Fakty i opinie

stat

Od środy zmiany na Trakcie św. Wojciecha


Do połowy lipca potrwa gehenna kierowców na Trakcie św. Wojciecha. We wtorek drogowcy zwęzili tam wiadukt nad torami kolejowymi zobacz na mapie Gdańska na Biskupiej Górce. Korki w kierunku centrum sięgały skrzyżowania z ul. Rejtana, większe niż zwykle - mimo wakacji - były też poranne korki na zjeździe z Oruni. Od środy w godzinach porannego szczytu relacja będzie zamieniana i kierowcy do centrum będą mogli dojechać dwoma pasami. Korków jednak nie da się uniknąć. Podpowiadamy, jak je ominąć.



Czy letnie remonty dróg są uciążliwe?

nie, kiedyś je przecież trzeba robić, wakacje to najlepszy czas 29%
tak, mogliby to robić etapami w ciągu całego roku 52%
jest na to sposób, korki można ominąć inną trasą, albo przesiąść się na komunikację miejską lub rower 19%
zakończona Łącznie głosów: 508
Aktualizacja, godz. 14.55.

Drogowcy wyciągnęli wnioski po porannych korkach na Trakcie św. Wojciecha i postanowili zmienić organizację ruchu na remontowanym wiadukcie na Biskupiej Górce.

- W godzinach 5.00-11.00 ruch odbywać się będzie dwoma pasami w kierunku centrum Gdańska i jednym pasem w stronę Pruszcza Gdańskiego, natomiast w pozostałych godzinach wyznaczone będą dwa pasy ruchu w kierunku Pruszcza Gdańskiego i jeden w kierunku centrum - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.
Drogowcy zastrzegają, że jeśli natężenie ruchu wymagać będzie dłuższego utrzymania dwupasmowej relacji w którymś z kierunków, wykonawca prac korygować będzie na bieżąco zmiany w organizacji.

- We wtorek konieczne było frezowanie nawierzchni oraz roboty bitumiczne, dlatego konieczne było prowadzenie ruchu polegające na zawężeniu do jednego pasa jezdni w kierunku centrum oraz zachowaniu dwóch pasów ruchu w kierunku Pruszcza Gdańskiego - dodaje Kaczmarek.


Prace na wiadukcie w ciągu Traktu św. Wojciecha rozpoczęły się we wtorek rano. I nie trzeba było długo czekać na ogromne korki - szczególnie w kierunku centrum Gdańska.

- Podczas robót wiadukt zwężony został do trzech pasów. Jeden pas prowadzi w kierunku centrum, a dwa pasy w stronę Pruszcza Gdańskiego. Zakończenie prac planowane jest na połowę lipca - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Zwężenie nitki do jednego pasa w kierunku centrum sprawiło, że korek zaczynał się jeszcze przed skrzyżowaniem z Sandomierską zobacz na mapie Gdańska i zjazdem z Oruni. O bieżącej sytuacji na drogach informowaliśmy w naszym Raporcie, gdzie dzień wcześniej zapowiadaliśmy rozpoczęcie robót. Niemal na całej długości stała też ul. Małomiejska zobacz na mapie Gdańska. Dojazd do centrum zabierał od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu minut więcej niż zwykle. Którędy więc jechać, by przez najbliższe dwa tygodnie nie tkwić każdego ranka w korkach?


Dla kierowców jadących od strony Pruszcza Gdańskiego najlepszym rozwiązaniem jest wybranie drogi przez Obwodnicę Południową zobacz na mapie Gdańska, Trasę Sucharskiego zobacz na mapie GdańskaPodwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska. Można też próbować jechać przez Orunię Dolną zobacz na mapie Gdańska, ale przez często zamykane szlabany na przejeździe kolejowym i wąskie osiedlowe drogi może się to okazać rozwiązaniem zbyt ryzykownym i czas przejazdu się nie skróci.

Z kolei kierujący wjeżdżający do centrum Gdańska z Oruni Górnej przez ul. Małomiejską i Podmiejską przez najbliższe dni powinni jeździć al. Havla zobacz na mapie GdańskaTrasą W-Z zobacz na mapie Gdańska. Jeszcze we wtorek rano łatwo i szybko można było objechać korek na Trakcie przez Zaroślak i ul. Brzegi. W kolejnych dniach może być jednak o to trudniej.

Opinie (121) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.