• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddala się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana. Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana.

Ograniczenie wydatków spowodowane pandemią koronawirusa może mieć wpływ na opóźnienie prac nad przywróceniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. Projekt przejścia jest już gotowy, ale miasto czeka jeszcze na dokumentację przebudowy Wałów Jagiellońskich. Ta ma być gotowa na początku czerwca. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie zrealizowana.



Przechodząc przez jezdnię, chętniej korzystam z:

Na początku lipca miną trzy lata od chwili, gdy gdańscy radni zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza o przywrócenie naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Wiosną 2018 r. poznaliśmy pierwsze szczegóły - wydawać by się mogło - niezbyt skomplikowanej inwestycji.

Opracowana lutym 2018 r. koncepcja zakłada m.in. zwężenie wszystkich sześciu pasów (w obu kierunkach) do trzech metrów, poszerzenie przystanków tramwajowych oraz budowę chodników przy zejściach do tunelu podziemnego na całej długości przystanków tramwajowych. W ramach I etapu inwestycji jesienią ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu przejścia, który miał być gotowy w połowie 2019 r. Prace nieco się przedłużyły i ten był gotowy pod koniec ubiegłego roku.

W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów. W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów.
II etapem inwestycji ma być poprawa stanu technicznego fragmentu nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (w kierunku Warszawy) oraz lewoskrętu w kierunku Gdyni.

- Dla etapu pierwszego w grudniu 2019 r. została opracowana dokumentacja. Koszt robót szacowany jest na 1,5 mln zł. Dla II etapu dokumentacja ma zostać opracowana do 2 czerwca 2020 r. Obecnie dokumentacja dla tego etapu znajduje się w fazie uzgodnień - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. I dodaje: - Po poznaniu kosztu realizacji dla całego zadania przedstawiciele gminy będą weryfikowali możliwości zabezpieczenia środków na realizację inwestycji.

A ta - podobnie jak szereg innych planów miasta na 2020 r. - może się opóźnić.

- Należy mieć na uwadze, że w związku ze zmianami priorytetów inwestycyjnych, wynikającymi z pandemii COVID-19, realizacja tego zadania może zostać przesunięta - dodaje Izabela Kozicka-Prus.
Z uwagi na pandemię i skutki finansowe dla miejskiej kasy urzędnicy nie byli w stanie określić, kiedy można spodziewać się przetargu na prace budowlane.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
rb

Opinie (334) 7 zablokowanych

  • Czekamy na naziemne (1)

    Przejście z niecierpliwością tunele zostawmy kretom

    • 11 42

    • To zrób przejście przez tory kolejowe

      • 4 1

  • Nie szafujmy słowem "kryzys"...kilkadziesiąt dni dopiero tak naprawdę mamy ten stan

    Kryzys to zjawisko o dłuższym okresie przynajmniej 1 roku czy kilku lat. Teraz będzie strzyżenie i dojenie ludzi pod płaszczykiem "kryzysu"...brak inwestycji bo piniendzy nie ma i nie bedzie bo przez półtora czy 2 miesiące był "kryzys".

    • 8 3

  • hmm

    i to jest dobra wiadomość :)

    • 22 7

  • I dobrze

    • 13 6

  • Oby nigdy! (2)

    To nie lata 70. Ruch jest tam już zupełnie inny. Na przejściu naziemnym byłyby ogromne korki i liczne wypadki.

    • 38 15

    • (1)

      może wreszcie by auta zniknęły z centrum

      • 3 15

      • Przecież dwa podziemne parkingi chcą budować w centrum,

        więc jak samochody mają zniknąć?

        • 2 2

  • I znowu ankieta - "mistrzostwo"

    Gdzie odpowiedź "przechodzę tam gdzie mogę"

    • 4 3

  • Za to na Podmłyńskiej (1)

    zabetonowano cały skwer 6 tysięcy m² (dla niezorientowanych to na przeciwko kościoła św. Katarzyny znanego min. z koncertów carillonowych). Pięknie po prostu pięknie jak tam wszystko będzie pływać podczas ulewnych deszczy.

    • 17 5

    • A niech to chore miasto szlag trafi!

      Niech je zaleje, niech się wsystkie zabytki zapadną pod ziemię, niech je piekło pochłonie!

      • 1 1

  • nie mogę uwierzyć w to co piszą (2)

    przecież normalnie przez te wąskie gardło jest korek do wrzeszcza i jeszcze dodatkowe światła - kogoś chyba pogieło

    • 31 11

    • to jak jest korek to te przejście na gorsze nic nie zmieni.

      • 3 5

    • *to

      • 0 0

  • Super! (1)

    To przejście jest niepotrzebne. Lepiej zrobić remont elbląskiej.

    • 30 9

    • i to robić, i o tamtym nie zapominać

      Na Elbląskiej można rozważyć przekształcenie części jezdni w deptak.

      • 0 3

  • (3)

    nic dla ludzi wszystko dla samochodów - motto zasiedziałej ekipy znajomków
    na farbę nie ma nawet

    • 12 21

    • nie rozumię takiego myślenia (1)

      dlaczego tunel ma być gorszy - coś z tobą nie tak

      • 7 3

      • dla zasady, by pisać głupoty

        • 2 3

    • Kierowcy to też ludzie

      .. ale rower to przedmiot, nie człowiek.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane