• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości na drodze z Trójmiasta do Helu

Maciej Naskręt
5 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Fragment drogi na Hel, na którym wprowadzony jest odcinkowy pomiar średniej prędkości.


Na trasie z Trójmiasta na Półwysep Helski uruchomiono pierwszy na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości. 1,9-kilometrowym fragmentem drogi lepiej nie jechać szybciej niż 60 km/h.



Co najbardziej zniechęca kierowców do przekraczania dopuszczalnej prędkości?

Od 1 grudnia na odcinku drogi wojewódzkiej nr 216, pomiędzy Redą a Rekowem Górnym, działa odcinkowy pomiar średniej prędkości. Jest to pierwsza w Polsce instalacja, która została wybudowana na drogach wojewódzkich.

- To powinno się przyczynić do tego, że z mapy wypadków na drogach województwa pomorskiego zniknie kolejny "czarny punkt" - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy województwem pomorskim a Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego, nowo wybudowany odcinkowy pomiar średniej prędkości na drodze wojewódzkiej został włączony do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Inwestycja została zrealizowana przez firmę Sprint i pochłonęła 1,2 mln zł.

Lokalizacja odcinkowego pomiaru prędkości na drodze w kierunku Helu. Lokalizacja odcinkowego pomiaru prędkości na drodze w kierunku Helu.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 216 Reda - Rekowo Górne był jednym z najbardziej niebezpiecznych w sieci dróg wojewódzkich na Pomorzu. Zgodnie z wykonanym w bieżącym roku audytem bezpieczeństwa, na tym odcinku drogi w latach 2012 - 2014 doszło do wypadków, w których zginęło pięć osób, a 14 zostało rannych.

Główną przyczyną tych zdarzeń było niedostosowanie prędkości do warunków na drodze.

Odcinkowy pomiar prędkości to system, który oblicza czas, jaki upłynął od chwili minięcia pierwszej bramki do momentu przejechania przez drugą bramkę. Na tej podstawie wylicza średnią prędkość przejazdu na monitorowanym odcinku. Jeśli będzie ona większa, niż pozwalają limity, kierowca otrzyma mandat.

Miejsca

Opinie (304) ponad 10 zablokowanych

  • Bardzo dobrze! (17)

    Zapewne tą decyzją uratowano życie kilku ludzi.

    • 83 76

    • (3)

      Oczywiście, po po drodze szpital, przedszkole i 5 przejść dla pieszych...

      • 10 14

      • Tam jest czarny punkt. (2)

        Czytaj ze zrozumieniem!

        • 12 3

        • Wreszcie jakaś dobra zmiana w trójmieście! (1)

          • 3 1

          • Tak się tylko zastanawiam

            czy nie można było sobie odpuścić tych barierek i zobaczyć czy odcinkowy pomiar prędkości nie rozwiąże problemu?

            • 0 0

    • Ile (8)

      Ilu dotychczas ludzi tam zginęło ?

      • 1 3

      • naucz się czytać (7)

        w latach 2012 - 2014 5 osób i 14 rannych

        • 3 1

        • Rannych (6)

          Rannych czyli żyją. Wiesz ile w Polsce na drogach dziennie a nie rocznie dogochodzi do wypadków, myślisz ze rozwiązaniem jest wszędzie na wszystkich drogach montaż takich urządzeń :)

          • 1 6

          • 5 osób zabitych, tłuku (3)

            • 2 0

            • dziennie popelnia samobojstwo ok 15 osob (1)

              gdyby profilaktyke raka podniesli to mozna by miec ok 10000 - 20000 zgonow rocznie mniej. ale nie, lepiej milion wpakowac w kamerki i zarabiac.

              • 0 2

              • z czego 1.5 osoby wchodząc pod nadjeżdżający pojazd

                czyli 10% samobójców wybiera śmierć na drodze

                • 0 1

            • no i co baranie?Sa drogi na których ginie więcej ludzi i nie sr..ją się tam te debile tak.Powodzenia w wyprzedzaniu tirem rowerzysty jadącego przy dobrych wiatrach 20 km/h pod górę przez te osr..ne bariery nie ma odstępu i co toczymy się z minimalna prędkością przez zalesione zad..pie bo jakiś popapraniec miał wizję "poprawy bezpieczeństwa"

              • 1 5

          • Nie jest to zły pomysł, choć drogi. (1)

            Niestety, polska kultura jazdy wymaga stosowania represji, to nie zachód czy Skandynawia. Smutne, ale prawdziwe...

            • 5 2

            • To głupie opinie czubkow którzy nawet znaków i linii na asfalcie nie umieją wyznaczać oczywiście represje mandaty od k...rew z tzw policji która sama łamie przepisy

              • 1 5

    • Wątpię

      Jak ktoś musi się wyszaleć to i tak to zrobi, rozwali się pół kilometra dalej po prostu albo będzie miał wyj... na jakieś pomiary.
      Jak chcemy, aby było bezpieczniej to musimy zmienić swoją mentalność a nie stosować odpowiedzialność zbiorową. Dzwonów nie powodują ludzie jadący 10 km/h za szybko.

      • 2 2

    • (2)

      jakich ludzi? słoików z wawy, kaszubów?

      • 3 7

      • Kaszubi są u siebie menelu z falowca....

        • 8 2

      • piszemy ludzi, co wyklucza powyższych

        • 3 4

  • Poczekajmy na sezon

    Wprowadzili pomiar na trasie Reda - Rekowo. OK, Na razie się nie korkuje, choć czasem jak jedzie coś wolniej, to jest niezły korek. Poczekajmy do lata, jak ruch się zwiększy. Już współczuje wszystkim jadącym w stronę Półwyspu. Korki będą się chyba zaczynać już w Gdynia przy zjeździe z Obwodowej.

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Odcinkowy pomiar prędkości już działa

    W końcu jakiś bat na "miszczów" (1)

    Powinno być tego więcej, szczególnie na obw. 3miasta.

    • 7 9

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Odcinkowy pomiar prędkości już działa

      Powinien byc system autoscope, ktory odczytuje nr tabli a pozniej analizuje i zapisuje info kto jak szybko jechal. To lepsze niz fotoradar. Taki system dziala na trasie Krakow>Zakopane - do nadzoru ruchu - nie karania.

      • 0 0

  • Mandaty

    To moja droga do pracy, mam już dwa mandaty do zapłaty, przekroczenie o 12km. Mandaty z okresu 2 tygodni, albo 100 zł i - 2 pkt, albo 500zł. Inwestycja 1200000, czyli 12000 mandatów po 100zł, to do sezonu letniego trzeba szybko nazbierać, bo potem szybkość tam będzie 20km/h. Pewnie te mandaty załatają częściowo dziurę za 500+

    • 0 0

  • 5 osób zabitych to skutek 1-go wypadku! (3)

    Dopiero po zamontowaniu tych barierek droga stała się niebezpieczna!
    a tak to 5 facetów w BMW o 3ciej rano wysypało się bo jechali 200km/h tak im się śpieszyło "wypić co nieco i zjeść rybkę"
    niece ich dusze śpią w spokoju ale zeby teraz zbiorowo mieli odpowiadać inni ????

    • 24 10

    • (2)

      Tych wypadków było znacznie więcej. Sprawdź statystyki.

      • 6 2

      • Ostatnio też był. I był kłopot z dojazdem służb. Nie da się przez te bariery na środku. A potem pretensje, że nie dojechali na czas

        • 0 0

      • oczywiście wypadki są zawsze kiedy w ruchu jest więcej niż jedno auto

        • 0 1

  • wydane pieniądze publiczne

    Kolejny gest naszych władz ;) Lepiej byłoby te pieniądze przeznaczyć na poprawę dróg w kwestii bezpieczeństwa, aniżeli montowanie kolejnych "pieniądzożernych" systemów.

    • 0 0

  • Zróbcie coś z tunelem pod Wisłą (1)

    Dotychczas jechałem trzykrotnie tunelem pod Wisłą. Starałem się jechać zgodnie z nakazem 50 km/godz. To obłęd ! Wyprzedzali mnie wszyscy, łącznie z TIRami. Co niektórzy poruszali się ponad 100 km/godz.
    Czy musi się zdarzyć katastrofa, aby ktoś na to zareagował ? Może właśnie tu wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości ?

    • 1 0

    • a po co tam takie ograniczenie ?

      Lubisz wolno, idź pieszo ( niestety też zakazane )

      • 0 0

  • Głupota i brawura

    Wypadki na tym odcinku powodują głównie lokalesy w starych,rozpadających się Audi,VW i Bmw z tablicami GPU. Wyrwie się to z wiochy i szaleje szrotem.Na zadkach siedzą, długimi po oczach,a z samochodu rdza i syf się sypie.Nie dziwi to,że g*wniarze lądują w rowach i na drzewach.Powodzenia w korkach w sezonie, już i tak ciągną się kilometrami i co ten pomiar zmieni..

    • 1 0

  • Jak ta gruba spr z Homologacją?? (1)

    wszystko w papierach się zgadza?
    kiedy w tunelu zmienia te porażkę?
    nikt tam nie jedzie 50 próbował ktoś kiedyś?
    Jak bedzie 70 będę jeździł tyle

    • 0 0

    • W Holandii są tunele po 2 kilometry

      a prędkość dopuszczalna to 120 km/h... bez komentarza.

      • 0 0

  • Ale zapory pomiędzy pasami ruchu (18)

    Dawno tam nie jechałem. Kiedyś tam była zwykła szosa.

    • 100 4

    • sam, jesteś zapora (1)

      To bariera separacyjna, nie żadna zapora. Zapore to masz na rzece. Dzięki tej barierce nie ma zderzeń czołowych. Pewnie niejedno życie ocaliła, i chwała jej za to, bo na zdrowy rozsądek i myślenie na drodze kierowców z Warsiawki z klapkami na oczach z napisem 'Władek wita' liczyć nie można!

      • 4 1

      • Nie tylko Warszawka...

        Oj Warszawka owszem kiedyś, obecnie najczęściej jak ktoś przesadza na drodze to zwykle jest to młody chłopak z rejestracją GPU niestety.

        • 0 0

    • Byla (7)

      Lecz kilka wypadkow i trzeba bariery stawiac. Jestem za tym . Chamstwo i brawure trzeba wyplenic z polskich drog. Wszedzie bym stawial odcinkowe do poki by sie ludzie nauczyli

      • 17 6

      • (6)

        niech idiota który postawił te bariery odda kasę za remont sprzed 10 lat

        • 12 12

        • Szkoda ze nie zmieniono rozbitych barier na zjeżdzie. Ktoś zainkasował kasę a nie wymienił tego co od lat jest zniszcone (3)

          Barierka na środku w przypadku wypadku, kolizji lub zwykłej awarii nie pozwala na dojazd służb, pogotowia lub lub zwykłej lawety.

          • 4 2

          • fajna teoria tylko szkoda, że głupia i twoja własna (2)

            • 1 0

            • Głupia!!! Sam jesteś głupi (1)

              Opisuje fakt. Porozbijane, poskręcane i powyrywane z ziemi barierki w kierunku redy od lat min. Czterech są nie naprawiane i zdewastowane. Tyle w temacie.

              • 0 2

              • opisujesz własną teorię a nie fakt

                i aż się zaplułeś mitomanie,
                przestań kłamać, przestań zmyślać
                i przestań się miotać

                • 0 0

        • a co, bys 10 lat jeździł po zgruzowanej nawierzchni? (1)

          myślisz, że bardzo obciążona ruchem droga w sezonie letnim przy wysokich temperaturach nie ma prawa przez 10 lat się zniszczyć bardziej niż inna?

          • 0 1

          • Do szkoły analfabeto!

            Gdzie tu jest cokolwiek napisane o nawierzchni? Skąd takie bałwany się biorą? Śnieg nie pada a bałwanów coraz więcej.

            • 1 0

    • fajnie się wydaje nasze pieniądze????? (1)

      kilka osób przez parę lat poleciało do nieba, a ci robią jakiś odcinkowy pomiar prędkości za grubą kasę. Tam są prawie zawsze korki wiec nie ma szans aby jechać szybko.

      • 0 3

      • nie twoje kolego, nie twoje

        ja dałem pieniądze i wyraziłem zgodę,
        dlaczego, spytasz?
        bo tak jest taniej niż potem płacić za skutki

        • 0 0

    • (4)

      co za głupkowate komentarze, 95% społeczeństwa ma znosić jakieś barierki, progi zwalniające, ronda i odcinkowe pomiary bo 5% nie umie jeździć?

      Zamiast tych barierek powinna być normalna droga z zakazem wyprzedzania i normalnym poboczem.

      • 10 7

      • co masz na myśłi pisząc, że musimy "znosić"?

        mi nie przeszkadzają
        i nie rozumiem w czym tobie przeszkadzają,

        rozumiem, że gdyby ich nie było to byś zasuwał z gazem do dechy,
        inaczej nie potrafię wytłumaczyć dlaczego ci przeszkadzają,
        że co, że musisz zwolnić? to znaczy, że jechałeś za szybko
        czyli te ograniczenia są dla takich jak ty
        a ie dla jakichś innych, bliżej nieokreślonych

        • 0 0

      • Normalna droga!!! Nawet na obwodnicy nie ma przepisowego pobocza. (1)

        Na Rekowskiej Górce ktoś wymyślił sposób na tragedię. Ciekawe jak tam dojadą służby ratunkowe kiedy naprawdę coś się stanie? Dlaczego NIKT nie naprawia tam rozbitych barierek????

        • 6 1

        • szerokość jezdni (nie pasa ruchu, jezdni) umożliwia swobodne ominięcie pojazdu, który uległ awarii i stoi na poboczu; analogicznie, służby uprzywilejowane ominą auta stojące w korku, jeśli tylko te będą trzymały się prawej strony - zjadą na pobocze.

          Więc goń się ze swoimi "celnymi" uwagami

          • 1 2

      • tak, bo te 5% kierowców powoduje 80% wypadków

        • 4 0

    • Takie barierki powinny być normą na wszystkich głównych szosach.

      Tak jak często to jest w Szwecji. A co parę kilometrów np. przed wzniesieniami dwa pasy w jednym kierunku by zimą można było wyminąć ciężarówki.

      W społeczeństwie jest zbyt wiele jednostek ze skłonnościami autodestrukcyjnymi i trzeba je kontrolować.

      • 16 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane