- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (147 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (165 opinii)
- 3 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (38 opinii)
- 4 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (122 opinie)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (98 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (54 opinie)
Odmienione SKM-ki ruszają w trasę
Nowe-stare pociągi nabrały futurystycznego, opływowego kształtu. Mają być wygodniejsze i przede wszystkim bezpieczniejsze. Niemożliwe będzie otwarcie drzwi w trakcie jazdy, w wagonach zamontowano monitoring. Napęd oporowy zmieniono na impulsowy, dzięki czemu wzrośnie prędkość pociągu.
Radykalnej zmianie uległo wnętrze pojazdów. Zniknęły tak zwane przepierzenia, dzięki czemu wagon stanowi jedną przestrzeń. Fotele nie będą już zamontowane na nogach, tylko burtach - ten zabieg ma służyć łatwiejszemu utrzymaniu czystości. Wagony wyposażone są również w toaletę próżniową, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Komfort podróżnych z pewnością podniosą również zamontowane wyświetlacze i lektor, które poinformują do jakiej stacji zbliża się pociąg.
Lepiej w pracy będą mieli również maszyniści. Ich kabiny są teraz przestronniejsze i zaopatrzone w klimatyzację.
Koszt renowacji składów wyniósł ok. 18 milionów złotych, z czego 5 milionów dołożyła Unia Europejska. Do roku 2012 ma być zmodernizowanych 35 składów istniejących, oraz pojawią się 25 zupełnie nowe pociągi.
- Mam nadzieję, że przed Euro 2012 będziemy dysponować już zupełnie nową Szybką Koleją Miejską - powiedział jej prezes Andrzej Osipów
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2007-10-27 00:08
Kto chce zobaczyć więcej
Niech zajrzy tutaj - ciekawe zdjęcia SKM\'ek:
http://www.galeria-skm24.lua.pl/thumbnails.php?album=1- 0 0
-
2007-10-27 00:16
pasjonat,
skoro masz takie chody w gie'esie, to może powiesz nam, dlaczego do tego experymentu wybrano pociągi z przetłoczonymi blachami bocznymi? Już widać, że wrażenie zrobiłyby lepsze gładkie burty pudeł...Po raz kolejny utwierdzamy się, że chyba lepiej zbudować tramwaj na lotnisko - przynajmniej pojedzie coś nowego a nie jakaś twórczość szalonych majsterkowiczów
- 0 0
-
2007-10-27 00:21
I tak niedługo te "nowe" SKM-ki będą wyglądały jak "stare" mimo monitoringu...
Wandale znajdą sposoby na wszystko, a grafficiarze nie pogardzą nową przestrzenią do malowania. Za kilka tygodni/miesięcy i tak będzie jeden wielki chlew i syf :)- 0 0
-
2007-10-27 00:33
buhahaha
"pociągi nabrały futurystycznego, opływowego kształtu". Jak sie nie wie co pisac to prosze takie informacje publikowac w postaci komunikatu zamiast silic sie na glupoty :)
- 0 0
-
2007-10-27 00:36
a co z podjazdami dla wozkow na peronach
spezdalam wakcaje w Trojiescie i trzeba bylo dziwgac wozek na perony, bo nie ma ulatwien dla wozkow. Do tego niech nasi dyrektorzy SKM zobacza jak wygladaj pociagi w Szwecji czy Francji i twedy niech podejmuja decyzje o kupnie nowego sprzetu. Co do monitoringu to jestem za!! Bedzie bezpieczniej podrozowac.
- 0 0
-
2007-10-27 00:48
hahaahhhaaaaa
reanimacja trupa!
juz widze te proby wsiadania starszych ludzi na Przymorzu gdzie trza dac prawie metrowego kroka aby wsiasc do pociagu byle jakiego,
nikt nie pomyslal jednak ze ten tabor nie jest taborem dla ruchu miejskiego!!!!
glupota goni glupote,
niedlugo na szosy wyjedzie Syrenka z silnikiem dwusuwowym po liftingu i oplywowych ksztaltach i tyz bedzie sukces polskiej modernizacji...
PKP - Pocos Kurna Pojechal...- 0 0
-
2007-10-27 01:08
:)
Łooo ;D. No to super ;D. Aż będzie chciało się jeżdzić ;D.
- 0 0
-
2007-10-27 01:21
wszystko fajnie tylko ...
Mnie martwi jedna rzecz, że jakiś bezmyślny idiota zaraz wydrapie na szybie logo swojego "składu" czy jak to się tam nazywa
- 0 0
-
2007-10-27 04:25
Napęd oporowy zmieniono na impulsowy
powinno byc oporowe sterowanie silnikiem zamieniono na impulsowe, dziennikarze jak zwykle nie wiedza o czym pisza. Jak nie wiedza to niech doczytaja i sie dowiedza, zamiast pisac bzdury.
- 0 0
-
2007-10-27 04:48
:-P
Najważniejsze ze barwy zostały :D !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.