• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od wtorku strajk włoski w GAiT

Maciej Korolczuk
9 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Stanisław Stencel uważa, że decyzja części pracowników GAiT o strajku włoskim jest przedwczesna. Jego zdaniem trzeba zaczekać na efekty ewentualnych negocjacji z zarządem spółki. Stanisław Stencel uważa, że decyzja części pracowników GAiT o strajku włoskim jest przedwczesna. Jego zdaniem trzeba zaczekać na efekty ewentualnych negocjacji z zarządem spółki.

We wtorek część kierowców i motorniczych Gdańskich Autobusów i Tramwajów rozpoczyna strajk włoski. Pracownicy chcą w ten sposób przyspieszyć rozmowy z władzami spółki o podwyżkach. Można spodziewać się opóźnień, bo kierowcy chcą m.in. udowodnić, że nie da się zmieścić w wyznaczonych rozkładach jadąc zgodnie z przepisami ruchu drogowego.



Czy popierasz protestujących kierowców i motorniczych GAiT?

Gdy w ubiegłym tygodniu napisaliśmy, że w Gdańsku możliwy jest protest kierowców i motorniczych niezadowolonych z niskich płac, wydawało się, że pracownicy GAiT, by osiągnąć cel, będą mówić jednym głosem. Tym bardziej, że inicjatywę największego związku zawodowego poparły także dwa mniejsze, m.in. KZ NSZZ Solidarność.

"Ze względu na narastające niezadowolenie z pogarszającej się sytuacji finansowej oraz kadrowej pracowników w GAiT, wnioskujemy o niezwłoczne spotkanie z zarządem. Obecna atmosfera w spółce wymaga natychmiastowej reakcji zarządu w celu polepszenia warunków płacy i pracy w naszym zakładzie. Wnioskujemy o podwyżki dla wszystkich pracowników spółki. W razie braku reakcji ze strony zarządu, komisja zakładowa rozważy wejście w spór zbiorowy z pracodawcą" - napisał w oficjalnym piśmie skierowanym do zarządu GAiT Tadeusz Kornowski, przewodniczący KZ NSZZ "Solidarność" w GAiT.

SMS-y z informacją o proteście

Wspólny front załamał się już po kilku dniach, gdy pracownicy wzięli sprawy w swoje ręce i bez wiedzy i zgody związkowców rozesłali między sobą smsy z informacją o podjęciu od wtorku strajku włoskiego.

- W ten wtorek rozpoczynamy strajk włoski. Chodzi o rozkłady jazdy i nowe (złe) przepisy. Jeździmy zgodnie z przepisami: ograniczenia prędkości, sprzedaż biletów, zero pytań na Łostowicach kto po kim, zrób kółko itp. Wpisujemy wszystko w karty. Pismo w tej sprawie będzie wywieszone na dyspozytorni w poniedziałek. Jeździmy tak do odwołania. Proszę przekazać tę informację do innych koleżanek i kolegów - napisano w wiadomościach rozsyłanych do kierowców i motornicznych.
Stencel: To przedwczesna i samowolna decyzja

Tymczasem decyzji o proteście nie podjęły jeszcze władze związków zawodowych. Według nich to reakcja przedwczesna, z nikim niekonsultowana, która może zaszkodzić sprawie.

- Działamy w oparciu o przepisy i dokumenty. Skoro daliśmy zarządowi spółki czas do przyszłego poniedziałku [16 października - red.] na podjęcie rozmów o podwyżkach, to z wszelkimi decyzjami musimy wstrzymać się co najmniej do tego terminu. Decyzja o strajku włoskim jest nieodpowiedzialna, nie wiem, kto za tym stoi - mówi nam Stanisław Stencel.
O co walczą kierowcy

Związkowcy domagają się podwyżki podstawowej stawki wynagrodzenia z 13,5 zł na 15,5 zł za godzinę, a także zmian w zasadach premiowania, które ich zdaniem są przyznawane wg niezrozumiałego klucza. Związkowcy zwracają też uwagę na niesprawiedliwe ich zdaniem wielokrotne karanie pracowników za przewinienia, brak szacunku ze strony przełożonych. Uważają też, że zapewnienie większego bezpieczeństwa pasażerom przy jednoczesnej opiece nad powierzonym taborem oraz ścisłym przestrzeganiem wyśrubowanych regulaminów sprawią, że pracownicy zrezygnują z pracy w GAiT na rzecz pracodawców oferujących wyższe wynagrodzenie za mniejsze obciążenie obowiązkami służbowymi.

"Przy obecnych brakach kadrowych wśród kierowców i motorniczych to właśnie dobra wola pracowników spółki sprawia, że GAiT nie ponosi strat związanych z niewykonanymi kilometrami" - napisali do zarządu związkowcy.

Opinie (526) ponad 10 zablokowanych

  • Sprywatyzowac i problem rozwiazany.

    Przy okazji wyrzucajac na zbity pysk zwiazki zawodowe i przerosniety zarzad.

    Czemu w ogole to jest spolka miejska do ktorej jeszcze z budzetu idzie dofinansowanie?

    • 8 0

  • Ojej (4)

    czy to znaczy że kierowcy nie będą w ten dzień wpychać się na chama zajeżdżając drogę?

    • 0 8

    • ojej, to znaczy że nie znasz PoRD (1)

      zgłos sie do wydziału komunikacji i oddaj prawo jazdy

      • 5 0

      • Jakiś d*pek z EBR lub NPI..

        • 2 0

    • NEL NBR NOL GSZ czy NBA?

      a na ramce dumne JESTEM Z GDAŃSKA

      • 2 0

    • Ty masz obowiązek wpuścić autobus z zatoki a za nie wpuszczenie jest mandat i punkty patrz kodeks drogowy BARANIE

      • 1 0

  • (2)

    Tchurze nie strajkują

    • 3 3

    • Nie strajkują bo czegoś/kogoś takiego nie ma ;)

      • 1 0

    • Prawda tam sami kastraci pracują

      Płaczą płaczą płaczą już od kilku lat a jak co do czego to uszy w dół zwykli tchórze

      • 3 1

  • TRAMWAJ 7 (1)

    Czy ktoś ma info o powrocie "7" na starą trasę?

    • 0 0

    • Nie wróci, bo wystarczy, ze w dziesiątce śmierdzi rano menelem (czytaj stoczniowcem).

      • 0 0

  • Wczoraj w ulewie w godzinach szczytu na przystanku Strzyża w stronę Gdańska, 3 pod rząd tramwaje zjeżdzały do zajezdni

    Chore jakieś, 15 minut bez funkcjonalnego tramwaju

    • 0 0

  • Wypisujcie się

    Z tych związków to będzie podwyżka, składka eysoka i łupią frajerów, zapisz się do związków.... Co to za związki co pracowników mają w czterech literach, tyle lat a oni w tych związkach zadbali tylko o swoje wysokie pensje i profity, a nie o pracowników

    • 3 0

  • S- czwarty dyrektor

    coś ty robił w tej komunikacji przez tyle lat? Siedziałeś cicho jak kura na grzędzie i jak ci Zgik dopiero pozwolił to mogłeś zrobić tylko "kokoko" żeby załoga słyszała że ma związki w firmie.

    • 2 0

  • Najpierw praca i punktualność

    Szczególnie dotyczy autobusu nr 122 który jeżdzi jak chce. Jeden na godzinę a spóżnia się 30 min lub nie przyjeżdża wcale. Prosimy panowie kierowcy zimno jest stać na przystankach.

    • 0 3

  • Śmiech

    Związki zawodowe w firmie GAiT byłe ZKM to jedna wielka fikcja siedząca w kieszeni Prezesa. A Stęc.l to Śmiech na sali..............

    • 2 0

  • Szanowny panie Macieju Korolczuk

    Szanowny panie Macieju Korolczuk. Mam wrażenie, że swoim artykułem załatwia pan jakiś własny interes. Strajk się nie odbył, pasażerowie nie odczuli dolegliwości, a pan ciągle dolewa oliwy... Albo prywatny interes, albo bronienie twarzy po poniedziałkowym bzdecie.....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane