• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości batem na szybką jazdę w tunelu pod Martwą Wisłą

rb
18 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości. Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości.

Gdańscy drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu pod Martwą Wisłą. Wkrótce złożą wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Według policyjnych statystyk to właśnie tam policjanci odbierają kierowcom najwięcej praw jazdy.



Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu to:

Średnio aż 22 kierowców miesięcznie traci prawo jazdy za przekroczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą. Policyjne statystyki jasno wskazują, że podwodna przeprawa i al. Macieja Płażyńskiego to dwie lokalizacje w Gdańsku, gdzie policjanci zatrzymują najwięcej praw jazdy - w ciągu ostatnich 12 miesięcy zatrzymano tam odpowiednio 274163 dokumentów.

Dla porównania w tym samym czasie na ulicy Słowackiego uprawnienia straciło 104 kierowców, na ulicy Elbląskiej - 81, a na Armii Krajowej - 65.

- Jeżeli chodzi o tunel pod Martwą Wisłą - tunel im. Gocłowskiego - rejon ten jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionych służb i nadzorowania zachowań kierujących w tym miejscu, m.in. kontrolują prędkość z jaką poruszają się kierowcy - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Nadmierna prędkość oraz jej niedostosowywanie do warunków na drodze jest najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków drogowych. I tu znajdujemy prostą zależność: im prędkość jest wyższa, tym często skutki wypadku są bardziej tragiczne. Większości z tych zdarzeń można by uniknąć, gdyby prędkość z jaką poruszały się pojazdy była odpowiednia do aktualnych warunków, a przede wszystkim zgodna z przepisami. Zbyt szybka jazda samochodem to nie tylko wykroczenie karane mandatem, to również brak wyobraźni.


Wniosek GZDiZ o montaż odcinkowego pomiaru prędkości



Jest szansa, że przynajmniej w tunelu i na al. Płażyńskiego wkrótce będzie bezpieczniej. Aby ograniczyć incydenty związane ze znacznym przekraczaniem prędkości oraz liczbę kolizji i wypadków, gdańscy drogowcy podjęli decyzję o podjęciu formalnych kroków do montażu w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Za urządzenia rejestrujące pomiar prędkości, ich montaż i obsługę formalnie odpowiada GITD i to tam Gdański Zarząd Dróg i Zieleni będzie wnioskować o instalację niezbędnej infrastruktury.

- Jednym z warunków jest przygotowanie analizy stanu bezpieczeństwa na wskazanym odcinku obejmującą trzy ostatnie lata - mówi Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Do kwietnia 2019 r. mieliśmy w tym względzie związane ręce, bo tunel otwarto wiosną 2016 r. Od roku spełniamy więc ten warunek. Teraz, aby złożyć wniosek do GITD poza samą analizą potrzebować będziemy jeszcze konkretnego wskazania, w którym miejscu powinny pojawić się urządzenia i uzyskać opinię Komendanta Wojewódzkiego Policji.

Wideo z grudnia 2019 r.


Spełnienie wszystkich formalności zajmie z pewnością kilka miesięcy. W przypadku pozytywnego zaopiniowania wniosku urzędników z Gdańska pozostanie kwestia kupna i montażu urządzeń. Jak zapewnia nas Tomasz Wawrzonek, sam tunel jest przystosowany do tego, aby taka infrastruktura mogła w nim powstać.

- Jedyną kwestią pozostaje stworzenie systemu przesyłającego gromadzone dane do GITD. W czasach, kiedy tunel był projektowany żadnych szczegółów technicznych takiego rozwiązania bowiem nie było - dodaje Wawrzonek.
Warto dodać, że tunel pod Martwą Wisłą jest jedynym tego typu obiektem w kraju. Pomysł zamontowania w nim odcinkowego pomiaru prędkości pojawił się już na etapie jego projektowania i powstawania. Wówczas zabrakło jednak na to podstawy prawnej w obowiązujących przepisach.

- Nie ma innych obiektów tak narażonych na zdarzenia masowe jak właśnie tunele. Nie przez przypadek na etapie projektowania przygotowywane są analizy i procedury wyjątkowe i niespotykane przy innych obiektach komunikacyjnych. Żałuję, że tego systemu nie ma w naszym tunelu i jestem zdania, że byłby tam jak najbardziej zasadny - dodaje Wawrzonek.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (418) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    za rok moze dwa albo i cztery albo
    jeszcze kilka lat

    • 4 8

    • (1)

      To nie Gdynia

      • 1 0

      • za to odpowiada itd wiec długo czasu minie wiec bez podniecenia

        • 1 0

  • bedzie jechał porsche (1)

    to co mu tam pomiar ! walnie tu i tam potem biedaczek sie przestraszy ucieknie a potem go umorzą niech sie dalejnie stresuje tak wygląda ten bicz na kierowców w realu

    • 43 1

    • Z tunelu tak łatwo się nie ucieknie.

      • 1 0

  • Nie częściej niż na obwodnicy

    Jednego burdelu ogarnąć nie mogą a już się biorą za następny

    • 14 8

  • Ale moze najpierw (2)

    Podnieść ograniczenie prędkości chociaż do 90 km bo 70 albo 50 to jest śmiech. Na trasie do bodapesztu na Węgrzech i na Słowacji kilka tuneli po jednym pasie w każdą stronę i ograniczenie do 100 km i jest bezpiecznie.

    • 38 37

    • (1)

      Takich jak ty trzeba za mordę trzymać.
      I dobrze

      • 15 10

      • Ciebie widać już nie trzeba trzymać.

        Już bardziej potulny i podległy być nie możesz.

        • 7 5

  • Służba zdrowia świetnie działa (2)

    Na filmiku widać, że karetka pojawia się na miejscu po 40 sekundach od wypadku.

    • 4 5

    • to była karetka przewozowa która przez
      przypadek znalazła się

      • 0 0

    • To była ustawka.

      • 0 0

  • (5)

    wszystko zależy od tego na jaką prędkość będzie ten pomiar ustawiony, bo jak na 70km/h to będzie jeden wielki korek. Nikt powtarzam nikt nie jedzie tam 70, a już na pewno nie 50 bo ktoś sobie tak ustawi dla beki

    • 20 45

    • Ja jade tam 70 (1)

      bo tyle można. To nie jest trudne

      • 19 3

      • Pod uwagę powinno być branie nie tylko bezpieczeństwo ale i psychologia tłumu.
        Zakładamy że jazda w tunelu 200km/h jest niebezpieczna. ok Ja zakładam że psychologia tłumu jest taka że każdy tam jeździ ok 90km/h i kierowca który jechałby tam 40km/h stworzy dla innych dużo większe zagrożenie niż ten jadący np 120km/h. Szybszy albo siędzie tobie na zderzaku albo po prostu szybko cię minie a ten wolniejszy zmusi wszystkich do hamowania i tragedia gotowa.

        • 7 9

    • To się nauczą jeździć. Czas najwyższy.

      • 6 1

    • (1)

      Sam jesteś korek. Kurde, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł rozładowania korków poprzez podniesienie prędkości. No geniusz!

      • 7 2

      • on nie jest korek tylko kołek

        • 0 0

  • Do tunelu powinni wpuszczać tylko w krawatach! Klient w krawacie mniej awanturujący jest. (1)

    • 30 4

    • Grzeją ci co mają klastrofobie żeby jak nsjszybciej wyjechać z tunelu!

      • 0 0

  • (1)

    I dobrze.
    Większość niby kierowców to zwykłe kmioty, którzy leczą kompleksy przekraczaniem prędkości na prostym odcinku

    • 36 7

    • Chyba mówisz o tych co nie zatrzymują się na zielonej strzałce bo trzeba się zatrzymać i zmienić biegi, wymuszają pierwszeństwo przy zmianie pasa bo ciężko spojrzeć w lusterka i martwy punkt, nie używają kierunkowskazu bo paluszki cięszkie, blokują lewy pas bo za 30 km skrencają w lewo a nie umieją zmieniać pasa lub zapomnieli że prowadzą auto i ważniejsze jest dla nich palić papierosa lub bawić się włosami.

      • 2 0

  • Ile osób rocznie ginie w wyniku tych wypadków? (4)

    Bo oczywiście że w miejscach gdzie ograniczenie prędkości jest durnie niskie, tam kierowcy przekraczają prędkość.

    • 13 29

    • dla durnych kierowców wszędzie są "durne niskie" ograniczenia prędkości. (1)

      • 13 2

      • jezdzij 70km/h w tunelu

        Łaź w masce
        Tylko mi do lasu nie wejdź czasem i samochodu nie myj.
        Podporządkuj się!
        I tak nie masz żadnego wyboru. Twoja decyzyjność jest na poziomie 0.
        Cieszę się że to zaakceptowałeś i dobrze się z tym czujesz.
        A ja będę żył po swojemu. Nic ci do tego.

        • 5 7

    • (1)

      Niech nawet 1 osoba mniej zostanie ranna -warto

      • 2 1

      • może warto więc zdelegalizować transport kołowy?
        Czyż nie warto tego zrobić żeby uratować choć jedną osobę?

        • 0 0

  • problem z przekraczaniem predkosci wynika z tego ze mandaty mamy za niskie (4)

    i nie sa egzekwowane tak jak kary administracyjne tylko sie bawią w ciuciubabke . Gdyby tak przyjąć mandat podstawowy 3000 zl do tego doliczone za przekroczona prędkość 1km/h = 100zl .to dla przykładu przy przekroczeniu dozwolonej prędkości o 20km/h było by 3000+ 2000 i przestało by być śmiesznie

    • 40 18

    • (3)

      dokładnie ale nie chodzi tu o bezpieczeństwo tyko o kasę z mandatów.

      • 5 3

      • (2)

        To jak przekonać kierowców do przepisowej jazdy? Geniuszu? Zamiast finansowych represji kara więzienia? Przymusowych robót? Słucham:

        • 4 2

        • Wyższe mandaty, udział własny w szkodzie, plus nieuchronność kary wystarczą.
          niby takieto proste, a jednak trudne.
          Rządzący się na to jednak nie zdecydują bo odcieli by się od kasy, a kasa musi się zgadzać.

          • 3 1

        • Przejedż się do Norwegii i sprawdz

          Tam nie mają z tym problemu.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane