      • 2 2

    • Po prostu działki na sprzedaż się kończą

      To trzeba doić kierowców, szkoda ze drogi w centrum wyglądają fatalnie

      • 2 0

    • Oszustwo!

      Zaglosowalem na + przy "kasa, kasa, kasa", a moj glos pojawil sie na -. Oszustwo i tyle!!!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.