- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (203 opinie)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (75 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (186 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (112 opinii)
- 5 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (114 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (242 opinie)
Od środy zmiany na Trakcie św. Wojciecha
5 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat)
aktualizacja: godz. 15:02
(5 lipca 2016)
Do połowy lipca potrwa gehenna kierowców na Trakcie św. Wojciecha. We wtorek drogowcy zwęzili tam wiadukt nad torami kolejowymi na Biskupiej Górce. Korki w kierunku centrum sięgały skrzyżowania z ul. Rejtana, większe niż zwykle - mimo wakacji - były też poranne korki na zjeździe z Oruni. Od środy w godzinach porannego szczytu relacja będzie zamieniana i kierowcy do centrum będą mogli dojechać dwoma pasami. Korków jednak nie da się uniknąć. Podpowiadamy, jak je ominąć.
Drogowcy wyciągnęli wnioski po porannych korkach na Trakcie św. Wojciecha i postanowili zmienić organizację ruchu na remontowanym wiadukcie na Biskupiej Górce.
- W godzinach 5.00-11.00 ruch odbywać się będzie dwoma pasami w kierunku centrum Gdańska i jednym pasem w stronę Pruszcza Gdańskiego, natomiast w pozostałych godzinach wyznaczone będą dwa pasy ruchu w kierunku Pruszcza Gdańskiego i jeden w kierunku centrum - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.
Drogowcy zastrzegają, że jeśli natężenie ruchu wymagać będzie dłuższego utrzymania dwupasmowej relacji w którymś z kierunków, wykonawca prac korygować będzie na bieżąco zmiany w organizacji.
- We wtorek konieczne było frezowanie nawierzchni oraz roboty bitumiczne, dlatego konieczne było prowadzenie ruchu polegające na zawężeniu do jednego pasa jezdni w kierunku centrum oraz zachowaniu dwóch pasów ruchu w kierunku Pruszcza Gdańskiego - dodaje Kaczmarek.
Prace na wiadukcie w ciągu Traktu św. Wojciecha rozpoczęły się we wtorek rano. I nie trzeba było długo czekać na ogromne korki - szczególnie w kierunku centrum Gdańska.
- Podczas robót wiadukt zwężony został do trzech pasów. Jeden pas prowadzi w kierunku centrum, a dwa pasy w stronę Pruszcza Gdańskiego. Zakończenie prac planowane jest na połowę lipca - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Zwężenie nitki do jednego pasa w kierunku centrum sprawiło, że korek zaczynał się jeszcze przed skrzyżowaniem z Sandomierską i zjazdem z Oruni. O bieżącej sytuacji na drogach informowaliśmy w naszym Raporcie, gdzie dzień wcześniej zapowiadaliśmy rozpoczęcie robót. Niemal na całej długości stała też ul. Małomiejska . Dojazd do centrum zabierał od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu minut więcej niż zwykle. Którędy więc jechać, by przez najbliższe dwa tygodnie nie tkwić każdego ranka w korkach?
Dla kierowców jadących od strony Pruszcza Gdańskiego najlepszym rozwiązaniem jest wybranie drogi przez Obwodnicę Południową , Trasę Sucharskiego i Podwale Przedmiejskie . Można też próbować jechać przez Orunię Dolną , ale przez często zamykane szlabany na przejeździe kolejowym i wąskie osiedlowe drogi może się to okazać rozwiązaniem zbyt ryzykownym i czas przejazdu się nie skróci.
Z kolei kierujący wjeżdżający do centrum Gdańska z Oruni Górnej przez ul. Małomiejską i Podmiejską przez najbliższe dni powinni jeździć al. Havla i Trasą W-Z . Jeszcze we wtorek rano łatwo i szybko można było objechać korek na Trakcie przez Zaroślak i ul. Brzegi. W kolejnych dniach może być jednak o to trudniej.