• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddala się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana. Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana.

Ograniczenie wydatków spowodowane pandemią koronawirusa może mieć wpływ na opóźnienie prac nad przywróceniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. Projekt przejścia jest już gotowy, ale miasto czeka jeszcze na dokumentację przebudowy Wałów Jagiellońskich. Ta ma być gotowa na początku czerwca. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie zrealizowana.



Przechodząc przez jezdnię, chętniej korzystam z:

Na początku lipca miną trzy lata od chwili, gdy gdańscy radni zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza o przywrócenie naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Wiosną 2018 r. poznaliśmy pierwsze szczegóły - wydawać by się mogło - niezbyt skomplikowanej inwestycji.

Opracowana lutym 2018 r. koncepcja zakłada m.in. zwężenie wszystkich sześciu pasów (w obu kierunkach) do trzech metrów, poszerzenie przystanków tramwajowych oraz budowę chodników przy zejściach do tunelu podziemnego na całej długości przystanków tramwajowych. W ramach I etapu inwestycji jesienią ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu przejścia, który miał być gotowy w połowie 2019 r. Prace nieco się przedłużyły i ten był gotowy pod koniec ubiegłego roku.

W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów. W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów.
II etapem inwestycji ma być poprawa stanu technicznego fragmentu nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (w kierunku Warszawy) oraz lewoskrętu w kierunku Gdyni.

- Dla etapu pierwszego w grudniu 2019 r. została opracowana dokumentacja. Koszt robót szacowany jest na 1,5 mln zł. Dla II etapu dokumentacja ma zostać opracowana do 2 czerwca 2020 r. Obecnie dokumentacja dla tego etapu znajduje się w fazie uzgodnień - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. I dodaje: - Po poznaniu kosztu realizacji dla całego zadania przedstawiciele gminy będą weryfikowali możliwości zabezpieczenia środków na realizację inwestycji.

A ta - podobnie jak szereg innych planów miasta na 2020 r. - może się opóźnić.

- Należy mieć na uwadze, że w związku ze zmianami priorytetów inwestycyjnych, wynikającymi z pandemii COVID-19, realizacja tego zadania może zostać przesunięta - dodaje Izabela Kozicka-Prus.
Z uwagi na pandemię i skutki finansowe dla miejskiej kasy urzędnicy nie byli w stanie określić, kiedy można spodziewać się przetargu na prace budowlane.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
rb

Opinie (334) 7 zablokowanych

  • W Gdańsku każda inwestycja tu jest problemem a w Niemczech wszystko idzie dobrze gładko z wysoką jakością wykonania (1)

    • 5 14

    • w Niemczech idzie gładko? W szczególności budowa lotniska Berlin- Brandenburg

      od ponad 10 lat.

      • 5 0

  • I co jeszcze......

    I co jeszcze wymyślicie? Przecież przejścia podziemne to nabezpiczniejszy sposób na dostanie się na drugą stronę ulicy. Nie macie na co kasy wydawać? Wystarczy za planowane pieniądze zainstalować schody ruchome i windy dla niepełnosprawnych! Trochę myślenia jeszcze nikomu nie zaszkodziło!

    • 23 8

  • zacznijcie myśleć i z rozumem oraz oszczędnie wydawajcie pieniądze podatników - jest wiele więcej potrzeb i inwestycji a nie to

    Zastanówcie się czy wy jesteście mądrzy - wydaliście niedawno dużą kasę na remont przejścia podziemnego a teraz chcecie robić przejście naziemne
    Zanim coś zaczniecie robić to się dwa razyzastanówcie bo w Gdańsku jest pełno syfu do posprzątania i wyremontowania oraz zbudowania i naprawienia a wy szastacie kasą na lewo i prawo a sejfy macie puste i długi w bankach duże

    • 19 5

  • Tam gdzie są przejścia podziemne

    to poronione pomysły.

    • 13 9

  • Super

    I bardzo dobrze !!!

    • 14 3

  • A co z tunelem pod Motławą na przedłożeniu tzw. Nowej Wałowej? (8)

    Podwale Przedmiejskie poszatkowane, coraz to nowe kłody się rzuca kierowcom pod koła. A gdzie nowe inwestycje?

    • 13 8

    • (7)

      auta won z miasta

      • 5 13

      • Rowerzyści często przywołują jako dobre przykłady miasta z Europy Zachodniej... (6)

        Tylko, że tam to jest inna kultura. Ludzie na forach nie piszą prostackich komentarzy typu "auta won z miasta". Koegzystencja samochodów, rowerów i pieszych jest możliwa- potrzeba odrobinę dobrej woli i właściwych inwestycji w infrastrukturę.

        • 11 4

        • koegzystencja jest możliwa pod warunkiem zrozumienia sensu uspokojenia ruchu (3)

          • 1 4

          • nie przekonuj do ideologii (2)

            stwarzaj alternatywy i łącz interesy.
            Nikt nie mówi, ze połączenie Głównego z Przedmieściem jest złą ideą.
            Złe są wybrane do realizacji metody.
            Zrób alternatywę w postaci tunelu pod Motławą i przesuń Podwale na Stoczniowcow i Olszynkę. Jak przykryło się kilometr torów stropem, to mozna jeszcze 500 i zastąpić Piastowskie i Jagiellońskie, 3go Maja.
            Wtedy kierowcy znikną z centrum...

            • 5 1

            • są dużo tańsze metody wyprowadzania samochodów z centrum (1)

              warto je poważnie rozważać. Zamiast tunelu pod Motławą można by wdrożyć bardzo wiele projektów znacznie poprawiających komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych do stacji SKM i przystanków transportu zbiorowego w całym Trójmieście.

              • 0 1

              • To juz było omawiane- nie da się całkowicie zlikwidować samochodów

                bardzo duża cześć ruchu, to są różnego rodzaju biznesy, ludzie którzy wożą narzędzia i towary. Najlepiej ten cały ruch wyprowadzić z centrum. Ja rozumiem, że Ty jako pracownik biurowy skorzystasz z SKM i tramwaju i jesteś zadowolony, ale jak ktoś ma na pokładzie wiertarki, szlifierki i materiał do prac, to jedyne wyjście dla niego to auto. A takich osób jest bardzo dużo- hydraulicy, elektrycy, kafelkarze itp itd. Nie mówię o ciężarówkach, kurierach bo to oczywiste.

                • 3 0

        • (1)

          u nas koegzystencja to auta na chodnikach, drogach rowerowych, skrzyżowaniach i trawnikach

          • 1 2

          • Nie tylko

            Na wszystkich ulicach i placach wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów koegzystencja pieszych, rowerzystów i użytkowników UTO (hulajnóg etc.) przebiega bez większych problemów.

            • 0 0

  • W Gdyni to się oddaliły wszystkie budowy infrastruktury. Tak się oddaliły ze nawet ich nie widać, a przyjechały wagony z farba

    • 1 1

  • Brawo!

    Nie dla plebsu jeżdżącymi komunikacją. Tak dla kierowców prywatnych aut.

    • 3 8

  • przy dworcu niemiec nie odpusci. (3)

    do hotelu musi byc wygodne dojście.

    • 10 10

    • elektorat Browna i Bosaka się wypowiedział

      • 1 4

    • (1)

      ...z naciskiem na Niemiec. Gdyby to był np. Rusek nie byłoby problemu.

      • 1 2

      • A to rusek jest właścicielem?

        Bo to dla hotelu jest to przejscie

        • 0 1

  • I bardzo dobrze ! (2)

    • 14 7

    • co dobrze? dobrze że ludzie będą przez kolejne lata traktowani jak krety? (1)

      • 0 3

      • Że bede bezpicznie przechodzićna drugą stronę

        Na jezdni to tez ludzie. W samochodach i autobusach.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane