• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od wtorku zmiany na liniach tramwajowych

Krzysztof Koprowski
15 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowe rozkłady jazdy przygotowano dla wszystkich linii tramwajowych. Nowe rozkłady jazdy przygotowano dla wszystkich linii tramwajowych.

Od wtorku spore zmiany czekają pasażerów tramwajów. Trasy zmienią linie 3, 5, 9 oraz 11. Nowe rozkłady jazdy przygotowano dla wszystkich linii. Więcej tramwajów wyjedzie na ulice w godzinach szczytu, ale trudniej będzie przemieszczać się po Gdańsku w niedzielne przedpołudnie.



Jak często korzystasz z tramwajów w Gdańsku?

Zmiany, które wejdą w życie od wtorku (16 października) podyktowane są m.in. zakończeniem pierwszego etapu remontu pętli tramwajowej w Oliwie zobacz na mapie Gdańska oraz potrzeby poprawy oferty komunikacyjnej na najbardziej obciążonych trasach tramwajowych.

Trasy zmienią cztery linie tramwajowe:

  • Linia 3: tramwaje z Brzeźna zobacz na mapie Gdańska będą kursowały do pętli Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska, a nie jak obecnie na Stogi. Do obsługi tej linii zostaną skierowane sprowadzone z Niemiec częściowo niskopodłogowe tramwaje typu N8C lub w pełni niskopodłogowe Pesy.
  • Linia 5: trasa tej linii zostanie wydłużona ze Strzyży PKM zobacz na mapie Gdańska przez Oliwę do pętli na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Mniej kursów będzie wykonywanych taborem (częściowo) niskopodłogowym.
  • Linia 9: trasa zostanie wydłużona z Przeróbki do pętli Stogi Pasanil zobacz na mapie Gdańska. Linia ta będzie ponadto funkcjonowała przez wszystkie dni tygodnia (obecnie tylko w dni powszednie) z większą częstotliwością w godzinach szczytu (co 10 minut zamiast co 20 minut).
  • Linia 11: tramwaje nie będą już kończyły i zaczynały biegu na pętli Chełm Witosa, lecz pojadą dalej, do pętli Łostowice Świętokrzyska zobacz na mapie Gdańska. Z drugiej strony trasa zostanie skrócona z pętli Zaspa do Strzyża PKM zobacz na mapie Gdańska. W Śródmieściu "jedenastka" będzie miała stałą trasę, w obu kierunkach, przez ul. 3 Maja i Dworzec PKS zobacz na mapie Gdańska. Linia będzie funkcjonowała tylko w dni powszednie (obecnie przez cały tydzień).

Większa częstotliwość kursowania na 6 i 8



Ponadto na liniach 6 oraz 8 zwiększona zostanie częstotliwość kursowania. Na "szóstce" tramwaj na przystankach w dni powszednie będzie się pojawiał co ok. 10 minut do godz. 20, zaś w soboty w godz. 11-18 podwojona zostanie częstotliwość kursowania do co ok. 10 minut.

Na linii 8 w godzinach szczytu przewozowego zostanie zwiększona częstotliwość kursowania co do ok. 7,5 minuty. Zarówno linia 6, jak i 8, pozostają na dotychczasowych trasach.

Zmiany na wszystkich liniach, mniej tramwajów w niedziele



Na wszystkich pozostałych liniach tramwajowych, czyli 2, 4, 7, 10 i 12, korekcie ulegają dotychczasowe rozkłady jazd z zachowaniem dotychczasowych tras przebiegu.

Niestety, nowy rozkład oznacza także ograniczenie w kursowaniu linii tramwajowych w niedziele i święta. Na większości linii usunięte zostały pojedyncze kursy w godz. 10-12. Przykładowo, na linii 5 w niedzielne przedpołudnie tramwaje będą jeździły co 30 minut, a nie co 20 minut.

Aktualne oraz nowe rozkłady jazdy sprawdzisz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl

Zobacz również, jak remontowane są tramwaje typu N8C

Miejsca

Opinie (358) ponad 10 zablokowanych

  • Bardzo proszę przywrócić linię 11 tak jak była poprzednio.

    Bardzo proszę przywrócić linię 11 tak jak była poprzednio.

    Tak duże osiedle jak Gdańsk-Chełm nie ma swojej linii tramwajowej jadącej bezpośrednio do Oliwy przez Wrzeszcz. Nie mówiąc już o dojeździe do OBC...

    Jedyny tramwaj, który zatrzymuje się na przystankach w Gdańsku-Chełmie i jedzie bezpośrednio do Oliwy to teraz 6, która z Ujeściska przyjeżdża tak pełna, że trudno do niej wsiąść na przystankach na Chełmie.

    • 0 0

  • co dzień podróż 8mką:(

    Póki co 8ka jeździ jak chce, a jak już przyjedzie to wejść się nie da, ludzie po sobie depczą. Dziś rano nie wsiadłam w dwie pod rząd bo się nie zmieściłam. W dodatku latem podróż najlepiej na raty, bo nie ma czym oddychać, zimą - śnieg w oczy, bo nieszczelna...

    • 0 0

  • (3)

    Likwidacja 3 na Stogi? Kogos chyba powalilo.

    • 69 8

    • nie likwidacja a remont torów (2)

      teraz i tak tam nic szynowego nie jeździ bo wszystko rozebrane

      • 6 9

      • Jakie wszystko??? (1)

        Teraz remontują tylko odcinek do Plaży do Pasanilu tramwaje jeżdżą normalnie a zabranie 3 ze Stogów jest robione na potrzeby Nowej Warszawskiej, teraz wychodzi na to że Chełm będzie mieć 6 linii a Przeróbka czy Stogi tylko 2 no brawo za taki pomysł...

        • 9 0

        • Sprawca tego zamieszania- Sebastian Zomkowski

          Uwielbia bawić się rozkładami jazdy, to jego hobby, a my za to płacimy . W sieci jest trochę wiadomości o tym.

          • 0 0

  • mieszkaniec Nowego Portu/Brzeźna

    Człowiek mieszkający w Nowym Porcie lub Brzeźnie, jadący do pracy do Wrzeszcza na 7 musi czekać po 20 minut na tramwaj nr 5. Przeanalizowałem rozkład tej linii-rano od godz. 4 do 7 tramwaje jeżdżą co 20 minut, wcześniej jeździły co 10. Dopiero po 7 zaczynają jeździć co 10 minut-czyli dla tych, którzy pracę zaczynają od 8-9 rano lub dla studentów...
    Takie pytanie: Jak mieszkaniec tych dzielnic ma dojechać rano do pracy bez problemu??? Zaznaczam, że tramwaj nr 3 również jeździ rzadko, więc nawet nie ma opcji jazdy z przesiadkami...I taki oto człowiek z nad morza jest "uziemniony", ..taka "dobra zmiana"...
    Droga powrotna 5 również "super"- rzadsze kursy i tłumy w tramwajach!!!
    Do kiedy tak będzie? Czy to już na stałe takie "cudowne zmiany"???

    • 2 0

  • "3" na Chełm

    Popieram decyzję, dzięki temu mogę "wejść" do tramwaju.

    • 0 0

  • Tragedia

    Przez ten durny rozkład weekendowy zdałem prawko i kupiłem samochod, bo w weekend dojechać z Brzeźna do Łostowic to tragedia, a tam pracuje. W tygodniu za to co chwile awarie, to już wole stać w korku na havla i jechać tak samo długo jak tramwaj, ale mieć pewność, ze dojade i sluchac sobie muzyki siedząc w cieplym. Koszty kosztami, ale przestałem być zależny od rozkladow. Brzeźno z Zaspą też świetnie skomunikowane... dłużej jedzie się z Gałczyńskiego na Hynka niż z Brzeźna na Łostowice....tragedia.

    • 3 0

  • Zamienił stryjek siekierkę na kijek. To najkrótszy komentarz

    Inne numery tramwajów, 5 zamienia się z 11 co z tego?

    • 2 0

  • Tramwaj to XIX- wieczny przeżytek. (71)

    Wystarczy spojrzec na codzienny "raport" komunikacyjny na trojmiasto - nie ma dnia bez awarii albo wykolejenia tego cudu komunikacji. Minusujcie sobie tylko potem nie wylewajcie żali na "raporcie" że znów tramwaj nie jedzie.

    • 87 326

    • Tramwaj to najlepszy naziemny środek komunikacyjny do miast! (24)

      A awarie to kwestia sprzętu a nie samej idei. Ale skoro dla ciebie tramwaj to przedmiot a nie forma komunikacji to tak.... psują się. I dla czego są przeżytkiem? Co byś chciał samoloty, poduszkowce....?

      • 73 20

      • Komunizm to też piękna i szlachetna idea - ale w praktyce jest jak z tramwajami. (7)

        • 22 39

        • (2)

          Też jestem za metrem.

          • 12 5

          • Metr (1)

            To znaczy że jesteś co najmniej 100 cm do tyłu.

            • 5 1

            • sucho xD

              • 0 0

        • Socjalizm był ideą... jeżeli już o tym mowa, a komunizm to tylko nędzna interpretacja! (3)

          • 20 3

          • (2)

            Socjalizm/komunizm to idee a tramwaj to cholerny środek komunikacji miejskiej, co to za dyskusje?

            • 18 2

            • socjalizm to nie to samo co komunizm

              nie kompromituj się ofiaro reformy edukacji

              • 3 4

            • Proste - dyskusja d*bili z osobą, która coś próbuje przekazać za pomocą obiektywnych i racjonalnych argumentów. Typowe tutaj.

              • 4 1

      • jest najgorszą formą komunikacji, bo jak się popsuje to nic już nie przejedzie

        • 0 0

      • (9)

        najlepszy środek transportu do miast to autobus wielkopojemny napędzany CNG , poruszający się po buspasie. dodatkowo po takim buspaie może się szybciej przemieszcać pogotwie ratunkowe czy straz pozarna. Tylko warunek jest taki,że bus pasy musza się pojawić w miejsce torów tramwajów.
        Polecam wygooglac sobie hasło bus rapid transit

        • 12 16

        • (8)

          Oczywiście tylko w przypadku gdy mamy takie krótkie przystanki/składy tramwajowe jak obecnie, bo jeśli tramwaj byłby bardziej pojemny to lepiej opłaca się inwestować w komunikację szynową, mniejsza częstotliwość(mniej pracowników, tańsza amortyzacja) ale za to sprawniejszy i bardziej wydajny transport.

          • 3 2

          • (6)

            Większa pojemność i rzadsze kursy? Przecież to przepis na totalną apokalipsę... Właśnie autobusy, które mają pojemności praktycznie takie same jak tramwaje są przyszłością.

            • 3 7

            • No zaraz, gdzie masz autobus do którego wchodzi 300 osób? (5)

              A rzadsze znaczy co 10 min a nie co 5...

              • 6 2

              • A gdzie masz tramwaj do którego wchodzi 300 osób? (4)

                Skąd Ty się urwałeś?!

                Pesa Swing 30 metrowy - 205 miejsc.

                Solaris Tramino 37 metrowy - 145 miejsc..

                Autobus Solaris Urbino 12 metrowy! - 104 miejsc.

                Autobus Solaris Urbino 18 metrowy - 176 miejsc.

                • 3 3

              • Ze strony producenta. (2)

                Swing może mieć 7 członów i mieści wtedy 281 pasażerów.

                • 5 3

              • A autobusów może być 3 i pomieszczą ponad 500 osób. Z tą różnicą, że każdy autobus zmieści się na przystanku, a taki długi tramwaj nie. I na przystanku czekasz 3 minuty na podjazd autobusu, a nie 9 na tramwaj. A cena autobusu jedna bańka, a tramwaj 10 baniek.

                • 5 2

              • ale w gdansku takich nie ma.

                • 2 2

              • Ja tam do Swinga upchnę nawet 400 jak trzeba xd

                • 9 1

          • Ale zmniejszając częstotliwość, transport nie jest sprawniejszy i bardziej wydajny. Jeżeli musimy dłużej czekać, mamy dłuższe przesiadki to wybieramy inne rozwiązania.

            • 13 1

      • Tramwaj może być najlepszym (1)

        ale do tego musi być infrastruktura..
        a nie że jak jeden tramwaj padnie to wszystko leży.. według Ciebie to jest najelpszy naziemny środek? Według mnie jest najgorszy w przypadku takiego Gdańska.. Środek transportu z definicji powinien mnie przetransportować, a jeden zepsuty tramwaj tworzy niemożliwą do przebicia barierę przez następne tramwaje..
        SKM jest mega lepsza bo potrafią się omijać.. i jest szybsze. Brak tylko torów a powinny one powstawać zamiast tramwaji. Mogą być NAD ziemne, jak w Londynie metra.

        • 9 8

        • Minusy idą

          jak można uważać coś za najlepsze jak to nie funkcjonuje?
          Żyjecie hipoetytcznym życiem czy realnym? Bo może hipotetycznie jest najlepsze, ale realnie jest beznadziejne i nie będzie lepiej bo realnie widać jak władza zmienia cokolwiek z tym.. tiry non stop walą w wiadukt, psują się tramwaje, nowe drogi ale brak nowych inwestycji tramwajoywch przy nich.. A jak powstanie pomysł, to tramwaj wymyślą po kilkunastu latach i robić drogi będą na nowo, zamiast od razu na porządnie.. Np Płażyńskiego, połaczenie letnicy z hallera.. będzie pewno linia tramwjoa tam, ale za 10 lat.. żeby tylko sobie utrudnić a idealne miejsce..
          wtedy na czarny dwór to już kwestia mniejszej inwestycji..
          ale nie, wszystkim pasuje jazda tramwajem do grunwaldzkiej i z grunwaldzkiej gdzieś.. przecież to jest cyrk tramwajowy by jeździć trasami na około..

          • 4 3

      • Tramwaj jest niezły w zwartych miastach o dużej gęstości. A Gdańsk takim miastem nie jest. (2)

        Gdańsk niestety został skrzywdzony przestrzennie przez zidiociałych planistów i nadskakujące developerom władze. Miasto jest rozlane, o bardzo niskiej gęstości zaludnienia. Jazda tramwajem po takim mieście to udręka, czasy przejazdów są kosmicznie duże.

        Przy tych odległościach i prędkości tramwaju szybciej się przejedzie autem w korkach, niż tramwajem. I to widać na drogach, mimo nowych linii liczba samochodów na drogach rośnie, a udział komunikacji miejskiej w ogólnym transporcie spada.

        Dodatkowo tramwaje to wytrych dla planistów zakochanych w samochodach. Widziałeś w Gdańsku plany jakiejkolwiek nowej linii bez dołączonej do tego nowej drogi dla samochodów? Nie? No właśnie.

        Potrzebujemy odwaznych rządzacych którzy postawią na przywrócenie SKM i PKM jako rdzen komunikacji miejskiej, jako szybką i sprawną alternatywę. Ale takich rządzacych nie mamy, a kandydaci jedyne co pokazali, to bezmyślne kopiowanie pomysłow obecnej władzy.

        Jak się patrzy na przyszłośc gdańska, to chce się ryczeć. Czeka nas przyszyłośc amerykańskiego miasta typu detroit, zamiast przyszlosci takich miast jak Kopenhaga czy Amsterdam. Ale cóż, rządzących wybierają mieszkańcy, możemy sobie sami podziekowac.

        • 32 24

        • Bzdura (1)

          Komunikację uzdrowi:
          - wyrzucenie Lisickiego i Adamowicza
          - wyrzucenie Dortmudnerów
          - motorniczy nie sprzedaje biletów
          - pogonić TIRy spod opery
          - tu i ówdzie poprawić torowiska bo tramwaje zwalniają

          I będzie szybki wydajny transport. Pamiętajmy że Gdańsk jest miastem nadmorskim, a one zawsze rozwijają się wzdłuż.

          • 11 26

          • Ostatni punkt najlepszy :D Napisz więcej, poprawiasz humor.

            • 10 1

    • Zaraz zaraz, zobacz najpierw, co powoduje te awarie (32)

      Większość z nich to kolizje z samochodami, albo 34234 zerwanie linii trakcyjnej przez ślepego kierowcę który nie widział zakazu.

      • 38 10

      • No własnie. W przypadku Metra / SKM nie ma tego problemu. Dlatego tramwaje nie nadają (31)

        się do duzych miast lub powinny byc prowadzone wsposób bezkolizyjny - w innym przypadku to po prostu bardziej awaryjny autobus na szynach ktory na dodatek jak z jakiegoś powodu stanie to pól dnia blokuje wszystkich z tyłu i dookoła

        • 16 18

        • Metro w Trójmieście - hehehehe dobry żart - sam/sama to wymyśliłaś....? (20)

          Po pierwsze nie ma takiej potrzeby, po drugie nie wiem czy wiesz, ale Gdańsk stoi na wodzie... ( a teraz ja mam genialny pomysł - łodzie podwodne :-) ) SKM - jest super tylko, jak od niej chcesz się przemieszczać po mieście - autobusami stojąc w korkach? Tramwaje mają skrzyżowania ale i tak szybciej poruszają się niż autobusy. Wystarczy przebudowa skrzyżowań i będzie idealnym środkiem transportu.

          • 18 10

          • W marsylii w starym porcie jest stacja metra, ok 5 metrów od przycumowanych statków (9)

            Ale lobby tramwajowe nie myśli, lobby tramwajowe bredzi.

            • 12 11

            • Chciałbym zauważyć że w Marsylii kursują tramwaje. Metro to jednak co innego.

              • 1 0

            • Mhy...z tego co wiem to marsylia leży na skałach... (5)

              • 3 5

              • ...głownie wapiennych, o dużej przepuszczalności wody i niskiej wytrzymałości. (4)

                Pewnie na skałach leży też Amsterdam, miasto kanałów, w którym metro funkcjonuje z powodzeniem?

                • 12 2

              • (3)

                Akurat w Amsterdamie mają duże trudności z budową metra właśnie ze względu na wody podziemne i fundamenty kamienic więc może ich stać ale nas nie. W takiej o wiele lepiej usytuowanej Warszawie dopiero budują(drugi etap)drugą nitkę metra, większy od Trojmiasta Kraków nie ma a Gdańsk ze swoimi wzgórzami morenowymi, depresjami i gliniastymi gruntami miałoby być stać na budowę metra?! Ja też bym chciał i jest mnóstwo sposobów i technologii ale jesteśmy zbyt biedni na takie inwestycje. Możemy przebudować główne skrzyżowania i wpuścić tramwaj w tunel ale całej sieci metra w tym stuleciu nie zbudujemy chyba, że zjawi się jakiś szejk, który będzie miał sporo miliardów do wydania ot tak.

                • 10 5

              • Ale i na wysokie wody gruntowe na dolnym tarasie jest sposób: (1)

                na dolnym tarasie pozostawić SKM nad ziemią, na obecnych nasypach, tylko reaktywowac kolejkę do nowego portu.

                Tyle że nasze miasto potrzebuje więcej odnóg SKM na zachód. I te odnogi, można by prowadzić w formie metra w wzgórzach morenowych. Tylko trzeba chcieć.

                swoja droga to magiczne, jak przeciwnicy metra w Gdańsku z powodu wód gruntowych, ustawicznie zapominają o wciąz nie zalanym Tunelu pod Martwą Wisłą...

                • 12 2

              • Nie żebym miał coś do metra

                Ale tunel ciągle zalewa...

                • 0 6

              • Ale stac nas na korki, zanieczyszczone ulice i choroby cywilizacyjne?

                Wszyscy patrza na komunikację jak na fabrykę butow gdzie musi sie opłacac wlascicielowi. A na komunikacje nalezy patrzec długofalowo i nie tylko pod kątem tego czy przewoz autobusem X sie opłaca czy nie. Dobra komunikacja miejska to mniejsze korki, mniejsze zanieczyszczenie powietrza, mniej chorób ( i kosztow) z tym związanych, mniej remontów ulic (i kosztow) zajezdzanych przez samochody, szczesliwsze spoleczenstwo, etc etc

                • 8 4

            • TraMetro (1)

              Trametro też można zbudować, wystarczy poprowadzić wszystkie linie kolidujące z jezdniami poprowadzić w wykopie zaledwie 5m pod gruntem, ścianki larsena strop i dobre odwodnienie, jakieś 2mld na przebudowę ważniejszych odcinków i mamy tanie metro B czym Kraków swoją część przy dworcu.

              • 7 2

              • Tramwaj nigdy nie będzie metrem, bo na wszystkich rozjazdach (skrzyżowaniach torów), muszą zwalniać do 5-10 km/h.

                • 1 3

          • Dobrze że Nowy Jork jest na pustyni, i można tam było wybudować metro. (8)

            • 19 8

            • Porównujesz Nowy York do Gdańska (7)

              Nowy York ok 780km2, Gdańsk ok 260km2. No jest porównanie. A teraz ciekaw jestem jak to zrobić, żeby budować metro w gdańsku i nie rozkopać miasta. Druga sprawa to metr puścić wzdłuż SKM - bez sensu. Odejścia z główniej arterii - gdzie na Morenę, Chełm, Osowę - no troszkę różnice we wzniesieniach....

              • 8 9

              • Jak budowac metro w Gdansku? (6)

                Tak jak w innych miastach. Pod ulicami. Proste o ile tylko sie chce, jak sie nie chce, to tylko problemy sie wymyśla.

                • 11 9

              • Tylko najpierw będziesz musiał zamknąć te ulice! (5)

                • 7 7

              • I tak to robią regularnie, z powodu kosmicznie długich remontów (4)

                U nas przecież 3 miesiące robi się 500m ulicy. Na zachodzie w tym terminie na takiej odległości, to prócz wyrównania asfaltu i nowych krawężników, buduje się bez problemu tunel i rewitalizuje okoliczne tereny zielone.

                Ale coz, jak głos w wyborach mają ludzie, którzy w życiu poza gdańskiem nie byli, to o czym my w ogole dyskutjemy?

                • 10 6

              • Na zachodzie nie miałeś zrównanych miast z ziemią (3)

                Tu gdziekolwiek się nie wbije łopaty będzie potrzebny archeolog - takie prawo. A co mają wybory do tego i kto oddaje głos? Co ma piernik do wiatraka?

                • 6 11

              • No, bo na zachodzie wcale nie buduje sie nic w miastach o historiach dłuższych, niż całe państwo polskie xD (2)

                Londyn wcale nie został zbombardowany ostro, a niemieckie miasta w których budowano metro o WW2 czytały tylko w gazetach xDDDD

                Jak w starym przysłowiu: jak się nie chce, to gorzej jakby się nie mogło.

                • 13 2

              • Londyn zbombardowany.... raptem kilka bombek spadło .... (1)

                ... w porównaniu do zniszczonego Gdańska czy Warszawy. Londyn metro było już chyba w XIX w, czyli zanim się miasto rozbudowało do wielkości dzisiejszej. W Berlinie chyba też w XIX w powstało lub na początki XX w - czyli przed wojną. A ty chcesz nagle w Gdańsku od razu całe metro zbudować i to na dodatek nie paraliżując miasta na 10 lat - gratulacje. A i znowu zadam pytanie - gdzie te metro wzdłuż SKM?

                • 4 7

              • W Warszawie zbudowali pod Wisła i dali radę. Teraz budują dalej, są problemy na mieście z zamkniętymi ulicami, ale wiadomo, że po otwarciu będzie super. A u nas? Bez zamkniętych ulic i tak są nieprzejezdne (korki), a za kilka lat będzie... jeszcze gorzej. Czas minie, a w mieście nic się nie zmieni.

                • 5 4

          • Masz racje, od czasu kiedy zlikwidowano tory/połaczenia do Nowego Portu czy Oksywia

            zostały tramwaje i autobusy. Nie buduje sie nowych torów dla SKMki a PKMka ktora zbudowano za pierdyliard PLN jezdzi 2x na godzinę. Czy o to chodzi w komunikacji miejskiej?

            • 12 3

        • (7)

          Wystarczyło by więcej zwrotnic na torach i nie było by już żadnego problemu z awariami, ale zwrotnice są droższe w budowie i eksploatacji, więc władze miasta mają to gdzieś, byle było jakotako. Do tego stary tabor i wtedy jest problem.

          • 11 3

          • (6)

            No właśnie. Już samo położenie i utrzymanie torów jest niemiłosierne drogie, a tu jeszcze trakcja, zwrotnice i w ch*j drogie tramwaje, kosztujące tyle co 8-10 autobusów. A jaka jest z nich korzyść? Czy pojadą szybciej niż autobus na buspasie? Widziałeś kiedyś tramwaj który jedzie 70km/h? Bo autobusy tyle mogą spokojnie jechać.

            • 6 4

            • W Poznaniu jest szybki tramwaj - Ciekawe czy autobus w mieście jest w stanie szybciej jechać niż owy tramwaj

              • 0 0

            • Mogą i 110km/h jechałem za takim na "przejeździe technicznym", ale czy to prawnie dozwolone?

              • 0 0

            • Taka korzyść, że zabiorą 3x więcej pasażerów (3)

              Do tego prąd jest śmiesznie tani w porównaniu nawet do CNG.

              A jak wyglądają buspasy w Gdańsku to sam zobacz kiedyś pod Głównym.
              Większość kierowców ma gdzieś że to tylko dla autobusów.

              • 5 7

              • (2)

                Nowe tramwaje nie zabierają 3x więcej osób. Ich pojemność jest zbliżona do pojemności autobusów, przy czym tramwaje są przynajmniej dwa razy dłuższe od autobusów. Wyżej już napisałem konkretną rozpiskę ile, jaki tramwaj i autobus zabiera osób, nie będę się powtarzał.

                A argument, że kierowcy nie przestrzegają buspasów to na prawdę słaby. Równie dobrze możesz powiedzieć, że skoro kierowcy jeżdżą na czerwonym, to zlikwidujmy je, bo się nie sprawdziło. Bus pasy jak najbardziej się sprawdzają.

                • 4 4

              • (1)

                A ja powtarzam jeszcze raz, że tramwaj jeździ na prąd, co z automatu stawia go na wygranej pozycji.

                Nie porównuj czerwonego światła, którego nie przestrzega może jeden na 10000 kierowców z buspasem albo zakazem parkowania, które olewa ponad 50%...

                Co do rozpiski - podałeś tylko to, co jeździ w Gdańsku
                Po Budapeszcie śmigają na przykład:
                - Siemens Combino Supra NF12B: 352 miejsca
                - caf urbos 3/9: 345 miejsc

                • 4 2

              • Argument prądu był dobry w XIX wieku. Teraz mamy możliwość jazdy autobusami na prąd, więc argument stracił na znaczeniu. A nawet jeśli nie na prąd, to LNG czy CNG, które jest równie ekologiczne i tanie.

                Nie zauważyłem w Warszawie, aby z buspasów korzystało 50% kierowców. W Gdańsku to nie wiem, bo tu ich jak na lekarstwo. Nawet jeśli jakaś część będzie łamała przepisy, to nadal buspasy są na tyle przepustowe, że nie blokuje się ruchu.

                Mogą być i na 352 miejsc, ale długość też rośnie. Ten Siemens ma już 54 metry. To tyle co 4 i pół autobusu Solarisa 12 metrowego, którego łączna liczba miejsc byłaby 468. Czyli znowu wygrana autobusu.

                Trzeba się pogodzić, że tramwaje były "fajne" i innowacyjne kiedyś. Teraz funkcjonalne i innowacyjne jest coś innego. A pakowanie kasy w historię to głupota.

                • 2 3

        • bezkolizyjnie :D

          a to dobre. setki nowych tuneli i wiaduktów to właśnie to czego nam potrzeba

          • 5 1

        • Znowu wina naszych ukochanych kierowców

          Ponoć nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie jeżeli nie możesz go opuścić.
          Spróbuj to kiedyś zrobić, to trzech Januszy za Tobą Cię zlinczuje, a czwarty się wciśnie przed Ciebie.

          Gdyby nie to, tramwaj nie musiał by stać w korkach.

          • 20 0

    • Ech...

      ...Andżelika, kto ci te ciemnoty wciska? Tramwaj jest dobrym środkiem transportu, z którego Gdańsk nie umie korzystać. Zmiany numeracji linii to widać pikuś przy zmianie tras. Ale jak się nie ma pomysłu skąd wziąć kasę na podwyżki dla kierowców autobusów, to trzeba "zamieszać w tramwajach"...

      • 2 4

    • (11)

      a co proponujesz w zamian?

      • 2 4

      • 1. Likwidacje niektorych linii tramwajowych 2. w miejsce torowisk tam gdzie to mozliwe buspasy (10)

        3. rozbudowe sieci SKM /PKM (Nowy Port, Obłuże/Oksywie) 4. zwiekszenie czestwotliwosci kursów , zwlaszcza PKM 5. budowa nowych przystankow PKM (chociazby Karwiny II, Mały Kack, Wzgorze) 6. jeden tani bilet na komunikację miejską dla calej aglomeracji 7. sensowna rozbudowa sieci dróg rowerowych.
        Ludzie nie chca jezdzic komunikacja miejska bo jest słaba droga i zawodna.
        Ale ja nie jestem specjalistką z zarządu komunikacji więc na pewno się mylę.

        • 8 6

        • (8)

          Którą linię tramwajową zlikwidujesz? Buspasy (xD kisnę, nie skomentuję nawet). Jak niby rozbudujesz skmki? Dodasz dwa przystanki, czy może aż trzy?
          Andrzelika, wracaj do Ksawerego, już pora karmienia.

          • 4 7

          • (6)

            Czemu Ci buspasy nie pasują? O co chodzi? Cały zachód się na nich opiera. Fragment jezdni wyłącznie dla komunikacji publicznej i autobus po prostu jedzie, bez względu na korki. W Warszawie też mnóstwo buspasów. Gdyby nie one miasto już dawno by stanęło.

            • 4 3

            • (5)

              Dawaj, zrobimy buspas np. na Świętokrzyskiej. Na to nie ma miejsca, trzeba by wszystko zburzyć i postawić na nowo.
              Poza tym były już takie próby gdzie indziej i skończyło się powrotem do normalnego pasa.

              • 5 3

              • Argument nie na temat (4)

                No i to ma być argument, że co? Że tramwaj lepszy, bo by się tam zmieścił? Mówimy o sytuacji, że zamiast budować tory, to zbudujmy wydzielony buspas, bo jest tańszy i niezawodny.

                A Ty wyskakujesz z jakąś małą uliczką, z której i tak nic się nie wyrzeźbi. Ale gdyby to ode mnie zależał,o to zamknąłbym całą świętokrzyską dla aut, i zrobił tam bus pas. Kto chciałby dojechać szybko to miałby możliwość, a kto chce stać w korku, to niech jedzie naokoło.

                • 4 4

              • (3)

                Zamknąć Świętokrzyską i de facto odciąć 1/3 Południa od świata xD I ty chcesz argumenty z takimi pomysłami?

                • 3 1

              • (2)

                Odcięci to są teraz. Nie mają żadnej alternatywy aby dojechać szybko do miasta.

                • 0 3

              • (1)

                Tak, to właśnie miałem na myśli. Bez Św. nigdzie nie pojadą. Buspas zrobiony z tej ulicy to byłaby beka roku z pomysłodawcy.

                • 4 1

              • Beka to jest z Ciebie, bo nic nie kumasz. Jak ktoś chce stać w korku, to będzie stać nadal, ale już na innej ulicy (może na Armii Krajowej?). Gdyby był buspas to byłaby alternatywa do tego stania w korku, aby w 15 minut być w centrum miasta.

                W Warszawie było to samo, jak wprowadzali buspasy na mostach (i drogach dojazdowych do nich; Ponciak i Trasa Łazienkowska). Też był lament że zabiera się kierowcom pasy ruchu. I co? Jajko. Kto stał w korku, stoi nada. A autobusy w 15 minut pokonują kilkanaście kilometrów drogi...

                • 3 4

          • prawie połowę linii tramwajowych można zlikwidować ale wcześniej trzeba przeorganizować obecnie istniejące połączenia - tramwajowe i autobusowe.
            5 z Nowego Portu , teraz wydłużona do Zaspy przez Oliwę - do Oliwy z przesiadka można dojechać 10 min wcześniej (podobnie do Wrzeszcza i Zaspy SKM)
            7 kolejna zbędna, pojawia się tylko w godzinach szczytu (powinna zostać tylko 10 z większa częstotliwością)
            Ale większy burdel jest z liniami autobusowymi i pisanie o samych tramwajowych nie ma sensu

            Ogólna organizacja jest zła, sieć tramwajowa ma tylko kilka prawdziwych stacji końcowych, duża liczba linii na tych samych odcinkach powoduje tylko obniżenie częstotliwości konkretnej linii i w efekcie utrudnia to planowanie przejazdów i przesiadek. Jak ktoś ma problem ze zrozumieniem o co chodzi, niech sprawdzi jak wyglądają schematy metra w dużych miastach - stacji jest często dużo więcej, linii również ale ilość linii poruszających się po tych samych odcinkach i obsługujących te same stacje jest znacznie mniejsza. To poprawia częstotliwość linii i przejrzystość całego układu.

            • 4 1

        • czyli na Karwiny chcesz PKM zamiast tramwajów? :)

          • 3 2

  • Kurs linii nr 11 rozpoczynający się z pętli na Chełmie dawał realną szansę na dotarcie do Centrum czy Wrzeszcza w "normalnych" warunkach, bez obaw, że na Chałubińskiego (czy dalej, na przystanku Odrzańska) nie uda im się wsiąść do zatłoczonego tramwaju.

    Dlaczego mieszkańcy Chełmu zostali pozbawieni tej jedynej linii?!

    • 4 0

  • Beznadziejny rozkład (1)

    Beznadziejny rozkład. Czym mają rano jechać ludzie z okolic pętli na Chełmie skoro tramwaje z Łostowic przyjeżdżają tak zapchane, że nie da się wsiąść? Autobusy 108 i 118 dalej nie kursują.
    Tramwaj jechał z pętli Chełm, była szansa na godziwy dojazd do Wrzeszcza teraz to zabrano. 3 skręca koło Opery, nie dojeżdża do Wrzeszcza, jednym słowem ten rozkład to wielka porażka. Tak więc czas na to, aby Adamowicza usunąć ze stołka.

    • 11 1

    • Zgadzam się w 100%. Dzisiejszy, poranny kurs i powrót do pracy to bez dwóch zdań: komunikacyjny armagedon. Nie wspomnę, że po godzinie 17 nie kursuje już żadna 11-ka z Wrzeszcza. O godziwym powrocie przy wtorku można było pomarzyć, pozostał tylko "sympatyczny" ścisk w tramwaju linii nr 6

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane